četvrtak, 7. ožujka 2013.

Ma to su samo sitnice


S bloga jednog svećenika:
Islam je lijepa vjera koju poprilično simpatiziram, barem u onom obliku kako je ja shvaćam, a to je predanost Bogu. Sviđa mi se što su predani Bogu i vjeri u svemu što rade . sve je u imenu Allaha – jedinog Boga kojega je objavio Muhamed. Ta je vjera bliska kršćanskoj jer baštini istu tradiciju i istu povijest. I s Židovima dijelimo zajedničkog praoca vjere Abrahama, ali Židovi Isusa odbacuju dok ga muslimani prihvaćaju barem kao čudotvorca i proroka. Islam je privlačna religija jer ima jednostavna i jasna pravila, za razliku od kršćanstva koje možda je jednostavno u svojoj biti, ali je vrlo komplicirano kada krenemo u objašnjavanje dogmi i vjerovanja, a posebno prakse življenja vjere jer nema kompletnog i jasnog kodeksa ponašanja: imamo Očenaš, nedjeljnu euharistiju i zapovijed ljubavi, ali tu je toliko toga sa strane ostavljeno na slobodu, dakle na nejasnom području. Islam je, barem mi se tako čini, jasan i strog, što mu daje na uvjerljivosti. Može se i u islamskoj tradiciji naći negativnosti, kao i u kršćanskoj, ali usudim se reći da mislim, pozivajući na Isusa Krista, pravi put i život, kako su muslimani na pravom putu, tj. nisu daleko od njega.

Hm?
Ljudi se danas previše svađaju zbog stvari koje si u biti ne proturječe. Brane svoju istinu ne shvaćajući da na svijetu ima mjesta za različite bog"istine" kompatibilne s onom jednom istinom bitka (Boga). Evo nekoliko primjera takvih 'i-i' koje vjera može prihvatiti: Isus je i pravi čovjek i pravi Bog, spasiti se može i vjernik i nevjernik, Bog jednako voli i grešnika i sveca, ...

Iz jedne propovijedi, pardon, homilije:
No pobjeda nad smrću nije bilo posljednje Isusovo čudo jer Isus i danas čini čuda u našim životima.
(...)
I ja sam se dobro namučio dok sam se pokušao sjetiti čuda koja sam jučer doživio. I kad sam već zaključio da sam proživio jedan sasvim normalan dan, bez ikakvih spomena vrijednih iskustava, počeo sam primjećivati mnoge čudesne stvari: tako je za mene čudo bilo to što sam nakon više od mjesec dana spontano uzeo gitaru u ruke, što sam pripremio teme za susrete mladih za sljedećih mjesec dana, što sam sudjelovao u proslavi 50. obljetnice braka jednih naših župljana, što se je jedan dječak neposredno nakon krštenja popeo na oltar i počeo listati misnu knjigu, što sam pročitao poučnu knjigu o čovjeku s Alzheimerovom bolešću, kao čudo sam doživio i rukometnu utakmicu Hrvatske sa Španjolskom ili npr. to što sam pronašao titlove za jedan korejski film ili što sam pobijedio u beli s gotovo 900 bodova razlike. Mogao bih nabrojati i druga čuda koja sam jučer doživio, ali i ovo je dovoljno da podcrtam svoje vjerovanje da je naš život na svakom koraku ispunjen čudima.
(...)
Duh Sveti oduvijek puše kako hoće i mi vjerujemo da je on prisutan u svakoj kršćanskoj Crkvi i po Božjoj providnosti vodi sve prema pravom jedinstvu. Ako je u ovom trenutku povijesti nemoguće formalno zajedništvo, sigurno je moguć dijalog i složno djelovanje i zalaganje za širenje Isusove Radosne vijesti mira i ljubavi, oproštenja i spasenja.

E sad, jedni će reći da je za oproštenje potrebno ići na ispovijed, a drugi da je dovoljno obratiti se Isusu i više nemamo smrtnoga grijeha. Jedni će reći da se smijemo moliti Djevici Mariji, a drugi da je besmisleno zagovarati se svecima kad se možemo moliti direktno Bogu. Jedni će reći da se spašavamo dobrim djelima, a drugi da nas može spasiti samo Božja milost, bez obzira na djela. Sva ta i brojna druga neslaganja ne trebaju biti razlog da jedni drugima okrenemo leđa već da okrenuti prema jednome Trojstvenom Bogu tražimo uvijek iznova jedinstvo vjere.

