subota, 17. listopada 2020.

Dvije muhe jednim udarcem

Naš dugogodišnji komentator kojemu ni ovaj puta nisam objavio komentar (jer je potpuno nevezan uz temu posta) ukazao mi je u svom stilu na jedan tekst o "tradicionalnoj i karizmatskoj misi": 

Ovako se pise. Pogledajte ovaj divan clanak na str Snaga za zivot. Tradicionalna i karizmatska misa. Sto je ispravno, a sto krivo. Robelar

Nisam puno očekivao od toga članka (arhiv) koji je napisao Dražen Bušić, pa se nisam ni razočarao. Inače, Bušić je relativno poznati hrvatski laički "karizmatik" koji održava seminare i "molitve". 



Nisam uopće namjeravao spominjati navedeni članak jer je površan i zapravo beskoristan. Ipak, poslužio mi je kao povod da preporučim izvrsno predavanje Petera Kwasniewskog o tome zašto bi tzv. karizmatski katolici trebali u tradicionalnoj latinskoj misi i obredima naći ispunjenje svojih istinskih želja i težnji. Svakako pročitajte tekst ili poslušajte video snimku

***

Drugi komentator kojemu također nisam objavio komentar (da, nažalost, puno više komentara moram obrisati, nego propustiti) upozorio je na razgovor s p. Petrom Nodilom u emisiji Darka Pavičića te zamolio nešto u stilu da rastavimo p. Nodila na proste faktore ili ga raznesemo u parampačad, ne sjećam se više točne fraze. Morat ću razočarati i toga čitatelja. Moje prethodno iskustvo s navedenim paterom je da ima pomalo autističan nastup, uopće se ne osvrće na argumente, nego gura po svome. Nakon što sam pročitao temeljne ideje njegova izlaganja nisam imao želudca i živaca da potrošim sat vremena na takva trabunjanja te povremena smijuljenja voditelja emisije. Što reći na ovakav mentalni džumbus: 

“Podjela na ‘za i ‘protiv’ Pape, koja je došla iz političke sfere i prije društvenih mreža nije bila poznata, barem u našim krajevima. To se obično događa među protestantima, jer protestanti su skloni nečem liberalnom, poput ređenja žena i individualizma”, rekao je, između ostaloga, Nodilo.

Podjela nije "za" i "protiv" Pape, barem ako govorimo o katolicima. Podjela je na one koji odobravaju što čini sadašnji papa Jorge Mario Bergoglio i one koji kritiziraju njegove riječi i djela jer odudaraju od naučavanja Katoličke Crkve. Ta podjela nije prvenstveno došla iz političke sfere, nego je uvjetovana djelovanjem samog Franje. Kada papa Franjo objavi dokumente poput Amoris Laetitia (uz odobravanje argentinskih i malteških smjernica), kada mijenja katekizam kako bi umetnuo svoj stav o smrtnoj kazni koji se protivi učenju Crkve, kada prisustvuje unutar Vatikana molitvi i klanjanju pred poganskim božanstvom čije kipove zatim svečano unose u baziliku sv. Petra, kada potpisuje službene deklaracije kojima se katolička vjera izjednačuje s krivim religijama, kada daje brojne ekskluzivne intervjue istoj osobi i bez demantija pušta da mu se pripisuju stavovi suprotni najosnovnijim dogmama Crkve kojoj bi trebao biti zemaljski poglavar, itd. itd. onda nije katalizator podjele "politička sfera", nego sama osoba koja zauzima službu Pape. 

Jasno je da prije Franje takva podjela nije bila tako naglašena jer ju je baš on radikalizirao. Također, društvene mreže su se razvile za vrijeme prijašnjeg, relativno normalnog i kulturnog pape Benedikta te današnjeg pape Franje kojemu je iz pristojnosti i poštovanja prema uzvišenoj službi koju zloupotrebljava bolje ne dodavati prikladne atribute. Kako se moglo znati za neku pravu "podjelu" među katolicima prije nego su obični ljudi imali mogućnost javno iznositi svoje mišljenje, a jedini kanali informiranja bile su svjetovne i vjerske novine koje, iz različitih, ali komplementarnih pobuda stavljaju svoje spinove i filtere. Danas me, pak, čim se probudim dočekaju novosti poput vatikanskog Pachamama novčića. 

