ponedjeljak, 4. lipnja 2018.

Pax et bonum

U emisiji Mir i dobro emitiran je jučer, 3. lipnja 2018. i prilog o tradicionalnoj misi u crkvi Krista Kralja na Mirogoju. Mislim da je kratka reportaža korektno odrađena, original možete pogledati od otprilike 24-te minute na HRTi, a dolje prenosim samo spomenuti isječak ako se ne želite ili ne možete ulogiravati na HTV-ov servis.

Nadam se da me nitko neće maltretirati oko copyrighta. Ako oni mogu mene i familiju (čak i maloljetnike!) snimati bez pitanja, valjda im neće smetati što prenosim prilog ovdje.



Netko će sigurno u komentarima spomenuti članak (arhiv) koji je danas izašao na blogu Katolička Tradicija, pa bolje da to odmah riješim. Najprije, drago mi je da je ovaj tekst puno razumnije i staloženije pisan od prošlog. Skoro sve bih potpisao, ipak uz neke ograde koje je, mislim, važno naglasiti.

Lako moguće da je jedna od važnijih ideja vodilja u određivanju redovitog služenja stare mise na Mirogoju bilo da se omogući vjernicima da ne idu na mise u kapelicu FSSPX-a u Dugavama. Ali ne smijemo zaboraviti da je misa u sv. Martinu uvedana prije nego je je Bratstvo sv. Pija X. imalo ikakvu prisutnost u Hrvatskoj i da se zajednica okupljena oko sv. Martina održala unatoč znatnim poteškoćama tijekom tri i pol godine bez svećenika. Svaki razborit pastir bi imao na umu takvu, premda malu, ipak poprilično živu i mladu zajednicu. Drago mi je da mogu reći da nisam nikoga vrbovao ili naređivao idi ovdje, idi ondje. Ako išta, znao sam reći nešto tipa "idi sam, provjeri i prosudi". Zapravo, nikad nisam čuo da je netko prvo išao na mise Bratstva, pa se onda predomislio i krenuo u crkvu sv. Martina ili Krista Kralja. Može biti da ima takvih slučajeva, ali ja ih ne poznajem. Obratni smjer je puno, puno zastupljeniji, tj. vjernici koji su kod nas upoznali i zavoljeli tradicionalnu misu, a onda su odlučili češće ili isključivo ići u kapelice Bratstva. Ne kažem da nam treba graditi spomenike za to, jedno promrmljano "hvala" bit će dovoljno. Također, ponovit ću se već po tko zna koji put, ali ako kažemo da nam je želja da se tradicionalna misa vrati u sve crkve, kako bi nam moglo smetati da se u jednom velikom gradu poput Zagreba služi redovita nedjeljna misa na dvije lokacije? To bi bilo automatsko potpisivanje kapitulacije.

Što se tiče promicanja prave vjere, istina je da svećenici Bratstva sv. Pija X. i svećenici koji služe staru misu u okviru biskupija ili Ecclesia Dei zajednica imaju drugačiji stil i naglaske u svojim propovijedima. Ali ja, hvala Bogu, još nisam prisustvovao heretičnoj propovijedi na tradicionalnoj misi. Mislim, takve propovijedi su bile rijetke i na puno brojnijim novus ordo misama kojima sam nazočio. Preč. Vitković je bio izvrstan propovjednik, gostujući svećenici u Martinčeku su odreda bili vrlo dobri, recimo p. Krolikowski je znao biti vrlo oštar prema negativnostima u crkvi, a propovijedi p. Bueckera su duboko duhovne i istovremno praktične. Preč. Kurečić je nastavio niz vrlo kvalitetnih propovjednika. Tko god je, primjerice, slušao propovijed na Tijelovo čuo je vrlo jasno i bistro rastumačen ne samo katolički nauk o Euharistiji, nego i u čemu su protestantski odmetnici zabludili. Ne mogu se požaliti ni na propovijedi koje sam slušao od FSSPX-ovih svećenika. Oni obično duže propovijedaju i više ističu katastrofičnost stanja u Crkvi nakon 2. vatikanskog koncila, ali to mi se čini potpuno prirodno. Primjerice, još i danas se sjećam kako je p. Vidko Podržaj pričao jednu poticajnu anegdotu iz španjolskog građanskog rata, doslovno se moglo osjetiti koliko proživljeno govori o strašnim progonima katolika.

Uglavnom, da skratim priču, nikome ne namećem svoj stav, uzimam u obzir različite valjane argumente, ali ne treba pretjerivati s pričama o kompromiserstvu i sličnome. Stanje na terenu nije tako jednostavno kako se nekima čini ili kako žele prikazati. Često se radi o nekim osobnim sukobima, problemima, odlukama,... Svakome tko bi se htio uključiti u diskusiju o ovim pitanjima najprije bih savjetovao da većinu energije uloži u promicanje tradicionalne vjere i mise. Možda nije loš ispit savjesti da se svatko od nas povremeno priupita: jesam li svaki puta kad sam mogao išao na staru misu i tražio druge sakramente i sakramentale po starom obredniku, jesam li mogao odvojiti više novaca i vremena za promicanje katoličke tradicije. O dubljim pitanjima kao što je prihvaćanje Božjeg poziva ili otvorenosti životu da i ne pričam.

Broj komentara: 89:

  1. Samo ispravak da je prva tradicionalna Misa u sv. Martinu, nakon dugo vremena, sluzena 20.02.2011., a ne 21.02. kako kaze u videu.

    Steta sto precasni Kurecic iznosi neistine (lazi) u recenici: "odluke Drugog vatikanskog sabora su obvezne za sve.“
    Za nekog tko poznaje teologiju, trebao bi biti bolje upucen sto spada u obvezujuci katolicki nauk. Nadam se da je samo u pitanju neznanje.

    Mozemo zahvaliti dragome Bogu i nadbiskupu Lefebvreu i za Misu na Mirogoju.

    Nadajmo se da ce se uskoro poceti sluziti trad. Mise u katedrali i bazilici Presvetog Srca Isusova.

    OdgovoriIzbriši
  2. Oko tri godine je pisalo u lijevome uglu ono žalosno - do daljnjeg nema TLM u crkvi Sv. Martina. Neki su ispunjavali obvezu vrativši se NO u svoje župe , neki kod grkokatolika , neki putujući van , neki kod FSSPXa , a neki nigdje. Naš jedini svećenik FSSPXa također je služio mladu TLM u Sv. Martinu. Mora se biti pošten pred Bogom i priznati da je on jedini služio u Hrvatskoj redovito TLM u te tri godine vodeći brigu o vjernicima koji Misu slave po izvanrednom obliku. Toliko o brizi za vjernike. Oblik TLM je stvarno toliko izvanredan tako da sad već ima vjernika koji u nedjelju pohađaju obje TLM , onu u Krista Kralja i u kapeli Sv. Josipa. Svaki onaj koji ide na TLM taj i promiče katoličku tradiciju. A što se tiće zasluga kad sve izvršite recite sluge smo beskurisne.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
  3. Ipak se reportaža mogla odraditi i korektnije. Normalan gledatelj očekivao je da postave pokoje pitanje i nekom od vjernika. "Više mistike" zvuči pomalo kao "više romantike".
    M. P.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moglo je biti i gore. Barem su prikazali vjernike, mogli su zumirati razlicite detalje po crkvi. Slazem se da bi bilo lijepo cuti odgovor od nekoliko vjernika na prirodno pitanje 'zasto idete na tu misu?', ali valjda se nisu usudili.

      Izbriši
  4. Šteta da tako malo ljudi ima na grkokatolickoj liturgiji koji je uvjerljivo najljepši obred koji Crkva ima u najljepšem hramu u gradu

    OdgovoriIzbriši
  5. Haha koji ste vi tradicionalisti smijeh.ovi na Mirogoju slave drugi vatikanski ovi u Dugavama su otvoreni životu poput Kineza, sigurnije mi je ići kod nekog starog jezuita u palmu nego kod bilo kog od vas. Neokonzerva zauvijek

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pa hajte vi onda kod starih jezuita u Palmoticevu. Poznato je da oni redovito propovijedaju protiv 2. Vatikanskog sabora i o teskim grijesima kontracepcije i nedopustene upotrebe neplodnih dana u braku. Naci cete ih kako poskrivecki sluze staru misu na jednom od pokrajnjih oltara, a ako ih pitate sto rade imat ce spreman neki lukavi jezuitski odgovor.

      Izbriši
    2. Dugave: marijanski minimalizam, mučenje s nadnaravnim i rigorističko cjepidlačenje i lupetanje odredbi i uredbi. tko pozna dobro sspx?
      Je l to zbilja tak i drugdje? ML

      Izbriši
    3. Ja nisam stekao takav dojam u Dugavama, a buduci da su mnoge propovjedi p. Marka i gostujucih svecenika objavljene na Christus Rexu, sigurno nam mozete dati primjer toga o cemu govorite?

      Izbriši
    4. Odsad pripazite i uključite "sensus fidei". ML

      Izbriši
    5. Kao sto napisah, imate crno na bijelo mnoge propovijedi, dajte nam primjer toga za sto ih optuzujete jer inace optuzbe zvuce klevetnicki ili u najmanj ruku uvredljivo

      Izbriši
    6. Kakav je to Marijanski minimalizam u Dugavama gdje su skoro svi vitezovi Vojske Bezgrješne, gdje se redovito dijele čudotvorne medaljice, vodi stranica Vojske Bezgrješne i gotovo na svakoj Misi pjevaju pjesme našoj Kraljici? Ovo ostalo niti razumijem niti prepoznajem kao karakteristike zajednice u Dugavama. Stvarno zvuči samo kao klevetanje kojim se želi ocrniti Bratstvo? M.F.

      Izbriši
    7. Oholost zasljepljuje.
      ML

      Izbriši
    8. ML, to često puta najviše koristi izreći stojeći ispred zrcala.
      JbD

      Izbriši
    9. Pa i rekel sam to za sebe, a ne za ove uzore poniznosti i blagosti. ML

      Izbriši
  6. Toma,
    mislim da je vrijeme prestati se opravdavati bilo komu.
    Bogu hvala za svaku staru Misu.
    Vrijeme se da uključimo psihologe i psihijatre da sve nas i naše komentare i članke malo prouče. Naravno, uz konzultiranje dobrih duhovnika.
    "Generalka" nam je svima nužna.
    Postoji revnost i borba za pravovjerje. Postoji proročki dar - a to sredina gotovo nikada ne prepoznaje.
    No postoje i druge stvari.
    Dobri stari duhovnici koji su još poznavali Tradiciju znali bi razlučiti što je zdrava duhovnost, a što bolesna. U biti, naša permanentna opasnost da vlastitu oholost povežemo sa svijetlim ciljevima i tu stvaramo pustoš. Tu fali samo korak do sektaštva.
    U svima nama toga ima - kod nekog više, kod nekog manje.
    No upravo je odnos između krajnje poniznosti i zdravog duha te oholosti i narcisoidnosti u naviještanju Tradicije presudan za uspjeh Tradicije.
    Sv.Martin trebao je imati starijeg i iskusnog duhovnika. Puno toga što se dogodilo, ne bi se dogodilo.
    Jasno, a gdje ga se moglo pronaći?!

