utorak, 3. travnja 2012.
Predavanje i misa SSPX-a u Zagrebu 13. travnja
Upravo sam dobio obavijest da će u petak 13.4.2012. s početkom u 16 sati u Hotelu Dubrovnik (Dvorana Zrinski) u Zagrebu svećenik bratstva svetog Pija X. (SSPX) održati predavanje nakon kojeg slijedi pjevana tradicionalna misa. Tema predavanja je "Vjera, Tradicija, Crkva, Koncil, Bratstvo Pija X.", a bit će na njemačkom s hrvatskim prijevodom. Na misi će pjevati neki zbor iz Slavonije i to Misu de Angelis, proprij i naše uskrsne pjesme.
Naglašavam da ni ja osobno ni Društvo Benedictus nismo imali nikakve veze s organizacijom ovog događaja.
Najbolji način da se pripremite za ovo predavanje je da prolistate postove vezane uz napetu temu razgovora SSPX-a i Rima na blogu Splendor Domini.
101 komentar:
Upute za komentiranje
Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.
Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.
Pretplati se na:
Objavi komentare (Atom)
Dali se možemo pričestiti na Misi koju će služiti svećenik SSPX-a?
OdgovoriIzbrišiMoj laicki odgovor je slican onome sto pise Father Z. ovdje. Ako budem mogao, ja cu prisustvovati predavanju i misi, ali se necu pricestiti.
OdgovoriIzbrišiZa pouzdaniji odgovor upitajte svog lijecnika ili ljekarnika... ovaj hocu reci svog zupnika ili svecenika u kojeg imate povjerenje.
Kard. Hoyos, predsjednik komisije Ecclesia Dei (zadužene za pitanje FSSPX-a) do 2009., pet puta je u intervjuima izjavio da je katolicima dopušteno ići na Mise i primati pričest svećenika Bratstva sv. Pija X, te da uz to ne ide nijedna kazna niti je to grijeh. Isto je ponavljao i tajnik Komisije Mons. Perl.
OdgovoriIzbrišihttp://www.renewamerica.com/columns/mershon/070410
U koncilijarnoj pustoši modernizma FSSPX su jedni od rijetkih koji su uistinu ostali vjerni Bogu i Katoličkoj Crkvi, čuvajući Istinitu nauku, sakramente i sakramentalno svećenstvo.
Da nije bilo mons. Lefebvrea i Bratstva svetog Pija X., ne bi bilo ni mise u Vlaškoj.
Uostalom, kakvoga smisla ima da se smije ići na misu, a ne smije pričestiti?
"Nego vaša riječ neka bude: Da, da - ne, ne. Što je više od toga, oda zla je." (Mt 5:37)
samo izvadak (ova druga recenica u tocki 1. valjda vise nije vazeca, ali prva jest):
OdgovoriIzbriši---
Pontificia Commissio Ecclesia Dei
January 18, 2003
1.) The priests of the Society of St. Pius X are validly ordained, but they are suspended from exercising their priestly functions. To the extent that they adhere to the schism of the late Archbishop Lefebvre, they are also excommunicated.
2.) Concretely this means that the Masses offered by these priests are valid, but illicit i.e., contrary to the law of the Church.
Points 1 and 3 in our letter of 27 September 2002 to this correspondent are accurately reported. His first question was "Can I fulfill my Sunday obligation by attending a Pius X Mass" and our response was:
"1. In the strict sense you may fulfill your Sunday obligation by attending a Mass celebrated by a priest of the Society of St. Pius X."
His second question was "Is it a sin for me to attend a Pius X Mass" and we responded stating:
"2. We have already told you that we cannot recommend your attendance at such a Mass and have explained the reason why. If your primary reason for attending were to manifest your desire to separate yourself from communion with the Roman Pontiff and those in communion with him, it would be a sin. If your intention is simply to participate in a Mass according to the 1962 Missal for the sake of devotion, this would not be a sin."
His third question was: "Is it a sin for me to contribute to the Sunday collection at a Pius X Mass" to which we responded:
"3. It would seem that a modest contribution to the collection at Mass could be justified."
Mene baš zanima kako će (i hoće li) drugi mediji prenijeti ovaj događaj. Pri tome prvenstveno mislim na crkvene medije (GK, HKR), ali i na ostale.
OdgovoriIzbrišiAjde, ako netko naiđe na neki izvadak o ovome iz drugih medija, neka stavi u komentare! To naravno vrijedi i za mene.
Što se tiče pričesti, ja mogu samo reći svoj osobni stav prema tome - a on je isti kao i kod Tomislava. Da mogu, rado bih otišao na Misu (nažalost, ovaj put ću biti sprječen), ali ne bih se pričestio.
"Uostalom, kakvoga smisla ima da se smije ići na misu, a ne smije pričestiti?"
OdgovoriIzbrišiJa nisam rekao da se ne smije pricestiti, nego da se ja necu pricestiti kao sto se ne bih pricescivao ni na drugim nedopustenim misama osim ako postoji vazan razlog.
Cardinal Castrillon Hoyos, 13 November 2005:
OdgovoriIzbriši"We are not confronted with a heresy. It cannot be said in correct, exact, and precise terms that there is a schism. There is a schismatic attitude in the fact of consecrating bishops without pontifical mandate. They are within the Church. There is only the fact that a full, more perfect communion is lacking — as was stated during the meeting with Bishop Fellay — a fuller communion, because communion does exist."
Pročitajte ovo za više informacija, o tome kako su nazivi "šizma" i "izopćenje" čista besmislica:
http://www.sspx.org/SSPX_FAQs/q12_sspxschismatic.htm
http://www.scripturecatholic.com/feature-articles/Feature%20-%20Remnant%20The%20Inanity%20of%20Dr%20Moynihan%20Regarding%20the%20SSPX.pdf
Bili su "suspendirani" u neregularnom postupku, dotad nečuvenom jer nisu imali mogućnost žalbe ni izjašnjavanja, a zašto? Jer su slavili tradicionalnu Misu i zaređivali po tradicionalnom obredu - to je bio njihov grijeh, što su bili vjerni Bogu, a ne revolucionarima koji su htjeli uništiti Crkvu.
Ne valja biti licemjer.
To su pravi katolici (što se nažalost ne može reći za većinu današnje crkvene hijerarhije), u zajedništvu s papom i Crkvom, koji su činili uvijek ono što je bilo potrebno za očuvanje Svete Tradicije, čak i ako je to uključivalo da pretrpe napade i osude. I Gospodina su osuđivali i napadali.
Biskupska posvećenja su bila jedina mjera za opstanak Tradicije, kojoj su u Rimu vrata bila zatvorena.
Ma o čemu uopće pričamo?
Otkad se može nekoga izopćit zato što želi ostati katolik?
Činjenica je da SSPX nije u šizmi (bar ne zasada), ali nisu ni u punom jedistvu sa KC; jednostavno njihov status unutar KC još nije uređen. Nadam se da ću uspjeti biti na predavanju, jer sam siguran da će se čuti puno pametnih i ljepih stvari, i biti ću na Misi, ali se neću pričestiti. Iako je Misa valjana (kao i npr. kod pravoslavaca), ali dok se ne uredi njihov status tj. dok ne potpišu preambulu nisu puni članovi KC.
OdgovoriIzbrišiMladen
Ne može netko bit "ne puni član KC" - ili jest katolik ili nije. Gore ima izjava kard. Hoyosa da je Bratstvo u Crkvi. Taj govor o punom odnosno o nepotpunom jedinstvu je besmislica - ili netko jest u jedinstvu s Crkvom ili nije.
OdgovoriIzbrišiTo je govor modernista, za moderniste su, npr. protestanti u "nepotpunom zajedništvu" s KC. Što to znači?? Jesu li katolici (tj. je li priznaju papu, je li vjeruju u Katoličku vjeru, je li imaju sakramente) - ne, znači izvan su Crkve. Je li Bratstvo katoličko - jest, znači u Crkvi su.
Što se tiče sadržaja preambule tj. Drugog vatikanskog sabora i nove Mise, ništa od toga nije de fide i prema tomu svi ti štetni noviteti, u onoj mjeri u kojoj su suprotni Tradiciji, ne obavezuju ni koliko jedna nedjeljna propovijed, da spomenem jednu poznatu noviju uzrečicu.
Nemojte miješati "šizmu" s neposlušnosti - da meni npr. naredi biskup (ili papa, svejedno): "Pođi se moliti s hereticima", rekao bi mu "Preuzvišeni oče, ne!", tim naravno ne bi bio u šizmi, samo bi bio neposlušan biskupu, ali poslušan Bogu. Upravo je takva situacija Bratstva - slušaju papu, osim kad govori i naređuje protiv Tradicije (što je, nažalost, u današnjim vremenima često).
U svakom slučaju, mislim da će pater sve to razjasnit na predavanju.
Mateo potpuno se slažem s tobom. Molim Boga da ovaj događaj prođe u najboljem redu i uspjehu, i da bude još ovakvih događaja. Katolici se raduju ovom događaju, konačno da se javno počne govoriti o Tradiciji i o TLM javno i u Hrvatskoj. Jole
IzbrišiA gdje će se služiti sv. Misa?
OdgovoriIzbrišiU dvorani gdje će biti predavanje, bit će uređen i okićen pravi oltar.
OdgovoriIzbrišiA jel se može znati tko je organizator ovog događaja? Ili bi organizator radije ostao anoniman?
OdgovoriIzbrišiImam i ja pitanja za organizatora.
OdgovoriIzbrišiU Hrvatskoj ima tradicionalne mise. Polako ali postepeno se TLM pocela siriti i kod nas. I ako jos ima puno toga za rijesiti, ipak ima svecenici koji zele slaviti staru misu i koji njeguju tradicijsku vjeru. Da li postoji poseban razlog sto ste zvali svecenika iz SSPX-a ?
Nadam se da vas necu uvrijediti sa drugom pitanjem jer stvarno ne mislim nista lose s time ali me zanima koliko vi opce znate o SSPX-a osim ono sto ste o njima citali na internet i imali eventualni telefonskih razgovori s snjima ili culi se preko mejla? Da li vi opce imate prakticnih iskustva kako je to suradjivati sa SSPX-om?
Ivan
Pa ako je Bratstvo u sjedinjenu sa Crkvom koja je onda svrha svih ovih silnih pregovora, molbi, preambule, itd., itd.?
OdgovoriIzbrišiKoliko god mi simpatizirali Bratstvo, jer ruku na srce 99% onoga što oni zastupaju zastupamo i mi tkz. tradicionalisti, ali činjenica je da Bratstvo nije punopravni član KC. Iako se nadam da će se uskoro njihov status riješiti.
