utorak, 26. studenoga 2019.

Gostujući autor - Amsterdam i Akita


Bi li nam Gospa svoju istinsku poruku 
poslala po kipu nekog osuđenog ukazanja? 

...ne prihvatiše ljubav prema istini da bi se spasili. I zato im Bog 
šalje djelovanje zavodničko da povjeruju laži... (2 Sol 2,10–11)

Osim vijesti o ponovnom ukazanju anđela sestri Agnes Sasagawi na ovaj me je zapis potaknuo i jedan od razgovora Taylora Marshalla i Timothyja Gordona na youtubeu. Razgovarali su o jednom poznatom slučaju opsjednuća polazeći od pretpostavke da đavlova "priznanja" dobivena pri egzorcizmu ne mogu biti neistinita. Tako se stekao dojam da valjda trebamo vjerovati i u ukazanja u Heroldsbachu, Montichiariju i San Damianu, koja je Crkva osudila, ali ih je đavao, u tom poznatom slučaju egzorcizma, priznao.* Podsjetilo me je to na pjesmu u kojoj lirski subjekt nasilno izvuče iz demona nešto što bi pametnije bilo potražiti npr. u sv. Augustina ("Bojim se Isusova prolaska..."), i naposljetku zbog te demonove poruke (da se Isus neće vratiti) zdvaja.

Rado bih parafrazirao poznatu opomenu koju nam upućuje sv. Ivan, i rekao: Dječice, klonite se ukazanjâ! Ne svakog, naravno, nego, kako nam u istoj poslanici kaže, provjeravajte duhove jesu li od Boga. Ja sam, evo, pokušao provjeriti dva ukazanja. (U ono do čega sam provjerom došao nisam posve siguran. Gotovo ni u što kad je riječ o ukazanjima nisam posve siguran.)

Neki njemački svećenik početkom je 60-ih godina prošlog stoljeća poklonio malom samostanu u Akiti na sjeveru Japana sličicu s molitvom "Gospi Svih Naroda, koja je nekoć bila Marija", i koja je tu i takvu molitvu, molitvu njoj kao nekadašnjoj Mariji, a sada Gospi Svih Naroda, izdiktirala vidjelici Idi Peerdeman u Amsterdamu. Kad je na moljenje te molitve učiteljica novakinjâ u malom japanskom samostanu ozdravila, poglavarica je iz zahvalnosti naručila od jednog budističkog kipara skulpturalnu inačicu amsterdamske slike "Gospe Svih Naroda", čija je ukazanja bio odbacio te njihovu promidžbu i javno štovanje njezine slike zabranio mjesni biskup, biskup haarlemsko-amsterdamski, a njegovu odluku odobrio 1957. godine Sveti oficij.

Kip je izrađen 1963., a deset godina poslije progovorio je sestri Agnes i prokrvario na ruci. Riječ je o poznatom ukazanju "Gospe Akitske", koje je u svom pastirskom pismu 1984. priznao tamošnji biskup Ito. Sadržaj pisma odobrila je 20. lipnja 1988. godine Kongregacija za nauk vjere, ista ona koja je 1974. potvrdila odobrenje od Svetog oficija za biskupske mjere poduzete protiv štovanja amsterdamske "Gospe Svih Naroda". Biskup Ito 24. je lipnja 1988. hodočastio u kapelu "Gospe Svih Naroda" u Amsterdam i ondje, u nazočnosti vidjelice Ide Peerdeman, služio misu.

Godine 2002. novi je biskup haarlemsko-amsterdamski priznao ukazanja "Gospe Svih Naroda".

Govoreći o svojoj slici koju će vidjelica Ida Peerdeman dati načiniti, "Gospa Svih Naroda" kaže joj (4. 3. 1951.): "Dala sam ti da vidiš moju glavu, ruke i stopala, koji su kao u čovjeka. Pazi dobro: kao u Sina Čovječjega. Ostalo je Duh. ...Stojim kao Gospa ispred križa, s glavom, rukama i nogama kao u čovjeka, ali s tijelom kao u Duha, jer je Sin došao voljom Očevom. Sada međutim treba da Duh dođe na svijet, i stoga želim da se za to moli."

