ponedjeljak, 15. ožujka 2021.

Jedna zvijezda, jedna želja


Vatikanski dekret o zabrani “individualnih misa” u bazilici sv. Petra stupa na snagu na prvu godišnjicu zagrebačkog potresa. Takve podudarnosti lako pokrenu u čovjeku niz asocijacija. Ja sam se sjetio zagrebačke katedrale i svih onih napuštenih oltara u njoj. Desetljećima se ti oltari nisu koristili osim kao police za aranžmane cvijeća ili površine prikladne za prošetati po njima kada treba dosegnuti prašinu i paučinu kod čišćenja. 

“Nasilne” koncelebracije koje Državno tajništvo Svete stolice propisuje podsjetile su me na zgode kad mi je pokojni preč. Vitković znao reći kako se požurio u crkvicu sv. Martina na tradicionalnu misu u 11:30 nakon odslužene (nove) mise u 10 sati u katedrali, gdje je nerijetko imao i večernji termin zamjenjujući nekog kolegu. S ponešto gorčine bi dometnuo da je u isto vrijeme više svećenika svoju nedjeljnu misu koncelebrirano odradilo u sakristiji katedrale. Neki je komentator na nedavnu vijest iz Vatikana sasvim razumno upitao “zašto bi netko htio postati svećenik ako ne želi služiti sv. Misu”? 

Trebalo bi to možda upitati takve svećenike koji preferiraju redovitu koncelebraciju. Izgleda da im je sada za katedralu dovoljno velika i kapelica Ranjenog Isusa u neboderu na Trgu. Sjećam se kako smo se šalili u mojoj mladosti kad bi razgovarali kamo ćemo na nedjeljnu večernju misu, a netko bi predložio da odemo “kod p. Slavka” u “katedralu duha” prema pretencioznom naslovu jedne knjige (sad sam potražio, “Zvonar katedrale duha”, neki novinar piše o televiziji). Valjda je ilički neboder sada zaista katedrala duha premda priznajem da nisam išao onamo otkako je “pandemija” započela. 

Ponekad treba spomenuti i očite stvari čisto da ostanu zapisane. Zašto ne napisati da je ono što je prije godinu dana napravljeno s crkvene strane bilo potpuni promašaj. Sa svjetovne strane je bilo očito i prije godinu dana i prije pola godine, a bome i sada kakva se šteta radi udruženim zločinačkim poduhvatom medija, korisnih epidemiološko-znanstvenih budala i političara (podržanih od ustrašenih ženica). No tih se stvari na ovom blogu dotičemo samo rubno. Ono što pak slobodno mogu, je nasmijati se u lice (s propisane udaljenosti jer ta mi mjera nikad nije  bila problem) svakome zagovorniku obavezne pričesti na ruke, ukidanja javnih misa, a i “sitnica” poput uklanjanja blagoslovljene vode. Nekidan sam se osmjehnuo čitajući kako inače dosta razumna novus ordo vjernica poziva liturgičare da osmisle obred škropljenja blagoslovljenom vodom prije svete mise. Kad bi barem postojalo neko rješenje u predaji Crkve!

Navodno će ove subote biti održana procesija od katedrale (stare) preko Gornjeg grada do crkve sv. Roka povodom godišnjice potresa i “početka pandemije”. Koliko sam čuo, nosit će i neke relikvije. Lijepo da su se sjetili. Ne vjerujem da ću ići jer ne mislim nositi masku (ili kako neki tepaju “maskicu”), a nije mi do nepotrebnih konflikata. U svakom slučaju pohvalna inicijativa, ali pomalo me podsjeća na onu poučnu pričicu o svećeniku koji je ukorio vjernike jer su došli u crkvu na molitvu za kišu bez da su ponijeli sa sobom kišobrane. Tako i mi, sve nešto kao molimo za prestanak pandemije, ali, prosim lepo, pričest na dezinficirane ruke i maska preko labrta. Fides et ratio! 

