utorak, 5. siječnja 2016.
Blagoslov vode na Bogojavljenje kod grkokatolika
engl.: 1, 2; stsl.: 1, 2, 3.
Ako netko ide sutra kod "grka", neka mi uzme 2 dcl blagoslovljene vode (najbolje u maloj plastičnoj bočici od Jane), ja ću ići kod "latina" po vodu.
PS. Vidim da je stranica grkokatolik.com nedostupna, da li se negdje preselila ili je jednostavno ugašena?
Broj komentara: 76:
Upute za komentiranje
Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.
Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Da,Janine bočice su najbolji izbor, jer imaju i poruku. Zna stvarno biti dubokih misli. Nekada me toliko dirnu, pa pomislim da ih je sam Bergoglio pisao :-)
OdgovoriIzbrišiS.H.
Još kad bi imale uz poruku anđela i otisak halal i košer certifikata pretstavljale bi pravi mali ekumenski suvenir . Robelar
OdgovoriIzbrišiKad smo kod "ekumenskih suvenira", ne znam koliko je ljudi primijetilo da je Bozanić jučer u čestitki raskolničkom i heretičkom biskupu ispovijedio da je "povezan [s njim] zajedništvom iste vjere" (http://www.bitno.net/vijesti/hrvatska/kardinal-bozanic-cestitao-bozic-pravoslavnom-mitropolitu-porfiriju-pericu/).
IzbrišiDok većina možda tu rečenicu neće ni primijetiti, tradicionalisti su itekako svjesni da onaj tko ispovijeda zajedništvo u vjeri s hereticima time ispovijeda zajedništvo u njihovoj herezi, koja ih odjeljuje od Svete Crkve Katoličke, izvan koje nema spasenja.
Francisco je također ispovijedio zajedništvo s hereticima, npr. u svojoj poznatoj amaterskoj video poruci protestantima.
Kad smo kod čestitki, biskup Uzinić je ipak sve nadmašio
Izbrišihttp://www.dubrovacka-biskupija.hr/portal/index.php?option=com_k2&view=item&id=3737:skromniji-domjenak-dubrova%C4%8Dkog-biskupa-kao-simbol-istinskog-bo%C5%BEi%C4%87a&Itemid=466
Istina, no i Mateo stalno ispovijeda vjeru skupa sa sedisvakantističkim luđacima koji su također otpali od crkve Katoličke jer ako je sedes prazna, onda nema vidljive Crkve - koje manihejsko luđaštvo!
IzbrišiRr
Biskup Uzinic: "pomoći im da doista budu onakvi kakvi bi kao vjernici trebali biti, a ne da možda zbog nas vjernici islamske zajednice i ovdje u Dubrovniku krenu putevima radikalizacije."
IzbrišiDakle, ako mu u katedrali eksplodira bomba, to ce biti zbog njegovih ekumenskih propusta.
Je, i za ovo dolje su sigurno krivi propusti kršćana u ekumenizmu.
Izbrišihttp://www.bbc.com/news/world-europe-35231046
Uglavnom, nije dugo trebalo da počne. Organizirani napad 1000 muškaraca u centru većega grada u njemačkoj. Ma milina. I sad samo da je čovjek (žena!) poslom vezana za njemačku, a mi gravitiramo prema gore, pa da mora tamo ići po kolodvorima, već se mora bojati silovanja, ako ne i za živu glavu, tako da sve to indirektno već pogađa i nas. A naši pričaju kako su ovi valjda anđeli i ne mogu sami od sebe počiniti zlo, nego će jedino počiniti zlo ako ih mi na to potaknemo. O bože mili...
Strahota je blaga riječ s obzirom na ove izjave biskupa.
IzbrišiBože sačuvaj!
Rr,
IzbrišiAko hoćeš reći da ne proklinjem niti izopćujem sedevakantiste nego ih priznajem kao katolike (što i jesu), onda je to točno, ali ako hoćeš reći da sam sedevakantist, onda to nije točno.
Međutim, budući da je za valjano primiti pontifikat i biti papa potrebno ispovijedati Katoličku Vjeru, poradi Franciscovih mnogih hereza i prije i poslije izbora smatram da barem postoji "dobro utemeljena sumnja u njegovu osobu ili izbor", što ga čini sumnjivim papom, kojemu se nismo dužni podložiti niti ga priznati dok se sumnja ne raščisti, pozitivno ili negativno. Pročitaj što o tom kažu predkoncilski teolozi.
Odakle ti manihejizam nemam pojma. To je valjda onako kao što Francisco tradicionaliste naziva pelagijancima.
Usput, sedevakantisti (barem ne oni umjereni) ne drže da na svijetu više nema biskupa tj. vidljive Crkve.
Još malo ekumenizma:
Izbrišihttps://www.youtube.com/watch?v=-6FfTxwTX34
Uporan Budi, ka-ta-stro-fa!
IzbrišiUsput, samo mali podsjetnik da kad molimo za papine nakane (npr. za dobivanje potpunog oprosta) NE MOLIMO za ovo sto Franjo implicitno govori i upucuje u videu!
Koristan podsjetnik. A molimo li za ono što papa eksplicitno govori u svojim mjesečnim nakanama, sveopćoj i "evangelizacijskoj"?
IzbrišiM. P.
A kad molimo za papine nakane, jel možemo dodati i molitvu da nas se ovaj papa okane?
IzbrišiS.H.
"Ja uspoređujem vjeru s ljubavlju nekog muškarca prema ženi: ima ljepših i inteligentnijih... ali ja ljubim svoju ženu i to mi je dosta, nisu mi potrebne usporedbe", riječi su Yvesa Congara ("Život za istinu", KS, 1979., str. 221.), koje su, čini mi se, u skladu s nakanama pape Franje.
IzbrišiM. P.
Decisions of the Sacred Congregation of Indulgences
IzbrišiThe Raccolta (1910)
Prayer according to the Pope’s Intention
23. The Pope’s intention always includes the following objects:
The progress of the Faith and triumph of the Church.
Peace and union among Christian Princes and Rulers.
The conversion of sinners.
The uprooting of heresy.
These intentions may be fittingly recalled and prayed for after Communion, or at the visit; but a general intention of praying according to the mind of the Pope is sufficient; and any prayers may be used which are not already of obligation, e.g., the Little Hours of a priest’s Office. (July 12, 1847; May 29, 1841.)
http://www.ageofmary.com/prayers/decisions-of-the-sc-indulgences.html#popes-intention
----------------
Q. I pray for the Holy Father and his conversion, but don’t ask me to pray for the intentions of Pope John Paul II! Can it be pleasing to God to pray for the success of some ecumenical meeting, or, for that matter, that the Catholics of Tradition give up their fight?
A. Your interpretation of what the subjective intentions of this particular pope might be is perhaps correct, but besides the point. When we pray "for the intentions of our Holy Father, the Pope" we are praying for something objective, something determined by the Church and laid down long ago:
The exaltation of the Church
The propagation of the Faith
The extirpation of heresy
The conversion of sinners
Concord between Christian princes
The further welfare of the Christian people
These are the intentions of the Sovereign Pontiff for which we pray as a necessary condition for gaining plenary indulgences.
http://archives.sspx.org/miscellaneous/pray_much_for_holy_father.htm
----------------
Most eminent father;
Geoffrey W. Horton of the Seminary of the of Baltimore Archdiocese under the title of Mount St. Mary's in the city of Emmittsburg, in a letter dated the 4th of April 2005, puts forth the following questions:
1.) In regards to the prayer prescribed for the intention of the Supreme Pontiff for gaining a plenary indulgence (cf. "The Manual of Indulgences", 4th edition, Norm. 2. 20 paragraph 1), if in the vacancy of the Apostolic see the faithful are impeded in procuring said plenary indulgence. And to what point they are not be impeded.
