U protekloj godini (1.1.2013.-29.12.2013.):
La guerra giusta secondo la Chiesa. VIDEO
Prije 38 min
U nedjelju 5. siječnja 2014. neće biti tradicionalne latinske mise u crkvi sv. Martina u Zagrebu.
Na Bogojavljenje (koje u Hrvatskoj nije zapovijedani blagdan) 6. siječnja 2014. tradicionalna misa će se održati u redovitom terminu s početkom u 11,30 sati.
Dvorani neba
doniješe glase narodom:
Isus se rodi,
spasenje plodi porodom, porodom.
Betlem je mjesto
u kome čisto Djetešce
Rodi se za nas
otkupi da nas, Janješce, Janješce.
Štalica prosta
bi njemu dosta prigodna;
O dobrog Kralja,
komu je štala ugodna, ugodna.
Sveti Toma milo plače, milo plače ter dijaše(!)(Stanislav Preprek: Božićne kolede iz Petrovaradina, Sveta Cecilija, 1. ožujka 1936.)
Otud ide Majka Božja, pita Tomu: "Šta te boli?
Boli li te, Tomo, glava?" "Ne boli me moja glava,
Već me boli srce moje, što sam Boga uvrijedio."
O Isuse budi hvaljen po sve vijeke vijeka. Amen.
LITURGIJSKI KALENDAR ZA TRADICIONALNI RIMSKI OBRED (2014) U PRODAJI OD NEDJELJE -
Od 22. prosinca 2013., u crkvi sv. Martina u Zagrebu, moći će se prije i nakon tradicionalne svete Mise nedjeljom (kao i na Božić) kupiti liturgijski kalendar za iduću godinu. Cijena ostaje ista kao i prošle godine, 30 kn po primjerku. Za sve ostale narudžbe možete se obratiti ovdje.[...]
Tema ovogodišnjeg kalendara su biskupi Katoličke Crkve koji služe svetu Misu prema tradicionalnom obredu, i to biskupi sa svih kontinenata. Kako je rekao sv. Ignacije Antiohijski, biskup i mučenik: "„Ondje gdje je biskup – ondje neka bude i zajednica, kao što je Katolička Crkva ondje gdje je Isus Krist!“.
Svemogući, vječni Bože, ti si po svojem službeniku Mojsiju naredio, da se načini velikosvećenička, svećenička i levitska odjeća, u kojoj će se pred tobom na čast i diku imena tvoga vršiti služba: usliši milostivo naše vapaje, izlij milost svoju na ovu svećeničku odjeću, dostoj se nju po svom neznatnom slugi oči+stiti, blago+sloviti i posve+titi preobilnim blagoslovom, da bude prikladna i blagoslovljena za božanske službe i svete tajne. Daj također, da tvoji biskupi, svećenici i leviti, koji će se oblačiti ovom svetom odorom, budu zaštićeni i obranjeni od svih napadaja i napasti zlih duhova; daj da oni tvojim tajnama pravo i dostojno služe i drže ih se te u njima tebi dragi pobožno ustraju. Po Kristu Gospodinu našemu. O. Amen.
[...]Pokojni papa Ivan Pavao II. nas je učio da sve monoteističke crkve jednako poštujemo. Dakle, prije svega kršćanski ekumenizam. Uz to, na srednjovjekovnoj tradiciji templara je sedam stoljeća prašine. Nije je lako očistiti. Mi smo ti pioniri koji u to krećemo. No, nažalost, imamo vrlo malo razumijevanja od institucija, pogotovo ministarstava. Stjecajem okolnosti, prepoznao nas je Predsjednik države i u posljednje tri godine dva puta nam je dolazio u posjet. Predsjednika uvažavamo tko god bio. Mi smo tradicijski kršćanski dragulj Hrvatske. To je najstarija kršćanska tradicija poslije Krista. O templarima je premalo informacija pa se o nama priča svašta. Ne vidimo puno zainteresiranosti od Ministarstva kulture ili turizma, da zajedno s njima u idućim godinama prezentiramo što više izvornog, pravog materijala.
[...]Žele nas konfrontirati s Crkvom. Templari nisu nikad raspravljali o crkvenoj dogmi. Ona je općeprihvaćena kao cjeloviti temelj kršćanstva i bilo bi iluzorno da si bilo tko dozvoli ulaziti u temelje kršćanstva. Ozbiljni templari se ne bave zadiranjem u crkvenu dogmu, bave se izgradnjom dobrih odnosa sa svim kršćanskim Crkvama.
Pitanje: Jeste li vi ezoterično društvo? Bavite li se alternativom?
Odgovor: Što Vi smatrate pod ezoterijom? Alternativu ( kristali, Reiki, transcedentalna meditacija, rašljarstvo, liječenje pranom, astrologija, ljekovito bilje...)?