Imao sam krajem ožujka prošle godine članak naslovljen “Što smo dosad naučili”, no otada je prošlo dosta vremena, pa možda vrijedi ponovno se vratiti na isto pitanje. Meni je razdoblje od oko mjesec dana kada nismo imali misa bilo korisno za staviti se u cipele onih koji puno duže ne mogu prisustvovati misi i primati sakramente jer su daleko od katoličkog svećenika i crkve ili pak iz razloga savjesti ne mogu ići na ono što se nudi. Barem sam vrlo djelomično i ograničeno shvatio one pouke svetaca koji nisu u određenom razdoblju svoga života mogli prisustvovati misi. Mi sa svoje strane trebamo napraviti što možemo, ali ako smo spriječeni jer smo npr. bolesni i nepokretni u krevetu ili su se primjerice kukavički biskupi i svećenici zaključali u svojim rupama, dragi Bog nam svoje milosti može i želi dati i preko toga što prihvaćamo takvu situaciju lišenosti predajući se s pouzdanjem Njegovoj svetoj volji. 

Usto sam shvatio da (za mene osobno) nema smisla ići na novus ordo mise. Znao sam ponekad preko tjedna otići u svoju župu ili neku drugu crkvu na misu, ali razdoblje u kojemu mi je to bilo uskraćeno me potaknulo da razmislim je li to zaista pravi poticaj pobožnosti i nije li bolje kad ponovno započnu mise ići samo nedjeljom i eventualno još koji dan kad mogu na pravu misu te pokušati više duhovnih dobara crpiti iz toga. Naravno da nikome ne namećem svoje izbore i odluke, ali smijem valjda na svom blogu napisati poneku svoju misao i zaključak. Jedan od njih, niti posebno nagao i silovit niti ogorčen, jest da je bolje da ne idem na novus ordo osim ako mi je to baš nužno za ispunjavanje nedjeljne obaveze. U tom smislu nije mi posebno važno što se događa s novus ordom kao takvim osim što se nadam da neće nekim drastičnim izmjenama postati nevaljan jer ipak dijelimo s njime crkve i svećenike. Jasno, žao mi je praktičnih vjernika katolika kojih valjda 99 % pohađa taj obred, ali truditi se “popravljati” tu patvorinu me zanima otprilike kao i podržavati širenje “Hrvatske pravoslavne crkve”. 

Vezano uz situaciju, za mene ipak rjeđih posjeta crkvi (ne mogu se trenutno čak ni pridružiti križnom putu jer ne nosim maskicu), znam kako  postoji opasnosti da duša ohladi ako se redovito ne moli, pa to svakako moram imati na umu. Jedna stvar za koju sam također uvidio kroz proteklo razdoblje da trebam na njoj poraditi je veća empatija prema bližnjima. Istina jest da kad vidim ljude u kvartu kako zamaskirani šeću po livadi  psa bez brnjice imam ponešto sućuti prema njima jer su očito previše pratili preporuke (nisam do prošle godine ni znao da postoje “preporuke” za koje te mogu po zakonu kazniti ako ih se ne pridržavaš). Ali moram se uvijek čuvati od toga da takve ljude u srcu prezrem i osudim. A koliko je to tek teže s onima koji su zagovarali sulude, bilo svjetovne bilo crkvene, mjere?! Kako je tek onim ljudima kojima je egzistencija ugrožena svim tim “mjerama”. Meni se zapravo život promijenio vrlo malo u odnosu na ono što podrugljivo zovu “staro normalno” te mi je puno veći stres izazvao zagrebački potres, nego bilo kakva odluka ili vijest Stožera. Ali ima ljudi koji zaista žive u pravoj tjeskobi zbog nepromišljenih odluka svjetskih i lokalnih moćnika. Ne smijem ni njih zaboraviti, barem u molitvi. 

Prije nego počnem naklapati o katoličkim influencericama (širiteljkama influence?) i intervjuu onih dvoje britanskih aristokrata (nikad ne znam koji je kraljičin unuk koji) o kojem sam vidio samo zgodne pošalice, završit ću kako sam i počeo. Ipak u anegdotici se spominje jedna zvijezda. 

