nedjelja, 18. rujna 2016.

Novi nastavak asiškog horora

Asiz IV – novo izdanje kontroverznoga susreta religija s papom Franjom

Svjetski molitveni susret religija i kultura – s papom Franjom

(Rim) Katolički publicist Camillo Langone napisao je komentar o Svjetskom molitvenom susretu za mir „religija i kultura“ koji će se održati od 18. do 20. rujna u Asizu. Organizator susreta katolička je zajednica Sant'Egidio, utemeljena 1968. godine. Susret se od 1986. godine održava na različitim mjestima, četiri puta dosada u Asizu.

Ovogodišnji susret podsjeća na prvi susret od prije 30 godina na kojemu je sudjelovao i Ivan Pavao II. Zbog sinkretističkih i svetogrdnih „nepredviđenih“ događanja spada u najkontroverznije trenutke njegova pontifikata.

Unatoč snažnim kritikama njegovi su nasljednici sudjelovali na sljedećim susretima koji su se održavali u Asizu. Program je bio izmijenjen, ali je temeljno usmjerenje ostalo isto.

Na trećem susretu u Asizu 2002. godine ponovno je sudjelovao Ivan Pavao II., a na četvrtome susretu 2011. papa Benedikt XVI., premda su ga njemu bliski intelektualci molili da izbjegava „duh Asiza“.
O „duhu Asiza“ govori zajednica Sant'Egidio, kao nedavno njezin predsjednik Massimo Impagliazzo u jednom videozapisu kojim je protumačio značaj kontroverznog međureligijskog susreta u Asizu.

Svjetski susret religija 2016.

U utorak će s Franjom treći papa sudjelovati na zaključenju susreta i time privući veliko zanimanje i pažnju za taj događaj kako u takvim slučajevima pokazuje ponašanje sredstava društvenog priopćivanja. Zajednica Sant'Egidio prenosi događanja sva tri dana na internetu. CTV, Vatikanska televizija, prenosi samo posljednjeg dana programske točke na kojima će sudjelovati papa Franjo, dakle u utorak kao i Ekumensku molitvu kršćana od 16 sati. Talijanska državna televizija RAI prenosi isključivo od 17 sati zaključnu manifestaciju s Papom s oko 500 predstavnika religija iz cijeloga svijeta koji se očekuju. Ovu programsku točku prenosit će i mnoge druge televizije.

Rastaljena religija koja se može oblikovati

Razumijem ateiste. Čak ih jako dobro razumijem. Kada vidim fotografije starih međureligijskih susreta u Asizu (sutra počinje novo izdanje s naslovom: „Žeđ za mirom“), kada vidim slike kutā s Istoka i Zapada, kršćanskih, protukršćanskih i akršćanskih, tada i meni bude slabo.

Preko Knjige Ponovljenog zakona saznao sam da je Bog ljubomoran, a zahvaljujući svetom Ciprijanu da extra Ecclesiam nulla salus.

Bio sam uvjerenja da su spasenje i život vječni za istinski religioznog čovjeka važniji od mira koji se tiče njegovog kratkog zemaljskog postojanja.

Čovjek ne treba biti čak ni religiozan. Dostatan je minimum filozofskoga znanja i malo logičkog zdravog razuma da se ovu ekspoziciju sakralnoga skeptično promatra.

Filozof Franco Volpi koji se bavio nihilizmom, napisao je: „Izostenija vrijednosti dovodi do obezvrjeđenja i na koncu do ravnodušnosti prema vrijednostima“.

Nije slučajno da će sutra u Umbriji biti nazočan i Zygmunt Baumann, idealni sociolog u surječju fleksibilne, štoviše, rastaljene religije koja se može oblikovati.

Organizatori, hipovjernici zajednice Sant'Egidio označavaju katoličku vjeru isključivo kao „religioznu tradiciju“, Drugim riječima: katolička vjera samo je još naslijeđeni relikt koji je određen za utapanje u novoj svjetskoj religiji u kojoj nema više mjesta za Krista budući da se emiri i rabini, pastori i muftije, zoroastrijanci, budisti, jainisti, šintoisti... moraju dovesti u stanje jednoglasja.

Do sljedećeg utorka Asiz će biti glavni grad sinkretizma, indiferentizma, svetoga „kako mu drago“.

Neka moja malena vjera bude jača od takvih spektakla.

Izvor: http://www.katholisches.info/2016/09/17/assisi-iv-neuauflage-des-umstrittenen-treffens-der-religionen-mit-papst-franziskus/

23 komentara:

  1. Bože sačuvaj!
    Nadam se da će nakon ove Godine milosrđa, nastupiti Godina pravde Božje...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, dragi Bog ne trpi ovo sveto "kako mu drago". Dao nam je svoje zapovijedi i poslao Svoga Sina radi našeg spasenja. Dao nam je Mariju za Majku. Jao nama ako se toga odreknemo.

