ponedjeljak, 13. listopada 2014.

Sinoda 3

Motus in fine velocior iliti što dalje ide sinoda više se gomilaju događaji vrijedni bilježenja. Podsjetimo najprije vjernike koje ova događanja zbunjuju da kad neki kapelan, župnik, biskup, kardinal ili čak papa kaže neistinu, ta tvrdnja ne postaje ništa istinitija nego prije. Naravno, što se više uspinjemo na hijerarhijskoj ljestvici, skandal postaje veći, ali to običnog katolika ne bi trebalo skrenuti s puta posvećenja u svakodnevnom životu. Ne dopustite da vam nečije baljezganje o novim paradigmama oduzima mir.
  • U već spomenutom intervjuu s kardinalom Burkeom koji preporučujem svima koji znaju barem malo engleskog (a vrijedilo bi ga i titlovati za one koji ne znaju), dotični kardinal lijepo objašnjava pokušaje reforme procesa utvrđivanja ništavosti ženidbe. Papa je komisiju za tu reformu ustanovio još dva mjeseca prije nego li je izvanredna sinoda sazvana upravo zbog takvih pitanja uopće počela s radom. Neki kažu da Papa u takvim odlukama vješto koristi vlastiti autoritet kada očekuje protivljenje većeg broja biskupa, a istovremeno odluke koje uspije progurati preko biskupskih sastanak ili skupština prevaljuje na toliko spominjanu kolegijalnost biskupskog zbora.
  • Biskupi su na sinodi izabrali tajnim glasovanjem desetak moderatora koji će upravljati sastavljanjem izvještaja različitih jezičnih grupa iz čega će nastati završni izvještaj sinode. Među izabranima je bilo i nekoliko konzervativnih biskupa, pa je Papa nenajavljeno odlučio dodati još šest liberalnih klerika na mjesta moderatora.
  • Kardinal Péter Erdő predstavio je danas izvještaj nakon rasprave koji nisam imao živaca cijeli čitati, ali sažeto bi se moglo reći da pokušava 'ekumenski' promatrati probleme grešnih zajednica. Govori otprilike da je potrebno u sodomitskim, priležničkim, preljubničkim i drugim vezama gledati ono što je pozitivno, a ne koncentrirati se na negativne strane objektivno teških grijeha koji vode u propast dotične osobe. Tako primjerice spominje da se istospolne zajednice ne mogu promatrati na istoj razini kao brak, ali i da treba istaknuti "slučajeve u kojima međusobna potpora sve do žrtve predstavlja dragocjenu podršku u životima [istospolnih] partnera". Ima još puno sličnih tvrdnji ili retoričkih pitanja u slučajevima kada bi izjavna rečenica bila apsolutno i očito heretična.
  •  Ključne riječi u izjavama prelata su otvorenost, iskrenost, postupnost, promjene u životnim uvjetima, milosrđe itd. Tako se začepljuju usta onima koji ističu da nema ravnopravnosti između istine izražene kroz utvrđene doktrine Crkve i laži koja je i u samoj praksi pokazala svoje pogubne plodove.
  • Luka me upitao za eventualne reakcije hrvatskog klera. Čini mi se da velika većina čeka da osjeti u kojem smjeru će zapuhati vjetar iz Rima i lokalnih središta. Ipak, stanje na terenu može se vrlo lako ocijeniti ako pogledate ovu tribinu Kršćanske sadašnjosti u kojoj su prije nekoliko mjeseci sudjelovala tri svećenika teologa. Nije potrebno da gledate čitavu snimku, i preskačući ćete kroz nekoliko minuta dobiti zadovoljavajuću sliku.

Broj komentara: 65:

  1. Nije mi sasvim jasno iz vijesti s raznih strana hoce li papini izabranici (gore spomenuta sestorica) raditi zajedno s onima koje su izabrali biskupi ili se radi o razlicitim grupama.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. L Osservatore Romano navodi da ih je papa izabrao za različite grupe!

      Izbriši
  2. Radi Jorge, radi ubrzano na što bržem primanju svakojakog šljama u krilo Svete Crkve.Postoji samo jedna grupacija koju baš ono prezire, a to su zna se - oni katolici koji stoje čvsto ukorijenjeni u Istini,.Kad priča o tradiciji onda su to bezlični zakoni koji opterećuju puk, a oni koji stoje iza toga su farizeji.Kad priča o Svetom Pismu, onda ga interpretira tako da ga i Kung sluša sa divljenjem i ushitom, a naravno da skratimo cijelu problematiku radi se ubrzano na odstranjivanju spornih detalja, i stvaranju nekakve knjige, koja nosi naziv Sveto Pismo, ali je u stvari sinkretistička bajka http://www.google.hr/url?url=http://www.news.va/en/news/to-members-of-the-united-bible-society-for-the-pre&rct=j&q=&esrc=s&sa=U&ei=Aeo7VJX6EYLqaMjEgugC&ved=0CBEQFjAA&sig2=N_mzXIgP3rXApD5ELLdUHw&usg=AFQjCNEmzYeNtoaOgWP_lVUVGAF0VifbEQ . Uzlaprdali su se na sinodi i o potrebi uklanjanja spornih termina, kao što je preljubnik, jer nije Gospodin to baš tako mislio(jasno da nije, vjerojatno mu je Magdalena bila žena, i bio je crnac).Da nije tih velikih ljudi, naših istinskih pastira, kardinala koji svom silom, i milošću Božjom promiču Istinu, šaptom bi pali, krpom bi nas prebrisali, i otpremili u ludnice.
    Jest da je ovo dio iz privatne objave bl.Anne Katherine Emmerich, ali nadam se da će barem netko razmislit o ovim rječima:Blessed Catherine Emmerich, AA II. 488.

    “I saw within a city, a meeting of clergy, laymen and women, who were sitting together, eating and making frivolous jokes, and above them a dark cloud which descended in a plain submerged in darkness. Amid this fog, I saw Satan sitting and around him, many companions as people were in the meeting which was going on underneath. All these evil spirits were continually moving and busy trying to push the people at this meeting to do evil. They whispered to them to their ears and acted on them in all possible ways. These people were in a very dangerous state of sensual excitement and in provocative conversations. Churchmen were those whose principle were: “You have to live and let live. In our time we should not be apart or be a misanthrope (a person who hates or distrusts humankind): we must rejoice with those who rejoice.”

    What was the top secret of happiness according to Francis?

    1. “Live and let live.” Everyone should be guided by this principle, he said, which has a similar expression in Rome with the saying, “Move forward and let others do the same.”

