petak, 19. siječnja 2024.

Koliko bi duša išlo prema raju, a ovako su, naprotiv, zauvijek izgubljene u paklu


PETAK 

Vječnost kazni 

1. Uzmi u obzir, sine, da ako odeš u pakao, više nikada nećeš izaći. Tu se trpe sve kazne i sve su vječne. Proći će stotinu godina otkad si u paklu, proći će tisuću, a pakao će iznova počinjati: proći će sto tisuća, sto milijuna, tisuću milijuna godina i stoljeća, i pakao će opet počinjati. 

Kada bi anđeo donio vijest osuđenicima da ih Bog želi osloboditi od pakla kada prođe onoliko milijuna stoljeća koliko ima kapi vode, lišća na drveću i zrnaca pijeska u moru i na zemlji, ova bi vijest bila najveća utjeha za osuđenike, koji bi rekli: »Istina je da mora proći mnogo stoljeća, ali treba jednoga dana završiti.« No, proći će sva ova stoljeća i sva zamisliva vremena, a pakao će opet iznova počinjati. 

Svaki bi osuđenik htio s Bogom sklopiti ovaj ugovor: »Gospodine, povećaj koliko ti se sviđa ovu moju kaznu, pusti me da ostanem u ovim mukama koliko hoćeš, samo mi daj nadu da će jednom prestati.« Ali ne; ovaj kraj, ova nada, nikada neće doći. 

2. Kad bi se barem jadni osuđenik mogao varati i laskati sebi govoreći: »Tko zna, možda mi se jednog dana Bog smiluje, i izbavi me iz ovog ponora!« Ali ne, nikada neće imati ni ovo laskanje. Osuđenik će uvijek gledati na svojem licu ispisanu kaznu svoje nesretne vječnosti. »Dakle«, nastavit će on, »svim ovim bolovima, ovom ognju, ovim urlicima za mene više nema kraja?« Ne, bit će mu odgovoreno, ne, nikad više. »I hoće li uvijek trajati?« Uvijek, cijelu vječnost. Riječ uvijek vidjet će ispisanu na onim plamenovima koji ga muče; uvijek na vrhovima mačeva koji ga probadaju; uvijek na onim demonima koji ga muče; uvijek na onim vratima koja se više nikada neće otvoriti. O vječnosti! o bezdane bez dna! o more bez obale! o špiljo bez izlaza! Tko ne bi drhtao misleći na tebe? O prokleti grijehu! kakva strašna mučenja pripremaš onomu tko te počini! Ah! nikada više, nikada više grijesi u mojem životu. 

3. Ono što te onda mora ispuniti strahom jest pomisao da je i pod tvojim nogama otvorena ta užasna peć i da je dovoljan jedan jedini smrtni grijeh da u nju padneš. Razumiješ li, sine, što čitaš? Vječna kazna za jedan jedini smrtni grijeh, koji ti je tako lako učiniti. Jedna hula, jedno oskvrnuće blagdana, jedna krađa, jedna mržnja, jedno mrmljanje, jedan nečisti čin, riječ, misao dovoljni su da te osude na muke pakla. 

Ah, o sine! onda slušaj što ću ti reći: Ako imaš grižnju savjesti za neki grijeh, idi brzo na ispovijed da započneš dobar život; upotrijebi sva sredstva koja će ti ispovjednik predložiti; ako je potrebno, obavi opću ispovijed; obećaj da ćeš bježati od opasnih prigoda, zlih prijatelja; a ako te Bog zove i da napustiš svijet, brzo se tomu predaj. Što god netko učinio da pobjegne od vječnosti kazne malo je i nije ništa: Nulla nimia securitas ubi periclitatur aeternitas

O, koliki su u cvijetu svoje mladosti napustili svijet, domovinu, rodbinu, i otišli kako bi se zatvorili u špilje, u pustinje, Živeći samo o kruhu i vodi, doista ponekad samo o travi, i sve su to činili kako bi izbjegli pakao! A što ti radiš? Nakon što si toliko puta grijehom zaslužio pakao, što radiš? 

Stavi se pred noge svojega Boga i reci mu: Gospodine, evo spreman sam učiniti što god hoćeš; nikada više grijesi u mojem životu; već sam te previše puta uvrijedio; daj mi svaku kaznu u ovom životu samo da mogu spasiti svoju dušu. 

