nedjelja, 29. ožujka 2020.

Što smo dosad naučili

"ali kajti niste od Boga, zatho niti Rechi Boſje slushate, niti meni verujete, zathosuse razlutili, i Kamenje popali, da budu na njega hitali, onseje pako zkril i iz Cirkve vun izishel" (Kratko-zpravek...)
Od ove nedjelje, Glušnice, pokrivaju se u crkvama slike i kipovi jer ulazimo u završni dio korizme kada smo lišeni čak i utjehe pogleda na lice Krista, Njegove Majke i svetaca. Prošlih godina objavljivao sam fotografije velom zastrtih raspela i slika, ali ove godine providnost nam je sama osigurala veo zaraze i potresa. U Zagrebu su uglavnom stradale crkve s najljepšom sakralnom umjetnošću, a dobro su se održale betonjare u kojima razdoblje zastrtosti i mrtvljenja pogleda traje čitavu godinu. Čitajući gornji citat iz pretiska knjige kratkih pouka župnika samaričkog izdane prije 200 godina, pomislio sam kako je prigodan završetak današnjeg evanđelja: "onseje pako zkril i iz Cirkve vun izishel". Doista, Krist se na neki način od nas sakrio, izišao je od nas. Razlog nam je naveden nekoliko riječi ranije: zato što ne slušamo Riječ Božju i ne vjerujemo Mu.

Istjerani smo sa svetih misa kao pređašnji javni grešnici na Pepelnicu, ali hoćemo li se pokajati i činiti pokoru? Hoće li nas biskupi povesti za ruku natrag k svetoj liturgiji makar to bilo i nakon Velikog četvrtka? Kojoj i kakvoj liturgiji? Onoj za koju jedan svećenik, kada ju je trebao sam slaviti pred kamerama, kaže: "osjećaj pred praznom crkvom... mislim da je to noćna mora svakog svećenika".


Nisam gledao predstavu koju je papa Franjo jučer izveo na Trgu svetog Petra. Fotografije su impresivno inscenirane, ali nisam pročitao da se Franjo pokajao i pozvao druge na kajanje za klanjanje pred Pačamamom u srcu Vatikana i bezbrojne druge grozote od kojih smo samo dio bilježili na ovom blogu. Je li uopće pozvao vjernike na pokoru za grijehe kojima vrijeđamo Boga ili je opet spominjao tantrume majke zemlje?

Razmišljao sam, dakako, ovih dana i o uskrati sakramenata. Dvije rečenice su mi često padale na pamet. Prva je "I svećenici su samo ljudi." Doista, oni su uzeti iz naroda i postavljeni kao pastiri. Premda smo možda ogorčeni, nemamo ih pravo osuđivati jer samo dragi Bog zna koliko njih se povuklo od svojih vjernika iz krivo shvaćene poslušnosti, koliko jer razborito vjeruju da tako štite svoje vjernike od bolesti i smrti tijela, a koliko iz vlastitog straha ili čak komoditeta. Druga rečenica, s prvom spojena, je ona biblijska "Proklet čovjek, koji se uzda u čovjeka". Ovi nas događaji, kako sebičnost na društvenom planu, tako i muk i zbunjenost pastira, poučavaju da svoje pouzdanje možemo imati samo u Bogu.

Znam da si čitatelji ovog bloga ne utvaraju kao jedan isusovac da je "u Zagrebu stasalo toliko puno hrabrih i autentičnih mladih svećenika, pokreta, molitava, aktivnosti, izuzetnih laika da bi i blaženi Merz i sveti Stepinac bili silno ponosni" te zato đavao "posljednjim trzajima repa hoće utjerati strah, pa napade crkve u kojima počivaju naši sveti blaženici". Uvjerljivije mi je objašnjenje da ipak još postoji nada, Bog vidi da još ima šanse da se obratimo i zato je dopustio ove nevolje. Možda još nismo kao grad i kao narod ispunili konačni broj grijeha kojim bi nam budućnost bila zapečaćena. Što bi rekao dobri starac "kajite se, dok imade dana, dok je doba, djeco, kajite se; kajite se, dok nije pozvana duša k onom koji nebom trese".

Kad ova pošast i diktatura koja ju prati prođu, neće iznenada spontano procvjetati vjera. Dio ljudi koji su u crkvu dolazili zbog druženja će otpasti, a čak će i bolji svećenici teško moći uvjeriti one neodlučne zašto bi uopće trebali ići na misu, posebno u doba kiše, snijega, vrućina, gripe itd. itd. Argumenti o molitvi doma, o ispovijedi svojih grijeha samo pred Bogom, o koristi gledanja misa na ekranu, pa čak i duhovnoj pričesti, sve će to što su govorili od Pape naniže ohrabriti one koje je možda držala samo navika da se uvjere kako nedjeljni odlazak na misu ionako nije baš tako važan. Koji će se svećenik usuditi bez da ponikne pogledom još ponavljati onu izreku pripisanu prvim kršćanima "Bez nedjeljne euharistije mi ne možemo živjeti"?

I sada se na ulicama Zagreba potpuno normalno psuje Boga, uz održavanje udaljenosti od 1 metar na otvorenom. Moja je župna crkva otvorena svaki dan od jutra do večeri (hvala oci dominikanci!). Ali zadnjih par dana (uključujući i ovu nedjelju) nisam vidio nikad više od jedne ili dvije osobe da se došla pomoliti pred Presvetim. Izgleda da nam je ipak još jako dobro.

Broj komentara: 45:

  1. Možda nam je stvarno još jako dobro. A i tekst je možda jako dobar. Opaska o bogopsovci odmah raspršuje utvare za koje sam, priznajem, čim sam pročitao citat pogodio čije su.
    M. P.

    OdgovoriIzbriši
  2. Blago vama što ste imali makar otvorenu crkvu. Ovu nedjelju u betonskom zdanju župne crkve Blažene Djevice Marije Žalosne u Španskom, vrata su bila zaključana. Doduše došao sam sa suprugom na klanjanje i molitvu krunice iza 13 sati tako da ne mogu reći je li crkva bila prije podne otvorena.

    OdgovoriIzbriši
  3. Istina, prošlu je nedjelju bila crkva otvorena i isto je bila tek jedna osoba na kratko unutra.

    OdgovoriIzbriši
  4. Sto se Bergoglia tice, raspelo koje je nekoc cudesno spasilo Rim od kuge, kako prenose tradicionalni mediji, unisteno je do mjere nemogucnosti potpune restauracije nakon sto je ostavljeno na kisi.