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nevjerojatno! Hvala na tekstu.
      Link se brzo nađe https://archive.org/details/TheLifeAndRevelationsOfAnneCatherineEmmerichComplete

      Ovaj tekst je na str.191, ali i stranice 193 do 195 su šokantne.

      Šokiran

      Izbriši
  3. Ovo s novim moderatorima zbilja je opasno. Ako će se ponašati po izjavama koje su dosada davali, stvari ne stoje dobro za katolički Nauk.
    Bojim se da će ovo biti početak šizme unutar Crkve - sjetimo se što je mons. Fellay rekao prije godinu dana.
    Jasno je da nitko nema recept za ovakvu situaciju: Petar je stijena i Kristovo obećanje da će biti s nama do svršetka svijeta, i dalje vrijedi.
    Je li ovo početak agonije Crkve koja će prividno nestati jedno vrijeme?! Molimo se da nije.
    No, katolički Nauk u svoj svojoj ljepoti s tradicionalnom svetom Misom, časoslovom, koralom, pobožnostima, svetom Krunicom opet će zasjati kao jedini izvor spasenja.

    Kikii

    OdgovoriIzbriši
  4. Evo nekih izvadaka iz Relatio post disceptationem, brojevi su navedeni radi lakse provjere konteksta, najcesce nisam prenosio cijele tocke, nego samo dijelove.

    ---

    6. heavy taxation that certainly does not encourage young people to marriage

    7. but also with the great potential that derives from the encounter between the differences in faith that these stories of family life present.

    17. In considering the principle of gradualness in the divine salvific plan, one asks what possibilities are given to married couples who experience the failure of their marriage, or rather how it is possible to offer them Christ’s help through the ministry of the Church. In this respect, a significant hermeneutic key comes from the teaching of Vatican Council II, which, while it affirms that “although many elements of sanctification and of truth are found outside of its visible structure ... these elements, as gifts belonging to the Church of Christ, are forces impelling toward Catholic unity” (Lumen Gentium, 8).

    20. Realizing the need, therefore, for spiritual discernment with regard to cohabitation, civil marriages and divorced and remarried persons, it is the task of the Church to recognize those seeds of the Word that have spread beyond its visible and sacramental boundaries. Following the expansive gaze of Christ, whose light illuminates every man (cf. Jn 1,9; cf. Gaudium et Spes, 22), the Church turns respectfully to those who participate in her life in an incomplete and imperfect way, appreciating the positive values they contain rather than their limitations and shortcomings.

    22. In this respect, a new dimension of today’s family pastoral consists of accepting the reality of civil marriage and also cohabitation, taking into account the due differences. Indeed, when a union reaches a notable level of stability through a public bond, is characterized by deep affection, responsibility with regard to offspring, and capacity to withstand tests, it may be seen as a germ to be accompanied in development towards the sacrament of marriage. Very often, however, cohabitation is established not with a view to a possible future marriage, but rather without any intention of establishing an institutionally-recognized relationship.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. 30. Many insisted on a more positive approach to the riches contained in diverse religious experiences, while not being blind to the difficulties.

      36. A new sensitivity in today’s pastoral consists in grasping the positive reality of civil weddings and, having pointed out our differences, of cohabitation. It is necessary that in the ecclesial proposal, while clearly presenting the ideal, we also indicate the constructive elements in those situations that do not yet or no longer correspond to that ideal.

      38. In the West as well there is an increasingly large number of those who, having lived together for a long period of time, ask to be married in the Church. Simple cohabitation is often a choice inspired by a general attitude, which is opposed to institutions and definitive undertakings, but also while waiting for a secure existence (a steady job and income). In other countries common-law marriages are very numerous, not because of a rejection of Christian values as regards the family and matrimony, but, above all, because getting married is a luxury, so that material poverty encourages people to live in common-law marriages. Furthermore in such unions it is possible to grasp authentic family values or at least the wish for them. Pastoral accompaniment should always start from these positive aspects.

      43. Various Fathers underlined the necessity to make the recognition of cases of nullity more accessible and flexible. Among the propositions were the abandonment of the need for the double conforming sentence; the possibility of establishing an administrative means under the responsibility of the diocesan bishop; a summary process to be used in cases of clear nullity.

      46. In the same way the situation of the divorced who have remarried demands a careful discernment and an accompaniment full of respect, avoiding any language or behavior that might make them feel discriminated against.

      Izbriši

    2. 47. As regards the possibility of partaking of the sacraments of Penance and the Eucharist, some argued in favor of the present regulations because of their theological foundation, others were in favor of a greater opening on very precise conditions when dealing with situations that cannot be resolved without creating new injustices and suffering. For some, partaking of the sacraments might occur were it preceded by a penitential path – under the responsibility of the diocesan bishop –, and with a clear undertaking in favor of the children. This would not be a general possibility, but the fruit of a discernment applied on a case-by-case basis, according to a law of gradualness, that takes into consideration the distinction between state of sin, state of grace and the attenuating circumstances.

      48. Suggesting limiting themselves to only “spiritual communion” was questioned by more than a few Synodal Fathers: if spiritual communion is possible, why not allow them to partake in the sacrament?

      50. Homosexuals have gifts and qualities to offer to the Christian community: are we capable of welcoming these people, guaranteeing to them a fraternal space in our communities? Often they wish to encounter a Church that offers them a welcoming home. Are our communities capable of providing that, accepting and valuing their sexual orientation, without compromising Catholic doctrine on the family and matrimony?

      51. The question of homosexuality leads to a serious reflection on how to elaborate realistic paths of affective growth and human and evangelical maturity integrating the sexual dimension: it appears therefore as an important educative challenge. The Church furthermore affirms that unions between people of the same sex cannot be considered on the same footing as matrimony between man and woman.

      52. Without denying the moral problems connected to homosexual unions it has to be noted that there are cases in which mutual aid to the point of sacrifice constitutes a precious support in the life of the partners. Furthermore, the Church pays special attention to the children who live with couples of the same sex, emphasizing that the needs and rights of the little ones must always be given priority.

      54. In this light, we should go back to the message of the Encyclical Humanae Vitae of Paul VI, which underlines the need to respect the dignity of the person in the moral evaluation of the methods of birth control.