2.) How in this condition, with the Apostolic See vacant, the plenary indulgence is fulfilled. And God, etc.
April 13th, 2005
The Apostolic Penitentiary responds to the proposed question:
To the first question: No, the faithful can seek a plenary indulgence even in the time of a vacant Apostolic See. To the second question:
Even though the Apostolic See is vacant, the conditions of praying for the intention of the Supreme Pontiff are fulfilled (by reciting once the "Our Father" and the "Hail Mary" once; nevertheless, the opportunity is also given to the individual faithful to recite another prayer which pleases them according to the piety and devotion of each one), even if he has fulfilled the duty of his life, since the ends of the Pope's intention, the ends for which one must pray--undoubtedly the spiritual good of the whole Church -- persist.
John Francis Girotti, OFM Conv.
John Mary Gervais
http://christianity.stackexchange.com/a/14149
Zahvaljujem na proširenju podsjetnika. Radi se dakle o objektivnim nakanama, moglo bi se reći, Svetog Oca kao takvog. A kad neki konkretni papa promiče npr. indiferentističke nakane za neki mjesec, koje priznaju svakom pravo da vjeruje u Djeda Mraza, tada se, pretpostavljam, valja odreći molbi poput ove iz "Dnevnog prikazanja": "... molim te osobito na nakane što ih Sveti otac za ovaj mjesec preporučuje molitvama svih vjernika."
IzbrišiM. H.
Toma, hvala za gornje citate!
Izbrišihttp://misija.slobodnadalmacija.hr/katolicka-dalmacija/clanak/ID/15950/Biskup-Uzinic-prvi-put-sluzbeno-posjetio-Zidovsku-opcinu-u-Dubrovniku
IzbrišiSamo da napomenem, do sada je papa obavljivao mjesečne molitvene nakane u pismenom obliku, a od ovog mjeseca će biti u video porukama. Ono gore je prva takva poruka. Eksplicitna nakana je "da iskreni dijalog ljudi različitih vjera donese plodove mira i pravde." A implicitna je poprilično jasnija iz popratnog filmića.
IzbrišiUdarnik T.K. bitno.neta pokusava smanjiti stetu.
IzbrišiNeke stvari koje su zaboravili prevesti ili istaknuti:
"I have confidence in the Buddha"
"I believe in Jesus Christ"
"I believe in God, Allah"
Dakle, Isusa Krista stavlja se na istu razinu kao i ova lazna bozanstva. To sto na kraju videa pripadnici svih četiriju prikazanih religija izjavljuju kako “vjeruju u ljubav” cini stvar jos gorom. Dakle, svi zapravo vjeruju u isto, ljubav, koja se naziva razlicitim imenima. Iza te vanjstine (Buda, Alah, ne zelim ni pisati Gospodinovo ime u ovom nizu) srz svih religija je ista.
Kaze Papa: "Many think differently, feel differently, seeking God or meeting God in different ways. In this crowd, in this range of religions, there is only one certainty we have for all: we are all children of God."
Iz proslova Ivanova evandjelja:
K svojima dođe i njegovi ga ne primiše. A onima koji ga primiše podade moć da postanu djeca Božja: onima koji vjeruju u njegovo ime, koji su rođeni ne od krvi, ni od volje tjelesne, ni od volje muževlje, nego - od Boga.
Iz velikog katekizma sv. Pija X.:
■ 552. P. Koji su učinci sakramenta krštenja?
O. Sakrament krštenja daje prvu posvetnu milost, kojom se briše istočni grijeh, a i svaki osobni, ako ga ima; otpušta svu kaznu, koju ti grijesi zaslužuju, utiskuje biljeg kršćanina, čini nas Božjom djecom, članovima Crkve i baštinicima raja, i osposobljuje nas za primanje drugih sakramenata.
Kazu na bitno.netu:
Premda je sam kratki film podignuo buku među nekim tradicionalistički raspoloženim katolicima, koji optužuju Papu za izjednačavanje katoličanstva s ostalim religijama, važno je napomenuti kako je Sveti Otac puno puta u svojim propovijedima istaknuo kako je Krist jedini Gospodin.
Ne, taj film nije "podigao buku medju nekim tradicionalisticki raspolozenim katolicima", nego bi trebao zgroziti sve katolike koji ga vide, pa i sve normalne razumne ljude jer je u ocitoj kontradikciji s onim sto Katolicka Crkva naucava od ustanovljenja i ne moze prestati naucavati, vjerovali u to ili ne. A "tradicionalisticki raspolozeni katolici" nisu iznenadjeni ovakvim novostima jer je to samo jedna medju bezbrojnim slicnim stvarima koje je Papa do sada ucinio.
Kazu, Papa je istaknuo kako je "Krist jedini Gospodin". Super, a da je rekao suprotno, onda bi nasli citat od prije tjedan dana gdje je potvrdio tu istinu, jel? I prekrizio se vise puta, jel tako? To sigurno znaci da jos vjeruje u Presveto Trojstvo. I Ocenas je izmolio na misi jelda? Znaci jos vjeruje da je Bog Otac? I pokleknuo je pred Presvetim, znaci jos vjeruje da je to stvarno Krist? Ups, ovaj, tako nesto... znate sto sam htio reci.
Evo jedna pjesma za bitno.net.
IzbrišiBitno.net je nenadmašiv. Jedina nakana na koju oni mole je da ovaj papa izdrži barem dok ne prodaju prva izdanja njegovih knjiga.
IzbrišiS.H.
Onda će ih nuditi u pola cijene, kao Verbum Benediktove nakon odreknuća.
IzbrišiK
Po onoj da slika više govori od tisuću riječi, najgori dio tog ogavnog videa je kad na kraju uzmu u ruke simbole svih tih religija i spoje ih zajedno. Iako je iz cijelog videa jasno, taj dio pogotovo pokazuje da je ono što Francisco promovira jedna crkva svih religija, što je Antikristova lažna crkva (i onda neki "izopćuju" i napadaju sedevakantiste kad nakon nečega takvog kažu da taj čovjek ne može biti papa).
IzbrišiSlazem se da je ova slika najupecatljivija poruka cijelog videa.
IzbrišiOnda se treba moliti i postiti da Duh Sveti prosvijetli Petrova nasljednika,da Duh Sveti reagira, a ne ponavljati za zlodusima da je Crkva mrtva.
IzbrišiK
Ona žena u videu što spominje Budu, jel to sad Dalaj Lama? Pardon, Dalija Lama?
IzbrišiTakođer me zanima ako netko zna koju ulogu ima životinja Lama u njihovoj religiji? Konkretno, može li gospođa Dalija stavite uz ime neku drugu životinju npr. bjeloglavog supa?
S.H.
Kako je zanimljivo kako se u Bibliji nalaze tekstovi jedan iza drugog, kada Gospodin Isus daje vlast Petru, a odmah iza toga tekst gdje Gospodin Isus naziva Petra sotonom...
