petak, 4. veljače 2022.

Tradicija se odbija podložiti arogantnoj tiraniji


Papa Bergoglio (tako da svi budu iziritirani) i dalje baljezga bez znakova usporavanja. Primjerice, u propovijedi za Svijećnicu

"vratiti se unatrag, zbog sigurnosti, zbog straha, zbog konzerviranja vjere, konzerviranja temeljne karizme. To je iskušenje. Napast da se vratimo i da ‘tradicije’ rigidno konzerviramo. Zapamtimo: rigidnost je perverzija, ispod svake rigidnosti kriju se ozbiljni problemi."

Sreća pa se barem ovaj puta suzdržao i nije okupljene redovnice upoznao s još kojom perverzijom poput koprofilije

Velika napast današnjeg svijeta, pa i Crkve je da tradicije želi rigidno konzervirati. Svi znamo koliko je to aktualna i proširena opasnost. 


Iz audijencije isti dan nešto ranije: 

Naime, općinstvo svetih ne odnosi se samo na braću i sestre koji su kraj mene u ovom povijesnom trenutku, već se odnosi i na one koji su završili svoje ovozemaljsko putovanje te su prešli prag smrti. I oni su u zajedništvu s nama. Zamislimo, draga braćo i sestre: u Kristu nas nitko ne može uistinu odvojiti od onih koje volimo jer je to egzistencijalna veza, snažna veza koja je u samoj našoj naravi; mijenja se samo način na koji smo sa svakim od njih, ali ništa i nitko ne može prekinuti tu vezu. „Ali, oče, pomislimo na one koji su se odrekli vjere, koji su otpali od vjere, koji progone Crkvu, koji su se odrekli svoga krštenja: zar su i oni u kući?“ Da, i oni, i bogohulitelji, svi. Svi smo braća: to je općinstvo svetih. Općinstvo svetih drži skupa zajednicu vjernikâ na zemlji i na Nebu.

Iz katekizma sv. Pija X.:

■ 224. P. Tko su oni koji ne pripadaju općinstvu svetih?

O. Općinstvu svetih ne pripadaju u drugom životu oni koji su osuđeni, a u ovom životu oni koji su izvan prave Crkve.

■ 225. P. Tko su oni koji su izvan prave Crkve?

O. Izvan prave Crkve su: nevjernici, Židovi, krivovjernici, odmetnici, raskolnici i izopćenici.

■ 228. P. Tko su krivovjernici?

O. Krivovjernici su oni krštenici, koji tvrdoglavo odbijaju vjerovati neke istine koje je Bog objavio i koje Katolička Crkva naređuje vjerovati. To su npr. arijevci, nestorijevci i razne protestantske sljedbe.

■ 229. P. Tko su odmetnici? 

O. Odmetnici su oni koji su se odrekli ili vanjskim činom odbacili katoličku vjeru koju su prije ispovijedali.

■ 230. P. Tko su raskolnici?

O. Raskolnici su kršćani koji ne odbacuju izričito nijednu dogmu, ali se hotimično odvajaju od Crkve Isusa Krista i njezinih zakonitih pastira.

■ 231. P. Tko su izopćenici?

O. Izopćenici su oni koji su zbog vrlo teških propusta kažnjeni izopćenjem od pape ili od biskupa pa su prema tome odvojeni od tijela Crkve kao nedostojni. No Crkva očekuje i želi njihovo obraćenje.

■ 234. P. Možemo li na neki način koristiti izopćenicima?

O. Možemo pomoći ne samo izopćenicima, nego i svima ostalima koji su izvan prave Crkve tako da im dajemo dobre savjete, za njih molimo, da im pomažemo dobrim djelima, te molimo Boga da im dade milost obraćenja na pravu vjeru, da i oni uđu u općinstvo svetih.


Na kraju iste audijencije Franjo je sa zadovoljstvom podsjetio na Drugi međunarodni dan ljudskog bratstva kojim se obilježava potpisivanje heretične izjave koja tvrdi da je Bog želio pluralizam i raznolikost religija (1,2,3). 

Iza toga je još zaželio kineskim organizatorima olimpijskih igara najbolji uspjeh ne spomenuvši ni riječju grozote koje komunistička partija provodi nad katolicima i drugim nepoćudnim ljudima u kineskom društvu. 

Sve to i još mnogo više u jednom jedinom danu. Pa tko bi ga mogao (ili želio) pratiti?!


***

Kardinal Cupich bio je u posjetu Hrvatskoj. Naravno da se svaki normalan Hrvat stidi što takva osoba ima veze s našom domovinom, a ne piše nam se dobro ni ako on nakon svojih posjeta bude šaputao papi koje biskupe da nam postavi. 

Čikaški kardinal koji je željeznom čizmom nagazio na tradicionaliste u svojoj nadbiskupiji (npr. zabranio je sve tradicionalne mise na prve nedjelje u mjesecu, Božić, Uskrs,...) dao je intervju za Laudato koji vrijedi pogledati da malo upoznate tog opasnog bezveznjaka. 

U Dubrovniku je "predvodio misu" i procesiju na blagdan sv. Blaža, pa se i pohvalio kako je propovijedao o važnosti Tradicije. Bilo bi to urnebesno smiješno da iza takvih kao Cupich ne ostaje trag razaranja, razrovanih polja apostolata i slomljenih mladica zvanja. Kao i iza ostalih trolova njegovih dimenzija kad šeću šumom. 

Nekoliko rečenica iz Amerikančeve propovijedi

Tradicija nas ne povezuje samo s prošlošću. Ona nam također pomaže razumjeti sadašnjost te nas nadahnjuje za budućnost. [...]

To znači biti vjeran kulturnoj tradiciji koju su nam predali naši predci, istinskoj katoličkoj tradiciji koja cijeni jedinstveno jedinstvo koje dolazi u različitosti. [...]

Američki teolog Luke Timothy Johnson je primijetio da kad izgovaramo Vjerovanje proširujemo svoje obzore izvan vlastitih interesa, preokupacija ili briga. U vremenu u kojem svijet – piše – »nagrađuje novost i kreativnost mi mi koristimo riječi zapisane prije skoro tisuću sedamsto (1700) godina; u društvu u kojem se prihvatljiva mudrost mijenja iz minute u minutu, mi naviještamo vječne istine toliko važne da ih moramo ponavljati iz tjedna u tjedan.« Povezivanje s prošlošću pomaže nam vidjeti veličinu naših života te nas potiče biti u doticaju s težnjama naših predaka kako bismo živjeli živote otvorene vječnosti i stvarima koje traju umjesto da im se dopusti da budu usko definirani onim što je danas popularno ili pomodno.

