nedjelja, 7. srpnja 2019.

Brat bratu

Svečano zatvaranje ljetne škole

Kada ste zadnji puta pročitali da biskup za neku teologinjicu otvoreno kaže da je "notorna heretičarka"? (Biskupi posvećeni od msgr. Lefebvrea se ne broje.) Jedini hrvatski biskup koji je reagirao na pobludnicu Amoris Laetitia davši svojim svećenicima upute kojima se taj zli dokument zapravo negira, obraća se sada u otvorenom i osvježavajućem pismu kolegi koji predvodi susjednu biskupiju. Msgr. Perić piše kako smo i navikli, jasno i bez uvijanja, wannabe-Franji msgr. Uziniću i kori ga zbog organiziranja ljetnog provoda u Dubrovniku pod nazivom "Ljetna teološka škola" na koji je pozvao notornu heretičarku Tinu Beattie kao jednu od predavačica.

Ako vas zanima ova tema, pročitajte prvi članak koji je za portal Vjera i djela napisala osječka vjeroučiteljica koju smo već spominjali po dobrom, mr. sc. Snježana Majdandžić-Gladić. Msgr. Uzinić odgovara u svom intervjuu Večernjem listu standardnim floskulama o otvorenosti dijalogu. No, spomenuti portal izvlači teško naoružanje u članku uvijek ekstremno temeljitog mr. sc. Petra Marije Radelja koji potpuno razmontirava Uzinićevu tezu da su notornu Tinu samo krivo razumjeli. S modernističke strane imamo jedino reakcije poput cmoljavog sve-bi-bilo-bolje-kad-bi-svi-još-štovali-Bajsić-Šagi-Turčinovića vlč. Ivice-LG,GS,DV,SC-Huljeva bez ikakvog mentalnog reda ili argumenata. Usto, desna ruka dubrovačkog biskupa, msgr. Hrvoje Katušić po facebooku optužuje one koji šire istinu o heretičarki da tobože skandaliziraju vjernike. Naravno da se i kasno-Bitno-na-Kosovo-stiže konačno morao uključiti kada je bivši poslodavac glavnog urednika prenio Perićevo otvoreno pismo. U dražesnoj maniri naših uhodanih vjerskih tiskovina bitno.net prepričava otvoreno pismo izbjegavajući najjače rečenice. I na kraju si čestitaju što su odabrali pravu stranu što valjda znači da ih svi pravomisleći ni-lijevo-ni-desno-ne-skrećući katolici trebaju nagraditi kupujući neku knjigu u Verbumu.

Jedan normalan katolik nema što više o ovim stvarima "dijalogizirati", poprilično je jasno tko je u pravu, a tko u krivu i kakve bi bile posljedice da živimo u normalnim vremenima. No, moram još jednom naglasiti koliko me ugodno iznenadilo pismo biskupa Perića. Primjerice, ovako zabavna satira rijetko se susreće među crkvenim ljudima:
Čudim Ti se da si stavio Biskupiju dubrovačku da snosi besplatan 6-dnevan boravak i studij četrdesetoroma studenata i studentica i četirima profesora u skupom ljetnom Dubrovniku. Istina, dodaješ Ti i sponzore, ali na prvom je mjestu Biskupija, pa valjda ona snosi glavni dio podmirenja duga. I ove godine i budućih godina, kako se čini. Kako se ne bojiš, brate mili, da Te papa Franjo ne opomene u što trošiš crkveni novac i da, prazneći biskupijsku blagajnu, deformiraš mlade duše studentske?

Dodat ću još za kraj da sam tek sad otkrio blog "Fratellanza Umana" koji je po datumu početka i naslovu očito inspiriran notornoheretičkim Franjinim dokumentom koji je potpisao u Abu Dhabiju (1, 2, 3). Površnim pregledom te stranice nailazim na ono što bih i očekivao: "obrane" Amoris Laetitije, prijevode Torniellijevih tekstova, upute kineskim katolicima kako što bolje živjeti u duhu sporazuma koji je Sveta Stolica potpisala s kineskom komunističkom partijom, hvaljenje zloglasnih kardinala Kaspera i Cupicha itd. Podsjeća me na ugasli portal Križ života, ali imam osjećaj da je ovaj projekt ipak bliže vezan uz hrvatske svećenike i teologe bergogliovskog usmjerenja. Ako imate vremena i volje, vrijedi povremeno baciti pogled na navedeni blog. Treba biti informiran što rade neprijatelji.