    Slika- https://imgur.com/a/D1NrC67


    Druga stvar koju nas je ova tiranija novus ordo secloruma naucila je da se ne treba previse uzdati ni u tradicionalne biskupe i superiore.

    Katolicki pristup po tom pitanju vrijedan pohvale dolazi od koncilijarnog biskupa Schneidera koji je pozvao svecenike da budu kreativni i da ne slusaju svoje nadredjene koji im brane sluzenje misa sa vjernicima jer je zakon spasenja dusa svega. Svaka mu cast na tome!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nije lijepo pozivati svećenike druge biskupije na pobunu protiv vlastitog biskupa radi sv. Mise. To je kao da potičete susjedovo dijete da se buni protiv oca, a ne želite preuzeti odgovornost za odgoj tog istog djeteta.

      Već sam naveo, ako bi bilo sa sv. Misom kod nas? Je li bi bila ista situacija kao kad su pojedinci opustošili trgovine sa dezinfekcijskih sredstvima maskicama i slično? Ili oni koji su kršili samoizolacije?
      Kako bi odredili tko može na sv.Misu? A takav pristup traži naše odgovorno ponašanje

      E sad, ajmo vidjeti:
      - vjernici su pozvani da ne pričaju u Crkvama, ni prije ni za vrijeme ni poslije sv. Mise - pa to neki ne doživljavaju
      - vjernici su pozvani da ne dolaze razgolićeni u Crkve - pa to neki ne doživljavaju
      - vjernici su pozvani da ne žvaču pod sv. Misom - pa to neki ne doživljavaju
      - vjernici su pozvani da ugase mobitel (ili na beššumno da stave, ne na vibru jer čuje susjed) - pa to ne doživljavaju. neki namjerno ostave zvuk, pa kad zazvoni ili pričaju u Crkvi i ili panično istrčavaju van
      - vjernici su pozvani da ne idu na sv. Pričest ako imaju teški grijeh i ako se ne ispovijedaju - pa to neki ne doživljavaju
      - vjernici su pozvani da se pripreme za sv. Ispovijed prema nekom ispitu savjesti- a neki dođu kažu mi nemamo grijeha, ili namjerno prešute grijehe (pogotvo teške), ili ne doživljavaju ispit savjesti - neki to ne doživljavaju
      - vjernici su pozvani ostati kući ako im nije dobro kad je sve počelo (među ostalim kašalj, šmrcanja) - pa to neki ne doživljavaju
      - vjernici su pozvani pripremiti djecu kad ih vode u Crkvu - pa to ne doživljavaju:
      - Crkve nisu mjesto za dojenje beba - to treba kući napraviti
      - Crkve nisu dječja igrališta - djecu treba podučiti

      Nikome ne smeta ako beba zaplače, jer je to normalna i prirodna stvar. Ali ako djeca buče i stvaraju buku a roditej se samo smješka e onda tu nešto nije u redu. I na kraju krajeva, ako se kaže roditeljima u tim nekim situacijama ako je za pretpostaviti mogući problem, pa odite jedno po jedno na sv. Misu, ne mi moramo zajedno. Super, zato što morate zajedno drugi moraju trpjeti ako ne uspijete staviti djecu pod kontrolu. I ako se nešto kaže tim roditeljima, naravno, mogu se naći uvrijeđeni kao da imate nešto protiv njih ili njihove djece. Super je djecu vidjeti u Crkvi, i još bolje ih je vidjeti kako se pristojno ponašaju. A za to treba veliki trud roditelja, naravno.

      I nakon svega nabrojanog, došla kušnja i traži se odgovorno ponašanje. Mislite li bi svi oni neodgovorni odjednom postali odgovorni?

      I tko trpi? Uvijek pobožni. U prvom slučaju trpe jer se nađe pametnih koji mu pričaju pod sv. Misom ili iza sv. Mise dok se oni pokušavaju moliti, a u drugom slučaju opet pobožni trpe jer se zbog neodgovornih uvijek uvode teže restrikcije nego što bi realno trebale biti.

      Mario

      Izbriši
    2. Mario, ne vjerujem da vam placaju, ali vi ste kao neki uberapologeta koji svima docira sa svoje kvekeraske pozicije.
      Sve sto navodite su prakticni problemi koji se mogu prakticno i rjesavati. Recimo, u mojoj zupi ima 5 svecenika, moze se staviti prijava za zupljane tako da svaki dan bude ukupno 25 vjernika na misi. A ispovijedi jos lakse, dogovori se telefonski za svakih 15 ili 20 minuta i svecenik slusa negdje s prozora. Nakon deset minuta osoba koja se ispovijeda mora ici.

      Izbriši
    3. Mario jel možete na kraju svake objave napisati kratki rezime i ključne riječi, jer zaista sumnjam, obzirom da dan traje samo 24 sata, da itko stigne pročitati sve što napišete.

      Fidel

      Izbriši
    4. @Toma,

      komentiram zato jer se ne slažem s načinom pobune i kad pastiri počnu dobivati različite etikete.
      Slažem se s Vašim prijedlogom. Još da netko od Vaših svećenika to prihvati, pa pita biskupa....

      @Fidel
      Mišljenja sam da je ovo Božja kazna za sve nas. I tu trpe i krivi i nevini. I uostalom, sve je već to prorokovano, samo ovisi kako će se tko od nas postaviti u određenoj situaciji.

      Mario

      Izbriši
    5. Nije problem što "komentirate" nego metodika koju koristite dok to činite, kako to činite, i količina kojom to činite. Drugi sudionici (i ja se slažem) to opisuju sa "trolaš", "držiš prodike sjedeći na dva stolca", "uberapoteoziraš", "svima dociraš" i druge (ovo su samo zadnje). Ne znam zašto Toma to dozvoljava. Zato bi mu trebali biti zahvalni. Očito Vam puno znači ovdje sudjelovati. Ali jasno je da se ne gledate sa strane - kako djeluje to što pišete ovdje, a Vi njega još idete ispravljati kao da je on krivo uočio kako se ponašate, i tako sve druge s kojima uđete u debatu. Koristite i dušebrižničku retoriku poučavanja ovdje. Ako toliko branite sve svećenike, zašto ih ne pustite da se sami ovdje iznose gledišta? Znamo da čitaju, ne trebate preuzimati njihove uloge poučavanja i dušebrižništva na sebe. Tako i sami s jedne strane ne poštujete svećenike prisvajajući njihovu rolu. A sami sudionici rasprava ovdje većinom i jesu upućeni u kršćanski nauk i disciplinu, pa im Vi svejedno narivavate pouke iako Vas oni to nisu tražili.