Izbriši"Kad Isus dođe u krajeve Cezareje Filipove, upita učenike: »Što govore ljudi, tko je Sin Čovječji?« Oni rekoše: »Jedni da je Ivan Krstitelj; drugi da je Ilija; treći opet da je Jeremija ili koji od prorokâ.« Kaže im: »A vi, što vi kažete, tko sam ja?« Šimun Petar prihvati i reče: »Ti si Krist-Pomazanik, Sin Boga živoga.« Nato Isus reče njemu: »Blago tebi, Šimune, sine Jonin, jer ti to ne objavi tijelo i krv, nego Otac moj, koji je na nebesima. A ja tebi kažem: Ti si Petar-Stijena i na toj stijeni sagradit ću Crkvu svoju i vrata paklena neće je nadvladati. Tebi ću dati ključeve kraljevstva nebeskoga, pa što god svežeš na zemlji, bit će svezano na nebesima; a što god odriješiš na zemlji, bit će odriješeno na nebesima.« Tada zaprijeti učenicima neka nikomu ne reknu da je on Krist.
Otada poče Isus upućivati učenike kako treba da pođe u Jeruzalem, da mnogo pretrpi od starješina, glavara svećeničkih i pismoznanaca, da bude ubijen i treći dan da uskrsne.
Petar ga uze na stranu i poče odvraćati: »Bože sačuvaj, Gospodine! Ne, to se tebi ne smije dogoditi!« Isus se okrene i reče Petru: »Nosi se od mene, sotono! Sablazan si mi jer ti nije na pameti što je Božje, nego što je ljudsko!«
SH: "Pardon, Dalija Lama?
IzbrišiTakođer me zanima ako netko zna koju ulogu ima životinja Lama u njihovoj religiji? Konkretno, može li gospođa Dalija stavite uz ime neku drugu životinju npr. bjeloglavog supa?"
Nema ništa gore od neduhovite šale. Jedna stvar je tvrditi da je samo jedna religija istinita - katoličanstvo, a sve ostale lažne utoliko ukoliko se protive katoličanstvu, a nešto posve drugo je izrugivati druge religije. Ovo ovdje je izrugivanje, a to je loše.
Čitatelj
Dakle, biste li vi kategorično tvrdili da je Petrov nasljednik sposoban činiti ono što Francisco čini? Ako ne biste, otišla vam je moralna sigurnost da je papa. Ako da, gdje je onda zaštita Duha Svetoga, gdje je "vjera koja ne može zakazati" (nepogrješiva izjava 1. vat. koncila)? Ili mislite da su to samo lijepe fraze i da papa može sa Stolice sv. Petra sijati nebrojene hereze i djelujući kao papa vjernike učiti onom što ih vodi u propast?
IzbrišiNe, Crkva nije mrtva, barem ne u onom najočitijem značenju te riječi, jer Božja Crkva nikad ne može nestati. Ali jest okupirana od Njezinih neprijatelja, izdana od onih koji su joj trebali služiti, izmučena, ponižena pred bezbožnim svijetom, svučena joj je odjeća slave koja joj pripada, marginalizirana je, oslabljena, zamijenjena je crkvom tame koja se lažno predstavlja Njezinim imenom i zavodi mnoge...
Živimo u vremenu Kalvarije Crkve, kad se uistinu ispituje tko je odan istini, a tko ne ljubi istinu pa mu Bog šalje djelovanje zablude da vjeruje lažima (2 Sol 2:10-11).
Trebaju nas ohrabriti riječi sv. Atanazija koje je uputio vjernim katolicima za vrijeme arijanske krize, kad je većina biskupa podlegla laži - danas je isto, i gore:
"Oni (heretici) drže mjesta, ali vi držite Apostolsku Vjeru... Razmislimo što je važnije, mjesto ili Vjera? Očito da je prava Vjera. Tko je dakle više izgubio, ili tko više posjeduje?"
(http://fisheaters.com/stathanasiusletter.html - preporučam pročitati cijelo pismo)
Napomena: moj gornji komentar je bio odgovor na ovaj komentar komentatora "K":
Izbriši"Onda se treba moliti i postiti da Duh Sveti..." itd.
Čitatelju, nije mi uopće bila namjera izrugivati se, dapače privatno mi je baš zanimljiva ta njihova kao religija. Mislim da sam to kao dijete, jedno kratko vrijeme, čak i trenirao (ili nešto slično, možda Aikido). A oduvijek mi je bio zgodan onaj Budin kipić, dan danas zbog njega kupujem samo Michelin gume.
IzbrišiS.H.
Nema ništa loše u ruganju poganskim praznovjerjima.
IzbrišiJedan zanimljiv "prijevod" papine videoporuke glasio bi u hrvatskom prijevodu otprilike ovako:
IzbrišiPapa Franjo: "Mnogi ljudi ne poznaju ili otvoreno odbacuju Isusa Krista. Poslanje je Crkve pozivati ih na obraćenje. Poput sv. Petra, svaki papa dužan je krstiti i učiti sve narode." Budistkinja: "Ufam se u mrtvog mudraca zvanog Buda." Židov: "Odbacujem Boga odbacujući Krista." Katolik: "Nemam pojma." Musliman: "Sljedbenik sam lažnog proroka Muhameda." Franjo: "Za razliku od sv. Petra, ja nisam zainteresiran da vršim poslanje Crkve. Ja uživam kad me ljudi cijene, kad častim njihove lažne bogove, kad ljude ohrabrujem u njihovu odbacivanju jedine istinite vjere. Meni i svima ovima jedno je zajedničko: nepriznavanje Isusa Krista." Budistkinja: "Ne priznajem Krista." Židov: "Ne priznajem Krista." Musliman: "Ne priznajem Krista." Katolik: "Ne priznajem Krista." Franjo: "Molim se da mi se pridružite u širenju lažne nade: da se istinski mir i pravda mogu postići bez obzira na istinu, prakticiranjem bilo koje od religija. Na kraju krajeva, nije li Krist samo jedan od mnogih?" https://akacatholic.com/the-pope-video-updated/
M. P.
Ne znam ima li ikakve koristi baviti se Mateovim frustracijama - mislim da su ga svi prokužili, no opet - jedna rečenica iz teksta s bloga CR:
Izbriši"Siscoe i Salza naglašavaju kako su sedisvakantisti izgubili vjeru u Crkvu, Kristovo mistično Tijelo, na analogan način kao oni koji su izgubili vjeru tijekom Muke Kristove. Sedisvakantistički stavovi predstavljaju dakle reakciju na krizu u Crkvi koja je predodređena pasti u neoprotestantizam. Sedisvakantisti nisu slučajno podijeljeni u mnoštvo frakcija i sljedbi koje se suprotstavljaju jedna drugoj, uzajamno se ekskomunicirajući i katkad i izabirući vlastite pape. Suočeni smo, prema mišljenju naših autora, s jednom od velikih vjerskih zabluda našega vremena. Zbog toga se isplati pažljivo pročitati njihovu knjigu."
K
Čitatelju,
Izbriši"Oni uzeše junca, kojega im dade, priugotoviše ga i prizivali su od jutra do podne ime baalovo vičući: "baale, usliši nas!" Ali nije dolazio nikakav glas i nikakav odgovor. Pritom su igrali oko žrtvenika, što su ga bili načinili,Kad je bilo u podne, NARUGA SE ILIJA govoreći: "Vičite glasnije, jer je on bog, Možda je zaposlen ili je otišao na stranu ili je na putu, Možda i spava i mora se probuditi." Tada su vikali iza glasa i parali se, kako je u njih običaj, mačevima i kopljima, dok ih ne obli krv."(1.Kraljevima 18,27-28)
Sveti Ilija nam kaže da se poganima smijemo izrugivati, ali nikako ne povlađivati.