"U vezi s tim", kaže Hildegard Alles, "neizbježno pomišljamo na okultni fenomen djelomične materijalizacije. Moglo bi to biti i izopačenje hipostatske unije našega Gospodina. Upravo po tom predlošku morala je vidjelica na zahtjev 'Gospe Svih Naroda' dati izraditi sliku i širiti je zajedno s molitvom... Na toj slici i na milijunima takvih molitvenih sličica nalazi se biće koje ne može biti Majka Božja, nego je ili tlapnja ili okultna materijalizacija iz podzemlja. Taj se lik sada svečano štuje u crkvi." Ta "Gospa" na slici ne moli ponizno pod križem na kojem je razapet Krist, nego stoji ispred križa bez korpusa kao da je zauzela Kristovo mjesto. "Ta ja sam sa svojim Sinom trpjela duhovno i, prije svega, tjelesno", kaže vidjelici (1. 4. 1951.). Crkva takvo što ne naučava.

"Gospa Svih Naroda" kaže vidjelici i ovo:

– "Razne struje naginju socijalizmu, što je dobro. No to bi trebalo biti pod vodstvom Crkve." (29. 8. 1945.)

– "Mora se međutim mnogo toga promijeniti u Crkvi. Formacija svećenikâ morat će se promijeniti, biti modernija, prilagođena vremenu, ali dobra, u dobrom duhu." (29. 8. 1945.)

– "Bolja formacija, ukorak s vremenom, suvremenija, socijalnija." (7. 10. 1945.)

– "I upozoravam opet na prvu i najveću zapovijed: ljubav, ljubav prema bližnjemu." (27. 5. 1950.)

– "Mnogi ljudi mogu, baš kad su u crkvi, osjetiti veliku želju da pristupe stolu Gospodnjem, ali im je to zapriječeno jer nisu natašte... Ovi muškarci [na Posljednjoj večeri] također su ravno s ulice išli k stolu..." (25. I. 1951.) "Nauk ostaje, ali se zakoni mogu mijenjati. Pusti [poručuje papi Piju XII.] da se djeca ovoga svijeta više okoriste uspomenom na mojeg Sina!" (11. II. 1951.)

– "Jer isti Otac isti je Sin. Isti Otac i Sin isti je Duh Sveti." (U njemačkoj inačici na dotičnim internetskim stranicama: "Isti onaj koji je Otac jest Sin. Isti onaj koji je Otac i Sin jest Duh Sveti.") (31. 5. 1955.) Ako se ne varam, sv. Augustin govori o tom kako Otac, Sin i Duh Sveti jesu jedno te isto, ali nisu jedan te isti. Otac je drugi, iako nije drugo, nego Sin i nego Duh Sveti...

– Vidjelica vidi napisano (28. 3. 1948.): "Poštenje, Ljubav i Pravda". "Gospa" kaže: "Sve dok ove riječi nisu nad ljudima, nad njihovim glavama i ne žive u njihovim srcima, nema mira na vidiku." Zatim Ida vidi križ posađen u zemlju, oko kojeg vijuga zmija. "Sve oko mene", kaže vidjelica, "postaje crno i mračno." Potom vidi mač nad Europom i Istokom. Sa Zapada dolazi svjetlo. Ida čuje "Gospu" kako vrlo ozbiljno kaže: "Kršćanski narodi, pogani će vas to naučiti."

Zanimljivo je i da "Gospa Svih Naroda, koja je nekoć bila Marija" nije ni u jednom od svojih ukazanja, a bilo ih je pedeset šest, upotrijebila riječ "grijeh".

