petak, 16. srpnja 2021.

Objavljen motuproprij pape Franje kojim ukida Summorum Pontificum

Nakon uspješne operacije debelog crijeva, papa Franjo je danas, na blagdan Gospe Karmelske, objavio motuproprij Traditionis Custodes (1, 2) kojim ukida velikodušne odredbe bivšeg pape Benedikta XVI. Uz motuproprij je Franjo, po uzoru na Benedikta, priložio pismo kojim nešto detaljnije obrazlaže razloge svoje odluke. Od odluka izloženih u novom dokumentu najvažnije su sljedeće.  

Novus ordo misal definiran je kao jedini lex orandi, tj. pravilo molitve rimskog obreda. Time je dokinuta pravna fikcija Benediktova motuproprija o dva oblika rimskog obreda, redovitom i izvanrednom. 

Dijecezanski biskup je jedini ovlašten odobriti svećenicima gdje i kada da služe tradicionalnu misu. Pri tome, naravno, mora poštovati ograničenja na takvu misu, tj. ne smije biti previše dobrohotan. 

Biskup treba provjeriti da dosad postojeće grupe u kojima se slavi misa po "misalu prije reforme 1970." ne negiraju valjanost i zakonitost liturgijskih reformi te odrediti jednu ili više lokacija gdje se vjernici iz takve grupe mogu okupiti na takva slavlja. Pri tome se eksplicitno isključuju župne crkve. Biskup treba fiksirati i dane kada se te celebracije mogu održati. Čitanja moraju biti na narodnom jeziku. 

Biskup, dakako, određuje i svećenike koji će služiti tradicionalne mise za navedene grupe. Svećenik mora biti dovoljno poučen u latinskom, a treba imati i uobičajene pastoralne karakteristike. 

Biskup ne smije ustanovljavati nove personalne župe za tradicionalni obred, a one koje već postoje treba provjeriti i odlučiti da li ih zadržati ili raspustiti. U popratnom pismu Franjo kaže da su takve župe vezane više uz ono što žele i žude pojedini svećenici, nego uz stvarne potrebe "svetog Naroda Božjeg". Očito Franjo nikad nije posjetio jednu od takvih župa koje, po mom sudu i poznavajući povijest nekoliko njih, predstavljaju jedan od najsvjetlijih primjera laičkog angažmana u postkoncilskoj Crkvi. 

Biskup ne smije odobriti formiranje novih grupa zainteresiranih vjernika. 

Svećenici koji će biti zaređeni nakon objave Franjinog motuproprija i žele služiti misu po starom obredu moraju pismom zatražiti dozvolu od svog biskupa koji se treba o tome konzultirati s Vatikanom. Svećenici koji već služe misu prema misalu iz 1962. trebaju tražiti od svog biskupa da im odobri kako bi i dalje imali tu dozvolu. Ovdje vidim jednu zgodnu pravnu rupu u tome da se svećenike koji su već zaređeni, a još nisu služili staru misu zapravo ničim ne ograničava, tj. u načelu oni mogu slobodno započeti služiti privatne mise po tradicionalnom obredu. 

Sve zajednice koje su bile pod bivšom ustanovom Ecclesia Dei prelaze pod upravu kongregacije za redovnike. Ingerencija nad takvim zajednicama i tradicionalnim obredom prelazi s Kongregacije za nauk vjere na spomenutu Kongregaciju za ustanove posvećenog života i družbe apostolskog života te Kongregaciju za bogoštovlje i disciplinu sakramenata. U vodstvu obje kongregacije su ljudi koji preziru tradicionalnu liturgiju Crkve. 

Sve prethodne i suprotne odluke i običaji se, dakako, ukidaju. 


Iz popratnog pisma izdvojit ću samo par detalja. 

Franjo vidi jedini smisao prijašnjeg dopuštanja stare liturgije u tome da se izliječi raskol sa sljedbenicima monsignora Lefebvrea. Budući da to nije postignuto, a s druge strane javili su se novi sukobi unutar Crkve zbog tradicionalne mise i obreda, trebalo je odlučiti kao u dispozitivu. 

Utjehu u svojoj odluci kojom znatno ograničuje korištenje tradicionalnim rimskim obredom Franjo pronalazi u "činjenici da je nakon Tridentskog koncila sv. Pio V. također ukinuo sve obrede koji nisu mogli dokazati svoju drevnost". Naravno, ovo je vrhunsko trolanje jer je Pio V. dopustio sve obrede koji su bili stariji od 200 godina što je u mnogim mjestima i zajednicama i iskorišteno. Cilj je, jasno, bio isključiti misale sumnjive pravovjernosti, a ne nametnuti jedan takav misal čitavoj Crkvi. 

Kaže papa Franjo da se biskupi u svojim odlukama moraju posebno voditi dvama principima. Drugi je već spomenuta zabrana ustanovljavanja novih personalnih župa, a prvi da "proviđaju za dobro onih koji su ukorijenjeni u prethodnim oblicima slavlja i trebaju se u dogledno vrijeme vratiti rimskom obredu koji su promulgirali sv. Pavao VI. i sv. Ivan Pavao II."


***

Na koncu nekoliko kratkih komentara. 

Vjerujem da će ovaj motuproprij posebno osnažiti Svećeničko bratstvo sv. Pija X. koje, Bogu hvala, ima svoje kapele i u Zagrebu, Splitu i Rijeci.  Žao mi je svećenika i svećeničkih kandidata tzv. "Ecclesia Dei" ustanova koje služe samo tradicionalni obred. Pretpostavljam da će tu biti teških odluka, pa trebamo moliti da one budu ispravne, na slavu Božju i spasenje duša. 

Zabrana formiranja novih grupa pogodit će i vjernike koji žive u Hrvatskoj, posebno izvan Zagreba. Treba im pomoći materijalno i duhovno da ipak barem potajice i povremeno imaju tradicionalnu misu. Dobri kandidati za svećenike koji im eventualno mogu povremeno celebrirati misu su oni koji su u koronaludilu zadržali mogućnost pričešćivanja na jezik. Dakako, i među takvima će biti mali broj onih koji su spremni naučiti stari obred. 

Za zajednicu okupljenu trenutno u crkvi sv. Blaža jedini problematičniji dio motuproprija čini se onaj o zabrani korištenja župnih crkvi. Ako se i u Zagrebu koji nikada nije imao puno crkava, a nakon potresa ih ima još i manje, bude inzistiralo na toj odredbi, možda se možemo premjestiti npr. u crkvicu sv. Roka. Vidjet ćemo. 

Pročitao sam prošlih dana negdje misao koja kaže otprilike da Papa može zabraniti stari rimski obred, ali da to ne bi bilo u skladu s kršćanskom ljubavlju i pravednošću. Ja smatram da Papa nema takvu moć. On može urediti pojedine rubrike, uvesti nove svetce i blagdane, ali nema autoritet ukinuti katolički obred koji se služio vjekovima. U skladu s time, poštujući i papu i biskupe, neću se dati vratiti "obredu Pavla VI. i Ivana Pavla II." Poslužit ću se riječima koje stoje napisane u apsidi crkve sv. Blaža: "Kako može oko koje je ugledalo svjetlo, opet uzljubiti tminu?"

102 komentara:

  1. Da, težak je ovo udarac, teško je to probaviti... Čini se da je cilj još malo tolerirati aktualno stanje uz ovdje navedena ograničenja, a spriječiti daljnje širenje Mise svih vjekova na način da se svi "vrate" novom obredu, a uz to spriječi se stvaranje "privrženosti" nekih novih vjernika starom obredu. Tako će biologija odraditi svoje...
    TG

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ne slažem se. to su već mislili i pokušali pa im nije uspjelo, nemojmo se zavaravat, udar na Misu je bio daleko jači 70ih, tad su mislili biologija će riješit, nije prošlo. Mislim da je sad nova taktika, malo pomalo sve nas usmjerit u sspx i onda nakon nekog vremena proglasit nas šizmaticima i eto održavat nekakve sitne ekumenske odnose s nama u nadi da ćemo se vratit i "spasit".....Ovo T Marshall govori već mjesecima i bojim se da je u pravu

      Izbriši
  2. u crkvicu sv Roka? znači većina ćemo bit vani po rokovom perivoju. Bizarna odluka....Jel netko zna kako pater Borna diše oko ovoga? Hoće li tražiti dopuštenje od nadbiskupa da nastavi služit tlm? je li netko razgovarao s njim s obzirom da se već neko vrijeme zna da će doći do restrikcija? Znam da zvučim sebično jer pitam samo za nas iz Blaža, ali eto, ne znam da igdje drugo u Hr ima TLM(osim u Sigetu koji je isto župna crkva).....Oprosti mi Bože što trenutno osjećam bijes

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To sa sv. Rokom je samo moje razmisljanje.
      Za sada se nastavlja sluzenje nedjeljne tradicionane mise u sv. Blazu, pa cemo ubrzo doznati sto i kako dalje.