Potrebna je poniznost da bi se poštivala tradicija, da bismo ostali povezani s onima koji su otišli prije nas. Naš suvremeni svijet nastavlja ostvarivati sve vrste znanstvenog i tehnološkog napretka te možemo početi misliti da je sve što pripada prošlosti bezvrijedno ili u najmanju ruku nije vrijedno naše pozornosti. Počinjemo misliti kako imamo sve odgovore i da od prošlosti ništa ne možemo naučiti. Britanski pisac Gilbert Keith Chesterton jedanput je tradiciju nazvao demokracijom mrtvih. Citiram: »Tradicija znači davanje prava glasa najneprimjetnijoj od svih klasa: našim predcima. To je demokracija mrtvih. Tradicija se odbija podložiti arogantnoj tiraniji onih čija je jedina prednost u tome što su živi. Upravo kao što demokracija prigovara ako se čovjeka isključuje zbog njegovog rođenja; tradicija prigovara kada ga isključujemo zbog njegove smrti. Demokracija nam kaže da ne zanemarujemo mišljenje dobrog čovjeka, čak i ako nam je konjušar; tradicija traži od nas da ne zanemarujemo mišljenje dobrog čovjeka, čak i ako nam je otac.« [...]

No naši su predci također predali i kulturnu baštinu koja nas ujedinjuje kao braću i sestre koji se brinu jedni za druge [...] Sve što trebamo sada učiniti je slijediti njihov primjer i posvetiti se prenošenju ove tradicije vjere i kulture budućim naraštajima. 


***

P. James Mawdsley održao nam je prije dvije i pol godine vrlo poticajnu i proročansku duhovnu obnovu. Nakon toga proslijedili bi mi povremeno audio snimke njegovih kratkih razmatranja koja su mi se jako svidjela upravo zato što su bila vrlo kratka (možda minutu do dvije), a sadržajna. 

Pater je izgleda nedavno napustio FSSP kako bi zaštitio svoju dojučerašnju subraću od posljedica njegova otvorena i jasna govora o svjetovnoj i crkvenoj tiraniji. Nove p. Mawdsleyjeve nagovore možete pratiti preko njegova kanala na youtubeu

44 komentara:

  1. Moram se složiti sa "ispod svake rigidnosti se kriju ozbiljni problemi" dijelom. Ne znam puno ljudi sa latinske mise, zapravo ih znam samo nekoliko plus ovo što čitam na ovom blogu, ali moje subjektivno mišljenje je ovo- puno je tu prikrivene i otvorene patologije, ljudi su asocijalni, povučeni u sebe, a s druge strane jako nadmeni i arogantni. Razmišljam si- bi li nakon razgovora s njima netko tko inače ne ide na misu poželio doći, i ne mogu zamisliti scenarij u kojem je to izgledno.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mozda ste imali kriva ocekivanja.

      Izbriši
    2. Prilično je pretenciozno ocjenjivati na temelju poznavanja nekolicine... što se komentara po blogovima tiče... internetski ratnici su često kompleksaši... Ali tako je to, biti stalno disident, manjina, ružno pače, predmet poruge i ismijavanja... budimo realni, to dovodi ili do beznađa, ili do solipsizma i arogancije. Normalan zdrav čovjek ne želi biti dio toga. Normalan zdrav čovjek želi biti dobro mamino dijete, a kasnije vjerovati ono čime ga hrani kombinacija javnog mišljenja i njegovih prijatelja. Ako svi kažu da je dva i dva pet, bit će pet. Disidenti koji tvrde da je četiri će vjerojatno biti naporni ljudi s osobnim problemima, a neki malo simpatičniji ispasti i disidenti po drugim stavovima (ovi zdravi i normalni bi ih nazvali pristašama teorija zavjere, a ja bih upotrijebio puno blaži termin: iznimno neskloni službenim i preladavajućim objašnjenjima i mišljenjima).
      Što se pape tiče, rigidnost je njegov vječiti začin á la ceterumcenseo na standardnu salatu od rečenica u kojima pljuje po katoličkom nauku i po logici općenito, izrekne pokoju life-coaching parolu što cool zvuči, objasni da u životu smijemo i trebamo zeznuti i više nego što smo do sada, i jedino je bitno da nas oko toga istinski ne zapeče savjest i da se zaista osjećamo krivi. Jedino što ne treba u životu raditi je uzimati stvari za ozbiljno. Ali kao što i sam kaže... ne treba stvari i pogotovo neke odredbe uzimati rigidno i doslovno...
      A što se uzoritog Blaža Čupića tiče, vidio sam da nosi pladanj, ali mi se činilo da je na njemu odsječena glava Ivana Krstitelja.

      Izbriši
    3. Prisjetimo se samo koliko je "dobrih i divnih" katolika i kršćana plakalo za drugom Titom, najvećim hrvatskim zločincem u povijesti, kada je umro.
      Koliko je zdravih i normalnih ljudi pokušavalo opravdati njegova djela...
      A tko su bili protivnici: često granični tipovi...ludi...no koji su govorili istinu i bili spremni pretrpjeti za svoje stavove. Na sramotu svim ostalim fikusima i amebama.

      Hvala ti Bože da si izabrao nas lude, granične tipove, arogantne...da i mi imamo šansu...i posramio mudre, dobre i plemenite neokonzervativce i novusordovce koji su milina od poniznosti, nimalo bahati i uzor crkvenosti.
      Hvala ti Bože da smo mi, nedostojni i neprivlačni u plemenitim očima novusordovskim, branili najljepšu stvar s ovu stranu neba: tradicionalni rimski obred.

      Kikii

      Izbriši
    4. Moram komentirati jer je ovaj komentar daleko od istine.
      Već godinama sam vjernik FSSPX-a i tamo zaista postoji zajednica vjernika koji su divni ljudi, potpuno neaktivni na blogovima i u teološkim raspravama. Nekoliko ljudi koji su došli na Misu su komentirali da smo si mi tamo "kao obitelj" i poslije Mise mnogi vjernici ostaju na druženju koje nikad (možda među nekim pojedincima) ne uključuje neke "rigidne" rasprave. Mnogi od tih ljudi su obični katolici, vjernici koji mole u svojim obiteljima, idu na Misu i bave se svojim svakodnevnim poslovima. Neki od njih imaju zaista predivne karaktere i vrline. Mnogi od tih vjernika su ili nudili ili su aktivno pomogli mojoj obitelji u određenim situacijama. Znaju se organizirati i akcije za pomoć potrebitima a i vjernici su međusobno pomažu kad god i kako god mogu. Ta zajednica se povećava jer su ljudi uvijek otvoreni za svakoga tko dođe. Stvarati sliku o tradicionalistima na temelju nekoliko pojedinaca koji su aktivni na blogovima je potpuno pogrešno. Ja zaista znam pobožne i dobre ljude koji godinama idu na TLM i koji više nemaju potrebu raspravljati se ili dokazivati nego koji su jednostavno prihvatili situaciju i Crkvi i žive običnim, katoličkim životom u krilu Tradicije. Također, neki vjernici koji su iz Blaža došli u kapelicu Bratstva su komentirali da je drugačija atmosfera i da su u Blažu ljudi ukočenijji dok je u kapelici puno opuštenije atmosfera ali ja osobno ne idem u Blaž pa ne mogu to sa sigurnošću reći. Bilo kako bilo, ovaj komentar je zaista daleko od prave istine o tradicionalistima.