Vezano uz zadnju rečenicu o protestantima imam, što bi neki naši portali rekli, "prijelomnu vijest" za patera: veliko zlo za katolike i dolazi od toga što ih se odozgo "protestantizira", od liturgije do vjerskog i moralnog nauka. To nije počelo s papom Franjom, ali je Franjo ubacio u višu brzinu. Mogli bi čak reći da je u nekim aspektima stisnuo gas do daske jer želi da promjene budu ireverzibilne, a tko zna koliko mu je ostalo vremena kad se u 84-toj godini života pored strašno opasnog virusa šeće s jednim plućnim krilom i bez maske. 

Dakle, samo ove dvije rečenice izdvojene iz razgovora mogao bi čovjek analizirati na par stranica teksta, ali koja korist od toga kada će pater nastaviti po starom. Bolje je onda ne frustrirati se takvim budalaštinama, nego se za toga svećenika pomoliti i čekati da mu neke stvari dopru do pameti. 

22 komentara:

  1. Nemojte se zaboraviti i pomoliti za pokojnog prec. Stanislava Vitkovica kojemu je danas 6. godisnjica smrti.

    OdgovoriIzbriši
  2. A zar jedina podjela nije na one koji ovoga intrudera zovu papa i na one koji nakon svega ovoga ("... Kada Franjo objavi dokumente poput Amoris Laetitia ... , kada mijenja katekizam kako bi umetnuo svoj stav o smrtnoj kazni koji se protivi učenju Crkve, kada prisustvuje unutar Vatikana molitvi i klanjanju pred poganskim božanstvom čije kipove zatim svečano unose u baziliku sv. Petra, kada potpisuje službene deklaracije kojima se katolička vjera izjednačuje s krivim religijama, kada daje brojne ekskluzivne intervjue istoj osobi i bez demantija pušta da mu se pripisuju stavovi suprotni najosnovnijim dogmama Crkve kojoj bi trebao biti zemaljski poglavar, itd. itd.", kada se sprda i ruga sa Presvetim Trojstvom, sa Sinom Božjim kojega je pored ostalog proizveo u kriminalca i Djavola, sa Majkom Božjom i još mnogo, mnogo toga što ni jedan totalni luđak nebi mogao izrigati), dakle na one koji ovoga m.......a ne smatraju ni ludim vjernikom, a Bože sačuvaj da njega mogu smatrati svećenikom ili biskupom, a Papom ni u bunilu.

    S.P.

    OdgovoriIzbriši
  3. Od Bergogliovih zabluda možda su zanimljivije navodne Ratzingerove zablude. U zadnje vrijeme dosta se spominju dvije: nijekanje uskrsnuća tijela i mišljenje da papinstvo može biti čak troglavo: papinska katoličko-pravoslavno-protestantska trojka. Meni se čini da Ratzinger u "Uvodu u kršćanstvo" stvarno niječe uskrsnuće tijela, tumačeći da sv. Ivan i sv. Pavao ističu kako uskrsnuće tijela nije uskrsnuće tjelesa, uskrsnuće puti, nego uskrsnuće osoba i drugovrsnost uskrslog života. (U starom njemačkom prijevodu Apostolskog vjerovanja vjeruje se, naravno, u uskrsnuće "tijela", i to baš uskrsnuće puti, "mesa", a u novom je to promijenjeno u "uskrsnuće mrtvih".)
    Ali mogućnost postojanja papinskoga katoličko-pravoslavno-protestantskog trijumvirata zabluda je koju on u jednoj knjizi prepričava, a ne, kako neki tvrde, zastupa.
    M. P.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nije li Ratzingerova (navodna?) zabluda i njegova inovacija da Stari zavjet ustvari nikada nije ni prekinut, te da će se 'mesijanski narod' spasiti bez obraćenja i prihvaćanjem Krista za Mesiju?
      JbD