Mladen
SSPX je uistinu pravi blagoslov za Crkvu,u njima ima vise katolicanstva negoli u bilo kojoj biskupiji.
OdgovoriIzbrišiPuno je ljudi pomoglo organizirat sve ovo, Bogu hvala. Nek im Gospodin plati stostruko.
OdgovoriIzbrišiIvane,
Razlog zašto Bratstvo dolazi u bilo koju zemlju nije samo Misa nego i tradicionalna nauka, koja je u Hrvatskoj praktički nepostojeća. Zapravo, pravovjerna nauka je čak i važnija od Mise, kao što mi je rekao jedan svećenik (ne iz Bratstva). Međutim, ako ćemo spominjati i Misu, trebate znati da su se neki hrvatski biskupi iskazali u vještini potiskivanja tradicionalne Mise - od pet inicijativa u pet različitih gradova jedino je zaživjela jedna javna u Zagrebu, i jedna privatna u Dubrovniku, Bogu hvala i za njih. Što mislite što se moglo dogodit s onim ostalim?
Ja osobno znam jako puno o Bratstvu, i zahvaljivam Bogu što nam je dao jednog tako hrabrog branitelja Istine.
Od koga drugoga danas čujete javnu osudu katastrofa ekumenizma, kao što je Assisi (ali ne samo Assisi), kolegijalizma - demokratizacije Crkve (tj. oduzimanja moći papi, biskupima i svećenicima, da bi se dala kolegiju kardinala, biskupskim konferencijama i župnim vijećima) i vjerske slobode ("sve su vjere jednake", "država ne smije biti katolička", "Istina ima ista prava kao i laži")?
Sve kazne, svi napadi koji su ikad bačeni na Bratstvo bili su zaradi samo jednog razloga - jer se nisu htjeli odreći tradicionalne (tj. prave katoličke) nauke, Mise i ostalih sakramenata. Informirajte se o razlozima tih napada i osuda i vidjet ćete da vam govorim istinu.
Rezultat tj. plodovi njihovog rada je opstanak tradicionalne Mise, nauke i svećenstva, kao i papinski dokument Summorum Pontificum, koji je nastao jer je Mons. Fellay zatražio od pape da oslobodi Misu, kao jedan od uvjeta početka pregovora.
Od 1988 nadalje, upravo zaradi Bratstva je dopušteno ostalim tradicionalnim organizacijama da djeluju, jer se time željelo oslabiti pokret Tradicije (Podijeli pa vladaj!).
Što se tiče osnivača sluge Božjega Mons. Lefebvra, mislim da je teško naći puno takvih svetih osoba u cijelom 20. stoljeću. Nije bez razloga kardinal Oddi na njegovom grobu glasno rekao "Merci, Monseigneur!"
Mladene,
Upravo u tom tvom pitanju je poanta. Bratstvo je unutar Crkve, to eto i Rim kaže. Znači, koja je onda svrha "svih ovih silnih pregovora, molbi, preambule, itd., itd."?
Za Bratstvo to je da Rim odbaci modernizam i prepozna da se treba vratiti Istini - Tradiciji, a za Rim je, nažalost, to da Bratstvo "privuče Koncilu" (tj. tom modernizmu), kako se jednom izrazio Mons. Lefebvre.
Pogledajmo one žalosne organizacije svećenika u Austriji i Nizozemskoj, koje žele "svećenice", sodomitske "brakove", pričešćivanje ljudi u smrtnom trajnom stanju preljuba itd. Pogledajmo one biskupe koji takve iste stvari zagovaraju i sablažnjuju prave katolike, te biskupe, čak i kardinale, koji otvoreno govore hereze i sumnjaju u dogme Katoličke vjere.
Gdje je njima preambula, gdje je njima izopćenje, gdje je za njih dokument koji kaže da su u šizmi i herezi, i da su van Crkve?
Možda će ti ovo pomoći da vidiš kroz gustu maglu modernističkih priča o nevjernosti onih koji jedini zapravo ostaju vjerni.
Deo gratias!
Sve najbolje za Uskrs svim "pravovjernim štovateljima Katoličke i Apostolske Vjere" (citat iz Kanona Mise).
Je li ovaj susret odobrio lokalni biskup i je li on uopće o tome obaviješten?
OdgovoriIzbrišiNe, ali ionako znamo što bi bio odgovor. Pa jedva je odobrena i Misa u Vlaškoj.
OdgovoriIzbrišiStanje potrebe postoji dok god u biskupiji vlada modernizam s blagoslovom ordinarija.
Bojim se da situacija u svijetu slična kao kad je sv. Atanazije išao po svijetu, zaređivao, posvećivao i govorio Misu, bez dopuštenja, a često i protiv volje lokalnog biskupa, jer je većina njih podupirala herezu, a sv. Atanazije je stao uz istinu, i za njih postao izopćenik.
Salus animarum suprema lex - Spas duša je vrhovni zakon(glavni princip u kanonskom pravu)
Ipak bi bilo korektno da ste barem obavijestili mjesnog biskupa. Ubi episcopus ibi Ecclesia
OdgovoriIzbrišiBojim se da će mnogi zlobnici ovu prezentaciju SSPX-a odmah dovesti u vezu sa zajednicom Bendictus, nadam se da zajednica zbog toga neće imati problema.
OdgovoriIzbrišiUistinu simpatišem TLM i podržavam je u svakom pogledu, ali samo unutar Crkve i nipošto u zajednicama koje su izvan nje. Međutim, znamo da će SSPX do 15.04.2012. trebati dati odgovor Svetoj Stolici o svom pristupanju punom jedinstvu s Crkvom. Moguće do tada da odgovor već stigne, ja se nadam i molim Boga da odgovor bude potvrdan, tako da tada niko neće moći reči da ovaj susret sa SSPX-om nije u potpunom smislu katolički.
Zlobnici dakako mogu raditi sto ih volja, ali mislim da je cetvrta recenica (od ukupno pet) ovog kratkog teksta bila vrlo jasna: "Naglašavam da ni ja osobno ni Društvo Benedictus nismo imali nikakve veze s organizacijom ovog događaja."
IzbrišiŠto se tiče proprija za tu misu (riječ je o Uskrsnom petku iliti petku u Osmini Uskrsa), upravo sam dodao propriji za cijelu Osminu u naš kalendar na koji giore lijepo postoji link, a ponovit ćemo ga ovdje: http://161.53.19.198:8080/catcal/catcal.jsp. Dakako spomenuti kalendar je prema rubrikama iz 1960, a propriji su misala iz 1962 (uz mofificiranu molitvu za Židove na Veliki petak iz 2008).
OdgovoriIzbrišiMoguće je, ako se misa bude slavila prema starijim rubrikama, da još bude komemoracija sveca koji pada na 13.IV., a to je sveti Hermenegild (Ermenegildo), mučenik, prijestolonasljednik vizigotskog kraljevstva u Španjolskoj kojeg je u tamnicu bacio i potom dao pogubiti vlastiti otac: Hermenegild se odrekao arijanske hereze i prešao na katoličku vjeru (otac je bio žestoki pobornik arijanstva). Prema rubrikama iz 1960 odnosno misalu iz 1962, na dane 1. klase nema komemoracija svetaca III. ili IV. razreda, pa čak niti marijanskih dana ili apostola II. razreda, već samo nedjelja, korizmenih i adventskih dana, rujanskih kvatri (adventske i korizmene smo spomenuli, duhovske su uvijek dani I. razreda) i Velikih litanija (možda sam zaboravio nešto).
Dakle, ako će biti komemoracije sv. Hermenegilda, bit će nakon Oratio, Secreta i Postcommunio uskrsnog petka još i pripadne molitve za Hermenegilda.
Izbriši,,Bili su "suspendirani" u neregularnom postupku, dotad nečuvenom jer nisu imali mogućnost žalbe ni izjašnjavanja, a zašto? Jer su slavili tradicionalnu Misu i zaređivali po tradicionalnom obredu - to je bio njihov grijeh, što su bili vjerni Bogu, a ne revolucionarima koji su htjeli uništiti Crkvu.''
OdgovoriIzbrišiOvo je samo dio istine, činjenica je da je sam papa nudio nadbiskupu Lefebvreu mogućnost zaređivanja jednog biskupa, i da je u tom smislu sam Lefebvre prekinuo pregovore (iako mu je papa odbio prijedlog s imenima - evo ovdje potpunije o svemu od M. Daviesa: http://www.youtube.com/watch?v=9bmiAex-FFQ , od 1:19:30 nadalje, posebno 1:26:30) i išao po svojoj volji zarediti četvoricu biskupa. No problem je u tome što sspx nije ostao samo i isključivo na pozicijama pretkoncilske tradicionalne teologije, nego se morao suočiti s novim pitanjima u kojima je morao donijeti svoj stav. To je presedan; prije koncila nemamo izričite i jasne odgovore što i kako činiti u situaciji koja se kasnije javila (jasno, imamo približne tvrdnje na koje se tu poziva, ali mislim da je teško staviti ruku u vatru da bi recimo Garrigou-Lagrange, Tanquerey, Tromp i dr. baš posve odobrili ponašanje i stavove sspx-a, recimo kard. Siri to nije učinio) i u tom smislu pozicija sspx-a (u potpunosti) ne može biti legitimirana najvišim autoritetima, nego se radi samo o teološkom mišljenju koje ne može nikoga obvezivati. Govorimo ovdje naravno o prijepornim pitanjima kao što su obveza pohađanja nove mise i postojanje dopunske jurisdikcije za ispovijedi i ženidbe koju sebi prisvaja Bratstvo, tj. ono najosnovnije - radi li se o izvanrednom stanju gdje je takvo što moguće, i jesu li uistinu papa i biskupi 'moralno nedostupni' da bi to bilo nužno? Moje je skromno mišljenje da to ipak (unatoč svim nevoljama kojima svjedočimo) nije očito i da se pristalice takvog stava izlažu priličnom riziku. Jer, znamo koje su moralne posljedice - nedopušteno služenje mise (i uopće podjeljivanje sakramenata) po tradicionalnoj disciplini jest smrtni grijeh, a ako nema jurisdikcije, ispovijedi i ženidbe su nevaljane. Tako da to po meni neće biti riješeno dok se ne donese odluka na najvišoj razini.
A što se tiče: ,,dok se ne uredi njihov status tj. dok ne potpišu preambulu nisu puni članovi KC.'' - ovdje valja razlikovati pojedinačni status svećenika i biskupa Bratstva i status samog Bratstva. Svećenici i biskupi jesu puni članovi Katoličke crkve, iako samo Bratstvo ne djeluje regularno, tj., još uvijek su službeno pod suspenzijom (a takvo djelovanje, kako rekoh, nosi sa sobom moralne posljedice, osim ako nije uistinu opravdano riječ o izvanrednom stanju).