    Kikii

    OdgovoriIzbriši
  7. Na prvu sam bio potpuno suglasan sa Tominim stavom iznesenim u članku, ali nakon odgledanog priloga ne mogu ne osjećati gorčinu zbog perfidnog napada na FSSPX. Neistina izrečena u prilogu o obvezatnosti odluka 2. Vatikanskog kojom se nasrće na FSSPX i podupire kardinalova teorija kako Bratstvo nije u "potpunom jedinstvu s Katoličkom crkvom", samo dokazuje kako sa istinom nema kompromisa.
    Da parafraziram kardinala, sa istinom ne možemo biti u djelomičnom jedinstvu. U istini ili jesmo ili nismo.
    Otrov za štakore djeluje tako što sadrži samo 1% uistinu otrovnih sastojaka. A štakoru ništa ne znači što mu je 99% smjese ukusno za jelo, jer umire zbog 1% ubačene laži.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma dajte, molim, pa sad bi vi da se ne samo sve zavade, nego i pitanje 2. Vatikanskog rijesi u jednom intervjuu od 2 minute i to sa svecenikom koji je tek poceo celebrirati staru misu, a cijeli zivot je bio u biskupiji i njenim strukturama. Pa o cemu su se godinama vodili teoloski pregovori u Vatikanu i na kraju propali, nego o stupnju obaveznosti pojedinih dijelova dokumenat 2. vatikanskog.

      Izbriši
    2. I misniku iz Dugave trebale su godine da od branitelja Koncila dođe do nekih stavova sspx-a.
      Ima cajta.
      Đuro

      Izbriši
    3. Samo što je ovaj već stariji i iskusniji svećenik koji druge vodi u zabludu, dok je misnik iz Dugava samo bio mladić kao i mnogi drugi koji je tražio put do istine i, kada ju je našao, svom snagom je i prigrlio. I križ koji je s njom došao. Uz to, mislim da nije nikada s propovjedaonice ili televizije zavodio druge. Uostalom, kako znate da je ikada bio branitelj Koncila? M.F.

      Izbriši
  8. Iako se ne odnosi konkretno gornji članak o emisiji na temu službenja svete TLM u Crkvi Krista Kralja na Mirogoju, želio bih podijeliti ovdje sa svima lijepu i korisnu informaciju, koja dakako, ide u prilog celebriranju Svete Mise svih vremena.

    Sa gloria.tv, koja prenosi sa NewLiturgicalMovement.org:
    (https://gloria.tv/article/ZFEvJKk4vLSr6wPHcTKyoMYYM)

    "Tradicionalna Misa ne bi trebala biti nazivana "izvanredna", nego "drevna i stalna forma!"
    Biskup Athanasius Schneider izjavio je u propovijedi Corpus Christi u Winnipegu u Kanadi (30.05.2018) da se Tradicionalna Latinska Misa ne smije nazivati "izvanrednim" već "drevnim i stalnim oblikom".
    Razlog: Tradicionalni oblik Mise obilježen je svojim detaljima tijekom više od tisuću godina.
    Prema NewLiturgicalMovement.org, Schneider je istaknuo da su gotovo svi sveti iz drugog tisućljeća "crplili svoju duhovnu snagu iz ove drevne Liturgije".

    Uz ove riječi Biskupa A. Schneidera, prenesene na gorepomenutim katoličkim web-stranicama, napomenuo bih da je Biskup A. Schneider već pet dana kasnije 03.06.2018. ovo isto izgovorio u svojoj propovjedi na svečanoj pontifikalnoj Svetoj Misi, koju je je predvodio, ovoga puta u Crkvi svete Janje u Amsterdamu. Kojoj sam i sam nazočio. Služenje svete Tradicionalne Mise je trajalo nešto više od sat i pol, ali je vrijeme proteklo kao jedan kratki momentum. Kako je bilo? Sveto. Neizrecivo. Prelijepo. Nakon svete Mise, svi prisutni vjernici imali su priliku primiti i osobni blagoslov od Mons. Schneidera, a i progovoriti sa biskupom tko je već imao potrebu ili želju.
    Mora se reći da Crkva, nažalost, nije bila ispunjena do posljednjeg mjesta, ali kako se nalazi u gradu Amsterdamu... Zamjetno je da je Misi ipak nazočilo dosta ljudi srednje i mlađe dobi, te nemali broj najmanjih, dječice. Što je kako mi tvrde, i inače tako.
    U crkvi sv. Janje (Sint-Agneskerk Amsterdam) služenje svete TLM je svakog dana, a povjereno je Svećeničkom bratstvu svetog Petra.

    Ovdje je poveznica na njihovu web-stranicu - www.agneskerk.org
    a ovdje se nalazi nekoliko slika sa služenja Svete Mise i nakon, - https://photos.google.com/share/AF1QipO3oz8bi7I5g_txGMExoZMvPaUIiQ3Qb27e4_8ti-o2Ogw0Xa0zOssriRhOOv89IQ
    JbD

    OdgovoriIzbriši
  9. Odgovori
    1. Koliko se sjecam bilo je nesto s miniranjem zgrade u kojoj su bili i civili, pa su svi molili krunicu i bombe nisu eksplodirale. Ne sjecam se vise detalja.

      Izbriši
  10. Za prečasnog Kurečića trebamo puno moliti . Vjerujem da ni sam nije svjesan u čemu se našao. Sa jedne strane odjednom je dobio od Boga toliko veliku milost da može služiti TLM . Sa druge strane je odgovoran Kaptolu za svaki svoj potez i izgovorenu riječ. Mora jako dobro paziti da se ne zamjeri onima koji su ga imenovali , a opet mora paziti što govori pred tradicionalnim vjernicima koji jedva čekaju da nešto izgovori što se kosi sa predkoncilskim naukom ili je dvojbeno. Također moramo znati da mu se nije lako ,,prešaltati" sa NO mise i ekumenskog razmišljanja preko tjedna , na sat i pol nedjeljnje tradicije. Kad je u nedjelju počeo peopovjedati i spomenuo gozbu , mislio sam evo počelo je , no na kraju smo dosta toga naučili.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš zato što je s jedne strane, odgovoran Kaptolu za svaki svoj potez, a s druge, mora pred tradicionalnim katolicima zastupati katolički nauk, izgleda da će od svega ovoga biti više štete nego koristi.
      Prečasni Kurečić je nešto kao Stier ili Kovač u HDZ-u, mlaka oporba. Kao što će Stier načelno zastupati konzervativni svjetonazor, održati u Saboru odličan govor protiv IK i sl., ali u odlučnom trenutku ipak pognuti glavu pred Plenkijem, tako i preč. Kurečić služi TM, ali mislim da ne treba sumnjati kako bi postupio u za njega riskantnoj situaciji. Kamo sreće da sam u krivu.
      Katolički svećenik, ukoliko se ne radi o mlakom oportunistu, dugoročno ne može izdržati ovakvo sjedenje na dvije stolice. Da podsjetim na iskustvo patera Tilošanca nakon što je došao do krajnjih granica podnošenja modernističkih iživljavanja koje je trpio pokušavajući sjediti na dvije stolice:
      "U tom trenutku su stvari postale jasne – bila je to jednosmjerna karta za Bratstvo. Tada sam se sjetio proročkih riječi koje mi je izrekao p. Péter Papp za mojeg prvog posjeta Zaitzkofenu – da će doći trenutak kada ću morati donijeti konačnu odluku: ili za Tradiciju, ili za modernizam. Onda to nisam potpuno bio razumio ni tako ozbiljno doživio, no sada mi je postalo jasno, a odluku nije bilo teško donijeti."

      Izbriši
  11. Dopustite iznijeti ovaj komentar na Vaš osvrt. Treba svakako reći da ste korektno iznijeli svoja gledišta iz vlastite perspektive. Međutim, time nisu dani odgovori na sporna pitanja koja su postavljena u našim člancima: činjenicu da Zagrebačka nadbiskupija koristi ovu inicijativu da bi uputila poruku da vjernici ne smiju ići u kapelu Bratstva (što ste i sami na izvjestan način priznali), da preč. Kurečić podržava pokoncilski ekumenizam i da se cijela inicijativa odvija pod indultističkim pretpostavkama – da tradicionalna i nova Misa imaju doktrinarno jednaku vrijednost i da su NO i II. vatikanski sabor prihvatljivi te da je problem samo u njihovom tumačenju. To su uostalom i razlike između FSSPX-a i ED-zajednica – ne samo u pojedinim naglascima, nego u tome da FSSP, ICR i dr. zajednice načelno prihvaćaju (post)koncilske reforme, a da se trad. obred posljedično svodi na osobnu preferenciju. Dovoljno je samo pogledati knjige koje nudi FSSP da bismo vidjeli da nema nijednoga naslova koji bi govorio o problemu nove Mise ili II. vatikanskoga: http://www.fraternitypublications.com/

    Vjernici koji su privrženi FSSPX-u, a prethodno su dolazili u crkvu sv. Martina zasigurno priznaju važnost pokretanja prve javne tradicionalne Mise u Hrvatskoj (to je i istaknuto u našem prvom članku), no treba opet s druge strane situaciju sagledati šire u skladu s pitanjem koje je pravo rješenje za obnovu Tradicije.

    Nadalje, dopustite također iznijeti neke druge primjedbe s obzirom na ovu raspravu. Žalosno je da se u ovom tekstu (a i inače često) objavljuju komentari čiji je jedini cilj ocrnjivanje i klevetanje djelovanja Bratstva sv. Pija X. u Hrvatskoj i pojedinih osoba u tom kontekstu. Iza svega toga stoje najčešće pojedinci kojima nije uspjelo nametnuti svoje osobne hirove u ambijentu FSSPX-a (jer u njemu postoji autoritet koji oni organski ne podnose) pa sada pokušavaju liječiti svoje frustracije klevetničkim napadima koji zaslužuju odgovor da bi se začepila takva lažljiva usta.