21 komentar:

  1. Naisao sam na raspravu kod jednog od onih komedijasa koji novoevangeliziraju katolicku mladez (i one nesto starije koji gledaju tv) svojim skecevima.

    Pa ispada da je pozivanje notorne hereticarke na tu teolosku skolu (kako vise-manje rece presvijetli gospodin generalni vikar, skola je nesretan prijevod izrazito tehnickog germanskog teoloskog termina koji bi se tocnije tumacio kao "arena za teoloske gladijatore") zapravo u svrhu da se studenti teologije bruse u raspravama nakon njezinih predavanja jer da se tako i Toma Akvinski brusio.

    Dakle, biskup Uzinic poziva jednu notornu hereticarku (i placa joj, dakako, troskove) predstavljajuci ju kao katolicku teologinju, zastupnicu jedne legitimne struje misljenja ne bi li se jadni studenti (zamislite samo kakvim im heretickim gadostima pune glave na KBF-ovima) usprotivili i dijaloski ukazali toj guji da nije u pravu i da je to sto ona zastupa zapravo hereza. A u tome bi im trebao pomoci neki pravoslavni teolog i jedan ekufluidni Zeljko Tanjic.

    Neki su cak sugerirali da je to nuzan muhamedo-brdski obrat jer su katolici u nas tako zatvoreni u svoje nedijaloske ljusture (na sto su im ukazani svijetli primjeri marksisticko-katolickog dijaloga, a znamo koliko smo od toga profitirali!), pa da eto kad mi ne zelimo ici dijalogizirati u svijet, treba barem da taj svijet u vidu uvazene katolicke teologinjice dodje kod nas i otvori u njoj podrucje misionarskog djelovanja. Mozete zamisliti kako su nasi revni studenti teologije dosli u Dubrovnik u srpnju ne bi li se okupali vecma u znoju dijaloga, nego nekakvog mora. Dok im notorna Tina objasnjava blasfemije o falusnoj simbolici (predmnijevam novus ordo) liturgije (nisam izmislio, netko je citirao njezina djela) studenti ce gledati u nju kao u one dijagrame svinja u mesnici ne bi li je cim kaze "any questions?" rascerecili svojim logikom izbrusenim i pravovjerjem utvrdjenim mladim umovima. Niposto se nece, kako bi to mozda napravili na svojoj maticnoj instituciji, sloziti da ima situacija kada zena uz sve prepreke mora moci odluciti da prekine trudnocu, ili naprosto sutjeti kako bi sto prije mogli pluralisticki igrati picigin i dijaloge voditi uz neki koktelcic na plazi (ako biskupija sponzorira, pa nece valjda u ljetnom Dubrovniku morati placati pice na plazi!)

    Na koncu diskusije se pokazalo da je najvaznije ne prejudicirati nacin odvijanja i ishode ove ljetne skole jer bi se lako moglo dogoditi da na kraju notorna Tina izvuce deblji kraj i izmorena nasim mladim studentskim teolostrsljenima vrisne "odricem se ljetnih gay parada, spustam dob dozvoljenog abortusa na tri mjeseca i necu za zene traziti dalje od djakonata, samo me pustite da se vise prosecem tim famoznim Stradunom i obavim shopping s biskupijskim kunama koje ne mislim nositi nazad u civilizaciju".

    OdgovoriIzbriši
  2. Usput, bitno.netovci, nisam siguran da su ovakve reklame najprimjerenije za jedan "vjerski portal".

    OdgovoriIzbriši
  3. Mora se vidjeti neka kvazihijerarhija: podnica, madrac, nadmadrac i naravno "(obna)žena (ne)vrsna". I tako dobijemo sintezu primitivizma i neukusa servirano kao nešto po sebi normalno, uobičajeno i prihvatljivo. Crkva ili ono što nam se pod tim nazivom servira je feminizirana i tu je priči početak kraja. Ł

    OdgovoriIzbriši
  4. Reakcija od strane jednog "teologa":
    https://www.facebook.com/dadoooo/posts/10157146962467278
    B.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To je bivsi franjevac koji je prije bijega u Austriju pisao medju ostalim i za Kriz zivota, posebno je pamtljivo njegovo pismo Judi u kojemu se solidarizira s Judom.

      Izbriši
    2. To je pustipratar koji vise nema nikakvog publiciteta pa pokusava ovako privuci barem citatalje jutarnjeg lista
      Luka

      Izbriši
    3. Jesu li Petar Marija Radelj i Ivica Šola bivši fratri?! Za razliku od ove dvojice Milas je u svećeničkoj službi. Toliko o vašem etiketiranju. D.M.

