Osim ovog prvog nastavka, neće biti omogućeno komentiranje pod dotičnim postovima, a ako primjetite kakvu pogrešku, možete nas upozoriti pod ovim postom ili preko maila. Ove tekstove prevodi za nas s francuskog jedna članica Društva Benedictus na čemu smo joj svi zahvalni.
Eto, pozivam vas da se svaki tjedan uoči ili na sam dan Gospodnji nakratko zaustavite i otkrijete još jedan poticaj o tom neiscrpnom blagu koje je Euharistija.
EUHARISTIJA I SPASITELJEVA SMRT
Uistinu, svaki put kada jedete ovaj kruh i pijete ovaj kalež navješćujete smrt Gospodnju dok On ne dođe. (1 Kor 11, 26)
I
Iz kojega god pogleda da razmatramo Euharistiju, ona nas na doista iznenađujuć način podsjeća na smrt našega Spasitelja.
Ustanovio ju je večer prije svoje smrti, u samoj noći u kojoj je bio predan.
Nazvao ju je oporukom utemeljenom u njegovoj krvi: "Ovaj je kalež Novi savez u mojoj krvi" (1 Kor 11, 25).
Isusovo stanje u euharistiji stanje je smrti. Kada se 1290. i 1369. godine ukazao u Bruxellesu i Parizu, pojavio se s ranama, kao naša božanska žrtva.
U euharistiji je bez pokreta, bez volje, kao mrtvac kojega treba nositi.
Oko njega vlada mrtva tišina; njegov je oltar grob koji čuva kosti mučenika.
Nad njim je Križ, a osvjetljava ga svjetlo kao ono koje osvjetljava grobove; korporal koji omata svetu hostiju novo je mrtvačko platno. Kada se svećenik priprema za Presvetu Žrtvu, na sebi nosi znakovlje smrti: svi dijelovi njegova svetog ruha, i sprijeda i straga, nose znak Križa. Samo smrt, samo Križ; takva je Euharistija kada je razmatramo samu za sebe.
Čitam starije postove, prošao sam letke vezane uz TLM, i piše da osoba koja prima pričest ništa ne odgovara svećeniku,pa sam malo googlao vezano uz "novu" misu;
OdgovoriIzbrišiPričesnik odgovara: "amen". "Ovaj amen ovdje znači: da, hoću, pričešćujući se pravim Kristovim Tijelom, doprinijet ću izgradnji i jedinstvu njegova tijela, koje je Crkva."
Može li mi netko objasnit tu razliku?
U davnini je navodno bilo ovo sto su uveli i reformatori mise: svecenik kaze "Corpus Christi", na sto mu vjernik odgovara "Amen."
OdgovoriIzbrišiIpak je stoljecima formula bila i ostaje na tradicionalnoj misi "Corpus Domini nostri Iesu Christi custodiat animam tuam in vitam aeternam Amen." To je ujedno i blagoslov, a vjernik svoju spremnost da primi Tijelo Kristovo izrazava svojim pristupanjem i primanjem. To je posebno jasno kad prima klececi.
Inace, pravo znacenje ovog "Amen" u novom obredu je ispovijedanje vjere u zbiljsku prisutnost Kristovu pod prilikama kruha i vina.
Hvala na odgovoru.
OdgovoriIzbriši