      Izbriši
    2. Najvise me razbjesnilo to sto se Franjo ponasa kao neki politicari,vlastodrsci koji kada zele donositi za narod NEpopularne mjere onda to cine u vremenu kada najmanji broj ljudi prati aktualnosti a to je ljeto i godisnji odmori....tad se ljudi odmaraju,manje su koncetrirani na aktualnosti a i na odmoru ljudi tamo gdje se nalaze nisu u mogucnosti ni pravodobno reagirati...I onda ce "vatikanisti"reci kako su sve objavili transparentno i na vrijeme ali nitko nije bio zainteresiran reagirati...Ovo je presedan u Katolickoj Crkvi jer nikada nije bila praksa da pape neke vazne odluke i promjene donse u srcu u sred ljeta...Za ovako ozbiljne stvari trebalo se na na nivou sveopce Crkve organizirati Sinoda(buduci da ih je vec podosta Franjo i sazivao u svom tekucem Pontifikatu a mnoge su se temama duplirale sa papom I.P.II. npr. teme obitelji,mladih...)...Franjo ulazi u devetu godinu svoga Pontifikata.Vjerujem da ce se mnogi sloziti samnom da mu je ovo najjaci udar na Crkvu od pocetka Pontifikata!!!

      Izbriši
    3. Ivan
      Apsolutno se slazem s vama.Jos jedan detalj kad vec spominjete cudne okolnosti ljetnog vremena koje nije nikad bila praksa da se donose neke ozbiljnije odluke za crkvu a to je da je ova odluka donesena usred ljeta i to jos u petak,zadnji radni dan u tijednu tako da i oni koji su na vikend odmoru odnah ne reagiraju.Slazem se s vama i nadodajem da sve radi na nacin kao i drugi politicari u vkadari.Sve je ovo pazljivo sracunato i ciljano odabrano vrijeme!

      Izbriši
  3. Strašno je i pomisliti da nam jedan papa može zabraniti moliti se Bogu kako se to činilo stoljećima. A tek to čuti...
    No ne gubimo nadu.
    Hermeneutika kontinuiteta i "izvanredni oblik" izumi su Benedikta XVI. i nije im bilo suđeno da dugo traju.
    Istaknuti kardinali, nadbiskupi i biskupi već su odavno napustili ta uvjerenja i žele poput mons.Lefebvrea povratak Tradicije i tradicionalnoga obreda bez tih ćudnih stavova koji su strani katoličkomu duhu.
    Nadam se da će ovo biti kap koja će preliti čašu i da će tradicionalni pokret ojačati i dosljedno tražiti povratak pravovjerja bez trulih kompromisa.

    Kikii

    OdgovoriIzbriši
  4. Kako će svećenici Ecclesia Dei ustanova uopće dobiti dopuštenje? Svojih biskupa nemaju! A ako bi se koji i našao, odobrenje za novozaređene svećenike trebati će odobriti Rim...Nekako slična situacija kao u proljeće 1988. godine, ako ne i lošija...
    KB

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kao sto su neke preliminarne analize vec pokazale, dokument je pun pravnih rupa, nedosljednosti itd. Ovo je na neki nacin vise deklaracija rata, poziv biskupima da uzmu batine u ruke i krenu mlatiti problematicne elemente. U tom smislu i nije potrebno da bude detaljniji i logicniji nego sto jest.

      Izbriši
    2. KB Vjerujmo da se to nece dogoditi jer sam je Francek jos prije dvije godine razmisljajuci na glas rekao ako se i donesu nove odredbe da se one nece odnositi na vec postojece zajednice i redove koji gaje takav oblik askeze nego na sve ostale koji cesto ili povremene se sluze Tridentinom a nisu ni Red ni zajednica koja zivi tradiciju...

      Izbriši
    3. S obzirom da su postojece tradicionalisticke zajednice (ex Ecclesia Dei) stavljene pod upravu Kongregacije za redovnistvo, a i uzevsi u obzir sam duh dokumenta i popratnog pisma, mozemo sasvim opravdano ocekivati da ce ih se na svaki moguci nacin pokusati ograniciti, ugusiti i unistiti.

      Vrijeme je za pristojni smjesak i borbu svim mogucim sredstvima (od kojih je prvo ignoriranje).

      Izbriši
    4. Toma Kongregaciju za redovnike,odnosno ustanove posvecenog zivota vodi prefekt kardinal Aviz,brazilac a njega je u Rimsku Kuriju pozvao papa Benedikt XVI. U magli se nekako sjecam tada da se tada za kard.Aviza govorilo da je umjereni prelat.To su neki u Kuriji komentirali nakon njegovog prvog nastupa u vatikanskim ustanovama kada je izjavio da zeli biti"most izmedju tradicije i suvremeno".

      Izbriši
    5. Nije on nikakav umjerenjak, pod njegovim vodstvom su rastureni franjevci od Bezgresne, donesen je dekret kojim se unistava zenske redovnicke zajednice vjerne tradiciji itd. Moze biti da je pod Benediktom mumljao ono sto je tada bilo popularno, ali sad pod Franjom se pokazao kao poslusni i revni egzekutor.

      Izbriši
  5. Dragi Toma, bilo bi mi zadovoljstvo kada biste kroz sljedeće dane napravili detaljniju analizu u nekom novom članku. Povratak istini je započeo, ovo je vidljivo očitovanje borbe duhova, no proces koji je pokrenut ponovnim širenjem TLM je nezaustavljiv jednim pravnim aktom, tj. mrtvim slovom na papiru. Za nas u svakom slučaju novi izazovi i kušnje (na koje smo ionako navikli i nisu novost); kao što kažu riječi svetog Pavla: da nas ništa ne može odvojiti od ljubavi Gospodnje. Na kraju krajeva, Crkva je najjača kad je najprogonjenija! Božji blagoslov Vama i svima iz naše zajednice.

    OdgovoriIzbriši
  6. Vise od toga me brinu imenovanja novih biskupa na jesen za dijeceze Dubrovnik i Istru...Te dvije biskupije vec dugo nemaju nove biskupe a dosadasnji odavno su vec Administratori istih...Nesto se kuha...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vrlo ograniceno razmisljanje.

      Izbriši
    2. Toma Blizanac Kako mislis ograniceno razmisljanje?

      Izbriši
    3. Pa to da vas vise brine koje biskupe ce Franjo imenovati u dvije manje vazne biskupije, nego to sto je objavio dokument bez presedana kojim zeli unistiti tradicionalnu liturgiju i vjernike koji je vole po cijelom svijetu.

      Izbriši
    4. Kad se zbroji broj vjernika na teritoriji spomenutih biskupija zajedno to i nije mali broj.A s druge strane to i nije tako zanemarivo i da neznam koliko su to male biskupije ipak u tijelima HBK to su 2 glasa.To jesu male biskupije ali vidis da se upravo u takvima treniraju za puno vece.Zato vizavi i vjernika koji u tim dijecezama ocekuju svoje nove pastire i strepe koga ce im se poslati nije manje vazno od ostalih aktualnosti u crkvi a i jos k tome sto su te biskupije"osjetljivi teritoriji"zbog statusa kojeg su imali u proslosti,Dubrovnik samostalna republika a Istra u blizoj povjesti pripojena vlastitom hrvatskom teritoriju.Jednima i drugima vladali su razni gospodari.

      Izbriši
  7. Oprostite, nije vezano za temu- ima li latinske mise u sv. Blažu preko ljeta? Već mi neko vrijeme nije došla obavijest na WhatsAppu, pa ne znam je li vlč.Borna prestao slati obavijesti ili misa nema.

    OdgovoriIzbriši
  8. Suosjećam s onima kojima je teško, ali kaže izreka: nije svako zlo za zlo. Ili, točnije rečeno, Bog dopušta zlo samo ako iz njega može izvući nešto dobro.

    Početak Bergogliove uzurpacije Svete Stolice također je bilo veliko zlo, ali je taj događaj, i ono što je slijedilo, mnogima otvorilo oči (uključujući mene) i pomoglo da shvate da niti Bergoglio niti njegovi modernistički prethodnici ne mogu biti pape, jer ono što ispovijedaju i čine papa ne može učiniti, poradi Kristovih obećanja (Rimska Stolica ne može zakazati u vjeri, itd.).

    Tako će vjerojatno i najnoviji Bergogliov čin, iako će učiniti puno štete, također i pomoći mnogima da jasnije vide razliku između Kristove Crkve i Antikristove crkve, i da između njih ne može biti suradnje ni zajedništva.

    OdgovoriIzbriši
  9. Sad jedino ostaje čekati reakciju Fsspx-a. Nadam se da će ta reakcija biti posvećenje 10 ak novih biskupa. Nema većeg i boljeg kontraudarca koji bi se mogao dati ovoj nebulozi je posveta novih biskupa. I tada će se jasno pokazati da su franjine odredbe kontraproduktivne

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadam se i vjerujem da nece. Reakcije poput ove su bile vrlo razborite i tako ce se vjerojatno i nastaviti.

