nedjelja, 11. travnja 2010.

Križ lijevog razbojnika

Prije desetak dana razmišljali smo intenzivnije o muci našeg Gospodina, slušali smo kako je za nas trpio i podigli svoje oči prema njegovu križu. Jedna od najpotresnijih scena je razgovor između dvojice razbojnika i Isusa:
A vodili su i drugu dvojicu, zločince, da ih s njime pogube. I kada dođoše na mjesto zvano Lubanja, ondje razapeše njega i te zločince, jednoga zdesna, drugoga slijeva.
...
Jedan ga je od obješenih zločinaca pogrđivao: "Nisi li ti Krist? Spasi sebe i nas!" A drugi ovoga prekoravaše: "Zar se ne bojiš Boga ni ti, koji si pod istom osudom? Ali mi po pravdi jer primamo što smo djelima zaslužili, a on - on ništa opako ne učini." Onda reče: "Isuse, sjeti me se kada dođeš u kraljevstvo svoje." A on će mu: "Zaista ti kažem: danas ćeš biti sa mnom u raju!"
Lijevi je razbojnik, koga predaja naziva Gestas, obično na slikama prikazan glave okrenute od Isusa, a desni razbojnik, kojemu je po predaji ime Dizma, upire svoj pogled prema Isusu. I jedan i drugi prikovani su kao i Isus uz svoj križ, ali dok Dizma taj križ prihvaća i upire svoj pogled s pouzdanjem u Isusa, Gestas se bijesno od njega trga i tako još više i, što je gore, još besmislenije pati. Preostaje mu samo da proklinje Isusa zbog svoje sudbine. Vrijeđa Isusa koji trpi neizrecive muke i poniženje. Dizma pak brani Isusa i s pouzdanjem se okreće k njemu i pred njim se kaje za svoje grijehe. Zato je zavrijedio da samo njemu Isus u tom času tame pokaže svoje božanstvo, a ne ni svjetini ni lijevome razbojniku koji ponavljaju očajne riječi sotone, čak ni svojoj svetoj majci i najdražem učeniku.

Mnogi i danas napadaju Gospodina i Crkvu koja je rođena iz njegova probodena boka. Oni gledaju rane na njegovu tijelu i mjesto da te rane liječe, posipaju ih solju da ih tobože očiste, nude žuć i ocat ne bi li se tako, gledajući još malo duže kako patnik izdiše, oni osjećali živi i čak milosrdni. Nemojmo se zavaravati, svatko je od nas u srcu čas lijevi, a čas desni razbojnik. I u svakom životu ima razdoblja kada osjećamo ne samo da nas križ pritišće, nego da smo uz njega i pribijeni. Lakše je tada spustiti glavu, zapasti u samosažaljenje i bijes što je život i svijet koji nas okružuje tako nepravedan. Ali, sveti Dizma nam pokazuje da se naš jedini spas krije u tome da iskreno pogledamo prema raspetome Kristu i njemu zavapimo za pomoć. Usto, iako je i sam zločinac, Dizma se nije libio braniti nevinog od napada svoga druga.

Gledamo li Kalvariju, vidimo ondje i današnji svijet: svetci, pokornici, raskajani grešnici, tuđinci koji sa strane gledaju što se događa od kojih će neki poći dalje svojim putom, neki će se narugati, a neke možda potrese ono što vide, razjarena svjetina koja traži krv, rezignirani i razočarani ljudi koji svoje probleme vide u drugima...

***

Razbojnika mudroga si u jednom trenu dostojnim raja učinio,
Gospode, i mene drvom križa prosvijetli i spasi me.
(1, 2, 3, 4)


***

Nedavno je započela na internetu rasprava o portalu Križ života koji sebe definira kao "najčitaniji vjerski portal". Najprije je na stranici katolik.hr objavljen članak Križ života – virtualni glasnik sekularističkog pseudokatolicizma. Zatim je u ime Križa života odgovorio Drago Pilsel u komentaru naslovljenom Katolički smušenjaci, mutikaše i bezglavnici..., a u međuvremenu se na forumu Križa života pojavila rasprava o toj temi koja je brzo uklonjena, vjerojatno zato što su se reakcije uglavnom priklanjale mišljenju katolik.hr-a. Na katolik.hr-u su objavili i članak s pismima čitatelja: Pisma čitatelja o sekularističkom pseudokatolicizmu.

