nedjelja, 17. travnja 2022.

Aleluja, aleluja, aleluja


Predadoh vam ponajprije što i primih: Krist umrije za grijehe naše po Pismima; bî pokopan i uskrišen treći dan po Pismima... Ili dakle ja ili oni [drugi apostoli]: tako propovijedamo, tako vjerujete.

(usp. 1Kor 15,3-11)

Broj komentara: 9:

  1. Sretan i blagoslovljen Uskrs!

    JbD

    OdgovoriIzbriši
  2. Blagoslovljen Uskrs svoj tradicionalnoj katoličkoj braći i sestrama, od ljudi FSSPX-a pa do nas sedevakantista, od grkokatolika do indijskih katolika Sv. Tome! Danas sam bio na grkokatoličkoj Sv. Liturgiji (jer ne prihvaćam Novus ordo, a u mom gradu Trad. Latinske Sv. Mise nema), i unatoč ljepoti i autentičnosti obreda ostao sam zaprepašten da se čak i tamo dijeli Sv. Pričest na ruke! Znam da je takva Sv. Liturgija svetogrdna, ali pitam se jesam li onda i ja počinio svetogrđe prisustvujući takvoj Liturgiji, i osobito jer sam dotaknuo jedno drveno postolje koje su doticali rukama i ljudi koji su se svetogrdno pričestili na ruke? Svakako nisam htio bogohuliti, štoviše, jedan od glavnih razloga ako ne i glavni što ne idem na Novus ordo je zbog svetogrdne pričesti na ruku. Inače, da ne bude zabune, volim i blagoslivljam našu braću grkokatolike, čiji je kraj upravo u mojoj županiji(Ka), na sjeverozapadu, ali mrzim svako svetogrđe i ne želim njegovo širenje. Grešni carinik

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dakle nije bilo pričesti pod obje prilike? Iz kaleža u kojem su i Tijelo i Krv, onom specijalnom "žlicom" za koju ne znam kako se zove. Inače o velikim blagdanima puk uzima blagoslovljeni kruh, ali to je blagoslovina, a ne Tijelo.

      Izbriši
    2. Sad ste me dobro sjetili. Da, dvaput se
      uzimalo, jedan put Sv. Pričest, a drugi očigledno blagoslovljeni kruh, što mi je i bilo malo čudno, jer sam mislio kao da se dvaput uzima Sv. Pričest. Rekao bih, koliko sam vidio da je Sv. Pričest bila pod obje prilike, iako sam vidio jednu ženu i neke ljude da uzimaju na ruke. Grešni carinik

      Izbriši
    3. U Bizantskoj liturgiji je pričest isključivo pod obje prilike. Nikada nije samo pod jednom prilikom. I to uvijek tako da svećenik direktno žlicom stavi vjerniku pričest u usta. Neki svećenici su nažalost pod pritiskom vjernika za vrijeme korone pristali da ih se pričesti na ruku, i to na način da svećenik lagano, jednom kapljicom, "orosi" kruh i tako dadne vjerniku na ruku.
      Praksa koja je bila kod nekih svećenika isključivo za vrijeme korone.

      MC

      Izbriši
    4. I nažalost danas, svojim sam očima vidio. Gc

      Izbriši
    5. Dobrohotno sam se ponadao da je u pitanju greška, da ste možda zamijenili blagoslovljeni kruh i pretvoreno Tijelo. Uče ih na fakultetu da je pričest na ruku kod nas Latina divna, nešto što je nama naša borba dala nakon silnih stoljeća zatucanosti. Pod okriljem korone se krenulo u zloporabe, koje sad i nakon ukinuća "mjera" očito ostaju... Bože sačuvaj...

      Izbriši
    6. Imali smo svećenički sastanak baš nekako u vrijeme ukidanja mjera u crkvama. Svećenici su vidno bili nezadovoljno zbog prestanka mjera. Pa se moglo čuti kao "ja neću davati pričest na jezik, pa da mi babe ližu prste" ili "svetu vodu ne treba vraćati jer to ljudi gledaju kao magiju". Pita se čovjek kud ovo sve ide!!!

      MC

      Izbriši
  3. ¡Blagoslovljen i radostan Uskrs!

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.