***
"S krivovjercem nakon prvoga i drugog upozorenja prekini..."
U uvodniku novog broja časopisa HKD-a sv. Jeronima urednici Stjepan Razum i Ante Kraljević pišu:
"Kada je govor o pobožnim štivima, bilo pjesničkim, bilo meditativnim, pozivamo sve pisce, neka pripaze na to, da se u svojim štivima ne obraćaju izravnim oblikom (ja – ti) nikom u onostranome Svietu, osim Živom i Svemogućemu Bogu. Kada pišemo o svetcima ili drugim mrtvim ljudima, onda nam je najbolje o njima pisati u trećoj osobi (ja – on ili ona). To je svakako u duhu svetopisamske objave, u kojoj nam Bog poručuje 'jedan je Bog, jedan je i posrednik između Boga i ljudi: čovjek Krist Isus, koji dade samo ga sebe kao odkup umjesto sviju' (1 Tim 2,5). Sam Krist Gospodin nas izravno poziva: 'Dođite k meni svi koji ste umorni i obterećeni, i ja ću vas okriepiti' (Mt 11,28). I objašnjava nam: 'I što god zamolite u moje ime, učinit ću, da se proslavi Otac u Sinu' (Iv 14,13). Čuvajmo dakle Rieč Božju i ponašajmo se istinito prema njoj, pa se obraćajmo u svojim molbama, zahvalama, zazivima, klicanjima, slavljenjima i razmišljanjima Bogu Otcu u imenu Isusa Krista, jedinoga posrednika između Boga i nas ljudi. Svetce nam Crkva daje za uzor i primjer, pa kada smo nadahnuti njihovim životima, o njima možemo pisati i govoriti u trećoj osobi (on ili ona), jer nisu među nama živima na Zemlji; oni su u Bogu, i jedino Bogu možemo zahvaljivati za njihove svetačke ostvaraje." ("Urednička rieč", "Marulić" 4/2018., str. 4.)
Je li potrebno uopće napominjati da je navedeni stav pogrešan, štoviše: krivovjeran i bezbožan? O drskosti da i ne govorimo. Ja ću samo početi citirati iz jedne katehetske propovijedi, a ostatak crkvenog pobijanja Razumova i Kraljevićeva stava može se, dakako, naći u bilo kojem dobrom katekizmu i u bilo kojega dobrog svećenika.
Dakle:
"Što uči Katolička Crkva o zazivanju svetih? Ona uči 'da je dobro i korisno zazivati svece te ih moliti za zagovor i pomoć da od Boga po njegovu Sinu Isusu Kristu, koji je naš jedini Spasitelj i Otkupitelj, dobročinstva primimo; bezbožno pak da misle koji tvrde da svece, koji u nebu uživaju vječno blaženstvo, ne valja zazivati, ili da oni ne mole za ljude, ili da je njih zazivati idolopoklonstvo, ili da se protivi riječi Božjoj i da je protiv časti Jednoga Posrednika između Boga i ljudi' (Sabor tridentski, sjed. 25.). Taj nauk crkveni o zazivanju svetih, kao i razloge na kojima se temelji, razmotrit ćemo pobliže.
1. Ponajprije treba spomenuti da Crkva uči da je štovanje i zazivanje svetih samo dobro i korisno, a nipošto nužno. Zazivanje svetih nije dakle zapovjeđeno, tko to propušta, ne griješi, pod pretpostavkom da tomu nije razlog kakvo kažnjivo, vjeri protivno mnijenje. Zato veli neki glasoviti katolički učenjak: 'Mnogo ih ima u nebu koji nisu ni slika imali ni svetih štovali. To nije zapovijed, već samo savjet, da se ti uzdajući se u više prijatelja Božjih pred prijestolje Božjega milosrđa baciš te združen s njima lakše postigneš uslišanje negoli da sam moliš. No u tome imaš slobodu, stoga se njome posluži, ali drugoga ne osuđuj', koji svece zazivlje. Crkva dakle nije stare i nove krivovjerce zato osudila što svetaca ne zazivlju, već što su tvrdili da je nepravo i grješno zazivati ih. Ali ako Crkva i ne nalaže svece zazivati, ipak ne smijemo to propuštati, jer zazivanje svetaca, ako nije nužno za spasenje, ipak je korisno. Kršćanin koji je zauzet za spasenje svoje ne upotrebljava samo sredstva nužna već i ona koja Crkva kao korisna preporuča. (...)"
("Katehetičke propovijedi" Ivana Ev. Zollnera, 4. knjiga, str. 363., Zagreb, 1905.)
Trebalo bi napraviti online bazu heretičkih izjava i djela te njihovih autora, da bi se donekle spriječilo trovanje naroda, a od naših biskupa tražiti formalne i javne sankcije heretika. Ovaj popis bi mogao uređivati Toma, a mi čitatelji bi mu pomagali slanjem dokumentacije, video zapisa i sl. Toma, molim vas, razmislite o tome.
OdgovoriIzbrišiJa imam dovoljno posla i bez toga, hvala na prijedlogu.
IzbrišiSva sreća da nitko ne čita taj list "Marulić".