Mislim da bi Bergoglio u Ilijino vrijeme završio kao baalovi svećenici u nastavku.
Kvatrić
Kvatrić: "Sveti Ilija nam kaže da se poganima smijemo izrugivati, ali nikako ne povlađivati."
IzbrišiMislim da bi se na isti takav način u Bibliji mogao pronaći izolirani redak kao potpora za bilo kakvo ponašanje. To je u suštini protestantski pristup Bibliji. Gledano s aspekta cjelokupnog katoličkog nauka, smisao čovjekova postojanja je da uz Božju pomoć čini dobro, te da tako sebe i druge privede Bogu i životu vječnom. Ljudi koji se priklanjaju drugim religijama (pa tako i Dalaj Lami) su u zabludi, te je zadaća svakog vjernika katolika da ih po mogućnosti izvuče iz njihove zablude i pomogne im otvoriti oči za istinu katoličkog nauka. Time je svaki katolik dužan činiti sve što će dovesti do tog cilja, a suzdržati se od činjenja bilo čega što će zapriječiti druge da tu istinu spoznaju. Ponekad je možda i ruganje alat, ali to je jako rijetko. A pogotovo to nije način u ovim okolnostima o kojima pričamo. Danas su široke mase uglavnom vrlo loše poučene čak i osnovama tradicionalnog katoličkog nauka ili već i bilo kakve solidnije racionalne filozofije, te su prepušteni nesigurnosti sentimenta. A sentiment osjeća da je ljubav nešto vrijedno, iako bez pomoći razuma ne može razlučiti gdje i što su granice prave ljubavi naspram njenih perverzija. Ne treba ni spominjati prilično očitu činjenicu da su današnji ljudi u tome jako potpomognuti medijima koji jako naglašavaju sentiment, a ostatak religijskog i teološkog sadržaja slikaju u vrlo negativnom svjetlu (ratovi, nesloge i sve druge negativnosti koje se pripisuju religijskoj isključivosti).
I to je okruženje u kojem živimo i o kojem pričamo. Podliježući takvom pritisku je nastao i ovaj sporni video o papinim molitvenim nakanama za 2016. I zamislimo sad da nekakav prosječan današnji čovjek naiđe na komentar o Daliji Lami s pitanjem 'koju ulogu ima životinja Lama u njihovoj religiji?' Koliko će takav komentar potaknuti nekoga da počne ozbiljnije proučavati kršćanstvo? Moje je mišljenje – jako malo, dapače, vjerojatno će nekoga tko je možda i bio blago zainteresiran samo odvratiti od bilo kakvog daljnjeg interesa. S jedne strane imamo video uradak, profesionalno napravljen, koji naglašava ljubav, zajedništvo i još neke danas popularne sentimentalne mantre, a s druge strane neduhovito i plitko ruganje. Mislim da nije teško zaključiti što bi prevagnulo. Dakle, takav komentar i takav tip ruganja nema nikakvu dobru svrhu, dapače, ima priličan potencijal za napraviti štetu, zato su takvi komentari loši i zato bi ih se po mom mišljenju svatko trebao suzdržavati.
Čitatelj
Nadam se da me nitko neće prijaviti u Vatikan zbog izrugivanja. Samo mi još sad treba da me osude ili ekskomuniciraju. Mogu već i zamisliti papin proglas „S.H. zbog grijeha protiv ekologije i ekumenizma osuđujemo te na samoću starijih i nezaposlenost mladih …“
IzbrišiS.H.
K:
Izbriši"Siscoe i Salza naglašavaju kako su sedisvakantisti izgubili vjeru u Crkvu..." itd. itd.
Koje grandiozne fraze. No pogledajte ispod površine i nećete naći ništa. U koju su to crkvu izgubili vjeru time što nekoga tko stalno širi hereze odbijaju priznati papom? Kako bi ta rečenica imala ikakvog smisla, jedino se može odnositi na lažnu Koncilijarnu Crkvu, koju su neki u Bratstvu zadnjih godina počeli izjednačavati s Katoličkom Crkvom. Sam utemeljitelj Bratstva je mnogo puta istaknuo kako se radi o dvije različite crkve, tj. da je Koncilijarna Crkva, "kojoj nemamo želju pripadati", "raskolnička i heretička".
Ako netko smatra da Katolička Crkva može biti sastavljena i od katolika i od heretika, tj. da nije ujedinjena u vjeri - to je hereza (protiv prve od četiri osnovne značajke Crkve: Jedna, Sveta, Katolička i Apostolska).
Što se tiče podijeljenosti na "mnoštvo frakcija ... koja se suprotstavljaju jedna drugoj", ista situacija je sa svima koji se nazivaju "tradicionalni katolici". Bez principa jedinstva (a tko bi Francisca nazvao principom jedinstva?) naravno da se katolici dijele, ovisno o njihovom razumijevanju Krize.
Zapitajmo se tko je zapravo izgubio vjeru u Crkvu - oni koji vjeruju da Crkva svoju djecu ne može naučavati hereze i zablude, ili oni koji misle da može; oni koji vjeruju da je Katolička Crkva ujedinjena u vjeri, ili oni koji misle da nije...
IzbrišiMislim da treba upozoriti i sspx i svečenike koji služe SP mise da se ovome ne smiju dijeliti sakramenti.
IzbrišiRr
Sakramenti nisu sredstvo za obračunavanje s neistomišljenicima.
IzbrišiMogao bih reći još o tvojoj izjavi, ali ne želim se spuštati na razinu izjava ad hominem. Iznio sam dosta argumenata, ti nisi iznio ništa osim vrijeđanja.
Čitatelju,
Izbrišiizolirani odnosno selektivni redak zaista može biti opravdanje za bilo kakvo ponašanje, te potpora za bilo kakva tumačenja. I to protivnici Crkve stalno rade. Međutim, ovo nisam izvukao iz konteksta. Dapače, širi kontekst to samo potvrđuje. Jer pokazuje da u uvjetima općeg otpada od vjere i trenutcima kad ostaje praktički sam, Ilija ne pokazuje poštovanja prema poganskoj većini i autoritetima.
Što je protestantski pristup? Da se Sveti Ilija rugao poganima? Apsurdno. Pa radi se o starozavjetnom proroku, a protestanti nisu ni na vidiku. A i riječ „rugao“ znači to što piše, rugao. I riječi koje Ilijia izgovara potvrđuju da se radi o ruganju. Svaki drugi pristup odnosno interpretacija je iskrivljavanje Božje riječi.
Najbolji način da se ljudima zapriječi spoznavanje istine je prikrivanje, iskrivljavanje, relativiziranje i interpretiranje istine, te u skladu s tim, podilaženje sentimentima. Mediji to svakako forsiraju, međutim, rak rana je što upravo to ljudi dobivaju u Crkvi.
Sprdanje sa Dalaj Lamom ne će direktno izazvati ničije obraćenje, ali će možda izazvati raspravu i potragu za istinom koja možda i dovede do obraćenja. Dok Bergogliovi video uradci, izjave i postupci sigurno ne će izazvati ničije obraćenje. Upravo suprotno. Pogane će učvrstiti u poganstvu, a katolike inspirirati na otpad. Zašto bi se neki budist ili musliman poželio obratiti nakon Bergogliovog videa?! Pa samo je učvršćen u uvjerenju da je njegov „bog“ pravi. Dok je katolik poljuljan jer je njegov pravi Bog srozan na razinu demona.