Finally FSSPX is entering Croatia. A moment of joy for myself. Hope to meet some of you in Zaitzkofen this year during the consecration of Igor M. – a first Croatian FSSPX priest ever.
OdgovoriIzbrišiBlessings to Mateo, you do a good piece of work in explaining! The main problem is not the mass but the doctrine. BTW, Sometimes it is better to have the mass of all times in hotel lounge than to have it in the church where some have the Communion in hand, dropping pieces of it on the floor (the whole Christ in each) and then stepping on the Saviour..
May God Bless you all!
In Christo et Maria
Daniel, češki Hrvat
REX!
Thank you, Daniel, God bless you too.
IzbrišiActually, Abbe Igor is still a few years from being ordained.
As for having the Mass in a hotel, you know we are not welcome in the churches. It does not matter. I remember the words of Saint Athanasius to faithful Catholics amidst the Arians:
"May God comfort you... For they hold the places, but you the Apostolic Faith... For the truth of things is judged..."
The FFSPX is secure in the Truth because it seeks only to do, to say, to believe what the Church has always done, no more, no less.
Deo gratias!
I thought he is the one to be ordained this year too. Never mind, the celebration itself is breath taking, hope to meet some of you anyway. (Or at least a certain Croatian prelat :-) )
IzbrišiIn our city we have the mass in lounge as well. That´s not important and in fact it is a kind of symbol - we are back in "catacombs".
If any help or advice I can provide is needed, just ask Toma for my e-mail contact.
Anyway you are invited to http://rexcz.blogspot.com
Keep on fighting!
Živjela Hrvatska!
Daniel
Daniel, I couldn't find an e-mail contact on your web-page; could you please post it here, I would have few questions for you. Thank you, God bless!
IzbrišiDok god biskupi gaje neprijateljstvo prema tradicionalnoj Misi i Tradiciji općenito (a takav je slučaj i u nas i u svijetu), dok god dopuštaju da modernizam hara nesmetano i uništava duše, i pogotovo dok ostaju pokrovitelji tog modernizma, i sami modernisti, a neki i otvoreni heretici, dok je god tako ne može se reći da nismo u stanju potrebe, tj. izvanrednom stanju.
OdgovoriIzbrišiMožda danas većina vjernika računa da je normalna situacija da se biskup ponaša kao pasivni promatrač i da dopušta ili podupire liberalne snage, ali to nikad prije nije bio slučaj jer su biskupi uvijek bili čvrsti branitelji vjere.
Da pokažem koliko je ozbiljno ovo o čemu pričamo, sjetite se pape Honorija i razloga zašto je bio anatemiziran.
Iz pisma pape sv. Lea II.:
"Anatemiziramo izumitelje ove nove greške, tj. Teodora, Sergija, ... i također Honorija, koji nije pokušao posvetiti ovu Apostolsku Crkvu učenjem apostolske tradicije, nego je profanom izdajom dopustio da se njezina čistoća uprlja." (Catholic Encyclopedia: Pope Honorius I)
Dakle, činiti one stvari koje sam nabrojio u prvom paragrafu je vrlo ozbiljna stvar.
Da biskup (ili papa) progovori i osudi modernizam, većina vjernika bi ga poduprla, pogotovo u našim krajevima, gdje postoji duboka odanost biskupu i papi.
Ali, nažalost, kao što je prorekla Gospa u Quitu (Ekvador) još početkom 17. st., u proročanstvima (potvrđena i priznata od Crkve) za koje je rekla da se odnose na naše vrijeme:
"U ovom vremenu najveće potrebe za Crkvu, oni koji trebaju progovoriti šutjet će."
Uistinu, ako sada nije izvanredno stanje, onda ga nikad nije ni bilo u povijesti Crkve.
Međutim, znamo iz povijesti da ga je bilo za vrijeme arijanske hereze, kad je sveti Atanazije putovao po svijetu utvrđivajući braću u vjeri, izvršavajući ono što nisu činili oni koji su bili odgovorni, koji su dopuštali i priznavali arijansku herezu.
Danas imamo gotovo istu situaciju, i blagopokojni Mons. Lefebvre i Bratstvo su činili i čine isto ono što je činio i sv. Atanazije - utvrđuju braću u vjeri, okruženi silni herezama.
Sv. Atanazija su izopćili i osudili zato što nije htio prihvatiti novi smjer Crkve (arijansku herezu), isto se dogodilo i događa i s blagopokojnim Mons. Lefebvrom i Bratstvom sv. Pija X.
Kad se Crkva oporavila od arijanske šizme i hereze, sv. Atanazije je kanoniziran i jedan je od 30 doktora (naučitelja) Crkve.
Argument g. Matea počiva na tvrdnji da je danas u tijeku tzv. "status necessitatis" odnosno "izvanredno stanje potrebe" unutar Crkve.
OdgovoriIzbrišiDakle dokrtina FSSPX počiva na novoj dogmi koju su oni donijeli i koje se bez mogućnosti ikakve kritike i zdravog prijepora drže, a to je da je hijararhijska-službena crkva, tzv. Rim, zadojen modernizmom u svojoj biti, odnosno da je poslušnost Papi i biskupima opasna jer vodi u gubitak vjere a to znači i spasenja duše.
Tako radikalan zaključak jednostavno nije prihvatljiv jer to stanje potrebe jednostavno nije na snazi. Niti jedan dokument Katoličke Ckrve nije suprotan nauku Biblije i Tradicije. Sveti Otac nite jednim svojim činom ne sablažnjuje stado vjernika.
To doduše ne znači da crkva nije pod utjecajem modernizma i da je širom crkve rasprostranjen problem krivih nauka, ali to je nešto sasvim drugo od toga da se odmah drži da je "izvanredno stanje" u kojem netko (FSSPX) sebi daje pravo da se postavlja na katedru prosuditelja pravovjernosti.
Usporedba sa vremenom sv. Atanazija ne stoji zato što je sv. Atanazije vojevao protiv hereze Arija koji je negirao božanstvo Isusa Krista. Tako što, koliko ja znam Papa i biskupi u zajedništvu s njime, ne čine.
Iz pouzdanih izvora znam da je FSSPX, premda bogat vrlo kvalitetnim ljudima, požrtvovnim i vjernim svećenicima i redovnicima, u velikom problemu po pitanju ujednačenih stavova pojednih članova čak i među četvoricom biskupa (od kojih je jednom glavni poglavar družbe zabranio javno djelovanje), pitanju oholosti i mesijanizma, pitanju poslušnosti i svjedočanstva života svojih članova.
Onima koji idu na sv. Misi u hotel iz bilo kojeg razloga, ne savjetujem da se pričešćuju.
p.s.
Mateo, ako baš hoćete, doktrina o punom ili nepotpunom jedinstvu je od Sv. Tome Akvinskog.
Mjerim pokrete po poslušnosti Crkvi. Ako biskup Uzinić nije obaviješten i nije odborio, preporučam da se ne dolazi.
OdgovoriIzbrišiZasto biskup Uzinic? Dogadjaj se organizira u Zagrebu, pod jurisdikcijom zagrebackog nadbiskupa...
IzbrišiMoram priznati da se ni meni to ne svidja. Onog trena kad se pocne zaobilaziti mjesnog biskupa i nijekati njegovu zakonitu vlast na podrucju biskupije... nije dobro.
Hotel Dubrovnik u Zagrebu.
IzbrišiAha, to je dakle bila šala..
Izbrišibože koji rasprava samo rasprava rasprava rasprava na raspravu i nikad kraja... nikakva pozitivna vibra ne vlada, osjeca se sumornost i gusenje u prsima sad ili je to do klime ili cega vec... ponasanje na razini male dice u vrticu... ''uciteljice zasto nesmi ovo zasto ne ovo''... papa ovako, biskup onako ovi reka ono ovi reka ono mos se pricestit nesmis se pricestit... ima li tome kraja... cast papi i biskupima sve to stoji, no jel ikad se iko vodio onako kako ga srce vodi. ima li ovdi itko svoje ja. nekad u zivotu budemo povridjeni, ogadjeni, otkad je ljudskog roda take stvari se dogadjaju... ali opet kad tad ako tu osobu ili zanimanje volimo prigoriš sve, nije ti ništa bitno, budeš s tom osobom ili radiš neko zanimanje pa taman da ti je u njemu progorčan put i trpiš svakojake patnje... sve je borba... probleme na stranu, nek se bave vise instanece s tim... ovdi je odma prvi komentar osvanio mogu li se pricestit... nebi da u zg nema crkava i misa pa ako ovde se i ne zeli pricesti, nebi da nema mista i vrimena kad ce... EKIPA JE DOŠLA, SVAKA IMA ČAST TRIBALI SU I PRIJE... KO VOLI NEK IZVOLI, KOME SMETA IMA ŠIROKI SPEKTAR U GRADU ZAGREBU OD GITARICA, PADAVIČARA PA DO ONIH MANJE I VIŠE KONZERVATIVNIH... NEKA VLADA NAČELO DEMOKRACIJE... KAD MOZE ''SEKTA'' TAIZE VERGLAT SVOJE ŠEME MOZE UVELIKE I OVA BLAGOSLOVLJENA ORGANIZACIJA U SKROMNOJ DVORANI MISU IMAT. JA SAM KARTE ZA AVION UZEO I POTEGNUT ĆU DOBAR PUT TAJ DAN. IMAM HRABROSTI REĆ DA ČU SE PRIČESTIT I SRITAN SAM RADI TOGA, JEDVO ČEKAM. TAMAN DA ZNAM DA ĆU U PAKLU IZGORIT TRIBA IMAT HRABROSTI ZA NEKI IDEAL ŽIVIT I UMRIT...al gospodine ako nabezakonja budes gledao sam ces se po raju setati...samo skidanje ekskomunikacije je jedno veliko ''oprostite mesje falili smo''. savjest neda mira... dragi ''mesje''(neda mi se pisat vadit rijecnik FRANCUSKOG)jedno veliko hvala, nadam se da ces bit santo subitto...
OdgovoriIzbrišitaman da znam da ću u paklu izgorit triba imat hrabrosti za neki ideal živit i umrit.
OdgovoriIzbrišiMisliš vjerojatno na gorenje na lomači na ovome svijetu, a da budeš nagrađen u raju. Sumnjam da bi radio nešto zbog čega znaš da ti se pakao sprema.
+ Pozdrav u Kristu
to san upotrjebio samo figurativno, gorim vec odavno na ovom svitu, no nesmeta... kico slabinac ima lipu pismu ''nije moja dusa prazna'' i nije... sta se tice raja ne razmisljam jos o tome, ako zasluzim... valja jos kuburit i borit se...
