utorak, 3. listopada 2017.

Nema spokoja ni snova

P. Marko Glogović je napisao novi članak za bitno.net u svom karakterističnom stilu: mješavini karizmatizma, dirljive pobožnosti i djetinjaste naivnosti. Sa znatno previše riječi, po modelu (ovaj puta ipak nešto zauzdanijeg) romana toka svijesti, pater opisuje svoj užasavajući susret s neimenovanom katoličkom crkvom u inozemstvu. No, svakome tko je nesrećom zašao u crkvu sv. Andrije u Grazu, prizori koje p. Glogović opisuje neće tako brzo izblijediti iz sjećanja. Sve perverzije i demonske instalacije koje ovaj zabezeknuti redovnik opisuje su istinite i bilješke o tome što je vidio točne. Nažalost, pater Glogovića još uvijek treba lagano pogurnuti u pravom smjeru, prema izlazu iz tunela. Stoga, evo još jedne točkice koju pater treba spojiti da bi mu se kao u onim dječjim zabavnim časopisima ukazala čitava slika. Ta slika nije lijepa, ali je bliža istini od zaključaka poput ovih koje izdvajam iz paterova članka:
Postoje te dvije bolesne i bolne krajnosti: jedni bi sve kao u srednjem vijeku, drugi bi sve kao ovo.

Antikrist ima sve više otvorenih vrata… Iako ga je sigurno usporila i Godina milosrđa i obljetnica Fátime i ljubav na djelu našega pape Franje, ovakva mi nedjela potvrđuju da su vremena prijelomna i preozbiljna.

Također, vidimo što se čini Papi, na primjer. Digla se cijela armada „dobronamjernih“ koji ga optužuju i smišljaju konstrukcije gdje i kad god stignu.

Ili kad samo malo razmislimo, koliko se progoni i pljuje Karizmatska obnova ili Neokatekumenski put… Evo nam plodova. Nema nove evangelizacije, imaš eto ovo. Niste htjeli poslušati zadnjih pet papa, kojima je Duh Sveti detaljno sve ovo nagovijestio, a istovremeno je dao odgovor: pokrete, zajednice, apostolate…

Pita se hrvatski pavlin:
Možda ipak, biskup nema pojma o ovome, možda je ucijenjen, možda su ga preveslali, možda je sve dozvolio u nekoj dobroj namjeri, možda se sada ne može izvući iz toga? Možda je danas taj izmanipulirani župnik smijenjen, možda su prestala ova iživljavanja i sakaćenja zdravog razuma?

Znam da je ovo ozbiljan blog, ali neka ovaj puta p. Marku odgovori p. Jimmy


Vlč. Hermann Glettler, dugogodišnji župnik sv. Andrije u Grazu, spiritus movens svega što je p. Glogović zabilježio tijekom svoga posjeta, imenovan je prije nekoliko dana biskupom Innsbrucka. I kako čitam, potpuno je na liniji pape Franje. U smislu inverzije one evanđeoske prispodobe, zamišljam Franju kako prima novog biskupa u audijenciju i kaže mu "Valjaš slugo dobri i vjerni..."

31 komentar:

  1. "Dijete naše i Rosemaryno, protiv tebe nema lijeka, jer ti si bujica koja iz nas samih izvire. Mi smo igračke s ugrađenim otporom, neokatekumenskim i karizmatskim pokretom i primjedbama da se nekud Sotonin dim uvukao u Crkvu. Plješćemo u crkvi, jer se freske neće buniti."
    M. P.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ovaj blog je čista farizejština koja sa Isusom Kristom nema nikakve veze. Svako objašnjenje moga komentara bilo bi kao da moram objašnjavati zašto je 2+2=4.

    Fundamentalist

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pa 2+2=4 bas i nije tesko objasniti, npr. uzmes dvije sibice, dodas jos dvije sibice i prebrojis koliko sve skupa ima sibica: cetiri! Nije vam se dalo tako objasniti vas dubokoumni komentar?

      Inace, nesluzbeni glasnogovornik pape Franje kaze da je po novom moguce i 2+2=5, tako da vam je bolje da provjerite kakva je trenutna situacija s tom sumom ako ne zelite zavrsiti na krivoj strani novovjerja.