To jedinstvo nikad neće značiti da moramo biti u svemu isti. Kao što muškarac nikad neće biti žena, već će i muškarac i žena svaki na svoj način čuvati jedinstvo obitelji i njihove bračne zajednice, tako niti različiti kršćani ne mogu biti prisiljeni vjerovati ono što ne vjeruju, već svako u svojem stavu pred Bogom težiti prema jedinstvu, poglavito jedinstvu prihvaćanja i ljubavi.

Grijeh?
Grijeh je moralno zlo, ali nije svako zlo grijeh. Da bi nešto bilo grijeh, treba biti zlo i učinjeno svjesno i slobodno. Ako nema ta 3 elementa, ne možemo govoriti o grijehu. Isus je molio oproštenje za svoje mučitelje jer, kako je rekao, ne znaju što čine. Komplicirano je govoriti o grijehu jer grijeh u teološkom smislu čine samo vjernici. Nevjernici, oni koji ne vjeruju u grijeh, mogu činiti zlo i pogriješiti, ali ne mogu sagriješiti. Opisao bih grijeh kao svjesno kršenje moralnog zakona i po tome put u propast.

Dosta je, to je samo od zadnja dva mjeseca.

Broj komentara: 69:

  1. (čitaj s velikom dozom sarkazma i ironije)
    Divno i krasno, baš lijepo govori, pogotovo ovo zadnje o grijehu. Samo onaj tko ima dar vjere može sagriješiti, ma prekrasno. Znači, u biti samo vjernik može propasti, svi se ostali spašavaju.
    Eto, kad mi je on sad to lijepo otkrio, ja prestajem biti vjernik i postajem ateist jer mi je spasenje osigurano.
    Ej ne mogu prestati se veseliti od te spoznaje.
    -.-

    OdgovoriIzbriši
  2. Mozda da mu preporucimo Krscanski nauk I i II, da se malo poduci o katolickoj vjeri.

    OdgovoriIzbriši
  3. I nikom ništa. A svećenika koji bude htio javno služiti tradicionalnu misu, htjet će se izbaciti naglavačke.

    OdgovoriIzbriši
  4. Da je dotični prečasni gospodin makar upoznat s pravnim konceptima, kad već nije s teologijom, bilo bi mu jasno da je kazneno djelo kazneno djelo, a prekršaj prekršaj. Kazne koje dodijeli zemaljski sudac ovise o okolnostima događaja, ali ako je nešto nedjelo, onda je nedjelo.
    Lex vivendi kaže lijepo: blago ateistima, njihovo je kraljevstvo nebesko, blago krivovjercima, blago svima koji nisu katolici. Ili, oslonivši se na Ursa von Balthasara, možemo mirno reći: pakao je skoro pa prazan, u njemu čuče samo Marcel Lefebvre i njegovih par farizejskih istomišljenika.

    OdgovoriIzbriši
  5. Ovakvi tekstovi od svećenika razlog su više da za zagovor molimo današnjeg sveca, Tomu Akvinskog, anđeoskog naučitelja, koji je 7. ožujka 1274. slavno je završio ovozemaljski život i otišao u Nebo.

    OdgovoriIzbriši
  6. Ovo je jedna krajnost, a vi tradicionalisti ste druga krajnost: kruti moralizatori. Za mene nema velike razlike među vama.
    Sveta Perpetuo i Felicita molite za nas.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. … i sve nam onda lijepo objasni naš „Lukewarm Catholic“ Hombre

      S.H.

      Izbriši
    2. Zašto bi netko tko gleda na Crkvu koja postoji ne samo od II. V.K nego i prije bio "tradicionalist" (u tvom izrazu zvuči posve pogrdno)? Ovdje nema moraliziranja, nego samo isticanja onoga što nije katoličko, a mnogo je u ovoga svećenika toga što nije katoličko. Pa, običnoj babi je jasno da ove stvari što velečasni trabunja, nisu uopće u skladu s naukom Crkve, a time ugrožavaju spasenje duša.

      Izbriši
    3. @Hombre
      Opišite onda ispravan put koji nije niti jedna niti druga krajnost.