Evo u današnjem Večernjaku se Silvije Tomašević „čudi“ kako je unatoč papi Franji u Italiji sve veći otpad od vjere. Iskrivljena istina kaže unatoč Franji, a prava, baš zbog Franje.
Kvatrić
K "Siscoe i Salza naglašavaju kako su sedisvakantisti izgubili vjeru u Crkvu, Kristovo mistično Tijelo, na analogan način kao oni koji su izgubili vjeru tijekom Muke Kristove... Sedesvakantisti nisu slučajno podijeljeni u mnoštvo frakcija i sljedbi koje se suprotstavljaju jedna drugoj, uzajamno se ekskomunicirajući i katkad i izabirući vlastite pape."
IzbrišiZar su samo "sedesvakantisti" podijeljeni? Zar postoji možda neko jedinstvo između novokatolika s portala Križ života i sličnih i konzervativnih (i kvazikonzervativnih) katolika koji žive u zabludi da je Papa na njihovoj strani, osim što i jedni i drugi misle da je Bergoglio supermen, iz različitih razloga doduše. Kakvo to jedinstvo postoji između Bitno.neta i Križa života, osim jedne specifične vrste idolatrije? U tom šarenom taboru ima i onih koji odbacuju da je sodomija grijeh i koji bi žene svećenice, i kojima je lik Krista u Novom Zavjetu samo alegorija,ali ima i onih koji još vjeruju da je Krist Bog, ali bi i oni žene svećenice i crkvena vjenčanja za istospolne, itd. - moglo bi se nabrojati bezbroj "denominacija", baš kao kod protestanata. Jedino što im je svima zajedničko je - Papa. Samo što smisao papinske službe nije da bude sama sebi svrha, nego da osigura ono što kaže Sv. Pavao: "Zaklinjem vas, braćo, imenom Gospodina našega Isusa Krista: svi budite iste misli; neka ne bude među vama razdora, nego budite savršeno istog osjećanja i istog mišljenja." Smisao Papinstva je da služi istini koja je jedna i nepromjenjiva, a ne da se nastoji svidjeti po svaku cijenu, svima osim onima koji stvarno ispovijedaju katoličku vjeru.
http://thatthebonesyouhavecrushedmaythrill.blogspot.com/2016/01/understandably-there-has-been-much.html
IzbrišiMoram pohvaliti svog zupnika koji je ove godine imao lijepu propovijed o koristima blagoslovljene vode na primjerima iz zivota svetaca, a poslije mise blagoslovio vodu po tradicionalnom obredu (s pjevanim litanijama itd.)
OdgovoriIzbrišiKad smo kod sedevakantizma, konačno je izašla dugo očekivana knjiga koja do temelja razotkriva tu veliku opasnost i zabludu.
OdgovoriIzbrišihttp://www.trueorfalsepope.com/?m=1
M.
Zapravo, argumenti Siscoea (tvorca te knjige i nekoliko članaka protiv sedevakantista) proturječe nepogrješivoj nauci Katoličke Crkve.
IzbrišiNaime, on promovira mišljenje da javni heretik može ostati valjani papa sve dok mu autoriteti Crkve ne izdaju službeno upozorenje i onda izdaju deklaraciju da je svrgnut. To je bilo mišljenje poznatih teologa Kajetana i Suareza (16. st.), međutim ono je suprotno jednoglasnom naučavanju crkvenih otaca (kao što je kasnije pokazao crkveni naučitelj sv. Robert Bellarmin), koje je za katolike obvezno, te je suprotno naučavanju pape Inocenta III. i poznatih crkvenih naučitelja, ali i samoj naravi hereze, kao što pokazuje sv. Robert u De Romano Pontifice.
Ono što oci i naučitelji uče jest da bi papa koji bi postao javni heretik odmah samim tim činom izgubio pontifikat - to bi bilo "prešutno odricanje", sam bi sebi presudio postavši javni heretik (katolička nauka je da javni heretici nisu članovi Crkve, a onaj tko nije više u Crkvi ne može ju voditi niti u njoj zapovijedati).
Nadalje, Prvi vatikanski koncil naučava:
"Jer u Apostolskoj Stolici katolička vjera je uvijek bila očuvana neokaljanom, i sveta nauka držana u časti. (...) ova Stolica sv. Petra uvijek ostaje neokaljana bilo kojom zabludom, u skladu s božanskim obećanjem našega Gospodina i Spasitelja prvaku njegovih apostola... Ovaj dar istine i vjere koja ne može zakazati božanski je, dakle, dan Petru i njegovim nasljednicima na ovoj Stolici tako da mogu vršiti svoju uzvišenu službu na spasenje svih, i da bi cijelo stado Kristovo moglo po njima biti očuvano od otrovne hrane zabludâ i krijepljeno hranom nebeske nauke."
Dakle, nepogrješiva je katolička nauka da je Bog Petru i njegovim nasljednicima dao dar vjere koja ne može zakazati. Kao što tumače teolozi, to ne znači da vjera nekog pape kao privatne osobe ne može zakazati, čime bi otpao od pontifikata, nego da na Stolici sv. Petra nikad ne može sjediti javni heretik, koji bi svoje hereze širio službeno naučavajući kao papa ("ova Stolica sv. Petra uvijek ostaje neokaljana bilo kojom zabludom"), tj. papi kao papi vjera ne može zakazati.
Upravo zato nakon Prvog vatikanskog koncila nijedan teolog više nije zastupao mišljenje Kajetana i Suareza.
Mateo budi pošten i priznaj da si barem formalni sedevakantist, materijalni vjerovatno još nisi.
IzbrišiM.
M.,
IzbrišiMalo si me nasmijao. Ili si pogriješio u brzini, ili ne znaš što znači "materijalno" i "formalno". Čovjek može biti materijalno nešto, a ujedno ipak ne formalno, ali ne može biti to formalno, a ujedno ne materijalno. Bez materije nema forme.
Dakle, formalni sedevakantist znači ništa drugo nego netko tko stvarno drži tu poziciju (i materijalno i formalno), a materijalni sedevakantist bi bio netko tko nije sedevakantist, ali u dosta stvari se ponaša isto.
Ja nisam formalni sedevakantist, ali ako ćeš reći da sam materijalni, onda isto moraš reći i za druge tradicionalne katolike (većinu) koji u praksi ignoriraju koncilijarne pape, odbijaju njihove hereze i zablude i suprotstavljaju im se, te ne slijede njihove zakone. To znači da im se u praksi ne podvrgavaju (koliko god se neki bunili takvom izrazu, to je objektivno točno kad se usporedi s onim što Crkva uči o podložnosti papi). A to čine zato jer se herezama, zabludama i naopakim zakonima koncilijarnih papa ne mogu podvrgnuti, jer ih u tom sprječava Katolička Vjera.
Formalna razlika između toga i sedevakantistâ jest što im se oni ne podvrgavaju ni u praksi ni u teoriji (jer ih ne priznaju za pape).
,,međutim ono je suprotno jednoglasnom naučavanju crkvenih otaca (kao što je kasnije pokazao crkveni naučitelj sv. Robert Bellarmin), koje je za katolike obvezno, te je suprotno naučavanju pape Inocenta III."
IzbrišiOsim kod samoprozvanog teološkog stručnjaka Matea, u kojem se iole ozbiljnom teološkom izvoru može provjeriti ova tvrdnja?