      Izbriši
    2. Toma Blizanac, naš Bog je "Bog iznenađenja!" Zašto ne bi dva i dva bilo pet? Nemoj biti toliko rigidan i krut...provjeri jesu li tvoja stajališta i dalje katolička, kako sav ovaj govor o šibicama ne bi doveo do požara! :)

      https://d33ypg4xwx0n86.cloudfront.net/direct?url=https%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F-4cT_bdWWEPw%2FWdNnQqFi7bI%2FAAAAAAAAPZI%2FLUzqVY9ptcklip6AzQmnvIFxOpCgUIFsACLcBGAs%2Fs1600%2Fbean-update-faith2.jpg&resize=w848

      Fundamentalist, predavanja jednog starog, dobrog svećenika koji je preminuo kaže sljedeće o teologiji:

      "Know, as Catholic, the meaning of every word you pronounce. Theology is not a poetry, but a science in a way that chemistry/engineering is. Theology is very precise science! Much more exact science than any natural science. It better be! It deals with divine Revelation – those are its foundations. You don’t play theology if you are Catholic."

      Pa ako nas to dovede do etikete da smo farizeji koji uživamo u svojoj farizejštini - što sigurno nije u skladu s ljubavlju prema bližnjem jer odaje zloduh, ali i nepoznavanje Svetog Pisma i crkvene Predaje - neka tako bude. Upravo su farizeji bili ti koji su povlađivali ljudima i radili lakše stvari kako bi se ljudima svidjeli. Više ih je zanimao čovjek nego Bog, a na kraju su izgubili oboje (Mt. 23:15).

      Konstantno se vraćamo na jedno te isto - NE MOŽEŠ VOLJETI ONO ŠTO NE POZNAJEŠ. Mene osobno ne smeta toliko NO misa jer se isključim od propovijedi i od današnje liturgijske glazbe - željno iščekujem povratak TLM - ali zašto me toliko ne smeta? Jer su i sakramenti dalje valjani. Jer je pretvorba kruha i vina i dalje stvarna. A što se tiče propovijedi, liturgijske glazbe, literature, učenja - hvala Bogu, imamo internet. Hvala Bogu, nismo jedini koji vode ovu borbu.

      -3.Z.M.

      Izbriši
    3. 1.Ako čovjek danas mora na isti način razmišljati, djelovati, dozivljavati kao Pavao, Augustin ili nekto treći, čemu onda Duh Sveti? Zar se crkveni nauk vođen Duhom Svetim nije razvijao? Ako mora bit identičan kao prije 2000 godina, što će nam onda Duh Sveti, čemu služi, ako je već sve rečeno, shvaćeno? Znači li to da su crkveni oci u potpunosti shvatili Boga i da mi više nemamo što osluškivati? Molim vas da mi pojasnite.
      2. Farizeji su definitivno više razmišljali o božjem zakonu nego o čovjeku. U Bibliji imate mnoštvo primjera za to. Svećenik i levit ne pomažu ranjeniku jer bi ih doticanje ranjenog učinilo nečistim po tadašnjem vjerovanju, ali Samarijanac to čini i Isus ga hvali, Isus ozdravlja subotom, a farizeje ne briga sto je npr.slijepcu vratio vid nego što Isus krši subotu. Njima je definitivno zakon ispred dobra čovjeka. Isus definitivno ne traži kult obožavanja nego da se Oca pusti u srce i da svoj život lomimo na dobro drugoga. Tek tada smo djeca božja zar ne? Što će nam sva pobožnost ako se to ne vidi na našim odnosima prema bližnjemu. Zar Isus ne kaže jeli ste i pili samnom (Euharistija), naucavao na našim trgovima, ali ja vas ne poznajem. Neshvatljivo mi je da je važnije na koju stranu je oltar okrenut nego dobro čovjeka. Da ne duljim više, znam da vam neću promjeniti mišljenje, a nećete vjerovatno ni vi meni pa vas pozdravljam i želim vam svako dobro i božji blagoslov.
      Fundamentalist

      Izbriši
    4. Slobodno vi osluskujte, ali ako vas to osluskivanje dovede do zakljucka ili djelovanja suprotnog vjekovnom crkvenom nauku, onda mozete biti sigurni da vam nije saptao Duh Sveti, nego tijelo, svijet ili djavao. Tome nauk i sluzi, da nas usmjeri na pravi put.

      Takodjer ne vidim razloga zasto bi pravovjerni nauk ili dostojno bogostovlje bilo u suprotnosti s pomoci konkretnom covjeku u njegovim nevoljama. Takvo razmisljanje potjece jos od Jude Iskariotskog.