OdgovoriIzbrišiNema nikakva zla prisutstvovati misi SSSP-a kao što nema zla prisutstvovati Pravoslavnoj Liturgiji. Status SSSP-a je sličan statusu raznih kršćanskih zajednica koje su tijekom povijesti "odijeljene od punoga zajedništva Katoličke crkve, ponekad ne bez krivnje ljudi s obiju strana", kako naučava Dekret o Ekumenizmu, br.3.
OdgovoriIzbriši"Odijeljene od punoga zajedništva" ne znači potpuno odijeljene: sve su odijeljene zajednice zadržale nešto, i to je što ukazuje na stupnjevito pritjelovljenje Katoličkoj Crkvi. U onoj mjeri u kojoj SSPX dijeli vjeru, život i bogoštovlje Crkve, u toj mjeri su pritjelovljeni Crkvi. Inače nisu. Ova načelo je osnov na kojemu je dopustivo u izvanrednoj situaciji primiti od njih sv. Pričest.
Pričestiti se je znak punoga zajedništva. Ako to zajedništvo ne postoji, primanje Pričesti je krivi znak suprotan biti euharistije. Svećenici SSPX-a, na pr. ni u kojem slučaju ne bi primili Pričest na NO misi, i savjetuju tako vjernike. Zašto? Jer nisu u punom zajedništvu s Crkvom, u kojoj je NO redoviti oblik mise. Zbog istih se razloga Katolik ne bi smjeo pričestiti na SSPX misi.
Zbog istih razloga ne smijemo primiti Pričest u Pravoslavnoj crkvi
i zbog istih razloga Pravoslavni svećenik ne smije pričestiti Katolika. Njihova vjera u Euharistiju je ista kao i naša.
Naravno, ovo se odnosi na normalne okolnosti. U izvanrednim situacijama pastoralna potreba može zahtijevati da se duhovnom dobru pojedinca smije dati veća težina nego znaku zajedništva, pa tako Katolik smije primiti Pričest u svim odijeljenim Istočnim Crkvama, pa tako i na SSPX misi.
Ova usporedba vjernih katolika s grko-istočnim raskolnicima i hereticima je za moderniste komodna propaganda. Modernisti bi najviše voljeli da izbace Bratstvo iz Crkve, valjda računaju, sad mi upravljamo s crkvenim institucijama, amo se riješit sluga prošloga gospodara. Zasad im Rim još nije potpuno ispunio želju pa zato maštaju.
IzbrišiAli Bog sve vidi. Presudio je i arijancima, presudit će i njihovim modern(ističk)im nasljednicima.
Naravno da razlog što svećenici Bratstva i vjernici koji ih podupiru ne idu na novu Misu nije to što ne priznavaju nekakvo zajefništvo, nego zato što znaju da je nova Misa opasna i štetna za vjeru, da sadrži dvosmislenosti, da potiskiva dogme, da je protestantizirana i osiromašena, te da te stvari u njoj vrijegjaju Boga.
Taj razlog je i zašto većina svećenila iz drugih tradicionalnih instituta ne želi služit novu Misu.
Razlika je što Bratstvo to otvoreno kaže i upozorava vjernike.
P.S. Za one koji nisu čuli, po Tradiciji i nauci koja seže do apostolskih vremena (tako kaže i sv. Jeronim u Epist, xv, 2), sudjelovati na liturgiji grko-istočnih i protestantskih raskolnika i heretika je svetogrgje i smrtni grijeh.
IzbrišiU doba sv. jeronima nije bilo pravoslavaca. Ne bih se složio da je to smrtni grijeh, eto i papa se bratski susreo s carigradskim patrijarhom i prisustvovao pravoslavnoj liturgiji, a ja ne smatram da su SSPX-ovci veći katolici od pape Benedikta XVI. On je moj papa i moj poglavar i nikakvo dovođenje u pitanje ili sumnju njegovog autoriteta ne prihvaćam. Na kraju krajeva on je svoju ozbiljnost i vijernost tradiciji pokazao i samom željom i nastojanjem da se SSPX uključi u potpuno zajedništvo s Crkvom. Ne trebam ni spominjati kolke je kritike dobio zbog toga, čak i od mnogih kardinala. Njegovo nastojanje da se bar započne s ispravljanjem mnogih devijacija i grešaka koje su nastale u Crkvi nakon II vatikanskog koncila su zaista hvale vrijedne.
IzbrišiŠto se protestanata tiče s njima nas zaista dijeli jedan veliki jaz, opasan i teško premostiv.
Naglašavam da pričest ne bih uzeo ni u jednoj zajednici koja nije u potpunom jedinstvu s Katoličkom Crkvom, ne bih ni od pobunjenih hercegovačkih ex-fratara, kao što ne bih ni od svećenika SSPx-a sve dok ne urede svoj kanonski status.
Ponavljam da se svim srcem nadam i molim za to da odgovor na preambulu bude pozitivan i da ovi hanskungovci i ultramodernisti oko nas jednom za svagda začepe usta. SSPX ima šta pružiti Crkvi, a to može samo unutar Crkve i u zajedništvu s njom nikako izvan nje.
Prema uputstvima Sv.Stolice, dozvoljeno je pod izvjesnim uvjetima - nađete se na pr. na smrtnoj postelji negdje u Grčkoj ili Sibiru - zamoliti pravoslavnoga svećenika za Ispovijed, Pričest i Sv.Pomazanje. Katolik nikako ne bi smio otići Kristu na sud, ako se odbio s Njim pomiriti i primiti Ga u Pravoslavnoj Crkvi, a nije mogao doći do Katoličkog svećenika. Naravno, ako je svećenik voljan da mu podijeli sakramente: razne Pravoslavne Crkve različito postupaju u ovim slućajevima, pa ne smijemo biti nasilni. - Isto tako, Katolički svećenik smije dati sv. Pričest Pravoslavnome vjerniku, opet pod određenim uvjetima. - Potanja uputstva su u Ekumenskom Direktoriju i Kanonskim zakonicima. Ista su uputstva za stare Istočne Crkve: Asirska ("Nestorijanska", premda više nema veze s nestorijanizmom), i "Monofizitske"(premda više to nisu): Armenska, Sirijska (Jakobitska), Koptska, Etiopska i njihovi ogranci. A strožija za Protestante koji nemaju ovih sakramenata. Katolički svećenik smije u nekim okolnostima podijeliti sakramente pojedincima, koji vjeruju u sakramente u Katoličkoj Crkvi.
IzbrišiUz ovu ispravku slažem se s Vama.
Što se tiče sudjelovanja u Pravoslavoj misi ("Liturgiji")bez primanja sakramenata, nema u njoj ništa što bi bilo pozitivo protukatoličko, pa smijemo sudjelovati. Doduše ne ispunjavamo blagdansku kanonsku obvezu, pa to trebamo učiniti u Katoličkoj Crkvi, bilo Rimskoj (Latinskoj) bilo
Istočnoj. Ali ipak, Pravoslavna Liturgija je tako veličanstvena, da od nje možemo izvući samo veliku duhovnu korist.
Naravno, sve je ovo Anathema s Lefebvreovskog stajališta, ali to - u ovome slućaju - nije Katoličko stajalište.
Tradicionalna latinska misa u hotelu i još u hotelu s masonskim znakom.
OdgovoriIzbrišiVau, kakav argument.
IzbrišiMožda će prije izmoliti egzorcizam na staroslavenskom http://www.croatianhistory.net/gif/knj-3.jpg
IzbrišiMihovile, ne može se baš ići prema stvaranju paralela jer se pravoslavne Crkve vrlo jasno nalaze u šizmi i herezi, odatle što odbacuju papin primat i nezabludivost, dok su svećenici sspx-a puni članovi Katoličke crkve koji vjeruju sve što je oduvijek vjerovala Katolička crkva i papin primat jasno afirmiraju, uz razliku što nemaju ovlast vršenja svećeničke službe. Usporedbe radi - da neki svećenik recimo odluči otići iz sspx-a normalno bi kao katolik mogao pristupati sakramentima u Crkvi, dok pravoslavac to ne bi mogao nego bi trebao tražiti prihvat u Crkvu i tek nakon službenog primanja i polaganja ispovijesti katoličke vjere mogao pristupiti oltaru. Dakle fundamentalno različita situacija. I postoji razlika s obzirom na pristup sakramentima za katolika kod pravoslavaca i sspx-a - u prvome slučaju se doista mora raditi o izvanrednoj situaciji (da nema dostupno bogoslužje koje se vrši u jedinstvu s Crkvom) i situaciji u kojoj će se izbjeći pogibelj sablazni i indiferentizma, dok u drugoj odgovor kardinala Hoyosa uopće ne spominje taj uvjet - dakle svatko može normalno ići na mise sspx-a i primati pričest kao drugu opciju uz novus ordo, uz uvjet da se to ne čini u nakani odvajanja od zajedništva s papom.
OdgovoriIzbrišiZvone, pravoslavci nisu u herezi, nego u šizmi. Protestanti su u herezi.
IzbrišiPravoslavci jesu u herezi. Ako pogledas definiciju krivovjrnika (=heretika) u KKP ili KKC, vidjet ces da je krivovjernik onaj koji, nakon krstenja, uporno nijece ili sumnja u neku objavljenu istinu. Pravoslavci nijecu ili sumnjaju u vise objavljenih istina (Marijino bezgresno zacece, Marijino uznesenje, papin primat nad univerzalnom Crkvom, papina nezabludivost kada govori ex cathedra, filioque...), dakle heretici su.
IzbrišiZvone, trebali biste naći odgovor već u prijašnjem komentaru. Pa imate u Humani Generis i LG da je za puno zajedništvo potrebno zajedništvo ne samo u nauku već i u upravi i bogoštovlju. Međutim ni u nauku SSPX nisu u zajedništvu: NE “vjeruju sve što je oduvijek vjerovala Katolička crkva” jer bi onda prihvatili i nauk najvećeg sabora u povijesti, i sv. Otac ne bi s njima imao problema.
IzbrišiLG 14: “Potpuno se pritjelovljuju društvu Crkve oni koji, jer imaju Kristova Duha, prihvaćaju njezino cjelovito uređenje i sva u njoj ustanovljena sredstva spasenja te se u njezinome vidljivorn ustrojstvu – s vezama ispovijedanja vjere, sakramenata, crkvene uprave i zajedništva – združuju s Kristom, koji njome upravlja po vrhovnome svećeniku i biskupima.“
Što se tiče primanja sakramenata uspredba Vam nije prikladna, jer su svećenici SSPX kršteni u Katoličkoj Crkvi prije pristupanja SSPX-u. U Vašemu bi se primjeru takav svećenik pokajao i ispovjedio zablude; radilo bi se o grijehu katolika koji se nije ispisao iz pripadništva Crkvi.
