utorak, 12. lipnja 2012.

Starije hrvatske filozofske i teološke knjige

Dodano 27.8.2012.: Nove knjige su Živkovićeve Kršćanske kreposti (2. svezak Katoličkog moralnog bogoslovlja, 1. i 3. svezak smo već objavili), Tanquereyov Pregled duhovnog bogoslovlja (1. dio i 2. svezak 2. dijela, preostaje još samo 1. svezak 2. dijela), zatim 1. svezak Bakšićevog Bog Stvoritelj te 2. svezak Kniewaldovog Pastirskog bogoslovlja (1. svezak smo već objavili).

Dodano 30.6.2012.: Nove knjige su Živkovićevo Osnovno moralno bogoslovlje (1. svezak Katoličkog moralnog bogoslovlja, a 3. svezak smo već objavili) te Bujanovićeva Mariologija.

Dodano 12.6.2012.: Povukao sam ovaj post ponovno na vrh da vas upozorim kako ćete ovom tekstu najlakše pristupiti preko linka s najvažnijim pravilima i tekstovima ovog bloga (ispod slike sv. Ćirila i Metoda gore lijevo), a to zato što će se dodavati nove knjige koje bi vas mogle zanimati. Redovito ću dopisati koje su nove knjige, a linkove za download naći ćete u listi dolje (koja ostaje više-manje kronološka).

Ovaj puta su dodane: Gračaninova Vjerodostojnost nadnaravno objavljene religije, Kniewaldovo Crkveno graditeljstvo kiparstvo i slikarstvo te Živkovićeve Božje i Crkvene zapovijedi.

***


Zahvaljujući zalaganju jednog našeg čitatelja mogu vam danas ponuditi nekoliko interesantnih naslova filozofske i teološke tematike na hrvatskom, većinom iz prve polovice 20. stoljeća:
I. Bujanović - Eshatologija, Zagreb 1894.
I. Bujanović - Mariologija, Zagreb 1899.
S. Zimmermann - Uvod u filozofiju, Zagreb 1922.
Đ. Gračanin - Moderni filozof, branitelj kršćanstva?, Sarajevo 1935.
D. Kniewald - Liturgika, Zagreb 1937. (navodim samo zbog potpunosti)
A. Živković - Katoličko moralno bogoslovlje (1. sv.) - Osnovno moralno bogoslovlje, Zagreb 1938.
A. Živković - Katoličko moralno bogoslovlje (2. sv.) - Kršćanske kreposti, Zagreb 1942.
D. Kniewald - Pastirsko bogoslovlje (1. sv.) - Dušobrižnik, Zagreb 1943.
D. Kniewald - Crkveno graditeljstvo kiparstvo i slikarstvo, Zagreb 1944.
V. Keilbach - Kratak uvod u filozofiju, Zagreb 1945.
A. Crnica - Priručnik kanonskog prava Katoličke Crkve, Zagreb 1945.
S. Bakšić - Bog Stvoritelj (1. sv.) - Stvaranje tvarnog i duhovnog svijeta, Zagreb 1946.
D. Kniewald - Pastirsko bogoslovlje (2. sv.) - Izpovjednik, Zagreb 1946.
A. Živković - Katoličko moralno bogoslovlje (3. sv.) - Božje i Crkvene zapovijedi, Zagreb 1946.
A. Tanquerey - Pregled duhovnog bogoslovlja (1. dio) - Principi kršćanskog života, Zagreb 1957.
A. Tanquerey - Pregled duhovnog bogoslovlja (2. sv. 2. dijela) - Putevi kršćanske savršenosti - Put sjedinjenja, Zagreb 1957.
Đ. Gračanin - Vjerodostojnost nadnaravno objavljene religije, Zagreb 1961.
Đ. Gračanin - Crkva Kristova, Zagreb 1962.

Broj komentara: 9:

  1. Znam da je to izuzetan projekt i mnogo posla, pa najprije čestitam i iskreno zahvaljujem na ovim djelima.

    No, zanimalo bi me, i želio bih zamoliti, da li se u obliku posta mogu postaviti sva djela za jedan studij teologije koji se odvijao prije koncila (IIV)? Naravno samo popis, jer su nam ta djela dostupna po knjižnicama.

    Ivan

    OdgovoriIzbriši
  2. Od srca zahvaljujemo. Molimo se da bogoslovi dođu do ovih knjiga i uče istinski nauk Jedne, Svete, Katoličke i Apostolske.
    I nama laicima ne-teolozima, kao i onima koji su prezaposleni barem u tijeku godišnjega, svakako korisno štivo za jačanje u vjeri.

    Fidelis

    OdgovoriIzbriši
  3. Svaka čast na objavi ovih vrijednih materijala! Posebno čestitam i zahvaljujem osobi koja je nesebično uložila svoje vrijeme i trud u proces digitalizacije ovih knjiga.