Evo i nekoliko mojih misli o ovoj tematici. Slobodno se priključite raspravi u komentarima ako možete zadržati pristojnost u izražavanju. Najprije da iznesem pozitivne strane internetske stranice Križ života. Stranica je izvrsno grafički uređena, redovito i često se objavljuju članci, ima prilično velik broj suradnika, obuhvaća mogućnost pisanja vlastitog bloga, sudjelovanje na dobro posjećenom forumu i komunikaciju sa članovima putem privatnih poruka. Mislim da bi to bilo to, ako sam nešto zaboravio, dodat ću naknadno.

Prije nego prijeđem na sam sadržaj stranice, imam i neke tehničke primjedbe koje nisu nebitne, neke od njih čak zadiru u samu koncepciju tog portala. Prije godinu-dvije forum je potpuno redizajniran. Pri tome je izgubio neke od funkcija koje se obično podrazumijevaju na internetu. Nema mogućnosti naglašavanja riječi podebljavanjem ili pisanjem u kurzivu, nema mogućnosti stavljanja "živih linkova", već je moguća jedino copy&paste metoda s navođenjem adrese dane stranice. Nije moguće čak ni citirati tekstove na ikoji upotrebljiv način. Uz ove restrikcije, uveden je i mračni sistem kartona o kojem je čak i službeno zabranjeno pisati. Zeleni (pohvala) te žuti (opomena) i crveni (zabrana pisanja) kartoni se članovima foruma navodno dodjeljuju na osnovi aritmetičke sredine ocjena koje im anonimno daju ostali članovi, a moderatorima je omogućeno da kartone daju i na svoju ruku. Na taj način se, tobože demokratski, upozoravaju, a zapravo cenzuriraju ili prisiljavaju na autocenzuru ne samo oni korisnici koji ne poštuju pravila pristojne komunikacije, već i oni koji ne dijele ideološke poglede vlasnika i upravitelja foruma. Da je tome tako, lako će ustvrditi svatko tko je barem nekoliko mjeseci pratio korelaciju između stavova članova i boje kartona koji im se uz ime pojavljuju.
Još ću spomenuti da se blogovi čine poprilično nefunkcionalni ako ih usporedimo sa servisima poput Bloggera, iako ideja o okupljanju blogova vjerske tematike sama po sebi nije loša.

Vrijeme je da ocijenim sadržaj koji se objavljuje na portalu Križ života. Ukratko rečeno, ocjena je čista jedinica. U samoj analizi sadržaja članaka se gotovo u potpunosti slažem s tekstom na katolik.hr-u. Jedino bih autorima blago prigovorio da su se mogli nešto više potruditi oko stila samog pisanja te uskladiti teološku argumentaciju s kritikom konkretnih elemenata koje dobro uočavaju na Križu života. Također je u takvim analizama dobro, i više nego inače, jasno razlučivati između osoba i stavova koje one zastupaju.

