srijeda, 22. srpnja 2020.

Po zagovoru svetoga Blaža


Danas su objavljeni premještaji svećenika u Zagrebačkoj nadbiskupiji. Za nas je najznačajnija ova odluka:
Puškarić mr. Borna, razriješen je službe pročelnika Tiskovnog ureda Zagrebačke nadbiskupije, urednika Službenog vjesnika Zagrebačke nadbiskupije i službe rektora crkve Krista Kralja na Mirogoju te je imenovan župnikom moderatorom u župi Sv. Blaža u Zagrebu;

U skladu s time, od kraja kolovoza, odnosno početka rujna zajednica okupljena oko tradicionalne mise, trenutno u crkvi sv. Jurja, seli se u zagrebačku crkvu sv. Blaža. O svim detaljima bit ćete na vrijeme obaviješteni. Pozivam sve čitatelje ovoga bloga kao i sve koji pohađaju tradicionalnu misu da redovito mole za duhovnu i tjelesnu zaštitu vlč. Puškarića te što uspješniji prelazak svih nas na novo mjesto i u nove okolnosti.

Broj komentara: 35:

  1. Novi rektor crkve Krista Kralja na Mirogoju je vlc. dr. Vlado Miksic koji nam je propovijedao u listopadu prosle godine na blagdan naslovnika crkve.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dolazi vam vlč. iz Karlovca. Vrlo je jednostavan i dobra osoba. Falit će nama karlovčanima da za Stepinčevo hodamo do Krašića.

      Billy

      http://www.zg-nadbiskupija.hr/mobile.aspx?parent=dokumenti/aktualnosti&url=vlc-mr-vlado-miksic-obranio-doktorsku-disertaciju

      Izbriši
  2. Pa gdje baš u obnovljenu crkvu sv. Blaža:
    http://tomablizanac.blogspot.com/2015/03/nesto-mu-se-pomijesalo-te-jedno-pitanje.html

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A negdje moramo ici. Juraj je premali (i neprikladan zimi), Mirogoj i Katarina neupotrebljivi. Hvala Bogu da mozemo u veliku crkvu sv. Blaza u kojoj je stari oltar jos upotrebljiv i pristupacan. Ocito cemo morati "mentalno blokirati" disco platformu i novi oltar, ali crkva je velika, prostrana, prikladna za staru liturgiju i dostupna iz svih dijelova grada.

      Izbriši
  3. "Ocito cemo morati "mentalno blokirati" disco platformu i novi oltar" - još je bolje abortirati cjeli taj indultistički mazohizam koji prakticirate takvim i sličnim 'mentalnim blokadama', napustite lažnu lojalnost i prikloniti se apostolatu fsspx u Hrvatskoj.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala na sugestiji Rolf, ali necemo ovdje imati takve rasprave. Tko zeli, moze raspravljati na blogu Katolička Tradicija, Christus Rex itd.

      Izbriši
    2. Cini mi se da su neki neprijatelji najvise sami sebi...Nezadovoljni sobom pa svoje frustracije i narcisoidnosti na ovaj nacin ispoljavaju...Umjesto reci Bogu hvala sto postoji jedan vlc.Borna cijom dobrotom i utjecajem se do sada koristilo toliko crkava po Zagrebu...pa sto bi da njega nije,opet u geto...a i nije nicija obaveza u nadbiskupiji da za potrebe Trident.sv.Mise daje crkve na raspolaganju...Mjerodavni mogu rec izvolite na Mise kao i svi drugi ili si sagradite crkvu po svojoj zelji i potrebama i nadjite si svecenika za to pa imajte obrede koje god hocete...Treba bit zahvalan i ponizan i na tome sto vec imamo....i to je vec puno,da imamo i svecenika i crkvu...okreni se oko sebe pa vidi sta drugi u Hrvatskoj imaju!!!