      Zar mislite da pomazete neraskajanom gresniku ako mu dajete pricest ili ako umjesto da ga uputite u pune istine vjere i morala pjevate ode milosrdju i ljubavi koji ne traze nikakvu zrtvu?

      Kad vec spominjete dobro covjeka i okrenutost oltara, ako je to tako nebitna stvar zasto se nije zadrzalo staro usmjerenje? Zato sto okrenutost svecenika puku lisava bogostovlje transcendencije, sve vuce na horizontalnu dimenziju socijalizacije i unistava poveznicu Kristove kalvarijske zrtve i sv. Mise. Tako su to zamislili Bugnini i kompanija koji su ipak malo dublje promislili ove stvari i tako se odigralo u golemoj vecini katolickog svijeta.

      Kako to pomazete ranjenom, gresnom, slabom covjeku tako da mu svjetovnom i banalnom arhitekturom, umjetnoscu, glazbom i liturgijom zaprecujete ili znatno otezavate pristup nadnaravnom?

      Izbriši
    5. Previše ste toga napisali da se odgovori odjednom. Dajte samo ovo. Pitate: Zar se crkveni nauk vođen Duhom Svetim nije razvijao?

      Ne radi se o produbljivanju shvaćanja apostolskog nauka i razvijanju teologije. Radi se o promjeni nauka, potpunom zaokrenutu. Stari i novi nauk su u kontradikciji i stoga ne mogu oba biti istinita (temeljni logički princip).

      Na primjer, odnos Crkve i neobraćenih Židova, koji otvoreno negiraju da je Isus - Krist, Sin Božji (što je definicija antikrista). Crkva je oduvijek naučavala da je Stari Zavjet ispunjen Novim. Ali danas prevladava novi nauk prema kojemu je Stari zavjet i dalje na snazi. Što je, dakle, istina?

      Posljedica. Na osnovi ispunjenja Starog Zavjeta Crkva od početka uči da Židovi moraju povjerovati i krstiti se ako se žele spasiti. Ali postkoncilijarna crkva to ne naučava, i na osnovi toga prekinula je misionarenje među njima. "Katolička Crkva ne provodi niti podržava nikakav posebni institucionalni misionarski rad usmjeren prema Židovima."
      Dokument komisije za odnos sa Židovima, povodom 50 godina dokumenta Nostra Aetate

      Izbriši
    6. 1. Po vama "osluškivanje" je nepotrebno jer je sve rečeno, ali crkvena povijest vas demantira s obzirom kolike su razlike recimo između Augustina i Akvinca, a da ne spominjemo druge crkvene prakse. Akvinac je također bio modernist koji je nekako postao "anđeoski" pisac". Osluškivanje Duha Svetoga nikada ne daje suprotno učenje nego dublje jer "nisu mogli primiti više" kako Isus kaže. Bog sigurno nije prestao govoriti, a ja ga definitivno volim slušati.

      2.Nigdje nisam rekao da je dostojno bogoštovlje u suprotnosti s pomoći konkretnom čovjeku (prvo se izmiri s bratom svojim), nego da strana na koju gleda nije važnija od dobra čovjeka. Opet ponavljam "prvo se izmiri".
      3."Zar mislite da pomazete neraskajanom gresniku ako mu dajete pricest"
      Zasto odmah mislite da ja odobravam grijeh? Ne odobravam nego ukazujem da se naša vjera prvenstveno ocrtava u našem odnosu prema drugima , a tek onda u izricanju vjerskih istina. Badava vam religiozna praksa (jeli smo i pili s Tobom, a on nas ne poznaje) ako nema djela ljubavi prema čovjeku. Sakramenti i crkvena praksa nas guraju prema dobru, ali nisu dovoljni bez djela. Isus ne kaže ja posjedujem istinu nego Ja sam Istina. Dakle, djelovanjem biti istina, a ne posjedovanjem umišljati da smo pravednici.
      4."Kad vec spominjete dobro covjeka i okrenutost oltara, ako je to tako nebitna stvar zasto se nije zadrzalo staro usmjerenje? "
      Meni je sasvim svejedno na koju stranu oltar gleda, volim i novi i stari obred sve dok sam otvoren Riječi koja me potiče da "lomim" svoj život na dobro drugoga i da to ide do krvi, do kraja. To je ono što nas Isus uči i na što nas poziva. Duboko vjerujem da vjernik može biti otvoren transcedentnom bez obzira na koju je stranu okrenut.
      Možda vama arhitektura, glazba otežava pristup nadnaravnome i to poštujem, ali mnogima nije.
      Evo završit ću s ovim komentarom jer ovako možemo raspravljati danima, a malo toga bi se promijenilo.
      Božji blagoslov i da i dalje nastavite pisati o zanimljivim temama.
      Fundamentalist