      Izbriši
    3. U vezi točke 46. bigamisti su ti koji će odlučivati što su i kkave su riječi koje bi ih mogle vrijeđati. A ono što bi ih moglo vrijeđati je bilo kakva izjava da su oni u bilo kakvom grijehu. Ne, oni nisu u grijehu i njihov prethodni brak je "ugasnuo".
      To je onaj problem, nekome se stalno događa. Dogodi mu se preljub, dogodi mu se razvod, dogodi mu se dijete, dogodi mu se otkaz na poslu, dogodi mu se prometna nesreća. Činjenica da se radi o odrasloj razumnoj osobi upućuje na to da se to njemu "dogodi" i zanimljivo je koliko se to događanje baš koncentrira na pojedinim ljudima. Ako ste slučajno javno komentirali tu koncentraciju "događanja" upravo ste osobu diskriminirali.
      Što se tiče poglavlja 52. ne tako davno (tj. po još uvijek važećim propisima, kojih se, brat bratu, ne treba držati kao pijan plota) kratilo se krštenje u slučaju kad nije bilo osnove da će se djeca odgajati u kršćanskoj vjeri. Ali, eto, danas je krštenje očito magijska inicijacija u njuejdžovskom kultu. A djeca/ljudi očito imaju i pravo na njega.

      Izbriši
    4. U vezi točke 46. bigamisti su ti koji će odlučivati što su i kkave su riječi koje bi ih mogle vrijeđati. A ono što bi ih moglo vrijeđati je bilo kakva izjava da su oni u bilo kakvom grijehu.

      Čekaj, pa nije to viša matematika. Da, svaki čovjek odlučuje što ga vrijeđa. Nećeš mi ti govoriti što će me vrijeđati, a što neće, nego ja odlučujem što me vrijeđa, a što ne. I ako ja zaključim da me nešto vrijeđa, naravno da ću nastojati izbjeći takvo vrijeđanje. Ako to vrijeđanje doživljavam u crkvi, onda ću otići iz te crkve, ne? Ako crkva na to sazove vijeće na kojem želi odlučiti biti pažljiva prema takvima, nije teško zaključiti za čim crkva ide, ne? Prosto ko pasulj. Nisu tebi ovdje bigamisti u ničem krivi osim u tome što ne žele biti članovi crkve koja ih tako etiketira, što je njihovo pravo i sasvim pošteno s njihove strane. Ovdje se neko drugi ponaša ko kurva.

      PS. To o 'događanju' bolje da ne komentiram, jer opet mi se okrenuo želudac. Je imaš talenta za to, to je čudo jedno...

      Izbriši
    5. Ljudi koji su zakopali svoje talente raduju se kad onima koji su ih u nešto uložili dobit opada.
      Ovo sa želucem i zdravstvenim biltenom postaje naporno. Jednostavno, ne otvaraj ovaj blog.

      Izbriši
    6. Ljudi koji su zakopali svoje talente raduju se kad onima koji su ih u nešto uložili dobit opada.

      O ne, neće baš biti da se radi o tome. Nego se radi da je meni fanscinantno promatrati kako ti čitaš *crkveni dokument* u kojem *crkveni dužnosnici* govore nešto što ti se ne sviđa, ali nije da zbog toga pljucaš po tima koji to govore, nego pljucaš na one o kojima se tu govori kao da su oni krivi zbog rečenog (a oni tu ni luk jeli ni luk mirisali). To je vrlo zanimljivo za razmatrati, sa stanovišta što koga motivira. Imam svoju razradu što točno tebe navodi na takav očit logički gaf, koja me dovodi do zaključka da se ponovo radi o samopravednosti, ali pošto bi to valjda bilo preosobno, neću se upuštati u iznošenje iste.

      PS. Što se ne otvaranja ovog bloga tiče, nisi ti jedini koji ovdje piše, ne dolazim zbog tvog pisanja, a neću vala ni otići zbog njega (iako je naporno).

      Izbriši
    7. Ne brini se, MB, svi znaju koja je njezina politika.

      Izbriši
  5. Sada je jasno koliki razorni potencijal u sebi nosi subsistit in te da se dobre dušice ne mogu smiriti time da ih se uvjeri kako se to može i tradicionalno tumačiti. No, ubačeno je da se ne tumači tradicionalno.
    Sada modernisti ponosno pokazuju tko su i što su.

    Kikii

    OdgovoriIzbriši
  6. Jedna lijepa i hvale vrijedna najava
    http://www.ika.hr/index.php?prikaz=vijest&ID=163828

    Ukoliko Bandić dozvoli, nakon skupa će se posaditi drvo masline ispred same Katedrale. Svi su pozvani da se pridruže i pošalju svoje pojedinačne molitve za mir u svijetu i protiv nevjernika. Najljepše će biti pročitane, a autori nagrađeni dvotjednom ekumenskom ekskurzijom "Putevi ISIS-a", po drevnim kršćanskim lokacijama ...

    Ferdinand Zvonimir

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zacijelo će istaknuti i ljepotu katoličke Tradicije - budući da se ove druge dvije religije strogo pridržavaju svojih tradicija: sakralnog jezika, tradicionalnih molitava i tumačenja, svih obreda, uloge muškaraca i žena, te poglavito odnosa prema jedinoj korablji spasenja Crkvi Kristovoj.
      Mislim da je Kovač upriličio ovo predavanje da to ovoj dvojici na lijep način prenese.
      Crkvom se širi kaos: kardinali se otvoreno svađaju. Sada je i kardinal Ruini javno stao u obranu Nauka. I predsjednik poljske biskupske konferencije dokument sinode drži neprihvatljivim.
      Među laicima se širi nemir i strah. Socci, dosada veliki branitelj odluka Rimskih Prvosvećenika, nastavlja sa svojom kampanjom...
      Opus Dei se javno distancira od biskupa Livieresa koji je kritizirao Kaspera i njegovo djelovanje na Sinodi - OD ponovno pokazuje svoju vjernost Papi?! Kao da time implicitno žele reći da Kasper radi po papinim direktivama.
      Biskup Livieres pokazao je veliku hrabrost i svetost u ovim tjednima.
      Valjda je i mit o milosrđu, "novom milosrđu" sada dobrim dijelom pao.

      Kikii

      Izbriši
    2. Dragi Ferdinande Zvonimire,

      Bogu hvala na tvojim komentarima. Lijepo se ponekad nasmijati budalaštinama i apsurdnostima modernista, a ti ih znaš vrlo efektivno razotkriti.

      Izbriši
  7. jako sam uznemirena,osjećam se užasno,ne znam čemu ovo sve vodi? karla

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ova uznemirenost mogla bi trajati do 19. listopada o.g., nakon čega bi moglo uslijediti "mirnije" razdoblje tj. barem bismo trebali znati na čemu smo i tko je tko u ovoj drami. Čini se, ako sam dobro shvatio scenarij, aktualni Petrov nasljednik i De doctrina još trebaju dati svoj doprinos. Uglavnom, svi putevi vode u Rim ili iz Rima. Ovisi o kutu promatranja. Longin

      Izbriši
    2. Da sada nam je za ocekivati spiku kako to nije sinoda nego "duh sinode"kako su sve izmislili mediji i kako nam valja pokazati poslusnost i prihvatiti promjene............bla,bla bla.Franju ipak vodi Duh Sveti a i on je zivi svetac itd.itd..