      Izbriši
    3. Slazem se da trebamo biti zahvalni i poticem citatelje bloga da zahvale kako vlc. Borni, tako i nasem nadbiskupu. Siguran sam da bi jedna butelja vina, bombonjera ili samo cestitka bili lijep znak. Naravno, molitva za njih je najbolji poklon.

      Ipak, treba reci da biskupi koji unatoc molbama svojih vjernika nisu omogucili sluzenje tradicionalne mise grijese. Prvenstveno zato sto vjernici imaju pravo slusati misu po obredu kojem pripadaju, a formalno ne postuju motuproprij Summorum pontificum. Naravno da u tome nisu usamljeni, ali to nije nikakva isprika za neobavljanje jednog vaznog aspekta njihove pastirske sluzbe.

      Izbriši
  4. To što smo u raznim crkvama ja doživljavam kao veliki blagoslov za naš grad i naš narod. Misionarimo i blagoslovljamo od crkve do crkve, a očima ne vidimo ono što se duhovno događa. Sasvim sigurno duh kojeg prenosimo ostaje i s vremenom plodovi će biti sasvim sigurno još vidljiviji. Duboko u to vjerujem
    MS

    OdgovoriIzbriši
  5. Ne prolazi komentar o samopravednosti? Velik nedostatak moderiranja komentara je to da komentari polako pocnu odrazavati misljenje vlasnika bloga, jer isti i nesvjesno pocne propustat samo ono s cim se slaze. Ovaj gore komentar je zapravo posve u tvom duhu - vidi nas kako lijepo izvodimo ceremonije, mozemo bit samo poticaj svima koji nas gledaju. Hvalite me usta moja kada tudja nece. Obicna predstava na razini Kerempuha, ceremonija bez sadrzaja. Moje misljenje je zapravo odavno bilo da se ode skuplja malo bolesnija ekipa, samo misljah da je to pohvalno kako se ti koji si normalan imas volje bakcat tim bolesnicima za visi cilj. Kako naivno. Istina je puno prozaicnija - ti si jednako bolestan ko i svi drugi, pa se sasvim fino uklapas. A ako je sve ovo ista vise od puke bolesnicke zabave, to jos ostaje da se pokaze da je tako.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zapravo, nije propusteno jer kao ni ovaj komentar nije potpisano. Ali, neovisno o tome, ne vidim razloga propustati ovakve svadjalacke komentare, pogotovo ne na ovakvoj temi. Sigurno znas pristojnije napisati sto te zasmetalo u pojedinom tekstu ili komentaru, ali biras ovakav nacin jer se zelis svadjati. Mozda mozes potraziti neko primjerenije mjesto za to?

      Izbriši
    2. I najveći problem u cijeloj priči je nepristojna forma mog komentara na ono 'što me zasmetalo u nekom tekstu'? Odlično, ajde da si me prosvijetlio o uistinu bitnim stvarima.

      Potpis

      Izbriši
    3. Usta govore (i slova pišu u ovakvom slučaju) ono čega je srce puno, o tome Vam govori Božja Riječ. Tražite mir i za njim idite bi bio moj prijedlog Vama i svima nama, a i to je iz Božje Riječi. Bog Vas blagoslovio!
      MS

      Izbriši
  6. Veliki problem služenja tradicionalne Mise u crkvama gdje se služi novi obred je zbog svetogrdne pričesti na ruku, gdje se može dogoditi da čestice Presvetog padaju na pod i gaze se nogama.
    Zato je bilo bolje da se ne služi tradicionalna Misa tamo gdje se služi novi obred.
    Druga velika problematika je eventualno korištenje upitno posvećenih hostija (pogrešne riječi posvećenja) sa novog obreda na tradicionalnoj Misi.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne slazem se s time da prepustimo katolicke crkve novus ordu, razumni oprez je dakako potreban.

      Ne slazem se ni da je upitno da li su hostije posvecene na novus ordo misi zaista Tijelo Kristovo.

      Usto, ne vidite li neku kontradikciju u svojim rijecima: s jedne strane sumnjate da je to uopce Presveto, a s druge strane razbacuje se to Presveto po podu i gazi?

