ponedjeljak, 26. veljače 2018.

Pričest za protestante

Nemam puno za reći o ovoj temi. Ne ulazeći u neke izolirane slučajeve gdje se toleriralo communicatio in sacris katolika i nesjedinjenih istočnjaka, opći stav Crkve, posebno prema protestantskim zajednicama bio je kroz povijest sljedeći:
731 § 2. - Zabranjeno je Otajstva Crkve podjeljivati krivovjercima i raskolnicima iako se nalaze u zabludi u dobroj vjeri i mole ih, dok najprije ne budu, pošto se odreknu zabluda, opet s Crkvom izmireni.
(Kodeks kanonskog prava, 1917. g.)

Nakon 2. vatikanskog koncila stav vrhuške se promijenio, dokumenti su citirani u ovom članku, a sažetak glasi:
Kan. 844 § 4. Ako je smrtna pogibelj ili ako, prema sudu dijecezanskog biskupa ili biskupske konferencije, to zahtijeva druga teška potreba, katolički služitelji dopušteno podjeljuju spomenute sakramente i drugim kršćanima koji nisu u potpunom zajedništvu s Katoličkom crkvom i koji ne mogu doći do služitelja svoje zajednice, a svojevoljno to traže, samo ako s obzirom na te sakramente očituju katoličku vjeru i ako su pravo raspoloženi.
(Zakonik kanonskog prava, 1983. g.)

Njemački biskupi odlučili su nedavno iskoristiti svoje pravo iz navedene točke zakonika i razjasniti da "teška potreba" može, uz razlučivanje, obuhvaćati i redovito pričešćivanje protestantskih supružnika koji s katolicima prisustvuju takozvanim katoličkim euharistijskim slavljima. Taj razvoj situacije s obzirom na ekumenske stavove Pavla VI., Ivana Pavla Asiškog i Benedikta XVI. čini se sasvim prirodan.

Ne zaboravimo da je originalna Opća uredba Rimskog misala obnovljenog po odredbi budućeg sveca Pavla VI., ovako u potpunosti definirala misu ne spominjući uopće njezin žrtveni karakter:
Večera Gospodnja ili Misa je sveti sastanak odnosno zbor naroda Božjeg sabranog da pod predsjedanjem svećenika, slavi spomen Gospodinov. Stoga za takav mjesni zbor svete Crkve nadasve vrijedi Kristovo obećanje: "Gdje su dvojica ili trojica sabrana u moje ime, tu sam i ja među njima"

Papa Franjo dao je poticaj nastojanjima da pričest može primiti svatko tko hoće i osjeća se na to pozvanim, odgovarajući među ostalim upravo na pitanje jedne žene u sličnoj situaciji tijekom posjeta luteranskoj zajednici u Rimu.

Bitno.net je u članku o odluci njemačkih biskupa dao poveznicu i na tekst objavljen na istom portalu krajem 2015. upravo kao umirenje čitatelja nakon Franjine posjete rimskim luteranima. Donosim samo završetak tog teksta. Podebljanja su moja, a ironija činjenice da se bitno.netovci referiraju i danas na taj članak je gotovo pregorka.
U sažetku, Watsone…
Kad sve gore rečeno uzmemo u obzir, dobivamo ovo: U određenim, iznimnim i teškim okolnostima, samo kad se posjeduje katolička vjera u euharistiju, nekatolici mogu pristupiti pričesti. Papin odgovor u rimskoj luteranskoj zajednici nalikuje na struju misli i nije uvijek jasno što želi reći, ali je jasno rekao barem jednu stvar: to pitanje nije u njegovoj kompetenciji i “nikad se ne bi usudio to dopustiti”. Njegova poruka patrijarhu Bartolomeju ne bi trebala uopće biti kontroverzna po pitanju euharistijskog zajedništva, zato što imaju valjane sakramente svetog reda i euharistije.

Radi li se o preokretanju euharistijske discipline za nekatolike? Ne. Kardinal Sarah je u pravu da je “prepuštanje te odluke savjesti pojedinaca” nemoguće, zato što savjest treba biti rasvijetljena pravilom Crkve. Stoga se, mislim, jednako ne radi o naznakama budućih preokretanja koja bi trebalo očekivati u apostolskoj pobudnici nakon Sinode o obitelji.