Naime, nekoliko tjedana nakon zagrebačkog potresa, razgledavao sam vanjštinu katedrale i gledao koji bih si komadić otpalog materijala uzeo za uspomenu. Goleme hrpe šute (razbijenih cigala i sličnog) čekale su na odvoz smeća, a kako sam cipelom dotaknuo jednu takvu hrpu, pokazao se ovaj komad žbuke koji je očito potjecao sa svoda katedrale. 

Da sam došao drugi dan već bi taj otpad vjerojatno bio na Jakuševcu, a ovako mi ostaje lijepi podsjetnik na “nebo” koji se nadam jednom ugraditi u neku kapelicu ili u nišu uz poklonac. Pitam se jesu li si tako poneki vjernici nakon potresa 2. vatikanskog koncila čuvali komadiće razbijenih oltara. 

34 komentara:

  1. Danas sam našla nešto zgodno u kapelici klanjanja Corpus Domini. Pitala sam se kako prisustvovati procesiji koja je za pohvaliti no nikako mi ne odgovara ići na NOM na koju već duže godina ne idem i došao je odgovor. Na letku je pisalo ne mogu svi koji žele ići na procesiju zbog mjera radi Korone no zato o podne mogu izmoliti Anđeo Gospodnji i molitvu:
    Svemogući vječni Bože ,
    Stvoritelju svijeta, milosrdni naš Oče,
    Izvore života i svetosti,
    u Tvojoj su ruci temelji zemlje i srca ljudi.
    U neizrecivoj ljubavi si nam darovao Spasitelja,
    Gospodina Isusa Krista.
    Po njegovom utjelovljenju, muci i uskrsnuću
    primi naše vapaje i usliši prošnje:
    čuvaj nas od strahote potresa (tu sam zastala jer Bogu hvala sačuvana sam i još ga nisam osjetila osim laganog pomicanja tla ispod nogu...), oslobodi nas od zaraznih bolesti i spasi od svih pogibli duše i tijela,
    da bismo služili u radosnoj zahvalnosti Tebi,
    koji živiš i kraljuješ u vijeke vjekova. Amen. Naravno potrebno je biti sjedinjen u Duhu.

    Nakon Covida 19 dolazi kako je već najavio Bill Gates nova epidemija koja nema veze s Koronom i novo cijepljenje. Tako će ići koliko sam uspjela iz svega što istražujem i pratim shvatiti da će biti više različitih epidemija kroz određeni niz godina, a u zadnjem čipiranje kad će već djelovati Antikrist, koliko je za vjerovati onome što sad izlazi na površinu (knjiga Gospodar Svijeta i sv. Pismo knjiga Danijela, Otkrivenja, Gospa u La Salletu poručuje:"Rim će izgubiti Vjeru i postati sjedište Antikrista" izvor katolički magazin "Signs of our times"svezak 7 broj 3 str.6-9. Dijelim sljedeće https://www.bitchute.com/video/0k8XVh5dPvXC/?fbclid=IwAR1Mc_s0ti5RQV3RfZVk1pxN-ZZgyQdSEyv38s3Y7PVxtPHzRW3jxW95VyQ zapis govori o novoj epidemiji koja dolazi.

    Što se tiče križnog puta bila sam na križnom putu kod bratstva sv. Pia X i nakon toga je bila sv. Misa. Bilo je prekrasno! Napokon i ove korizme jedan pravi križni put, a ne onaj na kojeg sam nabasala šečući s prijateljicom koja je htjela poslušat ga, a svećenika odnikud. Sve vodile i čitale žene. Ne prija mojem ukusu ni duhu. Razmišljam iako rado dolazim u sv. Blaža na misu da odem u kapelicu sv. Josipa 19.3. jer će biti križni put, a 26.3. će biti klanjanje nakon mise.
    JM

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ispravak da ne dođe do zabune. Budući da se pripremam za sutra upravo sam pročitala da je sutra 17.3.križni put u kapelici sv. Josipa kod bratstva sv. Pia x u 17.30., a nakon križnog puta misa. Klanjanje pred Presvetim je nakon mise 19.3. i 26.3.