      Kikii

      Izbriši
  2. Salva nos Domine, Iesu Christe!
    Uistinu ne znam kako Ti ljudi pred svojom savješću mogu opravdati ovakav udar na Prvu Božju zapovijed?!
    Imaju li uopće straha Božjega?
    Jesu li ikada čitali Stari zavjet i vidjeli kako Bog kažnjava nevjeru i izdaju?
    Kako sebi tumače svetog Pavla: „Pogani vrazima žrtvuju, ne Bogu“ (1 Kor 10, 20)?
    Kako tumače svetoga Ivana: „Svaki koji niječe Sina nema ni Oca“(1 Iv 2,23) „Nitko ne dolazi Ocu osim po meni“ (Iv 14,6)?
    Hoće li papa Franjo ponoviti riječi svetoga Petra čiji je nasljednik:„Nema uistinu pod nebom drugog imena dana ljudima po kojemu se možemo spasiti.“(Djela apostolska 4,12)?
    Kako se može zaboraviti da je papa Pijo IX. osudio propoziciju: „Barem se mora gajiti dobra nada za spasenje svih onih koji se uopće ne nalaze u pravoj Kristovoj Crkvi“.
    Kako mogu zaboraviti riječi velikoga Pija XII. u enciklici "Mystici Corporis" koji tumači tko spada među udove mističnoga Tijela:
    "22. Među udove (članove) Crkve broje se stvarno samo oni, koji su primili kupelj preporođenja i ispovijedaju pravu vjeru, te se nisu po nesreći odcijepili od cjeline Tijela, niti ih je zakonita vlast isključila zbog preteških prekršaja. Jer, kaže Apostol, »jednim Duhom mi smo svi kršteni u jedno tijelo, bili Židovi ili Nežidovi, robovi ili slobodni« (1 Kor 12, 13). Kao što je, dakle, u pravoj kršćanskoj zajednici samo jedno Tijelo, jedan Duh, jedan Gospodin i jedno Krštenje, tako ne može biti nego samo jedna i vjera (usp. Ef 4, 5); i stoga se, po zapovijedi Gospodinovoj, onoga tko je Crkvi uskratio posluh treba smatrati poganinom i carinikom (usp. Mt 18, 17). Zato se ne može reći da žive u jednome ovakvom tijelu i jednim njegovim Duhom oni koji su odijeljeni bilo po vjerovanju, bilo po upravi."
    Ponavljam onu misao Marcela de Cortea koju sam već nekoliko puta spomenuo: Modernizam je
    „jedna duhovna degeneracija koja seže dublje od svega što je Crkva u svojoj povijesti iskusila, zloćudna bolest-rak, u kojoj se stanice vrlo brzo umnažaju kako bi uništile što je još zdravo u mističnom Tijelu. To je pokušaj pretvoriti Božje kraljevstvo u kraljevstvo čovjeka, Crkvu koja je posvećena klanjanju Bogu zamijeniti Crkvom koja služi kultu humanosti. To je najstrašnija i najgnjusnija od svih hereza.“
    K tome, na djelu je ono što su mnogi predviđali, a de Corste lijepo formulirao:
    "Božanski kvasac koji je jedanput oštećen ne može, a da ne postane subverzivnim sredstvom neprocjenjive moći: Korupcija najboljih jest ono najgore."

    Kikii

    Kikii

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Na žalost vrlo jednostavno - ništa od toga oni ne vjeruju. Ni Starom zavjetu, ni Novom. Ni Kristu, ni Pavlu, ni sv. ocima:

      "Tako n. p. vele modernisti, mogli bismo protestantskim učenjacima mirno dopustiti, da sv. Pismo sadržaje mnoge povjesne i naravoslovne bludnje. I rečenice sv. Otaca ne smijemo odveć cijeniti, jer im bijaše nepoznata moderna povjesna znanost i kritika. Još je manje držati do sredovječnih teologa i crkvenih učitelja, jer ti muževi bijahu skroz zadahnuti lažnim nazorima svojega vremena. To isto valja kazati o nauci i zaključcima općenitih crkvenih sabora, u kojim ima mnogo bludnja. Da, gdjekoji modernisti idu u svojem popuštanju prema nevjernicima i krivovjernicima tako daleko, da ne štede Bož. Osobe našega Spasitelja: oni bez oklijevanja dopuštaju protestantskim učenjacima, da je i sam Isus Krist u mnogim točkama prevario se i da se niti Njegovo božanstvo niti Njegovo uskrsnuće iz mrtvih ne da znanstveno dokazati." (Biskup Josip Lang o modernistima)

      Izbriši
  3. Imam prijedlog zavrsnog ili pocetnog govora na skupu, pa tko ostane ostane:

    Sveti Irinej (umro 202. g): "[Crkva] je ulaz u život; svi ostali su lopovi i razbojnici. Glede toga smo dužni da ih izbjegnemo ... Čujemo proglase nevjernika i slijepih ovoga svijeta da se neće naslijediti svijet života koji ima doći ... Oduprite im se u obrani jedine istine i zive vjere, koji je Crkva primila od apostola i prenijela na svoje sinove. “(protiv Hereza, knjiga III)

    Origen (umro nove 254.): "Nitko neka se ne vara. Izvan ove kuće, odnosno, izvan Crkve nitko nije spašen. "(In Iesu Nave homiliae)

    Sveti Ciprijan (umro 258): "Onaj koji je okrenuo leđa crkvi Krista neće doći do nagrade od Krista; On je stranac, čovjek od ovoga svijeta, neprijatelj. Ne možete imati Boga za Oca vašega ako nemate Crkvu za majku. Naš Gospodin nas upozorava kad kaže: 'Tko nije sa mnom, protiv mene, i tko ne sabire sa mnom, rasipa' Tko razbija mir i sklad Krista djeluje protiv Krista;. Tko se okuplja drugdje nego u Crkvi rasipa Crkvu Kristovu. "(Jedinstvo Katoličke Crkve)

    Onaj tko ne drži do tog jedinstva, ne drži Božji zakon, ne drži vjeru u Oca i Sina, ne drži život i spasenje "(Patrologiae Cursus Completus: Latina , Father Migne).