      Kada procijene da je potrebno posvetiti nove biskupe, sigurno ce tome pristupiti s paznjom i odgovornoscu koju takav cin zahtijeva. Po uzoru na svog utemeljitelja.

      Izbriši
    2. Tomo i ja tako isto mislim.Imaju u Bratstvu itekako razboritosti i ne povode se emocijama!

      Izbriši
    3. "Žao mi je svećenika i svećeničkih kandidata tzv. "Ecclesia Dei" ustanova koje služe samo tradicionalni obred." zašto ti ih je žao? Od početka su znali u što se upuštaju tj bili su spremni na kompromis koji im se sada obio o glavu ('tko s modernistima tikve sadi (...)'). Također, malo je vjerovatno da dosta njih nije pozvano koncelebrirati - što li drugo nego NO, a koncelebracija je jedna od glavnih alatki forsiranja kroz glumu tzv. 'zajedništva' Crkve, 'jedinstva' Crkve i ostale fraze, tj ne 'služe samo tradicionalni obred'. Bilo bi dobro da se radujemo što se ovo dogodilo pa da ED svećenici ako su zaista bili za Tradiciju i tlm prijeđu u fsspx, jer im je svakako ovo najbolja prilika da sagledaju vlastitu naivnost što su mislili da će moći njegovati Tradiciju (zapravo samo tradicionalnu liturgiju) pod kapom modernista. Ako su neki od njih i bili lakoumno dobronamjerni, podvojeni, nesigurni, uplašeni od trećih da će kod fsspx biti 'neposlušni', 'u raskolu' i slične patke, to je ljudski, zapravo se lako dogodi da čovjek pogriješi, i treba im biti oprošteno, trebaju biti prihvaćeni bez pokude i likovanja. Ali do ove točke. Do ove prijelomnice. Poslije ovoga, nema više isprike.

      "Pretpostavljam da će tu biti teških odluka, pa trebamo moliti da one budu ispravne, na slavu Božju i spasenje duša. " - što si točno ovdje (po)mislio Toma pod teške odluke? Nisi valjda smatrao da je teška (kriva) odluka prijelaz ED svećenika u fsspx? To jest, nisi valjda smatrao da je "ispravna odluka" ne prijeći tamo? Ako su bili za Tradiciju i tlm istinski iz uvjerenja, neka prijeđu - to je ispravna odluka. Ako su bili uz Tradiciju i tlm jako zdvojno, kalkulantski i lako će se ušalatati nazad u NO ili rijeđe prvi puta u NO, neka ostanu tako. Zašto bi trebalo moliti za 'duše dvoumne', 'zvijezde lutalice'? Ne treba Crkvi svećenika automata za sakramente nego punokrvnih svećenika, s punokrvnim tradicionalnim uvjerenjima i poslanjem. Bolje da je takvih i samo 2000 na cjelom svijetu nego svećenika automata.

      "Za zajednicu okupljenu trenutno u crkvi sv. Blaža jedini problematičniji dio motuproprija čini se onaj o zabrani korištenja župnih crkvi." ovo ti je wishfull thinking Toma. Scenarij će se vjerovatnije događati prema:

      "5. nastaviti primjereno provjeriti jesu li župe kanonski podignute u korist ovih vjernika učinkovite za njihov duhovni rast i odrediti hoće li ih zadržati ili ne;
      6. da paze da ne odobre osnivanje novih skupina."

      - kod zadržati ili ne, tj kod eventualnog zadržavanja, prema duhu nakane ovog motupropria i općeg dojma ne samo o papi Franji nego o modernistima ukupno, to puno prije znači slabljenje do gašenja kod tih 'zadržanih', konstantno potkopavanje. 'paženje da se ne osnuje novih skupina' znači samo da se ove postojeće i (do daljnjeg ali privremeno) zadržane, mogu tolerirati samo kao nužno zlo. Ali zlo. Vi ste za moderniste nužno zlo. Dugotrajni pokušaj modernista sa tradicionalistima na daljinski (ED) nije uspio i sada se taj Potemkin ide rušiti. Jasno, ne naprasno da ne bude prenapadno, ali sve brže i sve izvjesnije i za najnaivnije zakačene na udice slijepe poslušnosti, kanonske regularnosti, punog zajedništva i svih ostalih sofizama.

      Izbriši
  10. "Pročitao sam prošlih dana negdje misao koja kaže otprilike da Papa može zabraniti stari rimski obred, ali da to ne bi bilo u skladu s kršćanskom ljubavlju i pravednošću."

    Glupost. Pio V. je jasno definirao u dokumentu Quo Primum da apsolutni nitko (to uključuje papu) nema pravo ukinuti taj obred ili izmisliti novi. To nije pitanje mišljenja, ovo je činjenica.

    MH

    OdgovoriIzbriši
  11. Rolf "Ne treba crkvi svecenika automata"pa sto onda ti nisi ostao tamo di si bio pa bi vjerodostojnije propovjedao a ne ovdje cekati svaku priliku ali bas svaku 1.da se obrusis na Crkvu i papu 2.da nam pokazes svima svoje znanje i "pravovjernost" jer samo cemo se po tebi spasiti 3.da provociras i izazivas 4.da ubijes vrijeme po onoj"i besposlen pop jariće krsti" 5.da nadjes ovdje sebi nekog ravna 6.da se na racun nasih dusa malo ispraznis

    OdgovoriIzbriši
  12. nije ovo samo napad na "rigidne"..Nije ovo ni velikodušno "evo vam više ovlasti braćo biskupi". Ovo je niz uputa i test. Test da Franjo i ekipa vide tko je vjeran njihovoj agendi a tko su "zle" konzerve među biskupima. U vezi toga, strah me idućeg Zg nadbiskupa, a možda se i ovaj već riješi nas, ako ima interesa a nema strah od Boga, ode nam TLM iz Blaža i Sigeta vrlo skoro

    OdgovoriIzbriši
  13. "Prisiljen sam" "obrana Kristova Tijela"... čudna retorika, priznajem i iznimno neuvjerljiva, barem meni ako imamo na umu što je posljednju godinu učinjeno u obranu Kristova tijela ... neću dalje Łongin

    OdgovoriIzbriši
  14. Bilo je i lijepih trenutaka Ł
    https://youtu.be/xoB_gjuZgf8

    OdgovoriIzbriši
  15. Longine sto tu nije jasno?Zar nevidite da je Sv.Otac ucjenjen kao sto je bio i Benedikt XVI.ali nije posustao pa je odustao.Napadate pojedinci papu i iskaljujete svoj bjes na njemu a neznate pravo stanje stvari ni tko ga sve okruzuje.Zapamtite,za svaku izgovorenu rijec jednog cemo dana odgovarati pred Bogom.Neki ovdje trose toliku energiju da je steta da je nisu utrosili za neki humano-socijalni rad.Tako bi uz molitvu najbolju korist dali za crkvu a ne pametovanje i sta bi bilo da bi bilo i ako bude sta bude...bla bla bla

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. 1. ako Vi znate nešto više, čim je ucijenjen i od koga, onda to podijelite s nama. Ako ne znate onda nemojte pametovati nama što isto to ne znamo.
      2. to novusordoističko dociranje, ulaženje u našu savjest i pretvaranje Crkve u samo humanističko socijalnu ustanovu Vam ovdje ne prolazi

      Izbriši
  16. Tihomire
    Okružuju ga oni koje je sam postavio, imenovao, delegirao, sapienti sat.
    Ne vidim da je ucijenjen, baš naprotiv.
    A humanosocijalni rad nema prednost pred borbom za vjeru i moral, za duše.
    Ne vodim Crkvu ali valjda smijem imati mišljenje kako se čini što se čini. Dakako da ću odgovarati.
    "Nije posustao pa je odustao". Nema smisla ovo komentirati. Neću dalje. Ł

    OdgovoriIzbriši
  17. Jedino se nadam da će ipak jedan dio ovih koji su nezainteresirano gledali na staru liturgiju shvatiti da je ona dragulj koju ne podnosi ultraliberalno krilo u episkopatu koje služi globalističkoj agendi.
    Sve se mora dopustiti, sve se tolerira, svugdje otvaranja novim izazovima, duboko razumijevanje zastranjenja drugih...no u ovome slučaju: brutalni rezovi, neskrivena mržnja, zabrana i protjerivanje.
    Ne vjerujem da će uopće na ovome stati. Ovo bi trebao biti prvi korak.

    No drugovatikanisti vide da su crkve poluprazne, da se samostani zatvaraju. Vide da mladim ljudima uopće nisu zanimljivi. Da nisu "in" kao u šezdesetima i sedamdesetima. Da nisu praktično ni u čemu uspjeli. Iza sebe ostavili su ruševine neviđenih razmjera. Ljudski gledano, nije to prihvatiti da si toliko lošega, čak i nesvjesno, u životu počinio.
    Pandemija je pokazala komu je stalo do sakramenata. Novusordovci su sanjali o cjepivima.
    Stoga ova opsesivna mržnja prema najvećemu blagu rimokatoličke Tradicije: svetoj Misi svih vremena.