      Izbriši
    2. Da, bez prihvaćanja Isusa za Krista. Valjda. Crkva se valjda ne bi dok punina pogana ne uđe morala truditi oko obraćenja židovâ. A ni pogana. Ni protestanata. Ni pravoslavaca. S obzirom na personalno-relacijsku paradigmu u komunitarnoj perspektivi epistemološke metateorije garancije responsibilističkog smjera vrlinske epistemologije i hermeneutiku kontinuiteta u semiologiji klonične slike na parasolarnoj libeli simetralnog odnosa gravitacijskog bića transgenetskog sustava svemirskog biofundusa.
      M. P.

      Izbriši
  4. Mlacenje prazne slame...iz supljeg u prazno...jalove rasprave koje se ovdje potenciraju sa jednim te istim temama.Samo se naslovi mjenjaju a bit ostaje ista.Toliko dosadnih i bezivotnih rasprava iz kojih se nemoze iscitati nikakav znak vjere a jos manje duhovnosti.Maratonski tekstovi kojima nevidis kraja i zbog kojih citajuci s razumjevanjem covjeku lako moze pobjeci dan a da nista korisnoga za sebe i zajednicu nije ucinio jer da ima iole ozbiljnih obiteljskih ljudi svoje bi snage brusili tamo gdje su korisniji...Ko objeljeni grobovi u koji ce,kad Gospodinu prekipe i sami jednom u njega se strovaliti.I nece vidjeti svjetla u jami grobnoj jer ih toliko od ovih nacretanija obuze tama da su sami jedna velika tama i potpuni mrak.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da razboriti, u pravu si... živio tvoj uzor Neville Chamberlain.

      Izbriši
  5. "Razboriti", a pouka ove tvoje veleumne pljuske je?
    Daj, budi milostiv i pouči ove bez vjere kako ti živiš svoju vjeru.

    OdgovoriIzbriši
  6. Pozdrav,ne znam gdje da postavim ovo pitanje,ali je li biti lektor na novus ordo misi i čitati loše,ili ne?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako ste zenska osoba, onda nikako ne biste trebali biti citac na misi.

      Pretpostavljam da idete na novu misu jer ne mozete ici na tradicionalnu, u suprotnom je pitanje bespredmetno.

      Bolje je da svecenik ili barem klerik cita na misi jer im je to u opisu posla. Ali ako oni to ne zele i vase bi necitanje znacilo da ce na misi kojoj prisustvujete citati neka zenska osoba ili primjerice dijete koje zamuckuje, onda mozda mozete izabrati manje zlo i citati. Pritom koristite uniformnu neafektiranu modulaciju glasa i jednoliki ritam citanja, bez isticanja, promjene glasa u ovisnosti o govorniku i slicno. I, naravno, nemojte podizati pogled s knjige. Iako je to (bila?) popularna teorija o uspostavljanju kontakta ocima, niste na pozornici ili u privatnom razgovoru, nego citate Bozju rijec i vasa osobnost treba se sto vise pri tome ukloniti.

      Izbriši
    2. Nepotpisani anonimni,

      Dobro je da pitate, to je prvi korak u potrazi za istinom.