      Izbriši
    2. Riječi pretvorbe, koje su stavljene u kontekst Novus ordo Missae, mogu biti valjane snagom slaviteljeve nakane. Međutim, moguće je i da ne budu valjane, jer nisu više valjane »snagom riječi« (ex vi verborum), odnosno, preciznije, po načinu značenja (modus significandi) koje su do sada imale u Misi. Hoće li svećenici, koji u bliskoj budućnosti ne budu imali tradicionalnu formaciju, nego se budu samo oslonili na Novus ordo, kako bi »učinili ono što čini Crkva«, zaista valjano izvršavati posvetu? U to se može sumnjati.
      https://sites.google.com/site/tradicionalnamisa/breve-esame-critico-1

      Sastavljači kritičkoga pregleda kažu da može postojati sumnja o valjanosti. A što revolucija ide dalje, to će ta sumnja biti utemeljenija...

      AV

      Izbriši
    3. http://liturgicalnotes.blogspot.com/2017/01/novus-ordo-hosts-being-administered-at.html

      Izbriši
    4. http://liturgicalnotes.blogspot.com/2017/01/untraddy-traddies.html

      Izbriši
    5. Slažem se vezano za podjele Hostija s novus ordo Mise (osobito s obzirom na prijevod "pro multis" u "za sve" - koliko razumijem, većina teologa smatrala je da je samo kraća formula posvete vina nužna, no stvar se čini vrlo vjerojatnom, a ne sigurnom, a kod sakramenata je nužna moralna sigurnost).

      No ne slažem se vezano za argument o da su komadići Hostije možda pali na pod - pitao sam jednog svećenika o tome i tu bi bila riječ o tzv. negativnoj sumnji pa ne postoji grijeh (možda se može govoriti o preferenciji drugih crkava gdje se nikad nije dijelilo na ruke). Nadalje, posljedice toga značile bi da se ne smije uopće hodati po crkvama gdje se služio novus ordo što je protivno praksi bilo kojeg tradicionalnog apostolata (nikad nisam čuo da ikoji svećenik kaže da se ne smije ulaziti u crkve gdje se služio novus ordo, primjerice tijekom hodočašća)...
      No ovaj prvi razlog ostaje (iako bi se sve hostije mogle posvetiti na tradicionalnoj Misi - to ne bi ni s praktične strane bio problem)...
      SAP

      Izbriši
    6. Sve ovisi koliko je čovjek voljan duboko zagrabiti u potrazi za istinom. Neki će zatvoriti oči i izvući ruku kad dođu do prve istine koja im je iz nekih ljudskih razloga "neugodna", neki će ići nešto dublje, a rijetki će zagrabiti do dna izvora i piti.

      Naravno da je u najmanju ruku upitna valjanost obreda gdje se koristi krivi prijevod "za sve", jer "za mnoge" (kako piše u svakom od zapadnih i istočnih katoličkih obreda) označava da će se mnogima otpustiti grijesi (ne svima), dok "za sve" označava ili da je Kristova Žrtva sama po sebi dovoljna da se svima otpuste grijesi (ali da se neće svima otpustiti grijesi), ili označava da će se svim ljudima otpustiti grijesi (što je hereza univerzalnog spasenja).
      U bilo kojem od ta dva tumačenja radi se o promjeni značenja riječi tako da više ne označavaju ono što su označavale prije (sakramenti "moraju označavati milost koju proizvode i proizvoditi milost koju označavaju"). Takav slučaj se u Misalu pod "De defectibus" tumači kao nevaljana misa. Čak nije potrebna ni sigurnost, jer se čak i pozitivna sumnja u valjanost u praksi mora tretirati kao nevaljanost, zato što se kod sakramenata nije dopušteno voditi vjerojatnim.
      Takve su činjenice i njih ne zanima je li se nekome sviđaju ili ne.