    Kikii


    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dobar komentar.
      Vec sam cuo od nekih ljudi koji su bili samo rijetko na TLMu da ce pokusati dolaziti cesce jer im nije jasno zasto bi papa isao sa takvim dokumentom. Daj Boze da tako i bude.

      Izbriši
  18. Drugim riječima...mogu odustati od pitanja raznih svećenika po Puli ako su zainteresirani za slavljenje tradicionalne mise? :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. "Anonimno17. srpnja 2021. u 09:14
      Drugim riječima...mogu odustati od pitanja raznih svećenika po Puli ako su zainteresirani za slavljenje tradicionalne mise? :("

      Dragi kolega, i ja pokušavam pa me zanima jeste li uspjeli dobiti pozitivan odgovor od nekog svećenika iz Pule?

      Benedikt

      Izbriši
  19. "Sveti Otac je posebno istaknuo svoju tugu zbog činjenice što je slavlje po izvanrednom obliku rimskog obreda postalo karakterizirano odbijanjem Drugog vatikanskog koncila i njegovih liturgijskih reformi. Sumnjati u Koncil znači „sumnjati u samog Duha Svetoga koji vodi Crkvu“, stoji u Papinom pismu."

    Ovo je ključ svega. Volim TLM, ali ni u jednoj drugoj zajednici Crkve nisam doživio izrugivanje doslovno svih drugih zajednica.

    Iz kojeg autoriteta se osjećate pozvani tvrditi da svijet danas izgleda ovako zbog Koncila umjesto unatoč njemu? I zašto ste tako ogorčeni ako ste na pravom putu?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kakva ogorcenost, o cemu vi pricate?
      Nikad nisam vidio manje ogorcenosti nego u i oko TLMa kad se ljudima samo dopusti da zive svoju vjeru kako su je katolici zivili stoljecima.
      Ovo po internetu uopce nije relevantno jer se za apsolutno svaku temu mogu naci “ogorceni” glasnogovornici (npr ogorceni sto se duh koncila nije revnije provodio).
      Ali da treba (uz mjeru) ismijati u najmanju ruku glupe, a cesto zle, stvari koje se dogadjaju u “koncilskoj crkvi” svakako treba. Naravno za sve ima mjesto i vrijeme.
      Uglavnom, tko zeli vidjeti ogorcenost moze to vidjeti gdje hoce, a tko zeli vidjeti radost, zajednistvo i pravu poboznost moze doci na bilo koju TLM u Hrvatskoj.

      Izbriši
    2. O ogorčenosti na tlm pričaju oni koji ne idu redovito na tlm, ajoj....nigdje nisam doživio mirnije ljude koji mole u tišini nego na tlm, koji kleče pred Bogom više nego prosječan novus ordo vjernik na 5 misa, nigdje nisam vidio tako zainteresirana nevina dječja lica nego kao na tlm, ovo vrijedi i za Blaža, sspx kapele i svaki tlm koji sam bio u inozemstvu. Ta rigidnost, ogorčenost, agresija tradicionalista je mit, i Vi dragi Salezijanac to vrlo dobro znate.
      Zar vi mislite da mi nakon i prije mise se nalazimo i drvljem i kamenjem udaramo po 2.vat.koncilu? Ne,poštovani, ni ne spominjemo ga. Osobno manji problem smatram Koncil a puno veći tzv Duh Koncila. Taj Duh nije Duh Sveti, nego Duh otvorenosti prema svemu i svačemu, Duh tolerancije svakakvih inovacija, Duh tolerancije svega osim Tradicije i Mise kao njenog temelja. Čega vas je strah? Tih 50-100 ljudi koji idu na tlm nedjeljom u 16.45? Gdje vi tu vidite problem? Da će sve više ljudi otkriti Tradiciju, što je statistički očito svugdje u svijetu? Zašto se bojite toga? Bojite se preko 1900g Crkve?

      Izbriši
    3. Kod Bratstva sv. Pija X sam se oslobodio puno ogorčenja, oslobodio nekih grešnih navika, s nekima se još borim, ali baš borim. Ima naravno interno ljudi s kojima sam blizak, ima onih s kojima nisam, ali duhovno je to to. Počeo sam više razmatrati, više moliti, pred Presvetim više raditi ispit savjesti i zbilja su i mladi i stari jako pobožni i ponizni. Ne rugamo se niti mislimo da smo bolji od drugih, znamo u čemu smo u pravu i možemo argumentirati, ali pojedinačno ćemo se posipati pepelom za svaki grijeh jer je to ispravno.
      Uistinu je lex orandi bitan za lex vivendi i lex credendi. A godinama sam bio vezan uz Salezijance. Don Bosco i sv. Dominik Savio i sv. Marija Mazzarelo su mi omiljeni sveci, no sami se zapitajte jeste li i dalje u tom istom duhu koji su oni imali? Ja koji sam isto radio s mladima i upoznao ih i sam se borio sa zastranjenjima i emocionalnom duhovnošću garantiram da je odstupanje ogromno, iako interno postoji otpor.

      Salezijanci su bili također među prvima koji su pokušali pružati otpor Novus Ordu, prvi koji su dali utočište mons. Lefebvreu i bogoslovima, doduše taj otpor nije dugo trajao. Sam papa Pavao VI je rekao da se sotonin dim uvukao u Crkvu čim je otvorila prozore na Drugom Vatikanskom Saboru.

      A koju je to dogmu Sabor uveo, samo pastoralna zastranjenja. Lijepo je kad u Salezijanskom oratoriju molite krunicu, ali nije lijepo da to predvode djevojčice i djevojke u tajicama i da se vješaju po svećenicima. Bio sam ogorčen jer sam to gledao.

      Idem na misu (ili kako to neki zovu TLM) jer sam odan papi i bojim se pakla. Papa Pio V je napisao Quo Primum, tko sam ja da mu proturječim? Ili dogmama Tridentskog sabora?

      Izbriši
    4. "Sumnjati u Koncil znači „sumnjati u samog Duha Svetoga koji vodi Crkvu“, stoji u Papinom pismu."

      - Tko kaže da se u pastoralni, nedogmatski, koncil mora vjerovati bezuvjetnom vjerom? Tko to krivo uči da je ljudsko učenje u istoj ravnini sa Božjim? Sam koncil to ne naučava. Dapače, on otvoreno kaže (ironično, u dokumentu koji se zove Dogmatska konstitucija o Crkvi Lumen Gentium):

      "Taking conciliar custom into consideration and also the pastoral purpose of the present Council, the sacred Council defines as binding on the Church only those things in matters of faith and morals which it shall openly declare to be binding. The rest of the things which the sacred Council sets forth, inasmuch as they are the teaching of the Church's supreme magisterium, ought to be accepted and embraced by each and every one of Christ's faithful according to the mind of the sacred Council. The mind of the Council becomes known either from the matter treated or from its manner of speaking, in accordance with the norms of theological interpretation."

      - Prirpisivanje svojih ljudskih zabluda Duhu Svetomu kroz otvoreno negiranje onoga što uistinu jeste Božje učenje je odlika modernizma. Poslušnost zabludama jeste poslušnost zlu i stoga je ona nemoguća. A Duh Sveti je upravo sačuvao Crkvu od zabluda na način da 2. VK nije bio dogmatski nego puki pastoralni koncil.

      DM

      Izbriši
    5. Salezijanac
      Naravno da reformi liturgije ali ne deformaciji ili čak reformaciji iste. A ona se evidentno dogodila i događa se. Mislim da nije nikakav krimen konstruktivna kritika svega onoga što se stavlja u liturgiju i pretvara je u cirkus. Longin

      Izbriši
  20. Čitajući Papin Motuprorij a posebice popratno pismo dalo bi se zaključiti sljedeće gledajući lokalno iz perspektive Crkve u hrvatskom narodu: nad zajednicom koja se trenutno okuplja u crkvi Sv. Blaža nadvili su se crni oblaci. Osim što se izričito zabranjuje osnivanje novih zajednica postojeće se stavljaju pod neku vrstu supervizije. Temeljem dosadašnjih iskustava ne vjerujem da će liberalni episkopat još dugo trpjeti takve “devijacije”… Postavlja se pitanje što dalje? Ne samo za vas nego za sve “ED zajednice” i njihove svećenike. Je li FSSPX ostaje jedini izbor?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bilo bi dobro da se potpisete (i jos neki komentatori gore) imenom ili nadimkom.

      Djeluje isprazno za reci, ali bit ce sto bude. Izbor ce svatko napraviti sam za sebe. Neki vjernici ce sigurno otici u FSSPX-ovu kapelu, neki kod grkokatolika, a neki ce ici na novus ordo mise gdje im "pase". Vjerojatno ce neki povremeno moci sudjelovati na privatnim misama pojedinih svecenika.

      Za sada se ipak mise u sv. Blazu nastavljaju normalno.