(sv. Ivan Bosco, izvor)

Broj komentara: 10:

  1. Eto marijo bergolio vjeruje da je pakao prazan. zato je okrutan prema grešnicima i fućka mu se za njihov spas kao i svoj

    OdgovoriIzbriši
  2. http://tomablizanac.blogspot.com/2015/08/in-girum-imus-nocte-et-consumimur-igni.html?showComment=1438711756091#c737444918314383549

    :nevinašce:

    Ima li kakvih razvoja teologije u međuvremenu? :zubo: Ostade zadnje da svakodnevna molitva nema da omane, a dodat ćemo i molitve ovdašnje čete boles... ups... prisvetih ljudi u antrešanj. Sad je jasno zašto ni to ne funkcionira, prema novogodišnjem napisu - četa se raspala. Kad nemaš sriće, nemaš, dobro kažu stari ljudi - bolje ti se rodit bez očiju, nego bez sriće. :zubo:

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baba J, jesi li se svaki dan molila?
      Nemoj lagati!
      Nisi se neko vrijeme javljala, pa su citatelji mozda vec i zaboravili da se trebaju i za tebe moliti.

      TB

      Izbriši
    2. Lagat? Bože sačuvaj, to je samo za najveće svec... :ups: :zubo: I da, ako činjenice proturječe teoriji, to gore po činjenice. Ono, ako nije dalo ploda, sigurno to nisam radila. Sad samo čekam da mi dođeš s forom 'otvorenog srca' ili varijacije na temu. Što znači da moram privatno na kirurško otvaranje prsnog koša, samo što je to opasnjikava operacija pa bi mogla lako Bogu na račun, a on bi me onda šutnuo u pakao jer sam napravila samoubojstvo. Ne valja kako god da okreneš. :zubo:

      I da, ja nažalost imam tu osobinu da se često pokažem vizionar. I tu mogućnost sam predvidila ima otkad, da će se pitanje svest na 'koliko dugo'.

      http://tomablizanac.blogspot.com/2016/05/gostujuci-autor-spasena-zabludom.html

      :nevinašce:

      Jesi li se u međuvremenu domislio tom pametnom odgovoru? :p Hm, pa reć bi čak i da jesi, stvar se svela ko i sa ostalima - mavat ćeš rukom na smrtnoj postelji. To bi reć da ću umrit žedna, ono, ja mašem donesite mi vode, a svi okolo - eno ga na, Toma bio upravu, ko svet čovk, eno je obraća se. :rofl:

      Izbriši
  3. Ako išta valja ili je valjalo na ovom blogu onda su to rasprave između velikih katolika i bidne grišnice babe Jage.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ali ona ne smatra da je gresnica. Odnosno, misli barem da nije ona kriva za svoje "grijehe", nego Bog (i vjernici).

      No necemo opet o istom, odavno je vec dosadilo.

      TB

      Izbriši
    2. Ako je već dosadilo, onda ne propustiš taj komentar i ništa ne odgovaraš. A nitko te nije tjerao ni da moja prva dva komentara propuštaš. Nego to 'dosadi' onda kad ostaneš bez odgovora. A kad si već komentirao, onda ulažem ispravak krivog navoda. Nije da ja ne smatram da sam grešnica, nego ja ne vidim u čemu se sastoji Božja dobrota i moji grijesi, a the pitanje je bilo - kako da ja to spoznam? I odgovor na to, tvoj odgovor, je bio - svakodnevna molitva nema da omane, kriva sam ja što to neću radim. A kad je i to omanulo, onda ti je odjednom maca papila jezik, sustavno si odbio to komentirat, krenula su izvrtanja činjenica poput ovog gore, sve je to 'dosadilo', i za sve je to sve bitno 'već rečeno'. Sve to zato što nisi imao kičme jednostavno reći 'ne znam'. A nisi imao kičme to reći, jer si bolesnik ko i svi drugi u toj priči, kojemu ta priča služi kao štaka za podštapanje vlastitih problema, i ne možeš se nosit sa sumnjom da možda nije istina.

      Izbriši
    3. Zasto ne bih propustao na svom blogu sto god hocu, pa i komentar tog anonimnog. A da je dosadno uvijek se ispocetka s tobom navracati na tu pricu, jest. No eto, nema nekih komentara na blogu, pa i tvoje mogu propustiti, dok ne dosade previse. Drago mi je da si ipak sad dosta pristojnija, nego prije par godina.

      Po cemu znamo da je svakodnevna molitva kod tebe omanula i na koji nacin mjerimo da li je omanula? Zasto ja ne bih i dalje mislio da je problem u tebi, a ne u Bogu, Crkvi itd.? Zato sto ti tako kazes. I tako uvijek zavrsi.

      Izbriši
    4. Ajde, neka si se ti lipo proveo na svom kratkom putovanjcu u Italiju. I moje malo duže putovanjce dolazi kraju, mislila sam još nešto napisat dok sam tu, ali sam zaključila da to nema smisla. Davno je sve to skupa svaki smisao izgubilo. Nadajmo se povratku i u no visit mod. Ćaos, o prisveto društvance.

      Izbriši
    5. Baba Jago, s Tomom si u sukobu ali s njime razgovaraš, a s menon ne razgovaraš samo zbog toga što podržavam Tomu u vašem sukobu. Je li to pošteno i u redu? Samo pitam, bez namjere da se družim s tobom.

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.