      Inače smatram i takvog sam stajališta da na svom blogu smije pisati tko što želi i stoga ne vidim smisao rasprava bez potrebe. Toliko je blogova i informacija da je ponekad puna glava pa i samoj sebi kažem ako mi se nešto ne sviđa idem dalje. Ogroman je izbor.
      JM

      Izbriši
  2. Ne sporeći nikomu, a ponajmanje vlasniku bloga da ima i iznosi svoje mišljenje (koje mi je dobrim dijelom i prihvatljivo), formulacija o "udruženom zločinačkom poduhvatu medija, korisnih epidemiološko-znanstvenih budala i političara (podržanih od ustrašenih ženica)" čini mi se preagresivnom, pa i uvrjedljivom.

    OdgovoriIzbriši
  3. Zgodno je imati privilegiju ne ići na protestantizirane mise (ako ne želiš ići kod onih s kojima dijelimo Crkvu ali ne dijelimo biskupe ni svećenike) i ne nositi "maskicu". Međutim, većina raje vozi se busom i tramvajem i radi poslove na kojima masku moraju nositi, u čemu zapravo i nema ničega nemoralnoga. U redu je osobni tekst, ali odaje mi pomalo manjak solidarnosti s većinom. Da se razumijemo: i tata bi samo TLM i nenošenje "maskice".

    Dizmač

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja nisam nikomu ni prigovarao niti ga vrijedjao sto ide na novus ordo ili nosi masku. Jasno da mi je zao onih koji to ne zele, a moraju ciniti. Tako da ne vidim u cemu se ocituje manjak solidarnost.

      Izbriši
    2. Navesti kao razlog nepriključenja gornjogradskoj procesiji nošenje "maskice" meni je upravo manjak solidarnosti. Nitko normalan ne voli nositi masku.

      Dizmač

      Izbriši
    3. Svatko ima svoje prioritete.
      Meni osobno je nosenje maske u okviru bilo kakve molitve i obracanja Bogu i svetcima izuzetno odbojno. Radije bih ostatak zivota proveo prisustvujuci misi ispred crkvenih vrata i molio se usred sume.

      Dalje od toga necu jer si se ocito nasao pogodjen mojim komentarima, a uopce mi nije namjera vrijedjati roditelje koji zbog svoje djece pristaju na stvari koje ne zele.

      Izbriši
    4. Nisam ničim pogođen. Ne razumijem kakve veze sa svim imaju djeca i roditelji. Moliti se u crkvi pred svetohraništem s maskom ili u šumi bez maske. Biram prvo čak i u ronilačkom odijelu a kamoli s maskom.

      Dizmač

      Izbriši
    5. Zasto onda izmisljas price o solidarnosti?
      Tebi je prihvatljivo nositi maske, a i vise ako treba, a meni nije i ja bih se trebao solidarizirati s tobom tako da prihvatim tvoje misljenje i jednako se ponasam. Suludo.

      Izbriši
    6. Kuliko je meni poznate im same 25 ludi more hoditi v prošeciji. Je to fakat i nebitno net potvrdil. Jedino ak bi se nekak moglo ko na Bandicevom sprevodu.
      Robelar

      Izbriši
    7. Meni je prihvatljivo moći ući u bus, obavljati posao kad moram biti pod maskom ili biti na misi s maskom, ne jer mi je palo na pamet ili jer sam mazohist. U nedjelju sam bio na misi u dupkom punoj crkvi u kojoj se broj ljudi bez maske mogao na prste prebrojili, a i pričest je bila 'normalna'. No, takve crkve su rijetkost. Možeš li mi objasniti u čemu je neprihvatljivost maske tamo gdje smo na to na svoj način prisiljeni. U čemu je problem poštivanja tog propisa bez namjernog upadanja u oči većini tamo gdje gotovo svi nose maske? Što je loše ili nemoralno u tome?