    Ne, iako bi trpjeli smrt za ispovijed Imena, krivnja tih ljudi nije uklonjena njihovom krvlju ... Nitko nemoze biti mučenik tko nije u Crkvi. "(Drevni kršćanski pisci)

    Biskup Firmilean (umro 269. ): Koja je veličina njegove greške, a što "dubina njegove sljepoće, koji kaže da se oprost grijeha može dodijeliti u sinagogama heretika, i onome koji ne ostane u temeljima Crkve. "(Ante-Nicejski Oci)


    Laktancije (umro nove ere 310): “Jedino Katolička Crkva sama zadržava istinskog slavlje Boga. To je izvor istine, to je prebivalište vjere, to je hram Božji; u koje ako netko ne zeli ući, ili iz koje ako netko zeli izaći, taj je stranac nadi života i vječnog spasenja. "(The Divine Institutes)


    Sveti Ćiril Jeruzalemski (umro 386): “Zgražajte se nad hereticima ... Ne obazirite se na njihov govor ili na njihovu lažnu poniznost; jer su zmije, 'Leglo gujinje. "Imajte na umu da, kad je Juda rekao:' Zdravo Učitelju," Pozdrav je bio čin izdaje. Ne varajte se od poljupca, ali čuvajte se otrova. Zgražajte se nad takvim ljude, dakle, i kloniti se bogohulitelja Duha Svetoga, za koje nema oprosta. Jer cemu zajedništvo sa ljudima bez nade? Mozemo sa pouzdanjem reći Bogu u vezi svih heretika 'Nisam li mrzio, Gospode, one koji su Te mrzili, a nisam li patio zbog Tvojih neprijatelja? "Jer postoji neprijateljstvo koje je pohvalno, kao što je pisano: 'neprijateljstvo ja zamećem između tebe i žene, između roda tvojeg i roda njezina. "Prijateljstvo sa zmijom stvara neprijateljstvo s Bogom, i smrti. Neka nam je izbjegavati one od kojih se Bog okrenuo. "(Crkveni Oci)

    OdgovoriIzbriši
  4. Sveti Ambrozije (umro poslije Krista 397): "Gdje je Petar, dakle, tu je Crkva. Gdje je Crkva tu nije smrt nego život vječni. ... Iako se mnogi nazivaju kršćanima, oni uzimaju sebi ime, ali ne i nagradu. " (Crkveni Oci


    Biskup Niceta od Remesiana (umro 415): "On je Put po kojem putujemo do našeg spasenja; Istina, jer je On odbacuje ono što je lažno; Život, jer on uništava smrt. ... Svi koji od početka svijeta bijahu, ili su, ili će biti opravdani- bilo patrijarsi, kao i Abraham, Izak i Jakov, ili proroci, da li apostoli ili mučenici, ili bilo koji drugi - čine jednu Crkvu, stvorenu od jedne Sveta vjere i načina života utkana u jednom Duhu, izrađeni u jednom tijelu čija je Glava, kako nam je rečeno, Krist.
    Nadalje, Anđeli i vrline i sile na nebu su suradnici članova u jednoj Crkvi, jer, kao što su nas apostoli učili, u Kristu 'sve stvari bilo na zemlji ili na nebu su se pomirile. "Morate vjerovati, dakle, da ste u toj jednoj Crkvi okupljeni u zajednicu svetaca. Morate znati da je to jedna Katolička Crkva osnovana u cijelom svijetu, a uz to morate ostati u nepokolebljivi u zajedništvu. Tu su, doista, druge takozvani `crkve" s kojom ne mozete imati zajedništvo. ... Ove `Crkve prestaju biti svete, jer su prevarene od stranog nauka đavla da vjeruju i da se ponašaju drugačije od onoga što je Krist zapovjedio i od tradicije apostola." (Crkveni Oci)

    Sveti Jeronim (umro 420): "Kao što ne slijedim nikoga osim Spasitelja Krista, pa tako i ne komuniciram ni s kim, osim vama vasa Svetosti, koja je Petrova stolica. Znam, da je to stijena na kojoj je sagrađena Crkva. ... Ovo je Noina arka i oni koji se ne nalaze u njemu neće propasti kad je poplava prevladava. ... A što se tiče heretika, ja ih nikada nisam štedio; naprotiv, vidio sam da na svaki mogući način neprijatelji Crkve su i moji neprijatelji. "(Manual of Patrology and History of Theology)

    Sveti Augustin (umro 430): "Nitko ne može naći spasenje osim u Katoličkoj crkvi. Izvan Katoličke crkve može imati sve, osim spasenja. Oni mogu imati čast, mogu imati sakramente, mogu pjevati aleluja, mogu odgovarati amen, mogu imati vjeru u ime Oca i Sina i Duha Svetoga i propovijedti je, ali nikad ne može jedan naći spasenje osim u Katoličkoj Crkvi. "(Sermo ad Caesariensis Ecclesia plebem)

    OdgovoriIzbriši
  5. Baš kao što su mi Uskrs i Božić najveseliji dani u godini , tako mi je ovaj najtužniji. Sveti Franjo nema ništa s njima. Robelar