      Izbriši
    4. Draga braćo tradicionalisti, ne smijemo se umoriti u naviještanju katoličke istine unatoč osobnim slabostima i nedostatcima vlastitog karaktera.Moraliziranje, farizejština, šizmatički duh, ludilo...morate znati da će nas to uvijek pratiti. Da to dolazi od dobrih ljudi koji nešto rade za spas duša, još bih se nekada i zamislio...
      Jučer sam pročitao veličanstvan tekst talijanskog povjesničara, vrhunskom intelektualca i tradicionalista Roberta de Matteia "Lo spirito Santo e il prossimo Conclave". Mattei zaključuje:"S obzirom na proces samouništenja Crkve, o kojem je već govorio Pavao VI., ne može se dakle ostati skrštenih ruku, u nekakvom stanju pseudo-mističnog optimizma. Valja moliti i djelovati, svatko po vlastitim mogućnostima kako bi se ova kriza okončala i kako bi Crkva mogla vidljivo pokazati onu svetost i onu ljepotu koju nikada nije izgubila i koju nikada neće izgubiti do kraja vremena."
      Kikii

      Izbriši
    5. Pa jasno, Hombre nam treba biti uzor.
      Znam da su ovo samo njegove provokacije, ali bas bi me zanimalo sto mu je to kruto moraliziranje i zasto se njegovi kruti komentari ne bi mogli tako shvatiti?

      Izbriši
    6. @Hombre,
      S obzirom na citat tako niti različiti kršćani ne mogu biti prisiljeni vjerovati ono što ne vjeruju, već svako u svojem stavu pred Bogom težiti prema jedinstvu, poglavito jedinstvu prihvaćanja i ljubavi tri pitanja za Vas.
      1.) Vjerujete li da postoji Istina kao apsolutno?
      2.) Ako je odgovor na prvo pitanje potvrdan, očituje li se ta Istina tj. Bog isključivo kao Objava u sv. Pismu odnosno kao sveta Tradicija, a sve ostale vjere mogu u sebi imati djeliće Istine pomiješane s brojnim pogubnim neistinama. Ili se radi o stvari koja ne može biti posve spoznatljiva, kao Kantova "Ding an sich" (hrv. "stvar za sebe"), odnosno kršćanska Objava je samo dio ili jedan način kako možemo gledati na Boga.
      3.) Ako su Pismo i Tradicija čista Istina bez laži (tj. sve što je Bog želio objaviti ljudima) je li pritom strogo određeno tko je tumač Pisma i Tradicije?
      Tvrdim da cijenjeni velečasni na pitanje 2. odgovara po Kantu, a onda i pitanje 3. postaje bespredmetno.

      Izbriši
    7. Mattei daje i neke odgovore koje sam posljednjih tjedana stalno tražio:
      "Grješka, sve više proširena je da se želi opravdati bilo koju odluku koju neki Papa donese, neki Koncil ili Biskupska konferencija, u ime principa po kojem "Duh Sveti vazda pomaže Crkvi". Crkva je dakako nezabludiva, jer zahvaljujući pomoći Duha Svetoga, "Duha Istine",od svojeg Utemeljitelja ima jamstvo da će do kraja vremena ustrajati u ispovijedanju iste vjere, istih sakramenata, iste apostolske sukcesije u upravljanju.
      Nezabludivost ipak ne znači nepogrješivost proširena na sve odluke Učiteljstva i uprave, čak niti bezgrješnost vrhova crkvene hijerarhije.
      U povijesti Crkve, pojašnjava Pijo XII., "izmjenjivale su se pobjeda i poraz, uspon i pad, herojsko ispovijedanje sa žrtvom dobara i života, ali u nekim njezinim članovima pad, izdaja i odvajanje. Jedno svjedočanstvo povijesti je jednoznačno jasno:portae inferi non praevalebunt(Mt 16,18); ali ne nedostaje također i drugo svjedoćanstvo, i vrata su paklena imala svoje djelomične uspjehe(Govor Di gran cuore 14.rujna 1956)."