Međutim, kad već pravite usporedbe, današnji Pravoslavci nisu prekinuli zajedništvo s Katoličkom Crkvom, pa se na njih ne primjenjuju kanoni o šizmi i herezi.
UR 4: „U toj jednoj i jedincatoj Božjoj Crkvi ...u kasnijim su... stoljećima nastale .... nesuglasice i znatne su zajednice odijeljene od punoga zajedništva Katoličke crkve, ponekad ne bez krivnje ljudi s obiju strana. A oni koji se sada rađaju u takvim zajednicama i napajaju se vjerom u Krista, ne mogu biti optuženi za grijeh rastavljenosti i Katolička ih crkva grli bratskim poštovanjem i ljubavlju. Oni, naime, koji vjeruju u Krista i na pravi su način kršteni, postavljeni su u neko, iako ne i savršeno, zajedništvo s Katoličkom crkvom.“
Tvrdnja da su „ODIJELJENE OD PUNOGA ZAJEDNIŠTVA Katoličke crkve“ ne smije se shvatiti kao da se radilo o PUNOM ODJELJENJU. UR nastavlja: „Oni, naime, koji vjeruju u Krista i na pravi su način kršteni, postavljeni su u NEKO, IAKO NE I SAVRŠENO, ZAJEDNIŠTVO s Katoličkom crkvom.“
To je nauk Crkve koji obvezuje našu savjest.
Što se tiče izjave kardinala Hoyosa ne radi se o službenome stavu Crkve. Službeni je tekst citiran u komentaru Tome Blizanca, ali i taj tekst je službeni odgovor samo na privatno pitanje. Tko je pitao? Netko tko je dao na znanje da će na tu misu ići bez obzira na odgovor, ili netko čija će odluka ovisiti o odgovoru.
Česta je naime praksa duhovnih savjetnika da ostavljaju grješnika u neznanju kad vide da bi priopćavanjem pune istine učinili materijalnog grješnika formalnim grješnikom.
Prema definiciji danoj u novom Katekizmu i u novom Kodeksu kanonskog prava, krivovjernik je osoba koja nakon krstenja uporno nijece ili sumnja u jednu ili vise objavljenih istina.
IzbrišiKako onda, po toj definiciji, pravoslavac nije heretik? Je li krsten? Da. Sumnja li ili nijece koju od objavljenih istina? Da. Dakle, heretik je.
Drugo je pitanje koliku krivnju prosjecni pravoslavac snosi za stanje u kojem se nalazi. O tome se moze raspravljati. Ali na pitanje jesu li pravoslavci heretici, postoji samo jedan tocan odgovor, a on glasi: da.
S druge strane, u koju to objavljenu istinu (dogmu, definiciju de fide) SSPX sumnja ili ju nijece? Alko ne sumnja i ne nijece ni jednu objavljenu istinu, onda - po gornjoj definiciji - nije u stanju hereze.
"Kako onda, po toj definiciji, pravoslavac nije heretik? Je li krsten? Da. Sumnja li ili nijece koju od objavljenih istina? Da. Dakle, heretik je."
IzbrišiIspustili ste riječ "uporno", koja je ključna, i koje stvarnost treba utvrditi (v. raspravu Hermes v. Orthodox, i moj upad s kanonon 751, Mar 21, u "Kraći i duži dojmovi") da bi primjena imala smisla. Hereza nije kongenitalna anomalija.
Čovjek ne može uporno nijekati objavljenu istinu ako ne zna da se radi o objavljenoj istini, a upravo to je stvarno stanje današnjega naraštaja Pravoslavaca. Da bi znali, nije dovoljo da čuju od nas, nego da ih Milost potakne da uvide, shvate kao istinu, ne samo kao nešto što mi vjerujemo da je istina. Na nama je da im pomognemo.
"Drugo je pitanje koliku krivnju prosjecni pravoslavac snosi za stanje u kojem se nalazi."
Pitanje mi se čini suvišnim ako je hereza krivnja po definiciji.
Najbolje je izbjegavati termine heretik/šizmatik jer mogu samo voditi u zabunu i imaju uvrjedljiv prizvuk. "Tradicionalisti" se s njima izživljavaju uvjereni da se time izdižu u ortodoksnosti iznad ostalih. V2 ih ne upotrebljava, i govori o odvajanju od punoga zajedništva, što odgovara stvarnome stanju, utvrđujući ne samo nedostatak nego i "ostatak", t.j. činjenicu da smo u zajedništvu u svemu osim onoga u čemu nismo.
"S druge strane, u koju to objavljenu istinu (dogmu, definiciju de fide) SSPX sumnja ili ju nijece?"
Deklarativno ni jednu, ali je u analizi njihovih stajališta i ponašanja moguće je utvrditi da uključno niječu dogmu o Primatu. Ali pustimo to. Katolička je vjera puno više od spiska dogmi (koje, uzgred, nikada nije napravljen) i to je ono u čemu SSPX "NE 'vjeruju sve što je oduvijek vjerovala Katolička crkva'". I to se odnosi na sadašnje njihovo stanje, stanje koje su sami izabrali; a ne na naslijeđeno stanje kao što je to slućaj s Pravoslavcima.
Ne slažem se ni najmanje s ovim što ste napisali. Evo samo par komentara:
Izbriši"Čovjek ne može uporno nijekati objavljenu istinu ako ne zna da se radi o objavljenoj istini, a upravo to je stvarno stanje današnjega naraštaja Pravoslavaca. Da bi znali, nije dovoljo da čuju od nas, nego da ih Milost potakne da uvide, shvate kao istinu, ne samo kao nešto što mi vjerujemo da je istina. Na nama je da im pomognemo."
-- Prema ovome onda ne bismo mogli reći ni za M. Luthera, G. Bruna ili H. Kunga da su heretici. Čovjek može biti u stanju nesavladivog neznanja, ali Pravoslavci nisu u tom stanju (kao ni nitko od nabrojane gospode). Sav nauk Katoličke Crkve im je dostupan, razrađen u skolastici do najsitnijih detalja, njihove zablude također su do detalja izložene i rastumačene (vidi npr. De errores Graecorum sv. Tome).
"Najbolje je izbjegavati termine heretik/šizmatik jer mogu samo voditi u zabunu i imaju uvrjedljiv prizvuk."
-- Ne slažem se, ni najmanje. Odakle taj strah da se stvari nazovu svojim pravim imenom. Ratzinger u knjizi-intervjuu Razgovori o vjeri govori upravo tome. Kako smo došli u vrijeme kada se termin "heretik" pripisuje srednjem vijeku, kao da je termin po sebi nadiđen. Budući papa dalje tumači da to nije tako, da je hereza stvarnost, i da heretici još uvijek postoje i da se s njima treba znati kao takvima odnositi. Dalje napominje da su dokumenti proizišli iz Koncila preuzeli pojmove "šizmatik, heretik, apostata" i ugradili ih i u Kodeks Kanonskog Prava i u Katekizam Katoličke Crkve. Dakle, ti pojmovi nisu nadiđeni i nužni su da bismo izrazili stvarnost kakva jest (tj. istinu).
"V2 ih ne upotrebljava"
-- Pa što onda? V2 ne upotrebljava ni Pitagorin poučak, znači li da je onda bolje o tome šutjeti? Uostalom, kao što sam napisao, dokumenti proizašli iz V2" (CIC, KKC) upotrebljavaju te pojmove. Dakle, njihova upotreba je i dalje aktualna, ma koliko modernisti htjeli da to nije tako.
"Katolička je vjera puno više od spiska dogmi..."
-- Slažem se. Katolička vjera je odnos, susret s osobom Uskrslog. Međutim, to nije razlog bjesomučnog pribjegavanja dvosmislenom govoru. Šizmatik, heretik, apostata - to su riječi koje su jasno definirane, koje imaju svoju svrhu, koje Crkva oduvijek upotrebljava (vidi npr. Tit 3,10) i ne vidim ni jedan razlog zašto bi ih nakon 2000 godina prestala koristiti, jer se netko može naći povrijeđen.
Gospodine Luka, žao mi je što kasnim, ali nije moglo biti drugčije: imao sam vremena samo za jednostavne ili kratke komentare, a Vaš je zahtijevao više.
IzbrišiAd "Čovjek ne može uporno nijekati objavljenu istinu ako ne zna da se radi o objavljenoj istini, a upravo to je stvarno stanje današnjega naraštaja Pravoslavaca.” Vaše primjedbe pod 1,2,3:
(1)“Prema ovome onda ne bismo mogli reći ni za M. Luthera, G. Bruna ili H. Kunga da su heretici." Naravno, ako ne znaju/nisu znali da niječu objavljenu istinu. Striktno govoreći, samo Bog zna što su oni znali ili nisu znali. Crkva može samo procjeniti na temelju pristupačnih znakova, i proglasiti ih hereticima u kanonskome smislu, radi zaštite vjernika . Ali mi pojedinci nismo za to ovlašteni. Osim toga otac Kung nije uopće proglašen heretikom, pa je uvreda govoriti o njemu kao da jest.
Međutim, predmet je rasprave današnji naraštaj Pravoslavnih vjernika koji su naslijedili, ne odabrali, svoj status, pa primjeri Luthera , Bruna i Kunga t.j. primjeri katolika koji su upali u zabludu, nisu relevantni.
Osim toga, Crkva nikada nije proglasila ni Pravoslavne vjernike ni njihovu Crkvu heretičkima. Naprotiv, navod iz UR 3, v. dole pod Ad C ukazuje da nisu. Ako ustvrdimo da jesu opet se radi o uvredi.
(2)"Čovjek može biti u stanju nesavladivog neznanja, ali Pravoslavci nisu u tom stanju."
To samo Bog zna. Nismo pozvani da sudimo, nego upozoreni da ne sudimo.
(3)“Sav nauk Katoličke Crkve im je dostupan, razrađen u skolastici do najsitnijih detalja, njihov zablude također su do detalja izložene i rastumačene (vidi npr. De errores Graecorum sv. Tome).”
Dio odgovora, u anticipaciji ovakve primjedbe, je u trećemu odjeljku Apr 27, u 8.52 AM.
Dodajem: Postavimo se u situaciju dvojice iskrenih Pravoslavnih vjernika iste naobrazbe i teološkoga znanja kao što je naobrazba i teološko znanje dvojice iskrenih Katolika.