      Ne vidim kakvu korist bi primjerice nas nadbiskup imao od toga da nas ukine. Da je htio, nije ni morao ponovno pokrenuti redovitu misu 2018.

      Uglavnom, mislim da ce puno veci problemi biti za ED svecenicke zajednice i bratstva te za personalne zupe.

      Izbriši
    2. Korist bi bila poslušnost Papi, a što bi dobio time, ne znam. Jasno je što Franjo želi i nimalo ne skriva.

      "Na vama je da nastavite provedbu Motu proprija na takav način da se vjernici vratite jedinstvenom oblik proslave i da od slučaja do slučaja utvrdite stvarnost grupa koje koriste Missale Romanumom za euharistijsko slavlje."

      "osigurati dobro onima koji su ukorijenjeni u prethodnom obliku slavlja i koji se trebaju vratiti u rimski obred koji su proglasili sveti Pavao VI. I Ivan Pavao II."

      Nazivajući novus ordo jedinstvenim obredom, jasno je da on uopće tlm više ne smatra rimskim obredom. Ne znam kako drugačije to tumačit.

      U skladu s tim, ako će naš nadbiskup ispunjavat franjine želje/upute/zapovijedi, onda mislim da će nas ukinut. Zapravo prema Franji, mi više de iure ne postojimo, bivša smo zajednica(sada smo nekakva "grupa") bivšeg rimskog obreda koji se trebaju vratit Jedinstvenom novus ordo obredu. Biskupi su dobili jasne upute što im je činiti.

      E sad, hoće li naš bit poslušan ili pokazati stepinčevu hrabrost, uskoro ćemo saznat

      Izbriši
    3. Pretpostavljam da nadbiskup neće preko noći ništa uraditi ali u nekoj srednjoročnoj perspektivi stanje je crno. Sljedeći nadbiskup će pretpostavljam biti liberal. To je jednostavno trend kojeg smo svi svjesni. Ovo je ogroman udarac za sve one koji su u Benediktovu duhu vjerovali kako se može naći barem mala niša za Tradiciju unutar postojećih crkvenih struktura a ne upasti u neko “neuredno stanje” ma što to značilo. Često mi se činio rigidnim stav pojedinaca da vladajući establišment u Vatikanu mrzi Tradiciju. Ovo je dokaz da je to ipak tako. Nažalost ali je tako. S druge strane čini mi se da je i FSSPX dosta oprezan u reakcijama. Nema likovanja i to je dobro, ali uskoro dolazi vrijeme kad će i oni morati rediti nove biskupe i opet će upasti u novi raskol… Kako god trenutno mi izgleda da su oni jedino rješenje što ne znači da sam u pravu, ali dolazi vrijeme kad će se morati podvući crta.

      NV

      Izbriši
    4. I dalje ne vidim sto bi dobio time.
      Ima 72 godine, tj. jos nekoliko godina do umirovljenja. I u skladu s novim motuproprijem moze ostaviti ovu grupu ili zajednicu da ima svoju misu (kako ce uciniti i brojni drugi biskupi u svijetu), pa nek se time eventualno bavi nasljednik. A kardinal moze pokazati otvorenost, sirinu i toleranciju kao i do sada.

      Ako rasturi grupu, ostavlja iza sebe 100-200 novonezadovoljnih uglavnom mladjih ljudi i obitelji koji su vjernici. A i dalje ce ostati mjesto u njegovoj biskupiji gdje se javno i redovito sluzi tradicionalna misa izvan njegove ingerencije. Ne moze se reci da u praksi postoji neka aberacija kao u nekom novom pokretu ili zajednici, na koncu radi se o misi i obredima koje su sluzili ili slusali svi hrvatski svetci i blazenici ukljucujuci i Stepinca.

      Kritike pape Franje i njegovih odluka nisu se nikad sirile preko mise, pa cak ni preko okupljanja prije ili poslije mise, a nastavit ce se na internetu i drustvenim mrezama kao i do sada, ali bez eventualne mogucnosti direktnog kontakta s vjernicima i moderiranja putem duhovnika/pastira zaduzenog za tu zajednicu. Oni koji su kritizirali, nastavit ce to ciniti, a moze im se samo povecati broj ako se jos ogorci ljude.

      Mozda bi neki klerici bili zadovoljni (nakratko, dakako, jer im zluradost ne bi dugo osiguravala zadovoljstvo), ali budimo realni, to su uglavnom tipovi licnosti koje mu nisu nikakvi prijatelji, ogovaraju ga iza ledja i jedva cekaju svoj napredak, a kardinalov odlazak.

      Uglavnom, kako god pogledam, ne vidim sto bi kardinal dobio time da rasturi zajednicu trenutno u sv. Blazu. Naravno, ako npr. nuncij nalegne, to bi se vjerojatno dogodilo, ali tu vec idemo u totalna nagadjanja.

      Jasno, ovo je sve skupa moje razmisljanje i moze biti da prekosutra sve zabrane, no kako bude bit ce. Moramo valjda racunati na Bozju pomoc, a ne samo na nase analize i strategije!

      Izbriši
    5. NV, novi raskol? Po njihovom shvaćanju, ako smo u stanju nužde takvi postupci ne predstavljaju raskol. Imamo li stanje nužde ili ne?

      Izbriši
  21. Bergoglio ovim činom vjerske tiranije ide u korak sa svjetovnom tiranijom koja se provodi nad cijelim svijetom.
    Znamo da će to prestati trijumfom Bezgrješnog Srca BDM i početkom doba mira, kad će se prema proročanstvima obnoviti i Crkva i katoličke države.

    Gospa od Dobrog Uspjeha je u Quitu rekla da će sretna obnova doći kad se sve bude činilo izgubljenim. Dakle, što je stanje svijeta i Crkve teže, to je bliža pobjeda Crkve.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. @Mateo

      Doba mira? To nešto kao 1000-godišnji mir? Nisam siguran koliko je ta ideja katolička.

      Hercegovac

      Izbriši
    2. Doba mira je itekako katolicko. O njemu govore brojni sveci i Gospa Fatimska. Moglo bi trajati oko 40tak godina... doci ce nakon sto papa posveti Rusiju Bezgrjesnom Srcu Marijinom sa svim biskupima svijeta. Tada ce Rusija postati velika katolicka sila... no ako te zanima saznati vise o tome, puno stranih trad.kat.portala govori o tome... M.F.

      Izbriši
    3. @Mateo
      To je čisto praznovjerje. Nikakve veze sa kršćanstvom, odnosno katoličkom vjerom, nema.

      šta, logika je, ako netko nešto učini onda će Gospa (ili Bog) učiniti nekakvu reakciju. Kao da je Bog prekidač kojim se pali određena situacija.

      Kršćani hode prema nebeskom kraljevstvu a ne prema zemaljskom.
      Svi prvi kršćani su mučeništvom završavali svoj život a danas neki maštaju o nekakvim epohama "meda i mlijeka" na Zemlji.

      hercegovac

      Izbriši
    4. Mnogi sad spominju Gospu (od) Dobrog Uspjeha. Ja se kad god mi ona padne na pamet pitam je li taj naslov dobro preveden na hrvatski. Ili bi bolje bilo npr. "Ishoda"? Ili "Slučaja"? Ili "Događaja"?
      Ako se ne varam, mons. Lefebvre je mislio da je i njega prorekla. Nedavno sam slušao, na "Sensus Fidelium", propovijed u kojoj je svećenik, moguće iz FSSP-a, rekao da Crkva još čeka tog prelata prorečenog od Gospe koji će se suprotstaviti otpadništvu i bezboštvu te sačuvati svećeništvo. U toj propovijedi kaže se, opet ako se ne varam, da će to biti neki Papa.
      Evo baš čitam neki tekst prema kojem to niti je bio mons. Lefebvre niti će biti Papa...
      M. P.

      Izbriši
    5. Radi se o višestoljetnim katoličkim proročanstavima (v. npr. u kolekciji Dupont, Catholic Prophecy), no to je privatna objava pa u nju ako ne želite ne morate vjerovati. No ako ne dođe do katoličke obnove, vjerojatno nije daleko kraj svijeta, prema znakovima vremena. U svakom slučaju Crkva pobjeđuje.

      U vezi imena ukazanja, "Dobrog Uspjeha" je direktni prijevod s engleskog, što je prijevod sa španjolskog "Buen Suceso". "Good Success" je najstariji originalni prijevod na engleski i zato ga koristim. Neki svećenici FSSPX-a su u novije vrijeme htjeli to promijeniti, ali to nije službeno. Meni osobno "Dobrog Uspjeha" zvuči bolje nego "Dobrog Slučaja" (kao da se nesto slučajno dogodilo), ili "Dobrog događaja".