      Izbriši
    4. D.M. ne znam kome je upuceno pitanje. Za Solu znam da je bivsi svecenik (koliko znam nije bio fratar). Za drugoga nista ne znam.

      Spomenutog franjevca sam se sjetio jer je pisao nebuloze na Krizu zivota i odlazak u Austriju je bio pracen nekim prepirkama u medijima.

      Izbriši
  5. Uzinić se davno pokazao kao očajno loš pastir. Čovjek nesvjesno uništava povjerenu mu mjesnu crkvu. Da je discipline i pravde, davno bi bio svrgnut. Žao mi je što će se toliko mladih zatrovati na ovoj ljetnoj školi hereze. Toma, hvala za trud oko ove vijesti.
    LA

    OdgovoriIzbriši
  6. Možda je dobro da se sve ovo dogodilo i da je izišlo u javnost.
    Poznati hrvatski Haereticum, zagrebački KBF već desetljećima truje mlade ljude ovakvim i još puno gorim stvarima. Na drugim katoličkim učilištima situacija nije puno bolja.
    Onda se biskupi čude kakvi su im mladi svećenici.
    Onakvi kakva im je bila formacija na koju su ih oni poslali!
    Tijekom (de)formacije apune ih nekatoličkim i revolucionarnim stavovima, ubiju u njima svaku pomisao na askezu i zdravu mistiku. Ispljuju sve što je nekad obilježavalo katoličkoga svećenika i onda se nadaju da će imati požrtvovne i svete misionare, čudotvorce i apologete!
    Nitko od jadnih bogoslova ranije nije smio protiv toga govoriti: ta imali smo svete pape, svete nadbiskupe, svete rektore...
    Najprije ne uspiju naučiti te mlade ljude što je poniznost. Dalje sve što se dogradi na lošem je temelju.
    A modernisti su trovali na sve zamislive načine i....najvažnije - progonili Tradiciju i tradicionalne bogoslove i vjernike.
    Glavno je bilo da taj trady šljam bude udaljen iz svih sjemeništa i bogoslovija. Jer oni su jedini zvocali, uz posvemašnje suglasje svih ostalih i kokodakanje o duhovnoj obnovi našega naroda.
    S drugovatikanskim modernizmom. Moš mislit kakva je to obnova!

    Kikii

    OdgovoriIzbriši
  7. Ovako biskup Uzinic razumije dijalog: ja cu svoje optuzbe lansirati s ambona za vrijeme svete mise koristeci se svojom sluzbom biskupa kao stitom. A vi cete to slusati i sutjeti. Naravno, njegov "vanity project" toboznje ljetne skole i on sam su usporedjeni s Isusom, a oni koji su mu prigovorili su zlocesti zakonoznanci koji Isusa iskusavaju.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Očekivano... modernist je uvijek pun riječi, emocija i fraza, a logike, reda i jasnoće ni u tragovima.
      LA

      Izbriši
  8. Na stranu ljetna škola. Ako je u ovoj propovijedi nešto krivo rekao, dokažite da je krivo rekao.

    Random

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kome to trebam dokazivati? Jeste li i vi preuzeli navadu usporedjivati sebe s Isusom cije rijeci pred slugom velikog svecenika navodite?

      U svojoj propovijedi biskup Uzinic usporedjuje "polemicko ozracje" oko njegove ljetne skole s "polemickom raspravom" Isusa i zakonoznanca koja je dovela do prispodobe o milosrdnom Samaritancu. Pri tome biskup uopce ne objasnjava u cemu se sastoji ta slicnost, ali jasno sugerira da su on i njegovi u raspravi o ljetnoj skoli ako ne Isus, onda na Isusovoj strani. To je potpuno besmisleno, pa biskup uostalom i ne pokusava ici u takve detalje jer bi mu se cijela konstrukcija raspala.