    Na nešto od toga je već odgovoreno, no još valja reći da je p. Tilošanec vrlo detaljno izložio kako je došao do Bratstva i kada je zastupao koje stavove pa može svatko razumno za sebe zaključiti koliko su utemeljene insinuacije pojedinih provokatora: http://christusrexhrvatska.blogspot.com/2017/06/svecenice-gdje-je-tvoja-misa-x.html

    O tome pak kakva je marijanska pobožnost i nauk u kapelama Bratstva podmeće se bez ikakvih argumenata. Samo bi prvorazredni manipulator iz npr. jedne ovakve propovijedi mogao reći da je to 'marijanski minimalizam' (pojam čije značenje vjerojatno ni ne zna): http://christusrexhrvatska.blogspot.com/2017/09/sv-pio-x-marijanski-papa.html

    Nadalje, odurna kleveta da vjernici Bratstva (tj. bračni parovi) nisu otvoreni životu temelji se vjerojatno na napadu koji je pokrenut na ovome blogu nakon članka p. Larochea: http://christusrexhrvatska.blogspot.com/2016/08/povremena-uzdrzljivost-i-regulacija.html . Nema smisla ovdje detaljno objašnjavati pojedine navodno sporne tvrdnje, osim reći da su temelj za napade bili farizejsko sablažnjavanje ili rigorizam (ili jedno s drugim). Jer doista, koliko je vjerodostojno to moraliziranje iz ambijenta gdje se (barem prešutno) prihvaća NO i II. vatikanski?

    Žalosne su ovakve podjele, ali objektivnom prosudbom treba reći da tome pridonosi i liberalna atmosfera koja vlada na ovome blogu, gdje svatko može tračerski komentirati što i kako želi – možda ne baš o svemu, ali o Bratstvu sv. Pija X. i pojedinim osobama iz njegova ambijenta svakako.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ljudi,
      ovaj Prečasni koji je još početkom ovoga tisućljeća nazivao novi oltar "tezgom" i javno kritizirao liturgijsku revoluciju na Zapadu, pojavi se dve minute u jednom modernističkom prilogu, i Vi na njega drvljem i kamenjem. A on je misnik kojeg je odredio Kaptol, a ne izabrala zajednica tradicionalnih vjernika.
      Gdje vam je mudrost i razboritost?
      Je li malo trebalo pričekat pa reagirat?
      "Žalosne su ovakve podjele" - a tko ih unosi?!
      Geslo sspx-a je: "Pustite ED-ovce. Oni nemaju pastoral. Vi radite svoj posao!"
      I vi tak. Radite svoj posao i privlačite ljude.
      Iskreno - ovo dosad što imate ne može se nazvati uspjehom i privlačenjem.
      Barem po aktivnostima u kapelici u Zagrebu.
      Ovo mi više sliči na neke teorije zavjera i samoopravdavanje.
      Ljudi, delajte i odgajajte svoje ljude.
      Ak nekad i treba reagirat, mora li to biti promptno i agresivno?!
      I nas ostale poštedite od svojih teorija.
      Č

      Izbriši
    2. "objavljuju komentari čiji je jedini cilj ocrnjivanje i klevetanje djelovanja Bratstva sv. Pija X."

      Većina ljudi koje poznajem nema nikakav problem s Bratstvom, nego isključivo sa hrvatskim svećenikom iz Bratstva čije pastoralno djelovanje najbolje vidimo po plodovima. Danas u Zagrebu na Misi u kapelici u Dugavama ima manje ljudi nego nekada u Češkom domu. Nakon par godina djelovanja, dok Tradicija u Hrvatskoj cvijeta, njegov uspjeh je održavanje broja vjernika na razini početnih godina. Bojim se da su pravu oni koji kažu da je tom čovjeku jedino do treniranja svog autoriteta što je napomenuto i u ovom tekstu, te da mu je poslanje i pastoral Bratstva kod nas zadnja rupa na svirali.

      Čeh

      Izbriši
    3. Krajnje je vrijeme napisati otvoreno pismo poglavarima FSSPX-a od zbunjenih hrvatskih tradicionalnih katolika svim onim što se podmeće pod Bratstvo, a u biti je najbrutalniji način širenja kulta osobnosti. Mislim da bi to potpisalo barem 20-30 vjernika i pristalo na raspravu s priorom.
      Istina je. Postoji tradicionalni folklor i primanje u vitezove, no postoji i "drug politički" koji budnim okom prati i već pripušta ili eliminira iz zajednice sve one koji ne pristaju na potpuno nekritičko isticanje (s blažim oblikom obožavanja) jedne osobe kao apsolutnog, nepogrješivog i dragog duhovnog vođe.
      A taj ima teološkog znanja, ali s duhovnošću nikakve veze.
      Kult osobnosti, pa i u Tradiciji, uvijek ima veze s demonskim.
      IL

      Izbriši
    4. Ako su plodovi apostolata FSSPX-a slabi ili nikakvi, zašto je Kaptol imenovao svećenika i pokrenuo TM na Mirogoju? Kad se nakon smrti preč. Vitkovića obraćalo Kaptolu sa molbom za imenovanje novog svećenika i kad smo svoje župnike molili za pomoć u tom smislu, potpuno smo ignorirani. A sad se odjednom Kaptol odlučuje na ovakvu "kontrolu štete", te sam poziva vjernike na ono u vezi čega se nije mogao dobiti odgovor niti od jedne Crkvene strukture. Ima li to možda veze sa puštanjem korijenja FSSPX-a?

      No ono što me najviše zanima je kakav problem sa autoritetom patera Tilošanca imate i kako ste u taj problem uopće uspjeli upasti?
      Mislim, kako vjernik koji dođe na misu upadne u problem sa autoritetom svećenika? Zar ste željeli čitati poslanicu ili podijeljivati pričest, pa vam nije dozvolio? Ili što?

      Izbriši
    5. Kao što je već bilo rečeno, svi ovi negativni komentari proizvod su određenih osoba koje su se htjele nametnuti kao nedodirljive ličnosti u krugovima Bratstva (što sami predbacuju drugima – kao i druge stvari jer boluju od projekcije svojih problema), no kada je svećenik tome stao na kraj, onda drvlje i kamenje, napadi, klevetanje i ponašanje kakvoga nema na najprogresivnijoj župi u Njemačkoj.

      Sve takve ocjene su plod čistoga diletantizma, fantazije i krajnje zlonamjernosti. Svatko tko ima imalo pojma o životu tradicionalnih zajednica (kao i zajednica FSSPX-a), zna da u velikoj većini kapela godinama bude isti broj vjernika s malim, ali stabilnim porastom. Bratstvo u Hrvatskoj ne djeluje redovito ni dvije godine te pritom još nije utemeljilo priorat i samo bi neznalica i zanesenjak tvrdio da je dosad broj vjernika trebao eksponencijalno porasti. U Austriji i Njemačkoj je u jako puno kapela već godinama isti broj vjernika. A tamošnji svećenici zasigurno nisu nesposobni, nego se radi o izazovu djelovanja u današnjem sekulariziranom svijetu koje nije lako – u nekim zemljama tradicionalni apostolat napreduje brzo, u nekima teško i sporije. Na koncu, broj vjernika je važan, ali ne i presudan faktor, nego je to njihova formacija na kojoj svećenici Bratstva zdušno rade, o čemu vode brigu poglavari, a ne samopozvani pastoralni referenti.

      Također u svakoj kapeli ima priličan broj onih koji otpadnu zbog različitih razloga – bilo to zastranjenje u sedevakantizam, tzv. otpor, povratak na NO ili zbog nekih osobnih problema. Da postoji 20-30 osoba koje bi se za bilo što tužile poglavaru Distrikta je čista izmišljotina i laž – prije ako se taj broj podijeli s 10, a onda bi se tek vidjelo bi li poglavar uopće uzeo papir u ruke s obzirom na moralni integritet dotičnih.

      Pater Vidko Podržaj zna reći da su mnogi koji uđu u Tradiciju još jednom nogom u NO i modernizmu, a da to ne shvaćaju. Bilo bi dobro da si to neke usijane glave uzmu k srcu pa se malo preispitaju. No to neće biti lako jer isti nemaju poglavare i odbacuju bilo kakav autoritet, dok ih svećenici imaju. A ti poglavari nisu nesposobni i vide stvarnost kakva jest pa se suprotnom tvrdnjom dovode u pitanje i njihove kompetencije. Onda nam doista nikakvo pastirsko vodstvo ni ne treba i spremni smo tražiti celebrante po bijelome svijetu koje ćemo mjeriti po svojim ukusima. Naše bake su barem dobro znale kakve to veze ima s katoličkom vjerom.

      Izbriši
    6. Tradicionalisti se razočarali u SSPX jer se uvidjeli da SSPX nije kokodakaonica i da će svećenik dozvoliti njihova mentalna pražnjenja.

      W.

      Izbriši
    7. "U Austriji i Njemačkoj je u jako puno kapela već godinama isti broj vjernika. A tamošnji svećenici zasigurno nisu nesposobni, nego se radi o izazovu djelovanja u današnjem sekulariziranom svijetu koje nije lako"

      Što je TLM od "nuklearne bombe" kako se vazda govorilo kod tradicionalista, postala "petarda"?

      Pavao

      Izbriši
    8. Bez imalo ironije, molio bih IL koji raspisuje referendum protiv patera da mi objasni kako se uključiti u tokove izvan kojih sam u potpunosti, dapače, ne znam ni da postoje.
      Dakle, misli li se na ministrante i/ili ostale vjernike koji na neki način žele sudjelovati u radu Bratstva ili na vjernike koji pohađaju misu u Dugavama, općenito?
      Redovito idem na misu u Dugave, ali do sad nisam znao da me pater može pripustiti ili eliminirati iz zajednice vjernika. Također nisam primjetio širenje kulta osobnosti. Kako to vjernik na misi uopće može registrirati?

      Ako sam nešto krivo shvatio, ispričavam se.

      Što se demona tiče, demonsko rikanje je itekako očito.

      Izbriši
    9. A Rijeka?
      Koja rijeka je njih otplavila?
      Od 30-40 na 5-7.
      Č

      Izbriši
    10. Katolička Tradicija piše Pater Vidko Podržaj zna reći da su mnogi koji uđu u Tradiciju još jednom nogom u NO i modernizmu, a da to ne shvaćaju.
      A odnosi li se to i na našeg FSSPX patera koji iz istog koša doša u tradiciju?

      Miki

      Izbriši
    11. Poljska: s 200 na 2000 u nekoliko godina.
      Č

      Izbriši
    12. Mislim, kako vjernik koji dođe na misu upadne u problem sa autoritetom svećenika?

      Kvatrić to je dobro pitanje. Na tradicionalnoj misi nema čitanja i samovolje laika pa mi nije jasno na što misli Katolička Tradicija.Možda su mu ministranti nešto gurali po svome. Nadam se da se to neće dogoditi i kod nas na Mirogoju jer smo jedva dobili svećenika. Treba svećenika slušati oko ponašanja u crkvi.

      Zoran M.

