četvrtak, 11. veljače 2021.

Nije tako teško reći "da, za zabranu sam ubijanja nerođenog djeteta"

Ne čini mi se posebno teško pitanje: Jesi li za zabranu pobačaja? 

Jedini razlog zašto pobačaj postoji je jer se žena, a često i njezina okolina, želi riješiti bebe prije nego se rodi i zakomplicira im život. Svakako da zajednica treba učiniti dolazak novog života na svijet što podnošljivijim ako već ne i lakšim. Zna se koje mjere idu u tom smjeru i vjerojatno se dobar dio društva još uvijek može ujediniti u uvođenju i promicanju takvih zakona, pokreta i institucija. Ali ono prvo pitanje ostaje s razlogom prvo i neizbježno. 

Ako sam dobro shvatio društvene mreže, jedan zastupnik Hrvatskog sabora iz rubne desne stranke predložio je zakon o zabrani pobačaja i pozvao kolege zastupnike da podrže takvu inicijativu. Desetak zastupnika je stalo iza takvog prijedloga, a neki od kojih se to očekivalo ogradili su se jer je čitav postupak napravljen po njihovom sudu pravno i PR nevješto te s ciljem provokacije, odnosno samopromocije.  

Ne vidim točno u čemu je problem reći: "da, pobačaj treba zakonom zabraniti". Pretpostavljam da je kod nekih poput zastupničkog bračnog para riječ o prevelikom intelektualiziranju i ljudskim obzirima. Drugi, koji bi htjeli biti jako fini nakon što su munjevito na krilima samopromocije uletjeli iz preuskih majica u salone za pse saborskih zastupnika, odavno su se izjasnili poznatom frazom "u zabrane ne vjerujem, vjerujem u edukaciju u rad s našim vjernicima koji će shvatiti vrijednost života". Naravno, dovoljno je to ponoviti za bilo koje zlodjelo koje je zakonom kriminalizirano, pa će svatko normalan uvidjeti ispraznost takve argumentacije. 

Jedan pak svećenik iznosi o ovome svoj nadasve balansirani stav: 

Politika bi tu tek imala što reći u zakonodavnom smislu kad javna rasprava jednom završi. Crkva i druge vjerske zajednice na poseban bi se način u ovom pitanju morale čuvati korištenja političkih poluga. To bi se Crkvi prije ili kasnije obilo o glavu. Pitanje je koliko je (ne)opravdana praksa prosvjeda, peticija ili molitvenih okupljanja ispred bolnica. Tako nastupati znači vlastito uvjerenje ili samu molitvu koristiti kao sredstvo pritiska na druge i drugačije. Pitanje je bi li to bilo instrumentaliziranje molitve. Bilo bi to isto kao da se netko okuplja i moli ispred lokalne birtije gdje se psuje… Uostalom, kad su sustavno uništavane tvornice i radna mjesta u pljačkaškoj privatizaciji u Hrvatskoj, nitko se nije okupljao na molitvu ispred sjedišta velikih političkih stranaka koje su tu pljačku blagoslovile… I kad su radnice „Kamenskog“ ili „Uzora“ ostavljene na cesti, nitko se nije okupljao ispred ureda onih koji su ih opljačkali i molio… Tada nije bilo poziva na borbu, referendume ili promjenu nekog zakona. Nije bilo spomena ženskih prava. Tada su svi šutjeli. Uostalom, bilo koji zakon može biti i donesen, ali kod nas ga se ne drže ni političari koji ga izglasuju. Zapravo, u tom smislu ne pristajem na to da bilo koja grupa ljudi čini pritisak na bilo koja u ime vjere koju i sam vjerujem. Vjera je nešto što se ne nameće… Barem bi to trebala biti. 