      No pitanje valjanosti novih obreda mise je još samo površinski sloj i onaj tko zagrabi dublje vidjet će da su također problematični i obredi ređenja i posvećenja koncilijarnih svećenika i biskupa (o kojim u konačnici ovisi i valjanost Mise), obredi iz kojih su izbačeni izričiti spomeni koji označavaju sakrament ili zamijenjeni nejasnim terminima, i ubačena koja rečenica iz istočnih obreda (ali ne onih koji se u istočnim katoličkim crkvama koriste za ređenje i posvećenje).
      Ne treba biti teolog za to razumjeti jer je dovoljno znati da se ne radi o prije korištenim odobrenim katoličkim obredima za ređenje svećenika ili posvećenje biskupa nego o novim obredima za čiju valjanost jamče samo oni koji su ih izmislili i njihovi suradnici u zločinu uništavanja Crkve. Kakva je to garancija valjanosti?

      Ili, kako se ne zapitati je li moguće da ti novi obredi mise i reda mogu doći od Svete Majke Crkve, za koju znamo da nije sposobna svojoj djeci dati otrov i koja je nepogrješiva u svojim univerzalnim disciplinskim zakonima (što uključuje i liturgijske)?
      Neizbježan odgovor koji svaki katolik mora dati je da to nije moglo doći od Crkve.

      Zatim se poteže pitanje od koga je došlo kad nije došlo od Crkve, što dovodi do neizbježne nevaljanosti autoriteta nekatolika koji nezakonito uzurpiraju Stolicu sv. Petra.

      Kad s pitanja liturgije (jesu li valjani koncilijarni obredi mise i reda?) pređemo na pitanja vjere (može li Crkva dati i tolerirati štetni ili nevaljani obred? može li javni heretik imati autoritet u Crkvi? itd.) prešli smo s površinskog sloja na dubinu, jer nije liturgija ta koja je najvažnija, niti koja je ključna, nego je to Vjera. Vjera živi i bez liturgije, ali što vrijedi liturgija bez Vjere? Npr. što bi vrijedilo Bergogliu kad bi sutra celebrirao katolički obred kad bi i dalje ostao isti militantni javni heretik i hulitelj?

      Istina je dostupna, ali malo je tih koji se usuđuju prihvatiti je, ili uopće o njoj razmišljati."Tvrda je to besjeda", kažu.

      Izbriši
    7. Treba vjerovati Isusu da vrata pakla ništa ne mogu Crkvi.
      Iako je Crkva puna dima...
      Na novoj misi kod mene sve više je ljudi koji primaju klečeći pričest u usta.
      Korona problem zahtjeva na ruku pa eto i tu se vidi pozadina ovog virusa, kako ljudi ne bi išli slaviti misu i primali pričest ispravno.

      Papa Franjo ili je naivan ili je glup. Poticati ljude svih vjera da se mole Bogu (za neke to molitva zlatnom teletu), dok muslimanski imam izričito poziva na molitvu Alahu.
      Dakle naš Bog, jedini pravi Trojedini je izjednačen sa lažnim bogom alahom i ostalim bozima.
      Jedan papa, stvarno je papak.
      Trebao je spomenut kome se mi molimo, bez sustezanja.
      Muslimani nemaju ekumenski dijalog. Bar ne iskren.

      Billy

      Izbriši
    8. Krist nikad nije obećao da vrata paklena "ništa ne mogu Crkvi" (cijela povijest Crkve dokazuje suprotno, posebno zadnjih pola stoljeća), nego da neće nadvladati. Velika je razlika između te dvije stvari.

      Međutim, da je Bergoglio papa onda bi vrata paklena nadvladala nad Crkvom jer bi to značilo da je Stolica sv. Petra otpala od vjere, da je Crkva odobrila i zapovijedila hereze itd., što po nepogrješivim naukama Katoličke Vjere znamo da je nemoguće.

