Dragi čitatelji, posjetitelji bloga, suradnici i prijatelji,
sretan vam Uskrs!
Na ovu najvažniju od svih nedjelja (i dana u godini uopće!) mogu vam u sklopu serijala Nedjeljna blog preporuka preporučiti i jedan prigodan blog – Crux Fidelis. Među crkvenim himnima i duhovnim tekstovima možete naći i primjerice ovaj govor svetoga Grgura Nazijanskog.
PS. Od iduće nedjelje (bijele nedjelje) nakon tradicionalne mise u 11:30 više ne idemo na piće u podrum Importanne Gallerije nego na terasu kafića preko puta crkve svetog Martina, dakle čim izađete iz crkve, pređete preko ceste i tamo ste. Svi su pozvani. Obično se zadržimo petnaest-dvadeset minuta u druženju. Nemojte se iznenaditi ili otići ako nikog nema pet ili deset minuta nakon što je misa završila – treba sve po crkvi spremiti, ali onda će sigurno netko navratiti.
nedjelja, 24. travnja 2011.
Broj komentara: 7:
Upute za komentiranje
Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.
Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Sve najbolje za Uskrs, Marku i sretan imendan!
OdgovoriIzbrišiHvala Splendore! Vidimo se.
OdgovoriIzbrišiNe bi li svi lokali trebali biti zatvoreni nedjeljom?
OdgovoriIzbrišiAko trgovine ne smiju raditi nedjeljom (bila je cijela kampanja HBK oko toga po svim medijima) onda pogotovo lokali ne bi smjeli raditi nedjeljom.
Jer ako u trgovinama nedjeljom nije dopušteno kupovati hranu i piće koji služe održanju života onda pogotovo nedjeljom nije dopušteno kupovati kave i sokove koji uopće ne služe održanju života.
Kada bi vlasnici lokala poštivali 3. Božju zapovijed gdje bi onda nedjeljom ljudi pili sokove i kavu? Sigurno ne po zatvorenim lokalima. Nabavili bi si piće do subote i u nedjelju ga dovezli, sjeli bi se u park (npr. Zrinjevac) ili u nečije dvorište pa se družili uz piće i razgovor.
Sve u svemu, ovaj je dobronamjeran prijedlog nažalost potpuno neprihvatljiv za svakog katolika. Katolici ne smiju sudjelovati u kršenju 3. Božje zapovijedi kao niti podržavati kršenje 3. Božje zapovijedi vlasnika lokala svojim sudjelovanjem. To su dva grijeha (a možda i još koji(!): npr. još neki grijeh propusta) odjedanput, a za svaki se mora platiti Božjoj pravdi!
I što je najgore, rad nedjeljom uopće nije mala stvar pa se čini da je cijena tog svjesnog kratkog zabranjenog užitka ispijanjem pića kupljenog nedjeljom u lokalu koji tada ne smije raditi milost posvetna tj. smrtni grijeh kad njome platimo pa ostanemo bez nje. Previše za mene, a siguran sam i za svakog drugog.
Kad bi se dan Gospodnji svetkovao na pravi način, tj. da čovjek bude posvećen vjeri, vjerskim pitanjima i molitvi na poseban način unutar sedam dana, tada bi rad koji nam za to oduzima vrijeme bio, razumljivo, protiv 3. zapovijedi. Ali ako se samo ne radi (a nekome je to egzistencijalno nužno), a isto se tako ne radi niti ništa što bi značilo uistinu svetkovanje, dapače, čovjek se nakon evtl. mise prepušta stvarima koje s vjerom nemaju nikakve veze ili čak što više suprotno od toga, onda se treću zapovijed osim potrebnog fizičkog odmora svodi na slovo zakona i postupa se suprotno trećoj zapovijedi. Zamislimo si da Stvoritelj svijeta nedjeljom prestane svoju djelatnost održavanja svega stvorenog????
OdgovoriIzbrišisve najbolje sretan uskrs... gastaldo-split... eto i mene brzo na terasi, naravno doppo la messa
OdgovoriIzbrišiAnonimno od 26. travnja 09:48 pokušava opravdati apsolutno zabranjeni nedjeljni rad činjenicom da neki(!), ne svi, ljudi taj dan provode daleko od Boga i katoličke vjere. Nevjerojatna drskost i grijeh.
OdgovoriIzbrišiNadalje, isti čovjek ne shvaća da Bog radi nedjeljom upravo iz istog razloga zbog kojeg i neki ljudi rade nedjeljom bez ikakvog kršenja 3. Božje zapovijedi (policajci, vojnici, liječnici, vatrogasci, stočari (ali ne poljodjelci!) itd.): zbog spašavanja života ljudi itd.
I treće, Anonimno od 26. travnja 09:48 zaboravlja da su kršćanski mučenici postali to što jesu jer nisu htjeli prekršiti 1. Božju zapovijed i pokaditi rimskim demonima čak ni pod cijenu izravne ugroženosti njihove egzistencije prijetnjama smrću i najstrašnijim mukama. To pišem zato jer on pomoću laži "a nekome je to egzistencijalno nužno" pokušava opravdati kršenje 3. Božje zapovijedi nekih ljudi apsolutno zabranjenim nedjeljnim radom (npr. u nekom lokalu koji nedjeljom radi, a što je protivno 3. Božjoj zapovijedi).
Nadalje, tom laži sigurno bi se pokušao opravdavati svaki apsolutno zabranjeni nedjeljni rad jer svakome tko se sam uzdržava rad i plaća egzistencijalno su nužni pa mu je nepravednim otkazom zbog pravednog odbijanja zabranjenog nedjeljnog rada egzistencija izravno ugrožena.
Istina je naprotiv ova: nikome nije egzistencijalno nužan apsolutno zabranjeni nedjeljni rad.
Nikoga ne može opravdati ugrožena egzistencija da za plaću sudjeluje u zabranjenom nedjeljnom radu. I nikoga tko drži sve Božje zapovijedi pravedni Bog nije ostavio da umre od gladi.
U ono vrijeme prolazio je Isus subotom kroz usjeve. Učenici su njegovi ogladnjeli te počeli trgati klasje i jesti. Vidjevši to, farizeji mu rekoše: "Gle, učenici tvoji čine što nije dopušteno činiti subotom." On im reče: "Niste li čitali što učini David kad ogladnje on i njegovi pratioci? Kako uđe u Dom Božji te pojedoše prinesene kruhove, a to ne bijaše slobodno jesti ni njemu ni njegovim pratiocima, nego samo svećenicima? Ili zar niste čitali u Zakonu da subotom svećenici u Hramu krše subotu, a bez krivnje su? A velim vam: veće od Hrama jest ovdje! I kad biste razumjeli što ono znači: Milosrđe mi je milo, a ne žrtva, ne biste osudili ove nekrive. Ta Sin Čovječji gospodar je subote!"
OdgovoriIzbriši