      Na novom obredu se događa sljedeće:
      - svećenik je leđima okrenut prema svetohraništu i fokus mu se usmjerava na zajednicu, umjesto na Boga,
      - svećenik se potiče da prekida obred čestim komentarima, tzv. mini-propovijedima, usmjeravajući fokus opet na sebe, tj. na čovjeka,
      - čitaju često žene, kojima je zabranjeno govoriti u Crkvi (1 Kor 14:34-36) te uopće ući u prostor svetišta (prostor oko oltara),
      - često se pjevaju tzv. duhovne pjesme protestantskog stila koje nisu prikladne katoličkom bogoslužju i odvraćaju pozornost od obreda,
      - umjesto Prinosne molitve moli se moderni židovski blagoslov jela ("Blagoslovljen si, Bože svega svijeta...")
      - iz obreda su uklonjeni spomeni Presvetog Trojstva, Beskrvne Žrtve, misne nakane zadovoljštine za grijehe, sakramentalnog svećenstva...,
      - iz čitanja su uklonjeni ulomci koji govore o kazni za grijehe, o židovskoj nevjeri i sl.
      - promijenjene su molitve Velikog Petka da se ne moli za obraćenje židova i da izražavaju herezu da su oni vjerni Savezu,
      - Riječi Posvećenja, bez kojih nema Mise, su zamijenjene falsificiranom verzijom ("... za sve ljude na otpuštenje grijeha") koja ne izražava isto značenje kao prije, i zato je u najmanju ruku sumnjive valjanosti,
      - Pričest se daje na ruku neposvećenim osobama, što je samo po sebi svetogrdno, a čini se i gore svetogrđe jer se time dopušta da čestice Presvetog Tijela i Krvi padaju na pod i gaze se,
      - u propovijedima se gotovo nikad ne govori o vjeri ili moralu, nego se ili govori o psihologiji, naciji i sl. zemaljskim temama, ili se većinom prepričavaju čitanja,
      itd.

      Radi se, dakle, o obredu usmjerenom na čovjeka, kojim se povlađuje čovjeku, a u kojem se Bogu okreću leđa, vrijeđa ga se naopakim stvarima koje su ubačene u obred i izostankom dobrih stvari koje su izbačene, Njegove Svete Riječi se falsificiraju, te Ga se naposljetku gazi.

      Mislim da nakon toga možete sami svojoj duši odgovoriti je li imate što činiti uopće biti na takvom obredu.

      Što je čovjek dalje od te religije čovjeka koju zovemo "Novus ordo", tog falsfikata Katoličke liturgije i vjere, to je sigurniji.

      Neka vas Gospodin vodi i prosvijetli na slavu Imena Svoga.

      Izbriši
    3. "ALI ako oni to ne zele i vase bi necitanje znacilo da ce na misi kojoj prisustvujete citati neka zenska osoba ili primjerice dijete koje zamuckuje, onda mozda mozete izabrati manje zlo i citati."

      Vidiš Toma da si i sam 'ali' katolik, samo rafiniranije 'tradi' provenijencije. To je taj indultizam koji ti stavljaš kakti u navodnike kad ti ga se očituje. Tebi je NO sasvim indultan sam po sebi kad nema tlm-a. Za one koji se do sada nisu sretali s pojmom indultizma pročitajte:
      http://katolickatradicija.blogspot.com/2018/05/o-razvoju-tradicije-u-hrvatskoj-je-li.html

      Izbriši
    4. Rolf, nemam ja nista protiv toga da me ti smatras indultistom, "ali katolikom" itd. To je tvoja stvar i imas druge platforme za takva pisanja. Smeta mi jedino sto imas potrebu to ponavljati na mom blogu. Ako imas sto korisno za reci ovom komentatoru, mozes to uciniti i izreci svoje misljenje kao sto je primjerice Mateo ucinio.

      Izbriši
  7. Hvala vam na odgovoru,moram odmah reći da sam ja novopečeni tradicionalista.Oko 2018 godine mi je Gospodin otvorio oči ,da vidim što se događa u crkvi.Nadam se da ću uskoro moći ići na latinsku misu,ako budem mogao.I da Mateo sve ja to dobro znam,ali nemam izbora za sad.Ali imam jedno pitanje,moj biskup je Vjekoslav Huzjak i zanima me da li se može uzimati pričest na usta ako je on rekao da slušamo stožer,i da svećenici hoče dati pričest na usta kod mene.Da li ja griješim ako se tako pričestim i činim smrtni grijeh,ako ne slušam svoga biskupa?Ili moram li nositi sada masku u crkvu?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Molim vas da koristite neko ime ili nadimak.