      Alex

      Izbriši
    3. Mirnije razdoblje ako bi se tako moglo reći a onda Franjo saziva 2015.godine redovnu XlV..biskupsku Sinodu i tad će sve kolminirat!
      A za godinu dana stavit će na dnevni red i pitanje celibata,to je i najavio na pressici u avionu na povratku iz Koreje.

      Izbriši
    4. Ja ne vjerujem da će se stvari uskoro smiriti. Liberalima je jasno da je ovo njihov trenutak koji MORAJU iskoristiti; njima je ovo sad ili nikad. Naime, jasno im je da sad imaju papu koji je potpuno otvoreno na njihovoj strani, kojeg da oprostite nije briga (da se ne izrazim grublje) za stajalište većine biskupa i koji je spreman na najgrublji način gaziti i po stajalištu većine i po elementarnoj logičkoj konzistentnosti koja kaže da ne možeš danas odbacivati ono što si do jučer kategorički branio kao božanski objavljenu istinu. Nadalje, svjesni su s jedne strane da su se sad potpuno raskrinkali, te ako dopuste i trenutak predaha i konsolidacije, pa čak i običnog kompromisa konzervativnijim snagama, znaju da neće više nikada doći u poziciju koju imaju sada (a koju u velikoj mjeri mogu zahvaliti lakovjernoj i naivnoj podršci neinformiranih ili poluinformiranih semi-konzervativaca). S druge strane, sada imaju zalet, i meni se čini da ih ove okolnosti prisiljavaju da iskoriste trenutak i pokušaju POTPUNO uništiti konzervativnu struju u Crkvi.

      Konzervativniji biskupi, ako žele spriječiti ovakav dramatičan razvoj situacije, po mom skromnom mišljenju moraju shvatiti da nije dovoljno kiselo se smješkati, ili poput Erdoa nekakvim dvosmislenim izjavama prebacivati krivnju na druge. Jer ono što se na kraju broji nije Erdova zbunjena izjava nego službeni dokument koji je i sam potpisao. Moraju shvatiti da moraju učiniti puno radikalnije korake i iznaći načina da probiju nametnutu im cenzuru i jasno pokažu da je većinsko mišljenje drukčije. Ustati i hrabro i otvoreno pred svijetom reći ne! Pa i po cijenu konfrontacije s papom. Npr, plasirati u javnost izjavu, potpisanu od većine članova sinode, u kojoj izričito osporavaju teze iz izvješća i čvrsto staju u obranu tradicionalnog nauka. Ako doista službeni dokumenti ne odražavaju većinsko mišljenje, zašto ne bi biskupi mogli reći: ne, to nije naše mišljenje, ali smo spriječeni svoje mišljenje izraziti službenim putem pa moramo ovako. Pa neka bude i skandal, ali neka se zna istina, a ne da se istina mete pod tepih samo da ne bi bilo skandala. Ili bi mogli uskratiti potpis sinodskim dokumentima. Ili čak, zašto ne, demonstrativno ustati i napustiti sinodu? Pa ako papa hoće svoj liberalizam, neka se raskrinka i neka sam kaže što misli i zastupa, a onda svatko neka sam izvlači zaključke. Raskol? Pa neka! Bolje raskol nego izdaja Boga i vječne istine.

      Izbriši
    5. Ako bi došlo do raskola, na kojoj točno strani bi bio papa? Nije li on u crkvi nešto ko kralj u šahu - padne li on onda je mat? Može li papa biti na heretičnoj strani, a da ostane stajati koncept crkve? I ne, nemojte mi spominjati onog nesretnika koji je bio papa u vrijeme Atanazija, jer je tu sporno je li se on uopće priklonio hereticima (kako stoji na katoličkoj enciklopediji).

      Izbriši
    6. The III Council of Constantinople, the VI Ecumenical one, declares that it has analyzed the dogmatic epistles of the Patriarch Sergius, as well as a letter written by Honorius I to the same patriarch. And it continues:

      “having verified that they are in entire disaccord with the apostolic dogmas and the definitions of the holy Councils, and of all the Fathers worthy of approval, and that on the contrary they follow the false
      doctrines of the heretics, we reject them absolutely and execrate them as harmful to souls” (1).
      (1) Denz.-Sch. 550.

      Ioannes

      Izbriši
    7. Baba Jaga, ja ne poznajem budućnost. Što će biti, znat ćemo kad se desi i ako se desi. Teoretski govoreći možemo pobrojati razne mogućnosti. Jedna je mogućnost da će Bog intervenirati i prizvati papu pameti. Druga je da će papa uvidjeti da nema podršku većine i povući se. I to bi bilo djelovanje Božje providnosti ali po prirodnim uzrocima. Treća je da će se prikloniti liberalima, a može li pri tom izbjeći formalnu herezu ja ne znam. Vidjet ćemo kad se desi i ako se desi. No i o tome su teolozi raspravljali i postoje razne teorije, ipak malo kompliciranije od teorije kralja u šahu. Zato sam rekao da će zaključke svatko morati sam izvlačiti.
      Ukratko, ne znam ja što će biti; poanta koju želim reći jest da smatram neprihvatljivim trgovati jasnoćom nauka zbog straha od nekakvog raskola.
      A ti sad po običaju odgovori u svom snishodljivo-prezrivom svađalačkom stilu. Ako te veseli, neka ti veselja...

      Izbriši
    8. Oko pape Honorija postoji velika rasprava, ali poanta je da je Ekumenski koncil priznao da moze biti hereze u papinskim dokumentima koji nisu zasticeni karizmom nezabludivosti.

      Ioannes

      Izbriši
    9. Teoretski govoreći možemo pobrojati razne mogućnosti. Jedna je mogućnost da će Bog intervenirati i prizvati papu pameti. Druga je da će papa uvidjeti da nema podršku većine i povući se. I to bi bilo djelovanje Božje providnosti ali po prirodnim uzrocima. Treća je da će se prikloniti liberalima, a može li pri tom izbjeći formalnu herezu ja ne znam.

      Četvrta je da će promijeniti samo 'pastoralnu praksu', ali ne i nauk, no tako da je svakome s dvi čiste u glavi očito da je to dvoje u otvorenoj kontradikciji, te da će se konzervativci kiselo smješkati na sve to sve dok se ne promijeni ovaj papa i/ili duh vremena, kada će kazati da su to bila vremena krize za crkvu, ali da se sam nauk nikad nije mijenjao pa da je crkva ipak bila i ostala svjetionik istine ili whatever.