      Ako se vec poteze ta parabola, onda je puno lakse izmisliti primjerice sljedece tumacenje: razbojnici su modernisticki teolozi u ciju zasjedu upadaju mladi vjernici (bilo godinama, bilo izobrazbom), razbojnici ih svojim heretickim naukom opljackaju blaga koje su nosili iz Jeruzalema (prave vjere koju su dobili od roditelja, zupnika, vjeroucitelja) i ostave pored puta da se pokusaju izbaviti iz rana sumnje, krivih ideja (koje su vjerojatno imale i utjecaj na moralne probleme, poput npr. studentice kbf-a koja ne vidi nista lose u tome da zivi s deckom) i na koncu nevjere. Naidje svecenik (biskup Uzinic), vidje ih i zaobidje jer vazniji je dijalog, otvorenost ekumenizmu, stvaranje lazne fasade nove "crkve", prodje levit (generalni vikar Katusic ili neki od pobocnika), vidje ih i, jer je vaznije napredovanje u karijeri i pokusati se ubaciti u Franjinu viziju, zaobidje. Konacno, dodje i katolik koji se zeli drzati vjere kako nam je predana. Ako je usto tradicionalist, onda je sasvim sigurno odbojan svecenicima i zakonoznancima, stovise ignoriraju njegove argumente. On se sazali nad jadnim studentima kbf-a i zalije im rane vinom istinskog crkvenog nauka koji moze i zapeci te uljem prave poboznosti i bogostovlja koji daju snagu da se izvuce iz bijedne situacije nevjere i grijeha u koju je upao.

      No, o cemu govori biskup Uzinic? Tema mu je "kritika religije Isusovog vremena koja se dala zarobiti u propise i iz vida izgubila čovjeka i njegovo dostojanstvo". Tu je jasno da misli kako je i katolicka vjera takva ili je barem bila dok on i njegovi pajdasi nisu dosli na scenu. Treba, naravno, naglasiti da ovo nije neki odvazni biskupov istup, nego obicni konformizam jer preuzima upravo one izlizane kliseje koje Franjo neprestano ponavlja od zauzimanja stolice rimskog biskupa.

      Dalje Uzinic objasnjava tko bi po njemu bio opljackani covjek. To je onaj kome toboze svecenici i vjernici lijepe etikete "alkoholičara, narkomana, pedera, kurve, komunista, ustaše, četnika, migranta, heretika". Osim sto je vulgaran (jer se na redovnoj zupnoj misi ne govori o pederima i kurvama, nego eventualno o sodomitima/homoseksualcima i prostitutkama), nije sasvim jasno kakve veze imaju ti ljudi i ruzan odnos prakticnih vjernika prema njima s Tinom Beattie, jednom zenom koja po svemu sudeci zivi sasvim ugodno i ugledno, a objektivno u svom pisanju promice ono sto je suprotno vjerskom i moralnom nauku Crkve? Da li je ona na Franjinim marginama i zato potrebna pomoci? Cak bih se i slozio da jest, a njena situacija je i gora jer za razliku od propalog alkoholicara ili, kako bi biskup rekao ispred svetohranista, pedera i kurve, ne uvidja nimalo tezinu svojih grijeha. No, Uzinic joj nece nimalo pomoci pozivajuci je kao predavacicu i time joj dajuci jos podstreka oholosti i neobracenju.

      Izbriši
    2. Zatim u propovijedi Uzinic uvodi dvije klasicne i izlizane slike. Prva je iz crkvenog miljea i cuo sam je vec u propovijedima od onog tipa svecenika koji misle da su prepametni u odnosu na zatucane preddrugovatikanske mase. To je kritika izreke "spasi dusu svoju" kao da bi se to odnosilo da se brines samo za sebe, a druge oko sebe zanemaris. Nijedna neuka baba u staro doba ne bi mogla reci da joj je tako objasnjeno niti bi to vjerojatno sama tako shvacala. Zna to i Uzinic, ali ne moze odoljeti da ne podbode, makar i ne bilo nista inventivno u tome. Ali treba ukratko reci za one koji ce se susresti s takvim propovjednicima kako "spasi dusu svoju" znaci da ti je Bog povjerio primarnu odgovornost za tvoju dusu. Koliko god se trebas truditi da pomognes bliznjemu, posebno onima za koje te i duznost obvezuje (roditelji djeci, zena muzu itd.), na koncu ce ti Bog suditi po tvojim djelima, a ne po tudjim djelima ili zlodjelima. To da mozes sagrijesiti i sudjelovanjem u tudjem grijehu je bilo ocito svima koji su procitali ili culi cak i najbazicniji katekizam.

      Druga je slika iz Biblije za moderne duhovne, ali ne religiozne ljude. Kaze tako Uzinic "Tko je bližnji ili tko nije bližnji nije pitanje znanja ili pameti nego je to pitanje srca." Zasto to ne bi bilo pitanje i pameti/znanja i srca, biskup ne objasnjava, a meni se cini da u odluku i poticaj da se nekome priblizimo i pomognemo treba ukljuciti i pamet i srce jer cete inace vrlo brzo novac koji biste trebali potrositi na svoju djecu uplatiti nekoj nigerijskoj udovici ili generalu koji su vam se tako ljubazno obratili na mail ili cete umjesto za Caritas novce iskesirati za novu kucu Ciganki sto prosi pred katedralom. No, Uzinic sada zaista igra na emocije: "Sjetimo se Malog princa i njegove lisice koja njega i nas ovako uči: „Samo se srcem dobro vidi. Ono bitno nije vidljivo očima“." Ok, biskupe, sad mozete i tu kucicu postrihati, i ateisti imaju nesto za shareati iz vase propovijedi.