No, vratimo se Križu života. S obzirom da nemam puno za dodati općem pogledu na taj portal koji su dali autori s katolik.hr-a, zadržat ću se na nekoliko više-manje nasumce odabranih članaka koji ilustriraju usmjerenje i idejnu vodilju začetnika i urednika portala.
  • Najprije da riješimo stvar koja je vjerojatno bliska čitateljima ovog bloga. Jedini medij koji je objavio vijest o tradicionalnoj latinskoj misi koju je prije godinu dana služio u Zagrebu don Ante Sumić je upravo Križ života. No čini se da je to tekst nekog od suradnika i zgodan povod da se kritizira crkvenu hijerarhiju, a ne iskrena briga za tradiciju jer nekoliko mjeseci kasnije u članku Kardinal Rode, sramite se! čiji je autor osnivač i glavni urednik portala Hrvoje Cirkvenec, čitamo doslovno:
    Iako fotografije zorno pokazuju kako vatikanski dužnosnik kardinal Rode, inače slovenskog porijekla, podržava te voli liturgiju i običaje koji nemaju veze s Drugim vatikanskim koncilom i suvremenim svijetom u kojem djeluje Katolička crkva, to isto se ne bi moglo reći i za prijevozno sredstvo koje spomenuti kardinal koristi.
    Inače, taj članak je napisan osam mjeseci nakon što su se pojavile fotografije s jednog ređenja po tradicionalnom obredu, a "inkriminirajuća" je fotografija koja prikazuje kardinala Rodea kako sjeda u automobil za koji se ne zna ni tko ga posjeduje ni koliko zapravo košta (čak ni red veličine).
  • Pismo Judi – autor se solidarizira s Judom Iškariotskim jer ljubav "ne smije imati granice", a Judu su eto svi ružili, i Dante i apostoli, pa čak i Isus. On navodno nije imao nikoga da se nad njim sažali, a nije imao ni "Petrovu sreću, koji je nakon trostrukog zatajivanja Učitelja ipak susreo njegov pogled koji ga je ganuo te je gorko zaplakao". Valjda nije gledao u Isusa dok ga je ljubio. Tipično krivo milosrđe koje završava s "Judo, ne znam gdje će te ovo moje pismo zateći. Pozdravljam te, i nadam se, da će Bog imati obzira prema tebi!" Barem je autor uz Judu, kad već u Boga možda neće naći obzira. Preporučam autoru da si zamisli kako ovakvo pismo piše nekome tko je napravio veliko zlo njemu ili njemu dragim osobama. Ako se ne može u to uživiti, neka mijenja svoj odnos ili prema Isusu ili prema Judi.
    Ovaj je autor i prije imao nebuloznih izjava poput sugestije da je žena uhvaćena u preljubu kojoj je Isus oprostio možda uhvaćena u tom činu s drugom ženom.
  • Zašto je Josipović bolji od Bozanića? – "I dok je s jedne strane Josipović na početku mandata predstavio javno svoje suradnike, pa čak pretrpio i napade zbog određenih imena, kardinal Bozanić nema takvih obaveza. On nije bio na izborima, nije odgovoran svojim glasačima, nema se kome ispričavati i dokazivati. On je zagrebački nadbiskup i točka. Sviđa li se to nekome ili ne, radi li dobro ili loše, radi li išta ili ništa. Citirao bih ovdje kolegicu iz britanskog Timesa Ruth Gledhill koja je sličnim riječima opisala Papinu moć. Njegovu odgovornost prema ljudima svela se na nulu, a moć koju ima u Katoličkoj crkvi nazvala je monarhističkom."
    Tipična borba za demokratizaciju Crkve koju Križ života konstantno promovira po uzoru na liberalne novine na zapadu (poput The Tablet ili National Catholic Reporter).
  • Ivan Žutelija: Moj bed, moj preveliki bed – svećenik se raspopio i oženio i odlučio napisati o tome knjigu. Urednik portala hvali taj roman i preporučuje ga kao "obaveznu literaturu bogoslovima, svećenicima i vjernicima". Još jedan u nizu tekstova koji promovira ukidanje celibata za svećenike. Pretpostavljam da bi urednik preporučio i mladim ljudima da pročitaju roman u kojem se opisuje nemogućnost života sa samo jednom ženom ili jednim mužem koji je napisao preljubnik koji se zbog toga "sam sebi uopće ne sviđa kao takav" (citat iz knjige).
  • Brisanje onoga u što se ne vjeruje ... – Evo jedan malo duži citat koji, čini mi se lijepo sažima pogled i usmjerenje koje portal Križ života promiče i priželjkuje:
    No, želio bih se vratiti na problematiku vezanu uz limb, koja je aktualizirana ovih dana. Naime, Međunarodna teološka komisija ukinula je ono u što danas više nitko ne vjeruje. Po tom modelu Crkva bi mogla odgovarati i na ostala pitanja. Ona bi mogla u budućnosti reformirati nešto tek kada se u to više ne bi uopće vjerovalo.