      Dizmač

      Izbriši
    8. Necu ulaziti s tobom u jos jednu beskorisnu raspravu. Ako ti se nosi maska, ja ti to sigurno necu braniti, ali nemoj pricati gluposti o tome da je moje nenosenje ili protivljenje "manjak solidarnosti s vecinom".

      Izbriši
    9. Nema nista nemoralno ni u tome da nosis hazmat odijelo (kako su neki likovi vec poceli raditi vani). Nema nista nemoralno ni da nosis duplu masku kako preporucuju neki strucnjaci. Nema nista nemoralno (ako je zbog "zdravlja") ni da odes na testiranje za covid uzimanjem analnog brisa. Nema nista nemoralno u tome da si stavljas dezinficijens na ruke svaki put kad prodjes vrata neke zgrade ili vozila. Itd., itd.

      Ali se definitivno ne mislim "solidarizirati s vecinom" u ovim, a ni mnogim drugim stvarima.

      Izbriši
    10. Kako se u kratkom roku sve izokrenulo. Vise nije cudno sto netko ima masku nego je neprihvatljivo ako ju nema. Nova uniformiranost. Tako je vjerojatno bilo i na pocetku novus orda kad je prvi svecenik okrenuvsi se prema narodu okrenuo ledja Bogu. Kasnije je sve svaki put islo lakse jer vise nije bilo novo. Nenormalno je postalo normalno. Novo normalno. Dokle je nesto novo. Dok se ne ponovi. Ne mozes stalno ponavljati isto pa da bude novo. Novo mora biti stalno novo da bi bilo novo. Novo je promjenjivo. I novus ordo nije isti kakav je bio na pocetku nego se ponovljuje, a ne ponavlja. I pricest na ruku, i citacice, i izvanredni djelitelji, i micanje svete vode... sve je to bilo na pocetku novo a sad uobicajeno i malo kome neprihvatljivo. I novus ordo je dobio svoje tradicionaliste. To su oni koji bi da se novus ordo vrati kakav je bio prije pandemije. Izvorni tradicionalni dobri stari novus ordo.
      Robelar
      Robelar

      Izbriši
    11. Doista se je lako ne solidarizirati s većinom i gledati svijet iz elitističke perspektive kad ne koristiš javni prijevoz i ne radiš kao blagajnica u Konzuma.

      Dizmač

      Izbriši
    12. Dizma17. ožujka 2021. u 19:25
      Meni je prihvatljivo moći ući u bus, obavljati posao kad moram biti pod maskom ili biti na misi s maskom, ne jer mi je palo na pamet ili jer sam mazohist. U nedjelju sam bio na misi u dupkom punoj crkvi u kojoj se broj ljudi bez maske mogao na prste prebrojili, a i pričest je bila 'normalna'. No, takve crkve su rijetkost. Možeš li mi objasniti u čemu je neprihvatljivost maske tamo gdje smo na to na svoj način prisiljeni. U čemu je problem poštivanja tog propisa bez namjernog upadanja u oči većini tamo gdje gotovo svi nose maske? Što je loše ili nemoralno u tome?

      Dizmač



      Dizma18. ožujka 2021. u 03:36
      Doista se je lako ne solidarizirati s većinom i gledati svijet iz elitističke perspektive kad ne koristiš javni prijevoz i ne radiš kao blagajnica u Konzuma.

      Dizmač

      ------------------------

      (Upozorio sam te vec da ne objavljujes ulogiran kako ti ne bi opet puhnulo da destruktivno brises svoje komentare. )

      Doista ne radim kao blagajnica u Konzumu, ali odakle ti da ne koristim javni prijevoz?

      Izgleda da i dalje provociras s tim "solidariziranjem", pa mislim da mozemo zakljuciti s jos jednom beskorisnom raspravom.