      Izbriši
    13. Miki, došao je iz istog NO koša kao i pater Vitko i 99% hrvatskih vjernika FSSPX-a, samo to lako zaboravljaju. Obojica su ređeni po drugovatikanskom obredu, a svi navedeni bez iznimke kršteni po istom.

      Ivan K

      Izbriši
    14. Tko je pastir dobri ako ne onaj koji život svoj daje za ovce. Na žalost ni u jednoj se bogosloviji ne može naučiti ljubiti . To se ne može ni kupiti. Karizmu imaš ili nemaš . Ako glumiš pastira a najamnik si , stado će ti se brzo rasuti, već pri prvom napadu.
      Robelar

      Izbriši
    15. Kvatrić, problem je u tome što se neki ne mogu ponašati kao normalni vjernici koji će doći na misu i pomoći gdje je potrebno, nego traže da se uzvisuju njihove ličnosti i da im se u svemu podilazi. A onda kada svećenik to ne dopusti, drvlje i kamenje po njemu. Svi ovi napadi su samo dokaz da je FSSPX Božji znak za obnovu Crkve jer se danas nikoga toliko ne napada. Ne samo da Bratstvo napadaju bezbožnici, neprijatelji Crkve i modernisti, nego i lažna braća.

      Kako je rečeno, jedina je razlika da svećenici imaju svoje poglavare koji će iz prve ruke procijeniti njihov teološki i duhovni kapacitet pa u skladu s time poduzeti potrebne mjere. Zato i svećenici koji dođe iz biskupija moraju proći određenu formaciju kao što su je prošli p. Tilošanec i Podržaj. Dok si neki laici umišljaju da im nikakvo vodstvo ne treba niti ga imaju pa sami sebe pasu. A onda vidimo kako to završi.

      U Poljskoj Bratstvo ne djeluje 2 godine, nego 25 godina jer se tamo Tradicija počela obnavljati odmah nakon pada komunizma. Isto tako u Mađarskoj djeluje već više od 20 godina, ali se tamo za razliku od Poljske broj vjernika nije povećao. Isto se tako u Španjolskoj i Italiji koje su povijesno katoličke zemlje Tradicija razvija vrlo sporo u usporedbi s npr. Francuskom ili SAD-om. I u samom SAD-u su ispočetka nastali veliki problemi kada su se odvojili određeni sedevakantisti pa nikome nije palo na pamet kriviti svećenike ili nadbiskupa Lefebvrea za to. Očito postoji mnoštvo faktora koji utječu na razvoj apostolata i koji se ne mogu svesti na bapske priče.

      Izbriši
    16. "Ne samo da Bratstvo napadaju bezbožnici, neprijatelji Crkve i modernisti, nego i lažna braća."

      Da, unutarnji i vanjski neprijatelj. Tako to obicno i bude.

      P.

      Izbriši
    17. Svi katolici se trebaju boriti za potpunu istinu i pritom očekivati progone jer im je tako sam Krist obećao. Isto tako vrijedi za sve da bi trebali imati više poštovanja prema svećenicima... svi vi koji po internetu tračate svećenike, možda je vrijeme za ispovijed.

      "Do smrti se bori za istinu,
      i Gospod će se boriti za te." (Sir 4, 28)

      "Svom dušom svojom boj se Gospoda
      i štuj njegove svećenike." (Sir 7, 29)

      Izbriši
    18. Protivnike Bratstva možeš moliti, kumiti, za konkretne odgovore, ali ništa. Samo ad hominem napadi, optužbe bez argumenata i cinični komentari.

      Katolička Tradicija, hvala na odgovoru, kad se već protivnici ne oglašavaju.
      Potpuno se slažem da su ovi napadi dokaz kako je FSSPX Božji znak za obnovu Crkve. Kao prvo treba imati na umu da je đavao daleko lukaviji od ljudi i da nije čudno ako napadi stižu i izvana i iznutra tj. od lažne braće. Ili kako „P“ sarkastično kaže, od unutarnjih i vanjskih neprijatelja.
      Kao drugo, ako nekoga ti napadi i poljuljaju, uvijek se treba uhvatiti nepogrešivog lakmus papira kojega nam je dao sam Krist:“Kad biste bili od svijeta, svijet bi svoje ljubio;...“ (Ivan 15,19) i tako vratiti mir.

      Izbriši
    19. Stjepane ,vrijedi li isto i za svećenike koji tračaju vjernike?

      T.

      Izbriši
    20. Sakrament ispovijedi je tu za sve. Bolje se na vrijeme preispitati i pokajati...

      Izbriši
    21. Kvatrić opet vam ponavljam nema tu protivnika Bratstva, barem ne među ljudima koje KT proziva. Ljudi samo imaju problem sa našim svećenikom Bratstva a blog ili Internet sigurno nije mjesto za iznositi detalje.
      Ako vas tješi i ja mislim da je Bratstvo blagoslov za Crkvu, ali nažalost kao što je i NO prepun dobrih i loših svećenika, kao što među tradicionalistima ima dobrih i loših ljudi, tako isto među svećenicima Bratstva može biti dobrih i loših svećenika. Mislim da se oko toga možemo svi složiti.

      Čeh

      Izbriši
    22. Ne volim čitati komentare, a još manje komentirati, ali radi pravde još nešto moram reći.
      T., svećenik je posvećena osoba, tako da ukoliko netko govori klevete protiv njega, kriv je dodatno i za svetogrđe. Zatim, otkrivanje nečega tajnog o nekoj osobi, pa makar to bila i istina, da bi se narušio njezin ugled (a izgleda kao da je upravo to jedina svrha i cilj ovih napada na vlč. Tilošanca) je težak grijeh. Mi smijemo argumentirano i pristojno upozoravati na zablude koje svećenici javno šire radi dobrobiti drugih duša. Ali ne smijemo štetiti nečijem ugledu otkrivajući tajne slabosti ili grijehe. Svećenik je ponekad dužan radi dobrobiti drugih upozoriti na nekoga ako smatra da time možda može spriječiti sablazan ili neko zlo. Tračanje za mene znači nepotrebno otkrivanje istine radi zadovoljstva, a to je naravno uvijek grijeh. Kod svećenika je važno da naučava pravovjerno i da se drži tradicionalnih sakramenata, a sviđa li nam se njegov karakter ili temperament je zaista nebitno.
      Zatim, od samog početka dolazim na Mise Bratstva i relativno dobro poznajem situaciju u raznim gradovima Hrvatske. Mogu samo reći da ništa od ovoga nije istina što se navodi kao problem. Recimo, postotak djece na Misama je uvijek velik, a upravo zbog velikog broja djece pa i malih beba, majke i djeca ne mogu uvijek dolaziti na Misu. Ne poznajem nikoga tko je zatvoren za život. Ne može svaka žena roditi puno djece (npr. bl.Ivan Merz je bio jedinac), niti će se netko posvetiti samim brojem djece. Tu djecu (1 ili 10) treba odgojiti za Nebo. Osuđivati nekoga samo po broju djece koji je vidljiv ne znajući koji je razlog tome, je također grijeh.
      Znam da ljudi iz različitih razloga počnu dolaziti na Mise u Bratstvo. Često ti razlozi nisu baš najbolji, recimo dođu isključivo radi načina primanja pričesti ili im je tradicionalna Misa dostojanstvenija, a nekad su oni i posve krivi npr. čitaju već davno razotkrivene lažne poruke iz Knjige istine (makar ne znam što točno tamo piše da dođu na TLM), a nisu svjesni onih pravih. Samo mali broj vjernika shvaća da trebaju učiti o svojoj vjeri iz starih katekizama, enciklika i od dobro formiranih tradicionalnih svećenika. Mnogi su vrlo samouvjereni da sve znaju i da ništa ne moraju učiti (da znaju bolje od svećenika), a kamoli mijenjati u svom životu. I onda takvi odlaze, opet iz raznih krivih razloga. Neki radi koristi i interesa, jer im se više sviđa ići na Misu u pravu crkvu, jer ne znaju kako će sve to objasniti djeci, jer žele i dalje živjeti vrlo svjetovno, jer ne žele progon, jer (žene) ne žele nositi žensku odjeću i veo, jer su ljudi tamo ovakvi i onakvi, jer im se ne sviđa svećenik,...kao da je to bitno. Neki čak prigovaraju upravo radi pretjerane pobožnosti prema Mariji. Do prije nekoliko desetljeća postojala je samo tradicionalna Misa pa su sveci ipak govorili kako većina duša propada. Ljudi su jednostavno skloni zabludi i grijehu. Lakše je stalno upirat prstom u nekog drugog da je kriv i baviti se njime, umjesto da posvećuju sebe i svoje obitelji.
      Što se tiče plodova nečijeg rada, oni neće uvijek biti vidljivi u brojnosti ljudi koji dolaze na Misu, već u njihovoj svetosti. A mogu samo reći da se među vjernicima koji pohađaju Mise Bratstva mogu naći ljudi koji su se tome itekako približili svojom vjerom, načinom života i strpljivim podnošenjem teških križeva koje im Bog šalje.
      Na kraju samo mogu reći Bogu hvala na vlč. Tilošancu i nadam se da će se naći još koji hrvatski svećenik koji će biti dovoljno hrabar da mu se pridruži u brizi za nas vjernike.
      M.F.

      Izbriši
    23. M.F.
      Mi smijemo argumentirano i pristojno upozoravati na zablude koje svećenici javno šire radi dobrobiti drugih duša.

      A jesmo li bili argumentirani i fini će procijeniti tko? Možda pater M.T. ili M.F ili Kvatrić!?
      Prestanite biti smiješni i nametati dvostruka mjerila. Kad vi napadate prečasnog Kurečića onda je to argumentirano i fino, a kad mi napišemo nešto kontra, onda je to drski napad, hrpa laži, potreba za ispovijedi i slično. Dajte se molim vas uozbiljite i brinite o spasenju svoje duše, a druge koji nisu izabrali put poput vašega, pustite na miru. Ako ste zaista iskreno uplašeni za njihove duše, te ovo sve radite i pišete iz kršćanske brige, onda radije probajte moliti i postiti za njih. Očigledno svetaca u vašim redovima, sposobnih za takve duhovne bojeve, imate i više nego dovoljno.

      Miro


      Izbriši
    24. Autor je uklonio komentar.

      Izbriši
    25. Čeh,
      kakva inverzija! Optužujete KT za ono što vi radite. Vi ste ti koji prozivate patera, dok KT samo odgovara na neargumentirane optužbe.
      Ako niste protivnici Bratstva, zašto javno napadate jedinog hrvatskog svećenika Bratstva i to bez ijednog iznesenog argumenta?
      Kakve probleme ljudi imaju sa paterom i kako su u te probleme uopće upali? Ako smatrate da blog nije mjesto za iznošenje detalja (niste iznijeli ništa, kamoli detalje), još je manje mjesto za iznošenje neargumentiranih optužbi.