      Izbriši
  2. Nije bilo očekivanja ni prognoza. Latinskoj liturgiji me privukla njezina ljepota i uzvišenost. Ovo gore je samo opservacija viđenog i dosad upoznatog.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pricekajte onda jos malo prije no sto stvorite konacan sud. Ima razlicitih ljudi s razlicitim idejama i karakterima, a takodjer ih je "latinskoj liturgiji privukla njezina ljepota i uzvišenost". Nedvojbeno je da moraju biti u nekom pogledu "drukciji" jer da nisu takvi ostali bi u svojim zupama na njima zgodnijim lokacijama i vremenima ili se naprosto tim vjerskim stvarima ne bi ni "zamarali".

      Izbriši
  3. "ispod svake rigidnosti se kriju ozbiljni problemi"? a jel? ajmo prvo definirat što je rigidnost..kaže gugl strogost, ukoćenost, otpor promjeni, neprilagodljivost...Pa što je loše onda biti rigidan u očuvanju Vjere, Mise i opirat se suludim promjenama? gdje je tu ozbiljan problem? je li pretpostavljate da riječ rigidnost podrazumijeva samo nešto negativno?
    Evo meni je danas na novus ordo misi odbijena pričest(odnosno ja sam odbio na ruku) jer je svećenik inzistirao na ruke, ja sam prvo stavio šal na ruku, odbio me, onda sam kleknuo i rekao molim vas na usta, odbio i to..I tko je sad tu rigidan? ja koji sam odbio na ruku ili on koji je inzistirao da ne može ništa osim na ruku?

    A ljudi na tlmu, wow, došli se molit Bogu a ne družit i ćakulat, zaista šokantno...Po vama to znači da su katolici stoljećima asocijalna, arogantna bića s otvorenom patologijom...Dajte malo logiku upotrijebite pa će vam biti jasno da ste napisali nešto potpuno suludo

    OdgovoriIzbriši
  4. Cupich - neCupich...nepiše se dobro. Sve jedno dali tu bio ili nije bio...ali nepiše se dobro za njih.U tome je razlika.Renta se i dalje bude smanjivala.Remeni se još više stegnu. Država s kojom su sadili tikve polako ali sigurno zatvori pipu jer i sama je na pragu bankrota.Skandali u koje su se uvalili postanu javno poznati što još više razljuti već sada odkrščanšćeni i polugladni puk koji se okrene protiv njih.A ostalo završe takzvani" soroševi migranti" s kojim(sorošem) su isto tikve sadili.<na pragu smo istog scenarija koji je u francuskoj.(Samo ovdje koluje u žilama ljudi balkanska krv.) Nekuže da se grana na kojoj sjede već lomi. A režu ti isti ljudi s kojima se grle i samog Boga izdaju... Njihova "starija braća u vjeri" će se za sve pobrinuti...ta ista braća koja se pobrinula da uđu u crkvu kako je priznala i Bella Dodd( https://justice4poland.com/2018/09/21/bella-dodd-how-communists-subverted-the-catholic-church/) a to sve sa dopuštenjem dragog Boga. Jer ništa se nedogađa bez njegova dopuštenja.Pa nek i dalje pjevaju borbene kako Bog nekažnjava...Judi je barem bio žao jer se rasplakao ali nije smogao hrabrosti da se pokaje pa se objesio...Ovima niti žao nije... Nadam se da kada ovaj Božji hurikan Crkvom prođe a očisti Crkvu od "štakora i paukova" da se Bog smiluje a pošalje "svetce i svetu generaciju" koja će raditi ponovo na obnovi Crkve. Samo dragi Bog zna...što će biti. Ivan

    OdgovoriIzbriši
  5. Nevezano uz temu pitam.Bio sam na kiropraktici jeli to za nas katolike ok.i treba li se to ispovjediti ako nije?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako vam je samo kosti namjestao i kicmu ravnao, onda je ok (osim ako ste isli kod sarlatana time ugrozavajuci svoje zdravlje).

      Ako je pricao o energiji, cakrama i polagao ruke, onda jest grijeh, trebate se pokajati, ispovijediti i, naravno, ne ici vise.

      Izbriši
    2. U nikakvom slučaju nije ok. Govorim iz perspektive zdravstvog radnika sa, između ostalog, petnaestogodišnjeg iskustva na području fizioterapije. Ne postoji kiropraktičar koji nije u kontaktu sa alternativnom medicinom.
      Mark

      Izbriši
  6. I bogohulitelji, svi. Svi smo braća: to je općinstvo svetih.

    

Nedaj Boze nikome da je u jedinstvu s ovim huliteljem Bozjim. Mnogi kazu mi tu ne mozemo nista. Vjerojatno treba vidjeti da li Bergoglio zna da je ovo hereza. Prvo ga trebamo zamoliti peticijom ili dubijom. Ali ako ne odgovori nema veze, rijesiti ce to vec netko za 200 godina. 

Mislio sam da je veliki problem sto imamo “papu” heretika (oksirmoron), ali mislim da je jednako takav sto imamo biskupe kakve imamo koji radije drze do grizmiza nego etiketa “sizmatika”.

    

Bishop Schneider: “Declaring Pope Francis to be an invalid pope, either because of his heresies or because of an invalid election (for reasons of alleged violations of the Conclave norms or for the reason that Pope Benedict XVI is still the pope because of his invalid renunciation) are desperate and subjectively taken actions aimed at remedying the current unprecedented crisis of the papacy. They are purely human and betray a spiritual myopia. All such endeavors are ultimately a dead end, a cul-de-sac. Such solutions reveal an implicit Pelagian approach to resolving a problem with human means; a problem, indeed, which cannot be resolved by human efforts, but which requires a divine intervention."

    
Moze li mi netko objasniti nesto molim vas. Ako se mozemo pozvati na teologe prije Prvog vatikanskog sabora: “A taj pak apostolski nauk prihvatili su svi časni oci, a sveti i pravovjerni učitelji su ga poštovali i slijedili; oni su najpotpunije znali da je ta Petrova stolica ostala uvijek netaknuta od svake zablude)” cemu onda zaista papinstvo. Dovoljno je pozvati se na neku instancu u proslosti (jos k tome puno manje gradacije od nauka koji je definirao papa).