    Drugi vatikanski koncil imao je drugačiju metodu. On je, mogli bismo to tako nazvati, nametnuo nove teme, od okretanja prema ekumenizmu, do okretanja prema vjernicima laicima. Crkveni oci, na čelu sa začetnikom Koncila papom Ivanom XXIII., usudili su se biti korak ispred, a sada kao da je ta odvažnost splasnula, i kao da se čeka da nešto potpuno iščezne iz Crkve, kako bi se onda i izbrisalo ili 'reformiralo'.

    Po tom novom 'receptu' djelovanja naučiteljstva i teoloških institucija u Crkvi, gubi se nada kako bi Crkva primjerice mogla dati dopuštenje svećenicima, prije nego što prime sakrament svetog reda, primanje i sakramenta ženidbe, dakle, djelomično ukidanje celibata; ili pak omogućavanje rastavljenima i civilno oženjenima pristup svetoj pričesti.
    Same teme predstavljaju tipičnu modernističku formulu kako provoditi reformu Crkve, a koja bi se po uzoru na pitalice iz časopisa mogla postaviti u obliku
    Nastavi niz: ukidanje zapadne discipline celibata u korist istočne, pripuštanje osoba u objektivno teškom grijehu k pričesti,...
    Ali, interesantnije je primjetiti takozvanu hermeneutiku diskontinuiteta (na zapadu ništa novo) koja predstavlja 2. vatikanski koncil, ne zamarajući se, naravno, pri tome samim dokumentima, kao odskočnu dasku za svoje fantazije o tome kakva bi Crkva trebala biti. Jasno je da se u takvom shvaćanju one stvari u koje suvremeni čovjek ne vjeruje trebaju brisati bez obzira na nekakve dogme ili učenja koja su, ionako, samo povijesni relikti, ali treba imati "odvažnosti" i "nametati nove teme" koje će onda obični vjernici pomalo prožvakati i probaviti, ako se pri tome ne uguše. Inače, suvremeni čovjek ili "običan čovjek" kako ga naziva članak, znači u ovom kontekstu ili autora i njegove sumišljenike ili pak statističku većinu u pojedinoj zajednici, ovisno o tome što je praktičnije.
  • Mogao bih s ovakvim primjerima nastaviti dalje i dalje, ali nema previše smisla. Ipak, spomenuo bih još jednu aktualnu temu koja zahtijeva puno opširniju obradu, a za sada bih ta zbivanja sažeo u jednu rečenicu: "Preko pokvarenih (uglavnom homoseksualnih) svećenika zlostavljača, preko vlastohlepnih (uglavnom liberalnih i modernističkih) biskupa napasti papu koji se najviše od svih borio protiv "prljavštine u Crkvi, i to baš među onima koji bi, u svećeništvu, trebali potpuno pripadati" Kristu."

    Križ Života pridružio se u toj hajci brojnim svjetovnim medijima i tako ima gotovo neograničeni teren za promicanje svojih stavova. U tom smislu dostajat će da navedem nekoliko naslova iz specijalnog odjeljka portala pod nazivom Pedofilski skandali:
    Ratzingeru ugled važniji od žrtava

    Podrška Papi, ali ne i sućut žrtvama: Neprijatelji postali oni koji pišu o pedofiliji, a pozitivci oni koji su zataškavali jedan od najvećih grijeha klera

    Može li Papa dati ostavku?: Pitanja čitatelja (!)

    Joseph Ratzinger znao za pedofila

    Placebo pismo pape Benedikta

    Hans Küng: Papa je odgovoran

    Papa o pedofiliji: Sramim se!

    Papa upleten u pedofilski skandal?

    Kardinal Schönborn: Celibat je problem

    Celibat je kriv za pedofiliju u Crkvi

Broj komentara: 20:

  1. Imao sam čast da upoznam kardinala Franca Rodea.Moram priznati da je ostavio na mene dojam "sveca"..Nisam znao da je i on "tradicionalista"..kako sam sretan:):).Napisao sam pismo podrške i zahvlae Svetom Ocu i kardinal Rode mu ga je predao.