Pitanje izmjene zakona o pobačaju, na koji se pozivaju neki od predizbornih protagonista, ne bi ništa riješilo. Stvar bi se samo zakomplicirala. Procvjetao bi posao pobačaja na crno, a susjedne su zemljice svakoj građanki ove naše Lijepe Uboge dovoljno blizu da bilo koja može otići preko granice ukoliko želi pobaciti. A da i ne spominjemo nadriliječnike koji bi nestručnim zahvatima ugrožavali zdravlje i života žena. 

Ah, jadni mi kad nam ovakvi žele biti novi Sbutega ili Grubišić. Pa evo, da mu objasnim. Molitelji se okupljaju ispred bolnica i mole ondje jer im je to preostalo kao jedino i zadnje sredstvo da sklone majku, liječnika i babicu da ne ubiju nerođeno dijete. Nemaju više nikakvih ljudskih mogućnosti i svoje pouzdanje stavljaju u Boga nadajući se da će po njima, njihovoj prisutnosti i molitvi, milost pronaći pukotinu u srcima tih ljudi koji su se odlučili za strašno zlo. Svakako da je potrebno svojom molitvom pratiti i političare i ljude u teškoj ekonomskoj potrebi, ali te situacije su neusporedive s prije navedenom jer se radi o odraslim ljudima, ne postoji ta neposredna hitnost, a postoje i različiti drugi načini za djelovanje u tim slučajevima. Kao svećenik morao bi biti za to da se učini pritisak te se primjerice bogopsovka na javnom mjestu zabrani i kazni. Ali on vjerojatno i ne razumije što priča. Zar bi inače spominjao ovaj besramni argument "ako se zabrani, morali bi ubijati djecu na crno"?!


Spomenuo sam nedavno jednoj osobi o čemu se radi u tekstu koji sam namjeravao objaviti u skoroj budućnosti. Pokušala me odgovoriti od takvog članka zbog neugodnih opisa. Meni se ipak čini da je tekst vrlo prikladan uz ovu temu, pa ću ga, suprotno redovitoj praksi, objaviti odmah ispod ovoga.

Broj komentara: 17:

  1. Vrlo prikladno na današnji blagdan.
    Preveliko intelektualiziranje i ljudski obziri? I meni se tako čini. "Razvoj bioetike od principalizma do pluriperspektivizma"...
    I puno je lakše reći: "I ja sam protiv abortusa, ali i protiv zabrane, a za pravo na izbor" nego: "I ja sam protiv ubijanja djeteta, ali i protiv zabrane [ubojstva djeteta], a za pravo na izbor [ubojstva djeteta]."
    M. P.

    OdgovoriIzbriši
  2. Osobno ne bi ni ja surađivao ni potpisao išta od dotičnog desničara.. Ali da, primjetih i ja da je bračnom paru lakše citirat chestertona i hegela u petom danu nego se zamjerit rtlu i n1... A vođa kvarnerskih skauta je jednom stavio sliku sebe kako sudjeluje u obredu makedonske pravoslavne crkve, napisao sam mu i citirao zabranu Crkve katolicima za sudjelovanja u nekatoličkim obredima, ignorirao me a poslije piskarao da je on samo za ljubav. Nedavno je čestitao Božić ovima koji slave po julijanskom. U komentaru sam se iskreno pridružio čestitanju i zaista pristojno pozvao sve one koji su u šizmi da se vrate u Rimsku, Katoličku, Apostolsku Crkvu jer je Gospodin osnovao samo Jednu Crkvu a ne razne nacionalne. E tu već nije bilo oprosta, lik me odmah blokirao bez riječi. U idućoj objavi je histerično pisao kako ekumena NEMA alternativu

