ponedjeljak, 29. rujna 2014.

Sveti arkanđele Mihaele, brani nas u boju, ne daj da propadnemo na strašnome sudu


Budući je želio da mu na brdu Tombe posveti svetište, Arkanđeo se objavio u snu jednom biskupu Avranchesa po imenu Aubert godine 708. No prelat nije vjerovao viđenju, pa se sv. Mihael morao tri puta pojaviti kako bi ga uvjerio. Poslušan Arkanđelovom nalogu, biskup Avranchesa se uputio na navedeno brdo, a dok je tražio gdje bi mogao izgraditi svetište, sveti Mihael ga je uputio da će na stijeni naći bika kojeg je ondje sakrio jedan lopov prije no što ga proda. Prostor ugažen od te životinje odgovarao je dimenzijama svetišta kojeg je trebalo izgraditi. Nakon što je vratio bika njegovu vlasniku, biskup se dao na posao.

Ali dva velika kamena, vjerojatno megaliti, koji su se nalazili na mjestu budućeg svetišta unatoč svim naporima radnika nisu mogli biti uklonjeni. Iduće je noći čovjek po imenu Bain koji je živio u obližnjem selu u viđenju upućen da se priključi gradilištu sa svojom dvanaestoricom sinova. Bez oklijevanja Bain se uputio na brdo sa svojim momcima i uz Arkanđelovu pomoć lako su premjestili kamene. Priča kaže da se premještanje golemog kamenja konačno završilo kad je najmlađeg Bainova sina koji je još bio beba biskup Aubert prinio kamenju, dječak ga je dotaknuo, a ono se otkotrljalo do podnožja stijene. No u ovom ravnanju zemljišta više se nije vidjelo gdje je bik izgazio tlo, pa je sveti Aubert nanovo upitao za veličinu svetišta. Iduće je noći vrh brda bio prekriven rosom, a samo je mjesto gdje je trebalo položiti temelje ostalo suho. Biskup je tako podigao svetište nalik na prirodnu špilju koju je sam Arkanđeo uredio na Monte Garganu.

Tijekom gradnje sveti se Aubert pitao kako bi mogao doći do nekog "zaloga" svetog Mihaela, relikvije je dakako bilo nemoguće dobiti jer je on po svojoj naravi čisti duh. Zato ga je Arkanđeo uputio da pošalje poslanike na Monte Gargano. Ondje su im odlučili dati komadić crvenoga plašta koji je Arkanđeo ostavio na oltaru koji je vlastoručno posvetio kao i dio kamena na kojemu se ukazao.

Na povratku su biskupovi poslanici ozdravljali ovim Arkanđelovim darovima bolesne, pa je dvanaest slijepih progledalo, među kojima i jedna žena čije je selo po tom događaju dobilo ime Beauvoir (Lijepovid?). Nakon što su ovi dragocjeni darovi postavljeni u novoizgrađenoj crkvi, sv. Aubert ju je posvetio jednog 16. listopada, predaja kaže 709. godine.

(prema Henry Decaëns, Le Mont-Saint-Michel : 13 siècles d'histoire)


Broj komentara: 10:

  1. Zanimljivo je uočiti da se samo jedno stoljeće prije ovog ukazanja arkanđeo "Gabrijel" ukazao Muhamedu, a još zanimljivije da je to navještenje protivno objavljenom nauku o Isusu Kristu kao pravom i jedinom Bogu u zajedništvu s Ocem i Duhom Svetim. Jedan mora od tih arkanđela biti lažan...koliko znam, arkanđeo Mihael se bori protiv Sotone i anđela tame, a i sam je Pavao govorio da kada bi s neba sišao i (ark)anđeo koji bi naviještao i objavljivao što protivno onome što je u ime Božje naviješteno, neka je proklet. Pitam se stvarno koji bi bio logičan zaključak..

    Nikodem.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Naravno da je Muhamedova 'objava' mjesavina sotonskih obmana i ljudskih pozuda (za blagom, bludom, moci...).

      Izbriši
    2. Što pak odražava također i kaotično stanje njegovog duha kao evidentnog shizofrenog manijaka i agresivnog luđaka koji se proslavio nasiljem u razbojničkim prepadima i pljačkama. Muhamed je jednostavno bio duševni bolesnik u korelaciji sa opsjednutošću. Njegov život dovoljno dokazuje svu apsurdnost prakse tzv. religijskog dijalogiziranja koje promiču osobito neki prof. sa KBF-a

      Izbriši
    3. Kult smrti, polumjesec - noć i tama kao simbol religije, post tijekom dana, a gozbe noću, ne postojanje generalne zabrane ubijanja kao "Ne ubij" u Bibliji (mnoštvo je "velikodušnih" iznimki i dopuštenih smaknuća, katkad je poziv na ubijanje "muss" u Kuranu), latentni potencijal nasilja kodificiran u Kuranu, prakticiran u ranom islamu - sve to daje jasan odgovor: to nije bio isti onaj Gabrijel koji je rekao "Ne boj se Marijo"!
      U biti, oni ga ne nazivaju "Gabrijel" nego "Džibril" - je li to možda ime demona???U arapskom je lako izgovoriti ime Gabrijel.
      Osim toga, pojave su toga "anđela" sablasne: "Prorok" se grčio, padao, htio više puta ubiti...
      Muhamed, Kuran i šerijat - zakon je i za Isil, Boko Haram i za umjerene muslimane. A mir i ljubav s ova tri pojma gore ne mogu imati ništa zajedničko.

      KK

      Izbriši
    4. Da, da, dijalog s islamom - jer "Islam znači mir". A u Kuranu postoji cijela sura koja se naziva "Ratni plijen", a nema nijedna koja se naziva mir, ljubav ili dijalog.

      TL

      Izbriši
  2. Naravno, riječ Gabrijel je radi lakše percepcije i vizualizacije termina arkanđela na kojeg se misli, kao i za proroka Isusa, (Issu), neovisno o njihovoj interpretaciji, koja je svakako iz prizme Islama pogrješna.

    Nikodem.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja sam čula u jednom vođenju baš na Mont St Michelu da je arkanđeo, navodno, zbog biskupove nevjerice čak prstom upro u njegovu glavu, nakon čega je na tom mjestu ostala rupa koju je cijeli život nosio u glavi, kao čudo i podsjetnik :)
    Hvala na isječku!
    m.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, dotaknuo sam se toga u opisu posjeta iznad ove slike, ali pise u gore navedenoj knjizi da se taj detalj pojavio u kronikama tek par stoljeca nakon utemeljenja, pa nisam htio na to svrtati paznju.

      Izbriši
  4. Ima li i danas tamo monaha i dal se može biti na zajedničkoj molitvi Vespere?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kao sto navedoh u izvjestaju iz srpnja:
      "Trenutno je ondje muška i ženska zajednica Monaškog bratstva Jeruzalema koje je osnovano sedamdesetih godina prošlog stoljeća."

      Ja sam bio na jednoj podnevnoj molitvi i misi. Evo detaljnijeg rasporeda.

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.