    OdgovoriIzbriši
  6. Saint Fulgentius (umro 533.): “Cvrsto drzi i ne sumnjaj da ne samo pogani, ali i svi Židovi, svi heretici i svi raskolnici koji završe ovaj život izvan Katoličke crkve idu u oganj vječni, pripravljen za đavlu i anđelima njegovim. "(Enchiridion Patristicum)

    St. Bede Casni (umro 735 AD): "Kao što su svi arci spašeni, a svi izvan nje su odneseni kad je došla poplava, tako i svi koji su unaprijed određeni za vječni život ulaze u Crkvu, a kraj svijeta kad dodje svi će propasti koji se nalaze vani. "(Hexaemeron)

    Sveti Toma Akvinski (umro 1274): ". Nema ulaska u spasenje izvan Crkve, baš kao u vrijeme potopa nije bilo nikoga izvan korablje, koja označava Crkvu" (Summa Theologiae)

    Sveti Petar Kanizije (umro 1597 AD): "izvan tog zajedništva - kao izvan Noine arke - nema apsolutno nikakvog spasa za smrtnike: ni za Židova ili pogana koji nikada nisu primili vjeru Crkve, niti za heretike, koji su, nakon sto su je primili oštetili, ni za ekskomunicirane ili oni koji iz bilo kojeg drugog ozbiljnog razloga zaslužuju da ih se otpusti i odvoji od tijela Crkve kao destruktivne članovima ... Pravilo Ciprijana i Augustina je sigurno: onaj neće imati Boga za Oca njegova koji nema Crkvu za Majku. "(Catechismi Latini et Germanici)


    Saint Robert Bellarmino (umro AD 1621): "Izvan Crkve nema spasenja ... dakle, ispovijedamo (Apostolskom Vjerovanju) zajednistvo Crkve na otpuštenje grijeha: 'Vjerujem u Svetu Katoličku Crkvu, općinstvo svetih , oproštenje grijeha "... iz tog razloga je Crkva u usporedbi s arkom Noe, jer baš kao i tijekom potopa, svi su nestali koji nije bili u Arci, a sada oni propadaju koji nisu u Crkvi." (De Sacramento Baptismi)


    Izvor:The Fathers of the Church on Extra Ecclesiam Nulla Salus (http://catholicism.org/eens-fathers.html)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. UPOZORENJE: Ne bi smjeli davati linkove na stranicu s koje su preuzete ove izjave, jer pripada feneeyistima - feneeyisti su skupina sljedbenika Leonarda Feeneyja, svećenika koji je bio izopćen 1953., koji niječu katoličke nauke o krštenju željom i krvi. Budući da Tridentski koncil naučava da može biti opravdan i tko nije kršten vodom, ali tko ima žarku želju za krštenjem (kao npr. kod katekumenâ), poradi čega crkveni naučitelj sv. Alfonso de Liguori kaže da je krštenje željom de fide, tj. nepogrješiva nauka, nijekati tu nauku je hereza protiv Katoličke Vjere.

      Izbriši
    2. Mateo,

      Hvala na upozorenju.
      Znaš li jesu li tekstovi i prijevod ispravan?

      Tina

      Izbriši
    3. Imate pravo, nisam toga bio svjestan. Nikako ovim prijevodima nisam htio umanjiti mogucnost krstenja zeljom i krvlju, ili jos gore pratiti nekoga heretika, vec samo naglasiti vaznost ucenja o ovoj konkretnoj Crkvenoj dogmi koja se izgubila zadnjih 50ak godina. Koliko mi je poznato, a ako je neki prijevod kriv molim vas upozorite, svi su legitimni citati iz knjiga Crkvenih ‘prvaka’.

      Papa Benedikt XVI kaze da su misionari 16-og stoljeca bili uvjereni da je osoba izgubljena zauvijek ako se ne krsti, a II. vatikanski koncil je napustio to misljenje u potpunosti.


      Papa Pio IX. u enciklici "Quanto conficiamur moerore kaze:
      Poznato je nama i vama, da oni koji se nalaze u nesavladivom neznanju oko naše presvete religije, i koji revno obdržavaju naravni zakon i njegove zapovijedi koje je Bog upisao u srca svih ljudi, i koji su spremni pokoravati se Bogu, koji provode pošten i ispravan život, mogu snagom božanskog svjetla i uz pomoć milosti, postići vječni život, jer Bog koji u potpunosti vidi, istražuje i pozna duh, duše, misli i sklonosti svih, po svojoj najvećoj dobroti i milosrđu ne može nikako trpjeti, da itko bude kažnjen vječnim mukama tko nema krivnje slobodno počinjenog grijeha. (DH 2866)

      Da li su predstavnici drugih religija u asizu u stanju nesavladivog znanja, neznam..

      Tridentski sabor se odrzavao sa pauzama od 1545. do 1564. Otkricem Amerike vodile su se teoloske rasprave o domorocima koji nisu imali priliku upoznati katolicku Crkvu i njihovim implicitnim i eksplicitnim zeljama za spasenjem.

      Takodjer o nadaju abortirane djece i djece umre prije krstenja katekizam 1261 kaze:

      Što se tiče djece umrle bez krštenja, Crkva ne može drugo nego ih povjeriti Božjem milosrđu, što i čini u obredu njihova ukopa. Veliko Božje milosrđe, naime, koje želi da se svi ljudi spase, i Isusova nježnost prema djeci kada govori: “Pustite dječicu neka dolaze k meni; ne priječite im!” (Mk 10,14), dopuštaju da se nadamo da postoji put spasenja i za djecu umrlu bez krštenja. To zahtjevniji je stoga poziv Crkve da se maloj djeci ne priječi da po daru svetoga krštenja dodju Kristu.