    Izgleda da je ono kaze Prvi vatikanski vise nije na snazi. Papa Lav XIII. zabranjuje da prikazujemo da postoji neki sukob izmedju papa po pitanju nauka I osudjuje kada bi se pozivali na nekog proslog kontra sadasnjeg.

…"[I]t is to give proof of a submission which is far from sincere to set up some kind of opposition between one Pontiff and another. Those who, faced with two differing directives, reject the present one to hold to the past, are not giving proof of obedience to the authority which has the right and duty to guide them; and in some ways they resemble those who, on receiving a condemnation, would wish to appeal to a future council, or to a Pope who is better informed."
    (Pope Leo XIII, Apostolic Letter Epistola Tua)

    OdgovoriIzbriši
  7. U kontekstu suvremene papolatrije kulta ličnosti i poimanja papinske vlasti kao arbitrarnog pozitivizma s jedne strane te hereze koncilijarizma ili pak viđenja papinstva kakvo imaju istočnjaci raskolnici s druge strane zanimljiv članak protiv hipertrofiranog ultramontazima (autor S. Chessman) i izravan odgovor na njega (autor J. A. Ureta) s određenim povijesnim referencama. G. Ureta se par referencira na svoj drugi članak koji se izravno tiče Lava XIII. i teksta koji citira Memento mori.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vidim da nisam dobro link stavio na prvi članak (hipertrofirani ultramontanizam, Chessman): Evo ga.

      Izbriši
    2. S obzirom na trenutnu situaciju donekle vas shvacam, Ali zalosno je da katolik moze za ultramontaisticko shvacanje papinstva staviti tako pogrdan naziv- suvremena papolatrija. 



      Pape mogu grijesiti naravno, u juridicko/politickom smislu. Ali clanak promasuje bit. Ultramontaizam ne predstavlja slijepo obozavanje kulta licnosti u svakom pogledu.

Uostalom i sam Ureta potvrdjuje-  Pius X demanded full obedience in matters of Faith and was very firm in denouncing and repressing heresy.



      Zatim..

      

Divergent opinions were allowed in matters other than faith and morals such as lay Catholic political action or the journalistic approach to be taken to modernism, provided that the pope has not given his own line: “As regards matters in which without harm to faith or discipline—in the absence of any authoritative intervention of the Apostolic See—there is room for divergent opinions, it is clearly the right of everyone to express and defend his own opinion.



      Strahota je i odnos Pija XI. prema ponajboljem kardinalu 20. st, kardinalu Billotu i njegov stav prema Cristerosima. Za svaku osudu. Ali to i dalje ne ponistava postulate ultramontaizma. Uzas je i da je Pijo XII. postavio Beu. Inace sto moramo ustvrditi? Da su katolici bili duzni slijediti privatne grijehe Benedikta IX? Ne, naravno. Pape svojim redovnim ucenjem nisu nikada mogli odvesti katolika u propast. Niti je redovno uciteljstvo ikada moglo predstaviti zabludu.

      

Ovako bi sazeo misao Urete:
      -Pape su grijesili politicki
      -Koncilijarni pape su grijesili doktrinalno
      -Krivi zakjucak: pape mogu grijesiti doktrinalno.

      

Da li vi, M.B. Vjerujete da je redovno uciteljstvo zabludivo? 


      Izbriši
    3. Pod papolatrijom mislim na moderniste što se dive svakoj Franjinoj avionskoj izjavi kao što se starkelja Nazor djetinje divio drugu Titu.
      No i biskupi na Drugom vatikanskom su mislili da će Ottaviani i Vatikan valjda sve riješiti, a oni će gledati sa strane. Previše, brigo, na drugoga. Ljudi koji su odrasli uz antimodernističku zakletvu su više-manje mirno promatrali kako se sve ruši, pa su onda neki okretali kaput, a drugi zabili glavu u pijesak. Masona Rampollu je izbacio iz igre carski veto, koji je sv. Pio X. maniri sv. Grgura VII. žestoko napao. Ironično je ispalo na kraju, što se tiče nauka posttridentinsko doba veta je bolje funkcioniralo od kasnijeg vremena.
      Postoje razni stupnjevi Učiteljstva i ne obvezuje svaki stupanj jednako. I nije svaka odluka Kurije, pa ni samog pape Učiteljstvo. Je li Traditionis Custodes Učiteljstvo? Je li to Amoris Laetitiae? Ako i nije učiteljstvo, obvezuje li? Modernistički nasilnici će reći da svako Franjino slovo PROTIV Tradicije treba shvatiti kao kao nešto čvrsto, dok istodobno govore kako niti 10 zapovijedi nije tako strogo (a i Franjo, u suglasju s drugom Titom, neprekidno govori da se zakona ne treba držati kao pijan plota).
      Naravno da je ultramontanizam sam po sebi u redu i da smo uvijek načelno za sv. Grgura VII. a nismo za cara Henrika IV. Ali se ispostavilo da posljednjih 150 godina katolici pate od sklonosti prevelikog poistovjećivanja s osobom pape (što redovno dovodi do smanjivanja percepcije vlastite odgovornosti, osobito kad je riječ o biskupima). Tu je i čitav niz problema vezanih uz upravljanje, odnos biskupa i Kurije. Samo uzmimo u obzir što papa ovih dana radi Suverenom Malteškom redu! Ali mnogi bi rekli da je bi to načelno bilo u redu da Franjo nije modernist. Dakle, da tako postupi neki "naš" budući Pio XIII. onda bi bilo u redu. Ne, ne bi.
      Chessmanov članak je dug i valja razmisliti o puno stvari koje su tamo navedene. Upravljanje Crkvom nakon smrti sv. Pija X. proizvodi modernističke pobjede, iz poneki neriješeni ishod.

      Izbriši
    4. “No i biskupi na Drugom vatikanskom su mislili da će Ottaviani i Vatikan valjda sve riješiti, a oni će gledati sa strane.“



      A sto su oni trebali rijesiti? Pa Crkva je ustrojena hijerarhijski. Moglo je tu biti nekakvih drugih deklaracija s njihove strane, slazem se, no niste na to mislili. 


      Postoje razni stupnjevi Učiteljstva i ne obvezuje svaki stupanj jednako.
(Slazem se)


      I nije svaka odluka Kurije, pa ni samog pape Učiteljstvo.
      Je li Traditionis Custodes Učiteljstvo? 

      (Ako je papa, naravno da je dio redovnog uciteljstva)

      Je li to Amoris Laetitiae? 