      Naravno da nije grijeh ne slusati nepravedne naredbe, nego bi, upravo suprotno, bio grijeh da ga slusate i pricescujete se na ruke.

      Izbriši
    2. Smijem li čitati na novoj misi?
      "Da, ako baš morate."
      Smijem li se pričestiti na ruke?
      "Ne, Bože sačuvaj."
      A smijem li se pričestiti na usta, ako bi moj svećenik pristao, iako moj biskup zabranjuje?
      ???
      A Moram li nositi masku u crkvi?
      http://tomablizanac.blogspot.com/2020/08/krabulja-crvene-smrti.html?m=0
      Ja bih vam rekao da to ne spada pod vjerske slobode ili slobodu savjesti.

      Gospodine anonimni, ljubite vi Tradiciju kako vam to vaša vjera i savjest nalaže.
      Ali nemojte biti ničija ovca, ni tradicionalistička ni biskupova.
      Štoviše, preporučam vam da čitate Sveto Pismo kad god možete, samostalno, s punom svješću i pobožnošću. Možda ćete pronaći neke odgovore.

      Random

      Izbriši
    3. "Unknown",

      Ima izbora. Vjerojatno imate u blizini ili ne previše daleko grkokatoličku liturgiju, koja je jedan od vjekovnih obreda Katoličke Crkve. Ako objektivno niste u mogućnosti biti na njoj svake nedjelje, pođite svake druge ili jednom mjesečno, ali nemojte u međuvremenu ići na novi obred gdje se Gospodina tako vrijeđa i gazi, jer ne možemo štovati Boga vrijeđajući Ga (niti možemo sudjelovanjem u tom vrijeđanju ispuniti nedjeljnu obvezu).
      Moram nažalost dodati da odnedavno neki grkokatolički svećenici daju pričest na ruke pa provjerite da ne sudjelujete na takvoj Misi jer je ona jednako svetogrdna kao i novi obred (možda i više ako je novus ordo nevaljan).
      Ako nema ništa drugo, radije ne ići nego sudjelovati u uvredi Bogu. U tom slučaju čitajte Misu iz Misala ili molite dodatnu krunicu, jer i kad smo ispričani od ispunjenja nedjeljne obveze i dalje smo dužni "svetkovati Dan Gospodnji".

      P.S. Crkva dopušta prisutnost (ali nikako aktivno sudjelovanje) na nekatoličkim obredima iz razloga civilne prirode, npr. vjenčanja i sprovodi.

      Izbriši
  8. Eto, čekam neki komentar na najnoviju blasfemiju "nezabludivog" o sodomitima i ništa?!
    Valjda su svi još u šoku ili se možda netko i slaže pa nema potrebe komentirati.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A sto se tu ima komentirati. Mene nije zacudilo, zapravo sam mislio da je Bergoglio vec dao takvu potporu protunaravnim zajednicama.

      Izbriši
    2. Toma Blizanac, znači toliko smo se navikli da "nezabludivi" bludi da nema potrebe to ni spominjati, ali zato može mirno da sjedi u Vatikan i ruši li ruši sve što Crkva znači vjernicima i svijetu.
      Tko bi normalan prišao (obratio se) ovakvoj Crkvi koju danas reprezentuje Vatikan.
      Onaj Židov (iz pripovijetke Vladimira Solovjeva: "Savršenstvo kršćanstva i nesavršenost kršćana" je postao katolik prije 100 godina iako je vidio mnogo grijeha u Vatikanu, ali je rezonirao da Bog čuva tu Crkvu od propasti), ali meni je nezamislivo da bi to uradio u ovo zlo vrijeme ("... Kada Franjo objavi dokumente poput Amoris Laetitia ... , kada mijenja katekizam kako bi umetnuo svoj stav o smrtnoj kazni koji se protivi učenju Crkve, kada prisustvuje unutar Vatikana molitvi i klanjanju pred poganskim božanstvom čije kipove zatim svečano unose u baziliku sv. Petra, kada potpisuje službene deklaracije kojima se katolička vjera izjednačuje s krivim religijama, kada daje brojne ekskluzivne intervjue istoj osobi i bez demantija pušta da mu se pripisuju stavovi suprotni najosnovnijim dogmama Crkve kojoj bi trebao biti zemaljski poglavar, itd. itd.", kada se sprda i ruga sa Presvetim Trojstvom, sa Sinom Božjim kojega je pored ostalog proizveo u kriminalca i Djavola, sa Majkom Božjom i još mnogo, mnogo toga što ni jedan totalni luđak nebi mogao izrigati)!