      Izbriši
    7. Crkveni nauk se ne razvija, već počinje bivati jasnijim. On MORA biti identičan prije 2000 godina, inače bi se dogodilo da Bog/Krist laže. Crkva nije dala ništa novo. POKLAD VJERE je isti kao i prije 2000 godina. Primjer: Crkva je uvijek vjerovala u Stvarnu Prisutnost, no tek je kasnije filozofija poslužila teologiji da se to otajstvo izrazi (transusptancijacija, bit...)

      Farizeji se nisu brinuli o Božjem zakonu, jer da jesu ne bi došlo do "Voli bližnjega svoga kao samoga sebe, [a mrzi neprijatelja]." što nije zapisano u Starom Zavjetu. A o drugim primjerima mijenjanja zakona kako bi se udovoljila pohlepa za novcem ne moram ni govoriti - Gospodin je rekao i više nego dosta. A kršenje Subote se nije odnosilo na revnost prema Božjim zakonima, već da ispadnu sveti pred ljudima. Htjeli su oni ubiti Gospodina i prije, no Isus nije dopuštao jer nije došao Njegov čas (primarni razlog) i farizeji su se bojali ubiti Isusa zbog straha od naroda - posebno ne za vrijeme blagdana - opet zbog straha od naroda (sekundarni razlog). Farizeji su ZNALI da je Isus Božji Sin i svejedno su ga ubili zbog mržnje i ljubomore - jer je njima bila "ugrožena" egzistencija - ne znam kolika razina sljepoće mora biti u ljudskom srcu da ideš svjesno ubiti Boga jer misliš da ti ugrožava egzistenciju. Bez Njega ne mozes iduci dah povuci.

      [nastavak -3ZM]

      Izbriši
    8. A glavni uzrok ovom cijelom kaosu je gubitak vjere u Stvarnu Prisutnost. Jer da se ima vjere, drugačiji bi bio pristup prema Euharistiji. Tko sam ja da Boga primim u svoje nečiste ruke? Tko sam ja sa stojim pred Njim? Trebao bih puzati na koljenima do Pričesti, no koji bi kaos onda tek nastao...koliko katolici diljem svijeta imaju problema zbog primanja Gospodina klečeći, bez obzira što je to najpoželjniji oblik.

      Ja sam relativno mlad čovjek koji je imao tipičan obrazac ponašanja - katolik do početka srednje i onda high life. Mnogi su išli tim putem. A zašto? Jer nam um nije bio nahranjen vjerom. Jer nas se pitalo: "Tko je za tebe Isus?" Jer se od nas tražilo da crtamo ne znam šta, umjesto da se vrate stari katekizmi. Jer smo pjevali "soft" pjesmice s pljeskanjima uz popratni la-la-la koncert nakon mise. Jer se Euharistija svela na gozbu, a ne na najvažniji događaj koji se zbiva svaki dan - trčali bi kao mahniti da nam se da 10 000 eura svakim dolaskom na misu, a kod svake mise nam se nudi sam Bog u svom proslavljenom Tijelu.

      Ne varajte se, gospodine Fundamendalist. Ne mrzi vas niti jedan katolik ovdje. No, prilagođavanja svijetu je bilo dosta. Ta ljubav prema bližnjemu i ulazak Presvetog Trojstva u naše srce ne znači prilagođavanje svijetu. Upravo suprotno. To ponekad i znači da članu svoje obitelji kažeš: "Kršten si katolik, rastavljen si i sada živiš s drugom ženom. Živiš u preljubu i u stanju si smrtnog grijeha. Za to nisi stvoren. Srljaš u vječnu propast. Pokaj se prije nego što bude kasno!" To je ljubav prema bližnjemu koja proizlazi iz ljubavi prema Bogu, iz one njegove: "Žedan sam!" dok je visio na križu. Žedan je, da...za novim dušama.

      A to nikako ne znači ugodno, fluffy kršćanstvo, već spremnost na patnju i progonstvo jer će toga biti. Što drugo možeš i očekivati? Na koji kalup su redovnici preobratili poganski svijet Europe? Moderni ekvivalent dolasku sv. Pavla u Rim je današnji dolazak pobožnog čovjeka u narodnjački klub gdje ih on sve upozorava da se okane toga jer srljaju u vječnu propast. Što mislite, što će se dogoditi?