      (Ako je papa naravno da je dio redovnog uciteljstva)

      Ako i nije učiteljstvo, obvezuje li?

      (Uciteljstvo je i obavezuje)
      
Ili mozemo reci da nas ne obavezuje Pascendi, Mystici Corporis Christi...? 

      Ovako kaze dogmatski Prvi vatikanski sabor:

      Poglavlje 3. O vjeri: "Nadalje, božanskom i katoličkom vjerom treba vjerovati sve ono što se nalazi u pisanoj i predanoj Božjoj riječi, i što Crkva, bilo svečanom odlukom bilo redovitim učiteljstvom, predočuje da treba vjerovati kao nešto što je od Boga objavljeno." (Dei Filius, 3)

      Sad pogledajmo npr. ovo. Na sto se poziva Dignitatis Humanae (za kojeg znamo da je heretican i kontradiktoran s Crkvenim naukom do tada):

      "Osim toga izjavljuje da pravo na vjersku slobodu  ima uistinu svoj temelj u samom dostojanstvu ljudske osobe kako je poznajemo i iz objavljene Božje riječi i iz samoga razuma." (DH 2)

      "Štoviše, ta nauka o slobodi ima korijenje u božanskoj Objavi" (DH 9)

      "Crkva dakle, vjerna evanđeoskoj istini, slijedi put Krista i Apostola kad načelo vjerske slobode priznaje kao sukladno s čovjekovim dostojanstvom i Božjom objavom" (DH 12)

      Dakle ovo su potpisali papa i biskupi i po definiciji to mora biti nezabludivo, (Dei Filius, 3). Redovno ucenje koje "predočuje da treba vjerovati kao nešto što je od Boga objavljeno".

 Na stranu hereze koje smo spomenuli, sto papa ne moze promulgirati, apsolutno je pravo pape da razrijesi red ako hoce (npr. Jezuite).



      “Dakle, da tako postupi neki "naš" budući Pio XIII. onda bi bilo u redu. Ne, ne bi.”

      

Mogli bi se mi s tim slagati ili ne slagati. Reci cu nesto jos sto mozda nece biti popularno sto (pravi) papa smije.
      

58. Zato samo vrhovni svećenik ima pravo priznati i ustanoviti bilo koji običaj u bogoslužju, uvoditi i odobravati nove obrede, pa i mijenjati one koje bude smatrao potrebnima promjene (usp. kan. 1257). (Mediator Dei, 1947)

      

Sto se onog gore tice. Ili je dogmatski Prvi vatkanski zabludivo promulgirao, a uzalud nam nasa vjera onda. (Ne slazem se nikako da je to odgovor).
      
Ili sam ja u zabludi i molim nekoga da me uputi argumentom gdje (izgledno).
      

Ili je nesto trece problem…

      Izbriši
  8. Nisam nipošto obožavatelj ni podupiratelj trenutnog pontifikata, ali poštujem instituciju i službu Petrova nasljednika. Povijest se nagledala i gorih i boljih, grješnijih i svetijih nasljednika prvaka apostolskog (o biskupima da i ne pričamo), ali Crkva je i dalje tu, te čvrsto vjerujem u Njen opstanak - ta Ona nam je to sâma dokazala. Ako je Tradicija preživjela mučni period 70-ih, preživjet će i dalje. Providnost nam to uvijek i iznova dokazuje, Božja je zadnja!

    No, back to the matter... Papa Franjo pod "rigidnošću" smatra jednu stvar, a mi govorimo o drugoj. Naime, papi očito smetaju vjernici i kler koji su dosljedni, neustrašivi i kojima se više ne mogu prodavati kojekakve priče i pričice. Toga smo vjerujem svi svjesni.

    Međutim, ono što je Noche istaknuo - itekako je istina. Možda ne bih uzeo riječ "rigidnost" kako bih opisao tradicionalne katolike u Hrvatskoj, nego više "frustriranost", koja opet nije dovoljno dobar izraz. Nisam se bavio psihologijom, pa mi je nedostatna terminologija. Našim 'tradicionalcima' itekako nedostaje kršćanske ljubavi. Borba za istinu, ne može isključivati ljubav, jer ljubav joj mora biti u korijenu. Naši tradicionalci pod 'zadatak' vjere imaju u gotovo 90% slučajeva samo bjesomučno zviždanje, prepucavanje, prokazivanje i slične moduse. Nitko se nije i neće obratiti na takve načine, nego samo iz djelatnog svjedočenja. Sv. Vinko Paulski, sv. Franjo Ksaverski, sv. Francesca Cabrini, toliki sveci, mučenici i misionari nam to svojim životima potvrđuju. Nitko se nije obratio pukim informiranjem, čitajući priložene poveznice na živčenjaštvo Michaela Vorrisa, niti samohvalama određenih svećenika. Drugo, tradicionalizam je i postao paravan, maska i "bijeg" za mnoge od samih sebe. Gotovo u pravilu "vatreni" tradicionalci imaju itekako, reklo bi se, ruke u pekmezu za ono isto, za što su sposobni druge stigmatizirati ili proklinjati. Ne zaboravimo, strahote pedofilije su počele prije Drugog Vatikanskog sabora, vatreni branitelj Tradicije na tom istom saboru je bio i newyorški nadbiskup Spellman koji je danju davao fantastične govore i iznosio nauk o vjeri, a noći provodio uz muške prostitutke. Prethodni nadbiskup Beča i kardinal, Groër, držao je tu nadbiskupiju na zavidno pravovjernoj razini, dok je iza očiju javnosti počinio strahovite pedofilske zločine. Lista je podugačka. Stoga, tu nije riječ o rigidnosti, nego frustraciji i licemjerstvu. No, lijepo to kaže molitva iz novog misala: "Molimo, ne gledaj naše grijehe, nego vjeru svoje crkve!". To treba biti i nama svojevrstan "moto".

    Ne možemo ignorirati svijet oko sebe i vapaje koje taj svijet daje. Svijet ne želi vojske i ratovanja, nakon XX. stoljeća se ljudi jeze i samog spomena na nešto militantno, dok u tome uživaju samo oni koji to nisu nikada iskusili i u sebi vide nekakve vitezove (pogotovo mlađe generacije koje čak ni Domovinski rat nisu doživjele) ili su pak u tome jako uživali (dokaze imamo u našem susjedstvu). Naše vojevanje mora biti molitveno i duhovno, jer se najveće bitke danas odigravaju van materijalizirajuće stvarnosti. Naš pristup ne treba više biti isključivo 'Ecclesia Militans', nego prije svega 'Ecclesia Amans'. To nam jako dobro dokazuju naši dobri svećenici vlč. Puškarić, o. Hrvoje Juko, a dokazao je i preč. Vitković. Moje osobno mišljenje, to jako nedostaje o. Tilošancu, te to smatram velikim razlogom izostanka većeg uspjeha FSSPX-a u Hrvatskoj. Ništa osobno nemam protiv njega, nego samo iznosim svoja osobna zapažanja i misli.

