Bojazan i nada
Nadbiskup Viganò nedavno je u intervjuu za LifeSite pružio svesrdnu potporu marijanskom ukazanju u Civitavecchiji, vezanom, hoćeš-nećeš, uz lik međugorske "Gospe". Naime u ljeto 1994. jedan je čivitavekijski svećenik, župnik, hodočastio u Međugorje i odanle donio svojem župljaninu Fabiju Gregoriju kipić "Gospe" Međugorske, kojemu na podnožju piše velikim slovima: "Međugorje", a izrađen je na temelju onog što su autoru, Stjepanu Vlahi, o njezinu izgledu rekli međugorski vidioci. Kipić je u dvorištu Fabija Gregorija 1995. prosuzio krvlju, i to muškom, kako je pokazala analiza koju je zatražio mjesni biskup Girolamo Grillo, a Fabio će poslije, unutarnjim govorom, primiti poruku da je to Isusova krv. Mons. Grillo uskoro će povjerovati u nadnaravnost toga plača, i odustati od zahtjeva za usporedbom krvi s kipa s krvlju muških članova obitelji Gregori, kada kip i pred njim, u njegovu domu, baš dok on bude molio: "Svrni dakle, zagovornice naša, one svoje milostive oči na nas", proplače krvavim suzama. Poruke koje su primili Gregorijevi slažu se s fatimskima, a Fabiova kći Jessica navodno je od Gospe doznala i sadržaj Treće tajne.
U nadnaravnost ovoga ukazanja vjerovao je, primjerice, poznati egzorcist Amorth, kao i Ivan Pavao II., koji je kad je policija kipić bila odnijela poslao svog prijatelja, poljskoga kardinala Deskura da Gregoriju daruje te u Papino ime blagoslovi drugi kipić međugorske "Gospe". Taj se drugi kip poslije znojio mirisnim uljem, a u danima agonije Ivana Pavla II., 2005. godine, lio je vodene suze.
No međugorska "Gospa", kao što je poznato, poručuje da su pred Bogom sve vjere iste! Stoga se postavlja pitanje zašto bi Majka Božja od svih kipova odabrala baš onaj lažnoga, međuvjerskoga, krivovjernog ukazanja da bi se preko toga kipa ukazala u Civitavecchiji te potvrdila ono što je poručila u Fatimi.
Ili to nije Majka Božja, nego je, poradi kazne za neistinoljubivost i neposluh, Bog dopustio zavodničko djelovanje đavlu, koji ponavlja Gospine poruke zato da bi promicao lažna ukazanja te u konačnici podrovao vjeru u fatimsko?
To se pitanje nadaje i u vezi s akitskom privatnom objavom, jer je ona vezana uz kip amsterdamskoga ukazanja, u kojem se "Gospa" ne samo slaže, primjerice, s Hansom Küngom da danas čovjek više ne mora biti bezbožan ako je za socijalizam nego je i zatražila da je zovemo "Gospa Svih Naroda, koja je negda bila Marija"*. A znamo da osim od Imena Isusova đavli najviše strepe upravo od svetog imena Marijina. Pa ipak, biskup Ito, koji je (1984.) priznao akitsko ukazanje, hodočastio je (1988.) u Amsterdam "Gospi Svih Naroda, negdašnjoj Mariji", u njezinu kapelu, te je ondje u nazočnosti vidjelice Ide Peerdeman odslužio misu. A biskup haarlemsko-amsterdamski ukazanje je"Gospe Svih Naroda, koja je negda bila Marija", priznao (2002.).
Egzorcist Amorth vjerovao je i u međugorsko ukazanje, kojemu je, kažu, i Ivan Pavao II. bio sklon. Navodno je Ivan Pavao II. u godini "Duha Asiza", 1986., preko fra Smiljana Kožula primio od međugorske "Gospe" krunicu koju je poljubila. Kardinal Deskur također je vjerovao u međugorsku "Gospu"...
Ja vjerujem u Gospu Fatimsku, ali se nadam da neću zbog toga povjerovati naposljetku i u amsterdamsku, preko akitske, pa i u međugorsku, možda preko čivitavekijske. U amsterdamsku, negdašnju Mariju, kao ni u međugorsku, međuvjersku, ne vjerujem, pa onda ni u akitsku i čivitavekijsku. Ali se pribojavam da zbog toga ne obnevjerujem i kad je riječ o Fatimskoj.
___________________
* Taj naslov sama je u poruci od 2. srpnja 1951. ovako objasnila: "'koja je nekoć bila Marija' znači ovo: mnogi ljudi Mariju su znali kao Mariju. No sada, u ovom novom razdoblju koje počinje, želim biti Gospa Svih Naroda. To svatko razumije."