    OdgovoriIzbriši
  3. Znam da nije prikladno mjesto pa izbrišite ako smeta. Ako možda znate odgovor ili da me uputite na neki link. Naime često se kroz katolička društva, pogotovo u rodnoj Dalmaciji, susrećem s pojmom "osjetit živoga Boga, iskustvo živoga Boga, odnos sa živim Bogom itd..." od ljudi koji pohađaju nekakve(ne znam kakve) duhovne obnove... Kad bi ih pitao što to znači uglavnom dobijem odgovor "to moraš doživit, ne može se to objasnit, ali kad doživiš ispuni te i promijeni život..". Guglao sam dosta i sve su to slični odgovori, jedino konkretnije je da to bude npr plač u molitvi i slično. Ni od svećenika nisam dobio konkretnije odgovore.. Kako zadnjih nekoliko godina upoznavam Tradiciju, odnosno katoličku vjeru kakva mi nije bila dostupna većinu života, nisam još naišao na ikakvo "iskustvo živoga Boga". Iako sam često bio pozivan na razne susrete, nikada nisam odlučio i da odem, a s druge strane naravno da me privlačilo da i ja iskusim živoga Boga, zvuči fantastično zar ne, ali mi je sensus fidei govorio da je tu vjerojatno nešto čudno.. Je li znate o čemu se tu radi? I najvažnije, ima li uporište u Tradiciji ili se radi o emocionalnoj newage novotariji?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jako dobro pitanje samo postavljeno na krivome mjestu jer okorjeli tradicionalisti uglavnom izbjegavaju ovakve teme. Tradicionalisti racunaju prvenstveno na cvrstu vjeru bez ikakvih dubljih osobnih iskustava. Ako imas kakva duhovna iskustva o njima bolje suti jer si u najmanju ruku proglasen karizmaticarem, ludim, pa do raspona opsjednut. Sta reci kad i jedan tradicionalni svecenik govori da Duh Sveti danas vise ne djeluje nego su darovi, plodovi i karizme bile samo za apostole i ono vrijeme. Kako danas opisuju tradicionalnog vjernika. To nazalost nije onaj koji ide na TLM i postuje tradiciju Crkve. To je onaj koji je rodjen u,, tradicionalnoj katolickoj obitelji'' koja ide na NO misu ali samo na Bozic i Uskrs. Koji su sakramente zbavili ali ih ne zive. Koji su bez grijeha jer nisu nikog ubili, ali kradu i varaju, podrzavaju pobacaj i rastavu. To su oni koji se Boga sjete samo kad im nesto treba. To su oni koji ne poste ni petkom ni svetkom jer grijeh ne ide u usta nego iz usta. To su oni koji imaju potpuno nove nekoristene biblije iznad TVa, a na istom gledaju pornografiju i gatare do jutra... Takvi nemaju iskustvo zivoga Boga nego je njihov Bog povjesni Bog,za kakvog su culi od ateista ili na vjeronauku, Bog koji danas vise ne djeluje, ne lijeci, ne upozorava, ne oslobadja, ne kaznjava. Bog kojeg ne diraju da ih ne dira, kojeg ostavljaju na miru da bi ih ostavio na miru. Sve to gore navedeno se mijenja kad svjesno pozoves, pustis i primis u svoj zivot Gospodina Isusa Krista kao svog osobnog Gospodina i Spasitelja i kad Ti On uzvrati Novim rodjenjem i krstenjem Duhom Svetim. Kad te pohodi ljubavlju Duha Svetog, bilo bez ili sa miloscu suza, kad postane djelatan u tvom zivotu i na prvome mjestu u tvom zivotu. Kad se osvjedocis da te Bog ljubi i takvog gresnog kakav jesi. Zatim mozes prijeci na cistu vjeru gdje ti nece biti vazni dokazi nego ces zivjeti od ciste vjere. Ali ipak tezimo k ljubavi jer ona je najveca.
      Robelar

      Izbriši
    2. To "iskustvo živoga Boga" je nešto što promoviraju karizmatici. To da ti kažu da se ili dogodi ili ne je bolja verzija, lošija je kad te natežu da će se dogodit ako ti učiniš ovo ili ono, pa kad ti to sve učiniš a iskustva ne bude, onda će tebe optužit da si kriv iz razloga kojeg god. Ukratko - šarlatani.