      U ovom članku možete vidjeti i zemljopisni primjer gdje se isto ime prevodi "Zaljev Dobrog Uspjeha" (nazvan po ukazanju):
      traditioninaction.org/HotTopics/f194_Suc.htm

      Izbriši
    6. N.B.
      Proročanstva koja govore o Velikoj Obnovi prije toga opisuju Veliku Kaznu - da će trećina ili četvrtina čovječanstva umrijeti u revolucijama, ratovima, bolestima i progonima Crkve, sve u razdoblju od nekoliko mjeseci.

      To se moglo izbjeći da su pravi pape ispunili zahtjev BDM - papa Pio XII. jest povetio Rusiju, ali ne zajedno sa svim biskupima svijeta, kako je BDM tražila. Gospodin je sestri Luciji iz Fatime rekao da će posvećenje doći, ali da će biti kasno. Sada, budući da nema pape, treba čekati da nakon početka Velike Kazne napokon bude izabran pravi papa, koji će ispuniti zahtjev BDM, čime će se skratiti to teško vrijeme, koje je, po svemu sudeći, neizbježno.

      Pripreme za ta vremena su već počele masovnim migracijama i rastućom tiranijom nad stanovništvom svijeta, nastavit će se u dogledno vrijeme vjerojatno ekonomskim krahom i revolucijama, što će dovesti do svjetskog rata. Prorokovano je da će Rusi zauzeti Rim i uništenje velikih svjetskih gradova - uništenje Pariza posebno živopisno.

      Izbriši
    7. Ipak, ako je ona Nuestra Señora del Buen Suceso de la Purificación, prije će biti da je riječ o Velikom Događaju Očišćenja, nego o Dobrom Uspjehu Očišćenja. Očišćenja Marijina i Prikazanja Gospodinova.
      M. P.

      Izbriši
    8. Ili Sretnom Događaju.
      M. P.

      Izbriši
    9. @Mateo

      Iz gluposti u glupost...

      Sada kažeš da nema pape? Odakle ti to? To što imaš lošeg papu ne zanaci da pape nema. Pape ima, ali po svemu sudeći nije dobar.

      Ako može zamolba da ne širite hereze.

      Hercegovac

      Izbriši
    10. Mateo je u pravu gospodine Hercegovac. Ovo proročanstvo je itekako Katoličko, a Marie Julie Jahenny (francuska misticarka priznata od Crkve) o tome doata detaljno govorila. Pa sveta Hildegarda...
      Obnova dolazi nakon posvecenja Rusije, a predvodit ce ju Nova Francuska - katolicka monarhija.
      Drugi Hercegovac.
      Živio Krist Kralj!!!

      Izbriši
    11. "predvodit ce ju Nova Francuska"

      Gospon Stanko, jeste li mislili KALIFAT Francuska?

      Mislav

      Izbriši
    12. "Hercegovac",

      Ako može zamolba da ne pišete o čemu i sami priznajete da ne znate.

      Ako hoćete krenuti u potragu za tim "odakle ti to", tj. znanjem i istinom, možete početi s ovim citatom Prvog vatikanskog koncila (Pastor Aeternus, pogl. IV):

      Naime oci 4. carigradskog sabora, slijedeći tragove predšasnika, objavili su ovu svečanu ispovijest: "Početak je spasenja, čuvati pravilo ispravne vjere… I jer se ne može mimoići riječ Gospodina našega Isusa Krista, koji je kazao: ‘Ti si Petar-Stijena, i na toj stijeni sagradit ću Crkvu svoju' [Mt 16,18], pa se to što je rečeno dokazuje stvarnim učincima, budući da se kod Apostolske stolice katolička religija sačuvala uvijek neokrnjena, i sveto se učenje poštovalo. Ne želeći se nikako odvojiti od te vjere i nauka…, nadamo se, da ćemo zaslužiti biti u tom zajedništvu koje propovijeda Apostolska stolica, u kojem se nalazi čitava i prava čvrstoća kršćanske religije".
      ...
      Zbog toga su biskupi čitavog svijeta, bilo pojedinačno, bilo okupljeni na saborima, slijedeći dugotrajni običaj Crkava i oblik drevnog pravila, iznosili pred ovu Apostolsku stolicu posebno one opasnosti koje su se pojavljivale u pitanjima vjere, kao bi se ponajviše nadoknadile štete za vjeru tamo gdje vjera ne može imati nedostatak
      (tj. u Apostolskoj Stolici - u engl. prijevodu npr. piše "tamo gdje vjera ne može zakazati").
      ...
      A taj pak apostolski nauk prihvatili su svi časni oci, a sveti i pravovjerni učitelji su ga poštovali i slijedili; oni su najpotpunije znali da ta Petrova stolica ostaje uvijek netaknuta od svake zablude, prema božanskom obećanju Gospodina i Spasitelja našega, koje je dao prvaku svojih učenika: "Ali ja sam molio za tebe da ne malakše tvoja vjera. Pa kad k sebi dođeš, učvrsti svoju braću" [Lk 22,32].

      Dakle, taj posebni dar da u istini i vjeri nikada ne zataji, dan je od Boga Petru i njegovim nasljednicima na toj Stolici, kako bi svojom uzvišenom službom služili spasenju sviju, kako bi čitavo Kristovo stado po njima bilo sačuvano od otrovne hrane zabluda i hranilo se hranom nebeskog nauka, kako bi se nakon uklanjanja prilika za raskol čitava Crkva sačuvala jedna, i oslonjena na svoj temelj ostala čvrsta protiv vratiju pakla.


      Sad nađite Bergogliove hereze koje službeno naučava u svojstvu (anti)pape, pa se onda zapitajte možete li uskladiti gornju nepogrješivu nauku papâ i koncilâ ("da ta Petrova stolica ostaje uvijek netaknuta od svake zablude") s tim da jedan papa s te Stolice službeno naučava hereze.

      Izbriši
  22. Riješiti se kontrolne skupine, u kojoj sve ga prekorava, sve ga osuđuje.
    Prekjučer sam u propovijedi u Remetama čuo zašto "pro omnibus": zato što ne budemo li vjerni, On vjeran ostaje.
    "Mi ćemo za njima od teškog bola, a oni za nama od smijeha umrijeti", palo mi je na pamet.
    M. P.

    OdgovoriIzbriši
  23. Roma locuta, causa finita.
    Sad će se vidjeti tko je katolik a tko nije.

    Ivan

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Haha, zgodno. Kao sto se vidjelo od 2007. do 2021. kada je Summorum Pontificum bio na snazi.

      Simpaticno vi to zamisljate katolike, a la Rex Mottram i duhovna kisa.

      Izbriši
    2. Ivan
      Neće se sad vidjet ništa, u Crkvi se stvari ne vide "sad", nego kroz stoljeća. A stoljeća Crkve jasno pokazuju kako stvari stoje, samo treba izaći van svog vremena i proanalizirati. Mi jesmo sad u momentalnom šoku, ali smireni, spremni smo i krvarit ali Svetu Misu napustit nećemo. Misliš da će nas obeshrabrit jedna odluka Pape koji na oltar dovodi tango plesače? Ne budi smiješan i ne dopuštaj si da "vidiš" tko je katolik a tko ne

      Izbriši
    3. Roma locuta...ha, ha...
      Vidjeli smo (ne)poslušnost Benediktu XVI. kad je želio da se staromu obredu da mjesta u životu Crkve.
      Vidjeli smo licemjerje i ravnodušnost glede stvarnoga sučeljavanja s problemima koje koncilski dokumenti donose.

      Ovaj dokument "Bugnini ili mrš van" nema veze s Rimom i odlukama Učiteljstva.
      Na koncu, imamo bulu Pija V. "Quo primim tempore" koja proglašava da nitko nikad ne može i ne smije dokinuti Rimski obred.
      Prema tome, ova zabrana može vrijediti samo za Novus ordo koji je star tek pedesetak godina, a ne za Rimski koji je nepromijenjen barem 1000 godina i seže do u apostolska vremena.

      Ovo je objava rata svetoj Majci Crkvi. Ja kao naš provincijalni modernistički tugomir ili neokonzervativna smlata ipak ne bih previše komentirao i likovao jer svi ćemo doći pred sud Božji i ovdje je jasno da je riječ o grubome kršenju ovlasti.
      Ovo dragi Bog zacijelo ne odobrava.

      Kikii

      Izbriši
  24. Inoslav B.,perjanica jutarnjeg, oduševljen, spominje i antisemitizam. Draga braćo katolici koji volite novus ordo misu, znam da dolazite tu, razmislite malo što znači kad su takvi likovi sretni ovakvom odlukom Pape.

    OdgovoriIzbriši
  25. J as jacobo
    Možda da jedan katastrofalan pontifikat napokon ide kraju ili kulminaciji jer bojim se kako još nismo sve vidjeli. Mislim, kršten sam u i po NO zato reagiram. Jednostavnije, u ovom pont. sve je kao i da nije i nije kao i da je. Nezanimljivo i do boli predvidljivo Ł

    OdgovoriIzbriši
  26. "Ono što je prijašnjim naraštajima bilo sveto, to i ostaje i za nas sveto i veliko, te se ne može najednom potpuno zabraniti ili čak proglasiti štetnim"
    Benedikt XVI

    OdgovoriIzbriši
  27. "S druge strane čini mi se da je i FSSPX dosta oprezan u reakcijama. Nema likovanja i to je dobro, ali uskoro dolazi vrijeme kad će i oni morati rediti nove biskupe i opet će upasti u novi raskol… Kako god trenutno mi izgleda da su oni jedino rješenje što ne znači da sam u pravu, ali dolazi vrijeme kad će se morati podvući crta.