      Izbriši
    8. U svakom slučaju, Mattei vidi pobjedu Crkve, ali napominje da ne vidi inspiraciju Duha Svetoga primjerice u odluci Klementa V. i njegovih nasljednika da premjeste sjedište Papinstva iz Rima u Avinjon(jedan od razloga velike šizme Zapada).
      "Nijedan teolog, nijedan katolik ne može vjerovati da su 23 kardinala koja su izabrala papu Borgiu bili prosvijetljeni Duhom Svetim. A ako se to nije dogodilo u ovom izboru, može se zamisliti da se nije dogodilo ni u nekim drugim izborima ili konklavama koje su dovele do izbora slabih, nedostojnih papa neprikladnih za njihovu misiju, a da to uopće ne nanese štetu veličini Papinstva.
      CRKVA JE VELIKA UPRAVO JER PREŽIVLJAVA MALENOST LJUDI"
      Mattei zaključuje da zbilja može biti izabran imoralan i nedostojan papa, kakav je bio Aleksandar VI. i prije i nakon izbora.
      Kardinali mogu odbaciti pomoć Duha Svetoga, ali to opet ne znači da su ljudi ili demon porazili Duha Svetoga.

      Još jednom ponavljam: okruženi smo ovim pseudomističnim optimizmom, ali i fideizmom pijetističkog tipa koji je ništa drugo nego naturalizam koji se preobražava u svoju suprotnost. Dakle, modernizam u svim tim neokonzervativnim i inim trabunjanjima o konklavi.
      Hvala Matteiu, hvala velikom Piju XII. da su nam prikazali katolički nauk.
      Ne budimo skrštenih ruku, molimo se i djelujmo prema svojim mogućnostima(Hvala vlasniku bloga da se i naš glas čuje) i iščekujmo ipak svetog papu čemu se iskreno nadam unatoč istinitosti svega gore iznesenog!
      Kikii

      Izbriši
    9. Sada su nam se komentari malo izmješali.Pardon! Nisam znao da svi pišemo!
      Htjedoh samo sa svima podijeliti ove velike riječi De Matteia, i proturiječiti ovome koji govori da smo mi fanatici, tvrdoglavi itd.
      A upravo mi trpimo nasilje modernizma: pseudomističnog optimizma i fideizma pijetističkog usmjerenja, a činimo što bi katolici trebali činiti! A to je naviještanje vjere!
      Kikii

      Izbriši
    10. Ja vjerujem da je izbor pape Borgie bio izbor Duha Svetoga, da su ta 23 kardinala bila prosvijetljena Duhom Svetim.

      Izbriši
    11. Ima li po tebi ikoji cin kardinala ili biskupa koji nije prosvijetljen Duhom Svetim? Ili smatras da je sve sto naucavaju i cine takvo.

      Izbriši
    12. U konačnici mora biti dobro. Kad bi iz povijesti spasenja izbacio smjerne i ispravne likove jedva bi što i ostalo. Isto je i s Crkvom.

      Izbriši
    13. Pa jasno da Bog iz zla moze izvuci dobro, ali to ne znaci da mozemo slobodno grijesiti.

      Izbriši
  7. Mislio sam da je ovako nešto samo fra Ivo Marković u stanju reći (najveći sinkretik među svećenicima kojeg sam upoznao), a sad vidim da ima i drugih.

    Sakloni Bože

    Vlado

    OdgovoriIzbriši
  8. Toliko toga, po vama nekatoličkog, ima i kod zadnjih papa, pa šutite ko zaliveni.
    Nisam niti očekivao da će se netko od vas posuti pepelom.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jel ti uopce citas ovaj blog ili napises prvo sto ti padne na pamet?

      Izbriši
  9. Prvo što mi padne napamet.
    Uputi me na neku kritiku ponašanja ili stavova nekog pape (dok je bio papa).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne mislis valjda da bi si jedan papa dopustio da govori ili pise stvari tako ocito krive ili neprikladne kao ovi (i drugi nenavedeni) citati gore?

      Pretpostavljam da ogranicenje spada samo na ovaj blog koji je osnovan 2009. g., dakle, mogao bi kritizirati samo Benedikta XVI. On je za mene (a i za tradiciju) puno pozitivniji lik nego njegovi prethodnici, a ono sto se (sadrzajno!) moze kritizirati pristojno smo i kritizirali.
      Asiz,
      prisiljeni kontinuitet,
      ostavka.

      Sad bih ja od tebe cuo sto bi se od Benedikta XVI. kao pape uopce moglo usporediti s ovim izjavama gore?

      Izbriši
    2. Kad stignem pročitat ću. Što je s onim kondomima za oboljele od side npr.?

      Izbriši
    3. Evo ti, pa citaj post (Markov), ali obavezno i komentare:
      http://tomablizanac.blogspot.com/2010/11/zar-je-papa-odobrio-koristenje.html

      Izbriši
  10. Islam je, barem mi se tako čini, jasan i strog, što mu daje na uvjerljivosti.

