nedjelja, 21. svibnja 2023.

Što se promijenilo?


Za sina se promijenilo sve. On je doživio glavnu pustolovinu svog života. A za one koji su skupa s njim čuvali svinje u tuđini a odbili su vratiti se kući – za njih je sve ostalo po starom. 

Sin je čuo najljepše riječi na svijetu: 
- Brzo, donesite haljinu, onu najbolju, i obucite ga! Stavite mu na ruku prsten a na noge sandale! Dovedite ugojeno tele te ga zakoljite da jedemo i da se veselimo, jer mi ovaj sin bijaše mrtav i živ je, bijaše izgubljen i nađe se. 

A svinjari te riječi nisu čuli. Oni su i godinama poslije trljali oči ujutro, osjećali uobičajeni miris i čuvali svinje. U njihovom se životu nije dogodilo ništa novo. I neće. Osvrnite se na svoj vlastiti život. Samo, osvrnite se pošteno! I odgovorite na jednostavno pitanje: kome ste sličniji – sinu koji se vratio kući ili svinjarima koji se ismijavaju tome da negdje u svijetu može postojati dom?

(izvor)

3 komentara:

  1. Etot ga na. A ja baš danas imala priliku bit na tradicionalnoj misi na jugu španjolske. Zanimljivo za testirat oću li ko đavlom opsjednuta prodimiti ili neću, i oće li me ta famozna nadnaravna ljepota cijele stvari konačno drmnit u glavu da prosvijetlim. Pa ipak ispalo ništa od toga, jer kolege organiziraše izlet kroz andaluzijska bijela sela. Nikad čovjek ne može znati, ali mislim da je to ipak ispao bolje utrošen dan. Bila sam već na više takvih misa, tihih, pjevanih, posjećenih, pustih, ma bome prosvijetlila nisam nigdi. Pitanja o odnosu milosti i slobodne volje koja leže u korijenu problema ostadoše neodgovorena, propast praktičnih savjeta u koje se klelo nekomentirana, bitno je drobit uvijek iznova - vratite se ocu odmetnici, tu vas čeka pusta sreća. Koliko sam ja samo vremena i truda u takva obećanja ulupala, pa koje sam dobro našla? Na to pitanje - muk.

    Zanimljiva crtica iz posjeta zbilja veličanstvenoj katedrali jučer. Kolega nit je iz katoličke tradicije, a ni svoju ne poznaje, praktični (i idejni) ateist. Pita neke stvari, ja mu objasnim, malo prošetamo razgledavajući i na kraju zaključi - ali kad je sve to nastalo oko laži. I ajde mu nešto reci na to? Iz koje pozicije? Iz pozicije svojih bajnih iskustava s tom pričom i ljudima u njoj? Zašto to uvijek tako u mom životu ispadne - čovjek ljuti ateist, ni psovka mu nije strana, pa se dosad pokazao korektan da nemam ozbiljnije zamjerke, a da sutra ne znam šta napravi ne bi se ni razočarao jer nikad puste velike priče nije pričao, a što je dijametralno suprotno od mog iskustva s vjernicima. I uvijek je to tako, svi duži korektni odnosi u mom životu su uvijek s ljudima koji nikakve veze s vjerom nemaju.

    Jedini, ali ama jedini razlog zbog kojeg još dajem nekakav benefit of the doubt cijeloj priči kolikog ga uopće dajem, je unutarnja suvislost većeg dijela cijele te priče. I to nije zahvaljujući vama vjernicima, nego je to unatoč tebi i tebi sličnima. ;-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Reci ti meni - imaš li ti neku kvotu nakon koliko neposjećivanja bloga propuštaš ovakve komentare? :p Ne znam dal da pričekam ili šta? Al ovo su ti akutna zbivanja, pa ću iskušat sreću. Dakle, epilog je - đava se grčevito brani od istravanja, neće me pa me neće. Ovo dole ti je crkva presvetog srca isusova u gibraltaru, i to danas oko 18h.

      https://i.postimg.cc/R0ggkq4b/2023-05-24-18-05-53.jpg

      A lipo piše na internetu da je stara latinska misa svaki dan u 18:30. I još nije bratija, nego su oni od krista kralja čini se. I ja se nacrtala čak po ure ranije, i mislim se još kako sam veculet zaboravila, a jesam života mu i veculet ponila sa sobom u španiju, kupljen nedavno ni manje ni više nego u - Međugorju. Naišlo mi pod ruku, pa reko - ako to nije fina ironija, ništa nikad neće bit, ono, s veculetom iz Međugorja po starim misama u španiji. :rofl: I ispada da sam tribala taj veculet kupit na drugom mistu, u najbolju ruku dobro ga poškropit svetom vodom, jer s njimen - neće me. Evo još malo tribala počet misa...

      https://i.postimg.cc/N0j4kYm8/2023-05-24-18-27-31.jpg

      ...kadli eto popa k meni da zatvara crkvu. Reko ja - ček, a kad je misa?! A je inače u šest i po, al neće ovaj tjedan kad sam ja, da je ovaj tjedan u podne. Ajde moj čovik di ja bila u podne, na druženju s majmunima.

      I šta ćemo sad? Neće me pa me neće? Kako da ja tog đavla istran? Čuva bog špance od požara koji bi buknio iz mene, a čuva i engleze. I onda tu ne moš ništa. A jel tako?

      Izbriši
    2. Baba Jaga, komentar o prisustvovanju tradicionalnoj misi u Spanjolskoj ti nije objavljen jer je sadrzavao prostacenje.

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.