      Izbriši
    6. @Rolf

      "Ne znam zašto Toma to dozvoljava."

      Znači li to da bi Vi osobno zabranili iznošenje mišljenja koja su drugačija od Vašeg?

      "Tako i sami s jedne strane ne poštujete svećenike prisvajajući njihovu rolu"

      Hm, ovdje se raspravlja i komentira što svećenici (ne)bi trebali činiti, i ako tu i tamo kažem nemojte pretjerivati, onda mi prišijete da ne poštujem svećenike. I to bi Vi osobno isto odredili tko smije, a tko ne smije pisati o svećenicima?

      A drugo, neki sa izrazito negativnim stavom daju loše svjedočanstvo o TLM, daju loše svjedočanstvo drugima (pogotovo onima koji nisu utvrđeni u vjeri), a i znam iz prakse da to neke ljude odbija od TLM-a.

      Koristi se princip dokazivanja da je nešto dobro zato što nešto drugo po njihovom sudu ne valja:
      'TLM je dobar zato što je NO loš'
      'ja sam doduše grešan ali se trudim, za razliku od mog lošeg župnika'
      Je li to svjedočanstvo?

      "A sami sudionici rasprava ovdje većinom i jesu upućeni u kršćanski nauk i disciplinu"

      Pa zašto se onda neki ne ponašaju u skladu s tim.

      Čitao sam i biskupa Schneidera i kardinala Burka (https://www.vjeraidjela.com/poruka-kardinala-burkea-o-borbi-protiv-koronavirusa/) i nigdje ne vidim da su oni koristili ijednu ružnu ili pogrdnu riječ direktno prema osobama Pape i svećenika, a ipak su iznijeli svoj stav kojim izražavaju protivljenje onome što se danas događa.
      Pa eto, pitam Vas koji su Vam uzori u vjeri kad se neki počinju izražavati ružno i pogrdno na osobnim razinama? Od koga to neki komentatori uče?

      Je li možda sv. Franjo tako činio?
      Je li možda sam Isus prema Judi tako činio? U stvari, 'najgore' je prošao Petar kad mu je Isus rekao 'nosi se od mene sotono', vjerujem zato jer je Isus znao da baš takva lekcija treba Petru.
      I na kraju krajeva, jedino sv Ivan Apostol donosi kako je Juda krao, i to je dovoljno za pretpostaviti da je Juda bio malo problematičan apostol.

      Mario

      Izbriši
    7. "I na kraju krajeva, jedino sv Ivan Apostol donosi kako je Juda krao, i to je dovoljno za pretpostaviti da je Juda bio malo problematičan apostol."

      A nakon te paklene pretpostavke cemo pretpostaviti da je Juda zapravo spasen. Sukladno tome, zakljuciti cemo da ako je Juda spasen, pakao mora biti prazan. A ako je pakao prazan, svi se spasavamo i onako nema veze sto cinili. Jel to ta analogija Mario?

      Juda nije vjerovao da se u Euharistiji nalazi Krist- Tijelom, Dusom, Krvlju i Bozanstvom.

      "Ali imaju neki među vama, koji ne vjeruju." - Jer je znao Isus od početka, tko ne vjeruje i tko će ga izdat Iv 6,65 (ili 64 ako gledate u izvorniku na drbo.org)

      A to nije samo mali problem. Nevjerovanje u pravu prisutnost je uzrok svih uzasa- Novus Ordoa, Drugog vatikanskog sabora, sinteze svih hereza- modernizma, itd..

      Izbriši
    8. Mario se pokazao kao apologet novusordovskog "klera", a po načinu "dociranja" zvuči kao da se radi o novusordovskom svećeniku koji je tu došao vršiti "apostolat" među "nevaljanim" tradicionalistima.

      Uzalud, jer nema opravdanja za duhovne zločine modernistâ (uklj. zločin krađe sakramenata) i nema pomirenja između tradicionalnih nauka Katoličke Crkve i hereza modernistâ (uklj. njihov kvazi-koncil). Ako Mario jest ono što se čini, onda bi mu bilo puno korisnije da umjesto čitanja i pisanja na ovom blogu čita predkoncilske spise Učiteljstva i teološke manuale, pa će vidjeti da se ne može uskladiti ono tamo piše s onim što su ga učili modernisti, a tad treba prihvatiti ono što tamo piše i odbaciti modernističke podvale (jer Katolička Crkva ne proturječi sama sebi niti ispravlja svoje nauke), što znači i odbaciti protestantizirani obred.

      Nema ništa loše u tom da se vuka nazove vukom, pa tako i lažne pastire koji ovce drže u masovnom neznanju o pravoj vjeri i bogoslužju te im umjesto kruha istine daju otrov laži. I ovom prilikom su potvrdili da su od svijeta i da svijet slušaju.

      Izbriši
    9. @Memento Mori

      Ne, nisam to rekao da je pakao prazan i ne vjerujem u takve bajke.

      Pod 'malo problematičan apostol' sam htio reći da Juda nije preko noći postao izdajica, nego da je to bio kontinuitet ponašanja. A ako je to bio kontinuitet ponašanja, onda je za pretpostaviti da je bilo dosta nevolja s njim. No međutim, to nigdje nije zabilježeno osim onoga što je sveti Ivan zapisao.

      Analogija je da je Isus ljubio do kraja, i da se sva odgovornost svalila na Judu koji nije htio otvoriti svoje srce i propao je.

      Zanimljivo, dva komentara ali nema odgovora na analogiju na postupanje biskupa Schneidera i kardinala Burka, odnosno na pitanje tko su Vam uzori kad počnete crpsti ružne epitete...

      Mario

      Izbriši
    10. Rolf, nisam ti propustio komentar jer se bavi osobom (Mariom), a ne argumentima ili onim sto je napisano. Naravno, legitimno je pricati o Marijevom poslu ili bracnom stanju, ali ne na ovom blogu.

      Izbriši
    11. Ako zelimo biti sigurni da cinimo najbolje za spas svoje duse- bilo koji svetac koji je kanoniziran do “koncila svih koncila” nam treba biti uzor i naravno mnogi nakon, poput svetih pastira iz Fatime ili svetog Padre Pija za koje je van svake sumnje da su zaista sveci.