Budim
Gdje sam to rekao da sam "teološki stručnjak"?
IzbrišiZa jednoglasno naučavanje otaca, u mom gornjem komentaru je link na De Romano Pontifice sv. Roberta, gdje sv. Robert sve objašnjava i citira.
Što se tiče nauke pape Inocenta III. i ostalih citata crkvenih naučitelja o pitanju pape heretika, evo link.
Nisi rekao, ali se na taj način postavljaš - sve što ti kažeš je razina sigurnosti dogmatske definicije.
IzbrišiNaravno, što drugo nego sedisvakantistički izvori - to je tvoja razina 'stručnosti', gdje se potpuno ignorira pitanje tko utvrđuje je li papa upao u herezu i na koji se način u tom slučaju dalje postupa. O tome također govore ti isti teolozi, samo što to njih ne zanima, a Siscoe i Salza su vrlo iscrpno obradili ta pitanja. I protestanti citiraju crkvene oce da bi 'opravdali' svoju herezu sola Scriptura.
Budim
Nije istina. U slučajevima kad govorim s dogmatskom sigurnosti to je kad ponavljam ono što Crkva naučava.
IzbrišiIzvori nisu sedevakantistički nego predkoncilski, ali ako ti smeta što su sa sedevakantističke stranice, slobodno ih provjeri na internetu (da dobiješ točan broj stranica u knjigama) ili u knjižnici.
Što se tiče tko "utvrđuje" je li papa heretik, papa nema suca na zemlji (prima sedes a nemine judicatur). Kardinali i/ili biskupi mogu jedino izdati deklaraciju u kojoj obavještavaju vjernike o činjenici da je heretik, ali čak i prije njihove deklaracije činjenica već postoji. U tome je poanta. Njihova deklaracija (ili izostanak iste) ne mijenja očigledne činjenice. Jedino što čini jest da te činjenice objavi svima i učini ih obveznim. Zna se i na koji se način dalje postupa - dakle, autoriteti izdaju deklaraciju i pristupaju izboru novog pape. No poanta je da on nije papa od trenutka kad se javno razotkrije kao heretik. To je jednoglasno učenje otaca, to je učenje mnogih naučitelja i to je jedino mišljenje u skladu s prije citiranom nepogrješivom naukom Prvog vatikanskog koncila (pročitaj tu što su biskupi na tom istom koncilu rekli u raspravi o ovom pitanju - link dajem čisto poradi te izjave, stranica je sedevakantistička, ali imaš sliku i linkove na originalni izvor).
Što se tiče Siscoevih članaka, mogao bih napisati vlastiti članak samo opisujući koliko je Siscoe iskrivio nauku sv. Roberta Bellarmina, ali dovoljno je jednostavno pročitati to poglavlje iz De Romano Pontifice sv. Roberta (link sam dao prije) i vidi se da mu je Siscoe pripisao nešto potpuno suprotno od onog što kaže.
Ovo su čiste manipulacije. Priloži mi te skolastičke teologe z 19. i 20. st. koji su tvrdili da je to mišljenje sv. Roberta Bellarmina stav svih otaca (kojih to otaca? Tko je osim njega i sporadično sv. Alfonza i Franje Saleškog uopće o tome pisao?) i da je to de fide nauk i usporedi s onima koji su tvrdili drukčije pa da vidimo. Naravno, te podatke nećeš pronaći na svojim sedisvakantističkim izvorima, a drugi te zbog tvojeg trčanja za ekstremističkim teorijama ne zanimaju. I tu rasprava završava.
IzbrišiNije baš da sam pratila raspravu detaljno, ali onako povremeno bacivši oko vidjeh da se spominju autori koji pišu na temu svrgavanja pape, a za koje se čini da bi mogli biti ozbiljniji od Matea, a i od onog članka kojeg je 't' svojevremeno ponudio. Pa reko ja - ajde, nećemo s predrasudama nastupiti, hajmo pročitati što ljudi imaju za reći (iako ja ne volim baš puno čitat). Pa sam proguglala i našla ovaj članak:
Izbrišihttp://remnantnewspaper.com/web/index.php/articles/item/1284-can-the-church-depose-an-heretical-pope
To je napisao taj spomenuti Siscoe. I tako se ja dadoh u čitanje i pronađoh da je članak, prema očekivanju, dosta ozbiljnije napisan, ali... sam se pri tom prilično dobro i nasmijala. Nisam ga pročitala do kraja, dosadio čovjek, reko da nemam kapacitet puno čitati, ali pročitala sam dovoljno da dođem do zabavnih dijelova.
Najprije, čovjek ipak tvrdi da nije moguće da trenutno izabrani i još nesvrgnuti papa naučava službeno hereze, jer to osigurava dogma o papinskoj nepogrešivosti (službeno=pod uvjetima određenim dogomom) . Ajde, so far so good, nije napravio sprdačinu od dogme lišivši je svakog značenja. E sad, dalje čovjek tvrdi da iako trenutno važeći papa ne može izreći službeno herezu, u osobnu herezu upast ipak može. I onda tvrdi da su teolozi relativno složni u naučavanju da crkva papu koji je upao u takvu osobnu herezu, a u koju može upasti za razliku od službene hereze u koju ne može upasti, ipak može svrgnuti. I onda dolazimo do za moj pojam nadasve zanimljivog pitanja, a to je kako to napraviti ako je nauk da nitko na zemlji ne može biti autoritet papi ni suditi papu. Hmmmm. I nadasve je zanimljiv ulomak koji se time bavi. Piše tamo o četiri mišljenja, za tri od koja sam autor kaže da su problematični i hereze, pa se na to neću osvrtati (ja se tu slažem), no ono što je meni zanimljivo je četvrto mišljenje uz kojeg autor pristaje, a koje glasi:
One of the difficult questions the theologians have had to sort out, is how a Pope “who is judged by no one” and who has no superior on earth, can be judged and deposed for heresy? How can a pope be declared a heretic, and then deposed for his heresy, without the Church judging him or claiming authority over him? (...)This leaves the second middle opinion which holds that the Pope has no superior on earth, even in the case of heresy, but that the Church does possess a ministerial power when it comes to deposing a heretical Pope. This opinion avoids the error of Conciliarism by affirming that the Church has no authority over a Pope, nor does the Church herself depose the pope, but only performs the ministerial function required for the deposition. The ministerial function consists of those acts which are necessary to establish that the Pope is indeed a heretic, which is then followed by a public declaratory sentence of the crime.
E tu sam se spucala od smijeha! Dakle, na salomonsko pitanje kako osuditi papu bez da ga se osudi, lik umjesto riječi 'suditi' navodi opis značenja te riječi. Hahahahaha. To je ko da ja kažem da u vrtlu nisam posadila krumpire, nego da sam uzela motiku, prekopala zemlju u vrtlu, napravila rupe, u svaku rupu ubola komad krumpira sa pupom, i onda zagrnula krumpire zemljom. Hahahaha. Predobro! Ovo postaje nadasve zanimljivo. :zubo:
Kao i uvijek pokazuješ svoju razinu teološkog (ne)znanja koje bi trebalo vrijediti kao meritum što je 'smiješno' - čovjek s elementarnom logikom može razlikovati između svrgavanja sa službe i između proglasa kojim se utvrđuje činjenica da je netko već prije toga automatski svrgnut. Svrgnuti može samo poglavar, tj. onaj koji ima veću vlast, dok deklaraciju može izdati i neko drugo tijelo koje ne mora nužno imati višu vlast. U ovom slučaju je to jedno tijelo (skup kardinala ili biskupa) koje predstavlja moralno gledano cijelu Crkvu i u to ime samo utvrđuje činjenicu koja se već dogodila. Proučimo malo kanonsko pravo i pojam izjavne presude u slučaju latae sententiae (unaprijed izrečenih) kazni, koja je potrebna za uklanjanje sa službe.