Zašto bi uopće ta Pravoslavna dvojica trebali biti zainteresirani za katolički nauk, koji je po njihovoj predaji – ukoliko se protivi pravoslavnom nauku – zabluda, drugim riječima: zašto mi ne be proučavali pravoslavni nauk i uvidjeli naše zablude. Po njihovoj predaji Pravoslavna je Crkva jedina i prava Crkva Kristova; u kontinuitetu s Pracrkvom; Crkva koja je jedina sačuvala nepatvorenom izvornu Poruku; samo je ona sakramenat spasenja u kojem su i od kojega su svi sakramenti; ima veličanstvenu Liturgiju. Katolička se Crkva odvojila, iskrivila Poruku, i nema sakramenata, a njena misa, tradicionalna a da ne govorimo o novoj, je inferiorna njihovoj. Današnji je naraštaj Pravoslavaca izrastao u toj predaji, uvjeren da je autentična, i nema razloga da se bavi našom. Oni nisu zainteresirani za detalje skolastike a još manje za “errores Graecorum sv. Tome”, o kome kažu neki da nije znao – Grčki.
Drugi dio slijedi.
Ad "Najbolje je izbjegavati termine heretik/šizmatik jer mogu samo voditi u zabunu i imaju uvrjedljiv prizvuk." Pišete: “Odakle taj strah da se stvari nazovu svojim pravim imenom.”
IzbrišiNe radi se o strahu pred pravim već krivim i uvrjedljivim imenom, imenom koje je k tome još i neprikladno jer Pravoslavne strpava u isti koš s kršćanima s koji imaju malo zajedničkoga i s njima i s nama. To što su nazivi prisutni u Kanonskome zakonu i KCC, nikako ne znači da se mi laici smijemo s njima razbacivati: do crkvenih je vlasti, a ne do nas, da proglasi nekoga krivim, tim više što se radi o teškim prijestupima.
O Ratzingeru: trebao bih citate i kontekst jer knjigu nemam i nisam je čitao. Ali bi nam možda najbolji vodič bila informacija o učestalosti s kojom je Ratzinger de facto upotrebljavao te nazive dok je bio biskup u Bavarskoj ili gdje već, pa pročelnik CDF-a, i sada Papa. Možda učestalost upotrebe tih naziva u ovome Blogu od osnutka nadilazi učestalost u crkvenim dokumentima u prethodnih 100 godina?
Ad "V2 ih ne upotrebljava"
V2 ne samo da ne upotrebljava te nazive općenito, nego ih izbjegava u kontekstu u kojemu bi u načelu bili relevantni, ne bi bili “bez veze” kao što bi bilo s Pitagorinin poučkom. Ali ih Crkva očito smatra neprikladnim, i govori o zajednicama koje su “odijeljene od punoga zajedništva Katoličke crkve, ponekad ne bez krivnje ljudi s obiju strana. A oni koji se sada rađaju u takvim zajednicama i napajaju se vjerom u Krista, ne mogu biti optuženi za grijeh rastavljenosti i Katolička ih crkva grli bratskim poštovanjem i ljubavlju“ (UR 3).
U nastavku (isto): „Dakako, zbog razilaženja koja na razne načine vladaju između njih i Katoličke crkve, kako u doktrinarnim, a katkad i u disciplinskim pitanjima, tako i pogledom na ustrojstvo Crkve, punom se crkvenom zajedništvu protive ne male a katkad i teže zapreke, koje ekumenski pokret nastoji prevladati.“
Dalje (isto): “Pa ipak, od nas odijeljena braća – bilo pojedinci bilo zajednice i njihove Crkve – ne uživaju ono jedinstvo što ga je Isus Krist htio darovati svima onima koje je preporodio i suoživio u jedno tijelo i u novost života, a što priznaju Sveta pisma i časna crkvena predaja.
Jer samo se po Katoličkoj Kristovoj crkvi, koja je opće pomagalo spasenja, može postići sva punina spasonosnih sredstava. Vjerujemo, naime, da je samo apostolskome zboru na čelu s Petrom Gospodin povjerio sva dobra Novoga saveza radi uspostave jednoga Kristova tijela na zemlji; njemu se potpuno trebaju pritjeloviti svi koji već na neki način pripadaju Božjemu narodu.“
I ovo (br 4): „Pod 'ekumenskim pokretom' shvaćaju se djelatnosti i pothvati koji se u skladu s različitim potrebama Crkve i okolnostima vremena pokreću i usmjeruju prema promicanju jedinstva kršćana; to su prije svega svi napori da se uklone riječi, sudovi i djela koji po pravednosti i istini ne odgovaraju stanju odijeljene braće te tako otežavaju njihove uzajamne odnose.“
Ništa bitno nije u ovim citatima prešućeno; sve je istinito, izneseno na svima najprihvatljiviji mogući način a bez kompromitiranja vjere, i dok druge Crkve i zajednice mogu neke tvrdnje odbaciti, nijedna se ne može potužiti na odbojni i uvredljivi ton.
Bio sam na Uskrs na Pravoslavnoj Liturgiji. Na kraju je Mitropolit čestitao svojim vjernicima i svim kršćanima. Priopćio je da je za naš Uskrs uputio čestitke našim biskupima i da su svi odgovorili. To je primjer kako trebaju postupati svi koji se smatraju Kristovim sljedbenicima.
Kraj slijedi
Ad : "Katolička je vjera puno više od spiska dogmi..."
IzbrišiVi: “Slažem se. Katolička vjera je odnos, susret s osobom Uskrslog.”
Nesporazum. Radilo se o usporedbi Pravoslavnih i Lefebvreovaca. Moja je tvrdnja da su nam Pravoslavni bliži usprkos nekoliko dogmatskih razlika, jer sadašnji naraštaji Pravoslavnih vjernika i nas Katolika žive od vjere svojih predaka a ne od međusobnih optužbi za nevjeru. Je li Majka Božja bezgrješna od začeća ili se rodila bezgrješna uistinu nema nikakva utjecaja na vjeru pojedinaca, Pravoslavni se ne suprotstavljaju Katoličkome Učiteljstvu već slijede svoje Učiteljstvo.
Lefebvreovci su, s druge strane, izrasli iz suprotstavljanja Učiteljstvu i time nagrizaju, u dušama onih koji im nasjedaju, same temelje Katoličke vjere. Nije sve u spisku dogmi koje nominalno prihvaćaju, jer je naša Katolička vjera ovdje i danas živi izraz nauka, bogoštovlja i života Crkve kao cjeline, od početaka do danas, a to se ne može zalediti i staviti na spisak.
Osim toga veliki se dio nauka prenosi iz naraštaja u naraštaj a da nikada nije, a možda će s vremenon biti, definiran, ili nikada ne će biti definiran, ali će uvijek ostati nauk Crkve; a Lefebreovci biraju od toga što hoće i neće prihvatiti, i to usporkos Učiteljstva, a ovisno o skladu s njihovim (naopakim) pojmom “tradicije”.
Gore sam rekao: “dogmi koje nominalno prihvaćaju”, je nije bez osnova tvrdnja da de facto ne prihvaćaju dogmu o Primatu; o čemu se lako može uvjeriti svatko tko prouči tu dogmu, utvrdi kako bi Katolik trebao postupati u skladu s njom, te usporedi s onim što Lefebreovci govore i rade.
KRAJ
sta se tice masonski znakova... đaval posebno mrzi latinski, kao i onaj ko ga je ukinuo... bas cool
OdgovoriIzbrišiZanimljivo! A latinski su govorili oni koji su Ga mučili i razapeli.
IzbrišiPodsjecam da bi svi trebali koristiti neko ime/nadimak u komentarima jer cim je vise od jedan anonimni komentator, stvara se zbrka.
OdgovoriIzbrišine znan ja barat sa ovon škatulon... to je najveći problem najraje bi je bacia u zid... ali po izražavanju zna se ko je... proba san stavljat odabirat ća već ne te nickove kompjuter oće ovo ono goni svoju priću, dere po svoju ka i ovi naši popi modernisti dojde mi ijadu puti da ga zahitin u zid i skršin... blažena makinja o' pisanja da se bar more ona utakat u telefon...
OdgovoriIzbrišipozdrav iz spliske podružnice
Mozes se jednostavno potpisat imenom ili nadimkom na kraju teksta, kao ja sada. Luka
IzbrišiAdministrator je uklonio komentar.
Izbrišiwow počeli smo se i vrijeđat...kad čovijek pokušava bit autoritativan zanimljiv, nastoji bit iznad svih pokušava podložit sve sebi al ne ide, taj isti koristi se metodama druga tita da ukloni ili omalovaži sve koji mu ruše kriterije. kad nemože vladat kako je zamislio onda svatko tko mu smeta je ovakav onakav i onakav, smeta mu te širi zlobne priče uokolo da uništi i nanese bol ma kolike god to imalo cijenu i posljedice. nebira sredstvo ljude ni cilj. no ti isti vrlo dobro zna da ide dobro uzvratit koje mu se za života učinilo nebi stigao uzvratit za da ima još pet života...
IzbrišiDruga titu je primio papa Pavao VI i ljepo su pričali na latinskom. Drug tito se u mladosti trudio obrazovati i tečno je govorio njemački, ruski i latinski, a natucao i engleski.
IzbrišiČuj ! na latinskom pričali!!! Jesu i kahvu popili? jole
IzbrišiJašta, služili i rahatlokum uz nju. :)
Izbriši"Pravoslavci nijecu ili sumnjaju u vise objavljenih istina (Marijino bezgresno zacece, Marijino uznesenje, papin primat nad univerzalnom Crkvom, papina nezabludivost kada govori ex cathedra, filioque...)"
OdgovoriIzbrišiPravoslavci vjeruju u temeljne istine vjere kao i katolici. Samo što je to kod njih drukčije definirano, ili bolje rečeno uopće nije definirano baš kao i npr. dogma o Uznesenju Marijinu, ta je dogma tek donešena 1950., ali ne znači da se i prije nije u nju vjerovalo. Tako i pravoslavci vjeruju u Prečistu Bogorodicu, Marijino Uznesenje,itd. A i filioque je samo razlika u semantici. Razlika je što su katolici uglavnom nakon velike šizme određene dogme detaljnije razradili, a pravoslavci nisu.
Ovo nema smisla. Definicija je jasna: heretik je krstena osoba koja nakon krstenja uporno sumnja ili nijece jednu ili vise objavljenih istina. Objavljena je istina da je papa nezabludiv kada govori ex cathedra. Objavljena je istina da se papin primat odnosi na cijelu Crkvu. Te istine pravoslavci NIJECU, dakle heretici su.
IzbrišiSto se tice marijanskih dogmi (zadnje dvije) vecina pravoslavaca prema njima izrazava sumnju i opcenito smatraju da je dozvoljeno u njih sumnjati. Oni prema tome SUMNJAJU u objavljenu istinu. Dakle, heretici su.
