srijeda, 16. listopada 2024.

Mjesto za duhovna brbljanja


Par mi je osoba već prigovorilo da na blogu sve rjeđe objavljujem, a kad i objavim, uglavnom se radi o nekim citatima s Internet Archivea (jamačno poticajnim, no ipak!). Archive je nedostupan već više od tjedan dana, po mom im je to kazna za zločesti čin brisanja velikog dijela zbirke g. Kušnjačića, ali ako i nije tako, trenutno je neupotrebljiv. 

Na ovaj me tekst potaknula jedna kratka objava bivšeg urednika bitno.neta za čijeg urednikovanja je barem imalo smisla "polemizirati" s bitnonetovcima. Dakako, uvijek bez odgovora jer im nisu interesantni oni s manjim brojem čitatelja od njih, ali za utjehu nama slaboutjecajnicima sada više ni nema kod njih ičega o čemu bi se vrijedilo "svađati", makar i sa samim sobom. 

Uglavnom, podsjetila me ta kratka i neobrazložena kritika s Facebooka kako mi je prije par dana majka donijela jedan papirić. Već mi je spominjala da joj jedna od pobožnih gospođa (da ne kažem baba) koje idu na misu u župu stalno preporučuje da sluša i moli preko nekog radija ili web stranice. Budući da je mama rekla kako je zaboravila naziv koji joj je ova kazala, ovaj puta se ta gospođa dosjetila pa joj je napisala naziv na papirić. Pisalo je nešto tipa "orla bora točka", što nije na prvu dalo rezultate. Mislio sam da tražim neku gospođu Orelu Boru koja bi valjda vodila tu zajednicu, ali ubrzo sam uz ključnu riječ "Međugorje" došao do stranice oraetlabora.eu i vezanog youtube kanala Oraetlabora Međugorje

Autor te stranice i kanala je "dr. sc. Vladimir Grebenar, MBA, bacc. theol., PMP, BSMP, KPIP". Da, kopirao sam sa same web stranice i ne zvuči mi to baš pozitivno. Kad se netko tako kiti titulama, to je obično znak da želi impresionirati čitatelje i slušatelje koji ne kuže da sve to skupa i nije nešto. Je li baš normalno stavljati, i to uz svaki post koji objavljuješ, pa i onaj o devetnici Gospi od Dobrog uspjeha, da si završio neki desetodnevni tečaj Balanced Scorecard Master Professional, što god to bilo. 

No dobro, brzo sam stvorio neke predrasude o tom g. Grebenaru, ali kao iznimno objektivnoj i nepristranoj osobi to mi nije smetalo da ih stavim sa strane i posvetim još koju minutu dostupnom sadržaju ne bih li eventualno savjetovao majku kako da se obrani od dosadne evangelizatorice iz župe. To da je Grebenar međugorski fanatik kamo se s obitelji i preselio, nije danas ništa neobično niti vrijedno sumnjičenja. Više bi me začudilo da je popularan, a kritičan prema tom fenomenu. Počeo sam gledati neki njegov video, ali kad je krenuo uzimati vlast da zaveže demone gdje god bili, otpisao sam ga kao još jednog tipičnog karizmatika. Uglavnom, složili smo se majka i ja da je najbolja obrana jednostavno reći da nema vremena slušati trosatne videe koje taj čovjek svaki dan proizvodi.

No, danas sam odlučio malo detaljnije istražiti o čemu se ovdje radi. Nabasao sam na Facebooku i na post onog nekog megapopularnog svećenika koji je samo usmjerio svoje pratitelje na prije spomenutu objavu. U komentarima je nastala prava gungula. Branitelji lika i djela g. Grebenara složno su se podigli u njegovu zaštitu, ali nažalost ni iz njihovih obrana ni iz eventualnih kritika nije bilo jasno o čemu se tu zapravo radi. Od sadržajnijih komentara, jedan kritičar je napisao da Grebenar ne voli Tolkiena, a branitelj je replicirao da je ovaj krivo shvatio i da se radi o Harryju Potteru. Većina komentara je bila poput ovih koje citiram: "Ja ga pratim, niti jednom nisam u srcu osjetila da je nešto krivo rekao" ili "Ja sam pokusala slusati objave Vladimira s obzirom na pozitivna iskustva ljudi, no meni iz ne znam kog razloga neke njegove izjave bas izazivaju jak nemir u dusi, dok nakon slusanja nekih drugih npr. Danijela Covica, Stjepana Brcine osjecam mir, radost i nadahnuce", uz kontriranje treće "A meni baš obratno." Ne zna čovjek pričaju li gospođe o prosudbi pravovjerja ili o tome koja hrana im teško pada na želudac. 