      Ako sam dobro shvatio tko nije znao za Krista, a zivio je po savijesti ima mogucnost da se spasi.

      Prva stvar koja je recena jedanaestorici na Uskrs:

      Isus im pristupi i prozbori:
      »Dana mi je sva vlast na nebu i na zemlji! Pođite dakle i učinite mojim učenicima sve narode krsteći ih u ime Oca i Sina i Duha Svetoga i učeći ih čuvati sve što sam vam zapovjedio!« Mt 28, 20


      A ako znamo da je Krist takodjer rekao:

      Kad dođete u koji grad ili u koje selo, ispitajte, tko je u njemu dostojan! Ostanite ondje, dok ne pođete dalje! Kad uđete u koju kuću, pozdravite je! Je li kuća dostojna toga, doći će na nju vaš pozdrav mira; nije li dostojna toga, vaš pozdrav mira vratit će se k vama. A gdje vas ne prime i ne poslušaju riječi vaših, ondje ostavite kuću i grad i otresite prah s nogu svojih! Zaista, kažem vam: "Zemlji Sodomi i Gomori u dan suda bit će lakše negoli gradu takvu! Mt 10, 11-15

      Onda neznam sto nam je ciniti. Oglusiti se na zapovijed iz “gornje sobe” i pustiti druge da zive u nesavladivom znanju?

      Cemu onda sirenje radosne vijesti kad se svi spasavamo ionako…

      Izbriši
    4. @Memento Mori,
      To što papa Pio IX. u Enciklici (DH2866) navodi, ne bi trebalo biti nimalo neshvatljivo. Niti bi trebali sumnjati u Božju milost koju će Gospodin onima koji se nalaze u nesavladivom neznanju naše presvete Vjere... - ukazati po smrti (ili pri smrti, ili čas prije smrti), a na način da ih On sam privede k Sebi, a na takav način da takvi ljudi budu tj. postanu u onom odsudnom trenutku -- Božja djeca, katolici.
      Štoviše, ja se ne bih nikada usudio sumnjati u to, niti drkčije misliti.
      I da, samo Bog drag jedini zna tko je uistinu u takvom stanju (nesavladivog neznanja).

      Da li je itko od onih inovjernih religioznih u asizu istinski u tom stanju (nesavladivog neznanja oko naše presvete Vjere), - mi to ne znamo zasigurno. Stoga nam je bolje ni ne tvrditi da je tako (ili da nije tako).
      I to jedino Bog zna, i ta dakle prepustimo slobodno Njemu.

      Ali ne radi se o tome toliko, koliko je ustvari pitanje, odnosno problem u tome što mi kršćani, katolici koji jesmo u potpunom znanju Kristove presvete Vjere, i koji znamo na što smo pozvani, - to ne činimo!
      Ne propovijedamo li ono i onako kako nam je dano u zadaću i za što ćemo bez sumnje primiti zasluženu plaću, tada smo mi veći krivci prema Bogu, nego oni koji ga ne upoznaše.
      Jer, komu je više dano, od njega će se više i tražiti.
      A što nam je drugo zadaća nego upravo to kako nam sam Isus Krist i naredi, a sveti Matej evanđelista prenosi, kako si i sam naveo:
      "Dana mi je sva vlast na nebu i na zemlji! Pođite dakle i učinite mojim učenicima sve narode krsteći ih u ime Oca i Sina i Duha Svetoga i učeći ih čuvati sve što sam vam zapovjedio! I evo, ja sam s vama u sve dane -- do svršetka svijeta." (Mt 28,18-20)

      Dakle, uopće nema dileme što je nama katolicima činiti.
      Uvijek bilo i uvijek će biti, isto, bez promjene.
      Navještati Evanđelje, krstiti sve inovjerce u ime Oca+Sina+Duha Svetoga. I da ne zaboravimo: "učiti ih čuvati sve što nam je Isus zapovjedio!"

      Onaj koji radi drukčije, i veli inovjercu, krivovjernom, heretiku ili poganinu da ostane u svom bezvjerju/krivovjerju jer će ga ono spasiti... On sam je onda onaj po komu sablazni dolaze, jer nije da ne radi kako bi morao, nego dapače, čini kontra tomu.

      »Jao svijetu od sablazni! Neizbježivo dolaze sablazni, ali jao čovjeku po kom dolazi sablazan.« (Mt 18,7)

      Dobar članak na upravo ovu temu je objavljen danas ovdje, a vezan za današnji spomendan svetom Mateju apostolu i evangelisti prvog i ne bez razloga imenovanoga "crkvenog" evanđelja.
      https://plus.google.com/+DonQuijotNL/posts/AmrLpzXRBQx
      JbD

      Izbriši
    5. "Memento Mori",

      Nisam vas optužio, niti sam mislio da ste imali ikakve loše namjere. Htio sam samo upozoriti na opasnu stranicu, kako ljudi ne bi bili dovedeni u zabludu. Nisam htio na bilo koji način osporavati dane citate, neki su mi od njih poznati otprije i znam da su točni, a i u drugima nisam našao ništa netočno.

      Iako nisam namjeravao detaljno pisati u vezi nauke o krštenju željom, odgovorit ću na neke stvari koje ste upitali i napisali.