      Opcija A: Pokajat će se, maknuti se od neuredne glazbe, odbaciti kontracepcijska sredstva uz zahvalu tom čovjeku i Bogu što je preobratio njihovo srce te će pokušati što je više moguće ostati u Božjoj milosti.

      Opcija B: Prebiti će ga na mrtvo ime - uz poklike, "tko si ti da sudiš?"

      Izbor je jasan.

      Što mislite, zašto su kršćani toliko bili progonjeni? Ne možemo biti prijatelji ako znaš da si u stanju smrtnoga grijeha i ne želiš se pokajati. Hoću li moliti za tebe? Da. Hoću li činiti žrtve za tebe? Da. Moram li biti u društvu s tobom i praviti se blesav pod vidom neke milosrdne evangelizacije? Ne moram i ne smijem jer postoji opasnost da ta osoba pomisli da je sve u redu sa stanjem njene duše. Postoji opasnost za mene da ja budem suučesnik u snrtnom grijehu te osobe.

      U potpunosti se slažem s Tomom - da me Bog nije dovukao do nepromjenjivog nauka Katoličke Crkve i da mi nije pokazao kako je to bilo prije, zatekao bih Crkvu u istom stanju - s obzirom na svoje neznanje - i moje obraćenje ne bi urodilo plodom. Ne možes voljeti ono što ne poznaješ, jednostavno ne ide, ne ide i ne ide.

      -3.Z.M.

      Izbriši
    9. Pater Glogović nije naučio ono što se uporno pjeva na tradi blogovima. Crkvu neće nadvladati vrata paklena. On to dakako kao i ovaj Fundamentalist fundamentalno zna. Zna , no vjeruje li? Gledajući ovakve prizore po crkvama katoličke Europe sigurno se pitaju a koju to Crkvu vrata paklena neće nadvladati ako je već sad stanje takvo? Pitanje koje se postavlja samo po sebi: je li to ona ista crkva na koju Krist misli, ili je to nova novoredna crkva nastala prije pedeset godina na 2.VK. Činjenica je da se broj onih koji se pridružuju tradiciji povečava što i mi možemo vidjeti po novim licima na TLM. I kad usporedimo te Crkve i tu Crkvu sa ovima koje spominje p. Glogović vidimo koju Crkvu vrata paklena ne dotiću.
      Prije dvije godine sam malo osluškivao i razmatrao o smokvi koju je Isus prokleo u Evanđelju jer nije imala ploda i stanju u crkvi. I dođe mi Riječ iz Psalma 37,10...,,mjesto ćeš njegovo tražiti, a njega više nema." Tako je vjerovatno netko tražio smokvu onu , da makar stane u hlad. Tako vjerovatno netko traži Crkvu po Berlinu, Amsterdamu, Beču... a nje više nema . Ostala je samo zgrada. Kažu tu je nekad bila smokva, ovaj Crkva. Sad je hotel , disco ili skladište. Tu se nekad molilo , misilo, činilo Isusu na spomen. Koga će tu naći onog dana kad Isus dođe? One koji su pjevali , plesali , prićešćivali jedni druge na ruku, poduzetnog svećenika, oholog biskupa, putenog redovnika, bludnu časnu? Ili će tu naći skladištara, recepcionera, mlade bez vjere u disko klubu? Da, rekao je i upozorio , hoću li naći vjere? Vjernike? Zajednicu vjernika predvođenu Njegovim slugama, koja rod donosi . Ili će naći smokvu bez ploda?...
      Robelar

      Izbriši
    10. Toma, odličan i sadržajan sažetak. Dao Bog da vaš sugovornik malo razmisli o napisanome.

      Izbriši
    11. Fundamentalist,

      Objava je zavrsena smrću posljednjeg apostola. S tim trenutkom Bog je završio objavu svojih istina. Duh Sveti je dan Crkvi kako bi te istine (poklad vjere) čuvala do kraja vremena.

      Apostoli “nisu mogli primoti više” do Pedesetnice, nakon toga su, do smrti posljednjeg, primili sve što nam je Bog odlučio objaviti.

      Ideja da je objava kontinuiran proces i da nam Duh Sveti po Crkvi stalno objavljuje nove istine je relativno nova hereza, dolazi iz 19. stoljeća i usko je povezana s razvojem tzv. Jeruzalemske škole. Ali da ne ulazim u to...