      Nažalost, ni tradicionalisti se ne pokažu puno boljima. Oni ti recimo svajetuju da trebaš svakodnevno molit krunicu pa će se dogodit slična stvar, Bog će ti prosvijetlit pamet i tako to. I kad ti to napraviš, a nikakvo prosvjetljenje se ne dogodi u razumnom roku, onda će odbit išta prokomentirat, ali svejedno će nastavit to promovirat, što je također čista šarlatanija. Moraš se još i pazit, jer ako mogu ti isti propocvjednici će te bezobzirno i sebično iskorištavati da ugode svojim neurednim strastima, pa i preko granice osnovne ljudskosti.

      U konačnici, ako si vjernik, ova molitva krunice uistinu jest najpreporučivanija pobožnost od strane crkve, tako da to možeš raditi - neće škoditi, ali obično se pokaže da ljudi koji pokazuju pojačani interes za religiju imaju neki problem u podlozi, kojeg možda jesu ali možda i nisu svjesni. Dobro bi bilo da pokušaš razmisliti imaš li ti neki takav problem, otkriješ koji je, pa ga kreneš rješavati. Stara je narodna - pomozi si sam, pa će ti i Bog pomoći. ;-)

      Iskustvo

      Izbriši
    3. Bog je Onaj koji daje htjeti i djelovati. Vec samim ovim sto trazis Gospodina na pravom si putu. Trazi lice Njegovo i On ce ti dati naci se. Ali Ga trazi dok se jos moze naci. Kucaj i otvorit ce ti se, zazivaj Ga i javit ce ti se. Samo Ga trazi cista srca. Dobro je obaviti zivotnu ispovijed. Moli se tokom cijeloga dana Duhu Svetome kroz vrijeme dok cekas na Gospodina da te nanovo rodi i ozivi u tebi. Cisto srce stvori mi Boze i Duh postojan obnovi u meni. Citaj Bozju Rijec. Misli na Boga cijelo vrijeme. Moli i molitve zastite da ti Gospodin da ustrajnosti na putu. Neprijatelju nije drago to sto radis.
      Robelar

      Izbriši
    4. Hvala vam na odgovorima....
      Ne pitam to jer sam u potrazi za božanskim riješenjem mojih problema. Imam problema naravno kao i svi prosječni ljudi, ali ništa strašno. Hvala Bogu imam puno više blagoslova nego problema tako da ja živim u zahvalnosti a ne očaju, a u Boga vjerujem na bazi razuma i srca.
      Molim krunicu al ne da bi tražio išta na ovom svijetu. Cilj mi je spasit dušu, ništa drugo.

      Znači taj pojam "iskusit živoga Boga" se veže samo za karizmatike? Koliko znam karizmatski pokret je došao u Crkvu iz američkih protestantskih sekti. Ako je tako onda me takvo iskustvo ne zanima...Moje glavno pitanje je za upućenije u Tradiciju jel ima toga u Tradiciji, jel to dio katoličkog nauka i tradicionalnih duhovnih obnova? (pri tome naravno ne mislim na mistike svece).
      velim opet, ako se taj pojam odnosi samo na hiperemocianalna iskustva s katoličko/karizmatskih/protestantskih/ekumenskih duhovnih obnova,a ne na nešto dublje u Tradiciji, onda me ne zanima

      Izbriši
    5. Fraze "iskusiti živoga Boga", "imati osobni odnos s Isusom Kristom", "prihvatiti Isusa Krista kao svog osobnog Gospodina i Spasitelja" i sl. dolaze iz protestantskih sekti, koje nedostatak substance u liturgiji pokušavaju zamijeniti apelima na osjećaje, a nedostatak substance u vjeri praznim frazama (jer svaki protestant vjeruje što god hoće).

      (Tradicionalnim) katolicima nisu potrebne fraze. Imamo pravu vjeru, sakramente, posebno ispovijed i Misu (pravu, a ne NO), po kojim dobijamo posvetnu milost i ostajemo u njoj, imamo vjekovnu nauku, kojom hranimo i produbljujemo vjeru, imamo zagovor anđela i svetaca, jedino nam fali pravih pastira (ali smilovat će se Bog i obnoviti Svoju Crkvu).