U Filioque ne zelim ulaziti, ali to je puno puno vise od puke semantike, a tice se same naravi Trojedinoga Boga kojemu se valja klanjati u Duhu i Istini. Reci da Duh Sveti izlazi samo iz Oca, a ne i iz Sina, je zabluda protivna objavljenoj istini. Dakle, hereza.
To je kao da kažete da je razlika izmegju bijele i crne to što je crna boja samo malo tamnija od bijele.
OdgovoriIzbrišiNije to baš tako. No, dobro to su pitanja duboke teologije. Treba imati na umu da je Istok oduvjek imao neke svoje specifičnosti u odnosu na Zapad, kao i Zapad u odnosu na Istok. Istok nije imao skolastiku gdje je sve trebalo detaljno analizirati, objasniti, uvrstiti, itd. Istočna je duhovnost više isihistička. Npr. pravoslavci nisu točno definirali Čistilište, ali se ipak mole i služe Liturgiju za duše pokojnih, što znači da vjeruju da se duša i nakon smrti može "otkupiti", što podrazumjeva da vjeruju da postoji mjesto iz kojeg duše mogu preći u raj, no oni to nisu točno definirali i nazvali čistilište, itd. itd. Ne može se zahtjevati da Istok odmah preuzme sve od Zapadne crkve, to je se, više - manje, bilo činilo Unijom, ali se Unija više ne smatra načinom ujedinjenja.
OdgovoriIzbrišiMladen
Slažem se, vjera ne ovisi o riječima i načinu na koju je izražavamo. Apostoli također nisu koristili skolastičku i helenističku terminologiju, ali su ipak na intuitivan način vjerovali u sve dogme. Uostalom, dogme su samo izričaji nekih objavljenih istina koje smo primili od apostola i onda uobličili jezikom koji nam je u tom trenutku bio najprimjereniji (a to je najčešće bio jezik helenističke filozofije). U tom smislu se razlikujemo od Istoka, jer su oni koristili drugi jezik, a komunikacija je bila blokirana. Primjer sa Čistilištem je izvrstan - ista vjera izražena različitim jezikom.
IzbrišiMeđutim, postoje stvari koje nadilaze samo jezične i izražajne razlike. Postoje vjerske istine koje kod pravoslavaca nisu zastupljene ni u jednom obliku. Što nije čudo, tisućljetna odvojenost od Petra mora rezultirati korozijom vjere, ma koliko toga imali zajedničko. Nažalost, postoje vjerske istine u koje pravoslavci sumnjaju, postoje i one koje eksplicitno niječu. I zbog toga su trenutno u stanju hereze. Nadamo se i molimo da će se to, sada kada su kanali komunikacije otvoreni, promijeniti. Na njihovo spasenje i veću slavu živoga Boga.
Tako da mi sa pravoslavcima djelimo jako puno toga zajedničkog, ali i dalje postoje doktrinarne razlike koje se ne mogu ignorirati, jer su stvarne i nisu samo pitanje jezika i semantike.
Koliko ja znadem u Zakonu piše ovo
OdgovoriIzbrišiKan. 1331 - § 1. Izopćenomu je zabranjeno:
1. svako služiteljsko sudjelovanje u slavljenju euharistijske žrtve ili u bilo kojim drugim
bogoštovnim obredima;
2. slaviti sakramente ili blagoslovine i primati sakramente;
3. obavljati bilo koje crkvene službe ili služenja ili zadaće ili vršiti čine upravljanja.
Oni(FSSPX) više nisu izopćeni,odnosno ekskomunicirani jer su ekskomunikacije službeno dignute sa njih te stoga ove kazne prestaju. Oni jednostavno čekaju da se njihov kanonski položaj uredi(dok ujedno sa Svetom Stolicom raspravljaju o nekim doktrinarnim pitanjima koja im postavljaju kao uvjet stjecanja određene kanonske strukture).
Što se tiče Drugog Vatikanuma, sam Papa je otvorio javnu raspravu i kritiku na prošli Koncil tako da mislim da nema problema oko njihovog neprihvaćanja određenih dijelova Koncila koji su, prema njihovom mišljenju, u opoziciji sa neprekinutom Tradicijom i Učiteljstvom Crkve.
Pozdrav.
Resurrexit sicut dixit! Alleluia!+
Nisu izopćeni, ali postoji suspenzija a divinis. Don Ivan Grubišić također nije izopćen, već je suspendiran od strane svog biskupa i zabranjeno mu je slaviti sakramente.
IzbrišiOsobno smatram da svećenici SSPX-a ni po čemu ne zaslužuju biti suspendirani, a kamoli ekskomunicirani. Ali ja nisam ni zakonodavac ni papa. Stanje je trenutno takvo kakvo jest i sve što mogu je moliti da se promijeni, za dobro Crkve i spas duša.
Svećenici FSSPX nisu pod nikakvom suspenzijom niti kaznom!
IzbrišiKazna mora biti izrečena, kao što je ordinarij izrekao određenu kaznu don Ivanu Grubišiću, npr.
Također ni Bratstvo nije pod nikakvom kaznom!
Pod kaznom su bili samo četvorica biskupa zaređenih bez dozvole.
Dakle, nema govora ni o kakvoj herezi, šizmi ili bilo kakvoj kazni.
Jedino što Bratstvo nema kanonski status u Crkvi. A nadam se da će se to za koji dan riješiti. Jole
U redu, priznajem da je moguće da ja nešto nisam dobro shvatio. Ali zašto onda msgr Camille Perl kaže (Pontificia Commissio "Ecclesia Dei", N. 343/98, Rome, 27 October 1998):
IzbrišiWhile the priests of the Society of St. Pius X are validly ordained, they are also suspended a divinis, that is they are forbidden by the Church from celebrating the Mass and the sacraments because of their illicit (or illegal) ordination to the diaconate and the priesthood without proper incardination (cf. canon 265).
I opet, 2003:
The priests of the Society of St. Pius X are validly ordained, but they are suspended from exercising their priestly functions. (...) [T]his means that the Masses offered by these priests are valid, but illicit i.e., contrary to the law of the Church.
Da li Pontifikalna komisija Ecclesia Dei namjerno laže ili ne zna o čemu govori? I jedno i drugo mi je malo vjerojatno...
U svakom slučaju volio bih kada bih negdje našao jasno objašnjeno koji je trenutni status svećenika SSPX. Jasno je da nisu ekskomunicirani. Ali jesu li suspendirani a divinis ili nisu? Ecclesia Dei kaže da jesu - valjda oni znaju o čemu govore
Mani se sviđaju svećenici FSSPX jer su uvijek uredni i lijepe linije a ne kao većina drugih koja je predebela.
IzbrišiSuspendirani su, i bolje po nas da tako i ostane ako se ne opamete.
IzbrišiFormalno nisu ekskomunicirani ali nema sumnje da su de facto ex communione.
Podržati njihov doazak u Hrvatsku je velika uvreda Kristu i Njegovoj Crkvi.
Ali kad već dolaze nije svako zlo za zlo: stavit će papar pod nos aparatčikima koji sabotiraju uvođenje Tridentske mise.
"podrzati njihov dolazak u Hrvatsku je velika uvreda Kristu i Njegavoj Crkvi"
IzbrišiE moj Mihovile...
Zar nije uvreda Kristovoj Crkvi u Hr
Kada svecenik vozi auto od 30.000e a neke obitelji u njegovoj zupi neznaju kako djecu skolovati?
Kada svecenik zivi u divljem braku i ima troje djece,i to sve uz znanje Biskupa?
Kada se novine pune pedofilijom pocinjene od strane svecenika(jedan je pravomocno kaznjen)?
Kada dnevnik donosi vijesti kako je svecenika ubio covjek jer je bio u vezi sa njegovom zenom il djevojkom nesjecam se tocno?
Kada svecenik zivi u obliznjem gradu u stanu svoje ljubavnice i dolazi na zupu samo za vrijeme Mise il sprovoda?
Kada se svecenik samozadovoljava sado-mazo na skajpu i time puni novine,te umjesto da biva suspendiran HBK ga kukavicki prebacuje u drugu biskupiju?
itd,itd..
To su uvrede,i bivaju jos i vece jer biskupi za mnogo toga znaju i sute.
Ovakove uvrede neces naci u SSPX-u.
Alex
Alex, sve je to uvreda ali ne umanjuje uvredu o kojoj govorim. Također je uvreda kad Katolik daje nepotreban publicitet tim uvredama, od kojega publiciteta imaju korist samo neprijatelji Crkve, pogotovo ako nije stvari tako sigurno provjerio da bi mogao odogovarati pred sudom na optužbu zbog klevete. I naivni ste ako mislite da toga nije bilo i prije.
IzbrišiŠto se tiče službenoga statusa svećenika Bratstva, za informaciju onih koji žele, biskup Fellay je rekao da su mu u Rimu rekli da od podizanja izopćenja biskupi Bratstva na sebi nemaju ni nikakvu suspenziju, ali da svećenici imaju. Ali danas su u Rimu česte proturječnosti.
Izbriši(Inače, biskup Fellay je rekao da oni nisu htjeli ni predložili da Rim ukine izopćenja kao takva, jer ih ne priznaju, nego da ukine taj dekret o izopćenjima, tako da se poništi ta nepravda prema Bratstvu iz 1988.)
Najtoplije savjetujem da se svi s dobrom voljom informiraju o razlogu i o postupku tih suspenzija. Među ostalim, to možete učiniti opširno u ovoj knjizi Michaela Daviesa: http://www.sspxasia.com/Documents/Archbishop-Lefebvre/Apologia/
Ukratko na ovim stranicama:
http://www.sspx.org/SSPX_FAQs/q3_sspx_suppressed.htm
http://www.sspx.org/SSPX_FAQs/a_short_history_of_the_sspx-part-1.htm
http://www.sspx.org/SSPX_FAQs/q4_archbishop_lefebvre_suspended.htm
Mons. Lefebvre je za to rekao: "Bili smo osuđeni bez suđenja, bez prilike da se branimo, bez dužnog upozorenja ili pismenog procesa, te bez žalbe."
To je nečuveno u povijesti Crkve.
Te suspenzije su ništavne iz tri razloga:
Prvi, zato što je cijelo vrijeme kršena svaka vrsta zakonitog kanonskog procesa;
Drugo, jer po svečanoj apostolskoj buli pape sv. Pija V. Quo Primum nitko ne može biti kažnjen zato što slavi tradicionalni rimski obred tj. bula kaže da su sve takve cenzure ništavne;
Treće, i najvažnije, jer je Bratstvo djelovalo da sačuva tradicionalnu Misu, sakramente, svećenstvo i nauk od uništenja, zato što je postojalo i postoji izvanredno vrijeme potrebe, kao što je osvjedočeno i u dobu sv. Atanazija.