    Ljudi se danas previše svađaju zbog stvari koje si u biti ne proturječe. Brane svoju istinu ne shvaćajući da na svijetu ima mjesta za različite bog"istine" kompatibilne s onom jednom istinom bitka (Boga).

    malo ne stoji zajedno zar ne?
    A

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A šta ti znaš o islamu?
      Ja evo cijeli život živim među muslimanima odrastao sam uz ove bosanske, a evo sve više u mom gradu ima i Arapa, Turaka, Iranaca...
      Jedno su zapovjedi koje Kur'an nalaže, drugo su totalitarni diktatorski režimi koji vladaju u većini islamskih zemalja, a treće odnos prema vjeri samih vjernika muslimana. To je jako individualno. I među njima ima svega i svačega. Ne bih rekao da je islam toliko jasan i strog koliko su ideologije diktatora u tim zemljama jasne i stroge, a oni zloupotrebljavaju vjeru da bi održali vlast.

      Vlado

      Izbriši
    2. Vlado, niste shvatili što A želi reći; a to je da su ta dva razmišljanja nedosljedna. Malo ću preformulirat što je naš svećenik napisao;

      1. Vjera koja je jasna i stroga je uvjerljiva. (to je pohvalno)
      2. Na svijetu ima puno vjera, svatko ima svoju istinu, ne smijemo biti strogi i jasni.

      Mislim da je očito kako su te dvije stvari nespojive i da čisto logički svećenik priča gluposti; ovaj svećenik napada svoju vjeru, napada ljude koji žele "jasno" i "strogo" kršćanstvo, ali istodobno hvali tuđe, hvali islam koji je "jasan" i "strog". Dakle hvali tuđi sustav upravo zbog stvari zbog kojih napada "svoj" sustav.

      Svećenik je rekao puno gluposti, M.B. je već preporučio Akvinskoga tako da neću komentirati ništa više... samo sam želio razjasniti što je, vjerujem, A želio reći.

      K

      Izbriši
    3. Ok, nisam odmah primjetio da je A citirao onog svećenika.Izvinjavam se.
      Međutim nije taj svećnik jedini takav. Spomenuo sam već ranije jednog koji čak svake godine posti prvi dan ramazana da pokaže jedinstvo sa svojom (kako on kaže) braćom muslimanima. Srećom njega niko više ne uzima za ozbiljno i od jako uvaženog profesora ovakvim svojim budalaštinama je dogurao do predmeta ismijavanja.

      Izbriši
  11. M.B.
    1)DA
    2)DA
    3)DA

    Ispravan put vijuga između krajnosti.(Hombre)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Inače, obilježje modernističke teologije jest hegelijanstvo: teza+antiteza=sinteza. Već se duže vremena tradicionaliste pokušava uvući u takve igrice. FSSPX je prvi koji to ne želi. Svima se naježi kosa kad to čuju.To je podao način uništenja vjere na što nemamo pravo, jer Gospodin Isus to ne dopušta. Ako su modernisti zabludjeli, treba se moliti za njih, navještati im nauk, ako dalje ne ide, ekskomunicirati ih. To je jedini ispravan put. Tu nema kompromisa.
      Hombre, uopće niste originalni!
      Kikii

      Izbriši
    2. Jos uvijek nisi odgovorio sto te tocno smeta u gornjem postu, odnosno gdje vidis kruto moraliziranje. Ali ni ne ocekujem neki ozbiljniji komentar od tebe.

      Izbriši
    3. Napisao sam u odgovoru Kikiju 11:26. Ne očekujem ni ja da se nešto od mene očekuje. Ako smetam, napiši i mene nema.

      Izbriši
    4. ,,Ispravan put vijuga između krajnosti.''(Hombre)

      Hombre, upravo čitam biografiju kardinala Newmana, kako se u godinama prije obraćenja uvjeravao da je anglikanstvo 'ispravan put' zato jer se nalazi 'između krajnosti' s jedne strane, katoličanstva, a s druge, eksplicitnog protestantizma. Po takvome Hombreovom je trebao ostati i dalje anglikanac, ili...?

