ponedjeljak, 23. rujna 2019.

Nazad silo nečista

Konzum i ove godine nastavlja s marketingom koji je lani polučio veliki uspjeh. Ako imate predškolsku djecu ili one u nižim razredima osnovne škole, sigurno ste čuli za Zdravoljupce, plišane igračke koje izgledaju kao različito antropomorfizirano voće i povrće.  Na svakih pedeset kuna potrošenih u konzumovim prodavaonicama dobiva se jedna naljepnica te se uz sakupljenih 40 naljepnica može kupiti jedna od igračaka po realnoj cijeni od 10 kuna. Igračke su simpatične, ali jasno da nitko osim eventualno totalno izbezumljenih roditelja neće povećati potrošnju kako bi dobio još naljepnica. Engleski se ta serija igračaka zove Goodness Gang, a kao i kod nas, imali su u nekim državama prilagođena lokalna imena.

E sad, vjerojatno se pitate kakve ovo ima veze s ovim blogom jer to nisu teme kojima se uobičajeno bavimo, a nisu čak ni preporuke manje poznatih poklona za djecu.

Prije nekoliko dana Konzum je u priču uveo Rajčicu Rajku koja bi tobože trebala predstavljati marginaliziranu djecu koja su pod povećanim rizikom vršnjačkog izrugivanja i nasilja. Naime, Rajka ne može pravilno izgovoriti slovo "R" što je posebno problematično s obzirom na njezino ime. Sve divno i krasno te napominjem da se ja NE zalažem za to da djeca ismijavaju i izruguju svoje vršnjake zbog neke prirođene mane ili različitosti.

No, svatko tko pogleda spot kojim se predstavlja, naprosto mora primijetiti da Rajka ima bitne karakteristike po kojima ne sliči na rajčicu, paradajz, pomidor.

Stidljiva je na početku svoga nastupa. 

Pokazuje svoju pravu prirodu. 

"Ma vidi je samo šta je ljupka, pa i ti si naša zdravoljupka."

Kolege su se okupili oko Rajke i drugarski je bacaju u zrak. 

Da, dobro ste vidjeli, Rajka ima izražene očnjake i šišmišja krila, pa se nameće zaključak da je Rajka zapravo vampirica. Njena crvena boja i lagano omamljeno ponašanje više ne izgledaju tako bezazleni, tko zna koliko paradajz sosa se napila iz vena nesretnih rajčica koje su ostale sasušene na stabljici. Rajka na prvu loptu izgleda kao simpatična hajčica sa phihodnim nesavhšenostima, ali ako malo hladne glave promislimo, zaključujemo da je iznutra trula. Tko, uostalom, zna koliko je stara jer svoju mladolikost čuva na tako brutalan način.

Rajka nije dio Goodness Ganga, tj. Zdravoljubaca. Ona pripada seriji igračaka pod nazivom Misfits (neprilagođeni, oni koji se ne uklapaju):


Želimo li zaista da se djeca koja su već na neki način u opasnosti da budu obilježena identificiraju s jednom "simpatičnom" vampiricom? Da se još izoliraju te počnu zanimati i pratiti njezinu vampirsku rodbinu koju je Hollywood toliko popularizirao i učinio privlačnima.

U zapadnoj Europi reklamiraju Rajku i njezine kompanjone u puno prikladnijem okruženju od zdrave prehrane:



Mogu vam reći što će se dogoditi ako uočim da se Rajka mota u blizini mojih nećaka. Najprije će postati negativac u nizu priča, od zametanja zavade psihološkim manipulacijama brokule Branka i karfiola Karla, preko ismijavanja debljine lubenice Luce i bundeve Blaženke iza njihovih leđa, pa do ozbiljnijih stvari poput zatvaranja patlidžana Patrika u pećnicu. Vjerujem da ćemo na kraju učiti kako prepoznati stablo gloga i izdjeljati prikladan kolčić.

Broj komentara: 5:

  1. Dakle , cudovista bi trebala zauzeti ime dobrog imena a dobro treba izgubiti pravo znacenje .
    Po tom pitanju radi se vec dugo na preodgoju sve nizeg razdoblja mladih i djece . Istovremeno se sve vise izruguje i omalovazava Majka Bozija i sveti .

    OdgovoriIzbriši
  2. "Ja uvijek nazdravim miru u svijetu", kaže Andie Macdowell u filmu "Beskrajni dan". Ja se pak kad je riječ o vampirima uvijek sjetim "Rukoljuba" Pavla Pavličića, i to Ljubici Cantilly, ako se dobro sjećam. Nije zgoreg pročitati.
    M. P.

    OdgovoriIzbriši
  3. Tko se jos sjeca tzv. poruka andjela sa vode Jana koja je takodjer bila u sastavu Konzuma. Isti ti andjeli su bili toliko zli da nisu htjeli upozoriti direktoricu Jane da ce joj se brak uskoo raspasti , otac pobjeci u London a drugi uci u njegov trud.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
  4. Upalo mi odmah u oči na reklami da ima neke čudne zube i da mi je jako odbojna... sad mi je jasno...

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.