utorak, 8. studenoga 2011.

Važna obavijest o tradicionalnoj misi u sv. Martinu

Dodano 15.11.2011. - U nedjelju 20. studenog 2011. će biti tradicionalna misa u sv. Martinu u redovitom terminu u 11:30 sati. Naime, nakon zdravstvenih pregleda je operativni postupak odgođen na neko vrijeme. Naravno da se ovim samo odgađa rješavanje ove situacije i redovitost slavljenja mise stavlja u pitanje. Kratka zamolba već je poslana našem nadbiskupu, a mi ustrajmo u molitvi.

***

Prošle nedjelje prečasni gospodin Stanislav Vitković je najavio da zbog težih zdravstvenih problema i s njima vezanih terapija neće moći služiti tradicionalnu misu u crkvi svetog Martina u Zagrebu od nedjelje 13. studenog nadalje. Prečasni Vitković već je više puta obavijestio nadležne u zagrebačkoj nadbiskupiji da trebaju imenovati njegovu zamjenu za služenje mise i njegovi zdravstveni problemi vrlo dobro su im poznati.

Sa strane grupe zainteresiranih vjernika i Društva Benedictus, na pismo u kojem se moli imenovanje svećenika koji bi zamjenjivao prečasnog Vitkovića u slučaju njegove odsutnosti u ožujku ove godine Nadbiskupski duhovni stol odgovorio je negativnom nezainteresiranošću, a na pismo iz svibnja Nadbiskupskom duhovnom stolu i iz srpnja uzoritom gospodinu Josipu Bozaniću nismo primili nikakav odgovor. Još jedno pismo će biti upućeno Nadbiskupskom duhovnom stolu, a vrlo brzo nakon toga sva dokumentacija bit će upućena u Rim komisiji Ecclesia Dei kako bi nam ponovno pomogli u pronalaženju prikladnog rješenja.

Uz ova negativna događanja ne smijemo zaboraviti na vrlo pozitivne napretke koji su se dogodili u proteklih godinu dana: potvrdan odgovor komisije Ecclesia Dei te nakon toga kardinala Bozanića, upoznavanje vjernika s tradicionalnom misom, gotovo potpuno redovito služenje tradicionalne mise u crkvi sv. Martina unatoč organizacijskim problemima (primjerice ni nakon 10 mjeseci još uvijek nema naznaka da ćemo dobiti ili smjeti sami postaviti najavljeni ormar u sakristiju crkve), uspostavljanje korektnih odnosa s postojećom zajednicom u crkvi sv. Martina, potpuno samofinanciranje i samoorganiziranje svih potreba za svetu misu od nabave predmeta preko ministriranja do priprema za češće održavanje pjevanih misa itd.

Preporučujem vam u molitve prečasnog gospodina Vitkovića (s posebnim zagovorom sv. Lucije i svete Odilije) koji se nesebično, pa i po cijenu već narušenog zdravlja upustio u ovaj apostolat, zatim uzoritog gospodina Josipa Bozanića koji nam je iskazao povjerenje i koji je pozvan "da osigura sve potrebne mjere kako bi se osiguralo poštivanje izvanrednog oblika rimskog obreda" te konačno nakanu uspješnog nastavka i širenja tradicionalne latinske mise u hrvatskom narodu.

Komentari će neko vrijeme biti moderirani. To znači da ću ih objavljivati kad stignem, tj. ne zabrinjavajte se ako vam komentar nije objavljen odmah nakon što ste ga poslali.

Dakle, da sažmem, kako sada stvari stoje u nedjelju 13. studenog neće biti tradicionalne latinske mise u crkvi svetog Martina u Zagrebu. Najnovije i najtočnije informacije dobit ćete ako se pretplatite na google grupu Tradicionalna misa.

23 komentara:

  1. Žao mi je da zapravo cijeli ovaj veliki apostolat stoji na leđima nekoliko pojedinaca, ponajviše na ipak ne baš mladom vlč.Vitkoviću, ali ovo je možda povod da se pronađe neko trajnije rješenje. Tko zna, bude li ovo društvance dovoljno glasno i uporno, možda pozovu koji od tradicionalno orijentiranih redova u Hrvatsku :-) u svakom slučaju, vrlo sam ponosna na vaš predan i nesebičan rad, mislim da činite velike stvari, i vrijeme će pokazati da nijedan napor nije uzaludan!