      Izbriši
  12. Pitanje za TomuBlizanca: zašto komentari nisu poredani vremenskim slijedom nego neki 'uskoče' naknadno? Je li to samo kod mene tako ili ima neki razlog?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ispod svakog komentara imas mogucnost odgovora, to je takvo raspleteno ili zapleteno komentiranje koje je blogger uveo prije godinu dana, ako zelis provjeriti koji je najnoviji komentar, uvijek mozes pogledati rss feed (u firefoxu mi se prikazuje dobro, u chromu ne).

      Izbriši
  13. Kikii,
    meni se ne sviđa način na koji si postavio stvari: ako su modernisti zabludjeli? Što ako si ti zabludio? To je taj moralizam koji sam na početku spomenuo. Problem je uvijek u onom drugome koga treba izvesti na pravi put, a tko? Pa ja, moralno ispravan i pravovjeran. :-(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. O cemu ti pricas? Jesi li procitao makar propovijed gore koju su ljudi koji su dosli na nedjeljnu misu u svoju zupu slusali? Otkud tebi "ovo je jedna krajnost" ako i sam ne prosudjujes je li nesto ispravno?

      Izbriši
    2. Tvoja zabludjela logika proizlazi iz misli da danas jednostavno ne možemo znati tko je u pravu, odnosno da ne možemo spoznati istinu. Što ako sam ja u krivu? Ponizno i potrebno pitanje za neke stvari u međuljudskim odnosima, ali ako se radi o pitanjima Objave koja nam dolazi po Crkvi, a mi uz to pristajemo, preuzetno je, oholo i nepotrebno pitati se "jesam li ja u krivu".

      Izbriši
    3. Naravno da procjenjujem je li nešto ispravno, ali to je moja osobna procjena a ne nešto što bi nekoga drugoga obvezivalo. Nit sam biskup niti papa, kao ni ti. Možda sam u krivu.

      Izbriši
    4. A na koji to nacin moja procjena ikoga obavezuje?

      Obavezuje ga istina, a ti kazes da smo "kruti moralizatori" sto uopce na to upozorimo.

      Izbriši
    5. Ne upozoravate vi njega. Da vi njega upozoravate onda biste mu se obratili. Ovdje se radi o strvinarenju nad njih, o upiranju prstom u njega pod krinkom brige o čistoći vjere.

      Izbriši
    6. Tko je rekao da njega upozoravamo?
      Upozoravam citatelje bloga na to sto se danas sve moze cuti i procitati u Hrvatskoj od svecenika pod normalno. Ovaj individualni svecenik me u tom smislu uopce ne zanima, tj. jednako bi bilo i da ne znam njegovo ime.

      O kakvom strvinarenju ti pricas, jel ti se malo pomijesalo?

      Izbriši
    7. Čitatelji tvog bloga i bez naočala vrlo dobro znaju da toga ima. Smisao svega jest: ja sam bolji tj. mi smo bolji.
      I, da, ovo je moj zadnji komentar. Ne ću okuživati ovaj sveti prostor svojim neprimjerenim riječima.

      Izbriši
    8. Meni je osobno jedna od najtežih stvari bio raskorak izmeďu mene ili nas tradicionalista i uzvišenosti crkvenog nauka koji zastupamo. Nitko od nas crkveni nauk ne drži svojom privatnom svojinom. Daj Bože da ga svi naši biskupi već ove godine jednodušno naviještaju kako je to činio blaženi Alojzije Stepinac. Meďutim, liberali ne mogu prihvatiti uzvišenost Istine pa je prilagoďavaju potrebama trenutka. Znači li to da su oni ponizni i dragi, a mi zadrti, netolerantni i prijetvorni? Nipošto. Ponizan je stav prihvatiti nadzemaljsku ljepotu tradicionalnog crkvenog nauka. Kako će to izgledati u očima onih koji ga skraćuju i mijenj!ju, to je druga stvar. Jasno je da od takvih nikada nećemo čuti lijepu riječ. Samo kritike, napade i otrovne strjelice. No, tako je to bilo od apostolskih vremena.
      Kikii

      Izbriši
  14. Ajde ti lijepo Hombre na blogove od tih svojih gurua pa si vi tamo otkrivajte nove crkvene nauke, tumačite Sveto Pismo kako god želite i ne znam što sve ne.
    Ovo je jedan lijepi tradicionalni blog i sigurno ti tvoj biskup kojeg si prije neki dan spominjao, ne bi bio presretan da se tu zadržavaš. Nemoj samo da ti sazna jer onda znaš kakva kazna slijedi; mogao bi ove Nedjelje netko drugi biti izvanredni djelitelj pričesti ...