Iz Vašega pitanja uviđamo da niste previše pažnje posvetili Svetom pismu. Naime u svemu ovome što smo naveli, a što se smatra alternativom, postoji pisani trag u Bibliji i praksa svetaca koji su se bavili upravo tim područjima u cilju dobrobiti zajednice i pojedinca, premda je Crkva u njihovo vrijeme bila sumnjičava prema takvim njihovim djelatnostima. Posthumno su pak proglašeni blaženima i svecima, te ih se kao takve i danas štuje. Templari kao red su imali od samih početaka kao osnovnu zadaću učenje i spoznaju, te korištenje istih na dobrobit reda i sveukupne zajednice. Templari su karika između svijeta i Boga, tj. učiniti ih jedinstvenim, jer to i jesu. Znanje i spoznaja su u prošlim vremenima bili uglavnom nepoželjni i proganjani institucija vlasti i moći - Crkve i države, jer su budili i poticali individualnost i osobnost te isključivali potrebu za "posrednicima i prenosiocima znanja" (svećenstvo), tako su Templari i svi napredni ljudi u prošlosti bili nepoželjni i proganjani, te spaljivanja na lomačama i na druge načine odstranjivani iz društva. Tu je dakle i uzrok nastanku mnogih - više ili manje ezoteričkih - tajnih društava, koja su okupljala ljude željne znanja, spoznaja i Božje istine.
poštovani, već par dana razmišljam o tome dali da vam napišem ovaj komentar ili ne pa sam ipak odlučio da napišem. Nije vezano striktno uz ovu temu ali mislim da je najprikladnija(od novijih tema) na kojoj bih vam napisao ove moje primjedbe.Uvijek mi je drago kad čujem argumentiranu kritiku. Ipak, evo kao odgovor i na ovu nekoliko mojih napomena bez posebnog reda. Naravno, pišem ih u svoje osobno ime.
Neki dan sam navratio na misu u Vlašku i moram ovdje iznjeti nekoliko svojih dojmova koji služe kao dobronamjerna kritika. Prema onomu što sam vidio i doživio moj prvi dojam jest da se u crkvi sv Martina okuplja "tradicija s interneta". Naime, onakva misa kakvu vi održavate nema veze sa tradicionalnom Hrvatskom. Žalosno je da je advent, a da nema niti jedne hrvatske adventske pjesme a niti jedne hrvatske pjesme općenito. Salve regina umjesto -Zlatnih krila, padaj s neba itd... Ja pitam za koga su skladali Albe Vidaković, Anselmo Canjuga i drugi prije 1965.? Za koga je bila namjenjena pjesmarica "Chitara octochorda" (1701.)? Za koga je bio izdan Hrvatski crkveni kantual 1934.?-sigurno za Kineze. A kako čujem praksa je da bude ili misa tiha ili ovakva kao u benediktinskoj opatiji. Ovo sve upućuje na to što sam prije rekao da vi tradiciju poznate samo sa interneta sa francuskih, njemačkih ili američkih stranica i youtube clipova, a da pojma nemate kako je to bilo nekoć zapravo. To je jedino logično objašnjenje -ili nemate pojma o živoj tradiciji ili pokušavate glumiti samostansku, sjemenišnu ili katedralnu liturgiju europskih gradova i tako zadovoljavati svoje hireve? Sve je po propisima, ljubu se ručice, pali se na sanctus svjećica a opet je sve tako suhoparno i običnom puku- neprivlačno- a takv puk, predpostavljam, očekujete da će pohađati misu u Vlaškoj?-ili očekujete kakve tradicionalne cistercitske ili kartuzijanske monahe da će doć na misu u Zagreb? Zašto ljudi, zašto? Što glumite? Zašto zatirete tradiciju koju pokušavate oživjeti? U biti vi ste jedna vrsta neokatekumena ali na potpuno suprotnoj strani. Kao što oni talibanski ne dozvoljavaju da se na njihovim "liturgijama" pjeva išta što nije skladao Kiko, tako ni vi ništa što nije Gr. koral- a da to jedno i drugo nema veze sa zdravom pameću! U blizini imate starijih svećenika, [...] primjerice, pa ih pitajte kako je izgledala misa u njihovom djetinjstvu i mladim danima do revolucije '65. -sigurno ne ovakva kakvu vi pokušavate predočiti u sv Martinu koja zbog toga što je ovakva nikad neće zaživjeti-ja vam to garantiram.
MC
A što se tiče narodne crkvene poezije i glazbe, ona će opet pod utjecajem latinske, univerzalne glazbe i poezije početi buditi na nov život i cvasti. Uzmite samo naše stare hrvatske pjesmarice pa ćete vidjeti kako Hrvati uopće ne bi imali narodnih crkvenih pjesama da se u prijašnjim stoljećima u našim zemljama nije njegovalo latinsko, službeno, gregorijansko bogoslužje. Na žalost, liberalistički duh nacionalizma, koji je izgubio smisao za univerzalnost, gotovo je sasvim potisnuo smisao za svečano latinsko bogoslužje. Od prijeke je potrebe vratiti mu u svim crkvama njegovo mjesto, a narodna hrvatska crkvena umjetnost kao cvijećem će ga ovjenčati.