      A ti sad po običaju odgovori u svom snishodljivo-prezrivom svađalačkom stilu. Ako te veseli, neka ti veselja...

      Khm, snishodljivo-prezrivom? :zubo: Ajde, neću ti uzeti ovo za zlo, jer sam svjesna da moje pisanje po ovom blogu uglavnom tako i zvuči (i da, veseli me :zubo:). Nećeš vjerovati, znadem ja i posve ozbiljno pisati, samo ovdje sam outsider pa uglavnom nekako šutim i lurkam, što znači da se oglasim jedino kad me nešto zagrebe, a u takvim situacijama obično odgovaram tim, kakono ti reče, ah da - snishodljivo-prezrivim svađalačkim stilom (btw, fraza ti je genijalna! :D). Ukratko, stvar je uzorka. ;-)

      Izbriši
    10. Karla,

      "Neka se ne uznemiruje srce vaše! Vjerujte u Boga i u mene vjerujte!" (Iv 14:1)

      Bog neće napustiti Svoj narod, Svoju Svetu Crkvu. Francisco ju je napustio svojim (ne)djelovanjem, ako ne riječima, mnogi biskupi i svećenici i vjernici su je napustili, ali je Bog nikada neće napustili, niti će napustiti one koji se uzdaju u njega.
      Bog je dopustio ove kušnje i kao kaznu naše nevjere, ali i kao način da se žito odvoji od kukolja, da se pročisti Njegova Sveta Crkva.

      Crkva ostaje i živi, pa i bez većine biskupa (kao u arijanskoj krizi), pa i bez pape (kao u svim razdobljima nakon smrti pape i izbora novog). Daleko je od dogme da papa uvijek ostaje papa. Upravo suprotno, crkveni naučitelj sv. Robert Bellarmino kaže da svi crkveni oci naučavaju da papa koji upadne u herezu odmah gubi pontifikat, jer ne može biti glava onog čega nije član.

      Što više Francisco gura anti-katoličku Revoluciju, što više govori i čini protiv Katoličke Vjere to će više ljudi s pravom sumnjati u njegovu vjeru i odbacivati njegov legitimitet. To će uvijek ostati manjina, jer je većina nažalost za te zablude koje promiče, ali manjina koja će se samo povećavati.

      Izbriši
    11. U narodu, sveukupno, koji je u određenom smislu 'narod božji', jer je sve Njegovo, uvriježilo se i iskristaliziralo mišljenje kako je Katolička crkva 'ona sa papom'. Koji pak pabirče po kojekakovim crkvenim mišljenjima, bez omalovažavanja govoreći, u potrazi za potvrdom vlastita mišljenja, stava i savjesti, i natežu na ovo i ono, na ovako i onako, mogu oformiti zajednicu, crkvu, i nazvati ju, primjerice, 'Pravom katoličkom crkvom', 'Čistom katoličkom crkvom' i slično, ali će Katolička crkva ostati ona 'sa papom', koja priznaje dakle vrhovni autoritet pape, pa onda kud' papa tud' i Katolička crkva, simplificirano govoreći.

      P.S. I izvan Katoličke crkve, ali po njoj, ne, naime, bez nje, ne isključivajući ju, djeluje spasiteljska milost tako da je spasenje, teoretski i hipotetski, moguće opstići i kao kršćanin 'čisto-katolik', ili kršćanin 'pravo-katolik', ali onaj koji se bude bavio strančarenjem i spletkarenjem, razdorima, neće, kako kaže Apostol, baštiniti Kraljevstva (usp. Gal 5, 20 - 21).

      P.P.S. Jedini siguran put u Kraljevstvo jest oblačenje 'svadbenoga ruha' (usp. Mt 22, 12), jest osoban odgovor na Božji poziv o svetosti, o savršenstvu (usp. Mt 5, 48), jest bijeljenje svoje haljine u Krvi Kristovoj (usp Otk 7, 14), jest pružanje ruke Kristu da te podigne, da te vuče, da te vodi, da te po sebi, koji je Svet, učini svetim, odvede u 'Vječnu Slavu', da te privede u svoje Kraljevstvo.

      Č.

      Č.

      Izbriši
    12. "...pa onda kud' papa tud' i Katolička crkva..."

      Dakle, papa u herezu, crkva u herezu. Ali što drugo očekivati od neokonzervativaca, kad je upravo to neokonzervativni modus operandi. Savjetujem manje pisanja, a više čitanja crkvenih otaca, naučitelja, svetaca i predkoncilskih teologa o ovom pitanju. No možda je vaše mišljenje, ili mišljenje "naroda" vrjednije od njihovog.

      Izbriši
    13. Moguće se nazvati i 'Predkoncilskom katoličkom crkvom', primjera radi, no Katolička crkva će biti s' Petrom, tamo gdje je Petar, biti će to 'ona sa papom'. Optuživanje za 'ovo i ono', za 'ovako i onako', zatim etiketiranje i frakcioniranje, i nije neka novost da bi tako uvjetovala daljnji tijek zbivanja.

      Č.

      Izbriši
    14. "Onâ s papom" - kad ima pape i kad taj papa štiti vjeru, a svakako ne kad je uništava i širi hereze. No dobro je poznata papolatrija neokonzervativaca, za koje bi bio dobar slogan "s papom i u pakao".

      Da ste čitali (i prihvatili) Oce i naučitelje, ova bi rasprava bila nepotrebna.

      Izbriši
    15. Zbilja me zaboljela glava od čitanja neokonzervativnih blogova ovih dana (nikad nisam uspio više od 10 minuta). Koja bolest u tim glavama!
      Posao im je samo napadati ljude koji se iskreno pitaju što se u Crkvi događa.
      A glede jakog katoličkog pape: mislim da bi neki ovdje i njemu našli 100 nedostataka i ne bi ga poslušnosti slijedili, osim ako ih ne bi postavio za kardinala državnog tajnika.
      Nekima je ova kriza Crkve samo paravan za iživljavanje vlastitog rigorizma koji također ljude može voditi u pakao: uglavnom sotona preko skrupula djeluje na takve, a oni pretjeruju u svemu i svačemu. Stvaraju model koji je nemoguće slijediti, koji prosječnom katoliku djeluje kao nedostižan uzor. U tom se slučaju ljudi okreću od vjere i često postaju neprijateljima Crkve.
      Stoga je borba za pravovjerje bez razboritosti, iskustva i poslušnosti autoritetima vrlo opasna, vrlo opasna za spas vlastite duše.