    S.H.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala na gostoprimstvu, ali meni više odgovara tebi biti kamenčić u cipeli.

      Izbriši
    2. A skromnosti .... dalek je put do kamenčića u cipeli ... zasad prije stjenica ... naravno u najboljem slučaju...

      S.H.

      Izbriši
    3. Duhovitost? Ne, prije želja da se drugoga ponizi.

      Izbriši
  15. Sada upadate u posvemašnji relativizam masonskog tipa. Mene su još stari svećenici i časne sestre učili što je katolička vjera. Čak se i govorilo da će doći vremena kada se zdrav nauk neće prihvaćati i da će doći mnogi lažni proroci. Uostalom, imam katekizam Pija X., Deset Božjih i Pet crkvenih zapovijedi, mnoštvo života svetaca i iskustvo života vjere mojih bližnjih. Ipak katolička vjera nije nešto što se zdravim razumom ne da spoznati. Modernisti ne vjeruju u Isusovo uskrsnuće, u Marijino djevičanstvo, u Kalvarijsku žrtvu u pomoć svetaca, u čuda koja Duh Sveti čini...To znači zabludjeti!
    Ako čitate oce i velike biskupe prvih stoljeća, svi se oni čine pomalo"tvrdoglavim i svadljivim", jer su branili pravovjeran nauk od napadaja zloga. A za moderniste ne bih rekao da su dušice: oni mrze Tradiciju i tradicionaliste i da mogu, javno bi nas progonili. Dajte malo njima pomozite shvatiti da malo zavijugaju prema Tradiciji! Mislite da će Vas poslušati...ha,ha, ha...
    Kikii
    Kikii

    OdgovoriIzbriši
  16. Kiki, mi smo u 2013. godini poslije Krista. Ako niste upoznati.

    OdgovoriIzbriši
  17. Hombre, a koji je tvoj komentar na ovaj tekst koji je Toma prenio? Je li to ta umjerenost koju zastupaš? Izrelativizirati istinu, reći da su sve religije jednako dobre, da se svi spašavaju, da ne treba težiti obraćenju nekatolika na katoličku vjeru itd.

    Zašto ne komentiraš post, već se samo osvrćeš na "tradicionaliste" i komentiraš njih. Komentiraj post, ostavi se nas.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Luka, ja sam komentirao da je ovo krajnost, liberalni stavovi koje nemam pojedinačno što komentirati. Valjda je razumljivo da se s njima ne slažem.

      Izbriši
    2. Dakle, ni ti se ne slažeš s ovim ali svejedno imaš potrebu iskoristiti priliku da nas etiketiraš kao krute moraliste i farizeje. Jako lijepo od tebe, baš ti hvala!

      Izbriši
    3. Upravo procitah sve Hombreove komentare pod ovim postom. Uopce se nije osvrnuo na ovaj post, a to su citati s jednog drugog bloga, nego samo prebacuje s jedne provokacije na drugu kad mu se negdje argumentirano prigovori.

      Ja mislim da si ti Hombre zamijenio raspravu na ovom blogu s komentarima na forumima gdje svako lupeta svoje u smislu trla baba lan da joj prodje dan. Molim te da, ako imas nesto konkretno napisati, napises, a u suprotnom da zavrsis s komentiranjem.

      Izbriši
  18. Pitanje je što sad napraviti? Svakako bi trebalo obavijestiti biskupa o ovome. Ja sam spreman sastaviti dopis.

    Sad, pitanje je da li da se najprije obratimo svećeniku i po evanđeoskom savjetu najprija ga upozorimo u četiri oka? Pa ako ne posluša, onda ćemo reći Crkvi, tj. nadbiskupu Zagrebačke biskupije, kada se vrati kući s konklava.

    Što predlažete?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Otkud znaš da je iz zagrebačke nadbiskupije?
      Piše li gdje o kojem se svećeniku radi?

      Izbriši
    2. Hombre, vidis da to pokazuje kako povrsno citas stvari. I onda ocekujes da ljudi ozbiljno odgovaraju na tvoje primjedbe.
      Da si kliknuo na bilo koji od cetiri linka u clanku dosao bi do doticnog bloga gdje u roku od nekoliko sekundi mozes naci ime i prezime svecenika (potpuno nebitno za ovu raspravu) i onda kroz jos par sekundi pretrazivanja bloga ili koristenja googlea nasao ne samo biskupiju, nego i zupu gdje djeluje.

