srijeda, 15. studenoga 2017.

I zato braćo...

Pročitao sam negdje da je u zagrebačkoj katedrali slavljena misa "u čast boga Dioniza", pa sam iz razumljivih razloga odlučio provjeriti tu informaciju. Nisam našao potvrdu, ali sam naišao na događaj koji se zaista odvijao u katedrali: primanja i promaknuća u nekakav Europski vinski viteški red. Taj je "viteški red" navodno zasnovan na tradiciji reda svetog Jurja iz 15. stoljeća, a u današnjem obliku postoji od obnavljanja prije nekoliko desetljeća. Članovima je cilj da njeguju i šire vinsku kulturu, promiču vino, njeguju njegovu izvornost i kakvoću te podupiru socijalnu i karitativnu djelatnost. Geslo reda je "u čast Bogu i u čast vinu", a slogan "Oružje dolje, čaše gore!" (izvori: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9).

Koliko sam shvatio, "viteški red" nije vezan uz Crkvu za razliku od primjerice Malteškog reda ili Reda svetog Groba jeruzalemskog. Članovi tog društva ne moraju biti katolici, a sudeći po ciljevima radi kojih se udružuju, bitno je jedino da vole vino. U Hrvatskoj su po katoličkim crkvama, pa i katedralama već održavali svoje obrede, a članovi su i neki naši svećenici te biskupi kao primjerice varaždinski i banjalučki biskup.
Evo nekoliko fotografija s interneta.

Preuzvišeni g. Mrzljak blagoslivlja u varaždinskoj katedrali vino...

... i daje ga piti članovima "reda".

Neki svećenik se zaklinje na mač jednog člana "viteškog reda". 

Druženje u zagrebačkoj katedrali.

Rektor katedrale prečasni g. Kuhtić i preuzvišeni g. Komarica dobili su na poklon štole zbog susretljivosti.

Biskup Komarica od polaganja mača smije piti duplo više vina dnevno. 

Europski vinski viteški red član je krovne organizacije Međunarodne federacije vinskih bratstava iliti engleski International Federation of Wine Brotherhoods, odnosno francuski Fédération Internationale des Confréries Bachiques. Aha, evo nas dakle kod Dioniza s kojim smo počeli ovu priču, a kojeg su stari Rimljani zvali Bakho. Od njegova imena dolazi i riječ bakanalija:




Bez obzira na to voli li netko vino više ili manje, ne znam kakve veze ovo društvo i njihovi obredi imaju s katoličkim crkvama. No ako mogu dodati na kraju samo jednu opasku: "Molim vas dragi biskupi i svećenici, pripazite barem da vam fotografije s bakanalija ne izađu u javnost! Već i ovako nam je mučno kad se sjetimo što sve dopuštate i zabranjujete po crkvama."

Broj komentara: 8:

  1. Jesam li skrupulozan ako mislim da su tzv. krštenja vina, mošta... zapravo teško bogohuljenje, a ne nevina zabava, i da bi Crkva trebala jasno i glasno zabraniti vjernicima sudjelovanje u tome i kazniti crkvenim kaznama one vjernike koji ipak u tome sudjeluju?

    http://radio.hrt.hr/data/article_images/de833e95de907c7dfff58d8dc12e0dd83a767be3/martinje-krstenje-vina.jpg

    Zar nije ovo ruganje sa svetim obredima i sablažnjavanje malenih?

    Znam, reći će, ima i gorih stvari. Ali te su gore stvari obično osuđene i zabranjene, barem na papiru. A o ovome nisam čuo da se išta loše reklo.

    A što se tiče vinskih vitezova, to je tek prava sprdačina s viteštvom, na razini don Quijotea. Napiju se pa smišljaju bedastoće. Pijana posla.

    Lejdo Lejdić

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Evo odgovora iz Glasa Koncila.

      Evo i teksta "krstenja mosta" po Krizevackim statutima koji navodno potjecu s kraja 17. stoljeca. Vidi se da je obred zapravo nastao po uzoru na pravi (stari) obred krstenja. Tu mi se najneprikladnije cine litanije na kraju.

      Zanimljivo je primjetiti da ovdje obred obavlja kucedomacin, a nekakav "biskup" ili ministranti se i ne spominju. S druge strane, u (novus ordo?) verziji pojavljuje se "biskup" koji sad obavlja obred, a dodana je i neprikladna verzija "ocenasa" s ocito svetogrdnim zavrsetkom. U starijoj verziji "amen" se pojavljuje samo na kraju prave molitve "Usliši ovu pobožnu molitvu o milostivi Bože kako sada tak i vazda i u vieke Amen." U novijoj verziji ubacen je amen na vise mjesta cime se jos blize prilazi svetogrdju. Nije neocekivano da su u novom obredu i litanije skracene.