Nepristran kakav jesam, odvojio sam pola sata svog dragocjenog vremena (navio alarm) da pregledam i poslušam što više o g. Grebenaru. Nažalost, njegovi videi nemaju transkripte uz koje bih se mogao fokusirati na ključne dijelove, tako da sam morao slušati u 2x brzini uz stalno prematanje unaprijed. Prva snimka koju sam poslušao je iz emisije za Radio Međugorje u kojoj on i žena pričaju kako je rasla njihova vjera i kako su se sa sedmero djece preselili u Međugorje. Pobožni vjernici, vrlo pohvalna otvorenost životu, svakodnevnoj molitvi i misi. To što mi pada na pamet da je odlučio sa svojim marketinškim znanjem i karizmatskim darovima otvoriti vjerski biznis i zato preselio na mjesto gdje je to najisplativije, više govori o meni, nego o njemu, nemam ništa protiv takvog prigovora. Ako vam je draže misliti da je to napravio zato da može ići svaki dan na misu i pobožnosti, to je sasvim legitiman dojam. Uostalom, primijetio sam da ljubiteljima Međugorja mnogo znači da tamo redovito odlaze i da bi dosta njih voljelo i živjeti u tom duhovnom Edenu. Ono što me malo više zainteresiralo je kad su supružnici počeli pričati kako oni u molitvi osluškuju Božji glas i onda kad im Bog nešto kaže, onda oni tako poslušaju i naprave. Mislim da je gospođa Grebenar spomenula kako je najbolje da svako od njih zasebno dobije od Boga odgovor na isto pitanje, pa onda kad se poklapa znaju da je to zaista Božja volja kao što je za njih bilo preseljenje u Međugorje. Čini mi se da katolička vjera nije prije učila da mi trebamo očekivati na svoja pitanja eksplicitne Božje odgovore, pogotovo ne redovito, ali možda se varam, a i tko zna što se sve zadnjih desetljeća otkrilo novoga u vjerskom nauku. 

No, odlučio sam konačno proći i jedan video s kanala samog gospodina dr. sc. Vladimira Grebenara, MBA, bacc. theol., PMP, BSMP, KPIP. Rekoh, ajde da i ja budem otvoren nadahnućima, kliknut ću na prvo što mi google izbaci. Drugog izbora baš i nisam imao jer su trenutno na 290. videu, a kako rekoh, to su snimke koje traju i po više od tri sata. I otvorio se video 280. Evanđelje dana iz Međugorja - Kako pripremiti vlastitu arku za vrijeme koje dolazi?! Naravno, ni uz prebacivanja i ubrzavanja nisam uspio poslušati čitavu snimku, ali molitve poput Krunice Pobjede (nikad čuo za takva otajstva, ali tko zna što sve ima u novusordo i karizmatskom svijetu), mogao sam preskočiti. I eto me oko 59. minute, na dijelu koji se naziva "Tumačenje Svete Riječi!". 