      Izbriši
    3. Luka, ako hoces, mozes se obratiti sveceniku, ali mislim da nema vajde od pisanja nadbiskupiji. Pa takvih svecenika imas koliko hoces. I u mojoj zupi ima svecenik koji u propovijedi (ja cuo) kaze nije bitno jesi li katolik ili ne, bitno je da si dobar.

      Izbriši
    4. Ovdje je Toma upravu. Mi smo vrhbosanskom nadbiskupu prijavili jednog svećenika koji je odbijao na misi spominjati ime pape i biskupa, koji je u propovjedi konstantno govori protiv Crkve kojoj je zavjetovao poslušnost, koji je (iz čiste ljubomore) na jednoj propovjedi otvoreno ismijavao subrata svećenika (nazočnog pored njega), koji se na propovjedi izruguje s ljudima koji se redovito pričešćivaju i mladima koji svaki dan idu u crkvu....
      Prijavili smo ga i ništa. Još je gori.
      Dakle, oni su se toliko osilili da im više niko ništa ne može.

      Vlado

      Izbriši
    5. Aha, našao. Ne očekujem da itko odgovara na moje primjedbe, (osim S.H.-a).
      Internet je najveće svećeničko groblje.
      Poštenije je stupiti s njim u kontakt ili napisati pismo njegovu biskupu nego ga ovdje komentirati.

      Izbriši
    6. Vjerojatno si u pravu, Toma. Ali ja ipak mislim da nije isto nešto reći u propovijedi i imati pisanu riječ koja je objavljena na internetu. Za propovijed se uvijek može reći da se nespretno izrazio, da je izvađeno iz konteksta, da se nije dobro pripremio, itd. Uostalom, propovijed je namijenjena publici od stotinjak ljudi. Internet je puno širi medij.

      Razmislit ću još o tome. Neka prvo izaberu papu ;)

      Izbriši
    7. Hombre, pa nismo njega uopce komentirali (nadam se da ce tako i ostati), pogledaj sto pise u postu: samo izvadci iz njegovih tekstova.

      Izbriši
  19. Citam ove vase komentare,pa bih zelio iznijeti i propovijed o islamu jednog tradicionalnog svecenika.No prvo da objasnim malo;
    Prije 2-3 mjeseca kada se u Alziru desila ona talacka kriza,muslimani si ubili brata jednog naseg zupljanina,u propovjedi se pater osvrnio na ubojstvo pa kaze;Molimo za ubojice da se obrate jer islam nije religija,ona nije put ka Bogu,islam je samo tragicna zabluda,jedini put k Bogu je Isus Krist i Njegova zarucnica sveta majka Crkva

    Alex

    OdgovoriIzbriši
  20. ja sam svećenik autor ovih gore tekstova i danas me je netko u komentaru usmjerio ovdje. nikako ne mislim da sve znam niti da sam u pravu, pa zahvaljujem na isticanju upitnog sadržaja. ne znam hoću li se ovdje vratiti, no da se pokušam kratko obraniti: kad sam rekao da je islam privlačna ui uvjerljiva religija nisam rekao da je privlačna meni, nego sam rekao što mislim da su razlozi privlačnosti i uvjerljivosti i da ih trebamo poštivati. drugi tekst želi samo reći da naše suprotnosti su zapravo dvije strane iste istine koju svatku gleda sa svoje strane. onda odlomci propovijedi i meni izgledaju čudno ovako bez konteksta no u njoj sam razmišljao o tome da kršćani trebaju gledati što mogu raditi zajednički, usprkos razlika. i zadnje je odlomak o grijehu. pa zar nije istina da je grijeh zlo koje ljudi čine svjesno i svojevoljno (slobodno). dakle, nevjernik može učiniti zlo i možemo za to tražiti pravednu kaznu, ako je prekršio zakon, ali ako nije svjestan grijeha, onda prije nego može tražiti oproštenje, treba postati vjernik, tj. postati svjestan da je sagriješio. što znači isusova farizejima: kad biste bili slijepi, ne biste imali grijeha, ali kažeda da vidite, pa grijeh vaš ostaje.
    hvala na razumijevanju i slobodno me prozovite i ubuduće, i molim da me onda i obavijestite.

    a kako je netko rekao, ako sam stvarno zabludio, molite tomu akvinskog za mene.

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.