    OdgovoriIzbriši
  2. Ovo je zaista težak udarac za sve vjernike privržene "ranijoj liturgijskoj praksi". Nadamo se i molimo da će se situacija brzo razriješiti, ne smijemo sada padati u očaj ili malodušnost - samo strpljivo i polako. Uzdajmo se u Gospodina.

    Preporučam i kratku molitvicu za nadbiskupa kard. Bozanića, koju možete moliti svaki dan:

    Oremus pro episcopo huius diocesis:

    Stet et pascat in fortitudine Tua, Domine, in sublimitate nominis Tui.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja se nadam da je ovo samo privremena stanka- treba ustrajati i nipošto se predati.

    Eto milosti Božjom ja sam nedavno u jednom našem drevnom svetištu prvi put u životu bio na misi po starom obredu i doista sam oduševljen njenom ljepotom.

    OdgovoriIzbriši
  4. Zašto ne možemo imati, redovite tradicionalne latinske mise u crkvi svetog Nikole Tavelića na Kustošiji?

    OdgovoriIzbriši
  5. Nije problem gdje cemo je imati, nego koji svecenik bi je slavio. Mislim da to ne treba posebno objasnjavati.

    OdgovoriIzbriši
  6. Moderiranje komentara je ponovno uspostavljeno samo za postove starije od 8 dana.

    OdgovoriIzbriši
  7. Administrator je uklonio komentar.

    OdgovoriIzbriši
  8. Iratus kaže...

    Od kuda sada problem s svećenikom za služenje tradicionalne Mise?

    [...]

    No, nitko me ne može farbati da postoji objektivno opravdan razlog da svaki svećenik koji to želi ne može slaviti tradicionalnu Misu!

    ---

    Pobrisao sam dio gornjeg komentara koji se bavi stvarima kojima ne bi trebao. Listi clanova Drustva ima pristup samo predsjednik, zamjenik predsjednika i tajnik, sve ostalo je nagadjanje koje moze biti neugodno za druge.

    Ako ne razumijete da postoji "objektivno opravdan razlog da svaki svećenik koji to želi ne može slaviti tradicionalnu Misu!", onda ne znam u kojem svijetu vi zivite. Ako ste svecenik, bogoslov ili crkveni uposlenik slobodno pocnite slaviti misu ili izrazavati svoju izrazitu privrzenost tradicionalnoj misi, pa cete vidjeti sto ce se dogoditi. Ako ste laik, onda to lijepo prenesite u neki dio svog zivota gdje imate nadredjenog (posao, fakultet,...) pa ce vam to mozda pomoci da razumijete o cemu se ovdje radi.

    OdgovoriIzbriši
  9. Ljuti me nepotrebna cenzura! Uostalom, pojedini svećenici iz društva se javno hvale pripadnošću tom društvu ali očito ništa ne čine kad treba slaviti tradicionalnu Misu!
    Ne postoji objektivno opravdan razlog da svećenici koji to žele ne mogu slaviti tradicionalnu Misu a kad bi i postojao, kakvi su to tradicionalisti koji se boje malo mučeništva?!

    OdgovoriIzbriši
  10. joj što e ovo bezveze prenemaganje. Šta imate letat svako malo Bozaniću. Potražite i zamolite nekog svećenika sigurno ih ima puno koji bi se rado odazvali, a ne svako malo Bozaniću letat, nema Bozanić ništa sa tim

    OdgovoriIzbriši
  11. Slobodni ste naci svecenika koji hoce sluziti misu. Neka mi se javi na mail. U medjuvremenu cu ovo promatrati kao neinformirano cavrljanje kakvih je internet prepun. Summorum Pontificum je izdan prije vise od cetiri godine!!!

    OdgovoriIzbriši
  12. Ispričavam se, ja ne znam koje probleme može imati svećenik koji slavi tradicionalnu misu? Nisam nepoučljiv te molim nekoga da mi to objasni i zahvaljujem se na svakom odgovoru.

    OdgovoriIzbriši
  13. Mislim da u ovom zadnjem postu nedostaje malo mudrosti. Inace, u molitvama je cijela situacija.