      Kikii

      Izbriši
    16. Mržnja, vrijeđanje i netrpeljivost prema braći katolicima je također vrlo opasna.

      Ali Bog čeka i oprostit će ako se pokajemo, a čovjek je u ovom slučaju već oprostio.

      Izbriši
    17. Neki na jednom mjestu tvrde kako treba raspaliti po modernistima, a na drugom mjestu - kad se na njih odnosi - opominju kako svaka primjedba protiv njih može voditi u pakao.
      Katolicima nikada nisu bila braća oni koji su na granici šizme.
      Inače, kod ovoliko modernista i izdajnika po Crkvi, ispražnjene stolice tko zna koliko dugo, zbilja bih se upitao jesu li moji sakramenti koji su primljeni devedesetih uopće valjani. Tada se modernizam uvelike bio etablirao.
      Zbilja je vrijeme da neke sub conditione kristi i krizma papa Lav XIV. kojeg su izabrali pravovjerni sedevakantistički episkopi (dva su falila, zbog optužbi za pedofiliju).

      Kikii

      Izbriši
    18. Kikii
      Oprosti. Ti se, pretpostavljam, šališ. Na koje ispražnjene stolice misliš i kakav sad Lav XIV? Longin

      Izbriši
    19. Jasno da je bilo ironično.
      No, tko postavlja u pitanje sve i svakoga, najprije treba postaviti sebe i svoje "modernističke" sakramente zbilja primljene od modernista trideset godina nakon ukidanja stare Mise- možda onda ta osoba uopće nije krštena? To bi bilo barem logično i pošteno u nelogičnosti sedisvakantističkih idiotarija.
      Kad se krene u te sumaglice, onda se završi u takvim izborima navodnih papa i ređenjima biskupa...Longin, malo se informiraj!

      Kikii

      Izbriši
    20. Ovakav način argumentacije se zove "reductio ad absurdum", kojim se neko mišljenje koje se nekomu ne sviđa iskrivljuje do granice apsurda kako bi se pobilo bez davanja logične argumentacije bilo kakve vrste (jednačenje svih katolika koji ne priznaju Francisca sa šačicom ekstremista koji su birali svoje antipape jednako je kao jednačenje svih katolika koji priznaju Francisca s Kasperom i Kungom).

      Uz to u svrhu pobijanja i davanja oduška osjećaju neprijateljstva ide i dehumaniziranje protivnika (uvrede poput "idiot" pomažu u tom), a zatim očito i kronično loša teologija (npr. u vezi sakramenta krštenja - Crkva naučava da i laik može krstiti valjano, čak i heretik), te pretpostavka da protivnik ima najgore namjere.

      Na kraju, ljudi koji drže Katoličku Vjeru i suprotstavljaju se modernizmu bez kompromisa postaju veći neprijatelji od modernista i za njih je redovito rezervirana najveća količina gorčine.

      Najžalosnije je to što se time drugima daje kriva slika tradicionalistâ, od kojih su, po mom iskustvu, ogromna većina razumni i dobri ljudi koji žive svoju vjeru (zahvaljujem Bogu što ih puno takvih poznajem), koje bi ljudski gledano i vjernik i nevjernik htio za prijatelje.

      Iako ti to ne želiš, Kiki, ja ti svejedno opraštam, no ne znam hoće li ti oprostiti drugi koje si uvrijedio, ne po imenu nego skupno. Neka ti se Dobri Bog smiluje i pomogne ti da se oslobodiš tog razarajućeg animoziteta prema braći katolicima.

      Izbriši
    21. Dovoljno sam po inozemstvu upoznao takvih slučajeva koji izbezumljuju vjernike i svećenike. Koji mlade svećenike koji otkriju Tradiciju potjeraju jer sumnjaju da su valjano zaređeni, ne žele im ministrirati ili ne žele primiti sv. Pričest.
      Dovoljno sam u vlastitom životu upoznao rigorista i znam koliko štete svetoj Crkvi.
      Hvala Bogu da ne postoje još dvije tri osobe koje bi se priključile takvim idejama - mi ostali ne bismo mogli živjeti.
      Koliko znam, i kod krštenja je potrebna nakana činiti ono što Crkva čini - a modernisti su mogli hiniti. U svakom slučaju, ponovno bih se dao krizmati sub conditione. Ali ipak i krstiti...što je ziher, ziher!
      Da ponovim, osobe ovakvih stavova nipošto nisu moja braća katolici: kao ni modernisti.
      Ovo tetkasto opraštanje - to su modernističke fore. Tko iskrivljuje katolički Nauk, pa makar ta pomutnja dolazila i zdesna, tomu treba istinu reći u lice. Ne može se stalno lupati po papi, biskupima, svećenicima, tradicionalistima, a očekivati da te drugi katolici maze i paze.
      Uostalom, tko je sklon šizmi i herezi, iskoristit će ovu situaciju pomutnje za svoje ciljeve! Svi ćemo prepoznati tko je to...pa makar bio i Kikii! Trebalo bi ga javno pokuditi.

      Kikii

      Izbriši
    22. Mateo, ozbiljno Te bratski pozivam da se iskreno ispovjediš kod jednog tradicionalnog svećenika i da pronađeš duhovnog vođu i prestaneš ovako kao sablast strašiti ljude po blogovima.
      Ti si sebi jedini autoritet. Nitko ne postoji iznad Tebe: nijedan prelat, biskup, kardinal, čak ni papa. Ne preispituješ se - uvijek sve znaš.
      Sam određuješ - trujući se sedisvakantističkim blogovima - što je vjera katolička s nekom ludom sigurnošću da si samo Ti u pravu: u svemu.
      To nije put spasenja - mislim da je od mene pošteno ovo ovako otvoreno reći. Odsada ću Te izbjegavati. Samo prestani davati odgovore na moje komentare: kad god spomenem sedisvakantizam, odmah se stvoriš. Nemaš Ti neku misiju obrane tih stavova u Hrvata!

      Kikii

      Izbriši
    23. Gdje su činjenice a gdje fikcija pokazat će vam najbjesniji sedesvakantistički blog: novusordowatch.org! Oni vam jamče vrhunske duhovne dopove s primjesama bijelog i žutog - droge koja spaljuju sve duhovne sklopove i lansiraju u orbitu pravovjerja. Postaneš kritizerski prorok kojem obraćenje "novus-ordo sektaša" nije prioritet. Važno je ponižavati novus-ordo sektaše i polutradicionaliste.

      Xavier

      Izbriši
    24. Kiki,

      Puno si izrekao neistina, ali budući da si vrijeđanje ograničio na mene, neću se braniti nego ću to primiti kao zasluženu pokoru za moje grijehe.

