nedjelja, 18. srpnja 2021.

Na Zapadu ništa novo


Danas je u crkvi sv. Blaža služena redovita nedjeljna tradicionalna misa u 16:45. Prije propovijedi vlč. Borna nas je ohrabrio, te je odgovorio na upite vjernika koji se pojavljuju u prošla dva dana da se za sada ništa ne mijenja, tj. misa ostaje u istom terminu i lokaciji. Usput, prvi sam put vidio lijevi dio crkve (na strani oltara BD Marije) nakon obnove i skidanja skela te sada izgleda vrlo lijepo. Puno bolje i usklađenije od svetišta!

Vezano uz motuproprij Traditionis custodes, evo nekoliko linkova na tekstove na hrvatskom koji vam mogu biti od interesa: 

Tekst motuproprija i popratnog papinog pisma,

Niz članaka s bloga Splendor Domini:  Summorum Pontificum ~ MMVII - MMXXI, Pater Sancte, sic transit gloria mundi!, Benediktova ostavština u plamenu i pepelu, Custodes, Pod većim teškoćama, Petrovo bratstvo o restrikcijamaNije satiraDruga vremena, Čin protiv milosrđaPapa liturgijskog rataGetoizacija, ...

Reakcija FSSPX-a: Od Summorum pontificuma do Traditionis custodes ili od rezervata do zoološkoga vrta.

Broj komentara: 7:

  1. Zgodan komentar (koji koristi postotke iz istrazivanja americkih katolika, ali mislim da ni mi ne stojimo puno bolje).
    ---------

    "Worse, however, than being kicked in the gut by the man who is supposed to be my Father in the Faith, are the gloating people victim blaming here. I keep seeing comments to the affect of “Well Francis did this to combat the SSPX mentality that the Novus Ordo is invalid (a belief that I actually don’t find among the Society or Trads in general - at worst the most I see that some feel that the NO is abusive and illicit; a far cry from invalid) or who call into question his authority. You should have seen this coming.”

    "With that in mind, I wonder whether he will also severely restrict the Novus Ordo. You see, at last check, ~70% of Novus Ordo goers believe that mass is actually invalid, as they do not believe it confects the Eucharist. Further, they not only *question* his authority, but largely outright REJECT it: 89% reject papal authority on the immoral nature of contraception, ~51% reject papal authority on the immoral nature of abortion, just to name two biggies. Surely, these major issues will be addressed with those attached to the liturgical books born from the liturgical reform in 1970…"

    OdgovoriIzbriši
  2. Toma, ne morate propustiti ovaj komentar, više je za rubriku "pitanja publike"... Zanima me kako ste uopće došli u doticaj sa latinskom misom, kako je sve počelo? Što vam je upalilo plamen u srcu? Jednom kad ćete imati vremena i volje, možda da napišete članak o tome...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. iako nije meni upućeno pitanje, umišljam si da je moje saznanje za tradicionalnu latinsku misu specifično, možda nekome čak smiješno,blesavo ili simpa, pa ću ukratko podijeliti.
      Tolkien:D, naime u svojim kasnijim 20ima zainteresirao sam se za Lord of the rings. Moji vršnjaci su bili zaluđeni s tim u tinejđerskim danima, ja sam tada buntovno odbijao gledat te filmove(za knjige ni čut) u stilu "e kad će svi onda baš ja neću!". Uglavnom, počeo sam se zanimat o životu čovjeka koji je maštovito smislio novi svijet prepun vrijednosti bliskih meni. Kad ono, bum, saznah da je bio katolik, i to englez, naravno, zaintrigiralo me još više(ne samo za tolkiena nego za englesku povijest Crkve što me odvelo do chestertona, belloca...). Naletio u nekom intervjuu njegovog sina, čini mi se, Christophera, u kojem je pričao kako je ranih 70ih malo prije Tolkienove smrti odveo tatu na misu misleći kako će ga to usrećit. Nakon mise skuži sin da je ovaj zbunjen i tužan, pita ga što ti je, onda je Tolkien razočarano nabrajao što su napravili od mise. To me inspiriralo da sam idem dublje istraživat u čemu je fora s tom latinskom misom. Čuo sam ja i prije da je Crkva mijenjala liturgiju 60ih i 2,3 puta sam pitao svoje vjeroučitelje i svećenike što se mijenjalo. Svaki odgovor koji sam dobio bio je u stilu "ma ništa strašno, samo su uveli narodni jezik umjesto latinskog da ljudi više razumiju što se događa, ne brini se..". Naravno, vjerovao sam im na riječ, nisam ništa dovodio u pitanje jer sam odgajan na poslušnost, da ljudi Crkve znaju bolje od mene, da se ne petljam u ono što "ne mogu razumjeti", nikad me nitko nije učio da čitam npr o svecima ili povijesti Crkve, uvijek je bilo "ako te nešto zanima pitaj župnika" a župnici su mi nonšalantno znali reć da su sve religije okej, da smo mi katolici jer smo eto rođeni tu u katoličkoj zemlji itd.

      Izbriši
    2. Mislim da sam negdje procitao da je Tolkien iz osobnog revolta i protesta na misi odgovorao na latinskom i to glasno :D
      Ivan

      Izbriši
  3. Hvala J as Jacob, baš zanimljivo i neobično! :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Evo intervju i Igora... Neka ostane upečaćeno :)
    https://www.bitno.net/vijesti/hrvatska/igor-juric-tradicionalna-latinska-misa-traditionis-custodes-papa-franjo/

    OdgovoriIzbriši
  5. Mislim da će rezultat motuproprija TC ipak biti iznenađujuće drugačiji od očekivanog i nedobronamjerno priželjkivanog Ł

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.