    OdgovoriIzbriši
  2. Dragi Toma, hvala ti na trudu koji si uložio i u ovo usitinu činjenično i jasno komentiranje Križa života. Ja sam i sam od početka toga portala posjećivao ga redovito, čak mi je bio jedno vrijeme i home page, ali vrlo brzo sam shvatio da to ide nekim drugim putevima i ima neke druge ciljeve od onih za koje se izjašnjava.
    s druge strane kada sam malo pobliže saznao o njegovu autoru kontekst života u sjemeništu i ostalo, sve mi je bilo jasno..
    no mislim da je ipak važno da se o tome javno i jasno govori i piše, jer nisu svi u stanju vidjeti ne samo na prvu, nego često puta i uopće zloporabu.. Pa koliki vjernici kad dođu nama svećenicima kažu kao jedan od bitnih razloga pa on je (neki vrač ili kako god_) ima srce Isusovo ili Marijino, križ svakako itd..
    U svakom slučaju, dobro da si to napisao!
    Hvala još jednom!

    OdgovoriIzbriši
  3. Zašto kardinal nosi takve haljine, ako je svet?
    Samo neke bogate mladenke nose šlajere koje im djeca pridržavaju.
    Vidi se na fotografijama da tamo nešto nije u redu ni sa kardinalom ni sa muškarcima koji pridržavaju šlajer i nose jastučiće itd...
    Meni to muški nije. Šta je to opće?

    OdgovoriIzbriši
  4. A što su narodne nošnje? Isto! Drugačija je nošnja kaldejaca, drugačija neke druge istočne Crkve. Ovu koju nosi kardinal Rode također nosi obilježja kulturnoga kruga u kojem je nastala. Današnja misna odjeća je gotovo ista.

    OdgovoriIzbriši
  5. Isto ja nebi mogla zamisliti našeg kardinala Bozanića da se tako oblači i da mu tu haljinu pridržava iti jedan svećenik kojeg ja poznam.
    Mislim da bi se dečki prije potukli neg bi pristali na te folkrolne igrice. Drugo su predstave i folklor, a ipak je ovo sasvim nešto drugo. Meni se čini da ti svećenici koji pristaju na to podčinjavanje nemaju baš razvijen seksualni integritet. Da sam muško mislim da bi me to jako ponizilo. Opće nemogu zamisliti da mi neko kaže da nakrivim glavu u nekom pravcu sve zato da bi kardinal bio zadovoljan i da fotografija bolje ispadne. Mislim da je to varanje Isusa i čovještva. Isus nije bio manirist i pozer niti zdrava ljudska priroda to podnosi. Mene to vrijeđa gledati, a kamoli da bi u tom sudjelovala. Žao mi je tih mladih svećenika kojima je skršen integritet muškarca.
    Nisam doživjela tu fotografiju kao folkrol jel u tome sigurno nebi sudjelovao kardinal. U mojoj crkvi kad je neka fešta bude i folklora, al se svećenici ne oblače u narodne nošnje.
    Meni te fotorafije nisu u redu. Da ih pokažem bilo kome od vjernika pa ko bi se htio naći u ulozi nekog statista sve da bi fotografija bila tobože pobožnija, a iz aviona se vidi da tu nešto debelo ne štima. Mislim da ni naši najponizniji svećenici nebi na to pristali.
    Zar vama nije čudno da se za vama vuče neki zastor i da se ne vuče po podu vi angažirate nosače tog zastora.Pa kad ljudi vole te nošnje nek im se taj šlajer vuče po podu.Ne sviđa mi se to poigravanje sa spolnim identitetom i integritetom.

    OdgovoriIzbriši
  6. ne kužim zašto si tako nabrijana na ove fotografije.Meni su predivne!Ne vidim šta je tu seksistički..Ti bi vjerovatno više htjela da svećenik služi misu u Nike trenerci,nego u svetim,svečanim,veličanstvenim haljama-kako i dolikuje!