    Pozdrav iz Istre,
    Slipo

    OdgovoriIzbriši
  14. Slipo, mudrost koja nije jasna i konkretna nije mudrost već napuhanost i oholost. Krepost je neuka poučiti pa te lijepo molim, umjesto pametovanja, mi objasni koje probleme može imati svećenik ako služi tradicionalnu Misu? Zar je to tako teško objasniti?

    OdgovoriIzbriši
  15. Ajmo se malo praviti blesavi.
    Svecenik koji odluci sluziti tradicionalnu misu iako se njegov biskup tome protivi moze zbog toga imati razlicite posljedice, evo nekih od njih (sasvim legalnih):
    - apelirati na poslusnost biskupu jer takvi svecenici obicno vrlo ozbiljno shvacaju tradicionalan katolicki nauk o poslusnosti zakonitom poglavaru (SSPX iskljucujem jer je za nase prilike irelevantan)
    - staviti ga u zupu/zupe gdje ce u nedjelju morati sluziti tri redovite mise i onda mu uskratiti dopustenje (ako uopce jos ima zelju) da sluzi i cetvrtu po izvanrednom obliku
    - opteretiti svecenika sa zamornim i obilnim poslovima koji ce ga drzati zauzetim (npr. dati mu dosta zupa u kojima treba sluziti misu za mali broj ljudi)
    - premjestiti ga kao kapelana zupniku koji je teska osoba, ako je nuzno moze biti i granicni psihicki bolesnik koji ce mu praviti probleme zbog svakog pomaka prema tradicionalizmu, a i opcenito zivot ciniti nepodnosljivim
    - premjestiti doticnog svecenika u zupu sa "tri stare babe" usred nicega
    - poslati svecenika kao ispomoc u neku hrvatsku katolicku misiju, npr. u Ognjenu zemlju, ali i bilo sto po zapadnoj Europi ce posluziti
    - staviti svecenika pod povecalo, svaki prigovor iz puka (koji se moze suptilno i inicirati jer za ocekivati je da ce takav svecenik biti nedovoljno pastoralan - uostalom i sama privrzenost tradicionalnoj misi to pokazuje) uzeti sa svom ozbiljnoscu i suspendirati svecenika do zavrsetka istrage
    - ne dopustiti da doticni svecenik ikad postane zupnik i zauzme bilo kakvu funkciju u biskupiji
    - zbog nepastoralnih tendencija (a v. i gore) uskratiti mu dozvolu za ispovijedanje; ako je potrebno i javno sluzenje mise u doticnoj biskupiji
    - ukinuti mu svaku mogucu financijsku potporu (ukljucujuci novcanu, ali i stan i hranu)
    - dati do znanja (naravno suptilno) da klerici i redovnici koji se druze s doticnim svecenikom koji je postao "persona non grata" nece biti pozitivno primljeni time ga izolirajuci od brace svecenika
    - pobrinuti se da se tradicionalna misa ne sluzi u crkvama i kapelama pod upravom doticne biskupije, dati do znanja da takve grupe rade na razaranju jedinstva i sloge u biskupiji
    ...


    Oh, ali sto je sve to prema mukama koji su prolazili prvi krscani polazuci i zivot za pravu vjeru?! Sto je to prema misionarima koji su sireci pravu vjeru zivi oderani, na kriz razapeti ili samo od gube istrunuli?

    Pa dobro, ne ulazeci u snagu karaktera pojedinog svecenika i njegovo pouzdanje u Bozju providnost (znam da bi mene gornje ili analogne mjere dovoljno uplasile, ali ja priznajem da nisam posebno odvazan), zapitajmo se zasto bi to tocno neki svecenik htio trpiti? Zar mu (ako je stvarno tako privrzen tradicionalnoj misi) nije jednostavnije, za zivot (i duhovni i materijalni) bolje jednostavno se prikljuciti nekoj tradicionalnoj druzbi i zivjeti u okolini koja ce ga podupirati i cijeniti? Usto mozemo dodati da i svi svecenici koji se odluce usprotiviti svome biskupu i snositi zbog toga poslijedice, sigurno nece od ono malo tradicionalistickih vjernika koje okupe (jer ce golema vecina vjernika biti pod dojmom da je biskup u pravu) dobiti samo potporu i razumijevanje. Ne, lako je sjetiti se suprotnih primjera, ali to bi bilo ulazenje u druge rasprave.