IzbrišiU ovom slučaju je to jedno tijelo (skup kardinala ili biskupa) koje predstavlja moralno gledano cijelu Crkvu i u to ime samo utvrđuje činjenicu koja se već dogodila. Proučimo malo kanonsko pravo i pojam izjavne presude u slučaju latae sententiae (unaprijed izrečenih) kazni, koja je potrebna za uklanjanje sa službe.
IzbrišiAnd yet, u tom istom članku, kao jedno od ona četiri mišljenja o načinu svrgavanja pape, stoji sljedeće:
John of St. Thomas discusses at length the four opinions enunciated by Cardinal Cajetan (41) regarding this question. Of these four opinions, there are two extreme opinions and two middle opinions.
The two extreme opinions are: That a Pope who commits the sin of heresy falls from the pontificate ipso facto without human judgment. The second holds that the Pope has a superior over him on earth, and therefore can be judged and deposed. Both of these opinions are shown to be false and therefore rejected. (42)
I ajde ti sad budi pametan. :-\
Nepotpisanom komentatoru (ali pretpostavljam tko je jer mi je poznat stil),
IzbrišiDa si pročitao dano poglavlje iz knjige sv. Roberta vidio bi da on sam tvrdi (i daje citate) da svi oci jednoglasno naučavaju da je svaki javni heretik odmah i automatski izopćen iz Crkve i lišen sve jurisdikcije. Oci nisu izričito govorili o heretičnom papi, nego o svim hereticima, a kasnije su teolozi i naučitelji taj princip primijenili i na papu.
Što se tiče Siscoea i Kajetanova mišljenja, koje on zastupa, sv. Robert ga je temeljito pobio u spomenutoj knjizi De Romano Pontifice, tj. pokazao je da je nemoguće i da je utemeljeno na zabludi, te da je mišljenje otaca jedino moguće - da javni heretik odmah gubi svu jurisdikciju.
To je potvrdio i učinio de fide Prvi vatikanski koncil izjavom da je Bog dao Petru i njegovim nasljednicima "dar vjere koja ne može zakazati".
,,The two extreme opinions are: That a Pope who commits the sin of heresy falls from the pontificate ipso facto without human judgment. The second holds that the Pope has a superior over him on earth, and therefore can be judged and deposed. Both of these opinions are shown to be false and therefore rejected. (42)"
IzbrišiKako rekoh, ne radi se ovdje o suđenju i svrgavanju u pravom smislu - koje pripada samo poglavaru, nego o izjavi kojom se utvrđuje činjenično stanje koje se već dogodilo.
Mateo, bravo što si otkrio da sam se zaboravio potpisati.
IzbrišiOvaj posljednji odgovor je jasan i očiti sažetak svih logičkih manipulacija kojima se koristiš u svojim 'dokazivanjima'.
1. To što oci govore o hereticima općenito, ne znači nipošto da se odnosi na papu u ovom konkretnom pitanju jer se tim preciznim pitanjem nitko od njih nije bavio sve do novijeg vremena. To je jednako protestantskom rezoniranju iz sv. Pavla: 'svi su sagriješili i potrebni Božje milosti', da BDM nije bezgrješno začeta. Slučaj pape heretika je sasvim poseban zbog više razloga (jer je on najviši autoritet kojemu nitko ne može suditi, pitanje dobra Crkve, pitanje tko utvrđuje činjenično stanje itd.) i nipošto se ne može podvesti pod općenita pravila.
2. Mišljenje sv. Roberta Bellarmina, kako je već rečeno, nije od Crkve ni na koji način proglašeno službenim ili vjerojatnijim, a kamoli nezabludivim jer je nakon njega bilo prilično teologa koji su pisali drukčije. To je pitanje naprotiv ostavljeno otvorenim i neriješenim sve dok Crkva ne donese svoj sud.
3. Da javni heretik gubi svu jurisdikciju činjenično NIJE točno jer protivno govore kako novi, tako stari CIC (kan. 2264.) - da on zadržava vlast upravljanja sve dok Crkva ne izrekne izjavnu presudu. To si u svojim ekspertizama barem već trebao otkriti. I tu završava svaka priča o sedisvakantističkim fantazijama. Crkva je vidljiva ustanova i javni društveni poredak i baš zato ova odredba jer bi si u protivnom svatko kome padne na pamet uzimao svrgavati biskupe i papu, kako to na nekatolički način sedisvakantisti i čine.
Budim
Tek sam vidio ovaj komentar pa ću sad i odgovoriti.
IzbrišiOdgovor na 1.:
Itekako znači da se odnosi na papu, kao što to kaže i sv. Robert. Time što to nazivaš "protestantskim rezoniranjem" optužuješ za isto sv. Roberta, koji je crkveni naučitelj.
Odgovor na 2.:
Sveti Robert je bio sasvim jasan u odgovaranju na sva pitanja i protivne teorije. Njegovom razlaganju nemoguće je logički proturječiti bez afirmiranja nepravovjernih nauka (to npr. rade Siscoe i Salza, koji promiču herezu da papi mogu suditi niži autoriteti), a ono što mu daje konačnu jačinu je to da je jedino sukladno naučavanju Otaca. Protivno mišljenje Kajetana i Suareza bilo je tolerirano do Prvog vatikanskog koncila i njegovog nauka o papinstvu.
Odgovor na 3.:
Na sve ove i ostale netočne tvrdnje detaljno sam odgovorio u komentarima na ovaj članak: http://tradicionalnalatinskamisa.blogspot.hr/2016/01/sablazan-video-pape-franje-sramota-za.html
Pojašnjenje i dodatno tumačenje:
IzbrišiRekao sam: "Dakle, nepogrješiva je katolička nauka da je Bog Petru i njegovim nasljednicima dao dar vjere koja ne može zakazati. Kao što tumače teolozi, to ne znači da vjera nekog pape kao privatne osobe ne može zakazati, čime bi otpao od pontifikata, nego da na Stolici sv. Petra nikad ne može sjediti javni heretik, koji bi svoje hereze širio službeno naučavajući kao papa ("ova Stolica sv. Petra uvijek ostaje neokaljana bilo kojom zabludom"), tj. papi kao papi vjera ne može zakazati."
Kad se kaže da papi kao papi vjera ne može zakazati, to znači da mu vjera ne može zakazati kad god djeluje kao papa. No, kad djeluje kao privatna osoba (ono što teolozi nazivanju djelovanje kao privatni naučitelj), dakle kad ne naučava kao papa, onda te garancije nema, što znači da je moguće da tad naučava zabludu ili čak herezu. Sveti Robert vjerovao je da nije moguće da bi papa mogao uopće biti heretik ni kao privatna osoba, ali je priznao da je to samo pobožno mišljenje, a ne sigurnost. S druge strane, rekao je da ako se ipak dogodi da neki papa postane javni heretik, onda odmah otpada od papinstva, jer kao ne-katolik ne može više vladati u Crkvi. Sv. Robert tumači zašto je to tako i daje za to svjedočanstva otaca te tvrdi da je to jednoglasna nauka svih otaca (koju su katolici obvezni prihvatiti jer je to onda jedna od nauka Redovitog i Univerzalnog Učiteljstva). Suprotno mišljenje tolerirano je do Prvog vatikanskog koncila i njegovog nepogrješivog nauka o papinstvu.