    Nota bene: ovo promišljanje nisam stavio u "obranu" pape Franje, jer odavno ne uzimam njegove izjave kao nešto vrijedno mog vremena ili pažnje. O Cupichu da i ne govorim. Ovo sam napisao čisto iz neke nutarnje potrebe o iznošenju vlastitog dojma o našoj domaćoj, tradicionalnoj populaciji.

    Neka nas dragi Bog blagoslovi, a Majka Božja Sinjska povede u pobjedu, baš kao u to slavno vrijeme!


    HERMENEGILDO

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Koji je papa ucinio vise stete od Pavla VI. i Franje?

      Volio bih vidjeti ako ne vas apostolat, a ono barem onaj koji podupirete pa da mi je lakse razumjeti na koga se trebamo ugledati.

      Super su vam ove insinuacije, vrlo u duhu vase Ecclesiae Amans. Ako imate informacije da je neki tradicionalist u Hrvatskoj pedofil, znate sto vam je ciniti. Inace ovako siroko maljajuci grijesite, zar ne?

      Izbriši
    2. ovakvih argumenata i psiholoških karakterizacija smo se zaista naslušali, nemojte se ljutiti, ali niste prvi koji ide s tako plitkim argumentima. Sve to što tipkate se može sažet u "vi hrvatski tradicionalisti niste savršeni i sveti pa šta onda sad tu nešto zahtjevate i pričate"... Isti taj argument se može zaljepit svakoj društvenoj i crkvenoj skupini. Nismo savršeni, so what?! A tko jest? Čemu uopće takvo analiziranje? Nikad nisam čuo na ovom blogu ili kod ljudi koji pohađaju tlm da pričaju o novus ordno vjernicima da tamo ima ovakvih i onakvih, ne bavimo se psihološkim analizama a pogotovo ne na temelju pojedinačnih slučajeva okarakterizirat cijelu skupinu.
      Što je za vas ljubav? Ako očekujete da pater Tilošanec širi ljubav smješkanjem i klimanjem glavom svemu i svačemu, onda po mom mišljenju krivu viziju ljubavi imate. Ljubav je žrtva, zar sve ovo što radi p.Tilošanec nije žrtva? Umjesto da se svaki vikend vozi po Hrvatskoj da bi po katakombama držao misu za malobrojne vjernike, mogao je komotno biti župnik u sigurnosti službene Crkve i državne plaće, održavati jednom tjedno latinsku misu(uz naravno svaki dan novus ordo) i sve super, svi bi ga volili i nitko mu ništa ne bi zamjerio. On je odabrao teži put baš kao i Lefebvre koji je mogao kao ugledan nadbiskup uživati itekako zasluženu mirovinu. E to je ljubav. Ljubav je i govoriti istinu u skladu sa vlastitim spoznajama ma koliko ta Istina nekom bila neugodna.
      I ne, ne želimo mi ratove s ikim, ali ne zabijamo glavu u pijesak. Znamo da "bratstvo i jedinstvo" ne funkcionira i zato ga ne prihvaćamo

      Izbriši
    3. Ograničavati se i tumačiti "štetnost" samo u vidu pogleda na Tradiciju ne može biti stabilan kriterij, jer govorimo o pojmu koji je postao aktualan tek nakon Drugog Vatikanskog sabora, stoga ni ne možemo prethodne pape stavljati u isti kontekst, nego promatrati stvari iz cjelokupnog spektra. Neću pisati životopise, kome se proučava, neka istraži Benedikta IX., Ivana XII. ili Urbana VI. Šteta Crkvi se ne mjeri u onom što mi vidimo, Crkvi se šteti i na duhovnom nivou. Do opismenjivanja i obrazovanja pučanstva, nisu ni znali što se događa u Crkvi, dok danas imamo sve "na izvol'te" putem interneta, medija, itd. Lako je sebe, koji smo informirani, smatrati većom žrtvom od vjernika koji za bolje nisu znali niti su mogli znati.

      Moj apostolat i rad za postizanje Božjeg Kraljevstva neka prosuđuje onaj koji jedini i ima pravo prosuđivati. Njemu jedinom ću polagati račune kada dođem na vječni sud. Sud čovjeka, ništavan je u usporedbi s Božjim, jer je Božji konačan, istinit i vječan. Ugledati se na nekog, znači potisnuti vlastite talente koje nam je Bog dao. Svatko od nas na jedinstven način može svjedočiti, djelovati, biti na slavu Boga. Nisu se svi ugledali na sv. Franju, niti sv. Bernarda, niti svetu Tereziju, pa su postigli cilj svetosti i proslave Boga.

      Ne iznosim insinuacije, niti sam igdje tvrdio da su tradicionalisti u Hrvatskoj pedofili (takve informacije nemam). Pročitajte post još jednom, naveo sam primjere iz bliske povijesti (i to ne domaće, niti samo pedofilske), kojima sam samo podupro moja promišljanja. Je li uistinu tako, ne znam. Imam li pravo na vlastiti dojam i objasniti zašto je tako, imam. Kako sam napisao u podnožju komentara, to su moja opažanja. Neću nikoga optuživati ili prokazivati, jer nije moje da sudim, to je ravno onom "Ako si Sin Božji, siđi s križa!".

      HERMENEGILDO

      Izbriši
    4. Po meni su ovi moderni pape puno gore stetocine, nego bilo kakvi bludnici, ubojice i nasilnici u proslosti. Recimo, uopce me se ne bi direktno ticalo da je Franjo isao na Coccopalmerijeve zabave ili da je zatocio kardinala Mullera u tamnicu, ali kad mi pokusava zabraniti misu, sakramente, obrede, kad zeli promijeniti sam katolicki nauk cak i u katekizmu, onda ne to itekako pogadja.

      Izbriši
  9. Tradicionalisti si umisljaju da su posebniji od drugih, ovdje prvenstveno mislim na muski rod, posebice izmedu 25 i 40god.
    Ako ih malo promatrate svi su vise manje isti. Visoki, tamni, nose jakne od 2500+ kuna😛, nema tamo vodoinstalatera i fizickih radnika, sve fakultetski visoki sloj.
    Oko 20% ih ide na TLM jer su umisljeni da su extraordinary osobe, a TLM je extraordinary oblik mise pa su se tu nasli, ne toliko jer je Bogu milija zrtva vec vise jer njihov karakter i pojava zasluzuje posjedovati takvu misu.

