Problematični odlomci iz Posolstva Panny Marie
Bolest kao posljedica grijeha (1.10.1990.)
"Každa choroba je nasledkom nejakeho hriechu. Jej rodičia boli viac za hmotu a nezachovali sa ako krestania po mnohych strankach. Len vrucne modlitby k Panne Marii pomožu k vyzdraveniu dietata."
Prijevod:
"Svaka bolest je posljedica nekog grijeha. Njeni roditelji su više bili usmjereni na materijalno i nisu se ponašali kao kršćani u mnogim aspektima. Samo iskrene molitve Djevici Mariji mogu pomoći ozdravljenju djeteta."
Teološka problematičnost: Generalizacija da je svaka bolest posljedica grijeha nije u skladu s katoličkim naukom, osobito tradicionalnim, koji prepoznaje i otajstvo trpljenja nevinih.
Gluhonijemi dječak i neoprostiv grijeh (2.10.1990.)
"Pytala som sa o hluchonemého chlapca a Panna Mária mi povedala, že otec udrel svoju matku a to je akoby z polovice udrel aj svoju duchovnu Matku. A že tato vina za ten hriech sa mu neodpusti."
Prijevod:
"Pitala sam za gluhonijemog dječaka, a Gospa mi je rekla da je njegov otac udario svoju majku, i da je to kao da je napola udario i svoju duhovnu Majku. I da mu se taj grijeh neće oprostiti."
Teološka problematičnost: Izjava da se neki grijeh "neće oprostiti" proturječi katoličkom učenju o Božjem milosrđu i mogućnosti oprosta svakog iskreno pokajanog grijeha.
Masovna propast u Perzijskom zaljevu (24.2.1991.)
"Pretože tam, v Perzskom zalive, kde je vojna, skoro všetky duše idu do zatratenia a počujem ich strasše vykriky, bolesti."
Prijevod:
"Jer tamo, u Perzijskom zaljevu, gdje je rat, gotovo sve duše idu u prokletstvo i čujem njihove strašne krikove, boli."
Teološka problematičnost: Predodređivanje velikog broja ljudi za prokletstvo proturječi nauku da samo Bog poznaje stanje duše, a Crkva uči da se za sve treba nadati spasenju.
Upitno ozdravljenje uz specifične rituale (21.11.1990.)
"Je potrebné vyniesť dieťa na Zvir ... umyť ju vo svätenej vode ... nech v nej dieťa okúpu ... nech sa spoločne modlia sv. ruženec a nech to obetujú za dieťa."
Prijevod:
"Potrebno je iznijeti dijete na Zvir ... oprati ga u blagoslovljenoj vodi ... neka ga okupaju u toj vodi ... neka zajedno mole sv. krunicu i neka to prikažu za dijete."
Teološka problematičnost: Dok Crkva priznaje vrijednost blagoslovina, nuđenje gotovo mehaničkih recepata za ozdravljenje može voditi u praznovjerje ako se ne razlikuje sakramentalna od nesakramentalne milosti.
Neoprezno predviđanje čuda (23.12.1990.)
"„Po skončeni sv. ruženca sme povedali ľuďom o zjavení Panny Márie, ktorá povedala, že o krátky čas príde viditeľné znamenie."
Prijevod:
"Nakon završetka svete krunice, rekli smo ljudima o ukazanju Gospe, koja je rekla da će u kratkom roku doći vidljiv znak."
Teološka problematičnost: Najava čuda koja se ne dogodi može ozbiljno narušiti vjerodostojnost objava, što Crkva strogo razmatra pri ispitivanju autentičnosti ukazanja.
Nema komentara:
Objavi komentar
Upute za komentiranje
Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.
Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.