      Nagađanja ima li među svećenicima Bratstva ovakvih ili onakvih, potpuno su besmislena. A kad se ta nagađanja iznose samo kako bi se neargumentirano napalo određenog svećenika, tada je to i vrlo podlo.

      Izbriši
    26. I najgore kritike, pa čak i klevete svetcima su bile korisne za duhovni razvoj.
      Strah me je odnosa 100%:0%. Ja sam u svemu uzor, a drugi su čista ništica.
      To nema ni među vjernicima, ni među tradicionalistima, ni među svećenicima ni biskupima.
      Iz svakoga sukoba trebamo naučiti i reći: Mea culpa. Svi smo mi grješnici, ja prvi.
      Sutra je blagdan Srca Isusova - velikoga primjera ljubavi i strpljivosti.
      Jadni smo mi tradicionalisti ako to ne svjedočimo.
      Zahvaljujem svima koji su me prozvali. Očito u nečemu imaju pravo.
      No svatko ovdje može pisati. Postoje neki koji vole oponašati stil pisanja drugih ljudi.
      Tako da ove rasprave mogu dovesti i do krivih zaključaka (iako uglavnom znamo tko što piše i tko kako piše).
      Problem je kad je netko dobrim dijelom izgubio kompas i vlastiti zaključci su uvijek oni pravi.
      Ja bih volio da se mene osobno pusti na miru i da se na temelju sumnji o navodnom mom stilu ne donose zaključci.


      Kikii

      Izbriši
    27. Miro,

      ljudi su komentirali izjavu da su odluke Drugog vatikanskog obvezne za sve. Jedno je komentirati nečije izjave, a drugo napadati osobu.

      Izbriši
    28. “Da nisam katolik, i da tražim istinsku Crkvu u današnjem svijetu, tražio bih onu Crkvu koja se ne slaže sa svijetom; drugim riječima, tražio bih Crkvu koju svijet mrzi.
      Razlog za to bio bi sljedeći: ako je Krist prisutan u ikojoj Crkvi u današnjem svijetu, ljudi će ga mrziti kao za zemaljskog života.
      Ako danas tražiš Krista, potraži ga u Crkvi koja se ne slaže sa svijetom.” -Nadbiskup Fulton J. Sheen


      Zanimljivo je bilo vidjeti napade i upozorenja protiv SSPX-a za djeljenje nedavnog sakramenta Potvrde, jer im je toboze svima bilo stalo da se katolici “ne iskljuce” iz Crkve. Nije li ovo fascinanto? Nisam ni u snu ocekivao da cu docekati dan kada ce index i konzervativac ostaviti svoje razlike po strani radi borbe za katolicke duse protiv zajednickog "neprijatelja".



      https://www.index.hr/vijesti/clanak/bozanic-ne-smijete-primiti-sakrament-od-francuskog-monsinjora-mogli-biste-biti-iskljuceni-iz-crkve/1044279.aspx
      https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska/kardinal-bozanic-izdao-upozorenje-nemojte-ici-kod-tog-biskupa-on-uopce-nema-dozvolu-da-dijeli-sakramente/7348485/
      http://www.dnevno.hr/vjera/iz-zivota-crkve/kardinal-bozanic-odaslao-snaznu-poruku-molimo-mudrost-i-svjetlo-duha-svetoga-u-savjestima-onih-koji-donose-odluke-1151638/
      https://direktno.hr/zivot/vjera/kardinal-bozanic-izdao-vazno-upozorenje-vezano-uz-obavijest-koja-bi-mogla-uznemiriti-vjernike-122275/
      http://www.konzervativac.com/2018/05/12/drustvo-sv-pija-x-kanonski-status/



      Cijela lepeza lijevo-desnog spektra se udruzila (ima ih jos dosta i isprike jer hiperlinkovi nisu radili) i svako je imao svoj motiv, ali su svi nasli kut iz kojeg napasti i zasuti SSPX, pa cak i hrt-ov prilog gore.


      A sto se tice klevetnika komentatora, mozda vam nesto znaci da je Dante smutljivce i prevarante smjestio u donji dio osmog, a izdajnike u deveti krug pakla.

      Nije problem iznijeti konstruktivnu kritiku na racun bilo koga, ali lagati i podmetati je djavloski. Ono sto mogu nadodati je da ne znam ni jednog svecenika u Hrvatskoj osim patera Tilosanca koji ce potegnuti ako treba i tisucu kilometara, pa i van granica da bi ispovijedio i pricestio samo jednu dusu. Ako vec treba usporedjivati sa drugim SSPX-ovim svecenicima kako to neki ovdje zagovaraju, onda mogu reci iz prve ruke za one francuskog i engleskog podrijetla koji djeluju u Engleskoj, da je pater od njih daleko teoloski potkovaniji i “pravovjerniji”. Kod dolazaka na mise Bratstva u Hrvatskoj u zadnje dvije godine nisam primjetio niti jednu zamjerku. Ne znam zaista sto bi neki htjeli!

      Nekima je pater premalo rigorozan, nekima previse. Neki bi radje malo po svome, a nekima ni ne trebaju sakramenti. Nista novoga vec 2000 godina:

      "S kim da prispodobim ljude ovoga roda? Na koga su nalik? Oni su kao djeca, što sjede na trgu i dovikuju jedni drugima: Mi smo vam zasvirali, i vi nijeste igrali; mi smo tužaljke zapjevali, i vi nijeste plakali. Ivan Krstitelj došao je; on nije jeo kruha i nije pio vina. Tada ste rekli: Od đavla je opsjednut. Sin Čovječji došao je; on jede i pije. A vi kažete: Gle izjelice i pijanice, prijatelja carinicima i grješnicima! Ali opravda se Mudrost pred svom djecom svojom.” Lk 7,31-35

      Izbriši
    29. Rijeka osta bez odgovora?!
      Što se dogodilo? Gdje su mise, vjernici? IL

      Izbriši
    30. IL, o Rijeci bi se mogla napisati jedna duga priča, a onda bi se morali iznijeti neki povjerljivi podaci. Oni koji su bili tamo i vidjeli situaciju znaju se za ovo stanje danas ne može okriviti vlč. Tilošanac. Proučite malo povijest Bratstva u svijetu. Recimo jedno vrijeme su imali Misu u Irskoj, a onda je godinama nisu uopće imali. Kao što je već rečeno, postoji puno faktora koji utječu na razvoj apostolata. M.F.

      Izbriši
    31. Nevjerojatna je podlost i upornost kojom su neki provokatori u stanju blatiti Bratstvo sv. Pija X. I to sve samo zato što se netko usudio odgovoriti na suptilne napade koji su sadržani u ovom videu i u kardinalovim pismima. Strašan crimen! Bogu hvala da su se takvi sami isključili iz krugova vjernika FSSPX-a i da ga ne predstavljaju jer takvu propagandu nitko ne bi želio.

      Cijela ova tragikomična predstava može se označiti onim hrvatskim sindromom: 2 Hrvata, 3 stranke. Ne može netko drugi biti glavni (pa ni svećenik), nego moram to biti baš ja pa ako to ne mogu, onda ću osnovati neki svoj HSP iz kojega ću pljuvati po drugome.

      Optužbe su zapanjujuće: krivo me pogledao, kiselo mi se nasmijao, nije oduševljeno skakao na moje prijedloge, nije svugdje trubio kako sam ja dobar i pametan, prekinuo me u krunici, drznuo se opomenuti me zato što sam tračao i napadao Bratstvo po kojekakvim blogovima, što širim nekatoličke stavove i sl. Strašna tiranija! Dajte zovite plavi telefon na Kaptolu.

      Pročitajmo si malo II. poslanicu Korinćanima (čitanje za nedjelju Šezdesetnice) kako se Apostol naroda mora sučeljavati sa svojim protivnicima koji su ga klevetali iracionalnim optužbama koje se mogu 1 na 1 usporediti s nekim komentarima na ovome članku. Ništa novo pod Suncem – ako su njega napadali, onda će zasigurno i buduće Božje službenike koji će činiti njegovo djelo. Zato su ovakvi napadi Božji znak da je upravo djelo nadb. Lefebvrea – FSSPX, taj znak za obnovu Crkvu koji je Bog podigao za naše vrijeme da bismo očuvali vjeru.

      Nadamo se i molimo da će Srce Isusovo koje danas slavimo dati milosti onima koji su se teško ogriješili klevetama i svetogrđima da se pokaju i učine zadovoljštinu za ta zlodjela.

      Izbriši
    32. KT niste se uspjeli ni danas suzdržati.
      Žalosno. Korisnije bi vam bilo da pročitate ovaj tekst http://murusinexpugnabilis.blogspot.com/2018/06/vaznost-blagdana-presvetoga-srca-isusova.html

      Svima sretan i blagoslovljen današnji blagdan Srca Isusova!

      Miro

      Izbriši
    33. Po mom, najgoru propagandu cinite vi iz sspx-a sami sebi. Da se razumijemo, ja niti dolazim na mise kod sspx-a, niti na mirogoj, naprosto zato sta nisam u Zagrebu, ne znam osobno nikog od ukljucenih, pratim ovaj sajt ko bilo koji drugi anonimni sajt, prosudjujem po ovom sta citam i stojim kod onoga - najgoru propagandu cinite vi sami sebi. Cemu ove pravednicko-mucenicke tirade ovdje u komentarima? Doslovno su vam svi krivi, a jedino vi pravedni. Sta da na to covjek kaze nego ironicno komentira - unutarnji i vanjski neprijatelj. Dajte se prihvatite svoga posla, a provokatore pustite kraju, prestat ce provocirat kad vide da se nitko na to ne obazire, a vi ako dobro radite plod ce doci prije ili poslije. A ako taj plod ne dolazi onda se trebate zapitati o sebi, a ne pljuckati okolo po drugima kao sta ste napravili na oba sspx bloga kad je ponovo pokretana misa kod ove zajednice iz Martina. Nisko i jadno. I onda vi pisete drugi su vam problem. Ne izgleda tako iz moje perspektive.

      P.