    Sve ovo gore sto sam nabrojao su neki moguci problemi s kojima bi se dotican svecenik mogao susresti. Ne treba posebno napominjati, ali ipak treba zbog onih koji ce ovo povrsno procitati, da je ovo samo odgovor na pitanje o hipotetskim mogucim problemima, a nikako se ne pretpostavlja da ce neki biskup pribjeci jednoj od ovih taktika.

    OdgovoriIzbriši
  16. Zahvaljujem se na objašnjenju hipotetskih problema.

    OdgovoriIzbriši
  17. Nakon što je Toma iznio konačne konzekvence, ja bih kao redoviti u sv. Martinu konkretizirao na banalnom dnevnom planu. Ne znam je li Innocens zaposlen. Ja jesam, pa ću dati neke analogije u nastavku.
    Dakle, uzmimo da se radi o mladom svećeniku, kapelanu. Isključimo župnike koji su u pravilu po dobi stariji od kapelana, jer svakom godinom života čovjek gubi elan za učenje novih stvari (svjedočim to na vlastitom primjeru), a služenje tradicionalne mise jest nova stvar. Pratio sam kako je moj dugogodišnji prijatelj vježbao za ministranta u sv. Martinu i koliko je detalja i finesa bilo. Kod svećenika je tih detalja daleko više. Dakle, isključimo svećenike starije od 40 godina i uzmimo u obzir samo kapelane.
    Kapelani su u župi, podređeni župniku. I oni i župnici u pravilu su zatrpani administrativnim poslovima (dokumenti vezani uz krštenja, potvrde, vjenčanja itd.) i vođenjem župe u tehničkom smislu (od računa za struju do brige o novim radijatorima u vjeronaučnoj dvorani). Tih poslova je uvijek previše u odnosu na "prave" poslove svećeničkog poziva: služenje mise, ispovjedanje, krštenja, ženidbe sprovode, pripremu propovjedi, satove vjeronauka. Sada zamislimo da je župnik imao namjeru opteretiti kapelana s više satova vjeronauka i ispovjedanja u nedjelju prije mise (uzmimo da u pitanju nije bila lijenost nego najbolji motivi: primjerice, želi dotjerati bilješke za nedjeljne propovijedi kroz sve tri godine nove mise, dakle, A, B i C), ali ga je kapelan uspio odgovoriti od toga. Onda se taj kapelan sjeti da bi on išao služiti nekakvu misu izvan župe ili nekakvu dodatnu misu u župi SVAKE ili SVAKE DRUGE nedjelje. Onda župnik shvati da mladić nije toliko opterećen i u vrijeme nesuđene dodatne mise dobije zadatak ispovjedati, plus još par sati vjeronauka više preko tjedna. Poznato?
    Innocens, ne znam jeste li studirali. Je li se ikad dogodilo da stari profesor delegira nastavu svom asistentu? Svaki nadređeni koji čuje da mu se podređeni osim posla u svom odjelu tvrtke bavi pomaganjem (pa makar i nakon radnog vremena) u nekom drugom odjelu iste tvrtke, zaključuje da dotični ima premalo posla. Ako radite i najsposobniji ste u grupi, nemojte to previše pokazivati osim ako niste sigurni da slijedi povećanje primanja. U suprotnom, dobit ćete tuđe poslove za iste novce.
    I tako onda naš mladi kapelan ne može služiti misu svaki tjedan nego jednom u tri tjedna. Pa mise malo ima, malo nema. Ili je misa malo u ovoj crkvi, malo u onoj (zamislimo da postoji još koji takav mladi kapelan), što predstavlja golemi tehnički problem s prenošenjem misnica, svijećnjaka, misala (knjiga posve solidne veličine, da ne govorimo o masi) itd. Na koncu čitate mail svaku subotu navečer da biste znali što će biti u nedjelju: hoće li mise uopće biti i gdje će se održati.

    OdgovoriIzbriši
  18. Zahvaljujem Tomislavu na tome što si je dao truda pa objasnio hipotetske probleme koje mladi kapelan sklon tradicionalnoj Misi može imati. Ja priznajem da meni osobno to dugo vremena nije bilo jasno i ja sam se (bez da se previm blesav) zaista pitao isto što i Innocens: kakve to probleme mladi svećenik može imati nakon Summorum Pontificuma, a da ne spominjem nakon Universae Ecclesiae?