      Bergoglia se može optužiti za mnogo stvari, ali ne da je "naivan ili glup". Prema njegovim riječima i djelima se vidi da je inteligentan i jako lukav, a usto nažalost ima i gorljivu mržnju prema Katoličkoj Vjeri i neprijateljstvo prema Bogu i svecima, što pokazuje redovitim hulama i herezama.

      Izbriši
    9. Toma, ovi linkovi ništa ne dokazuju. Vlč. Hunwicke poziva se na izvore koji pretpostavljaju da se služi tradicionalni obred, a ne obred koji iskrivljuje narav misne žrtve.

      AV

      Izbriši
  7. Svakako je velika stvar što vlč. Puškarić služi tradicionalnu latinsku Misu. Na tome svaka čast. Jedino mi nije jasno kako istovremeno može podjeljivati pričest na ruku, što je i činio za vrijeme korona krize na misama koje je prenosio HRT. Sigurno nije lako svećenicima u ova vremena, ali ipak je na prvom mjestu poslušnost Bogu, a ne autoritetima Crkve. Neka dobri Bog udijeli mudrosti našim pastirima da odvažno vode duše prema vječnom spasenju.

    OdgovoriIzbriši
  8. Odgovorio bi ovim nekima sto sitnicave,padaju u skrupule jer njima je sve nesto crno,negativno,svugdje i u svemu vide zlo i grijeh...Jeste li sveci?Jeste li savrseni u svemu?Sto vam je?Sto se to u vama dogadja?Obolit cete ovako i time zarziti mnoge koji su slaba duha i preosjetljivi!O ovome sto pricate...o ispadanju cestica i to...A zasto o tome uopce razmisljate?Zasto ne razmisljate kako nikada ni jedna cestica nece ispasti ni propasti...kako vam recimo pozitivne stvari ne padaju napamet....tako kako vi poneki cjepidlacite takvih razmisljanja i stavova generalno nikada u Crkvi nije bilo...Rekao mi je to i jedan osamdesetpetogosisnji umirovljeni svecenik...on kaze da ni kao mkadomisnici ni kasnije aktivni u sluzbi nikada nisu na taj nacin razmisljali...Molim Vas samo neka mi nitko sada ne kaze da je to zato jer ti koji su redjeni prije 50 godina su pokoncilski!!!To ne drzi vodu!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Utješno je čitati o neupitnosti stvarne prisutnosti čak i pod prilikama kruha i vina posvećenim na novoj misi. S druge strane priznajem da jedva odolijevam napasti da, nakon poduže, hvala Bogu, apstinencije, počnem opet psovati i ružiti ljude, konkretno: one mudrace u Crkvi hrvatskoga jezika koji su odgovorni za tvrdokorno opstajanje pogrešnoga liturgijskog prijevoda riječî posvete.
      M. P.

      Izbriši
    2. (Ne)Razboriti, znaci zato jer nismo sveci trebamo gaziti po Gospodinu?

      "Zasto ne razmisljate kako nikada ni jedna cestica nece ispasti ni propasti"

      Zasto se onda na svakoj TLM skrupolozno postavlja plitica?

      Tu se ne radi o siticama ili skrupulama nego o jednostavnim cinjenicama. Eto vam i najobicniji pokus koji to dokazuje:

      https://m.youtube.com/watch?v=PXPDXf1gwks

      Taj stav- misli samo pozitivno- i onda suti na vukove i svetogrdja, nam je donio sve ovo sto imamo danas- kompromise, podilazenje, okretanje glave i sl. To ste pretpostavljam culi kod modernih Jezuita ili?

      Tvrditi da se svetogrdje nece dogoditi ako samo mislimo pozitivno je naivno, da ne kazem i praznovjerno.