      Od trenutnih svecenika i biskupa koje treba pratiti (ne bezuvjetno i slijepo) su oni koji odbijaju prionuti uz Novus Ordo, te sve hereze i blasfemije modernizma zadnjih 60ak godina, a takvih je relativno malo. Ne smatram ni kardinala Burka i biskupa Schneidera bastionima tradicije niti djelom rjesenja dokle god misle sluziti katolicanstvu i koncilu.

      Procitao sam ponovo cijeli tekst i komentare i ne znam gdje to tocno netko pise pogrdno? Ruzni (?) epitet jer ste za osobu koja je izdala Krista i koja se dogmatski nalazi u paklu, nazvali -"malo problematicnim". Ta vjecita semantika ublazivanja modernista koji razaraju sve pred sobom zasluzuje ostar epitet - paklena, da nebi makar podsvjesno kao pala bica sebi ublazili "malo problematicnog" Judu.

      Ako niste znali spasenje dusa je vrhovni zakon, a biskupi nemaju pravo globalno duhovno osakatiti svoji puk.


      Cak i ako bi neki biskup odlucio da je razborito na neko vrijeme ne sluziti javne mise nego samo privatne (sto je ionako nemoguce u Novos Ordo-u), onda se takav proglas mora donijeti neovisno, a ne zato jer je toboze Crkva podredjena drzavnim zakonima. Ali tu se ne radi o iznimkama. Jeste vi Mario svjesni da je trenutno gotovo svugdje u svijetu po prvi puta u povijesti nakon katakomba, prestala javna tradicionalna sveta misna zrtva? S druge strane mimoilazimo se po svim mogucim ducanima skoro pa nesmetano. Ako vam treba kreativnosti citajte malo o misama i sakramentima engleskih svecenika za vrijeme Elizabete I., a ako ste zaista svecenik, sad vam je najbolja prilika za nauciti TLM.

      Sveti Toma Akvinski:
      Article 5. Whether subjects are bound to obey their superiors in all things?

      On the contrary, It is written (Acts 5:29): "We ought to obey God rather than men." Now sometimes the things commanded by a superior are against God. Therefore superiors are not to be obeyed in all things.

      http://www.newadvent.org/summa/3104.htm#article5

      Izbriši
    12. @Memento Mori

      Juda se nije rodio kao prokletnik. Juda je postao prokletnikom tek u trenutku smrti. Sve do Posljednje Večere Juda je imao slobodu odluke da se odluči za Isusa. Da promijneni život. Sveti Ivan je napisao o Judi da je krao, a to je pokazatelj da Juda unatoč svemu što je vidio/čuo/doživio odlučio ostati samo svoj, zatvoren, sa svojim planovima, problematičan. I nitko Judu u tim trenutcima nije direktno izetiketirao.

      Ni sam Isus ne razotkriva Judu pred drugima. Vjerujem da je Isus jako trpio radi Jude, gledajući svog apostola kako srlja u propast, a nije mu mogao pomoći jer Juda nije bio u stanju reći oprosti, žao mi je, pogriješio sam.

      Posljenja Večere je rekao bih bila kao ključno raskršće za razlučivanje, početak kraja, završni čin. Pošto je Juda imao puno malih i velikih NE, postajao je sve nesposobniji za promjenu (opomena svima nama). I Ivan u 13 poglavlju piše.... "Već je bio đavao metnuo u srce Judi, sinu Simona Iskariota, da ga izda.", etikete prokletnika? Nema je... Zatim dalje opisuje "I po zalogaju uđe u njega sotona" (Šarić). O čemu učenici raspravljali iza toga? "Neki su mislili, jer je u Jude bila kesa za novac, da mu Isus reče: "Kupi, što nam treba za blagdan," ili da dadne što siromasima." Ivan u 18, 2 opet piše Juda, izdajnik njegov... i to je sve od epiteta. Matej 26, 50 donosi "Prijatelju, zašto si došao!" (Šarić)..... Prijatelju.... posljedni pokušaj da se dopre do Judinog srca. I nakon svega, teološko je pitanje koliko je Juda uopće imao vlastite slobode nakon što ga je zaposjela sotona. Juda se kaje ali radi sebe ('eh kako sam mogao biti tako glup', opet je on Juda na prvom mjestu), upada u očaj i objesi se... i postaje prokletnikom.

      Sv. Petar je zatajio Krista, pa se pokajao.....

      Što se tiče ružnih komentara, pogledajte http://tomablizanac.blogspot.com/2020/03/pratite-nedjeljnu-tradicionalnu-misu-iz.html

      Da, svjestan sam da nema javne svete Misne Žrtve. Mislim da nas je sustigla Božja kazna. Jao nama, upadosmo u ruke Boga Živoga (usp Heb 10, 31). "Ob desnu tvoju Gospod satire kraljeve u dan gnjeva svojega, Sudi narodima: okolo se gomilaju lešine; satire knezove na zemlji širokoj." ps 110, 5 (Šarić). Je li ovo danas uvod u nešto još strašnije, ne znam. Vjerujem da će to lakše prebroditi onaj tko je gradio kao Noa korablju vlastitog duhovnog života. Što češće pobuđivati savršeno kajanje, promijeniti i urediti život i spremati se za smrt jer ne znamo kada će nadoći. I ponovit ću, molimo za one koji radi teških grijeha i smrtne pogibelji trebaju sakrament sv. Ispovijedi.....

      Mario

      Izbriši
    13. “Juda je postao prokletnikom tek u trenutku smrti. “

      ■ 167. P. Koji su živi članovi Crkve?
      O. Živi članovi Crkve su svi pravednici, dakle svi oni koji su u milosti Božjoj.
      ■ 168. P. A koji su njezini mrtvi udovi?
      O. Mrtvi udovi Crkve su vjernici koji žive u smrtnom grijehu.

      “Sve do Posljednje Večere Juda je imao slobodu odluke da se odluči za Isusa.”

      Znaci po vasem tumacenju, Bog je jedinstvenim cinom Judi oduzeo slobodnu volju nakon Posljednje Vecere?

      “etikete prokletnika? Nema je…”

      Sin propasti- Iv 17,12

      Jedan je od vas đavao!- Iv 6,70

      Bolje bi bilo tome čovjeku, da se nije rodio.- Mt 26, 24

      “I nakon svega, teološko je pitanje koliko je Juda uopće imao vlastite slobode nakon što ga je zaposjela sotona”

      To je pitanje jednako otvoreno koliko i sva ostala u koncilijarnoj tvorevini- sve je relativno.
      Katolicka Crkva nema problema sa pitanjem Judine slobodne volje.

