subota, 25. ožujka 2023.

Alfonz ili Brigita


"Nije puko mišljenje, nego uvjerenje čitavoga krćanskog svijeta, da je s posvetnom milošću Marija u utrobi svete majke Ane dobila i punu uporabu svojega visoko prosvijetljenog razuma u skladu s podarenom joj puninom milosti", citira crkveni naučitelj sv. Alfonz Liguori "jednoga učenog pisca, p. La Colombièrea" (to bi mogao biti u međuvremenu svetim proglašeni Klaudije de la Colombière), i kaže: "Tako je Marija, doduše, bila dijete, ali od značajki toga stanja imala je samo nedužnost, ne i dječji manjak neke sposobnosti, jer već od prvog trenutka života uvijek se odlikovala potpunom uporabom razuma." (Alfonz Liguori, "Slave Marijine", 2. dio: "Sedam glavnih blagdana Marijinih") 

Drukčije o Marijinoj najranijoj dobi govore objave sv. Brigite. Tako sv. Brigiti anđeo, poslan od Isusa da joj diktira čitanja za redovnice u samostanu koji je utemeljila, kaže da trostruki plamen Marijine ljubavi (posluh, poniznost i zavjet djevičanstva) nije u Mariji planuo čim se rodila, "jer kao i druga dječica imala je maleno tijelo i još nerazvijen razum, pa nije mogla znati Božju volju". Taj anđeo kaže da je Isus imao potpunu svijest čim je začet, a o Mariji da smijemo vjerovati da se nakon što je rođena njezin razum razvio ranije nego u ostale djece. ("Objave sv. Brigite", knjiga 11., poglavlje 12.) Sama pak Blažena Djevica Marija, prema objavama sv. Brigite, kaže: "Od trenutka kad sam čula i uvidjela da postoji Bog, neprestano i sa strahom trudila sam se oko svojeg spasenja i obdržavanja Božjih zapovijedi; a kad sam više doznala o Bogu, da je On moj Stvoritelj i Sudac nad svim mojim djelima, duboko sam Ga uzljubila i u svakom trenutku bojala sam se i jako pazila da Ga riječju ili djelom ne rasrdim." ("Objave sv. Brigite", knjiga 1., poglavlje 10.) Također: "Kad sam došla u onu dob u kojoj sam nešto mogla razumjeti o svom Stvoritelju, bila sam zahvaćena neizrecivo velikom ljubavi prema Njemu i čeznula sam za Njim svim srcem." ("Božja svjetlost sjevera", str. 86.) Na pitanje pak (jednoga učenog, ali oholog redovnika) zašto nije odmah izišao, nego je tako dugo bio u majčinoj utrobi i zašto nije čim se rodio poprimio stas tridesetogodišnjaka Isus u Brigitinu viđenju kaže da bi onda Njegovo preuzimanje ljudske naravi bilo bajka, a ne stvarnost, i svi bi Ga slijedili zbog Njegovih čuda te iz straha, a ne iz ljubavi. ("Objave sv. Brigite", knjiga 5., ispitivanje 10.)

3 komentara:

  1. Skloniji sam sv. Brigiti :D

    Ne bi bio prvi put da je sv. Alfonzo ustvrdio nešto kao sigurno pa da je bio u krivu.

    ~Zlatousti

    OdgovoriIzbriši
  2. Šačica ljudi, u onako priručnim uvjetima koji su baš prikladni uz dojam, pjevaju svoje pjesme, filmaju svoj film. Nije se isplatilo zbog toga niti stvarati si neugodu vožnje u sumrak. Nikad se ništa od tih pustih priča ostvarilo nije, nikad niko od promotora odgovornost za to preuzeo nije, ako treba u lice tvrdit da je 2+2=7 nikakav to problem nije, šarlatanija malo jača, najbolji opis - film u glavi za ubijanje vremena u životu. Same old. Nema se tu zašto ostajat, istini za volju nije se imalo zašto ni dolazit, žali bože samo pustog ulupanog truda i vremena nekoć.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Oho, znaci ipak smo bili. Lijepo. Pozelio bih blagoslovljeni veliki tjedan, ali siguran sam da bi bilo shvaceno kao ruganje.

      TB

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.