      Da odgovorim na Vaše pitanje: da, vjera svakog katolika u bilo kojem povijesnom razdoblju je ista. Ako nečije vjera nije ista kao Pavlova, Polikarpova, Augustinčeva, Bonaventurina, Ljudevitova ili svoje prabake (ako je bila katolkinja), onda taj nije katolik.

      To ne znači da vjeru ne možemo uz pomoć filozofije bolje razumijeti i preciznije izraziti, kao što je napravio Augustin, Akvinac, Belarmino i drugi veliki teolozi, ali i dalje stoji da je što se tiče objave Duh Sveti svoje rekao dok su apostoli bili živi.

      Izbriši
  3. Nije stvar jednostavnosti objasnjenja nego jasnoci koja proizlazi iz svakog vašeg komentara. Pozdrav i svako doba,
    Fundamentalist

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Možeš mi molim te navesti gdje u Bibliji piše citat koji stalno navodiš , a aludiraš na Svetu pričest - jeli smo i pili s Tobom a sad nas ne poznaješ. Ne mogu to nigdje naći .
      Robelar

      Izbriši
    2. Lk 13, 22-30 Longin

      Izbriši
    3. Hvala Longine. Isus je jeo i pio sa carinicima i bludnicama i svraćao se najvećim grešnicima. No nigdje im u svoj svojoj ljubavi prema njima nije davao za pravo ni hrabrio ih da i dalje griješe. Znamo što veli o onima koji nedostojno jedu i piju. Zato ovi i mijenjaju i popravljaju svoj život .
      Robelar

      Izbriši
  4. A tek molitve s protestantima u samostanu kod njega kako se provode... Kanonima koliko znam je to zabranjeno. No eto ljubav mu valjda i tu nema mjere.. MN

    OdgovoriIzbriši
  5. Čini mi se da moja prethodna poruka nije stigla pa ponavljam komentar. Naime, pišem s mobitela novoga. Napisah osim što se kod p.Marka koji vjerujem nije upućen u puni nauk crkve ( ne vjerujem i koliko ga poznam pobijam da radi to iz razloga da želi krivo raditi) moli ekumenska molitva s protestantima, silno i jako u hodnicima samostana se čuje muslimanska glazba. S druge strane priče točno je i ovo što Toma piše da p.Marko ima problema s naivnošću, a ja bi napisa dramatiziranjem klanjanja np. Opet on je rijetki od svećenika koji je spoznao razna zla koja se čine po samostanima kao np.bacanje relikvija, nepoštivanje Pričesti... Svoje suradnike je tražio da primaju Pričest na klečeći na usta. Mislim da je on zatrovan krivom teologijiom i da za njega treba moliti. Imam i pitanje ovaj fundamentalist od večeras javlja li se i inače ili? Ma vuče me jako da bi to mogao biti.... Baka p.Marka je iz Bosne, nekog čudnog dijela Bosne i osobno vjerujem muslimanska glazba tu vuče korijene, a teologijom zatrovan. Nemojmo odmah suditi, molimo... Puno je nažalost krivih pastira koji su i sami zalutali radi teologije kakva je...no sigurno on ima dobro srce. MN a raspisa se ja večeras

    OdgovoriIzbriši
  6. Još mi nešto pade na pamet. Osoba koja je išla na TM u sv.Martin reče mi prije više mjeseci p.Ike je mladima rekao tko ne poštuje i ne slaže se s papom Franjom, ne poštuje niti jednog papu u povijesti crkve. Što reći na to, kako tu osobu vratiti nazad na ispravan put jer je nakon toga otišla karizmaticima? Argumentirano i činjenično sam joj pojasnia no ne vridi, Pastir koji hoda u civilki na žalost rekao svoje i gotovo. Čini mi se da je došlo vrijeme ne toliko pisanja, još manje uvjeravanja već borbe na koljeñima. Krivi pastiri odvukoše ovce u propast, a pobijeda Gospodnja mislim da će ići i da to trebamo činiti molitva, odricanje, žrtva., MN

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zaista ne znam o kome se radi, ali jeste li sigurni da ta osoba nije otisla kod 'karizmatika' ne zbog toga sto je p. Ike rekao o papi Franji, nego zbog nekog drugog, osobnog razloga? Meni, primjerice, ne bi bilo neobicno da netko ide na vecernje mise kod p. Ike (ili opcenito takve stvari poput frame, don Stojicevih karizmatika itd.) da nadje buduceg supruga/suprugu. Kad se ozene (i daj Boze imaju djecu), rado cemo ih opet docekati u sv. Martinu.