    To sto si umisljaju da su posebniji od drugih ukazuje i to sto su pristali na "pozitivnu etiketu" tradicionalista iako oni kao i ja nisu nikakvi tradicionalisti vec "nazalost" SAMO (a joj) katolici.
    Jer podjela u stvarnosti je samo na katolike i neokatolike.
    Medutim biti u siroj skupini ljudi koja broji nekoliko desetaka ili stotinu milijuna ljudi nazalost ne bi isticalo njihovu posebnost.

    Ono sto isto ukazuje na prikrivene kako je netko nazvo patologije iako je to malo preteska rijec jest to sto svaki put svi hodaju po jajima. Imas osjecaj ako lupnes slucajno cipelom u klupu da si laki grijeh pocinio. Ne kuzim sta svi hodate po jajima, i prije mise isto?

    A da ne govorim i o voznom parku, iznadprosjecni. Volio bi upoznati obicne smrtnike "tradicionaliste" siromasne, ali ove muske izmedu 25 i 40 ima li tko da spaja kraj s krajem?
    Hello anyone?



    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dakle smeta vam sto neki od ljudi koji redovito pohadjaju tradicionalnu latinsku misu (vidite zasto je spretno reci tradicionalisti) za misu obuku nesto svecaniju odjecu i ne zele buciti po crkvi.

      Zasto mislite da biste prepoznali siromasnije "tradicionaliste" da ih vidite? Nedavno sam bas popricao s jednim koji je dosta siromasan, nema visu skolu i nosi na misu posudjeno odijelo. Ponasa se slicno kao i ostali koji dolaze na TLM.

      Izbriši
    2. “Ako ih malo promatrate svi su vise manje isti. Visoki,”

      Vrh :-))))

      A da vidite samo koliki su tek tradicionalisti u Sinju i Imotskom. Navodno kleče i kod čitanja evanđelja, jer se inače iz zadnjih redova, svećenika ne bi nikad ni vidjelo:-)

      Trady Golijat

      Izbriši
    3. dajete mi primjere, a ja govorim u nacelu.
      Nemojte me krivo shvatiti da recimo osudujem jer netko malo imucniji ili sta, jedino mi je tipicnost iritantna, mislio sam kad sam pozdravio novusordoite a koji obiluju tipicnim obrascima, da cu na TLM susresti malo spontaniju situaciju.

      Ovo izvlacenje sa tradicionalnim u kontekstu naziva mise vam nije uspjelo

      Izbriši
    4. Jel ti uopće ideš na tlm? 1. Ako ideš onda bi trebao primjetit da zaista svih slojeva društva ima, kako u Blažu tako i kod sspxa (za Siget ne znam, nisam bio). Istina, u Blažu je možda nešto urbanija ekipa, ali to je logično zbog same lokacije crkve, i tu nema ništa loše 2. Ako ideš, zar tako analiziraš ljude okolo, na misi ti je to zanimacija? Ako se baviš tko ima kakvu školu, auto(ja bi jedino zabranio to nakaradno parkiranje pred crkvu, pogotovo jer je nedaleko od crkve parkiralište na trgu franje, ali eto, ne odlučujem ja), kaput, visina, boja očiju onda si ti taj koji ima problem

      Izbriši
    5. Što samo hoće reći da su tradicionalisti sposobniji i pametniji od drugih. Jer očito bolje zarađuju...Zato ih treba slušati i učiti od njih - jer su pametni.:-) A o ljepoti da ni ne govorim...

      MC

      Izbriši
    6. "Za Boga spremni",
      Ako smijem sugerirati: Nemojte gledati ljude; gledajte obred. Gledajte kako on raznim detaljima, gestama, usmjerenjem, liturgijskim predmetima i ruhom, itd, daje čast i slavu Bogu. "Filozofija" u pozadini je posve jednostavna: za Boga ono najbolje. I gledajte nauk: ako se od apostola naovamo u Crkvi uporno naučavalo jedno, kako može danas suprotno? Je li stari, vjekovni nauk bio od Boga? Ako jest, tko ga smije mijenjati, pa bio on i papa? Ako nije, zašto bismo mislili da novi, današnji, vjekovnom suprotni, jest?
      Ta pitanja doista nemaju veze s nečijom visinom, načinom odijevanja, ili pak "istošću"/"različitošću". Zašto uopće raspravljamo o takvim efemeralnim pitanjima?
      I još jedan prijedlog za kraj: ako vas živciraju aktualni tradicionalisti, a vi budite bolji tradicionalist.

      Izbriši
    7. Sta sad to znaci da ne smijem vise uzet Bugatti iz firme da stignem na TLM???

      Izbriši
    8. Druže, Bugatti iz firme je sad naš tj. narodni. Volkswagen postao.

      Izbriši
    9. hahahhahhaah, zato ja idem pješke na misu, oko sat vremena šetnje, da druge ne potaknem na grijeh i jer mi vozač ne radi nedjeljom. Nije točno da su tradovi visoki, tamni i bogati zgodni alfa mužjaci, ima nas i svjetlokosih. Ljubomora je grijeh u kojem ne možeš uživati.

      Inače mrzim sarkazam pa ću sada otvoreno, komentar je bezvezan jer je nerealan i nisu tradovi nikakvi snobovi, ali nisu ni likovi koji će se naokolo hvaliti dobrim djelima pa čak i ako ih netko vabi ružnim udicama.

      Slične komentare sam slušao na račun tradica, cura i žena koje dolaze na tradicionalnu misu "misle li one da su bolje od drugih jer nose suknje i veo". Ja mislim da bolje izgledaju ako ćemo o tome, ima takvih žena i na NO, doduše u manjem postotku i isto tako mislim da ostavljaju bolji dojam od curetaka u nekakvim uskim hlačama.
      Dobra strana OP komentara je to što netko primjećuje zdrav, lijep i muževan izgled nas koji nastojimo biti kršćanski muži.

      Vuk

      Izbriši
  10. Toma Blizanac ako po necem budes poznat kad te ponesu s ovoga svijeta onda je to sigurno i jedino sto si stvorio takav kretenisticko-idiotski blog sebe i sebi slicnih.Trebalo bi bi te na stup srama na Trgu Bana Jelacica pa da te djeca gadjaju sa trulim jabukama

    OdgovoriIzbriši
  11. Jednostavno nije normalno koliko je na staroj misi staro normalno nešto toliko normalno da se i ne opaža. Kao da si se vratio u dvije tisuće, recimo, devetnaestu. Samo neki glas iz tko zna kakve daljine katkada te podsjeća da postojiš i u svijetu koji možda ne postoji.
    M. P.