      Izbriši
    13. Toma budi posten pa ili objavi sve ili nemoj nista ali se nemoj ovako ponasati.Ako je netko pun licemjerja i taman sto puta da mu se to spomene i imenuje,ti si duzan sto puta i objabiti.U protivnom stitis covjeka koji sto puta moze biti pokvaren prema Crkvi,zasto to radis?Lijepo te molim objavljuj sve ili se ugasi al nemoj i ti stvarati nervozu.Stitis tog parazita Robelara

      Izbriši
    14. Toma, potpuno zabrani komentiranje! Zašto bi propuštao komentare koji bi mogli dovesti do toga da se nađeš u neobranu grožđu ili da imaš dvostruka mjerila koja ne znaš objasniti!

      Nerazboriti

      Izbriši
    15. Nerazboriti Ne nego nek se Toma vrati na one zlatne pocetke kad smo svi jedva cekali da se objavi nesto poucno,korisno...Cim se pocelo objavljivati naj ostrije i najnegativnije o Crkvi iz drugih izvora ovdje su se poceli skupljati nezadovoljnici i sobom i crkvom i oni koji se ne vide nigdje i oni koje su odpustili u redovima...Cim se palo pod taj utjecaj i cim se pocelo napadat Crkvu,stavljati podnaslove koji je dugo ovdje stajao"optuzujemo papu Franju",napadi na papu,hijerarhiju...cim se ovdje dopustilo tracanja,ogovaranja i iznosenja i prepricavanja o zupama odmah su se ovdje prilijepili takvi kojima je dan prostor...Ali,to je pocelo odlazit predaleko.Interesantno da za neke nije nastao problem od onih koji su poceli vrijedjati osjecaje vjernika i pastira i napadati samu Crkvu,nego je nastao problem kad su se sve vise poceli javljati oni koji zele stati u obranu Crkve i istom mjerom odgovarati ovima ekstremima.Tim ekstremima koji napadaju nikako nije jasno da se radi o obrani dostojanstva cjele zajednice vjernika koja se njihovim sve vecim zestinama dovodi do razbijanja zajednistva.To sto oni rade i sto im je ovdje dopusteno ne radi ni jedan ozbiljan tradicionalni blog ni u Sloveniji ni Italiji ni drugdje...I bas se prosli tjedan naslo u jednom drustvu nas par nakon tridentinske Mise u raspravi da nam nikom nije jasno sljedece.Dobrotom i skrbi kardinala Bozanica dan nam je svecenik za sluzenje tridentine,dobili smo vecu crkvu i stalno se vodi briga za vjernike pa kad se nije moglo okupljati u jednij crkvi nasla se mogucnost u drugoj pa u trecoj...znaci stalno se vodi skrb...I utorkom mogucnost odlaska u Siget s jos jednim svecenikom...znaci vodi se aktivna skrb da vjernici tridentinskog obreda i zivota mozemo reci ni u cemu nismo zakinuti i opet kazem dobrotom zagrebackog g.Ordinarija.Zbog cega se onda dopustaju napadi na Crkvu,zbog cega se dopustaju napadi na gotovo sve sto se pokrece za dobrobit vjernika.Pokrece se i ova najavljena procesija u Zagrebu i nije jos ni odrzana i ovdje se opet dopusta pojedincima da i to popljuju i izvrijedjaju...Pitamo se mnogi s kojim se to pravom cini,dali dopustanje takvih stvari govori o padu vjere vlasnika ovog bloga i njegovom trenutnom potonucu duha ili dali je necim ucjenjen ovim huskacima teorija zavjera...Sto se dogodilo da se ide iz jede krajnosti u drugu...Ni kardinali Burke,Sarah,Muler to ne rade,ne napadaju ni Papu ni instituciju Crkve,naprotiv i iznose samo ono sto je u određenim stvarima suprotno Nauciteljstvu...Prema tome,svi zele svako dobro ovom Blogu i Blogeru i nek bude vodeci u Hrvatskoj o Tradiciji s dobrim i kvalitetnim stvarima ali je sigurno jedno a to je da se ovim huskacima vise nece sutjeti a cujem misljenja i drugih, nastojat ce se na susretima s Misa doci do ovih anonimusa u zivo da se malo poprica s njima i vec se neki koraci i poduzimaju po tom pitanju a Tomi zelimo i nadalje sve naj naj naj i Bogu hvala sto ga imamo!