      S.P.

      Izbriši
    3. Poželio sam najprije da se u hrvatskom prijevodu objavi Schneiderov odgovor na Franjino prihvaćanje homoseksualnih civilnih zajednica, ali me je naposljetku i želja za tim minula. Biskup Schneider pozvao se, dakako, i na Kongregaciju za nauk vjere, na njezino promišljanje iz 2003., citiravši iz njega, kaže, "ovaj nepromjenjivi crkveni nauk: Poštovanje prema homoseksualnim osobama ne može ni na koji način voditi k odobrenju homoseksualnog ponašanja ili zakonskom priznanju homoseksualnih zajednica."
      Zamišljam poštovanje npr. prema kradljivcima. Ili, recimo, prema nekrofilima. Ili prema šmrkljoljupcima. Kao takvima? Stvorenima tako od Boga? Ako se ne varam, i don Damir Stojić znao je reći da zapravo ne postoje "homoseksualne osobe", "homoseksualci". Ni "heteroseksualci".
      Podsjetio sam se na "World Over" od 1. XI. 2018., na ove riječi vlč. Geralda Murraya kojima je kritizirao završni dokument Sinode o mladima: "Kršćanska antropologija naučava da smo spolna bića, muške i ženske Bog nas stvori, i zato svaka sklonost [inklinacija] koja odudara od toga zapravo nije ni sklonost, nego otklon [diverzija] ili, štoviše, nastranost [perverzija]... Bog je svakoga stvorio heteroseksualnim, a sve drugo nastrano je i moramo se toga kloniti... Prema kršćanskoj antropologiji radi se o tome da heteroseksualne osobe može zadesiti problem homoseksualnog privlačenja, ali da se s time može izići na kraj molitvom, pokorom, psihološkim savjetovanjem u slučajevima kad je to korisno i pomaže tim ljudima da shvate odakle potječe ono što ih odvlači od njihove privučenosti drugom spolu k seksualnoj privlačnosti vlastitog spola."
      M. P.

      Izbriši
  9. " 'Primi izljev Duha Svetoga!' Tim pozivom mami nas naslovna internetska stranica indijskoga karizmatika patra Jamesa Manjackala. Na prijateljičino navaljivanje, jedna je šesnaestogodišnjakinja – nazvat ćemo je 'Ursula' – pribivala njegovu 'iscjeliteljskom bogoslužju'. Prema izjavi svojeg oca, kojeg osobno poznajem, bila je 'zdrava zdravcata'. U trenutku kad je pater James svečano ušao u crkvu Ursula se srušila tresući se od grčevitog plača, koji je potrajao nekih trideset minuta. Potom su je morali smjestiti u psihijatrijsku kliniku. Malo zatim pobjegla je iz klinike i oduzela si život", napisala je prof. Adelgunde Mertensacker ("Theologisches", 11/12, 2011.). Tekst u kojem je to napisala slušao sam ovih dana, malo prije nego što ću u crkvi Presvetog Srca Isusova u Vinogradskoj ulici u Zagrebu slušati svećenika kako nam čita poruku patra Jamesa Hrvatima. https://www.youtube.com/watch?v=d3O16Th85VQ
    M. P.

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.