srijeda, 13. veljače 2019.

Veruje, ne veruje

Još jedan, vrlo pametan, dubium


Dok se ovaj pontifikat raspada u hrpu skandala — financijskih, moralnih i doktrinarnih — vjernici su dovedeni u situaciju da pišu peticije Franji da razjasni vjeruje li uistinu u ono što Crkva naučava o temeljnim moralnim pitanjima, u vezi s kojima on neprestano govori o "praćenju" i "razlučivanju", ali nikad jednostavno o posluhu Božjim zapovijedima.

Sad je jedna nova udruga, koja se zove Savez svetog Atanazija (Coalition of Saint Athanasius, COSA), objavila otvoreno pismo papi Franji glede crkvenog nauka o homoseksualnosti, nalik na dubia što su ih četvorica kardinala objavila glede "Amoris laetitia" (Carlo Caffarra, Raymond Burke, Walter Brandmüller i Joachim Meisner, od kojih su samo Brandmüller i Burke još živi).

To pismo, naslovljeno "Što Katolička Crkva naučava o homoseksualnim činima?", pametno je podnaslovljeno "Savez katoličkih glasila brani pravo LGBT-a da zna". Tako je Savez svetog Atanazija uperio nabijeni naziv "LGBT" ravno u papu koji, kako primjećuje CNN, o homoseksualcima zapravo govori kao da je Bog stvorio takvu vrstu ljudi. Ljudi koje papa dobroćudno označuje kao "gay" doista imaju pravo znati ono što čak i CNN želi znati: "Što papa stvarno misli o homoseksualnosti?"

U skladu s tim, Franji su u pismu postavljena ova pitanja:

Vjerujete li Vi, papa Franjo, da su homoseksualni čini "teško izopačenje", kako naučava Katekizam Katoličke Crkve?

Vjerujete li Vi, papa Franjo, da su homoseksualni čini "u sebi poremećeni", kako naučava Katekizam Katoličke Crkve?

Vjerujete li Vi, papa Franjo, da se homoseksualni čini "protive naravnom zakonu", kako naučava Katekizam Katoličke Crkve?

Vjerujete li Vi, papa Franjo, da homoseksualni čini "ni u kojem slučaju ne mogu biti odobreni", kako naučava Katekizam Katoličke Crkve?

Kao što se u pismu opravdano upozorava, pod novim režimom uvedenim pobudnicom "Amoris laetitia" mi laici "zatekli smo se kako branimo učenja, čini se, nevažna čak i našim pastirima, ispovijedamo grijehe za koje nam naši ispovjednici govore da više nisu grijesi i držimo se moralnih zabrana koje naši suvjerci tvrde da milosrdni Bog nikad ne bi primijenio".

Na smrtne grijehe, kaže se dalje u pismu, "danas se tako rijetko upozorava s propovjedaonice te nije čudo što su u crkvenim klupama zaboravljeni". Konkretno, sodomija je jedan od "peccata clamantia... koji se smatrao tako strašnim u Božjim očima da vapi u nebo za osvetom". A danas "taj je isti grijeh izgubio svoj žig sramote toliko da su 'dugine mise' postale opće mjesto, a katoličko svećeništvo dobilo etiketu homoseksualnog zanimanja".

Istodobno, pod Franjom, "Majka Crkva, koja nekoć nije oklijevala izbaviti svoju djecu, sada... izražava spremnost da ih prati. Ali kamo?"

Doista, kamo? Autori pisma pitaju Franju kako to odustanak od toga da se ljudima koji pate od homoseksualnosti kaže istina o njihovu unutarnjem poremećaju i vječnim posljedicama djelovanja u skladu s njim može ne biti "nemilosrdna nepravda prema LGBT-zajednici, čiji pripadnici, usput budi rečeno, neprestano citiraju Vaše riječi njima u prilog: Tko sam ja da sudim?"

Savez svetog Atanazija traži dakle odgovor na temeljni prigovor što su ga ovaj pontifikat i njegove novotarije doveli u prvi plan — bez odgovora zasad od samog autora tih novotarija: "Ako čak i najteži grijesi mogu pukim protokom vremena postati negrijesi i pretvoriti se u ljudske stavove, što onda u konačnici biva sa samim pojmom grijeha, s deset Božjih zapovijedi, s teologijom raja i pakla, s pojedinačnim i općim sudom? Ako nema grijeha, čemu onda vježbanje u kreposti i često primanje sakramenata?"

Ostatak pisma vrijedi pomno pročitati, ali bit je ovo: Umjesto što ih zavodi suzdržljivom retorikom, Kristovu namjesniku Franji dužnost je — poglavita dužnost — reći ljudima koji pate od homoseksualnosti istinu koju trebaju znati radi spasenja svojih duša. "Svi muškarci i žene na zemlji — a posebno oni koji se osjećaju homoseksualcima — imaju pred Bogom pravo znati istinu. Oni očekuju Vaš odgovor, kao i mi. Molimo Vas, čujte nas, i budite sigurni da ne prestajemo moliti za ozdravljenje i jedinstvo Kristove napaćene Crkve."

Franjo će, naravno, odbiti odgovoriti. Zanemarit će apel baš kao što je zanemario dubia četvorice kardinala. Autori pisma to znaju. Međutim ovo pismo nije nikakvo uzaludno izazivanje. Franjina šutnja bit će dodatno upozorenje svima koji se još nisu probudili za stvarnost koju je Philip Lawler hrabro priznao: "sadašnje papino upravljanje postalo je pogibeljno za vjeru".

Da, apel Saveza svetog Atanazija pametan je, možda i lukav. No time autori, u odgovoru na ugrožavanje svrhe Evanđelja, samo slijede savjet Svetog Pisma: "Budite dakle mudri kao zmije, a bezazleni kao golubovi." (Mt 10,16)

Chris Ferrara

https://fatima.org/news-views/fatima-perspectives-1275/

2 komentara:

  1. Nadam se da ova akcija neće kao reakciju imati novo prekrajanje Katekizma u dijelu koji o tome govori. Bojim se i pomisliti kako bi ti paragrafi izgledali. Ovako su poprilično pomirljivi i dobronamjerni članci, a novi bi bili feel good umirujuće uspavljujući. Ł

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Cijela Iiv revolucija je feel-good-umirujuće-uspavljujuće-sedativnog karaktera.
      Naravno, posebice za katolike.
      Namjesto da je vojujućeg, za Krista! Kako to jedino i priliči Crkvi Vojujućoj.
      JbD

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.