      Izbriši
    2. Lipe riči utješno zvuče, daj Bože. MN

      Izbriši
    3. ja sam pater ikeu slao sve žive i nežive dokaze o sablaznima pape franje pa me ovaj na kraju zamolio da mu se više ne javljam. katolička dogma o nezabludivosti pape, kad se shvati na jedan površni način, dovodi do toga da ljudski mozak odbija prihvatit očiglednu stvarnost. nema tu pomoći, pola klera će ostat vjerno bergogliu pa sve kad bi ovaj otvorio ćevabdžinicu na oltaru sv. Petra...

      Izbriši
    4. Da,slažem se, a i na fbu je blokirao bez ikakvog pojašnjenja i najave, pitanja bilo čega što bi bilo ljudski kad mu je osobe na lijep način poslala neke postove vezane ne toliko direkt uz papu već uz zaštitu obitelji kao što je to učinio i bloger bloga Rastimo u vjeri, Saša i još neki... Međutim p.Ikeu su smetale i objave sv.Marina i Mise dok ovom blogeru nisu. Bloger bloga Put, Istina, Život je tražio da se čak ide do biskupa radi posta Pričest na ruku sv.Ćiril Jeruzalemski i napisao da izmišlja crkve oce. To znam iz prve ruke, suradnice... Drugo, što se tiče letaka p.Marka da, točno ljudi nasjedaju na te gluposti, a p.Marko ih štanca u nedogled. Pitam se onako za sebe ne bi li bilo bolje da s tim novcima koje troši na letke utroši na pomoć nekoj obitelji ili dijetetu? Osobno znam da njegov subrat o.E čije ime ne bih navodia ima nekih problema s njim te p.Marko u vezi toga ne će slušati. Čini mi se da je riječ upravo o letcima. Čuvajmo se koje pastire i blogove slijedimo! I ne slijedimo njih već Gospodina! MN

      Izbriši
  7. Pa dobro, možda nije zgorega u ovoj prigodi upozoriti na još ponešto u vezi s p. Markom. On naime znade u javnost izići s otkrićem neke nove, neobične pobožnosti utemeljene na privatnoj objavi. Tako sam nekidan naišao na njegov letak o štovanju Duše Kristove preko tzv. slike Duše Kristove a na temelju objave jednoj poljskoj redovnici, kojoj da je Krist rekao između ostaloga da joj svoju Dušu daje u vlasništvo. A čula je navodno od Boga i to da na svijetu više neće biti rata kad na svijetu više ne bude grijeha abortusa.
    Ne mogu ne sjetiti se i tzv. slike božanskog milosrđa. Danas slušam na radiju da "Milosrdni Isus" Faustini reče da najveći grešnici imaju najveće pravo na Božje milosrđe. Pomišljam, naravno, na onu fatimsku "kojima je najpotrebnije Tvoje milosrđe" (jer imaju najmanje prava na nj) i uspoređujem s faustininskim "koji imaju najveće pravo na Božje milosrđe" (jer im je najpotrebnije). Nije isto.
    M. P.

    OdgovoriIzbriši
  8. Šta se tiće p. Ike, pročitala sam u nekom njegovom intervju, kako je njega (p Iku) do svećeništva doveo fra Slavko Barbarić iz Međugorja, ako sam dobro razumjela.
    pametnom dosta.
    sto.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. pater Ike je odličan svećenik koji je doveo puno mladih do vjere, kao i pokojni fra Slavko. nemojte ih olajavat, to što pater Ike ne zapaža neke stvari i zapravo ih se boji, to je druga priča...

      Izbriši
    2. Haha, cim se spomene Medjugorje.
      Ali istina je da je bilo dosta komentara mimo teme ovog teksta, pa molim komentatore da ne pisu vise tko je sto kome slao na facebooku, tko je koga blokirao i slicne nebitne stvari.