Vezano uz jedan od drugih komentara, što reći kad modernist govori o vrijeđanju Krista i Njegove Crkve, nego kao smjernicu citirati riječi pape sv. Pija X., kojima objašnjava kako se katolici trebaju ponijeti prema modernistima, onima koji slijede "sintezu svih hereza" (naziv iz enciklike sv. Pija X. Pascendi Dominici Gregis):
Netko mu je rekao da bude blaži prema modernistima, pa je odgovorio:
"Blagost je za budale! Žele da ih tretiramo s uljem, sapunom i milovanjem, a trebali bi biti bijeni šakama! U dvoboju ne brojiš niti ne odmjeravaš udarce, nego udaraš kako možeš! Rat se ne vojuje milostivošću, to je borba, dvoboj! Da naš Gospodin nije strahovit, ne bi nam dao primjer i u ovome. Pogledajte kako se ponašao prema Filistincima, sijačima grešaka, vukovima u janjećoj koži, izdajicama u hramu. Udarao ih je bičevima!"
Mateo sve stoji, samo što oni nisu bili ekskomunicirani zbog slavljenja Tradicionalnih Obreda nego zbog nedopuštenih ređenja. Kazna za od Pape nedozvoljena ređenja je latae sententiae - znači samim tim činom se navlači kazna izopćenja na prekršitelja. ALI...ima jedan ali...ima jedan dio u Zakonu koji kaže da ako se djeluje u strahu, opterećene savjesti itd. da se kazna ili umanjuje ili poništava..tako da je sad tu teško reći - oni(FSSPX) zapravo koriste taj argument kako bi opravdali nevaljanost svoje ekskomunikacije...
IzbrišiPitanje za organizatore: Hoće li se predavanje i Misa snimati? Vjerujem da mnogi poput mene neće biti u mogućnosti doći, a rado bi pogledali snimku susreta. Mislim da bi to bilo jako dobro, ako možete tako nešto organizirati.
OdgovoriIzbrišibolje da se ne snima... taman da još treba strahovat od progona i bit napet, da se nemožeš opustit ko čovijek... malo će i ovako bit špijuna
OdgovoriIzbrišiA zašto se ne bi snimalo; zar se sspx pribojava javnog iznošenja svojih stavova, i nije li na koncu ovo javna tribina?
IzbrišiPa vi snimite samo svecenika,nemorate narod snimati,i ja bih volio vidjeti i cuti,a nisam u mogucnosti doci
OdgovoriIzbrišiAjme patetike. Koji strašljivci, idu na misu a boje se da će ih se vidjeti tamo.
OdgovoriIzbrišida je netko osjetio progon sustavno maltretiranje sebe samog vlastite obitelji, da ti prijeti javno obiljezavanje i gubitak posla i ugleda pitao bi te ja bojis li se snimanja... vise ja godina u crkvi trpim tako stanje nego mozda vecina vas ima godina... bogu fala al ovo je ok svecenika snimat i cin mise sasvim uredu
OdgovoriIzbrišiMa to su priče, što će strašljivci pričati nego o nekakvom progonu. Ma, snimajte koga hoćete, ili nemojte ali se ponašate jako patetično i smiješno.
OdgovoriIzbrišije je svi govorite patetika ovo ono na kraju svi ti sta govore niti dolaze niti financiski ni biloo kako pomazu,,, samo su na peru jaki... tipicno koncilsko razmisljanje
OdgovoriIzbrišiPlaniramo snimati predavanje (ne publiku nego svećenika), a još ćemo vidjeti za Misu (također, ne bi snimali publiku, osim možda prvih nekoliko redova za kađenje naroda i slično).
OdgovoriIzbrišiAko bi netko radije želio da ga se ne vidi, neka sjedne u srednje ili pri zadnjim redovima, i to je to. Znate da mi svakako nikome nikoga nećemo prijavljivati.
Hoće li biti nekakvih špijuna, to je njima na savjesti, a svima onima kojima bi naštetili na zaslugu pred Bogom.
Super, veselim se snimci! Objavite je sto prije :-)
IzbrišiGlavno je imati na Internetu text predavanja, tako da možemo procijeniti koliko vrijedi. Ako, naime, ima nešto nova naravno. Uobičajena, besmislena SSPX-ova kritika Kristove Crkve je već poznata i golubovima; i njihovo uporno ponavljanje treba pripisati naizbježivome neznanju.
Izbriši"Po njihovim ćete ih plodovima prepoznati. Bere li se s trnja grožđe ili s bodljike smokve? " (Mt 7,16)
IzbrišiAjme što danas sve cvate...plodovi samo takvi..ne stignem se ni okrenut, a svi oko mene pričaju o Istini, o Spasitelju, o Kralju nad kraljevima, o Katoličkoj državi, procesije na svakom koraku, svecenici u habitima i reverendama daju primjer siromaštva, ljubavi, preziru svijet, dječicu se uči o Stvoritelju, uči ih se kako je sve prolazno, kako je život žrtva, krunice se mole u obiteljima, reparacije se rade zbog povrede Gospodina, u svakoj crkvi više dana tjedno izloženo Presveto, ljudi se klanjaju, zahvaljuju svim srcem Gospodinu sto ih je stvorio, ajme kako su žene cedno odjevene, muškarci u najboljoj odjeći idu na Presvetu Misu, svečeničkih i redovničkih zvanja kao nikad dosad, nedjeljom sve zatvoreno, ljudi su sretni ajme ljepote...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Ili možda nije............................................
Ups pa tako je bilo prije 50tak godina.....
Ajme pa tad je bilo vjere................
Ajme pazi danas katastrofe.....što je ovo?
Kako to da svecenici okreću leđa Gospodinu.....pa to je Bog.....e ljudi pa što to radite?.......Kako se to ljudi danas nedostojno pričeščuju?..... Kako se ponašate to prema Stvoritelju?
Bogu okreću leđa?
Nešto tu nije u redu.....A gdje je poglavar Crkve? A vidi vidi, on pričešćuje ljude koji mu kleču...a zašto to ne proglasi za cijelu Crkvu? Čudno?!
A tko su oni ljudi koji se ponašaju prema Svetinji kako i dostoji? Tko su oni?
Šizmatici?
Izopćenici?
Suspendirani?
Ultra konzervativni?
Papa je tako reko....
Automatsko izopćenje.....
Ali papa je tako reko..........
Suprotno od tradicije.......
Ali pogledaj ovo danas......ali....ali.....
Papa je tako reko...............................................
Nepogrešivost pape.....definirano.........1. koncil.....
Ali papa je tako reko...................
"Slavim te, Oče, Gospodaru neba i zemlje, što si ovo sakrio od mudrih i umnih, a objavio malenima."
"Po njihovim ćete ih plodovima prepoznati..............................................................................................................................................................................................................
Eto budući da sam dosta izbliza upućen u događaje u bratstvu zelim ekipi koja nezna dat do znanja, budući da je Netko bio komentirao da zasto bratstvo uopce dolazi u zagreb, da je upravo u procesu osnivanje centra bratstva u hrvatskoj. Pa ćemo Bogu hvala imati nekoga tko će i naučavati tradicionalnu doktrinu a ne samo liturgiju. Oni pocimaju na ovakav nacin i kad pocmu dobivat zvanja iz doticne drzave pocmu se siriti i u druge gradove(zato momci sto cekate) tako da je vrlo vjerojatno da ce bratstvo otvorit kuce u vecim hr gradovima. Zg,St,Ri, Zd,Os .
OdgovoriIzbrišiSto se tice II vatikanuma.... LJudi, taj koncil u niti jednom dokumentu nema frazu "tko kaze drugačije neka bude kaznjen anatemom" i samim time sam koncil ne obavezuje....
Ne volim kad se kaze prekoncilska misa je je ta misa bila u upotrebi za vrijeme cijelog koncila a ovaj damdasnji obred je nastao bugninievom reformom nekoliko godina nakon koncila.
Posljednji misal pija V. Je izdan 1962. bas godine kad je zapoceo koncil, to znači da samom koncilu uopce nakana nije bila mijenjat liturgiju-jer zašto bi onda1962. papa izdavao novo prepravljeno izdanje misala da ga je mislio na koncilu mijenjat...
Ma toliko prica i otvaranja tema u sirinu ..... Jednostavno dodite malo na predavanje p.Trutha- inače poglavara Austrijskoga distrikta bratstva pa ce te cut zanimljivosti o sspx
dragi organizatore posebno me veseli ovo ''...u vecim gradovima hr zg st ri zd os...'' pa eto u petak ko bog da ''st'' stize avionom, linija u 6.15 ujutro, Puno je zapreka i nemogucih situacija bilo, jedna za drugom su se redale, no nikako ideja odustajanja nije se htjela usvojit iako je bila realna sve do prije par sati. ovaj povijesni događaj se ne propušta...dao bog da sve prodje u redu... pozdrav i vidimo se... DUŠOM TIJELOM VJEK SAM TVOJ ZA KRST ČASNI BIJUĆ BOJ!
Izbriši"Sto se tice II vatikanuma.... LJudi, taj koncil u niti jednom dokumentu nema frazu "tko kaze drugačije neka bude kaznjen anatemom" i samim time sam koncil ne obavezuje....¨
IzbrišiOvo je tipično za sve Lefebreovce, ali se protivi tradicionalnoj moralnoj teologiji. Na tome se nemože "naučavati tradicionalnu doktrinu".
na kraju--jel itko isao? kakvi su dojmovi?
OdgovoriIzbrišiAnonimno, molim da koristite neko ime/nadimak.
IzbrišiPredavanje i misa su sutra, u petak 13.4.2012.
Ja molim Boga da nikad ne prihvate Uniju s KC jer su oni jedini istinski očuvali Nauk Katoličanstva. Ako se tradicionalisti danas ovako mrze u KC, sutra nek dođe drugi papa koji ih ne tolerira samo mogu nastradati i mi i oni. A modernisti nikad neće popustiti uvukli su se u Crkvu kao guja i samo ih se vatrom istjerat može
OdgovoriIzbrišiNova tradicionalna dogma: Izvan SSPX-a nema spasenja.
Izbrišiiako se radujem da je SSPX došao do nas,
OdgovoriIzbrišito se je dogodilo baš uoči njihovog rascijepa,
i hvala Bogu na tom rascijepu
neodrživ je stav - mi priznajemo nekog za papu,
ali ga ne slušamo jer naučava modernizam
ako naučava modernizam - onda on nije više kršćanin,
a kamoli papa
dakle, ponavljam, radujem se što je SSPX došao,
i nadam su ti izaslanici SSPX u Hrvatskoj
oni koji će priznati sebi i drugima istinu
da je sv.Stolica prazna već više od pola stoljeća