      Izbriši
    34. Evo,javlja se Rijeka, kad ju se proziva. Nema šanse da bude ispod 7 vjernika jer samo iz naše obitelji je toliko. A što se tiče onih koji su otpali, oni su zbunjena zatvorena grupa koja "ne treba" ni svećenika, ni misu, a najmanje druge vjernike. Nakon godine dana zanedničkih pohađanja mise nidmo uspjeli doći dalje od "Dobar dam" s njima, a i za to nam je trebalo nekoliko mjesreci. Ne govorite stvari o kojima nemate pojma. Rijeka je općenito duhovno tvrd grad. Ali, vjernici dolaze. Kad bi misa bila češće, a moramo biti zahvalni i Bogu i pateru na svakoj pojedinoj, još ljudi bi se odlučilo dolaziti redovito. Mi molimo svamodnevno na tu nakanu. A oni koji imaju problema sa "određenim svećenikom Bratstva" imali bi ga zasigurno i sa bilo kojim drugim svećenikom Bratstva. Kod nas su bili i p. Papp i p. Frey. Koliko mogu razlučiti iz onog što vidim i znam i to (problem sa određenim svećenimom, za kojeg imam samo riječi hvale) je plod obnove IIV u kojoj su svi jednaki i svi "kraljevsko svećenstvo", pa je poštivanje svećeničkog staleža nepoznanica..
      S.Š.

      Izbriši
    35. Ovdje se ne zna tko što piše i piše li službeno.
      Netko bi rekao da je ovim "obranama" Bratstva cilj kod ljudi postići gađenje prema Bratstvu i tradiciji. Zar je ovo apostolat?!
      Važno je ne zamrziti Bratstvo. I ovo će proći. QV

      Izbriši
    36. Da, čitajući sve od reda, stječe se dojam kako je čudan ovaj hrvatski čovjek katolik... općenito govoreći.
      No nije sve tako ni crno, jer ima tu (ovdje) puno iskrene revnosti za Katoličku vjeru, i Svetu Crkvu, i Svetu Misu,... Svećenike se ipak treba prije svega blagoslivljati, za njih puno moliti, dragom Bogu zahvaljivati, i tek ako smo dobro, te barem tri puta dobro odvagnuli da bismo svećeniku mogli dati neki prijedlog ili savjet, to onda i učiniti, ali uvijek uz DUŽNO poštovanje, te odabranim uljudnim i jasnim riječima. Najbolje privatno, a ne javno, osim uz njegovu eventualnu suglasnost ili možda i zamolbu.
      Koji god svećenik da je u pitanju!
      Jer svećenik jeste doista istinski i pravi posvećenik samog Gospodina Isusa Krista!
      Što svatko ovdje zacijelo i bez dvoumljenja zna i ne može reći da je zaboravio... A ako zna to onda zna da se svojim obraćanjem svećeniku, ako je ono nedostojno ili čak i gore od toga, ustvari obraća i samom Kristu Isusu.
      Ako naime više ni u svećeniku ne vidimo Krista, kako onda uopće da Ga vidimo u bližnjemu svomu? A kamo li tek u neprijatelju svom?

      Na kraju, ... čitajući ovo zadnje, pitam se zašto uopće i pomišljati i na samu mogućnost da bi se Svećeničko Bratstvo svetog Pija X moglo zamrziti? Gdje se u rečenici i kontekstu nameće misao kako bi ta eventualna mržnja mogla dolaziti, tj. odnosila se na Katolike?
      Zar je moguće pomisliti da bi Katolici mogli mrziti najpredanije i najrevnije branitelje Kristove svete Crkve i Katoličke nam vjere?
      Ne. Ne katolici to ne mogu, nego to je ovaj svijet i oni koji su od ovoga svijeta, koji njemu pripadaju, tako da i oni svi koji bi bili u stanju doista zamrziti revne i vjerne pastire Kristove, prionuli bi uz ovaj svijet i postali njegovi. A dvojici gospodara se ne može služiti...

      Pogledajmo i ovaj nam pred nosom, bolni i gotovo nevjerojatni primjer u Rimu. Pa koji bi Katolik bio lud da zamrzi Kristovu Crkvu, i pored ovakvog papa Bergoglia?! Za kojega, btw. umirovljeni biskup Garcia, već po drugi put javno i izričito naziva antipapom.
      Neka me se ne shvati pogrešno, ovo zadnje sam dao kao primjer samo da naglasim besmislenost i samog pomišljanja o nekakvoj mržnji, pa još pravih i vjernih Kristovih odabranika. Daleko bila ikakva pomisao o stavljanju svih u istu košaru, a po onom najvažnijem pitanju,- vjernosti i odanosti Kristu Bogu.
      JbD

      Izbriši
    37. P., zasigurno ste upoznati da je nadbiskup Bozanić neprestano odašiljao poruke da vjernici ne smiju sudjelovati u aktivnostima Bratstva i da bi njegovo djelovanje bilo zabranjeno. Ponajprije je to učinio u pismu kojim je odredio crkvu Krista Kralja za služenje tradicionalne Mise, izjavivši da je to jedino mjesto gdje se okupljaju vjernici privrženi tradicionalnome obredu. Zatim je uslijedilo priopćenje o navodnoj zabrani podjele sakramenta Potvrde gdje je opet bila sadržana ista poruka. I evo sada preč. Kurečić u ovome videu ponavlja opet u biti istu stvar. Vi tvrdite da na sve to uopće nije trebalo reagirati? Naravno, imate pravo na svoje mišljenje, no isto tako uzmite u obzir da je to unijelo izvjesnu zbunjenost te da su sami vjernici osjetili potrebu da ih se zaštiti i ojača u svojoj borbi za vjeru usred svekolikih napada. I Bogu hvala da je Bratstvo izdalo neka službena priopćenja ili tekstove o tim spornim temama, a na našem blogu su objavljena dva članka koja se bave problematikom iz jednoga drugoga kuta.

      Nadalje, krajnje je licemjerno od nekih podržavati napade na Bratstvo, a onda tvrditi da se odgovorima na te napade izaziva sablazan. To je doista tako bezumna, ljigava inverzija da se to riječima ne može opisati. Ili pak provocirati i onda odašiljati nekakve patetične, moralizirajuće poruke pod naličjem pobožnosti. Oni koji poznaju cijelu situaciju znaju da tu nije posrijedi 5-6 osoba koje se potpisuju pod različitim nadimcima, nego jedna ili najviše dvije koje ovakvim niskim, udbaškim metodama pokušavaju oblatiti ugled Bratstva. Ali kako je dolje napisao p. Podržaj, to im se zasigurno neće upisati u zasluge.

      Izbriši
    38. Ma dajte, pa nisu ljudi ludi. Pa ste se bas nasli rasciscavati ta pitanja na oba bloga simultano, tocno pred pokratenje mise ovamo? I da ne bi bilo zabune, potrudit se pozvati ljude da ne idu tamo na misu? I onda vi stvarno mislite da to ljudima sa strane izgleda kao brizno objasnjavanje ove ili one nedoumice? Da, kako da ne. To izgleda kao da ste se naprosto prepali da cete pokretanjem ponovne mise ovamo ostat bez ijednog vjernika. A to je onda i jadno i nisko. Jadno je sto pored puste price o cudesima koja radite gdje se pojavite ni nakon nekoliko godina ocito nemate neku brojniju i jacu zajednicu vjernika. A nisko je odluciti se na takav potez. Tako to izgleda iz moje perspektive. A onda su ove mucenicko-pravednicke tirade u komentarima samo slag na kraju. Dajte shvatite vec jednom - smijesno i neuvjerljivo je kad netko stalno pronalazi mane na drugima, a sebe kuje u pravednike. Licemjeran ovaj, ljigav onaj, provocira ovaj, udbas onaj, a bog ce veliki prepoznati moju o preveliku pravednost i dati mi veliku krunu, kad vec vi necete. Reklo bi se u mom kraju - hvalite me usta moja, kada tudja nece. Dajte se prihvatite svoga posla umjesto da trazite krivce, tako cete mozda biti bolje srece u privlacenju ljudi nego ovako.

      P.

      Izbriši
    39. Vrh je bio onaj tekst na "službenijem" blogu FSSPX-a gdje se upozorava vjernike da ne primaju "svetu Pričest iz ciborija koji je posvećen na novoj Misi". Može li niže i licemjernije od toga?

      Ivan K

      Izbriši
    40. Vi „P“ napadate Bratstvo kao Pupovac Vukića. Kao što Pupi optužuje Vukića za sve i svašta, ali ni u jednom trenutku ne demantira činjenice koje Vukić iznosi u svojoj knjizi, tako i vi napadate Bratstvo, ali ne govorite što činjenično nije točno u iznešenom od strane KT.
      Sve vam se nešto čini, izgleda ovako ili onako, jadno i niskom vam je ovo i ono i sl., ali ne demantirate ništa od onoga što su izrekli nadbiskup Bozanić i prečasni Kurečić, a što je naveo KT.
      Jedino što još kao Pupovac ne pozivate na hapšenje ideoloških protivnika.

      Ni nakon vrlo detaljnog objašnjenja, još uvijek vam nije jasno kako u apostolatu Bratstva nije bitna kvantiteta, već kvaliteta, tako da privlačenje ljudi pod svaku cijenu ni nije poželjno. Kome je do kvantitete, ima je kod modernista napretek.
      Argument većine u katoličanstvu ne znači ništa. Ustvari, najčešće znači krivi smjer. Da češće čitate Bibliju, vidjeli bi da se o tome govori kroz cijeli i Stari i Novi zavjet.

      Izbriši
    41. A vi Kvatrić, kad već idete tom linijom, vi ste poput Bernardića koji čim progovori, digne HDZ-u rejting za par postotnih bodova (i to nije prvi put na ovom blogu). Najbolju uslugu FSSPX-u ćete učiniti ako ih prestanete braniti. Vaš zadnji iskaz u potpunosti potvrđuje sve ono što je P. naveo.

      Ivan K

      Izbriši
    42. Ivan K,
      prvo, niti razumijete analogiju s politikom, pa tulavog Bernardića gurate gdje mu nema mjesta, niti shvaćate da katoličanstvo nema veze sa demokracijom.
      Dakle, radi lakšeg shvaćanja pozicija u pomutnji koja vlada, a koristeći analogiju s politikom, modernistička Crkvena vlast bi bili Plenki i plenkisti, Ecclesia Dei ekipa bi bili Plenkijeva oporba u HDZ-u (Stier, Kovač, Brkić...), dok bi FSSPX bio istinska oporba, nešto kao NZH i ekipa oko Ž. Markić. Bernardić spada u deklarirane neprijatelje pa bi on bio npr. Šefko Omerbašić ili Ognjen Kraus. Ili možda najbolje, Veljko Kajtazi.
      A kao što sam rekao, katolička vjera tj. istina ne ovise o mišljenju većine, rejtinzima ili rezultatima glasovanja, tako da od mog podizanja rejtinga (valjda Kaptolu?!) ionako nikakve štete.

      Drugo, osim što kao i P revno brinete za budućnost FSSPX-a i neumorno dijelite savjete za njegovu dobrobit, kao ni P ne govorite ništa o sadržaju. Ok, shvatili smo kako bi za FSSPX bilo najbolje da ga prestanemo spominjati, ali dajte malo probajte i demantirati iznesene činjenice.