      Taj citat iz enciklike pape Pija IX. je često zloupotrebljavan. On ne govori da se ljudi spašavaju po nesavladivom neznanju, nego da ako imaju nesavladivo neznanje neće im biti uračunato u grijeh što ne poznaju Katoličku religiju, a mogu se spasiti "snagom božanskog svjetla i uz pomoć milosti". Ta izjava ne prejudicira kako to može biti - hoće li im Bog možda poslati unutarnje nadahnuće da povjeruju u njega, ili im poslati anđela, ili misionara, ili nešto treće.
      Također treba reći da je taj citat nepotpun jer mu nedostaje ovaj prethodni dio istog paragrafa:
      "Ovdje, također, ljubljeni sinovi i časna braćo, potrebno je opet spomenuti i osuditi veoma tešku zabludu u koju su ulovljeni neki katolici koji vjeruju da je moguće stići do vječnog spasenja čak i onima koji žive u zabludi i otuđeni od prave vjere i katoličkog jedinstva. Takvo vjerovanje je zasigurno protivno katoličkom učenju."

      Što se tiče članova nekatoličkih religija, nastojat ću pojednostavniti i biti što kraći.

      Nepogrješiva je nauka da (1) izvan Katoličke Crkve i (2) izvan Katoličke Vjere nema spasenja.

      Što se tiče prvog dijela, to znači da čovjek mora biti član Crkve ili, ako je ne njegovom krivnjom to nemoguće, onda barem sjedinjen s dušom Crkve (kao što je jasan slučaj s katekumenima, koji još nisu članovi Crkve, ali imaju nadnaravnu vjeru, ufanje i ljubav, a to je ono u čemu se sastoji duša Crkve).

      Što se tiče drugog dijela, nemoguće je imati u potpunosti implicitnu vjeru (jer to ne bi bila vjera, budući da ništa konkretno ne ispovijeda), potrebno je izričito (eksplicitno) vjerovati u barem glavna otajstva Katoličke Vjere. To su vjera da Bog postoji i da nagrađuje dobro i kažnjava zlo, te vjera u otajstvo Kristova Utjelovljenja i Presvetog Trojstva. Evo link na mjesto u Summi gdje sv. Toma detaljno objašnjava o tom što je bilo dovoljno vjerovati prije Objave, a što nakon Objave: http://www.newadvent.org/summa/3002.htm#article6 (pitanja 6,7 i 8).

      Primjenjujući to na lažne religije, može se reći da je moguće (ali teško) da netko tko je odgojen u sekti protestanata ili istočnih raskolnika bude u baš nesavladivom neznanju o Katoličkoj Crkvi, da ne bude kriv za nikakav raskol i herezu (što znači da zapravo niti ne bi bio raskolnik ili heretik) te da bude sjedinjen s Crkvom putem nadnaravne vjere, ufanja i savršene ljubavi prema Bogu.
      Međutim, kad se radi o religijama koje izričito niječu Presveto Trojstvo i Kristovo Utjelovljenje, kao što su moderni židovi i muhamedanci, nemoguće je da netko od takvih ima barem i implicitnu katoličku vjeru u ta glavna otajstva, jer nitko ne može implicitno vjerovati ono što eksplicitno niječe. U istoj su situaciji religije u kojima se ne vjeruje u nikakvo božanstvo (npr. budisti), ili u kojima se vjeruje u mnogo božanstava, tj. štuju se zli duhovi, kao što su hinduizam ili razni animizmi.

      Bez obzira kakvo bilo neznanje, nitko se ne može spasiti bez Katoličke Vjere, jer Vjera spašava.
      Zato je potrebno propovijedati Katoličku Vjeru i obraćati nevjernike i krivovjernike, jer se nitko ne može spasiti u lažnoj religiji (pročitajte nepogrješivu definiciju Firentinskog koncila u sljedećem komentaru).

      P.S.
      U vezi djece umrle bez krštenja, Crkva nikad nije učila da idu u raj. To je modernistička zabluda iz modernističkog lažnog katekizma. Ta djeca nisu krštena niti su sposobna imati želju za krštenjem, pa tako ne možemo ni reći da idu u raj. Katolički teolozi uče da ta djeca idu u limb, što je predio pakla, ali u kojem najvjerojatnije nema nikakvih muka, nego su možda čak u stanju čisto naravne sreće.

      Izbriši
    6. Citati o nužnosti Vjere za spasenje:

      SVETO PISMO
      "Uistinu, Bog je tako ljubio svijet te je dao svoga Sina Jedinorođenca da nijedan koji u njega vjeruje ne propadne, nego da ima život vječni."
      (Iv 3:16)
      "Tko vjeruje i pokrsti se, spasit će se; a tko ne vjeruje, osudit će se."
      (Mk 16,16)
      "Tko vjeruje u njega, ne osuđuje se; a tko ne vjeruje, već je osuđen što nije vjerovao u ime jedinorođenoga Sina Božjega."
      (Iv 3:18)
      "Stoga vam i rekoh: ‘Umrijet ćete u grijesima svojim.’ Uistinu, ako ne povjerujete da Ja jesam, umrijet ćete u grijesima svojim."
      (Iv 8:24)
      "Reče joj Isus: 'Ja sam uskrsnuće i život: tko u mene vjeruje, ako i umre, živjet će. I tko god živi i vjeruje u mene, neće umrijeti nikada. Vjeruješ li ovo?'"
      (Iv 11:25-26)
      "A ova su zapisana da vjerujete: Isus je Krist, Sin Božji, i da vjerujući imate život u imenu njegovu."
      (Iv 20:31)
      "I nema ni u kome drugom spasenja. Nema uistinu pod nebom drugoga imena dana ljudima po kojemu se možemo spasiti."
      (Dj 4:10-12)

      FIRENT. KONC.:
      "Ona [Sv. Rimska Crkva] čvrsto vjeruje, ispovijeda i propovijeda da nikad nitko, začet od muškarca i žene, nije bio oslobođen od vragove vlasti osim vjerom u našega Gospodina Isusa Krista, posrednika između Boga i čovječanstva, koji je bio začet bez grijeha, rođen i umro."

