nedjelja, 10. rujna 2023.

300

Jučer smo sudjelovali na zavjetnom hodočašću vjernika grada Zagreba Majci Božjoj Bistričkoj. Kažu da je to bilo okruglo tristoto hodočašće, ali pitanje je koliko su pažljivo brojali. Kako god, vrijeme je bilo izvrsno i hodočastilo je puno vjernika. 

S obzirom da je katedrala izvan funkcije (a tko zna i hoće li ikada biti obnovljena), na put se kreće nakon blagoslova u hangaru. 


Najintenzivniji dio puta je penjanje na Sljeme jer, uz pauze za molitvu postaja križnog puta, treba doći do vrha prije 9 sati kada je po rasporedu misa (koja ipak obično malo kasni).  




Odmor i okrepa standardno su uz župni dvor, a ove godine je sve bilo vrlo dobro organizirano. Kotluše sa čajem su stavili ispred kuće tako da se nije trebalo provlačiti kroz uska vrata i hodnik što je obično stvaralo gužve. 


Na putu do Gorščice puno prevaljenih stabala nije uklonjeno sa staze, pa se trebalo malo prigibati ili preskakati prepreke. Ništa posebno teško, ali uz veliki broj ljudi, stvaraju se dosadni zastoji. 



Mislim da sam već spominjao da mi je vjerojatno najljepši dio na ovoj stazi onaj po grebenu iza Križne Jelve, velikim dijelom i zbog lijepih ciklama uz put.  


Prije izlaska na cestu, konačno sam dvadesetak minuta mogao ispružiti noge malo bržim hodom. 

Ubrzo smo stigli i do Laza Bistričkog, a kod crkve sv. Andrije ugledao sam vlč. Kornelija kojega već godinama nisam ni čuo ni vidio. Uspio sam ga samo pozdraviti jer je uskoro počinjala ženidba koju je on trebao voditi. 






Od Laza do Bistrice vrijeme je najbolje prikratiti pjevanjem marijanskih pjesama. Nećete stići ispjevati ni pola marijanskih pjesama iz Malog misala prije nego dođete do kapele sv. Ladislava. Mi smo do kapele stigli točno u 18:30 kada je započinjala procesija koja svečano ulazi u Mariju Bistricu. 


Ispred nas je bio novi nadbiskup, msgr. Kutleša (na idućoj fotki vidi se njegov pileol). 


Nisam fotografirao u samoj crkvi, nego sam pjevao neke novonapisane stihove na melodiju poznate pjesme. I naravno, pomolio se obilazeći oko oltara. Zato prenosim screenshot whatsapp statusa preč. Borne koji je ipak usred brojnih župničkih obaveza ove godine uspio hodočastiti od katedrale do cilja. 


A danas je, uz župne mise, služio i pjevanu misu s kađenjem. Pa vi recite. 


Čak sam poslije mise dobio i majicu koju su jučer neki hitriji vjernici dobili na početku hodočašća. 


Brat Marko je rekao da njemu paše majica veličine L, a da meni dadu XL. Pomalo bezobrazno, no očekivano. 

Hvala Bogu i Majci Božjoj što smo im mogli još jednom zahvaliti na ovako lijepi način. Danas sam opet razmišljao o tome pa su me iznenadile riječi koje sam toliko puta čuo u misi "Vere dignum et justum est, aequum et salutare, nos tibi semper et ubique gratias agere". Cijeli onaj prelijepi dijalog predslovlja kanona smjera na to "da vazda i svagdje zahvaljujemo" Gospodinu. I da je to ono što je dostojno i pravedno. 

Pretpostavljam da nam i svako hodočašće treba tu činjenicu posvijestiti. Tako brzo i tako lako zaboravljamo. Valjda zato i moramo iz godine u godinu ponavljati gradivo. 

Nema komentara:

Objavi komentar

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.