nedjelja, 9. listopada 2022.

Dubrovnik 1

Boravio sam tjedan dana u Dubrovniku, a budući da je vrijeme bilo vrlo ugodno, mogao sam napraviti nekoliko pješačkih tura po gradu i okolici. Najprije sam namjeravao opise maksimalno skratiti i staviti samo najnužnije fotografije kako ne bih zamarao ni sebe ni vas, ali onda sam se sjetio da je ovo ipak moj blog i da oni kojima se ne čita imaju vrlo jednostavnu alternativu (iksić pri vrhu ekrana). Ipak, budući da se ovdje ne radi o nekoj nepoznatoj ili udaljenoj destinaciji, neću se fokusirati na standardne atrakcije u (starome) gradu. 

Bio sam smješten kod sestara Anćela na Pilama što je lokacija za poželjeti jer je blizu i stari grad i autobusni terminal, a i prikladna plaža (npr. Danče). No i same sobe su pristojne, u hodnicima ima puno nabožnih slika i kipova koji su dobar poticaj za strelovite molitvice, samostanski vrt je zelen i miran, a samostanska kapela (do na uništeno svetište) lijepa i uvijek otvorena. 

Pogled s prozora sobe.

Samo jedan od desetak pobožnih prizora na putu od ulice do sobe.


Tek sad sam shvatio da je ovo već treći kip Gospe Lurdske za redom, ali dobro, de Maria numquam satis. Uostalom, imam i nekoliko fotografija likova sv. Josipa, sv. Antuna, Presvetog Srca, Jezulatka itd. koje vam mogu poslati na zahtjev.

Svakodnevno je u 17 sati jednostavna adoracija (otvorena vrata tabernakula), a na prvi petak je cijeli dan u svečanijem obliku. Osim toga, možete se pridružiti sestrama i u krunici ili časoslovu. 

Do Lapada

Od Pila krenimo ulicom branitelja Dubrovnika prema zapadu. 

Kapelica sv. Elizabete 

Ovaj dio, čini mi se, zovu Boninovo.

Kapucinska crkva Gospe od Milosrđa uz samostan.

Lijepa crkva, ali su modernisti uništili menze svih oltara...

... uključujući i glavnog oltara ispred kojeg su nasadili svoje stolice.


Put prema crkvi sv. Vlaha na Gorici.

Kako možete i pretpostaviti, na mnogim dionicama ove šetnje pogled je krasan. 


U blizini je crkvica sv. Ane

Spuštajući se pored bolnice, nailazimo na (bivšu?) crkvu sv. Nikole s vrlo starom pločom u fasadi.


Imam dosta fotografija s raznim cvijećem, ali znam da vam to baš nije interesantno. 

Detalj na staroj crkvi sv. Mihajla.

Pogledajte kako su skladno čak i prozorske okvire zakrivljeno isklesali.

A ovo je moderna crkva vrlo blizu stare.

Kome su ovakva arhitektura i uređenje poticajniji za molitvu od starinske, ima neki problem u glavi. 


Pored stare crkve je i groblje.

Vidio sam ovaj grb i negdje prije, a na ovom grobu mi se razjasnio kad sam pročitao ime obitelji. 

Grob Iva Vojnovića (tako Dubrovčani sklanjaju). Njegova djela nisu mi ostala u dobrom sjećanju kao lektire, ali svejedno, počivao u miru. 

Obrana od kradljivaca?

Najljepši dio šetnje je kroz park šumu velika i mala Petka. Ovo je uspon prema velikoj Petki.



Prema maloj Petki je staza manje uređena, tj. ljepša. 

Naravno da imam hrpe ovakvih fotografija, ali kontroliram se. 


Pri vrhu ima i ostataka bunkera za one koje takve stvari vesele. 

I na kraju se spuštamo do hotela Palace odakle autobus br. 4 vozi direktno do Pila. 

Nema komentara:

Objavi komentar

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.