Akitsko ukazanje nije takvo. Međutim, kaže jedan forumaš otprilike ovako: "Ne prigovaram ničemu što je rekla Gospa Akitska. Sviđa mi se ono što je rekla. No kako itko može vjerovati u nju kad se taj kip koji je oživio zasniva na demonskom ukazanju. 'Gospa Svih Naroda' čini mi se tako očito lažnom i demonskom... Jeste li ikad stvarno čitali njezine poruke? Ona govori užasne, zle, pogrešne stvari. Rekla je mnogo puta da Crkvu valja modernizirati i izgovorila je mnoštvo gluposti u prilog globalizmu i ekumenizmu. Isusa je nazvala jedinim 'knezom ovoga svijeta', a Isus je knezom ovoga svijeta nazvao Sotonu... Ako je neko ukazanje lažno, to ne znači da je sav njegov sadržaj lažan. Otac laži nije glup. On može reći 999 istina i jednu laž, samo zato da bi se doimala to uvjerljivijom... Ja sam stvarno želio vjerovati u Gospu Akitsku, ali činjenica da se radi o kipu Gospe Svih Naroda sprečava me."

Uostalom, crkveni nauk ne zna ni za kakvu stigmu na Gospinoj ruci. Govori se pak i o stigmatiziranim rukama "Gospe Svih Naroda". Možebitne rane na njezinim dlanovima Ida Peerdeman spominje u poruci od 31. svibnja 1951. Iz tih mjesta na dlanovima izlaze po tri zrake. "Gospa" joj kaže da su to milost, otkupljenje i mir: po milosti Gospodnjoj te iz ljubavi prema čovječanstvu Otac je svijetu poslao Sina, Otkupitelja, a sad obojica žele poslati svetog, istinskog Duha, koji jedini može biti mir...

Možda se u tome sastoji ona jedna jedina laž, uz "999 istina", "Gospe Akitske"? U sugeriranju da su amsterdamska ukazanja vjerodostojna?

https://www.suscipedomine.com/forum/index.php?topic=22245.0

http://de.gloria.tv/?media=24933

https://www.de-vrouwe.info/

https://fisheaters.com/forums/showthread.php?tid=62290

______________________

* "...Neki čitanje Svetog Pisma, čini se, zanemaruju zato što im nije baš uzbudljivo, važno, čitko, pa se okreću drugim izvorima objave, bilo da su to privatne objave ili čak đavli koji govore preko opsjednutih, poput, na primjer, Anneliese Michel. Tako sad na internetu možete slušati đavla kako govori preko opsjednute djevojke. Međutim svaka vjerodostojna privatna objava samo nam pomaže razumjeti javnu objavu: Bibliju i Tradiciju. Zato želite li prozreti lažna ukazanja, morate poznavati Sveto Pismo [i Tradiciju]. To ide jedno s drugim. Ne možete imati jedno bez drugoga. Zanemarite li ovo drugo, sigurno ćete nasjesti na lažna ukazanja. K tome Sveto nam Pismo u Evanđelju opetovano govori da je Gospodin ušutkivao đavle. Kad su pokušavali govoriti, naređivao im je da umuknu. Slično i obred egzorcizma zabranjuje razgovor s đavlima, ograničujući ono što im egzorcist smije reći u osnovi na pet pitanja. Zašto mislimo da je sada u redu da ih slušamo i od njih učimo? Gospodin je naš učitelj, a ne đavli!..."

https://www.youtube.com/watch?v=TjpyJFn7J4U

Broj komentara: 16:

  1. Možda nije zgoreg amsterdamsku sliku usporediti s kipom Pontmenske Gospe od Nade, koja se ukazala 1871. držeći ispred sebe raspelo. Jesu li ta dva lika, recimo, komplementarna? Meni onaj iz Pontmaina djeluje kao ispravak amsterdamskog.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Our_Lady_of_Pontmain
    Op.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne znam je li međugorska "Gospa" što rekla o amsterdamskoj, o čijim se najvećim promicateljima pok. monsinjoru Pavolu Hnilici, za kojeg Roberto de Mattei piše da je bio jako dobar čovjek i gorljiv pobožnik Gospe Fatimske, i patru Paulu Mariji Siglu međutim zna da su poklonici međugorske, koju je priznala i Gobbijeva, ali je o amsterdamskoj, čijim je štovateljem bio npr. i pok. kardinal Joachim Meisner, rekla da je lažna... Itd. Eto zašto ja "volim" privatne objave i ukazanja.
      Op.

