subota, 19. studenoga 2011.

Razmišljanja o Svetoj Misi uz apostola Euharistije 6



ISUSOVE ŽRTVE U EUHARISTIJI

II

Isus Krist u svojoj Muci žrtvi svojih prava dodaje žrtvovanje svega što ga čini čovjekom. Žrtvovanje svoje volje i blaženstva duše, koju je prepustio da je obuzme smrtna tuga; žrtvovanje svojega života na Križu.

Za njegovu je ljubav bilo premalo da to učini jedanput. U Euharistiji On nastavlja svoju naravnu smrt.

Kako bi žrtvovao svoju volju, on, Bog, podlaže se svojemu stvorenju; on, Kralj, svojemu podaniku; on, Osloboditelj, svojemu robu! Poslušan je svećenicima i vjernicima, pravednicima i grešnicima; sluša bez protivljenja, tako da ga ne treba prisiljavati, čak i svoje neprijatelje; poslušan je svima istom uslužnošću. Ne samo na misi, kada svećenik izgovara riječi posvete, već i u svakome trenutku dana i noći, prema potrebama vjernika: njegovo je trajno stanje stanje posvemašnje poslušnosti. Je li to moguće?

O, kad bi čovjek razumio ljubav Euharistije!

Tijekom Muke Isus je bio svezan i lišen slobode. U Euharistiji se sam veže vječnim i trajnim okovima svojih obećanja.

Vezao se lancima svetih prilika s kojima ga neraskidivo povezuju riječi sakramenta; u Euharistiji ostaje bez vlastitih pokreta, bez radnji – kao na Križu, kao u grobu, iako posjeduje puninu uskrslog života.

Potpuno je ovisan o čovjeku, poput zatvorenika ljubavi: nemoguće mu je razbiti okove i pobjeći iz euharistijskog zatvora, naš je zarobljenik do kraja vremena! Sam se na to obvezao! Dotle seže ugovor ljubavi!

Što se tiče blagoslovljena stanja njegove duše, Isus ne može više kao u Getsemaniju obustaviti zanos i nasladu koji iz njega proizlaze; sada je u proslavljenom i uskrslom stanju. No to stanje prestaje u čovjeku, u kršćaninu, nedostojnome dijelu njegova tijela. Koliko puta Isus susreće nezahvalnost i pogrde! Jednom je zaplakao nad okrivljenim Jeruzalemom. No nas voli mnogo više, i koliko bi tek suza prolio u sakramentu Euharistije da može plakati!

Naposljetku, budući da više ne može uistinu umrijeti, Isus u hostiji uzima barem primjetno stanje smrti. Prilike se posvećuju odvojeno kako bi nas podsjetio na gubitak svoje krvi koja je, dok je istjecala iz njegova tijela, uzrokovala njegovu gorku smrt. U pričesti se Isus razdaje; prilike se rasplinju, nestaju u nama.

Napokon, Isus i svoj sakramentalni život prepušta bezbožnicima koji oskvrnjuju svete prilike i tako ga vode u smrt.

Grešnici koji ga nedostojno primaju u svojoj ga duši razapinju, povezujući ga s demonom, svojim gospodarom!