      Izbriši
    16. Kao sto sam vec mnogo puta napisao na ovom blogu, mozda je najjednostavniji nacin da pokazete to sto zelite citati da naprosto otvorite vlatiti blog, facebook stranicu, twitter ili instagram racun i tako dalje.

      A mozete zaboraviti na to da cete meni krojiti "urednicku politiku". Ako vas nesto na blogu jako uznemiruje, lijepo se udaljite i ne citate ga vise kao sto, vjerujem, radite i s tisucama drugih stvari na internetu. Ako pak zelite komentirati, onda morate prilagoditi svoj nacin pisanja nekom minimumu koji se od vas ocekuje. A taj minimum ukljucuje i da ne "otkrivate" neke neprovjerene i javnosti nepoznate informacije o drugim ljudima kako bi ih diskreditirali.


      Spominjete mise u sv. Blazu i u Sigetu, pa me slobodno potrazite poslije mise ako vas nesto zanima. Vjerujem da cu biti pristojniji (ili barem suzdrzaniji) nego u ovoj pisanoj komunikaciji, ali ocekujte i da cete cuti stvari koje vam nece pasati.

      Izbriši
    17. Periodicki se svakih nekoliko godina jave ljudi (koji su valjda novi) i nisu zadovoljni time sto pisem u clancima ili u komentarima ili kakve komentare propustam. Imam opcenito dva savjeta za takve.

      1) Ono sto vas smeta, nemojte citati. Ako vas redovito iritiraju blesavi komentari, nemojte citati dalje od kraja clanka. Ako vas i clanci smetaju, zaobidjite ovaj blog ili naucite rijesiti frustracije koje nastaju citanjem (recimo okopati jednu gredicu u vrtu ili izmoliti neku pokornicku molitvu).

      2) Ako mislite da mozete i znate bolje, bilo u pisanju bloga ili u pomaganju oko mise ili u organiziranju drugih tradicionalnih misa ili u izdavastvu ili ili ili ..., imate zaista sirok prostor djelovanja. Doslovno, samo je nebo granica. Ostavite mene da budem u miru, nemojte se vi ljutiti i "zbogom do nekog drugog susreta"!

      Izbriši
    18. Toma ne ponašaj se kao kakva uvrijeđena mlada,budi muško pa otrpi kritiku.Možda"razboriti"nije trebao sve ovako javno.Učinkovitije je za stolom.

      Izbriši
    19. Ne smeta meni uopce kritika. Ali kad dodjes nekome, onda se ocekuje da tu kritiku nekako prihvatljivo uoblicis. Samo ponavljati iste uopcene stvari ili spustati raspravu na razinu osobnih prepucavanja (kako se bivsi redovnik, reinkarnacija Luthera, usudi pisati kritike itd.) je destruktivno. Meni uopce nije problem ako "Razboriti", "Nerazboriti" ili tko drugi nastavi u istom tonu. Necu mu propustati komentare kao sto vec s 50% komentara ne cinim (jer su prostacki, nebitni, opsesivni itd.). Bolje da ga/ih unaprijed upozorim kako se ne bi iznenadili.

      Izbriši
    20. Toma brate razgovarati cemo u nedjelju nakon Mise u cetiri oka,ocistiti cemo neke stvari na licu mjesta a mozda se pridruzi jos nekoliko brace ako ih bude volja.Veselim ti se!.

      Izbriši
    21. Imajte na umu da ja nedjeljom idem na jutarnju misu u 6:30. Za sv. Josipa (sutra) cu biti na vecernjoj u 19:30.