      Izbriši
  2. Stvarno je žalosno da je štovanje tzv. Gospe svih naroda stiglo ibu naše krajeve, posebice u banjalučku biskupiju. To "ukazanje" ne samo da je neuvjerljivo, nego su i poruke duboko heretične. Na žalost, lokalni biskup je odobrio štovanje ovakvog kipa i pokazao da nije na razini zadaće koja mu je povjerena.

    MariJo

    OdgovoriIzbriši
  3. Stavila sam komentar,ali ga ne vidm...Uglavnom,pitanje,vjerujete li u Lourdska ili Fatimska ukazanja?

    OdgovoriIzbriši
  4. CIN VJERE- Vjerujem cvrsto sve sto je Isus Krist ucio i sto sveta katolicka Crkva predlaze vjerovati jer si to objavio ti , Boze , koji si nepogresivo istinit. O Boze ,umnozi moju vjeru.
    Meni sad stvarno nije vise nista jasno. Meni se predbacuje da nisam u potpunom zajednistvu sa Crkvom jer se ogradjujem od stovanja idola , a ovdje se ne vjeruje u ono sto sveta katolicka Crkva predlaze vjerovati i ostaje se u potpunom zajednistvu sa njom mirne savjesti. Sveta crkva Katolicka je priznala i predlaze vjerovati u objave svete Faustine i stovanje i hodocasca Milosrdnom Isusu, ukazanja i poruke iz Akite u Japanu, Gospu svih naroda koja se nekad zvala Marija, odrzavanjetzv. Cenakula Marijanskog Svecenickog Pokreta kao i Plavu knjigu sa porukama don Gobija, zupna hodocasca u Medjugorje , moljenje Svjetlosne krunice , Neokatekumenski put i njihove poboznosti po zupama, karizmatske susrete sa igranjem kola i polaganjem ruku laika, ekumenske susrete u tzv. duha asiza, preporuke svecenika i predgovore u sumnjivim knjigama npr. Svrhovit zivot... Sve to i jos puno toga predlaze vjerovati sveta rimokatolicka Crkva. Prema tome izvolite dragi vjernici vjerovati ono sto peedlaze , nemozete reci ovo hocu , ovo necu , ovo mozda budem jer onda niste u punom zajednistvu sa svetom rimokatolickom Crkvom . Po cemu se vi to razlikujete od recimo onih iz FSSPXa koji nisu u punom zajednistvu?
    Urednice , urednice, ne pravi tako strogu cenzuru nego objavi ono o trubljama iznad Jeruzalema sto sam ti poslo. Moja je savjest cista jer sam zbavil sta sam moral.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
  5. Robelar, Katolička Crkva ne obvezuje niti jednog katolika vjerovati u privatna ukazanja (priznata ili nepriznata).

    Katolička Crkva obvezuje svakog vjernika nazočiti sv. misi nedjeljom i zapovjednim blagdanom, dok su druge "aktivnosti" neobvezujuće (često nepotrebne i nauštrb staleških dužnosti)i stvar slobodnog izbora i preferencija.

    Ukratko, može biti SAVRŠENO dobar katolik koji dnevno moli i živi po Božjim i crkvenim zapovijedima.