    Osobno se posebno veselim Zimmermannovom "Uvodu u filozofiju". Pravi dragulj neoskolastičkog pristupa filozofiji, siguran sam :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nalazeći u skolastičkoj filozofiji sigurne puteve k filozofijskom idealu, razumljivo je da ovaj uvod uzima i najviše u obzir skolastičku filozofiju. Da mu time nije oduzeta objektivna vrijednost, slijedi otuda što s odredjene filozofije ne polazimo kao s dogmatski usvojene postavke, nego do nje dolazimo kritičkim umovanjem. Povrh toga se ovdje osobita pažnja obratila skolastičkoj filozofiji i zato, jer joj se u filozofijskoj literaturi uopće, a tako i u njezinim Uvodima iz nefilozofskih razloga posvećuje manjkava pažnja.

      Iz uvoda Zimmermannove knjige. Kamo sreće kada bismo se svi vratili sigurnim temeljima skolastike! Koliko je samo zabluda o svijetu nastalo jer smo se odmakli od skolastičkog mišljenja. Ne samo u teologiji, već i u drugim disciplinama: od prava i ekonomije pa do prirodoslovlja.

      Također je zanimljivo primijetiti da Zimmermann 1922. lamentira o ignoriranju skolastike u filozofijskim udžbenicima i kurikulumima. Tim više možemo shvatiti proročke enciklike Lava XIII i sv. Pija X, koji su upozoravali na trend zapuštanja skolastike i tomizma, kao i na neizbježne posljedice do kojih će takvi propusti dovesti.

      Izbriši
  4. Nakon današnjih događanja na Splitskoj Rivi, kada postaje očito koliko su luciferijanske horde zla, kao negda SS-jedinice Njemačkom, zagospodarile Lijepom Našom, najprije sam se uhvatio čitanja Bujanovićeve "Eshatologije".
    Kraj je po svemu sudeći blizu. Osjećamo dugoočekivano "proljeće Crkve" koje su donijele koncilske reforme. Ljudskim jezikom govoreći, Crkva se ne može izvući iz ove krize, no tu je obećanje Kristovo u koje čvrsto vjerujemo.
    Vjerska sloboda, "masonska dogma" omogućila je da manjina nastranih i bolesnih osoba, koje svakako zaslužuju našu pomoć i molitvu, pred očima velike većine građana paradira, prkosi i gazi Božje zapovijedi.Krista smo maknuli iz Ustava, na njegovo mjesto je došao vrag koji hoće ljudska prava koja su, ovako protumačena, ništa drugo nego luciferovo "non serviam".
    Nekada bi Crkva pozvala na križarsku vojnu-danas je, barem po onome što se čulo u središnjim informativnim emisijama, pozvala vjernike da ne izazivaju nikakve probleme-nego da mirno šute i navikavaju se na vlast opačine i grijeha.
    Pa sada recite da lijevofašistička koalicija nije ljigavi izvršitelj naredbi masonske velevlasti?!
    Žao mi je onih mladih momaka koji su javno priznali svoju bolesnu sklonost-hoće li im itko objasniti koliko je rizično općenje dva muškarca-da ih očekuje mnoštvo crijevnih i svih drugih zaraznih bolesti, dugotrajni proljevi, u starosti,ako je dožive, sigurna inkontinencija ili prerana smrt, možda od vlastitih bakterija koje kad-tad uđu u krvotok. AIDS i druge spolne bolesti nisam ni spomenuo.
    A između dva muškarca nema istinske ljubavikoja ispunja i daje radost i spokoj. To je samo dugo bunilo traženja vlastite muškosti i gomilanje neriješenih i teških emocionalnih problema, pada u ovisnost svake vrste i nerijetko i u suicid.
    Molimo se za našu mladež kao i za oboljele da ih Bog podari obraćenje i jasnoću koliko je grijeh i perverzija na štetu čovjeka, a Božje zapovijedi na korist!

    Fidelis

    OdgovoriIzbriši
  5. Ovo je samo manji dio pravog blaga koje mi od teoloske literature imamo. Tu je jos cijela trosvescana moralna teologija od Zivkovica, pa Baksic, pa ostala djela od Zimmermana, Keilbacha, Bujanovica, zatim Bauer, Stadler, Barac, a osim knjiga vrijedi uputiti i na clanke doticnih autora koji se mogu pronaci na hrcku (stare bogoslovske smotre i katolicki list sadrze pravo blago). Uskoro slijedi nadopuna liste, a s vremenom ce biti dodavano jos novih stvari.

    Priredjivac

    OdgovoriIzbriši
  6. Trebalo bi imati u planu i Hijacinta Boškovića, bar njegov "Problem spoznaje".

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.