      U tradicionalnoj predkoncilskoj literaturi piše da ne treba tražiti emocionalni užitak od djela pobožnosti. Ako dođe, dobro, ako ne, ne smeta. To nam ne bi trebao biti cilj, jer prava duhovnost je puno dublja od površnog sloja emocija.

      Nemojte slušati ljude kao što je Robelar, koji je više puta na ovom blogu pisao razne hereze protiv Katoličke Vjere i Svete Majke Crkve, među ostalim niječući Njezinu savršenu čistoću i svetost (za što ga je i vlasnik bloga opominjao). Čak i u njegovim gornjim komentarima možete naći klasične protestantske fraze.

      Izbriši
    6. E to sam tražio, jasnoću u odgovoru, Yes or No, uz objašnjenje zašto, a ne fraze i pametovanja od barem 5,6 svećenika koje sam pitao o ovoj temi, svaki odgovor je bio mutežina i nejasnoća, o laicima (koji su to doživjeli) da i ne govorim. Hvala vam lijepo

      Izbriši
    7. Stvarno si dobio relevantan odgovor i to od osobe koja tvrdi da postoje dvije paralelne Crkve, da nemamo papu vec desetljecima, da su sakramenti i pretvorba na NO u najmanju ruku sumnjivi, a samu Bozju Rijec naziva frazama. Stvarno jasan nauk, ne Da ili Ne, nego Da i Ne.
      Robelar

      Izbriši
    8. Nedavno sam otkrio ovaj blog tako da ne znam tko je tko i kakav. Nije mi ni važno.
      Ne znam je li mateov odgovor relevantan ili ne, ali je jasan, a čini mi se razuman i konkretan. Pa sad hoću li ja prihvatit ili nastavit kopat dalje, to je na meni. Hvala vama Robelar i drugima što ste se potrudili odgovoriti, dobro je da sam dobio pogled iz više kuteva gledanja. Pozz

      Izbriši
    9. Bolje u poniznosti prihvatiti odgovor svećenika nego tražiti odgovor koji želite čuti.

      Oblačan

      Izbriši
    10. Samo je istina ono što želim čut od svećenika a ne konfuzija i puko filozofiranje. Ako je moj djed rođen početkom 1.svj.rata, neuk samo s nekoliko razreda pučke škole, rano ostao bez roditelja bolje znao, razumio i živio osnove Vjere nego većina nas danas prepametnih naprednjaka, onda tu nešto ne štima, možda dijelom i sa svećenicima(?). Svećenike poštujem u poniznosti, ponizno ću ih i saslušat, ali baš poslušat u svemu neću.To bi bilo sektaštvo a ne katolička vjera, Duh Sveti nam je dao razum kao dar da ga koristimo... Da sam poslušao sve što sam čuo od svećenika u životu, uf, ne bi bilo dobro

      Izbriši
  4. Kakve su to molitve zaštite?

    P.

    OdgovoriIzbriši
  5. U vezi teme članka, naravno da ne žele zabranu kad se radi o liberalima. I tzv. desnica i lijevica su liberali, samo se radi o stupnju, a političara koji doista zastupaju tradicionalne katoličke vrijednosti u Hrvatskoj, koliko znam, nema. I to s razlogom jer takvi znaju da nemaju što činiti u pećini razbojničkoj iliti parazitskom sustavu.

    Čim počnu pričati o demokraciji ili "vraćanju vlasti narodu" (kad i gdje je to narod imao vlast i tko mu je dao tu vlast?), zna se što su i što prodavaju.

    Svi političari koji se smatraju katolicima trebali bi znati da nečinjenjem implicitno podržavaju masovno ubijanje djece i postaju sudionici tog zločina, a također i oni (čak i obični ljudi) koji su članovi stranaka koje podržavaju abortus, umjetnu oplodnju, protuprirodni blud i sl. samim svojim članstvom u takvim organizacijama.