      Izbriši
  9. Vidimo koliko je modernizam duboko prodro u Crkvu. Kod mnogih vjernika i svećenika možemo konstatirati strašno sljepilo za katoličku vjeru, a sve višu otvorenost za antikristovsko vrijeme.
    Ako uskoro ne počne reforma, ako ne zapuhnu snažni vjetrovi pravovjerja, zasigurno smo u posljednjim vremenima.
    Pazite, nije dovoljno samo ići na tradicionalnu Misu. Nije dovoljno ni celebrirati tradicionalnu Misu i busati se u prsa dogmama, vjernosti Tradiciji i čuvanju staroga obreda.
    Sve je to pohvalno, ali Tradicija, tradicionalni način razmišljanja i stega mora prožeti cijeloga čovjeka, njegovo razmišljanje i ponašanje, nije to samo teološko nadmudrivanje koje se onda zlorabi za popovanje svima: od babe Joke do Pape.
    Još smo osamdesetih i devedesetih imali starih franjevaca i isusovaca koji su bili posve prožeti (pretkoncilskim) tradicionalnim odgojem i živjeli tradicionalnu stegu, ne parcijalno, nego cijelim svojim bićem. Oni su sve znali. Njima niste mogli lagati tko ste i što ste. Niste ih mogli impresionirati samo informacijama o broju posjećenih starih Misa i naklapanjem o kanonu ovome i onome.
    Prvo, znali su što je poniznost - a to danas mnogima koji celebriraju tradicionalnu sv.Misu nije posve jasno, nažalost. Ako nema poniznosti, ništa od Tradicije.
    Tradicionalni duh zrcalio se i u odnosu prema vjernicima, poglavito prema djeci i ženama.
    Imali su jasnu predodžbu o obitelji.
    Gledali su cijeloga čovjeka. I bili su vrhunski psiholozi.
    Puno toga danas je izgubljeno. Nerijetko kod tradicionalista nađemo gore ponašanje nego kod nekih modernista.
    Čak i kod nekih svećenika.
    A to je vrlo, vrlo žalosno.
    Takav tradicionalizam je sterilan i na koncu ne će donijeti dobre plodove.

    Kikii

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je žalosno priznati koliko sam puta kod tradicionalista, ali i kod nekih misnika, morao konstatirati mnoge stvari koje kod gore spomenutih tradicionalnih (pretkoncilskih) duhovnika ne bi prošle. Oni takve ne bi pripustili ređenju i zamolili bi ih da idu kući iz bogoslovije.
      Primjerice, opijenost duhom prosvjetiteljstva i prožetost protestantskim poimanjem praktičnoga života, marijanski minimalizam, odbacivanje priznatih ukazanja kao Lourdes i Fatima, nedostatak djetinje vjere i pouzdanja u Božju providnost, stalne nekakve tehnike i konstrukcije, dogme i uredbe, opomene i napomene, nezdrav odnos prema ženama - ili previše prisan ili previše distanciran, vezanje suradnika za svoju osobu uz grubo kršenje njihovoga obiteljskoga života.
      Tradicionalna stega bila je uvijek odmjerena - danas kao da se gubi mjera za bilo što.
      A to može stvoriti samo bolesne zajednice koje privlače bolesne osobe u kojima nema mjesta za one vjernike koji su nekada držati pravim katolicima.
      Jedan tradicionalni prelat rekao je prije dvadesetak godina da nečastivi mijenja svoj način djelovanja: dosad je napadao ateizmom, agnosticizmom, nijekanjem svega katoličkoga. Sada je vidio da se ljudi sve više okreću vjeri: sada će mutiti preko molitvenih zajednica i krive religioznosti.
      U posljednjih desetak godina možemo reći da će sada dodatno mutiti preko lažnih tradicionalista.
      Ja imam dva lakmus papira: poniznost i odnos prema Blaženoj Djevici (te priznatim ukazanjima). Ako vam tu nešto ne miriše, ako je to sve samo da se odradi, možete biti sigurni da su to lažni tradicionalisti!
      Svi padamo na znanje, učenost, erudiciju, argumente, poznavanje otaca, Tome, latinskoga i korala, no sjetimo se da je i reponja veliki teolog, da je rječit i sugestivan...prvo, jedan pustinjak imao je viziju i vidio da nečastivi nema koljena, da ne može klečati ni klanjati se Bogu. Učenici mu u tome moraju biti slični.

      Kikii

      Izbriši
  10. Najvažnija je ljubav. Znanje nadima , a ljubav izgrađuje. Nehinjena ljubav je ona sol koja ne dozvoljava da dokraja obljutavimo . Na žalost i kod nekih svećenika i kod vjernika u tradiciji osjeća se bljutavost. To se vidi u mlakoj borbi za svaku pojedinu dušu. Zamislimo samo da imamo takve svećenike poput p. Ike ili p.Glogovića na našoj strani da revnuju za tradiciju. Neimanje ove prave ljubavi vodi neizbježno u mlakost i oholost .
    Robelar

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.