      "Presv. Rimska Crkva čvrsto vjeruje, ispovijeda i propovijeda da nitko tko se nalazi izvan Kat. Crkve, ne samo pogani nego niti židovi niti krivovjernici ili raskolnici ne mogu biti sudionici vječnoga života, nego da će ići u oganj vječni 'koji je pripremljen đavlu i anđelima njegovim' [Mt 25,41], osim ako joj ne budu pripojeni prije smrti; i da je toliko važno jedinstvo ovog crkvenog tijela da crkveni sakramenti vrijede za spasenje samo onima koji ostaju unutar tog jedinstva, i samo oni mogu primiti vječnu nagradu za njihove postove, milostinju i druga djela pobožnosti i vježbe kršćanske vojske. Nitko, koliku god on dijelio milostinju, pa za Kristovo ime prolio i krv, ne može se spasiti osim ako ne ostane u krilu i u jedinstvu Kat. Crkve."

      (sjedn. 11, Cantate Domino: http://www.ewtn.com/library/COUNCILS/FLORENCE.HTM#5)

      TRIDENT. KONC.:
      "Uzroci tog opravdanja su: ... instrumentalni uzrok je sakrament krštenja, koji je sakrament vjere, bez koje nikomu nikad nije dano opravdanje... vjera je početak ljudskog spasenja, temelj i korijen svakog opravdanja, bez koje je nemoguće omiljeti Bogu i stići u sudioništvo Njegove djece."
      (Dekret o opravdanju, pogl. 7 i 8, http://www.ccel.org/ccel/schaff/creeds2.v.i.i.iv.html)

      PRVI VAT. KONC.:
      "Budući pak da je “bez vjere nemoguće omiljeti Bogu” [Heb 11,6] i stići u sudioništvo njegove djece, zbog toga nitko nikada bez nje neće biti opravdan, niti će itko, ako u njoj ne 'ustraje do svršetka' [Mt 10,22; 24,13] postići život vječni."
      (sjedn. 3, pogl. 3, čl. 9: www.ewtn.com/library/councils/v1.htm#4)

      ATANAZIJEVO VJEROVANJE:
      "Tkogod se želi spasiti, taj mora prije svega čvrsto ispovijedati kat. vjeru, a tko je ne sačuva u cijelom njenom sadržaju, taj će biti zauvijek izgubljen... To je katolička vjera. Tko je vjerno i čvrsto ne čuva i vjeruje, ne može se spasiti."
      (http://tomablizanac.blogspot.com/2009/06/presveto-trojstvo.html)

      ISPOVIJEST VJERE TRIDENT. KONC.:
      "Hanc veram Catholicam Fidem, extra quam nemo salvus esse potest, quam in praesenti sponte profiteor et veraciter teneo..."
      (Tu istinitu Katoličku Vjeru, izvan koje se nitko ne može spasiti, koju sada slobodno ispovijedam i istinito držim... http://www.preces-latinae.org/thesaurus/Symbola/Tridentinae.html).

      Sveta Kongr. za promicanje Vjere 1907., za vrijeme sv. Pija X., na pitanje smije li se reći da je Konfucije bio spašen:
      "Nije dopušteno reći da je Konfucije bio spašen. Kršćani, kad ih se upita, moraju odgovoriti da su oni koji umru kao nevjernici prokleti (tj. izgubljeni)."

      Izbriši
    7. @Mateo
      Upravo gledam na AlJazeeri nekakvu reportazu iz BiH... svecanu stolicu na kojoj je sjedio papa za prvog posjeta BiH napravio je musliman. I lijepo rece covjek da je on to dzabe napravio...kao dar njega i njegova naroda za papu... Da je papa postupio u skladu po svim ovim stavcima vjere je li on trebao odbiti sjesti na tu stolicu (pod uvjetom naravno da su mu rekli sve o njoj)?
      DD

      Izbriši
    8. DD, gdje pise da katolici ne smiju sjediti na stolici koju je napravio musliman?
      Banalizacijom do relativizacije.

      Izbriši
    9. Mateo, hvala Vam na iscrpnom odgovoru! Lijepo receno!

      Izbriši
    10. @ Toma B.
      Postovani, nisam htio ni banalizirati ni relativizirati. Prisjecam se sad teksta objevljenog nedavno na ovom Vasem blogu. Mozda cak Vi ili netko redovit na ovom blogu je isao na put u Francusku i u trenutku odmora sjeo pored neke crkve... Ali kad je zakljucio da je crkva protestantska dignuo se i otisao dalje. Cak je i provjerio povijest doticne crkve i zaista zakljucio da su je protestanti oteli katolicima...
      Eto samo mi se u glavi pojavila usporedba.
      Nisam imao nikakvu losu namjeru. Oprostite mi ako se itko nasao povrijedjen.
      S ljubavlju
      DD

      Izbriši
    11. DD, to je bio moj izvjestaj iz Colmara i bilo je ocito (ili ipak ne) receno u humoristickom duhu. Pa ne mislite valjda da kad hodam po gradu gledam da ne bi pala na mene sjena gradjevine heretika ili nekrsta.