    Pavao

    OdgovoriIzbriši
  6. Robelare
    Ukazanja su: neka priznata, neka nisu, neka se još proučavaju, neka je trebalo pročistiti od ljudskih zabluda, no nikada, koliko je meni poznato, privatne objave nisu bile, niti će biti obvezujući nauk, niti prvotni navještaj Crkve. Ma koliko god se to nama sviđalo ili ne. Niti Lurd, niti Fatima nisu izuzetak. To ne znači da u ukazanja ili poruke i pouke koje od njih dolaze ne vjerujemo i apriori ih odbacujemo, ne nego upravo jer poštujemo Istinu i Objavu, znamo da je ono obvezujuće prije onoga što nije. Uglavnom, što reći nego, blago tebi Robelare

    OdgovoriIzbriši
  7. To "Gospa Svih Naroda, koja je nekoć bila Marija" mi je uvijek paralo uši.... zašto "bila"? Zašto ne "jest Marija"....

    OdgovoriIzbriši
  8. Cudim se da se nikome jos nije ukazala pachamama i da nije poceo dobivati poruke.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kako nije, ukazuje se u Međugorju od 80 i neke, skoro svaki dan. A nekad i više puta dnevno.

      Lars

      Izbriši
  9. Ne propustite svakako poslušati, čuti i razumjeti i ovo:

    The Marian Issue in the Church Today - Coredemptrix: Why the Dogma? - Msgr. Calkins

    https://gloria.tv/post/rmTMD4iKEUZG6ev3uECLFKgiU

    OdgovoriIzbriši
  10. Možete li dati izvor koji govori o tome da su ukazanja u Montichiariju i San Damianu osuđena od Crkve?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Piše npr. Felizitas Küble: "Desetljećima duga 'ukazanja' u Montichiariju otpočetka su odbacivali biskupi i istraživačka povjerenstva dotične biskupije (Brescia). Osude su više puta bile izvješene na svakim vratima katedrale u Montichiariju." https://charismatismus.wordpress.com/tag/montichiari/
      A o San Damianu: "Službeni vatikanski list 'Osservatore romano' objavio je 16. studenog 1970. nedvosmislenu izjavu biskupa Piacenze u kojoj piše: 'Navodne poruke, viđenja i čudesa nemaju nikakve veze s nadnaravnim. Rosa Quattrini svakodnevno je javno iskazivala neposluh svom biskupu. Službeno upozoravamo da smo prisiljeni uskratiti joj sakramente, kao i pristup crkvi.' Tadašnji župnik San Damiana, Edgardo Pellacini, dekretom potvrđenim od pape razriješen je službe; zabranjeno mu je da se i dalje bavi tamošnjim navodnim ukazanjima." https://charismatismus.wordpress.com/category/irrgeistige-erscheinungen/san-damiano/
      O San Damianu pisala je i Smiljana Rendić: "...biskup Piacenze mons. Enrico Manfredini, kroz šesnaest godina 'viđenja mamme Rose', tri je puta davao tu stvar ispitivati visoko stručnoj komisiji, i sva tri puta objavio je pod svojim autoritetom rezultat komisijskog istraživanja: da mamma Rosa 'vara sebe i vara druge'. I bio je mons. Manfredini poslao svog svećenika pred famozni vrt mamme Rose, da svim dolaznicima (dolazili su sa svih strana svijeta) dijeli letke na raznim jezicima, a na letcima njegovo, mons. Manfredinija, upozorenje da je to varka i da on suspendira a divinis na teritoriju svoje biskupije svakog svećenika koji dovodi hodočašća u taj vrt." http://tomablizanac.blogspot.com/2013/11/smiljana-rendic-treci-put.html
      A vidioci u Heroldsbachu bili su čak ekskominicirani.
      Op.

      Izbriši
    2. Pardon, napisao sam "istraživačka povjerenstva", a radi se o istražnim povjerenstvima.
      Op.

      Izbriši
    3. Još jedan ispravak: u Heroldsbachu se radi o vidjelicama.
      Op.

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.