    NV"

    "Riješenje" za šta? - za to da ti imaš gdje ići na sakramente? Znači, ti bi išao na sakramente kod onih kojima prigovaraš raskol, crkevno neregularni status, nepotpuno zajedništvo i kojekakve druge ekspresije-smicalice koje se već rabe? Ne vidiš li koliko je to po sebi hipokrizijski? - sada bi išao k onima kod kojih ne ideš zbog istih tih razloga koje im zamjeraš, kao da su sakramenti, napose liturgija svrha sama sebi.. Molim tebe NV, sve koji ovako rezoniraju - ja koji godinama idem kod fsspx stvarno ne likujem što vas je snašlo, te sam prethodno napisao da svatko griješi i treba oprostiti i prihvatiti ljude koji kod ovakve situacije PROGLEDAJU, tj napokon proniknu uzroke takve drame i krize, ali s ovakvim racionalizacijama i koristoljubljem, molim da ne dolazite (ovo je molba, ja nisam fsspx svećenik, nemam ingerencije dozvoljavati ili zabranjivati).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Rolf ti nisi svecenik ali se ponasas kao da si papa....Cak je i sv.Otac papa Franjo blazi od tebe i tvojih prosioanja zuci...moze li Crkva u ovoj krizi i gore?Moze s ovakvima koji joj na dnu lađe svrdlom buse nove rupe...Oslobodi nas Gospode!!!

      Izbriši
    2. ej, hajde me molim te lijepo ostavi na miru - već sam ti ranije odgovorio, toma nije pustio komentar iako je bio puno manje agresivan i puno manje ciničan od tvoga. ne poznajem te, ne poznaješ me, - ne znam uopće što ti ovdje 'razriješavaš' među tradicionalistima iz svog udobnog novus ordo lavirinta? Sama dociranja i moraliziranja. Da tebe vodi neka briga za tradiciju, makar indultističku, razumio bi. Ovako, kao da si tu samo po zadatku da trolaš. Hajde prođi me se, uopće ne odgovaram na ovakva emfatično histerična zanovijetanja garnirana modernističkim parolama, prijeđi na drugu mušteriju.

      Izbriši
    3. A što bi ti Razboriti? Sam papa je sad potvrdio da modernizam i tradicija ne mogu imati kompromis. To je dosad bila jedna teška mentalna gimnastika.

      Što bi, da odjednom ljudi koji su objede govorili na račun patera Marka i Bratstva sv. Pija X dođu po malo estetsko-duhovnog zadovoljstva u TLM-u? Hoćeš li ti biti među njima ili ćeš se vratiti Bugninijevom obredu koji papa proglašava "jedinim"?
      Oslobodi me Gospode onih koji su bili neposlušni Benediktu XVI, a bojim se da ste se vi sami "oslobodili" Gospodina neposluhom sv. papi Piju V.

      Da, FSSPX ne likuje nego tuguje za izgubljenim dušama, mi volimo Crkvu, unatoč vašoj modernističkoj zatucanosti da smo mi vaki naki, ovo nas ne veseli. A bi li trebali bacati lovorike po onima koji su nas do jučer vrijeđali?

      Vuk

      Izbriši
    4. Mislim da nije vrijeme ni za kakva prepucavanja.
      Benedikt XVI. nije ništa izmislio niti "dopustio". Samo je konstatirao da stari obred nikada nije bio zabranjen. Time je dao velik manevarski prostor svima onima koji žele tradicionalni obred.

      Sada imamo zabranu staroga obreda i doslovno pokušaj da se tradicionalni pokret potpuno iskorijeni.
      A to čini, ni manje ni više, Petrov nasljednik.
      Situacija je mnogo ozbiljnija nego što možemo to sebi sada još i predočiti.
      Nikomu to nije dobro. A tko zna što nas još čeka?!
      Objava rata Crkvi i njezinoj Tradiciji jest objava rata svima nama.
      Vrijeme je da se svi probudimo i žešće borimo za Tradiciju. Valjda je komentar kardinala Saraha bio dovoljno jasan.

      Kikii

      Izbriši
  28. Rolf,

    Pozivati ljude da ne dolaze na Svetu Misu je zabrinjavajuće. U nekim komentarima pozivaš ljude da se pridruže FSSPX-u a koliko pamtim ovo je drugi put da ih moliš da ne dolaze. Svi katolici imaju pravo biti na svakoj Svetoj Misi i to im nitko ne može zabraniti. To je i bit katoličanstva. To nije lijepo.
    Drugo, spominjanje automat svećenika i sakramentata. A što bi drugo trebali vjernici dobivati od svećenika nego sakramente. Život je ionako težak a bez sakramenata još i teži. Dakle, ako netko želi Svetu ispovijed, ili Svetu pričest, kakve veze ima koji su njegovi stavovi prema FSSPX-u. Kakvu poruku šalješ o vjernicima koji dolaze na Svete Mise u kapelama bratstva. Ja sam uvjeren da velika većina vjernika ne bi imala ništa protiv, dapače, veselila bi se da dodje što više vjernika i prisustvuje Svetoj Misi i sakramentima. Zar to i nije cilj obnove katoličke tradicije. Kakva će biti budućnost, ne znamo sigurno, ali katolici bi se trebali medjusobno voliti i pomagati a ne napadati jedni druge.

    Zabrinuti

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zabrinuti moj,
      moram ti sve ovo detaljno orisati, mada je po meni i raniji komentar jasan, ali to što vam se on NE SVIĐA, e tu ne mogu pomoći:

      "Pozivati ljude da ne dolaze na Svetu Misu je zabrinjavajuće. U nekim komentarima pozivaš ljude da se pridruže FSSPX-u a koliko pamtim ovo je drugi put da ih moliš da ne dolaze. Svi katolici imaju pravo biti na svakoj Svetoj Misi i to im nitko ne može zabraniti. To je i bit katoličanstva. To nije lijepo."
      Ja nisam tu da bi se ti ili netko osjećao "lijepo", nego da izložim neke svoje poglede koji sigurno nemaju prvo za cilj da se svima svidim. Ja sam pozvao ljude koji su napokon progledali, koji su se umorili od mazohizma indultizma da dođu kod pravih tradicionalista, tj kod fsspx, a zamolio licemjerne indultiste, koji bi ustrajali u svojoj ludosti drvenog željeza indultizma i omalovažavanja, prozivanja čak i sada fsspx za raskol, da NE dolaze. To jednostavno nije moralno pošteno. Ako si kinjio i ignorirao fsspx do sada, čini to i dalje, ali ne dolazi, nije nam drago. Ako misliš glumiti da sad nemaš ništa protiv fsspx, i tajiš to u srcu i 'lukrativno' bi samo crpio se sakramentima, upotrijebio fsspx svećenika za automat, isto, molim te ne dolazio. Ako si progledao, nitko ti ne govori da si glup, kamoli da likuje, pače drago nam je, Deo gratias, samo dođi.

      Izbriši

    2. "Kakvu poruku šalješ o vjernicima koji dolaze na Svete Mise u kapelama bratstva." Normalnu. Nisam tu da gladim uho, ili da bi se ti osjećao lijepo. Tko želi biti na liniji Bratstva koji je još jedini preostali zdravi dio Crkve, i ako ga je olajavao, a sada se kaje - nema veze, superdobrodošao je. Nitko mu neće reći, "ti si sada drugorazredni 'lefebrovac', moraš još dugo činiti pokoru da bi došao u naš elitni razred." Sačuvaj Bože, ali popu pop, bobu bob.

      "Ja sam uvjeren da velika većina vjernika ne bi imala ništa protiv, dapače, veselila bi se da dodje što više vjernika i prisustvuje Svetoj Misi i sakramentima. " - nemoj biti tako siguran, kamoli sentimentalan. Kvaliteta je važnija od kvantitete. Odgovor je isti kao za svećenike automate. Uostalom tko to u bilo kojem udruženju želi da mu se pridružuje bilo tko? To još samo na stadionima (čak ni tamo) i koncertima vrijedi radi zarade. Došlo je ovdje već par tradi - ekumenizam raspoloživih osoba, od vas k nama, pa je od njih više štete nego koristi - htjeli bi imati ovdje indult oazu i još nesmetano kuditi fsspx svećenika. Teško, neće ići.

      "Zar to i nije cilj obnove katoličke tradicije. Kakva će biti budućnost, ne znamo sigurno, ali katolici bi se trebali medjusobno voliti i pomagati a ne napadati jedni druge.