      623 Dz 318 Chap. 3. Omnipotent God wishes all men without exception to be saved (1Tm 2,4) although not all will be saved. However, that certain ones are saved, is the gift of the one who saves; that certain ones perish, however, is the deserved punishment of those who perish.

      Izbriši
    14. Nisam nigdje to rekao da je Bog jedinstvenim činom oduzeo Judi slobodnu volju. Juda se svojim slobodnim činovima udaljio od Boga, i sotona je u svoje vrijeme došla po svoje. Isto se događa i danas onima koji se udaljavaju od Boga. Samo sam rekao da je teološko pitanje je li u tom trenutku to bilo potpuno posjednuće, znači da je sotona Judi u tom trenutku oduzeo u potpunosti slobodnu volju pa je Juda praktički u tom trenutku već bio izgubljen, ili je u Judi ipak negdje postojala sloboda da se možda pokaje. Moje mišljenje (ne kažem da je točno) je da je sotona potpuno zaposjela Judu. Nemam ni ja problem sa pitanjem Judine slobodne volje. Njegov izbor je bio udaljiti se od Boga.

      Mrtvi udovi mogu oživjeti uz pomoć Božje milosti i raspoloživosti osobe. Prokletnik je izgubljen zauvijek. Ponekad Božja milost unaprijed djeluje kao fascinirajuća priča o ženi zatečenoj u preljubu koja je mimo svoj volje dovedena pred Isusa. Ivanovo Evanđelje ne govori ništa o drugim okolnostima za tu ženu, pa čak ni ne govori o tome je li se žena kajala za svoj čin. Isus je vidio srce te žene, i daruje joj milost i priliku da ona promijeni život. I nadalje, Ivan s ljubavlju skriva ime te žene. Ivan napisa "...neku ženu zatečenu u preljubu..".
      Danas da neki pišu taj izvještaj, u inzistiranju na 'istini' vjerovatno bi napisali ovako: "Pred Isusa su doveli preljubnicu Mariju Magdalenu.....". Možete li uočiti razliku?

      Gledajući kako Ivan piše o Judi i toj ženi, mogu zaključiti ovo: Ivan opisuje čine te osobe, a sam sud o toj osobi ostavlja Isusu. Ostavljaju li i danas neki Isusu da sudi o osobi ili sami sude? Ivan je za Judu napisao da je kradljivac zato što ga je zatekao u krađi - moglo bi se indirektno shvatiti poznavajući Ivana (Iv 12, 6), ali opet u trenutku kad Juda prigovara (Iv 12, 5) sveti Ivan šuti o tome. Ne trubi da je Juda kradljivac. Tek kad je sve prošlo, i kako se sveti Ivan prisjeća dok piše onda umeće i tu opasku o Judi.

      etikete o prokletnicima
      Isus je Petru rekao 'nosi se od mene sotono' - hoćemo li zato reči da je sveti Petar bio prokletnik?
      Nađite mi gdje Isus direktno veže to što je rekao uz Judino ime. Kao što rekoh, Isus iz ljubavi ne razotkriva Judu nego trpi do zadnjeg časa dopuštajući da Juda bude s njim. Krivo je gledanje ako netko misli da je Juda bio predodređen za izdaju. Pismo se uvijek ispunja, i na to mjesto je uletio Juda i po njemu se ispunilo proročanstvo. I nitko od učenika nije znao tko je taj izdajica, dok se sve nije desio i tek onda shvaćaju da su neke Isusove riječi bile namijenjene za Judu. I možemo slobodno reći da je Juda slika svih onih koji i dan danas propadaju u pakao.

      Što ste naveli u Iv 6, 70 "Jedan od Vas je đavao", što Ivan dalje piše? "A govorio je za Judu, sina Simona Iskariota. Ovaj, jedan od dvanaestorice, imao ga je izdati." (Šarić) Znači, nakon što je sve prošlo, sam sveti Ivan ne piše "A govorio je to za Judu prokletnika, đavla..."
      nego prenosi Isusove riječi i niti što dodaje niti što oduzima niti se miješa u taj sud

      Učimo se od svetog Ivana kako ljubiti one do sebe i kako ostati u Isusovoj ljubavi.....

      Mario

      Izbriši
  5. A kod mene (Sv. Pavao, Retkovec) crkva je popodne otvorena 2 sata, odnedavno samo sat i pol. U prosjeku ima 3 do 5 molitelja, mislim da sam najviše odjednom vidio nas 8. Ali se povremeno izmjene pa neznam koliko nas je ukupno bilo koji dan. I to smatram daleko premalo i slažem se sa zadnjom rečenicom teksta "Izgleda da nam je ipak još jako dobro." No, mislim da neće dugo. Jer ovaj masonski cirkus sa koronavirusom služi između ostalog da se ukinu vjere i poslije uvede jedna svjetska religija i naravno, diktatura jedne svjetske vlasti. A virus je ubačen da se grupe ili narodi nebi pobunili. Ali to je očito i dio Apokalipse i znamo da nas čekaju mnoge muke. Pripremajmo se svim srcem za Njegov drugi dolazak koji sigurno nije daleko! Stjepan M.

    OdgovoriIzbriši
  6. Pozdrav iz Mostara. Ovdje su crkve otvorene, Mise se održavaju, svećenici ispovijedaju, sve uz propisanu distancu i druge mjere.
    N.