      Ne da mi se ici dalje od ovoga i traziti kada je doslo do promjena, koliko su rasprostranjene i slicno, time nek se bave etnolozi. Meni je zanimljivo primjetiti da je i u tom puckom obicaju ocito doslo do degeneracije prema blasfemicnoj strani. Ocito je prema ruhu da su se novi "biskupi" oblacili nakon sto se stare misnice pocelo bacati za postdrugovatikanske reformacije tako da danas imamo apsurdnu situaciju (koju su jamacno mnogi primjetili) da su cesto pravi katolicki biskupi odjeveni u liturgijska ruha puno nekvalitetnija i ruznija od ovih laznih martinjskih "biskupa".

      Izbriši
    2. https://www.krizevci.net/statuti/statuti3.html

      Izbriši
  2. Grozota pustoši? U Jurju Jarilo, koji izdaleka dolazi na svoju incestuoznu svadbu s Marom? Dvojevjersko svojevrsno pogansko reinterpretiranje kršćanske reinterpretacije poganstva. Kad god naime naiđem na ime sv. Jurja povezano s ovakvim društvima, ja se sjetim Radoslava Katičića, koji me svojim likom podsjeća na Jamesa Earla Jonesa iz filma "Konan", možda i zato što pokušava nazreti Velesa u Dobrom Pastiru iz 22. psalma.
    M. P.

    OdgovoriIzbriši
  3. Malo ste prestrogi.
    Potpuno zanemarujete evangelizacijsku dimenziju takvih događaja. Zamislite samo koliki su od tih vinopija možda prvi put ili nakon dugo vremena, došli u crkvu. Koliko će tek preko njih, evangelizacijska poruka, stići do mnogih drugih. Kad se navečer u birtiji pohvale kak su si danas spili s biskupom, tko će im biti ravan...I dobro je da postoje fotke, jer i u birtijima a i među njihovim suprugama, je  puno "nevjernih Toma" koji neće na prvu povjerovati da im je pajdaš/suprug glumio viteza, cugao s biskupom i sve to još u Katedrali. 

    S.H. 

    OdgovoriIzbriši
  4. Koja ispraznost i pusta tlapnja. Glupost i bedastoća.
    Sve u vremenu kada je prijeko potrebno obući kostrijet i posuti se pepelom po glavi!
    Što bi neki gore spomenuti MORALI znati, ako to već oni velebni sekularni, notorni (vitezovi) izjelice i pijanice ne znaju. No oni koji znaju ili bi morali da znaju, oni pak ne haju. Nije ih briga!

    Gdje početi, i gdje uopće završiti...
    Bogohula, nego što je drugo! “In honorem Dei et in honorem vini”(!?)
    Ako je biskupima i svećenicima neophodno objašnjavati pojam latrije, hiperdulije i dulije, što očekivati onda od samopromoviranih vitezova, izjelica i pijanica?

    Otkada to čovjek, stvorenje stvoreno od Stvoritelja treba da slavi i časti vino?! I to još u usporednoj ravni sa samim Stvoriteljem?!
    Također, glede pitanja navodnog 'krštenja' stvari, mostova, vina, kuća, ili taraba,... Kakvo krštenje!? Stvari se blagoslivljaju, dok se čovjek koji je stvoren na sliku Božju, sa tijelom i dušom može i treba krstiti, pokrštavati.

    Od sveg tog paradirajućeg kićeništva (kiča) i usiljene glamouroznosti čovjeku se smuči. Kažu li "Oružje dolje, čaše gore!"? No mačevima se kako ovdje vidimo, ipak služe. Glumatajući nekakvu svečanost, nekakva im 'obreda'. Uostalom,... taj im se slogan ne razlikuje puno od onog hipijevskog, nekim čudnim slučajem nastalog baš u ono doba poznatog nam koncila, koji i sam isto tako nekako na čudan način pozivaše na humanost i humanizam. Ma što god to moralo ili moglo značiti (kako i komu god na volju)!
    Tek gotovo nezamjetna razlika je samo u tome da onaj slogan u onih iz šezdesetih, ljude namjesto rata navađaše na ljubav bez granica (čitaj,- slobodan seks sa svim i svačim, bilo gdje i bilo kada),... dok je u ovih ovdje poruka; "Umjesto ratovanja, hajdemo se opijati"

    Ispraznost nad ispraznošću, i pusta tlapnja!
    Oni se umoriše valjda od slušanja apostola, Crkvenih otaca i svetaca:
    "Duha ne trnite, proroštava ne prezirite! Sve provjeravajte: dobro zadržite, svake se sjene zla klonite!" (1Sol5,19-21)
    A kako li je tek poslušnost zamarajuća. Pa ne provjeravaju više ništa, nego li bezglavo hrle za svim ispraznostima koje im svijet, tijelo i đavao dočim tek i ponude!...

    Kako li onda uopće očekivati da neće prezirati svih proroštava? Hošeinih, Jeremijinih, Izaijinih,...Kristovih!
    JbD

    OdgovoriIzbriši
  5. Sigurno nije slučajnost da se te odvratne hule pojavljuju isključivo u krajevima u kojima su od davnine poznati problemi s pijanstvom.

    Primjedba

    OdgovoriIzbriši
  6. Pomalo su i dobro sakrili fotke jer te dugine boje su bile obješene ispred Oltara na kojem se slavila ta misa.Bože, dokle smo došli i kako se sve srozalo!
    MN

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.