    OdgovoriIzbriši
  7. Mozda je to ipak stvar poniznosti. Naime, kardinal je ponizno prihvatio slijediti obicaje koje mu je namrla tradicija, a ne na svoju ruku odlucivati sto bi bilo prikladno za danasnje drustvo. Pretpostavljam da vam smetaju i misnice i albe, a i redovnicki habiti jer izgledaju kao "haljine". Ili se ipak radi o tome da njih vidjate puno cesce, pa ste na osnovu toga izgradili svoju interpretaciju sto bi bilo ispravno odijevanje, a sto ne. Danas nije neobicno da se cudno gledaju i svecenici koji nose reverendu jer da je to nazadno itd. Pretpostavljam da ce za desetak godina isto tako reagirati kao vi kad vide redovnika u habitu.
    Poniznije je slijediti obicaje i propise crkve, nego sam odlucivati o tome sto je neprikladno. A raskos ruha ne odgovara tome da bi se kardinal nesto uzvisivao nego da se uzvise i poljepsaju obredi koje vrsi. Ako ista, vasa reakcija pokazuje bas suprotno od onoga sto tvrdite, pokazuje da je lakse i manje ponizno da se svecenik ili biskup pojavljuje u svjetovnom odjelu, nitko ga nece ismijavati i ponizavajuce komentirati.

    Procitajte si ovaj tekst.

    OdgovoriIzbriši
  8. Gle, ja imam zdrave oči i odem u svoju katedralu i kad su svečanosti. Ko je ikad Kuhariću nosio za njim plašt od deset metara?
    A Bozaniću? A drugima.
    Što je kome ponizno e to je pitanje? I što je kome muževnost, a što naginjanje prema bolesti i to je pitanje?
    Šta bi rekao Isus na to?
    Mislim da muškarci i dalje trebaju biti muževni. Drugo je svečano liturgijsko ruho, a drugo što pokazuje kardinl Rode.
    Ja opće nisam nabrijana nego sam šokirana jel se pitam koje su ljudi orjentacije i šta je to?
    Vidila sam ja raskosna ruha, al to sa Rodesom nigdje jel bi zapamtila.

    OdgovoriIzbriši
  9. Ne počinje povijest s tobom pa da se trebamo držati onoga što si ti vidjela. Je li možda Alojzije Stepinac bio defektan i sumnjive seksualnosti kad je nosio takvo ruho i stotine svetih biskupa? Razmisli malo prije nego što nešto napišeš!

    OdgovoriIzbriši
  10. Ne smijete suditi samo po svojim osjecajima i vlastitom vidjenju kako bi se svecenik trebao ponasati. Evo vam slike kardinala Wojtyle (sam drzi svoj "plast" jer je u papinom gradu), a i brojnih drugih slika, starijih i novijih. Nadam se da ce vas to potaknuti da preispitate svoju krivo formiranu prosudbu.

    OdgovoriIzbriši
  11. Ja sam vam iskreno rekla što vidim. Ako vas to smeta onda je to drugi par rukava. Što ste ostavili prostor za komentiranje.
    Kako to da ja to nikad nigdje nisam vidila osim kod vas.