    OdgovoriIzbriši
  7. U Hrvatskoj jos samo dvadesetak posto ljudi ide na Misu.
    U Hrvatskoj je po prvi puta vise civilno sklopljenih brakova od crkveno vjencanih.
    Povjerenje u Crkvu je na najnizoj razini do sada.
    Lk13,1...,,Ili mislite li , da su onih osamnaest, na koje pade kula u Siloji i pobi ih , bili krivlji od svih ostalih stanovnika Jeruzalema? Kazem vam : nijesu! Ali ako se ne obratite , svi cete tako izginuti."
    U nekim Biblijama pise ako ne vrsite pokore umjesto obratite. Pokora i obracenje su dvije razlicite stvari. Mislim da nitko nece vrsiti pokoru sam od sebe tj. ako se prije toga ne obrati i uvidi. Jer tko se ne misli obratiti taj ne misli promijeniti svoj zivot. Naravno na bolje. A da bi ga promijenio mora priznati da mu dosadasnji nije valjao. Kad to prizna onda ce mu i biti zao sto je do tad tako zivio pa ce iz te zalosti i zelje za poboljsanjem vrsiti pokoru nad proslim losim zivljenjem. Za sad ne vidimo niti obracenja ni pokore nego vise cekanje da se sve vrati na staro.
    Otk22,11,,Tko cini nepravdu, neka cini jos nepravdu, i tko je necist neka se jos kalja, i tko je pravedan neka jos cini pravdu, i tko je svet, neka se jos posvecuje! Evo , dolazim brzo, i moja placa dolazi sa mnom, da dadnem svakom po njegovim djelima."
    Evo i nekoliko misli ovih dana.
    .Stepinceva katedrala u kojoj se ne sluzi ista Misa koju je i kardinal Stepinac sluzio.
    .Sa koje god strane isli , od pocetka ili kraja, doci nam je do onih koji su prvi uveli i sluzili novu misu.
    .Kako se god radikalno pokusava suzbiti sirenje virusa po svijetu, tako se je radikalno trebalo suzbijati sirenje grijeha po svijetu.
    .Modernistima u Crkvi su veoma vazni laici. Jos su vazniji laici u Tradiciji jer je svecenika neznatan broj.
    Robelar
    Robelar


    OdgovoriIzbriši
  8. Nisam čitao prethodne komentare. Ova predstava na Trgu Svetog Petra nadilazi svako očekivanje. Kažu, vrag je u detaljima. Nisam vidio nikakav obred. Nisam vidio ljubav prema Spasitelju. Samo glumatanje u rangu iznimno lošeg filma. Ne želim se junačiti, ali da imam 150 godina ne bih se ustručavao duboko se i iskreno pokloniti pred Svetotajstvom. Ovo je preočito kršenje kreposti bogoštovlja i zeleno svjetlo za otpad neviđenih razmjera. Maske polako počinju padati Ł

    OdgovoriIzbriši
  9. Gdje i kako znati da je bila otvorena? Kako općenito znati kad je i koja crkva otvorena np. u Zagrebu?
    SM

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja sam svojoj zupi poslao mail, a pretpostavljam da je najlakse tako da nazovete i pitate.

      Izbriši
  10. Od 7 do 17h je izloženo Presveto i otvorena je kapela Corpus Domini na Trešnjevci.

    IVan

    OdgovoriIzbriši
  11. Tlo pod Sljemenom jos podrhtava. Vi mozda ne cujete ali jos uvijek se cuju kao eksplozije. Ukljucite i sebe i nas u molitve. Ni jedna stara Crkva vise nije ostala na tom podrucju.
    Posalji Gospodine Duha Svojega i postat ce novi svijet.
    I obnovit ces lice zemlje.
    Ako nosis svoj kriz i ides za Isusom, nosi ga ponizno i skruseno. Neka ti jedan krak bude okrenut prema Nebu a drugi prema zemlji. Ne nosi ga tako da su krakovi okrenuti pararelno i vodoravno sa zemljom odnosno lijevo i desno prema svijetu. Tako ce tvoj kriz biti vidljiv svijetu. Tako ce tvoj kriz zapinjati o krakove. Tako ces moci nositi kriz jedino ako ces ici sirokom stazom. Svijet ce ga vidjeti. Ako ides uskom stazom moras nositi kriz tako da mozes ici uskom stazom. Isus kaze da udjemo na uska vrata. Ako kriz nosimo sa krakovima prema Nebu i zemlji onda cemo moci ici uskom stazom i unici kroz uska vrata. Isus kaze uska a ne niska. Znaci da cemo moci uci i iznijeti svoj kriz do kraja. Sirokom stazom i gordo noseci kriz promasit ces vrata i otici u svijet. Neces tako moci uci. Amen.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
  12. https://canonlawblog.wordpress.com/2020/04/01/some-thoughts-on-covid-measures-in-regard-to-confession-and-how-such-measures-have-illustrated-a-serious-weakness-in-the-administration-of-canon-law/

    OdgovoriIzbriši
  13. Mateo:

    "Mario se pokazao kao apologet novusordovskog "klera", a po načinu "dociranja" zvuči kao da se radi o novusordovskom svećeniku koji je tu došao vršiti "apostolat" među "nevaljanim" tradicionalistima.
    / Ako Mario jest ono što se čini,(...)"

    Memento Mori:
    "a ako ste zaista svecenik, sad vam je najbolja prilika za nauciti TLM."

    Mario uživa da se vi dečki mislite je li on svećenik ili ne, pa vam neće odgovoriti. Ako Toma dopušta da se objavi, ja ću reći jer znam. Mario nije svećenik. Čovjek je laik. Samo je usvojio svećeničku NO retoriku.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. @Rolf

      Žao mi je što niste odgovorili na postavljena pitanja vezana uz raspravu i argumentiranje, nego ste se spustili na osobnu razinu.

      S ovim komentarom samo potvrđujete ono što govorim kako neki vole spuštati stvari na osobnu razinu da bi dokazali svoju 'ispravnost'. No, to je Vaš izbor i Vaše mišljenje, i ja sam tu nemoćan. Nemam nikakve potrebe da se ikome od sudionika rasprava opravdavam, isto kao što ni ja ne tražim opravdavanja od drugih.

      I kroz naša (ne)slaganja možemo pomoći jedni drugima rastu u vjeri i ljubavi.

      I za kraj bih dodao, filozofsko teološki, svakome 'tko nije ja' uvjet za spasenje nije poznavanje mene. Isto tako, moj uvjet za spasenje nije da poznajem bilo koga od Vas, nego da Vas ljubim bez obzira poznavali se ili ne.

      S ljubavlju u Kristu,
      Mario

      Izbriši
    2. "Žao mi je što niste odgovorili na postavljena pitanja vezana uz raspravu i argumentiranje, nego ste se spustili na osobnu razinu."
      Ne može se puno raspravljati neka tema kad na većini njih "dociraš", "uberapoteiziraš", "trolaš". Kad ti ljudi to kažu, to je vrlo "osobna razina". Dosta te u takvoj agresiji (da agresiji - kao što psiholozi kažu da je hvalisanje suptilno nasilje, tako je i dociranje) prati i Robelar, koji poklapa svaki lonac.

      "I kroz naša (ne)slaganja možemo pomoći jedni drugima rastu u vjeri i ljubavi.