OdgovoriIzbrišiČovjek se pita kako jedan svećenik može pisati takve stvari… Iz njegovih je riječi očito da ne poznaje svečane definicije crkvenih koncila koji su osudili kao krivovjerce protivnike štovanja svetaca.
On tumači Bibliju suprotno smislu kojim ga tumači Katolička crkva. Da je on čitao ijednog crkvenog naučitelja, ne bi mu palo na pamet da takvo što čini. Uostalom, je li on ikada vidio tradicionalne crkvene obrede?
Je li on, primjerice, ikada vidio Litanije svih svetih – najstarije litanije u Crkvi, koje su sastavni dio crkvenih obreda još od najstarijih vremena (pogledaj Rimski obrednik, pontifikal, časoslov…)
Zar takvo neznanje vlada među današnjim svećenicima? To je jedno od stvari koje su donijele (po)koncilske reforme, a napose uvođenje protestantizirane nove liturgije. Kad još pomislite kako je nekvalitetno obrazovanje na današnjim fakultetima, čije su katedre zauzeli modernisti, gdje studenti upijaju ekumenska učenja Rahnera, Kaspera, Congara i raznih protestantskih autora.
Dodajmo tome da nema više Svetog oficija, koji je budno pazio na pravilno propovijedanje crkvenog nauka. Ukinut je zajedno sa svim sredstvima koja su osiguravala pravovjernost svećenika.
Ma, da je samo ostala prisega protiv modernizma, bilo bi puno manje ovakvih slučajeva!
P. S.
Zašto list "Marulić" ne promijeni ime? Ta Marko Marulić je štovao svece i molio im se – kao i svi pravovjerni kršćani! I njegovo najpoznatije djelo govori o svecima: "De institutione bene vivendi per exempla sanctorum".
Ako se pitate kako Razum može pisati takve stvari pročitajte članak pod brojem dva. U njemu je komentar o predavanju pentakostalca Vjekoslava Grbeše kojemu je Razum ustupio prostorije HKD-a Sv. Jeronima. Možete i poslušati predavanje pa će vam biti jasnije.
IzbrišiA kad se zna da je taj pentakostalac glavni Razumov duhovnik, stvari postaju još jasnije.
Kvatrić
Nažalost nije trebalo dugo čekati pa da još jedan član iste ekipe objavi video u kojem se zgraža na pjesmu kojom Katolici časte Majku Božju da je čak morao izaći iz crkve.
IzbrišiL.M.
Nisam gledao video jer mi je vec dosta Duspare, ali dobro je znati kako se takvih likova rijesiti, samo pocnes pjevati...
IzbrišiDobar video. Samo još jedan dokaz koliko sotona mrzi krunicu. Hvala Elvisu na poticajnim riječima, koje nam svima ovdje mogu poslužiti da se sa još većim žarom uhvatimo krunice.
IzbrišiS.H.
Iz navedenog, dvojac je protiv izravnog i osobnog zazivanja svetaca i Majke Božje. Oni bi da se o njima samo neizravno (neosobno) piše. Vjerski nakladnici (uključujući i HKD sv. Jeronima) uz dopuštenje Crkve već naraštajima tiskaju molitvenike u kojima su litanije Majci Božjoj i litanije svih svetih koje pobijaju njihovo krivovjerje i koje mogu poslužiti za njihovo obraćenje.
OdgovoriIzbrišiIli će oni njih (litanije i molitvenike) obratiti? Mislite da već ne rade na tome?
IzbrišiG. P.
Od objavljivanja popisa heretičkih izjava na blogovima koje čitaju samo tradicionalisti, koji ionako znaju razlučiti pravovjerje od krivovjerja, nema naročitog smisla. Želim reći, ne bi imalo nekog odjeka, a ne da je prijedlog loš. Još manje ima smisla očekivati od modernističkih biskupa osudu modernističkog svećenika. To bi, je li, bilo osuđivanje "drugačijih", a "drugačije" moramo prihvaćati, a ne osuđivati. Ipak je međureligijski dijalog (makar i unutar iste Katoličke crkve?!) s protestantima sveta krava modernizma.
OdgovoriIzbrišiNego, mene zanima ima li koga među tradicionalistima tko bi, ukoliko bi to bilo moguće, nastupio u emisiji Podcast Velebit voditelja Marka Juriča?
Kvatrić
Stvar je u tome što sve govori protiv njih, na svakom koraku nailazimo na argumente protiv Razumovog stava, tako da nema ni smisla raspravljati i dokazivati, nego samo, ako je moguće, te ljude maknuti s njihovih položaja. To mogu učiniti članovi Jeronimskog društva (nisam član, ali sam od jednog člana čuo da su mnogi od njih nezadovoljni vodstvom), a može nešto učiniti i Nadbiskupija. Jedan član Jeronimskog društva napisao mi je (baš povodom ovog najnovijeg događaja): "Ako zagrebački nadbiskup to tolerira, onda nema zime s njime, predsjednik će prezimiti i nove članove će u Društvo primiti, a on će i dalje svoju pobožnost hiniti."
OdgovoriIzbrišiG. P.