A kad tamo tema duhovno krštenje pobačene duše. Kaže g. Grebenar da trebamo "krstiti pobačene duše" za koje mu je Isus još 2010. kad je bio potres na Haitiju pokazao da trpe strašnu bol. Dakle, duše ubijene namjernim pobačajem ili one koje su stradale spontanim pobačajem trebamo mi (pogotovo roditelji) krstiti koristeći svetu vodu i križ ili krunicu, dajući im ime i govoreći "Ja te krstim u ime Boga Oca, Boga Sina, Boga Duha Svetoga!" Kaže da ne sumnja da Bog sve te duše spašava, ali njemu je ovo Isus pokazao prije nego je papa Benedikt ukinuo limb i nije valjda Crkva bila u zabludi tisućama godina dok je vjerovala u limb nerođene djece. U dijalogu s Isusom, Gospodin mu je rekao da krštenjem tih pobačenih duša, njihov život dobiva smisao i onda one mogu ući u svjetlost kako je i autor svjedočio. Treba napomenuti da se i neke pobačene duše izravno obraćaju g. Grebenaru. Usto i on i neki svećenici imaju iskustvo snažne zagovorne molitve nerođenih kojima se treba utjecati. Jer, kad ih se ovako duhovno krsti, njihova krv koja je prolivena, postaje mučenička, sveta krv. Time za tu dušu započinje duhovno iscjeljenje, ali i dalje treba za nju moliti, pripovjedač to uspoređuje sa zlostavljanim djetetom čije rane se ne mogu samo tako odjednom izliječiti. Poslušajte i sami viđenja koja autor prepričava. Onima koji kažu da ne treba krstiti takve duše jer su one krštene u svojoj krvi, Grebenar odgovara "A je li? Zaista? Vidio si to? Ja ne sumnjam da Bog te duše spašava. Ali jesi li iskusio jednu sekundu boli tih duša? Onda nešto reci. Kad mi molimo te duše da one zagovaraju za nas, njihov život nije uzaludan, nego dobiva smisao i one ozdravljaju." Usput, g. Grebenar napominje da kad se žena odluči na pobačaj, legije demona pokušavaju u njoj učiniti spontani pobačaj kako se majka ne bi predomislila. Slika toga je Vukovar koji je pao nakon 84 dana (12 tjedana). Paralelu između ubijanja ljudi na Ovčari i ubijanja djece u utrobi, autor detaljnije razlaže, pa mislim da je bolje da to sami poslušate.

Meni je ovaj bućkuriš i više nego dovoljan za stvoriti vlastiti sud. O limbu djece ne bih ponovno jer smo o tome već na ovom blogu raspravljali (123). Uopće me ne čudi da jedan današnji bakalar teologije ni ne zna što je limb nekrštene djece jer su se i puno obrazovaniji od njega o tome krivo izražavali. Ali da misli kako može krstiti duše umrlih i to još izlijevanjem svete vode i izgovaranjem (neispravne!) forme, da takve duše koje su onda postale mučeničke još trebaju "smisao života" koji bi im pomogao da odu u svjetlost, to izgleda kao da si je autor sam izmaštao svoju teologiju. S obzirom da o viđenjima priča kao drugi o šetnji po parku, ne znam bih li zaključio kako se autor naprosto svojim mentalnim silama i karizmatskim zabludama toga domislio ili je već i pod utjecajem kojekakvih duhova. Uvijek su privatne objave bile vrlo sklisko i opasno područje, a danas, u vrijeme općeg kaosa u Crkvi, postale su gotovo siguran znak zabluda. Ako sam ja u jednom dijelu samo jedne snimke naišao na ovako grube greške protivne katoličkoj vjeri, onda, priznajući g. Grebenaru da je i pobožan i dobrohotan i pun dobrih djela, ipak smatram kako nikako ne bi smio voditi ovakve emisije i samozvano poučavati očito sve veći broj hrvatskih katolika. 

Broj komentara: 6:

  1. Hvala na "povratku", kao i na objavi! Slobodni češće objavljuj osvrte slične prirode jer je doista teško naći zdravorazumski i pravovjernokatolički pogled na brojne fenomene u našem društvu i okolini.

    OdgovoriIzbriši
  2. Nemas ti pojma, stari moj

    OdgovoriIzbriši
  3. Za one koje zanima, evo kako se g. Grebenar brani od kritika:
    prvo, drugo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Prva odgovor na kritiku je objava jednog drugog vjernika na Facebook gdje nastoji razlučiti njegovo djelovanje. Gospon Vladimir ima jaki problem s nošenjem kritika na svoj račun. Žuč pršti.

      Izbriši
    2. Jel poznate gospodina Vladimira da tako nesto komentirate

      Izbriši
  4. Poslusaj te malo vise njegove nagovore pa necete ovakve stvari pisati. Nek vas je sramota. Neznalac

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.