      Izbriši
    43. Kvatrić, bojim se da ste Vi taj koji ne razumije sasvim jednostavnu usporedbu. Probajmo ovako. Svaki put kada na ovom blogu pritisnete "Objavi", FSSPX u Hrvatskoj izgubi jednog vjernika. A to ne govorim zato što mi je naročito stalo do njihovog apostolata u Hrvatskoj. Baš naprotiv. Samo izvolite. Ako ste Vi i vama slični lice njihovog apostolata u Hrvatskoj (a bojim se da jeste), onda bolje da ga i nema.

      Ivan K

      Izbriši
  12. Prečasni Kurečić kaže da su odluke Drugog vatikanskog obvezne za sve.

    "Crkva gleda s poštovanjem i muslimane, koji se klanjaju jedinomu Bogu, živom i subzistentnom, milosrdnom i svemogućem, stvoritelju neba i zemlje, koji je govorio ljudima. Oni se svom dušom nastoje podložiti njegovim skrovitim odlukama..."

    Dokument Drugog vatikanskog koncila "Nostra Aetate"

    Je li za mene obavezno vjerovati da se muslimani klanjaju istom Bogu kojega štuju katolici?

    Je li isti Bog odabrao kršćane za novi izabrani narod i nakon šest stoljeća preko Muhameda pozvao na ubijanje istih?

    Koncilski oci kažu da je taj "bog" u kojega vjeruju muslimani govorio ljudima. Iz čega se može zaključiti da koncilski oci vjeruju da je "božanska objava" Muhamedu autentična.

    Reći da je Allah - Stvoritelj neba i zemlje je izdaja pravoga Boga, Trojedinoga Boga, a svaki musliman će vam potvrditi da ne vjeruje u Trojedinoga Boga i da Isus Krist za njega nije Bog. Ne vidim kako bi za mene ili bilo kojeg katolika bilo obavezno pristati uz ovakvu laž koja je čista izdaja Boga.

    Kako nas na išta mogu obvezivati oni koji sami ne znaju kojega Boga štuju?

    Zbunjeni katolik

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zbunjeni katolik, vidi se da ste zbunjeni jer puno toga trpate zajedno sto uopce nije ovdje tema. Ja definitivno ne mislim braniti koncilske deklaracije o laznoj religiji muhamedanizma, ali problemi koji se ondje javljaju su suptiliniji, nego sto vi mislite. Nemojmo siriti temu na to kako tumaciti 2. vatikanski koncil jer nitko od nas ne moze o tome dodati ista bitno. Polemike se vode vec desetljecima i vjerujem da se svi mozemo sloziti da trebamo prihvacati cisti predkoncilski nauk, a ne ono sto se moze tumaciti ovako ili onako.

      Izbriši
    2. Zašto zbunjen ¬? Katolički je nauk da je sa sigurnošću moguće spoznati Boga Stvoritelja prirodnim svjetlom razuma razmatrajući svijet koji je stvorio (v. Ott, str.11).
      “Si qui dixerit, Deum unum et verum, Creatorem et Dominum nostrum, per ea qua facta sunt, naturali rationis humanae lumine certo cognosci non posse, A.S.” (Vatican 1). To je Bog Staroga Zavjeta, Bog “pet puteva” sv.Tome, i Bog o kojemu papa sv. Grgur VII piše kralju Mauritanije (v. Nostra Aetate, bilješka 1).
      Naravno, prirodnim putem ne možemo znati nadprirodne istine o Bogu kao Trojstvu, te Kristu kao utjelovljenoj Drugoj Osobi. Ali ako netko ništa ne zna o tome i oslanja se samo na prirodni pristup, nije ispravno tvrditi da ne vjeruje u Boga.
      Neki od nas ne znaju da je “Alah” arapska riječ za “Bog”, i da je upotrebljavaju i arapski Kršćani.
      Mihovil

      Izbriši
    3. Mihovile, potrebno je reći da nije stvar ni pitanje jezika, u ovom slučaju arapskog, jer arapski Katolici i Kršćani koji priznaju Trojedinoga Boga nisu u pitanju. Nego je islamske religije Allah u pitanju, koji ne priznaje Presveto Trojstvo Bozansko,- Trojedinoga Boga.
      Poradi jasnoće,... Kako ne bi izgledalo da pravdate allaha islama.
      JbD

      Izbriši
    4. “Živi, subzistentni, milosrdni i svemogući, stvoritelj neba i zemlje” (Nostra Aetate) postoji (Muslimani to vjeruju) neovisno je li netko zna ili ne zna, “priznaje” ili ne priznaje, da je Trojedin i po Drugoj Osobi utjelovljen.
      Mihovil

      Izbriši
    5. Ne, katolici i muslimani nemaju istog Boga. I Biblija nam kaže da su bogovi lažnih religija đavli.
      Evo kako je sv. Ivan Bosco lijepo objasnio islam - http://www.catholicapologetics.info/apologetics/islam/bosco.htm IM

      Izbriši
    6. Hvala (i slava) Bogu Gospodaru svjetova,
      Sveopćem Dobročinitelju, Milostivom
      Gospodaru Sudnjega dana.
      Samo Tebe obožavamo i samo od Tebe tražimo pomoći.
      Uputi nas na pravi put onih (dobrih Tvojih stvorova) koje si obasuo (neiscrpnim obiljem i) blagodatima svojim,
      (i) na koje se nije izlila (srdžba Tvoja i) gnjev Tvoj i koji nisu zalutali (s puta Istine).

      (Čaušević i Pandža: prva Sura Korana, koji su objavili 1937. Čaušević je bio umirovljeni poglavar Islamske zajednice između dva rata.)

      U don Boskovu “lijepom objašnjenju“ ne vidim ništa o predmetu o kojemu je riječ.
      Ozbiljno proučavanje Qurana moguće je samo na arapskom i tome treba posvetiti cijeli život. A don Bosko je bio preokupiran drugim stvarima. Je li uopće znao arapski ?
      Mihovil

      Izbriši
    7. Mihovile,
      "Katolički je nauk da je sa sigurnošću moguće spoznati Boga Stvoritelja prirodnim svjetlom razuma razmatrajući svijet koji je stvorio (v. Ott, str.11)."
      - No Katolički nauk naučava da se tom Trojedinom Bogu jedino i samo treba klanjati, i nijednom drugom bogu. (islamski bog nije Trojedini Bog kojemu se Kršćani klanjaju!)

      Bog Starog Zavjeta je isti Bog i Novog Zavjeta, i ovoga vremena, i svih vjekova vjekovječnih. Kada dajemo Slavu "Ocu i Sinu i Duhu Svetomu", ne činimo li to Trojedinomu Bogu? I još i više, ne činimo li to govoreći "Kako bijaše na početku, tako i sada i u vijeke vjekova." Amen!
      U što to pak vjeruju islamisti? Niti u Boga Sina niti u Boga Duha Svetoga. Kako onda da vjeruju u pravoga Boga, jedinoga Boga koji je Otac Sinu te iz kojih izlazi Duh Sveti?!
      Svatko tko niječe bit, postojanje i djelovanje Trojstvenoga Boga je lažac. Svaka doktrina i religija koja niječe Trojstvo je lažna. A sve što je laž dolazi od Sotone, koji je otac laži.
      Uzmite Mt 3,16-17 pa se podsjetite o najočitijem očitovanju i djelovanju Presvetog Božanskog Trojstva.

      "Tko god ide pretjera i ne ostane u nauku Kristovu, nema Boga." (Vidi 2 Iv 1,7-11)
      "Tko je grdni lažac, ako ne onaj koji niječe da je Isus Krist. Tko niječe Oca i Sina, taj je Antikrist." (Vidi 1 Iv 2,22)

      Kako onda mahometanci mogu biti oni koji vjeruju u pravoga Boga?
      "Ako vam zbilja tko navješćuje Evanđelje protivno onom koje ste primili, neka je proklet!" (Gal 1,9)

      Evo što kaže Juda apostol o krivim učiteljima, te dakle i o muhamedancima: "Uza sve to i ovi sanjari jednako skvrne tijelo, zabacuju Veličanstvo, pogrđuju Slave. Kad se Mihael arkanđeo s đavlom prepirao za tijelo Mojsijevo, nije se usudio izreći pogrdan sud protiv njega, nego reče: »Spriječio te Gospodin!« A ovi pogrđuju ono što ne poznaju; a što po naravi kao nerazumne životinje poznaju, u tom trunu.
      Jao njima! Putom Kajinovim pođoše, i zabludi se Bileamovoj za plaću podaše, i propadoše od pobune Korahove."

      Ne objavi li se jedini i pravi Trojedini Bog svim stvorovima ljudskim, - po svom Sinu Isusu Kristu, "I Riječ tijelom postade...", postavši čovjekom, rođen od Presvete Djevice Majke Božije? Tako dakle nitko nema isprike "ostajati" neznanju ili visiti u prošlim vremenima, kako bi opravdali svoje krivovjerstvo prihvaćanjem samo Boga stvoritelja, a nijekanjem, ali i huljenjem na Sina i Duha Svetoga. Napose to što je Trojedini Bog oduvijek bio, jeste i bit će (Vidi Kol 1,15-20). E taj Božanski misterij Presvetog Trojstva se ne može po naravnom dokučiti, ali to nije ni uvjet, nego da povjeruju u EVANĐELJE ISUSA KRISTA, i prihvate te se pokrste i spasu.

      Dakle, vaša tvrdnja da oni koji navodno ništa ne znaju o Trojedinom Bogu, su opravdani te su i oni kao takvi i dalje u stanju nekako vjerovati u pravoga Boga je netočna. Jer onaj koji odbija da prihvati spoznaju o Istini, ne može biti opravdan "neznanjem". Dakako da ima onih do kojih Evanđelje Kristovo još nije doprijelo na jasan način(zahvaliti je za to prvenstveno V2 i ukidanju Crkvene dogme EENS, te mržnji na misionarenje i prozelitizam Crkve, a zaljubljenosti u lažno ekumenjaštvo), ali i danas kao i prije muhamedanci, a posebno njihove religijske vođe odbijaju prihvatiti Istinu, i stoga i mrze sve što je od Istine, što se očituje u njihovom patološkom nasilništvu koji je posebno izražen prema Kršćanima!
      (...)

      Izbriši
    8. (...)
      Dakle govoriti o "onima koji ne znaju" a ustvari ne žele spoznati, ali pri tome još itekako znaju za religiju zvanu islam i nju prihvataju za jedinu pravu, te čak druge prisiljavaju i ubijaju ili muče a da bi postali kao i oni,... je u najmanju ruku netočno! Jer govoriti o onima koji doista ne znaju, može se samo ako se misli na ona plemena ljudi nastanjenim u zadnjim zakutcima svijeta, ako takvih uopće još i ima.