      I za kraj bih dodao, filozofsko teološki, svakome 'tko nije ja' uvjet za spasenje nije poznavanje mene. Isto tako, moj uvjet za spasenje nije da poznajem bilo koga od Vas, nego da Vas ljubim bez obzira poznavali se ili ne.

      S ljubavlju u Kristu,
      Mario"
      Opet poučavaš. Nema posta gdje se ne želiš isticati. Tako se ne ljubi, ne raste u vjeri, niti možeš tražiti da te drugi ljube na takvo ponašanje.

      Izbriši
    3. @Rolf,

      hm sad ne razumijem. Prvo govorite kako znate katolički nauk i disciplinu, i sad evo naletjeli ste na protivštinu i umjesto da koristite argumentirano to znanje koje imate, Vi se bavite kroz zadnjih par komentara isključivo osobnim životom jednog beskorisnog sluge.

      Znanje koje imamo nam ništa ne koristi ako ga ne znamo pretočiti u konkretan život. A isto tako, pretakanje znanja u konkretan život je mukotrpan posao pun protivština. Nisam rekao ni da sve znam, ni da ću ikada sve znati. I po sebi znam kolika je muka to znanje primijeniti u praksi.

      Ispričavam se, ali možete li mi ukazati u porukama između nas dvojice gdje sam to tražio od drugih da me ljube? Ako stvarno jesam, onda moj propust i žao mi je radi toga.

      Ja nemam pravo ništa tražiti, ima Onaj koji traži: Matej 5.43 - 48

      Mario

      Izbriši
    4. "Znanje koje imamo nam ništa ne koristi ako ga ne znamo pretočiti u konkretan život. A isto tako, pretakanje znanja u konkretan život je mukotrpan posao pun protivština. / Ja nemam pravo ništa tražiti, ima Onaj koji traži: Matej 5.43 - 48"
      - Još ni jedan post nisu dao da ne dociraš. Jel to uopće u tvojoj moći da ne činiš? Možda bi se trebao posavjetovati, steći pažnju na ispravan način bez agresije. Tu je i mogućnost formalnog preuzimanja pastoralnih službi - novoredna Crkva upravo to nudi mnogim laicima - pastoralni asistenti u župi, teen star voditelji i slično, pripravitelji na bračnim tečajevima, tzv. katehisti kod neokatekumena, tzv. voditelji molitvenih zajednica u tzv. laičkim pokretima, voditelj hodočašća (tu redovno prati tzv. svjedočenje i poučavanje) - ne mogu se svega ni sjetiti, niti je potrebno kad znaš i sam. Uglavnom u novorednoj modernističkoj Crkvi sam kler ti omogućuje da i ti funkcioniraš kao pastoralac, tako da je pastoralno samoposlanje ovdje među tradicionalistima izlišno - nisi nikoga uvjerio u vašu novu vjeru tako da ti učinak ostaje trolaški.

      Izbriši
    5. @Rolf

      Ja sve čekam kad ćete početi izvlačiti nešto iz Vaše riznice znanja, a Vi se i dalje bavime s menom. Najlakše je reći nekome da ne valja, ali od Vas se očekuje da počnete pričati stvari koje valjaju.
      Zar su apostoli tako svjedočili svoju vjeru, hodali okolo i vikali drugima kako ne valjaju?

      Isto tako, uložili ste mi prigivor da dijelim savjete koje niste Vi osobno tražili, a sad vidim da Vi meni dijelite savjete. Znači, i to bi Vi određivali tko, kada i u kojim uvjetima smije nešto reći?

      Ne zove li se to isključivost?

      Neću dalje ništa napisati ako slijedeći Vaš komentar bude opet samo osobna razina bez nečega iz Vaše riznice znanja.

      Mario

      Izbriši
  14. Čitam i ne vjerujem koliko farizeja i umišljenih pravednika koji optužuju i papu i biskupe i svećenike.
    Pa vi doslovno ništa o vjeri ne znate.
    Kada ste u crkvi, jel se i vama omakne ono biblijsko: "Hvala ti Bože što nisam kao ovi novusordovski grešnici"?
    Jedan od vas ide toliko daleko da sve vjernike koji ne misle kao on naziva "palim bićima"?!! Pala bića su demoni. Zaista, zar se ovdje promovira mišljenje da su svi svećenici i vjernici koji se mole Bogu po NO demoni?
    Jadna nam majka sa takvim tradicionalistima. Vi ništa ne znate osim bljivati sotonsku mržnju prema braći i sestrama.
    Zaklinjem te Toma, obrati pozornost na to koliko mržnje prema papi, biskupima, svećenicima i laicima se ovdje gaji. To nije zdravo za dušu ma koliko bi mislili da ste pravedni.
    Josip

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. "Hvala ti Boze sto nisam kao ovi tradicionalistički farizeji", bubne Josip i ostane živ. Tko su "vi" koje ovdje etiketiraš? Ovo što ti ovdje pišeš je logička pogreška u kojoj ti proizvoljno definiraš skup "tradicionalista" kojem kao svojstva imputiraš svoje fantazije.

      Činjenica je da je prva zadaća Crkve spasenje duša. Činjenica je da su sakramenti nužni (no ne i dovoljni) za spasenje duša. Prema tome, ako neki biskup priječi dodjelu sakramenata, on radi protiv spasenja duša i protiv zadaće Crkve. To pogotovo vrijedi za sakramente krštenja, pokore (ispovijedi) i posljednjeg pomazanja.

      Zabranom sakramenata krštenja izravno se suprotstavljaju Isusu i zapovijedi koju je dao na kraju Matejevog Evanđelja, a koja sažima zadaću Crkve. Tko to ne vidi, slijep je.

      Naši će pastiri pred Isusom odgovarati ne samo za svoje duše, već i za sve duše koje su pod njihovom stražom. Zato trebaju staviti Boga na prvo mjesto i ugledati se na povijesni primjer mnogih svetih biskupa, koji su se na Bogu ugodan način nosili s mnogo opasnijim pandemijama.

      Izbriši
    2. @Josip

      Jedan od vas ide toliko daleko da sve vjernike koji ne misle kao on naziva "palim bićima”?!”

      ■ 63. P. Kako je moguće da je istočni grijeh prešao na sve ljude?
      O. Istočni grijeh prelazi na sve ljude zbog Adamova grijeha. Bog je, naime, ljudskom rodu preko Adama udijelio posvetnu milost i druge nadnaravne darove uz uvjet da Adam bude Bogu poslušan. Ali Adam, kao poglavar i otac ljudskog roda, nije Boga poslušao pa je time prouzročio da se je ljudska narav usprotivila Bogu. Stoga su svi Adamovi potomci primili takvu ljudsku narav t.j. bez Božje milosti i drugih njegovih darova.