Nabavio sam vodu i od FSSPX-a danas. Kako je bilo sve pjevano, blagoslov je trajao vise od sat vremena, ali barem sam se lijepo napjevao. Evo jedna fotka za pjevanja litanija. Uvijek me dirnu zazivi poput onog "Da se dostojis neprijatelje svete Crkve poniziti, tebe molimo, uslisi nas."
OdgovoriIzbrišiPrije bih rekao da je blagoslov trajao oko sat vremena, a ne znam baš da li je trajao više od sat vremena. :)
IzbrišiEto Bogu hvala da smo i to doživjeli u Zagrebačkoj nadbiskupiji.
Kakva je ovo vijest na Quo Vadis , latinska NO misa pričest na ruku . Možemo li očekivati prvi karizmatski susret na latinskom ? Robelar
OdgovoriIzbrišiQuo Vadis je očito pod pritiskom biskupa jer zbrisao mi je dva komentara koja sam jasno napisala što znači latinska Misa Nova Misa...Žalila sam se pa ćemo vidjeti hoće li biti ispravljeno..Ovo zajedno sa novim videom pape Franje je ravno KATASTROFA!!!
IzbrišiLatinski i Nova misa, da mogli bismo očekivati i karizmtsku, u čemu je razlika sve je to Nova Misa u konačnici..
Marija
Novi obred uvijek je opasan, pa bio on na aramejskome ili grčkome i tradicionalni ga se vjernici trebaju kloniti. To nije naš put.
IzbrišiAko već, onda bolje stari na hrvatskome (s ispravnim prijevodom pro multis). Problem je u "euharistijskim molitvama", ofertoriju, purifikaciji kaleža i patene...
Da ovo nije nekakav "trojanski konj" da se zaboravi Martin?!
K
Nemojmo biti odmah prestrogi, mozda se jos nisu odvazili. Treba im blago objasniti u cemu se sastoji razlika medju obredima i potaknuti ih da mozda vec tu prvu misu sluze ad orientem i bez mikrofona te da se pricest prima iskljucivo na jezik klececi. Kad svecenik bude molio okrenut u pravom smjeru na latinskom, vrlo brzo ce i svecenik i ministranti shvatiti da je besmisleno koristiti novofabricirani obred i prirodno teziti prema tradicionalnom obredu.
IzbrišiPoštovani i dragi Toma, u svojem prvom mailu na Quo Vadis sam kao završeni teolog na KBFu Zagreb dala potporu, podršku i razumjevanje svećeniku za dubljim traženjem istine jer znam da mu nije lako jer na tome faksu nas ne uče o tome obredu. navela sam članke msgr.Schneidera da pročita o 10 točaka liturgijske obnove te dogmatsku konstituciju pape Pia V Quo Primum kao i tridentske dokumente no izbrisan je komentar barem na tom blogu, a želim doprijeti sa ljubavlju i mirom do tog svećenika... Que fair?
IzbrišiMarija
p.s.pokušaj Ti, a i ja si mislim da nije "trojanac"
Dokle ćete ?
OdgovoriIzbrišiO , dokle
dokle ćete iskrivljavati prave puteve Božje ?
Dokle ćete ponižavati Kristovu Zaručnicu ?
Dokle ćete vi što kažete da ste tijelo kidati udove Kristove ?
Dokle ćete biti u strahu zbog obzira ljudskih ?
Dokle ćete priječiti drugima TLM , a sami ju ne želite ?
Dokle ćete saliti i toviti se za dan klanja ?
Dokle ćete se oblačiti u mekušasto , povlađivati nepcu , spavati u toplom iz dana u dan sjajno se gosteći ?
O, dokle ćete ?
Ali Gospodine , u čemu te uskratismo ?
Ako vi mene zanijećete pred ljudima , zanijekat ću i Ja vas.
Ako vi meni nećete reći , neću ni Ja vama odgovoriti .Amen.
Zahvaljujem Gospodinu na braći i sestrama koji me utvrđuju u pravoj vjeri . Robelar
https://twitter.com/tvrtkobarun
OdgovoriIzbrišiMate Uzinić “ne raspoznajemo se kao Božji po rasi, nacionalnosti niti klasi, pa čak niti po vjeri. nego po pravdi koju činimo i ljubavi koju živimo.
Ovo je jedna rečenica iz koje bi se mogao napraviti cijeli članak..no ukratko Isus lijepo govori ovce moje čuju moj glas i idu za mnom...Božji ljudi se prepoznaju po pripadnosti Isusu, utjelovljenom Bogu... Čitajući biskupa Uzinića dolazimo do iste misli i zaključka da je svejedno u koga vjerujem, kome pripadam, za koga sam se opredjelio... Po njemu čini mi se ispada važnije dobro činiti i ljubiti, a kakva je to ljubav koja se temelji na laži? Laž ostaje laž i nikad ne može biti ljubav jer se protivi istini, a istina i ljubav idu zajedno.. ovo mi se čini kao vrlo dvosmislen govor u najmanju ruku..
Benedikt XVI lijepo kaže ;"bolno pogađa kod svećenika, kod teologa kršćsnska iluzija da se može stvoriti jedan novi svijet i čovjek i to ne pozivajući svakoga na obraćenje, već djelujući samo na ekonomskim i socijalnim strukturama."
Jasno je, ako pripadamo Trojedinom Bogu i slijedimo Njegov glas zasigurno se prepoznajemo kao Božji...
Volim čitati twitter i pratiti komentare svećenika B.P. koji je otišao za Kanadu i preko kojega je Božja ljubav učinila nešto predivno za moj život i čitajući naletih na gornji komentar. Molimo i za vlč.B.P.jer čini mi se po objavljenim člancima da je i on u opasnosti moralnog pada...
Ovo kao da su zaista posljednja vremena od posljednijh..
Marija
"S tekilom ili bez tekile?" bitno.net je s ovim uratkom sam sebe nadmašio.
OdgovoriIzbrišiBanalnije ne može biti...ili...
tko zna što ćemo još čuti!
Šteta da drug Tito nije imao ovakvu ekipu. Jugoslavija ne bi nikada propala!
K
http://gloria.tv/media/VzZyjsPypft
OdgovoriIzbrišiBez komentara!
Bk
https://www.youtube.com/watch?v=HnXJ7IWH3PU
Izbriši"Exalt the name of Christ, lift His name up with your songs, call the heroes, His heroes, to walk ahead of you with the cross" ; Say He is risen and death has no power, and there is no forgiveness except through His blood; and the Light of the Gospel is greater; Say he conquered darkness and its power; He brightened our days; and the light of day is greater; Say He conquered His enemies; we conquered by witnessing to Him and by His blood; and our inheritance with Him is greater; live the joy of heaven, as Satan dons the clothes of grief; and our praises are greater
Crkva mučenika za Krista
Prekrasno!
Ivan
pjesma Milost je čisto protestantska pjesma sa utopljeničkog broda. Imam komentar- žalosno i sramotno i smatram ovo velikm koracima ka potonuću broda bez ulova..Do sada je papa nekako išao u smislu tanga jedan naprijed korak dva nazad, a u zadnje vrijeme čini mi se da ide kolo unazad.
IzbrišiMarija