      Kao da nije dosta patetike, slijedi ekoloska prispodoba samog biskupa Uzinica. Poceli smo s predivnom Isusovom prispodobom, zavrsavamo s "buci-buci mala sovica, joj gle kako je jadna ranjena, idem je pomaziti". Tragicna prica zavrsava tako da biskup vjerojatno spusta glavu i potiho govori "Nisam je spasio." To je valjda i tumacenje da za prevladanu izreku "Spasi dusu svoju" nova verzija glasi "Spasi ranjenu sovu". Nema sto, svidjelo bi se modernim ljudima, ali koliko smo se duboko srozali u sezdesetak godina od Stepinca do Uzinica.

      Zaista, biskupe, ako itko u Sagijevoj ulici prati vase istupe i cita vase nagovore, shvatit ce da ste prikladan materijal za Rim. Ili barem Amazonu.

      Izbriši
  9. Uzinićevo citiranje "Malog princa" mene je, priznajem, asociralo na nešto prilično vulgarno i navelo da to potražim na internetu: postskriptum u "Kratkoj biografiji A. A. Darmolatova" iz "Grobnice za Borisa Davidoviča" Danila Kiša. U tom je postskriptumu riječ o elefantijazi stanovitog dijela tijela, doslovnoj i figurativnoj.
    M. P.

    OdgovoriIzbriši
  10. Poslao mi je netko dva teksta koja je notorna Tina napisala isti dan na svojoj Facebook stranici.

    U jednom kaze:
    This week in Dubrovnik teaching on a theology summer school is one of the best weeks I've had in my academic life in terms of both learning and encounter. We're exploring profound issues of history and plurality, cultures in transition, the different narratives that we tell depending on what we have been through, the meaning of the Christian faith in terms of its universality and its cultural particularity, the importance of dialogue, etc. ...

    U drugome pak pise ista hereticarka:
    If you are my Facebook friend and you support Donald Trump or make excuses for him, please remove yourself or out yourself so that I can block you. There is a red line that marks the boundary between uneasy tolerance and collusion, which can perhaps only be clearly recognised once it has been crossed. It is the point at which a movement or ideology acquires pariah status. Trump has crossed it. And this is not an invitation to dialogue. You can support him all you like. You can make any excuses you like. You are just not going to do it on my Facebook page and I'll delete your comments and block you if you attempt it. Thank you for your understanding.

    I sad nek mi netko kaze da su Trumpove rijeci opasnije za vjeru od onih koje Beattie podvaljuje kao (jedan) katolicki pogled pod pokroviteljstvom biskupa Uzinica koji ju poziva da poducava studente teologije.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ono što je tu najvažnije za uočiti je licemjerje liberala, koji s jedne strane pričaju o "pluralnosti" i "važnosti dijaloga", a s druge strane oštro kao inkvizicija djeluju prema onima koji se ne slažu s njihovom opakom ideologijom (to netko tko prati stanje u Americi može vrlo uočljivo vidjeti u riječima i djelima Trumpovih ljevičarskih protivnika). Kao njihovi duhovni oci za vrijeme Francuske revolucije: "Sloboda svima, osim neprijateljima slobode".

      Izbriši
    2. Treba naglasiti - 'sloboda svima osim neprijateljima njihove (lažne) slobode'.
      Koja nije sloboda nego upravo suprotno tomu, ropstvo đavlu, svijetu i grijehu.
      Jer su zavedeni od Lašca koji je izopačen i sve izopačuje, počev od toga što dobro promiče za zlo a zlo za dobro. Tako i ropstvo Zlu i grijehu promiče kao slobodu čovjeka, dok slobodu koja je jedina prava sloboda od Boga, a to je da biramo, odlučimo se za, činimo i borimo se za - dobro, koje uvijek i u svakom slučaju proizilazi jedino i samo od Onoga koji je Put Istina i Život.
      JbD

      Izbriši
  11. Nastavak: https://www.cnak.ba/osvrti/postovani-i-dragi-petre/
    S.D.

    OdgovoriIzbriši
  12. Postoji li kakav zapis o tome skupu koji potjeće od nekoga tko je bio nazočan ?

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.