      Vaša tvrdnja da je dovoljno samo vjerovati u Boga, te da je čak nebitno je li netko zna ili ne zna, i priznaje li ili ne priznaje da je Gospodin Trojedini Bog,... a što drugo reći nego da je sablažnjiva.

      I zašto vi uopće citirate prvu suru kurana kao da se ta poruka apsolutno ne odnosi na Kršćane (gdje kaže u zagradi one "dobre njegove stvorove" i one "koji nisu zalutali s puta istine"?!), niti se može odnositi na njih, jer znamo što oni misle o Kršćanima.
      A kamo li da oni poznaju Istinu, pa još sa velikim slovom!? Kako je to moguće kada Boga koji je i Put i Istina i Život, ne priznaju ni Bogom, ni Putom, ni Istinom ni Životom?!
      Po čemu je to milostivan njihov allah, ako pogledate malo bolje, već po surama 2, 3, 4, 8, 9,... očituje se jasno i to čak prenaglačeno zlo, mržnja, nasilje...
      (Evo par 'prelijepih' sura odabranih za one koji ih vjerojatno nikad nisu pročitali a trebali bi, kada se već aktivno bave ekumenjaštvom - http://tradicionalnalatinskamisa.blogspot.com/2016/08/katolicko-ucenje-o-islamu-kao-sotonskoj.html)

      I što uopće znači tvrdnja da ozbiljno proučavanje kurana zahtijeva znanje Arapskog jezika? Te pri tome treba posvetiti cijeli život!?
      Pa čovjeku ne treba gora kletva od toga, "natovariti Kršćanina 'proučavanjem' kurana na Arapskom, pa još za cijeli život!"

      Osim toga, zašto se truditi uopće proučavati ga, na bilo kojem jeziku? Kada mi Kršćani imamo spoznaju ISTINE objavljenu po Riječi koja tijelom postade. A oni muhamedanci koji su pak bolje "proučili" kuran, su vjerojatno puno veći protivnici Krista i njegove Svete Crkve, od onih koji nisu puno "proučavali".
      Stoga je moj savjet i vama, ako ste već Kršćanin i Katolik, a po imenu sudim da jeste, prođite se beskorisna i po dušu opasna posla, nego namjesto toga najveštajte Evanđelje Kristovo do nakraj svijeta.
      Ne vjerujte onima koji vam kažu da to Isus nije rekao, ili da to više, ili danas ne vrijedi. Oni vam lažu. I za to će odgovarati pred Bogom.

      Za svetog Ivana don Boska primjedbu koju ste dali, je u najmanju ruku nesuvisla. Pitate li se kako je padre Pio ispovijedao ljude na stranim jezicima koje u biti nikada prije nije učio?

      Mihovile,... Duh Sveti je onaj komu se trebate okrenuti a nikako kuran niti islam koji ga negira i odbacuje i protivi mu se. Ako već sebi i svima oko sebe želite ISTINSKO dobro.
      JbD

      Izbriši
    9. JbD, nemojte pisati takve plahte teksta, pogotovo kad nemaju veze s temom posta.

      Izbriši
    10. Jbd (od 7. lipnja). Budući da arapski Kršćani “priznaju Trojedinoga Boga”, priznaju i Trojedinoga Allaha, ne kao neko novo “trojstvo”, nego kao “živoga, subzistentnoga, milosrdnga i svemogućega, stvoritelja neba i zemlje” u kojega i Muslimani vjeruju, jer se toliko o Bogu (Allahu) može doći razumskim putem bez objave (Vatikan I). Razlika je jedino u tome što ne vjeruju o Bogu (Allahu) objavljeni vid istine koji je do njih dopro posredno preko Židova i Kršćana bilo na nepotpuni, bilo krivo shvaćeni način, ili su ga sami krivo shvatili.
      Mihovil

      Izbriši
    11. Mihovile, lijepo vam je JbD objasnio. Sto vam nije jasno? Kakve veze ima to sto allah znaci Bog? Zar smo toliko nisko spustili kriterije danas?


      Zasto Sv. Ivan kaze da je svaki koji nijece Sina antikrist (1. Iv 2, 22-23)? Zasto Sv. Pavao upozorava (1. Gal 8) sve kada bi dosao i andjeo (a muslimani kazu da je to bio Jibril) i rekao vam drugacije neka je proklet? Da nije mozda istom analogijom i “veliki arhitekt svemira” kojem se klananju masoni isti Bog kojem se mi klanjamo?

      Ovako kaze jedan mason:

      “Now imagine me standing in lodge with my head bowed in prayer between Brother Mohammed Bokhary and Brother Arjun Melwani. To neither of them is the Great Architect of the Universe perceived as the Holy Trinity. To Brother Bokhary He has been revealed as Allah; to Brother Melwani He is probably perceived as Vishnu. Since I believe that there is only one God, I am confronted with three possibilities:
      They are praying to the devil whilst I am praying to God;
      They are praying to nothing, as their Gods do not exist;
      They are praying to the same God as I, yet their understanding of His nature is partly incomplete (as indeed is mine — 1 Cor 13:12)
      It is without hesitation that I accept the third possibility.. ”
      — Christopher Haffner, Workman Unashamed: The Testimony of a Christian Freemason, Lewis Masonic, 1989, p.39

      Dakle cak i mason shvaca koja su tri izbora, ali otklanja mogucnost da se musliman i hinduist klanjaju laznim bogovima odnosno, djavlu (iako to radi i mason naravno). Musliman i hinduist se, kaze ovaj poklonik velikog arhitekta, klanjaju istom Bogu, samo imaju drugacije shvacanje istoga. Vidite li sad odakle crpite svoje zablude?

      Sv Pavao s druge strane nezabludivo tvrdi:

      Ali što žrtvuju neznabošci, zlim duhovima žrtvuju, a ne Bogu. A ja neću, da vi budete zajedničari s zlim duhovnima. (1 Kor 10,20).
      Mi nemamo istog Boga sa protestantima, a kamoli sa muslimanima!

      Izbriši
    12. Preporučujem pogledati (ima dosta na YT) izlaganja srpskog profesora politologije i izvrsnog poznavatelja islama Miroljuba Jevtića.
      Nažalost, ovakvo razotkrivanje agresivne i zločinačke prirode islama u hrvatskom je medijskom jednoumlju potpuno nezamislivo.
      Osim razbijanja ekumenističkih iluzija vezanih uz islam, prof. Jevtić dokazuje i kako građansko sekularno društvo koje isključuje religiju, nema budućnosti.
      Najnovije javne nastupe imao je na internetskom kanalu „Balkan Info“. Ovo je njegovo prvo gostovanje na „Balkan Info“ od 18.10.2017., te drugo od prije mjesec dana.

      Važno je naglasiti kako se profesora Jevtića nikako ne može trpati u isti koš sa uobičajenim svetosavskim velikosrbima, a što će vidjeti svatko tko će poslušati koje njegovo predavanje.
      https://www.youtube.com/watch?v=tFfpTen91MM&t=2160s
      https://www.youtube.com/watch?v=ohFBdqC438A

      Izbriši
  13. Dobro se prisjetiti riječi nadbiskupa Lefebvrea:

    "Ne možemo tvrditi za sve svećenike – samo zato što ne služe misu svih vremena – da su loši svećenici. To bi bilo pretjerano reći. Mnogi trpe i primjećuju da im njihova sveta Misa ne daje više uporište; oni trpe u svome duhovnome životu, oni trpe kad vide druge svećenike koji napuštaju svećeništvo, koji više nisu pravi svećenici. Sve ih to boli.

    Umjesto da ih sudimo, kritiziramo i ismijavamo, pokušajmo im pomoći, pomoći im da postanu sveti svećenici i da ponovo pronađu ono što im je nekada predstavljalo istinsku radost, što im je značio njihov svećenički život, što im je davalo duhovnu snagu."


    Objavljeno na:

    http://christusrexhrvatska.blogspot.com/2018/03/budimo-podrska-svecenicima.html

    OdgovoriIzbriši
  14. Jedva čekam nekoga tko će napisati da je SSPX vanilija i kamilica te da jedino RESISTANCE valja. U smislu "Najčišće stranke prava"

    OdgovoriIzbriši
  15. P. Marko Tilošanec je svečenik po Isusovom poniznom i krotkom Srcu, kojeg danas praznujemo. Sa svojim svečeničkim redženjem primio je trojnu vlast: potestas sanctificandi, docendi i regendi - vlast posvečivanja, učenja i vodženja vjernika, po uskom putu križa i Istine u Nebo.
    Kao takav, moj subrat u svečeništvu, p. Tilošanac, ima pravo i dužnost, da s avtoritetom izvršava tu trojnu vlast i moč. I on to radi kao tradicionalan svečenik Bratstva sv. Pio X.
    Onaj koji ga napada ad hominem i kleveče p. Tilošaneca, neka zna, da time napada Isusa samoga, koji kaže u sv. Pismu, da se On istovjeti sa svojim učenicima. Zbog toga je pitao Savla, zašto ga progoni.
    Ovakvo klevetanje ovog dobrog i goručeg svečenika bez argumenata objektivno je težak grijeh. Pošteni ljudi raspravljaju s argumentima, a ne sa klevetama.
    Na primjer: Nauka 2. vatikanskog sabora o vjerskoj slobodi i drugim vjerama i postvatikanski ekumenizam s posljedičnim univerzalnim odrješenjem su (in)direktno u suprotnosti s trojnom dogmom Katoličke Crkve i Tradicije,da izvan Katoličke Crkve nema spasenja.
    Tu ulazi onda nova modernistička ekumenska misa - u suglasju s novom vjerom. A to ne sme prihvačati nijedan Katolik, pa bi tu novu vjeru sam neki andžeo učio, kako kaže sv. Pavao. Zato nikako nije svjedno, da li smo na nekoj indult misi na Mirogoju ili kod mise Bratstva u kapeli sv. Josipa.
    Zato Bogu hvala i Djevici Mariji za p. Tilošaneca, svečenika po Isusovom poniznom i krotkom Srcu, koji daruje trad. misu i uči samo to, što je Crkva uvijek, posvuda učila i od svih pravovjernih Katolika vjerovala!

    p. Vidko Podržaj

    OdgovoriIzbriši
  16. Čeh,
    recite Vi koji aludirate da je fsspx kriv ili pater, zaista - a KOJA to rijeka je njih otplavila??!! Vi znate, pa recite, onda ću ja koji sam tamo od prve Mise do danas.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Rolf neću više raspravljati. Protivnici Bratstva uživaju u našim raspravama. Ispričavam se ako sam tome doprinio i nekoga uvrijedio.

      Čeh

      Izbriši