      Izbriši
  7. "Gdje god se ljudi u svijetu mole, ondje je Duh Sveti, životni dah molitve", napisao je Ivan Pavao II. u svojoj enciklici o Duhu Svetom, i proglašen je svetim, po čemu znamo da je usprkos onomu zbog čega je proglašen svetim svet. "Izvan Crkve nema spasenja" izgleda da mu je značilo: "Izvan Crkve nema nikoga." "Crkva mu je divno podnebesje..." Kao da je pokušavao popraviti Isusovo djelo.
    M. P.

    OdgovoriIzbriši
  8. Na članak objavljen na RV/Laudato: 'Ili ćemo zajedno živjeti, ili ćemo zajedno umrijeti!',
    http://hr.radiovaticana.va/news/2016/09/19/ili_%C4%87emo_zajedno_%C5%BEivjeti,_ili_%C4%87emo_zajedno_umrijeti!/1259210
    i
    http://laudato.hr/Vijesti/Svijet/-Ili-cemo-zajedno-zivjeti,-ili-cemo-zajedno-umrije.aspx?feed=allNews
    ...
    velim sljedeće...

    Kršćani koji su kršteni u Gospodinovoj Svetoj Vjeri Katoličkoj niti žive sa svijetom, a još manje umiru sa svijetom!
    Pravi Kršćani žive u svijetu ali nisu od svijeta!
    Vi dakle, koji se smatrate "pravima", ali uporno se dodvoravate svijetu i želite mu se dopasti, prisjetite se Isusova govora u Evanđelju po svetom apostolu Ivanu, Iv 15,18-19.

    Mi živimo u Kristu, po Kristu i za Krista, ili uopće ne živimo, ako se pak priklanjamo svijetu i pravilima odnosno igrama svijeta i njegovih poganskih vođa čija usta zjape kao otvoreni grobovi, iz kojih jedino zlo i naopako može izlaziti, kako to uvijek očito i biva.
    Mi tako, dakle niti ne umiremo zajedno sa poganima, ni sa nevjernicima, niti hereticima, niti inovjercima, jer mi ne umiremo nego se sa smrću tek preobražavamo po Kristu, sa Kristom i u Kristu,- za vječni život. Onima pak koji su od ovoga svijeta, a koji nisu od jedinoga pravoga Trojedinoga Boga, to ne govori ništa. Stoga oni i nastoje po svaku cijenu da ušutkaju i potpuno unište jedinu pravu Kristovu Vjeru u jedinoga pravoga Boga, te da ju "asimiliraju" u njihovu novu svjetsku religiju koja će odgovarati tom njihovom novom svjetskom poretku. A za taj svoj đavolji cilj koriste naravno vukove koji se tek i samo predstavljaju pastirima stada...

    Jao vama koji pravite novi svjetski poredak u kojemu stvarate privid da je ovdje na ovome svijetu i početak i svršetak života!
    Jao vama istima koji zbog tog poretka pravite novu svjetsku religiju u kojoj nema mjesta niti Gospodinu Bogu, niti Njegovu svetom Križu!
    Najveće JAO vama koji ste pozvani da navještate i svjedočite za Krista i Božje Kraljevstvo, ali vi i pored nezavrijeđene ali ipak zadobivene milosti kojom postadoste baštinici Oca Nebeskoga, Njega samoga izdadoste i uporno i dalje izdajete!

    »Jao vama, zakonoznanci! Uzeste ključ znanja: sami ne uđoste, a spriječiste one koji htjedoše ući.« (Lk 11,52)
    JbD

    OdgovoriIzbriši
  9. Čitam u narod.hr članak: Mladi nogometaš zbog vjere odrekao se karijere: Poziv je bio jači od novca i unosnih ugovora
    Nogometaš se zove Jeremy Helan.

    I zadnja rečenica: Helan je inače pripadnik islamske vjeroispovijesti.

    Pa tko je ovdje lud?

    Mislav

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Stvarno, mons. Bortolo Castegnaro u svom "Katekizmu za odrasle" naziva relativni vjerski indiferentizam ("sve su vjere dobre") ludošću nad ludostima. Na 179. stranici 2. sveska, na kojoj počinje iznositi slike i primjere vjerskog nehaja, nalazi se i naslov: "Kreteni naše svete Crkve". A pod njim npr. ovo: "Vjera im veli da imadu dušu kojoj je cijena krv Sina Božjega, dušu koja će zauvijek uživati u raju ili vječno trpjeti u paklu, a oni se smiju! Vjera im veli da su se na krštenju odrekli đavla, tijela i svijeta, a oni sažimaju ramenima! Vjera im veli da na zemlji imadu nebesku majku, Crkvu, koju je Božanski Spasitelj ustanovio da propovijeda i čuva božansku religiju, a oni joj okreću leđa! Da, indiferentni u vjeri jesu kreteni naše svete Crkve!"
      Ogledavam se u tom ogedalu dosta često.
      M. P.

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.