    Ja mislim da je Ivan Pavao II nosio to preko svoje volje i na silu.I kad je to moro nosit onda je to nosio u svojo ruci šta je pošteno.
    Alojzija Stepinaca nisam vidila da pozira i da ga se slikava sa četri dečka. Niti je Ivan Pavao II pozirao. Mislim da bi mu Majka Tereza dala lekciju. Ako se to moralo nekad nositi, normalni ljudi su to nosili preko volje i odahnuli kad to više nisu morali nositi.
    Barem Ivan Pavao II i kardinal Stepinac nisu pozirali i uvlačili u kadar toliku ekipu. Te fotorafije od kardinala Rodesa su skroz providne. Previše su savršeno napravljene u onim prostorijama da se ne vidi kako se to satima snimalo. Ko voli ne izvoli.
    Povijest ne počinje ni s tobom i povijest se ne vraća. Ti se nemoš vratiti u haljinice koje si nosio na krštenju.
    Drugo je tradicijska odjeća koja ima duboku religioznu simboliku, a drugo su ovi besmisleni šlajeri.
    Muški kojima je to ugodno bilo nositi i još su pozirali i uključivali nosače bez grizodušja su mi jako sumnjivi muškarci.
    Kak bi vi meni sad išli na Ivana Pavla II i Stepinca. Da su živi i da ih se pita što misle o tim desetometarskim zavjesama ja bih vas pitala.
    Mislim da bi obojica rekli istinu.
    Carevo novo ruho je carevo novo ruho.
    Baš ću za ove šlajere pitati profa liturgike pa da mi objasne šta hoćete reći? Reći ću mu svoj dojam i kak ste išli na mene ko da sam ćorava.
    Na žalost preko one fotke sam vidila puno bolesnog manirizma i poltronstva. Žao mi je tih mladih svećenika koji moraju izigravati igre srednjeg vijeka. Pa što se onda taj Rode ne vozi u kočiji, ak hoće bit kmpletan.
    Koji simbol ima taj šlajer? Jel to ima veze sa židovstvom, kraljevima srednjega vijeka itd... ili je to kraljevska služba koju dobijemo po krštenju?
    Ne kužim. Na ovom svijetu ima svakavih čuda za nevjerovat da se uopće više nemam čemu ni čuditi.
    Pročitajte za redom sva četri evanđelja, ako možete barem unutar jednog tjedna i idite nakon toga pogledati fotografije u onim pozama...pitam se jel bi vam se možda oči otvorile da tamo na fotografijama nešto debelo ne štima.
    Ja vam ne vjerujem da ste vi vidjeli ikojeg našeg kardinala i biskupa da se tako nosi i da pati od šlajera.Mislim da bi pukli od smijeha da ih neko pita jel bi to htjeli nositi.Pa to nema veze s ničim.Možda za srednji vijek i demonstraciju moći.
    Isus Kralj je nosio trnovu krunu i haljina mu je bila prekrivena krljvu.
    Samo u tu nemoćnu moć vjerujem,a ostalo su ljudski tovari. Tovarite na ljude terete koje sami ne želite nositi ... i izmišljate propise ljudske...šlajere, jastučiće itd...
    U tom duhu bi govorio.

    OdgovoriIzbriši
  12. Ni ja se ne slažem s anonimnom komentatoricom. Treba gledati koristi od šlajera u današnjem vremenu, a ne samo štete. Npr. ako se skupi mercedes (još jedan teret katoličke tradicije koji ponizni kardinal mora nositi) pokvari, pa treba leći pod motor, šlajer će izvrsno poslužiti kao podloga.

    Ili, ako se s dečkima koji nose šlajer ide u izlet u prirodu on će izvrsno posluži kao stolnjak za hranu i piće.

    A mislim da zaista nije u redu pozivati se na Bibliju i Isusa i na temelju toga kuditi kardinala. Pa nismo protestanti pa da će nam autoritet biti Biblija a ne Učiteljstvo.

    OdgovoriIzbriši
  13. Lako se vama zezat. Meni je stalo do moje Crkve a svugdje neki neredi. Te se neki šminkaju i farbaju, te neki se ponašaju ko da su predstave u srednjem vijeku, te materijalizam, te masoni, te pedofili,te nemoral, te liberali i komunisti. I još mi oćete i vi reć da treba reć da car nije gol.
    Ako se vama ovo sviđa e došo je kraj svijeta.
    http://1.bp.blogspot.com/_VtJFutq7rtk/SuicnW0JpoI/AAAAAAAAC0Q/nntrT41ysfI/s400/rode_01.jpg

    OdgovoriIzbriši
  14. Ja ne znam zasto se vi oko toga toliko uzbudjujete. Ako vam se ne svidja cappa magna, slobodno tako recite, ali neposteno je na osnovi toga zakljucivati da su kardinal i oni koji cijene takve stvari (koje su se nosile stoljecima) homoseksualci, na sto cijelo vrijeme ciljate. Imate danas hrpetinu mjesta gdje se liturgija slavi OVAKO, i kod nas mozete naci lokalne inacice toga. Mozda bi vam bilo bolje da analizirate stvarne razloge zasto takvo ruho u vama pobudjuje takvo gnusanje. Sigurno vam se gadi vidjeti i tijaru i brojne druge predmete koji, pravilno shvaceni, samo pridonose tome da vise cijenimo povijest i tradiciju (s malim t) Crkve.

    A ti Responder dobro znas da bibliju ne smijemo citirati ako nam prije najnovija "istrazivanja" ne kazu sto je originalno, a sto izmisljeno od pisaca i prepisivaca i ako nam sve te kontekste i viseznacnosti ne rastumace ljudi poput Schillebeeckxa (pokoj mu dusi) i kompanije.