      Što se tiče sumnjivosti ređenja kod novih svećenika koji dolaze iz novus orda, o tom je pisao i d. Peter Scott, bivši poglavar američkog distrikta Bratstva, a mislim da je dovoljno tu citirati mons. Lefebvrea:

      "Vi dobro znate, moja draga braćo, da ne može biti svećenika bez biskupa. Kad me Bog pozove - to će bez sumnje biti skoro - od koga bi ovi sjemeništarci primili Sakrament Reda? Od koncilijarnih biskupa, koji, poradi njihovih sumnjivih namjera, podjeljuju sumnjive sakramente? To nije moguće."
      (Iz propovijedi mons. Lefebvrea prilikom biskupskih posvećenja 1988.: http://www.sspxasia.com/Documents/Archbishop-Lefebvre/Episcopal-Consecration.htm

      Izbriši
  8. Jel se zna koje su pozicije kardinala Bozanića i kardinala Puljića? Koliko sam shvatio, oni nisu ultra-liberalni, ali me zanima da li će se suprotstaviti herezama ili se jednostavno neće eksponirati i na kraju će prihvatiti odluku većine, kakva god da bila?

    Nikša

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jesi li priseban brate!Naši biskupi čuvaju svoje pozicije!.Oni će postupit onako kako većina i papa odluče a ako bude nerješeno njih neće bit kao ni dosad nigdje.Nema tu vjere ali zato ako hdz-u nešto treba oni odmah skaču.Kolindica po hrvatskoj promovira Sv.Misu,pričešćuje se samo neznam kad se stigne ispovjediti!

      Izbriši
    2. Ovaj puta sam pustio, ali molim u buduce malo vise postovanja prema biskupima.
      Ako neki od njih nesto kaze ili napise, slobodno komentirajte, pa cak i ako nista ne kazu do kraja sinode, kritika se moze pristojnije napisati.

      Izbriši
    3. Evo, iz poštovanja prema našim biskupima. Mislim kako je "pozicija" naših biskupa jasna i nedvojbena ako se vodimo logikom zdravog razuma i značenja zadnjih dvaju papinskih pastoralnih posjeta Republici Hrvatskoj. Mislim na pohod sv. Ivana Pavla II. 2003. i Benedikta XVI. 2011.. Mislim, s obzirom na temu i intonaciju ovih povijesnih događanja na našim prostorima, kako episkopat ovo ne može jednostavno ne uzeti u obzir ako govorimo o nekakvom "pozicioniranju". Prilike se nisu mnogo promijenile. Dovoljno je prisjetiti se događaja samo tjedan i dva nakon zadnjeg papinog pohoda Hrvatskoj. Nije to tako davno bilo. Longin

      Izbriši
  9. Sve ovo neide u dobrom smjeru.I prije ćete izludit sebe i druge s kopanjima i proizvoljnim zaključcima i komentarima nego ovi na Sinodi.Ni Sinodski oci oko ovoga se toliko ne sekiraju.Neki su mi rekli naši da ovo više nemogu pratiti,oduzima im mir a trba svaki dan funkcionirat.Uzmite u ruke Sv.Pismo i čitajte Rimljanima 16. 17,20 "Zaklinjem vas braćo,čuvajte se onih koji siju razdore i sablazni mimo nauk u kojem ste poučeni..."Umjesto da uzmete pokoru,post i molitvu pa se naoružate milošću neki od vas sjede za kompom sa sendvičima u ruci i cijeli Božji dan vrte tko je gdje šta rekao na i oko Sinode i ako nešto zvuči mučno i sablazno odmah to objavljuju i sad su oni ober pravovjerni katolici jer šta? ništa,ispraznost na ispraznost sve je ispraznost kaže Gospodin.I ovakve pojavnosti moraju drmati Crkvu Božju ali smireni katolici puni duha nose mir u sebi i djeluju ne na svoju volju nego ČEKAJU NJEGOV POJAVAK!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se. "Ni Sinodski oci oko ovoga se toliko ne sekiraju." Longin

      Izbriši
    2. Na poveznici "ne sekiraju" trebala je biti ova slika. Pa evo da fora ne propadne :)
      www.facebook.com/VaticanRadioEnglish/photos/a.496953866982889.120712.496909843653958/873100402701565/?type=1&theater Longin

      Izbriši
    3. Ne treba se sekirati. Zaključci sinode su napisani prije nego je ona održana. Ali pazite da se ne razbježite kad dođu po vas ako dočekate to. Ili da tijekom tih godina čekanja ne usvojite prakse koje ćete naučiti od vaših župnika. Jer mnogi će služiti Knezu. Biskupi, župnici, bogataši i siromasi.

      Izbriši
  10. Talijanske vijesti u podne: otvoreno se govori o velikim podjelama među biskupiman i o borbama dva suprotstavljena tabora. Komentator, neki američki dopisnik, oštro napada konzervativne biskupe koji ne žele prihvatiti promjene.
    Papin citat: "Neka se Crkva otvori i ne boji promjena!" - Nadam se da je opet prenaglašavanje ljevičarskih medija - ova je izjava strašna!
    Soccijeva knjiga "Non e Francesco" izaziva dovoljno bure po Italiji.(Već sam rekao da je Socci pretjerao i da je knjiga promašena).
    Među klerom i kod nas vode se žučne rasprave. Iz jedne biskupske kurije veliko nezadovoljstvo: "Pa kako to može reći...Kako je nama koji ovdje tolikima moramo objašnjavati što po katoličkom Nauku smiju, a što ne smiju! Hoćemo li reći - radite što god želite???"

    Kikii

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. "Rorate Caeli" danas ispravno primjećuje za jučerašnji dokument koji broji oko 6000 riječi: nastao od noći s nedjelje na ponedjeljak, istodobno odmah kvalitetno preveden na više jezika. Možeš misliti.
      Nego, nova generacija modernista imala je vrlo dobre iskrtuktore u generaciji prije 50 godina, a također su za to vrijeme mogli promatrati svoju ideološku subraću u SSSR-u, NR Kini, DDR-u, Kubi i sličnim zemljama.
      Kardinal Burke bi trebao služiti pontifikalnu misu u sv. Petru u subotu, 26. listopada, potom u Beču u Karlskirche na dan njenog zaštitnika (4. studenoga). Pomolimo mu se za zdravlje: nedavni intervju pokazuje da je prošao kroz teške patnje.