      ■ 64. P. Koje nam je, dakle, štete prouzročio istočni grijeh?
      O. Štete su istočnog grijeha sljedeće: ljudi su ostali bez posvetne milosti, izgubili su pravo na raj, kažnjeni su neznanjem, sklonošću na zlo, svim nevoljama ovoga života i napokon smrću.

      ■ 65. P. Prenosi li se istočni grijeh na sve ljude?
      O. Istočni se grijeh, prenosi na sve ljude samo je Marija, presveta Djevica bila oslobođena od tog grijeha posebnom povlasticom zbog predviđenih zasluga Isusa Krista, našega Spasitelja.


      U tome smislu smo pala bica. Sami od sebe ne mozemo nista bez Bozje milosti. Bez Kristove Crkve i ustanovljenih sakramenata takodjer ne mozemo nista. Narav nam je, po “tvornickim postavkama” dakako pala nakon Adama. Na to sam mislio. Ako ste vi iz toga zakljucili da su NO vjernici demoni, onda mi je zao. Oni se dakako klanjaju mnogim herezama, ali to ne znaci da je na svakom pojedincu ista krivica. Isto tako ne znaci ni da se tradicionalisti automatski spasavaju.

      Mozete li biti konkretni u optuzbi protiv “farizeja i umišljenih pravednika “? Sto je tocno krivo receno? Zar Drugovatikanski sabor nije kreirao zablude (vise puta u povijesti osudjene) i kasnije na tim temeljima antropocentricno boglosluzje kojim se vecina biskupa i svecenika klanja i zbog kojih smo u situaciji u kojoj jesmo danas sa otpadom od vjere? Da se Gospodin gazi u svakoj pricesti na ruku i da je milosrdno cekao preko pola stoljeca nasih uzasa?

      Zar da sutimo na razapinjanje Krista od istih tih prelata zadnjih 60ak godina da nebi slucajno nekome zvucali preostro?

      Izbriši
  15. Josipe, posve se slažem i upravo zbog toga ne pratim komentare osim u ovom postu jer osobno znam Maria. To ne znači da ponekad ne pogledam sad dok smo više doma. Bljuvanja od tzv.tradicionalista na sve strane, a trebali bi biti ispunjeni ljubavlju ukoliko se hrane zdravom hranom - TLM, zdrav nauk bi trebali uroditi zdravim međuljudskim odnosima i raspaliti ljubav u drugima prema tome. Kako su apostoli i sveci druge zapalili? Ne naukom već ljubavlju i pomaganjem, a tek onda nauk.Sve Pavao se o tome jako dobro očituje. "Bijah sve svima da bih pošto poto neke zadobio." Ja sam isto tradicionalist no ako nije prožeto ljubavlju, zaista činimo ogromnu grešku. Poniznost prihvaća kad se učini greška i dozvoljava da ga se ispravi no potrebna je ona sol koja se zove ljubav inače zaista je pogibeljno. Toma i Marko, vi ste pametni dečki, zaista molim vas za dobrobit svete tradicije radije neke komentare možda da ne puštate. Razmislite.
    SM

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kakav ste te vi to tocno “tradicionalist”?

      “Ja sam isto tradicionalist no ako nije prožeto ljubavlju, zaista činimo ogromnu grešku.”

      Ljubav- "Ako me ljubite,
      zapovijedi ćete moje čuvati." Iv 14,15

      Mozete li mi recimo objasniti kako "na lijep nacin" objasniti NO vjernicima da bi bilo lijepo (vjerojatno ne nuzno), ako bi htjeli (valjda ne morali) prestati gaziti Krista u Euharistiji, ali pri tome samo da se ne zamjerimo (po mogucnosti blagim tonom i kao opciju), a da niposto ne spominjemo da to Bogu nije milo. Tako nekako?

      Kako vi vidite tradiciju? Kao jedan od mogucih puteva (malo lijepseg obreda), ali uz to prianjanje uz sve zablude unazad pola stoljeca ili to mora biti beskompromisno? Naravno da necete/necemo nekome tko nije upoznat sa problematikom pristupati na isti nacin kao nekome tko i jest. S obzirom na to da smo limitirani na blogu s komentarima bez znanja o sugovornicima, ne mozemo imati uvid da li je neko na mlijeku ili na jelu, kako kaze sveti Pavao. Za pretpostaviti je da ce netko koga stvarno zanima spasenje duse prouciti mnoge teme kako s ovog bloga tako i s drugih slicnih koji donose katolicki nauk pa onda donijeti stav, a ne sablazniti se jer je komentar nekome preostar. Takvima je bolje da onda ni ne citaju komentare. A ako sam u krivu u necemu onda me molim vas ispravite bez patetike, jasno i precizno.

      Izbriši
  16. "And I got no hate, and I got no pride. Well, I got so much love that I cannot hide." "I strah svoj volim, jer moja mama želi da živim. Pažljivo, a ne s ljubavlju, prelazim ulicu!"
    M. P.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. M.P. Ovaj stih Kakve veze ulica ima s međuljudskim odnosima? Moj odgovor na naslov čini mi se da ništa nismo naučili. Da je ovo preslabo za nas i da će doći još teže, možda onda nešto naučimo.
      SM

      Izbriši
    2. Ja cestu prelazim s ljubavlju i povjerenjem u Gospodina, a to opet traži ljubav. Naravno i pažljivost traži ljubav. Sve će nestati samo će ljubav ostati.
      K

      Izbriši
  17. Opće poznata stvar je da je hrana spremljena s ljubavlju puno ukusnija.

    Isto tako, gdje se stvari rade s ljubavlju vlada 'toplije' ozračje i ugodnija atmosfera.

    A ako ni to nekome nije dovoljno, negdje sam čitao za jezive zločine nacista u eksperimentu u kojem su sve po ps-u napravili prema bebama, osim jednoga - komunikacije. Bebe su počele umirati jedna iza druge jer nisu dobile ljubav....

    Mario

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. https://www.youtube.com/watch?v=KwFm2cDFIvU
      M. P.

      Izbriši
    2. Mario,stručno se to zove pozitivno potkrepljenje. Koristi se u odgojno - obrazovnom procesu. Ima puno toga Youtubeu kao primjera. Pokazala nam je to prof na ERF-u.
      KM

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.