      Izbriši
    22. Razboriti, u vremenu kad je gotovo sva Crkva u herezi modernizma ti pozivaš na zajedništvo s hereticima i zahvalnost jer ti dopuštaju mrvice istine. Nađi na mreži tekst dr. Stjepana Bakšića "Papina nepogrješivost". Citiram: "Danas
      je svakome jasno, tko zaviri u crkvenu historiju ili obični Kirchenlexikon, da pojam heretika nije bio uvijek isti. Nekad su zvali heretikom ne samo onoga, koji je naučavao krivu nauku, nego i onoga koji je bilo na koji način herezi pogodovao, bilo svojim nemarom, bilo svojom taktikom. Kad imademo pred očima ovu činjenicu, onda nam je shvatljivo kako je ekumenski sabor VI. mogao Honorija, koji je naučavao pravovjernu nauku, nazvati heretikom. Nije ga sabor osudio kao krivovjerca u današnjem smislu riječi, nego zato, što se nije jače opro hereticima, nego je svojim
      načinom govorenja, koji je išao za tim, da privuče heretike, dao njima još
      povod da se na nj upiru." Kraj citata.
      Nema zajedništva s hereticima niti davanja povoda herezi.

      Nerazboriti

      Izbriši
    23. Nerazboriti Upitajmo se danas da je Krist na nasem mjestu,kako bi On postupijo?

      Izbriši
  4. Dakle opet nusi objavio sve nego ovaj dio moje intervencije nakon sto nisi objavio tekst namjenjen za Robelara.Toma manipuliras?Nije ti to uredu.Napisao sam bio Robelaru da nam je dosta njegovog licemjerja.Jer spominjuci svecenika koji je Bogu navodno okrenuo ledja zbog nacina sluzenja Mise odgovirio sam mu da je jos vece njegovo licemjerje jer prozivajuci ljude u Crkvi i on to zapravo cini kad je i on Bogu okrenuo ledja istupivsi iz redovnicke zajednice pa sada vani tu svima nama djeli savjete.Usporedio sam to sa Luterom jer i on je izasao iz svoje redovnicke zajednice i on je izasavsi poceo udarat po Crkvi...dakle vidimo isto scenarij samo druga koncepcija.

    OdgovoriIzbriši
  5. Toma, mogu jedino čestiti! Bravo, to bi i ja napisala, a mislim da i jesam napisala u nekom komentaru. Boriš se kao lav i pusti druge neka otvaraju svoje blogove. Izvrsna si osoba i dobro je što ne puštaš da ti se prišije ono što nisi. Ako je netko tu manipulator to su određeni komentatori koji ne znaju ići za mirom. Super si i divim ti se kao bratu u Gospodinu. Hrabro naprijed s objavljivanjem. Izuzetno si inteligentan, dobročudan i miroljubiv. Izvrsno vodiš blog i samo naprijed jer nije pobjeda u čovjeku niti se borimo protiv čovjeka. Pobjedit će Gospodin i Gospa svako zlo. Izvrsno!
    JM

    OdgovoriIzbriši
  6. JM je sigurno neka osoba iz obitelji ili blize rodbine jer ovi Hvalospjevi...ili se osoba cijepila Astra Zenecom pa joj nije dobro

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš mislim kako uredno prolaze komentari veličanja lika i djela, iako mu duši siguno više dobra čine komentari koje ne propušta.

      Emigdije

      Izbriši
    2. Nije istina, ja uvijek volim procitati pristojno napisanu kritiku. Nazalost, obicno se radi o lose sastavljenim izlijevima bijesa (koje isto propustam ako nisu prosti).

      Izbriši
  7. ja bih tekstu možda jedino zamjerio ''bome'' jer me je jednom neka pobožna duša upozorila da je to skraćenica od ''Boga mi'' i za kršćanina nije dostojna...

    OdgovoriIzbriši
  8. To što ne nosite masku je vrlo pohvalno. Da budem iskren nosim masku, ali se veselim ljudima koji je ne nose pogotovo na misi. Blog je također zanimljiv i relevantan!

    Oblačan

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.