    OdgovoriIzbriši
  6. Dragi i postovani Toma...Koju god temu da pokrenes kao iz pastete iz nje iskacu ROBELAR,MATEO....i ta vec nadaleko znana ekipa od par njih koji se stalno vrte...Razgovarao sam sa dosta njih prosli vikend i iskreno,ljudi nemaju volje ista vise komentirat jer zna se vec da cim objavis bilo koju temu ovi se javljaju i udaraju po Papi i Crkvi...Njima je to sredstvo obracuna sa neistomisljenicima i"obrana"debelo vec onog u cemu su sami uvjereni,da bi labaviji i slabi vjernici potonuli jos do kraja...s nekima su moji prijatelji morali duge razgovore voditi da ljudi dođu k sebi jer od ovih padaju u depresiju.Nevjerojatno da vec po ko zna koji put vlastitom scenariju ROBELAR najprije pljuje po svemu a onda se se javlja i ima potrebu non stop ali doslovno non-stop poducavati i savjetovati...On jedino i moze samo ovdje tako se ispucavati jer nigdje drugdje mu na takv nacin nebi bilo dopusteno.Jos je neshvatljivo sto ti godinama dopustas takve scenarije pa koji te bolje znaju moraju drugima objasnjavat da ti nisi takav...Naravo da je tvoje pravo da pustas sto ti hoces a kome ne pase nemora se tu nalazit...ali nije to to...Tebe brate ljudi cjene i vjeruju ti...ali zaista je vec vrijeme da se s nekim ustaljenim vec videnim praksama prekine jer nemaju smisla i nisu ni zdrave ni korisne, nego su kontra efekt za Crkvu i drustvo...Mi smo u nasoj Crkvi braca i sestre i ako jednog nesto boli ni mi ostali nismo na miru...Vjerujem,djeleci misljenje pojedinih da ce tu od ove Korizme zapuhnuti neki drugi vjetrovi...Sa zeljom i Bozjom pomocu da se to ostvari na dobro svih,svima zelim Blagoslovljeni pocetak svetog korizmenog vremena!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne vidim u cemu je problem ovdje osim sto je J pokrenuo pitanje koje nije vezano uz temu clanka, ali cesto sam takva skretanja u komentarima dopustao.

      Zasto je problematicno da Robelar i Mateo napisu svoje misljenje o pitanju "iskustva zivoga Boga" i zasto bi itko padao u depresiju vezano uz to?! Bitno je da objasnite tim "labavijim i slabim" vjernicima da su komentari zamisljeni kao mjesto gdje komentatori mogu iznijeti svoje misljenje ili pogled na pojedinu problematiku. To nije primarno mjesto za ucenje sadrzaja nase vjere osim sto citatelja moze potaknuti da dublje prouci neku temu (u pouzdanim izvorima!).

      Lijepo je od vas i vasih prijatelja sto pomazete drugim katolicima da ne upadnu u depresiju zbog necijeg vidjenja stanja u Crkvi, ali mislim da je zaista bolje da ne zalaze na mjesta gdje ce biti u kusnji ocajavanja. Puno je bolje da uopce ne citaju komentare ako imaju na njih takav utjecaj.

      Ja s druge strane mislim da je dobro imati ovakvo jedno mjesto gdje mogu svi koji zele pristupiti (a ne eventualno samo u nekim privatnim kruzocima poput Facebook stranica i slicnog) i gdje se mogu susresti s barem nekim razlicitim pogledima na vrlo kompleksnu situaciju u Crkvi i drustvu.

      Mene bi puno vise tjeralo u ocaj da mogu jedino citati clanke i komentare u kojima je vrhunac kritike "pokrijmo golog pijanog oca Nou" s jedne strane i "predraga djecice, primite pecat zastite Moga Oca dok antikrist sprema svoj ulazak u zemlju koja jeca u bolima" s druge.

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.