Barem jedan od članova tzv. C9 – vijeća devet kardinala koji su Papini najbliži suradnici -, kardinal Pell, očekuje upravo suprotno: “Sad čekamo apostolsku pobudnicu Svetoga Oca, koja će još jednom izraziti bitnu tradiciju Crkve i istaknuti da priziv na razlučivanje i unutarnji forum može biti korišten samo da bi se bolje shvatila Božja volja, kako naučavaju Pisma i učiteljstvo, i ne može nikada biti korišteno da bi se omalovažio, narušio ili opovrgnuo utvrđeni crkveni nauk”.
Doista, to pitanje nije u Papinoj kompetenciji, nego u kompetenciji biskupskih konferencija i tako je odredio Ivan Pavao II. u zakoniku. Iz Vatikana su u međuvremenu odlepršali kardinali Müller i Pell. Kardinal Sarah je ostao vjerojatno jer je crnac, ali je Papa morao zamijeniti u njegovoj kongregaciji sve osim njega i svako malo pisati da ispravi kardinalove zablude (ad orientem, prijevodi liturgijskih knjiga...)

Nastavimo se iščuđavati zločestim pojedincima ne osvrćući se na posljednji koncil i postkoncilske pape kod kojih se, kako je Papa Franjo nedavno duhovito ustvrdio, za kanonizaciju samo očekuje da umru. Još uvijek.

4 komentara:

  1. Ovaj najnoviji skandal u Kampaniji pokazuje da hijerarhija konačno mora napraviti bilancu.
    Kako bi Crkvu prisilili na promjenu stava prema grijehu i bludu, sodomitske udruge i muške prostitutke šalju Napuljskoj nadbiskupiji dosje od 1200 stranica s dokazima o umiješanosti oko 60 svećenika, redovnika i bogoslova...
    ne mogu dalje navoditi.
    Uglavnom, sve ove priče o reformi itd. ne piju vode.
    Vidite li s kim imamo posla.
    Možete misliti kad takvome u hijerarhiji dođemo tražiti dopuštenje stare Mise?! Ili nošenje talara i molitvu brevijara na latinskome...i kvatreni post i nemrs.
    Modernisti nam se uvijek rugaju da nas je malo.
    No visite da će se modernisti, novusordovci i koncilski zaluđenici sami uništiti.
    Žalosno je da oni govore da su Crkva, a mi sektaši i navlače bijes i mržnju vjernika na Sancta Romana Ecclesia.

    Kikii

    OdgovoriIzbriši
  2. Ne zaboravimo pri tom ni Pričest za preljubnike. Borba protiv Presvetog se naime vodi na više frontova odjednom. I sve se više zahuktava. Jer vremena im ponestaje... Zacrtani izopačeni naumi i planovi moraju se ostvariti u zadanom roku! U svakom slučaju prije sljedećeg tzv. WorldYouthDay, i svakako, sljedeće biskupske sinode u listopadu 2018.
    U svezi toga nemoguće je ne primjetiti kako i GK ovog mjeseca (10.02.2018), slučajno biva "ponukan" napisati, tj. prenijeti, na pomalo čudan "neutralan" način baš ovaj članak: ŠTO O SAKRAMENTIMA PONOVNO VJENČANIMA UČE ARGENTINSKI BISKUPI? Ključno je »razlučivanje« i »pastoralna ljubav« ovdje:
    https://www.glas-koncila.hr/sto-sakramentima-ponovno-vjencanima-uce-argentinski-biskupi-kljucno-razlucivanje-pastoralna-ljubav/

    Izvor:
    http://www.lastampa.it/2017/12/08/vaticaninsider/eng/comment/pastoral-charity-is-the-key-to-pope-franciss-endorsement-of-the-buenos-aires-bishopsdocument-JBSvAN4LIf3q9noxgv5cvO/pagina.html
    i
    http://www.lastampa.it/2017/11/28/vaticaninsider/eng/documents/recent-comments-of-pope-francis-should-help-to-quiet-papal-critics-yqw7kdk7yxC8ZX4TlAtkvL/pagina.html

    Uočljivo je kako je ponovno cijelom svijetu, a tako i kleru i vjernicima Crkve Kristove, par dana prije objavljivanja gornjeg članka na GK, ponovno jasno i glasno, te uz lijepu prigodnu sliku, dano na znanje kako je jedini pravilan način tumačenja i sprovođenja u djelo AL pobludnice,- samo onaj Argentinski način!

    Izvor:
    https://www.katholisches.info/2018/02/papst-fordert-von-argentiniens-bischoefen-einheit-zu-amoris-laetitia/
    JbD

    OdgovoriIzbriši
  3. "Taj razvoj situacije s obzirom na ekumenske stavove Pavla VI., Ivana Pavla Asiškog i Benedikta XVI. čini se sasvim prirodan."

    Ovo sad je cista difamacija.

    Marcijam

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zasto?
      Ne slazete se s biskupima da je ovo situacija pokrivena kanonskim zakonikom donesenim za Ivana Pavla II?

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.