      Memento Mori

      Izbriši
    3. Memento Mori!!!Bojim se da ste otisli predaleko.Bojim se da nam jedna ovcica preleće iz tora u tor i da nam pokusava razbucati u dobrom djelu mirno stado...Bojim se da necete tim putem ostvariti svoje poslanje jer i Milosti kojima Vas Gospodin dariva brzo bi mogao oduzeti!!!Vi ste na pragu u najmanju ruku jednoga od 2 oblika grijeha KKC br.2092 koji govori o grijehu Neposluha i drugi o grijehu Preuzetnosti...Kod Vas je izrazeniji onaj o Preuzetnosti"...ili je covjek preuzetan po tome sto precjenjuje svoje moci"...Promislite dobro sto Providnost od Vas trazi...sad je ljeto i zavrsena je Pastoralna Godina pa mozda da se date na raspolaganje svome Župniku(ako Vas poznaje u Župi)oko nekih eventualnih malih radova u crkvi:bojanje,ciscenje,kosenje trave...i to mogu biti blagodarna sredstva Spasenja!!!

      Izbriši
    4. (Ne)Razboriti, nisti mi rekli zasto se na svakoj TLM skrupolozno postavlja plitica kod pricesti? Hvala na preporuci, pomazem na nacine kako mogu ovisno o stalezu i prilikama. Novus Ordo zupnik me ne pozna, a ovdje gdje zivim takvi se i dalje skrivaju pod krinkom poslusnosti biskupima i ne sluze novoobredna ekumenska slavlja, ni indultsku TLM.

      Poslusnost ne obavezuje na svetogrdje, a citiranje KKC 2092 vam je u prazno u ovom slucaju. Niti se uzdam u svoje moci misleci da se mogu spasiti bez Boga, niti racunam na oprostenje bez zasluge.

      Da li se vi mozda uzdate preuzetno u cinjenicu da Bogu ne smeta svetogrdni obred dokle god se u istoj crkvi odvija katolicka liturgija malo kasnije?

      Memento Mori

      Izbriši
    5. @Razboriti
      Nakon znaka interpunkcije kojim zavrsava recenica slijedi razmak.
      I neka Vase recenice imaju jasan subjekt i predikat...
      DD

      Izbriši
  9. E sad je to vec drugo pitanje M.P. Sad smo vec poceli iznositi svoje vlastite osjecaje ovako javno a to vec spada u duhovni razgovor sa svecenikom.Moglo bi se zakljuciti brate da Ti vec dosta dugo nemas svog osobnog duhovnika.Niti cak nekog svecenika koji bi Ti razgovorom pomogao razbijati stereotipe.Iz iskustva svi znamo da savjeti i duhovni razgovori sa svecenikom puno pomazu u mnogocemu.Ponekad dobivamo odgovore na neka pitanja,ponekad nam pomazu jasnije razlucivati bitno od nebitnog a uvjek nam nakon takvog duh.razgovora bude jasnije sto nam je to na osobnoj i invidualnoj razini potrebno za spasenje....

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ispričavam se, nije mi bila nakana da ono napišem kao odgovor tebi. Hvala pak na tvom odgovoru meni. Doduše, ja sam samo htio spomenuti nimalo nevažnu pogrešku u hrvatskom liturgijskom prijevodu važnih riječi iz najvažnijega dijela mise. I čudesno ustrajanje u toj pogrešci, spremnost, tako reći, da se i pogine na njezinu braniku ako je potrebno.
      M. P.

      Izbriši
  10. Jadan narod koji mora biti stalno kažnjavan od Boga da bi se spustio na zemlju.Treći najgori na svijetu po svemu a misli da je bolji i više katolički nego drugi narodi.Poganskim strancima ruglo kad čuju za njega. No sada se los okrene.Oni postaju katolici a vi spoznate što je to živjeti u močvari poganstva.Što to znači okrenuti leđa Bogu samo kratko iza pobjede koju vam preko Djevice Marije dao.Svi svećenici, vladajući i puk molite za sebe...jer nemate pojma što vam dolazi...a neće to biti mučeništvo kako mnozi z vas budu te događaje interpretirati.Već zaslužena plaća za izdaju Boga.Samo što iseli zadnja duša koja treba iseliti onda vam to krene.