    OdgovoriIzbriši
  12. Memento Mori, slažem se s vama u smislu nezabludivosti redovnog učiteljstva. Crkva ima samo jednu glavu. Isusa kao nevidljivu glavu i papu kao vidljivu, a to je jedna glava, jedan autoritet, jedna vlast.
    Kada bih vjerovao da je Pavao VI valjani papa, dao bih život za NO misu i za pričest na ruku.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znači li to da ste (budući da, nadam se, ipak priznajete Pija XII.) spremni ste dati život za Veliki tjedan Pija XII.? Da me ne bi tko krivo razumio, ja nemam problema s Velikim tjednom Pija XII., ali mnogo sedevakantista ima pa zato pitam...
      SAP

      Izbriši
    2. According to theologian Van Noort, "The Church's infallibility extends to the general discipline of the Church...it can never sanction a universal law which would be at odds with faith or morality or would by its very nature conducive to the injury of souls...The Church's infallibility extends to the general discipline of the Church...By the term "general discipline of the Church" are meant those ecclesiastical laws passed for the direction of Christian worship and Christian living." (See Dogmatic Theology, 2: 114-115; Emphasis mine).

      According to theologian Hermann, "The Church is infallible in her general discipline. By the term general discipline is understood the laws and practices which belong to the external ordering of the whole Church. Such things would be those which concern either external worship, such as liturgy and rubrics, or the administration of the sacraments…" ( See Institutiones Theologiae Dogmaticae 1:258; Emphasis mine)

      Mozemo vjerovati da bi/ce hipotetski Pijo XIII. to promijenio, ali tako je kako je. Nije idealno, ali po onome sto govore teolozi ne moze biti "otrovno".

      Izbriši
    3. Uz dodatno pitanje vezano za to nosi li univerzalnost sa sobom određeni vremenski kontinuitet, javlja se pitanje što točno znači da nešto "po svojoj prirodi" vodi šteti duša... Recimo, ako uzmemo Pričest na ruku, ja se slažem da njezina postkoncilska primjena vodi ka šteti duša a) zbog podudarnih točki s drugim zabludama protestanata i modernista, b) pridonosi arheologističkim shvaćanjima i c) svetogrdni način provedbe. No, koliko god modernisti zloupotrebljavali ovaj argument, ne može se reći da je zla "po svojoj prirodi" jer zbilja jest nesporno da je postojala u ranoj Crkvi. To ne znači da smatram da je ikad dopustivo Pričestiti se na ruku u postkoncilskim okolnostima (zbog modernističkih tendencija koje stoje iza obnove te prakse), no čini mi se da to ne odražava izraz "po svojoj prirodi". Slično je s NOM - smatram da je konkretna primjena neprihvatljiva (ne samo u nekim slučajevima, nego uvijek, čak i kad je ad orientem i na latinskom), budući da uklanjanje elemenata važnih za razumijevanje predstavlja zlouporabu samo po sebi, no pitanje je bi li se mogla, apstrahirano od vremenskih okolnosti, proglasiti pozitivno zlom (pozitivno zlo = izričita zabluda, negativno zlo = odsustvo dužnog dobra, ovo "dužnog" bi ovdje odnosilo na tekovine organskog liturgijskog razvoja koje su kod NOM kompromisno ispuštene, a ne nešto što je tako "po svojoj prirodi").

      No, kao što na početku rekoh, uz ovo se postavljaju i neka dodatna pitanja. Npr., ako Hermannov citat shvatiš kao da se nezabludivost odnosi na apsolutno sve izvanjske aspekte štovanja, neovisno o razini kontuniteta i značaju koje im Crkva pridaje, kako bi objasnio pojedine povijesne pogrješke koje su se javljale vezano za živote svetaca u časoslovu (što su i predkoncilski teolozi priznali)?


      Vlč. William Frederick Faber, "An Essay on Beatification, Canonization, and the Processes of the Congregation of Rites":

      "Many of the names of Siunts have been struck out of the Roman Breviary." The contents of the Roman Breviary are not proposed to the Church as defined, or as obliging the faithful; for the historical fauoU which it containsy though they merit more than ordinary credence* may be subjected to a fresh examinattion, and may eyen be criticised by private scholarly provided it is done with moderation and respectfulness, and not without grave reason. The Holy See has itself made changes and corrections in the Breviary from time to time.

      Čini se dakle da ipak postoje ograničenja liturgijske nezabludivosti koja nikad nisu bila nedvojbeno definirana.

      SAP

      Izbriši
    4. „Prima sedes a nemine judicatur.“ – „Apostolskoj Stolici nitko ne može suditi.“ Nitko nema ovlasti suditi papi, nijedan katolik ne bi smio suditi, kritizirati (usput rečeno, niti hvaliti - jer bi i to bila prosudba!) ili na drugi način zanemarivati njihova crkvena učenja, odluke i uredbe. Mora se samo prihvatiti. I gotovo. Tako i Veliki tjedan Pija XII.
      Usput, stav pokreta Lefebvre je oprečan i nespojiv s katoličkom vjerom. To je tradicionalistički protestantizam, koji istodobno potkopava i reinterpretira tradicionalno katoličko učenje papinstva na modernistički način. Taj se stav ne temelji na načelima katoličke vjere, protivan je svakom razumu i zato nije moguće ugoditi Bogu. To što je Misa valjana nije od velikog značenja. I Kainova žrtva je bila valjana ali nije bila Bogu ugodna.

      Izbriši
  13. Na završnoj sjednici koncila 8. prosinca 1965. „Pavao VI.“ je svojim pismom „In Spiritu Sancto congregatum“ potvrdio da cjelokupnost koncilskih odluka obvezuje svakog kršćanskog vjernika po savjesti: „Ali nalažemo i propisujemo da svi Kristovi vjernici vjerno i savjesno slijede sve koncilske odluke, na slavu Božju, na slavu Svete Majke Crkve i na pokoj i mir svih ljudi. Sve smo to odobrili i potvrdili, te odlučujemo da će ti dokumenti stajati i ostati nepromijenjeni, valjani i na snazi zauvijek” (AAS 58, str. 19)(moj nestručni prijevod). Montini glumeći papu izrekao je ozbiljne i obvezujuće naloge, "valjane i ostaju na snazi zauvijek".

    OdgovoriIzbriši
  14. Jedan vrlo lijep članak o tomu kako i na koji način danas mladi osjećaju povezanost i njihovu čežnju za biti dijelom zajednice kroz osvrt na TLM u SAD-u ...
    https://www.crisismagazine.com/2022/americas-high-holy-day
    (Ivan)

    OdgovoriIzbriši
  15. Nadam se da je "Za Boga spreman" bio večeras na misi i vidio onog bijesnog crvenog ferrarija pred crkvom...

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.