    OdgovoriIzbriši
  15. Usput, tema drugog dijela clanka je Kriz Zivota, pa bi bilo lijepo da se drzite teme, a ne pricate o stvarima koje nemaju s njom veze.

    OdgovoriIzbriši
  16. ajme majko,jadan ti sam!!!Šta je ovo?Kakva je ovo misa?jeli ovo neka šala...?(OVAKO-link)
    Ako je ovo "službeno" bacit ću se sa svoga 5 kata:)!!!

    OdgovoriIzbriši
  17. @ Toma- Rekla sam vam svoje mišljenje.Nebi rekla da niste ostavili prostor za komentar. Ako nevolite kometatore i komentare slobodno ako možete brisati sve obrišite.
    Šta opće pišete, ako ste zamislili kakvi bi trebali biti komentari na vaš post? Još mi je neobično kako ste me dočekali na nož kad sam vam rekla samo ono što vidim. Pa šta bi trebala gledati sve vašim očima?
    Ne razumjem svađe između dva novinara pa šta da u to ulazim.Ne razumijem ni vašu potrebu da to razvlačite budući da niste ni vi baš pošteni kako ste mi se ispočetka činili. Meni osobno su te svađe bezveze i ja nebi htjela bit još neka treća svađalica.Oko čega se ti ljudi svađaju nego zbog nekog umišljaja i kompleksa manje vrijednosti.
    Kako se ljudi kršćani nemogu lijepo razgovarati bez povišenih tonova, to mi nije jasno? Kršćanska nekultura!
    Nevolim ogovaranje, a vidim da se o tome radi.Ima tu i mržnje i taštine sa svih strana i neke etikete su zaista niske.
    Neću vam više dolaziti na post, a i mojoj prijateljici ste izbrisali komentar, a tobože na onom portalu od Križa života to rade. Meni ta dvostruka etika ne odgovara i to mi nije ljudski. Dao vam Bog sve dobro u životu!Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  18. Morat cu u jednom od iducih postova otprilike objasniti kakvi bi komentari trebali biti, ali mogu vam odmah reci da ovo nije Kriz Zivota. Zapravo kad pogledam kako se pod ovim postom pise, ne bi se moglo to reci, ali u svakom slucaju ne bih htio da se takve stvari dogadjaju i u ostalim temama. Imate i Kriz Zivota i druge forume gdje mozete komentirati na raznorazne nacine.

    Ja nisam primjetio da se posebno svadjamo ovdje. Vi ste iznijeli svoje misljenje u kojem ste popljuvali kardinala i druge koji slicno razmisljaju. Ne vidim da sam ja vas u necemu uvrijedio. Mozda bi bilo bolje da ste se umjesto cappa magne, tj. biskupskog plasta usredotocili na kritiku Kriza Zivota (bilo moju ili onu na katolik.hr) ili odgovor (npr. od Drage Pilsela) jer to je tema ovog posta.

    Naravno da cu brisati komentare za koje smatram da su nepristojni, da sadrze lazi, da tesko manipuliraju cinjenicama, da usmjeravaju temu u drugo podrucje i slicno.

    A ovaj blog sam poceo pisati zato jer nisam nasao nista slicno na hrvatskom jeziku. Nastavit cu ga dok god Marko i ja budemo smatrali da je potrebno.

    Uvijek mozete na svom blogu detaljno i s kojeg god gledista hocete iznijeti svoje misljenje.

    Pozdrav i vama!

    OdgovoriIzbriši
  19. Bolje je brisati mrzitelje Crkve, nema nikakve koristi od protukatoličkih sadržaja na katoličkim web-stranicama. Kakve sam ja kao katolik imao koristi od toga što sam sada pročita ove gadosti o kardinalu?

    OdgovoriIzbriši
  20. Pa, koliko sam vidio u ovoj prici kardinal Rode nije nista lose napravio - obukao se kao katolicki biskupi kroz stoljeca u skladu s ceremonijom, vozio se u malo boljem autu. To sto neki ljudi pokusavaju od toga napraviti napad na kardinala i tako skrenuti s vaznijih stvari, to je njihov problem.

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.