      Izbriši
    2. siromašni župnik14. listopada 2014. u 21:12

      O siroče kardinal Burek,muči se dok vuče sa sobom onu kilometarsku crvenu kabanicu,jako se oznojio!Dajte molim vas budite ozbiljni!Ja na mojoj reverendi stalno šivam puce,jedna za blagane i jedna svakdanja i tako 43 godine pa tko me kaj pita!Čak u milostinjar neki znaju puce ubacivat valda vide da mi faliju,amen.

      Izbriši
    3. Cijenjeni,usudio bih se postaviti svima na ovom blogu jednu malu anketu.Za nju vas sve molim odgovoriti ono što u ovom trenutku osjećaš.Ako nemožeš bit iskren nemoj onda ništa ali vas braćo molim napiši samo slovo A ili B i nemoj ništa uz to komentirat ili nadodavat.Pitanje glasi: MEĐU KOJI RED SEBE SVRSTAVAM A-MEĐU MUČENIŠTVO CRKVE B-MEĐU NAUČITELJSTVO CRKVE
      Hvala vam na pažnji!



      Izbriši
    4. Kardinal Burke brani Kristovu vjeru dok Gujoslovi oko njega služe Knezu ovog svijeta. Ja se za njega molim da ne klone duhom i da nastavi kao i do sada. Bilo bi mu puno lakše da pređe u redove "Kneza milosrđa" i mirno se povuče. Štoviše, tada se ni ne bi trebao povlačiti nego bi bio jako "in": ako hoće u grimizu, dobro je, ako hoće u civilu dobro je, samo dok je na strani "Kneza milosrđa" i njegovih Jaraca koji ga slijede.
      Kilometarska kabanica se zove cappa magna i znak je službe. I doktori hodaju po bolnici u bijelim kutama, a policajci nose svoje uniforme. I Bogu hvala, dok možemo odvojiti koju kunu, skupljat ćemo, pa će biti lijepih crkava, lijepog ruha, lijepog posuđa, lijepih monstranci. reverenda i ruho ne čini svećenika, ali bijeg od obilježja staleža je znak podvojenosti (bi li velečasni na trećoj slici bio iz boce da je u reverendi, ili ipak iz čaše).
      Zar nije divno zahvaliti Gospodinu: Hvala Ti što sam obični siromašni župnik, a ne kardinal koji svojim dušom odgovara za spas milijuna duša. Ja se bojim da ni onih par duša bližnjih koje mi je prema mom staležu On povjerio, nisam sposoban voditi kako treba.

      Izbriši
    5. Kako je kardinal Burke išao u posjet i na ređenja u Institut Krista Kralja, fotografirali su ga s Cappom Magnom. U Bratstvu toga u ovim okolnostima ne znam bili toga bilo.
      Institut ima svoje usmjerenje - monarhizam i Tradicija što uvijek kod nefrancuza i ne poluči željene rezultate.
      No, imamo hrpu fotografija iz sedamdesetih na kojima vidimo našeg kardinala Šepera kako također nosi cappu magnu.
      Meni je čudno što to smeta današnjim katolicima: da kardinal na velikim svečanostima nosi nekoliko metara platna.
      Da to danas svaka mladenka na vjenčanje nosi - i digne kredit za to - to nikomu ne smeta.
      Ne smeta ni izvješće bračnog para na Sinodi koji izvješćuje kako je pozvan homo-partner jednog mladića na Božić?!
      Trebali su nadodati je li i prespavao! Pa ljudi, da je netko osamdesetih ovo spominjao u Komitetu KPJ-a izbacili bi ga iz Partije!
      Uvjeren sam da će Božja kazna uskoro uslijediti - nisam ljubitelj prijetnji i kazni, ali to je sada evidentno.
      Uostalom, to su riječi i naše Nebeske Majke u Fatimi koje smo ionako 100 godina gotovo ignorirali!

      Kikii

      Izbriši
    6. siromašni župnik15. listopada 2014. u 10:42

      Aha ovce znaju bolje od pastira,blejati! I to i kad se u crkvi nekaj deli svi trče a kad moliš da se riža ocisti na ulazu u ckvu nikog ni blizu.Najbolje bi bilo da sami misimo i odgovaramo.

      Izbriši
    7. siromašni župnik
      Htio bih ako smijem,čestitati velečasni da nosite reverendu.Vaši župljani bi morali biti ponosni na Vas.Prmjetio bih da imate puno godina s obzirom da ste kako kažete 43 godine u službi Crkve!Svojim iskustvom sigurno možete biti primjer i mlađim Vašim kolegama koji reverendu nikad nisu ni obukli dok moj župnik se sprda s time pa kaže da ju nosi samo po zimi kad mu je jako zima!

      Izbriši
    8. siromašni župnik15. listopada 2014. u 20:36

      Molim,ne budite smešni!Na jednom prijemu kod šefa pred trideset i koje leto prvi put sam došao u sveć.civilu i kad je šef to primjetil kaže mi velečasni kaj i vi?Neznam al nešto me u tom času presjeklo pa sam sjećam se odgovoril,uzoriti bio sam u bolničkoj posjeti,nije bilo zgodno,kad sam to izgovori kao da me nešto poklopilo.Nikada ja više od ong časa nism bio bez reverende.Kaj mislite da bi je nosil da nije toga bilo.A ovi mi pripovjedaju o Bureku i njegovoj kabanici od koje bi se mogle napraviti tri nove misnece,amen.

      Izbriši
    9. Je li ovo da se nekome tko se preziva Burke govori uporno "burek" baš tako duhovito? To je, otprilike, stil petnaestgodišnjih šegrta.

      Izbriši
  11. Odgovori
    1. Bez B nema A, odnosno A je onda obična samodopadnost.
      Po našim modernistima ne treba ni A ni B.

      Izbriši
    2. Ništa,htio sam samo jedan mali pokus vezano za ovu moju mini anketu s razlogom.Zaključujem da se u prvim redovima baš nikom neda biti,mučeništvo traži žrtvu i njima prvima lete glave! Ali zato u drugom redu sjede naučitelji.Eeee tih je i na ovom blogu podosta koji iz zapečka čuvaju glavu,mudruju i podkurivaju vatricu za ove u prvom redu a takvih je podosta izgleda!

      Izbriši
    3. Ta anketa nema smisla. Nitko od tradicionalnih katolika na ovom blogu trenutno nije ni A ni B. Da smo mučenici ne bi sad raspravljali na ovom blogu jer bi već bili u raju. Da smo Učiteljstvo također ne bi sad raspravljali na ovom blogu, nego bi naše znanje i moć iskoristili da očistimo svoje biskupije od heretika i uništavatelja Vjera.

      Izbriši
    4. Ma to je samo jedna anketa čisto provizorna!

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.