četvrtak, 14. srpnja 2022.

Znam da ste nestrpljivo iščekivali


Ljeto je u punom zamahu, pa je red da objavim nekoliko književnih i filmskih preporuka koje možete konzumirati ako ste pročitali i pogledali sve što sam do sada preporučivao. 

Započet ću sa (serijskim i igranim) filmovima jer ih nema puno, a i od onih četrdesetak naslova koje sam pogledao ima ih možda tri-četiri koje mogu uvjetno preporučiti. 

Better Call Saul - čudno mi je da vam nisam spomenuo ovu seriju, ali kaže Google da nisam; vjerojatno zato što je jako poznata, ali svejedno zaslužuje bilješku jer je definitivno najbolja serija koju sam gledao godinama; meni je bolja i od Breaking Bada jer nema iritiantnih likova poput Jessea Pinkmana, Walterove žene i sina itd. 

No time to Die - formulaičan Bond, ali barem nema (puno) modernih gluposti

Landscapers - miniserija - relativno zanimljivo, posebno kinematografija, ali naravno nema puno veze sa stvarnim slučajem

The Great Pottery Throw Down - za reality program definitivno jedan od boljih 

Arcane - animirana serija - priča nije loša, animacija je dobra, ali glazba je užas 

Spider-Man: No Way Home - nije loše



Što se tiče knjiga, započet ću s nekoliko djela koja su prikladno božićno štivo. Ne bojte se, puno kvalitetnije nego Christmas in July na Hallmarku. 

Gorski kristal - krasna jednostavna priča s majstorski stvorenom atmosferom 

A Child's Christmas in Wales - neizbježno romanticizirani stihovi, ali ne prepatetično 

Pod starim krovovima - još mi je davno pokojni Marko Petrak (počivao u miru Božjem) preporučio ovu knjigu kao dobro božićno štivo; slažem se u potpunosti 

Evo i ostalih prijedloga. 

The High Crusade - zabavan roman s vrlo zgodnom premisom

Life Among the Savages - simpatične anegdote iz obiteljskog života, nepretenciozno i bez neke radnje, ali taman takva audioknjiga mi je trebala dok sam ležao u krevetu i čekao da me napusti 'rona

H.P. Lovecraft: Against the World, Against Life - naišao sam više puta u člancima da autori spominju Lovecrafta i njegovu "mitologiju"; kada sam saznao da je Michel Houellebecq pisao o njemu i njegovim djelima, odlučio sam konačno proučiti o čemu se radi; nisam ništa prije čitao od Houellebecqa (niti namjeravam), ali ovo mu je vrhunsko djelo, meni bolje od samih Lovecraftovih priča. 

Houellebecq u svojoj knjizi navodi sljedeću listu najvažnijih Lovecraftovih priča: “The Call of Cthulhu” (1926), “The Colour Out of Space” (1927), “The Dunwich Horror” (1928), “The Whisperer in Darkness” (1930), “At the Mountains of Madness” (1931), “The Dreams in the Witch House” (1932), “The Shadow Over Innsmouth” (1932), “The Shadow Out of Time” (1934).
Budući da nisu duge, sve sam ih pročitao ili poslušao, neke su ok, druge bezveze, a najbolja mi je The Shadow Over Innsmouth.

Jednokatna Amerika - kako su dva sovjetska novinara doživjeli Sjedinjene Američke Države; knjiga je izdana 1937., a već 1939. izišao je ovaj hrvatski prijevod

The Painted Word - izvrsna kratka humoristična kritika suvremene umjetnosti, ni autorov From Bauhaus to Our House koji upravo čitam nije loš

Broj komentara: 5:

  1. Ide u tekicu, ali iskreno nadali smo se komentaru teološkog susreta!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Poceo sam vec nesto pisati i napravio cak i ilustraciju (Obuci se ko što umeš), ali nije mi se dalo, pa sam odustao.

      Izbriši
  2. Ako smijem preporučiti par filmova:

    1. Brothers of The Wind (2015) - priča o dječaku koji spašava mladog orla ispalog iz gnijezda. Film je vizualno jako lijep, snimano je mislim u Alpama

    2. The Fox and the Child (2007) - desetogodišnja djevojčica pokušava se sprijateljiti i pripitomiti sa šumskom lisicom. Zanimljivo je što osim lisice i same djevojčice gotovo i nema drugih likova

    3. Slava moga oca (1990) i Dvorac moje majke (1990) - snimljeno prema autobiografskim knjigama Marcela Pagnola, film rekreira odrastanje autora početkom 20.stoljeća. Jako simpatičan, na trenutke komičan, a možda pustite i koju suzu.

    4. The Peanuts Movie (2015) - nisam bila neki obožavatelj C.Browna i ekipe kao klinke. Nikako mi nisu sjeli. Odgledala sam ovaj film slučajno i oduševila se

    OdgovoriIzbriši
  3. Ako nješto već postoji na (biranom) hrvatskom, pače je izkono sročeno i (na)pisano tako, ne bi li bilo bolje i čísti (štieti) tako nego kasniju umjetnu srbskohrvatsku prjeradbu..?
    https://digitalna.nsk.hr/pb/?object=view&id=10733&tify={%22pages%22:[1],%22view%22:%22scan%22}

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.