    OdgovoriIzbriši
  11. Oprostite na padobranskom upadu, vidim da se ovdje rasprava zahuktala, a ja sam van toka. Sveti Blaž je moja župa i jako me razveselila vijest da će se baš u njoj služiti latinska misa. Molim vas samo za par naputaka- koliko naš latinski mora biti "dobar" da bismo mogli pratiti misu? Na koji način se najbolje mogu pripremiti za latinsku misu ako još nisam sudjelovala?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne morate znati (gotovo) nista latinskog. Brzo cete nauciti odgovoriti na "per omnia saecula saeculorum" (po sve vijeke vjekova) sa "amen" i na "Dominus vobiscum" (Gospodin s vama) sa "Et cum spiritu tuo". Prepoznat cete i kad se bude govorilo ili pjevalo "Kyrie eleison" (Gospodine, smiluj se), "Gloria" (Slava Bogu na visini), "Credo" (Vjerovanje), "Sanctus" (Svet), "Agnus Dei" (Jaganjce Bozji) itd.

      Ako hocete, mozete pogledati mali latinsko-hrvatski misalcic ili samo red mise. Misalcici ce biti dostupni za vrijeme mise, a obicno su na raspolaganju i letci s promjenjivim dijelovima (molitve, citanja itd.) Poslanica i Evandjelje bit ce procitani/otpjevani na hrvatskom. Propovijed je, naravno, na hrvatskom. Najvaznije dijelove mise (ofertorij i kanon nakon predslovlja) svecenik govori potiho.

      Kratke upute mozete procitati ovdje, a novija verzija tog letka bit ce dostupna u crkvi za vrijeme mise. Za vjernika je najvaznija prakticna razlika u odnosu na novu misu oko primanja pricesti (uvijek na jezik i ako je ikako moguce, klececi, vjernik koji prima pricest ne odgovara nista, dakle ni "amen").

      Nemojte se opterecivati oko toga da ovo sve ucite, dovoljno je da dodjete na misu i pratite (koliko mozete/zelite) sto drugi ljudi rade. Ne trebate listati po knjizicama i letcima, nego pokusajte dozivjeti svetu misnu zrtvu i na unutrasnji nacin uzdginuti svoju dusu Bogu. Od vjernika se na tradicionalnoj misi ocekuje da prati koji je dio mise, ali se uopce ne trazi da ista odgovarate ako ne zelite (npr. ako vam vise pase molitvena tisina i sabranost). Ministranti su tu da odgovaraju u ime naroda, a vi im se mozete po zelji pridruziti (naravno, vidjet cete sto redovito vecina puka odgovara). Opcenito, na tradicionalnoj misi imate puno vecu slobodu kako zelite i mozete sudjelovati, neki ljudi prate sve iz misala, drugi odgovaraju po sjecanju, neki u tisini klece i zazivaju Bozje milosrdje, drugi razmatraju misne dijelove prema kojem starijem molitveniku ili mozda mole krunicu sjedinjujuci se u svojim nakanama i molitvama sa zrtvom koja se prinosi na oltaru. To je sve dopusteno, normalno i ocekivano na tradicionalnoj misi.

      Primijetit cete da je tiha misa (bez pjevanja) dosta tisa nego nova misa u hrvatskim crkvama, a pjevana misa ima vise gregorijanskih napjeva za koje je zaduzen zbor (ali se i vjernici ukljucuju koliko znaju/zele).

      Ne morate se nista zabrinjavati, nece vas nitko prosudjivati ako ne znate sto reci ili kad treba kleknuti i slicno. Nakon mise obicno se ljudi zadrze pred crkvom, pa mozete i ondje upoznati neke od ljudi koji redovito idu na misu, pitati ili podijeliti svoje iskustvo.

      Inace, ne morate cekati da pocne tradicionalna misa u sv. Blazu. Mozete vec sada doci nedjeljom u 9:30 ili 11 sati u crkvicu sv. Jurja (Jurjevska ulica).

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.