srijeda, 25. svibnja 2022.

Jeruzalem

Marko mi je prije desetak dana rekao da ide u Izrael i da će ostati dan-dva duže u Jeruzalemu kako bi se pomolio na svetim mjestima. Kada me upitao što želim da mi donese iz Svete Zemlje, nisam se nimalo premišljao. Zamolio sam ga da mi nabavi neki čudotvorni zlatni kipić Majke Božje. Izgleda da više nije tako lako doći do takvih predmeta kao u nekim prošlim stoljećima. Ipak, kako se ne bi vratio praznih ruku, Marko se dosjetio i nabavio posrebrenu Gospinu ikonicu kojom je doticao mjesta blagoslovljena stopama našega Gospodina. Strahujući da mu neću vjerovati, sve je evidentirao fotografijama. Kada mi je pokazao slike, prisjetio sam se onog slatkastog filma Amelie, ali moram priznati da su povod i motivi na Markovim fotografijama mnogo vredniji i poticajniji. 


Maslinski vrt



Rodno mjesto BD Marije






Crkva svete Ane


Kupalište Bethzatha




Crkva na mjestu gdje je Isus osuđen


Podrum samostana Ecce homo


Lithostrotos


Pravoslavni vjeruju da je ovdje Isus bio zatočen


U austrougarskom hospiciju 




Kapelica u hospiciju gdje se nedjeljom služi tradicionalna latinska misa










Kapelica uz sedmu postaju Križnog puta










Koptska kapela na krovu crkve sv. Groba 










Mjesto gdje je Isus bio zatočen (u bazilici sv. Groba)








Oltar sv. Longina


Oltar podjele Isusova ruha


Kapela svetog Križa




Kapela svete Helene


Kamen pomazanja Isusova tijela


Kalvarija




Grob Isusov



Izvadci iz (svakodnevne) procesije po bazilici Svetog groba


1 komentar:

  1. Posebne zahvale fra Sinisi koji me uputio gdje je najpovoljnije za kupiti svakovrsne suvenire (ikonica je posebna prica i kupljena je na drugom mjestu) i jos puno vaznije omogucio da udjem kod Isusova groba na par minuta sam, a tamo je inace uvijek poprilicna guzva i barem jedan Grk koji pozuruje hodocasnike.
    Tek u ovakvom okruzju je jasnije koliko su nasi Franjevci vrijedni cuvari ovih najsvetijih katolickih mjesta.

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.