    Međutim, nakon nekog vremena u angažmanu oko trad. Mise i nekoliko razgovora sa mladim svećenicima, đakonima i bogoslovima koji pokazuju sklonost prema Tradiciji općenito, postalo mi je jasno kako stvari u praksi fukncioniraju. Nažalost, mladi svećenik (đakon, bogoslov) koji pokaže sklonost Tradiciji postaje nepoćudan, trn u oku, neprilagođeni nazadnjak, "izvan dodira sa pastoralnom stvarnošću", itd.

    Nije mi se jednom dogodilo da sam stupio u kontakt s mladim svećenicima koji su bili zagrijani za TLM i onda im je ubrzo nakon toga naglo splasla želja - očito nakon hladnog tuša koji su iskusili čim se ta njihova sklonost pročula.

    A što se tiče poziva na mučeništvo, mislim da nije u redu od ikoga zahtjevati tako nešto. Svatko od nas u svom staležu i životnim prilikama ima i više nego dovoljno prilika za razna mučeništva (od savladavanja malih dnevnih protivština, pa do većih stvari) na koja se može slobodno odlučiti. Biti ljut na nekoga zato što nije spreman na mučeništvo, ili zato što možda smatra da je pametnije neko vrijeme pritajiti svoje sklonosti pa kasnije imati priliku za nešto više (npr. kapelan koji čeka da postane župnik) nije u redu i nemamo na to pravo.

    Ono na što imamo pravo i obavezu jest moliti i mrtviti se sa sve mlade svećenike sklone Tradiciji, uteći se zagovoru Majke Božje i svetaca, prikazivati njihove patnje i muke na Misama kojima nazočimo i moliti Svevišnjega da se ova mučna situacija što prije privede kraju.

    OdgovoriIzbriši
  19. Sve sam pročitao i ne mogu ništa drugo reći osim izraziti veliku ljutnju i ogorčenost. Još me više ljuti kad si dozovem u pamet što bi se desilo sa našom vjerom da su apostoli odustali zbog hipotetskih problema koji se i ne moraju desiti.

    Dominus misereri
    inutiles sumus

    OdgovoriIzbriši
  20. Mislim da nije veliki problem naći svećenika koji će održati jednu misu za manju grupicu vjernika, ali jako je teško naći nekoga ko će se prihvatiti da misu po starom obredu drži redovito, posebno u ovakvim okolnostima kada se dešavaju situacije koje su Toma i Luka naveli.

    OdgovoriIzbriši
  21. @ v,
    odlična poanta. Upravo to. Tradicionalna misa treba biti redovita, zaštićena dekretom, a ne nekakva gerilska manifestacija koja će se održavati svake pete nedjelje.
    @ Luka,
    slažem se u potpunosti s Tvojim obrazloženjem o pozivu na mučeništvo.
    @ Iratus,
    poanta nije u tome da bi svećenik izbjegavao biti progonjen zbog tradicionalne mise. Zamislimo situaciju u kojoj mladi svećenik odluči prkositi nadređenima i dobije premještaj u najzabitnije selo Zgb. nadbiskupije. Nakon toga opet prkosi i na kraju dobije zabranu javnog služenja mise. Je li tim postupkom Božji narod zainteresiran na tradicionalnu misu profitirao? Ako je sam svećenik time nešto riješio s Gospodinom i samim sobom, postigao za svoju dušu kod Gospodina, jesam li time ja kao član stada išta dobio? Osim što je broj svećenika koji mogu služiti tradicionalnu misu smanjen.

    OdgovoriIzbriši
  22. Iratus kaže...

    Sve sam pročitao i ne mogu ništa drugo reći osim izraziti veliku ljutnju i ogorčenost. Još me više ljuti kad si dozovem u pamet što bi se desilo sa našom vjerom da su apostoli odustali zbog hipotetskih problema koji se i ne moraju desiti.

    Oprosti, ti kao da živiš na Marsu! Stavi ti svoj život i svoju egzistenciju na kocku, da ostaneš bez igdje ičega i postaneš beskućnik! Zbog čega? Samo zato što si postupio nerazboriti, samo zato što si npr. ušao u rijeku (ili more) a znao si da ne znaš plivati i da ćeš se utopiti. Molim te, takvim stavovima nemoj pomagati Tradiciju! Zar tislučaj riječka bogoslovija nije nimalo otvorila oči?
    Molim za tvoje prosvijetljenje.
    Jole

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.