      Zabrinuti"
      Ja mislim da su ovo sentimentalna razmišljanja, a samo 'napadanje' je isto krivo procjenjeno kao grijeh, iako je neki puta zapravo zasluga, duhovno djelo milosrđa (grešnika pokarati, neuka poučiti). Samo su fsspx tradicinalisti, uz još neke skupine i pojedince (a koji nikako nisu bivše ED zajednice i isti takvi pojedinci) u užem smislu, i samo će po takvom konceptu doći do obnove katolicizma. Po modernizmu neće sigurno, ali niti po Potemkinu indultizma. Sami sada vidite što su modernisti imali za vas, kad ste bili tako "poslušni". Sada kada uništenje i izolacija "neposlušnih", nas, nije uspjela, sada ste i sami odbačeni jer ste bili puko sredstvo. Do nikakve obnove tradicije ili njegovanja 'takve karizme' nije njima nikada bilo stalo. To se sada najbolje vidi. Najveća pomoć danas od katolika katoliku, od 'lefebrovca' indultistu je to reći. Ako to nekim indultistima ne mili uho, i smatra to napadom, a široko mu polje bilo, što mu ja mogu.

      Izbriši
    3. Rolf: "treba oprostiti i prihvatiti ljude... ali s ovakvim ... koristoljubljem, molim da ne dolazite"

      Prihvatiti u što, u neki kult? Čuo sam i obratno, da se za one koji odluče umjesto kod FSSPX-a ići kod SP kaže da su "napustili Bratstvo". Što se čovjeka ima "prihvaćati" koji dođe na misu, kao da se učlanjuje u neku udrugu? Optuživati nekoga tko se ne slaže sa stavovima neke tradicionalističke organizacije za koristoljublje jer hoće doći na misu, ili još gore, tražiti da ne dolazi na misu zato što se ne slaže sa stavovima te organizacije (!), kao da je katolička liturgija vlasništvo neke tradicionalističke organizacije koje ona smije koristiti kao sredstvo obračuna s katolicima koji ne dijele iste stavove u spornim pitanjima kao ta organizacija.
      Nije to sektaški, ma kakvi, samo tako izgleda.

      To komentiram jer takve riječi pokazuju sektaški mentalitet u novom FSSPX-u, ali ne mislim da bi zabranili pristup onim koji dolaze sa SP, osim ako ih se usude kritizirati. S obzirom da se na oba mjesta radi o celebrantima zaređenim po nekatoličkom obredu modernističke sekte, od strane "biskupâ" posvećenih po još problematičnijem nekatoličkom obredu, mise su im jednako valjane ili nevaljane (držim ih sumnjive valjanosti, što u praksi znači kao da su nevaljane). To je najvažnije, je li Misa valjana i je li po katoličkom obredu, a ne sviđa li ti se kako svećenik propovijeda (osim ako se radi o herezama i sl.) ili slažeš li se s njegovim stavovima u spornim, pa i nespornim, pitanjima (i od svećenika koji je upao u herezu smijemo u potrebi primati sakramente). Situacija je nešto drukčija za one koji su povodljivi, ili je takav njihov supružnik, ili imaju djecu, jer moraju odvagati i rizik od potencijalnog sektaškog "pranja mozga".

      Tradicionalistički svećenici u osnovi i jesu "automati za sakramente" (iako je taj izraz grub i krajnje nedostojan za tako uzvišenu službu i dostojanstvo), jer nemaju niti dozvolu propovijedati, niti vlast upravljati, niti su zaređeni s dozvolom autoriteta, i jedini razlog zašto postoje jest upravo da vjernici imaju sakramente, i jedino ih legitimno mogu dijeliti ako ih vjernici to traže u svojoj potrebi.

      Pohvalio bih instinkte "Zabrinutog", koji je uočio ključne probleme u izjavama "Rolfa", pa dobro primjećuje da se katoliku ne smije zabraniti pristup Misi (u ovom slučaju im to može proći jer su njihove kapele privatna, a ne javna mjesta štovanja, ali nije ništa manje sektaški), da je problematična njegova izjava o svećenicima "automatima za sakramente", i uočio je da "Rolf" šalje lošu poruku o FSSPX-u (iako istinitu, o opasnom sektaškom mentalitetu koji novi FSSPX promiče među onima koje zove "svojim" vjernicima).

      Kao netko tko je nov u upoznavanju tradicije Katoličke Crkve, "Zabrinuti" možda ne zna u kojoj mjeri i među tradicionalistima ima podjela oko spornih pitanja i sektaškog mentaliteta kod nekih grupa (jedino što pravovjerni tradicionalisti nisu podijeljeni u vjeri, za razliku od NO). To je ujedno i efekt i dokaz trenutačnog stanja Crkve, koja je bez principa jedinstva, tj. pape ("udarit ću pastira i ovce će se raštrkati"), iako, Bogu hvala, ima tradicionalista koji se bez obzira na svoje stavove ne daju zavesti sektaštvom, ili su se opametili.

      Izbriši
    4. Molim da se vise ne nastavlja ova rasprava. Jedini koji mogu i smiju nekome reci da ne dolazi kod njih na misu su svecenici, a i oni moraju vrlo opravdan razlog.

      Izbriši
    5. Toma mislim da nije pošteno da s ovim Mateovim opasnim podvalama okončavaš raspravu bez da si dao da se objavi ikakav odgovor. Zato te lijepo molim da pustiš ovaj komentar u kojem ću samo prenijeti izvatke iz predavanja mons. Tissiera de Malleraisa u kojemu on objašnjava cijeli problem pa neka svatko procijeni što je vjerodostojnije.

      https://sspx.org/en/supplied-jurisdiction-traditional-priests

      In this case it is the Church herself which gives to priests a power as the power of the pastor over his flock. Normally the power of Holy Orders, brings with it the foundation or basis of a power to organize the Church in a hierarchy. Thus the priest’s or the bishop’s power of Holy Orders normally brings with it the power of jurisdiction. It is normal for a bishop or a priest to have a particular flock over which he exercises his power of Holy Orders. But in the present situation we have to deal with the abnormal situation where the power of Holy Orders is unjustly deprived of the power of jurisdiction. It is in this case that the Church mercifully supplies jurisdiction in favor of you, the faithful, giving the jurisdiction your priests would otherwise not have.

      This is therefore an extraordinary power, which is an exceptional case. In exceptional situations there are exceptional powers.

      2) it is a personal and not a territorial jurisdiction. It is very important to understand this. Your priests have jurisdiction over your persons and not over a territory.

      Traditional priests have jurisdiction over each one of their faithful who come to their chapel or traditional church or traditional convent or priory, and they do not have jurisdiction over a determined territory as for example the territory of a parish.

      So when we say that "our churches are our parishes" it is true, but we must see that it is true without technically being the same thing.
      (...)

      The hierarchy of the Society, and the only hierarchy it has, is a substitute hierarchy. Its priests have power directly over the faithful in their priories, in their parishes, and in their traditional chapels. The district superiors have power over their priests. But in principle that is all the power they have. According to the constitution of the Society they have in principle no power over the faithful. But on account of the crisis in the Church they have a supplied power over the faithful. (...)

      This is always under the pretext that traditional priests do not have jurisdiction! But they do have a supplied jurisdiction. It is you who have to appeal to this supplied jurisdiction. I therefore say that the sense of the Church, the sensus fidei, must persuade faithful laymen and laywomen to willingly submit their apostolic activities to the traditional clergy. This is the proper order. It is the sense of hierarchy to submit your Catholic action to the counsel and higher guidance of the traditional hierarchy, to use the words of St. Pius X. This corresponds to the hierarchical constitution of the Church. It is necessary for the faithful to understand this well, and all the more since the clergy cannot, strictly speaking, require this dependence since it has no ordinary jurisdiction over the faithful.

      ps meni se podvaljuje da sam ja zabranjivao/dozvoljavao ne/dolaziti na tlm kod fsspx, a lijepo sam na startu dao ogradu koju ponavljam:

      "ovo je molba, ja nisam fsspx svećenik, nemam ingerencije dozvoljavati ili zabranjivati"

      Izbriši
    6. Evo, objavio sam ti Rolf, ali mislim da je nekorektno da mi lijepis na blog takve plahte koje se nisi udostojao cak ni prevesti. Bilo bi sasvim dovoljno da stavis link.

      Izbriši
    7. Gospodine Stanko,

      Živio Krist Kralj!!!

      Izbriši
    8. Koji Krist Kralj? Po tebi je Sotona definitivno porazio Crkvu i slavi pobjedu.

      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_oldest_living_Catholic_bishops_and_cardinals

      Mislav

      Izbriši
    9. Nemate pojma o čemu pričate, ali evo za one koje bi mogle obeshrabriti zablude vašeg neznanja.

      Čak i čovjek koji nije papa može valjano imenovati nekoga kao ordinarija, jer ako postoji opća zabluda (error communis), pa tako veliki broj katolika misli da se radi o pravom papi, onda Crkva ili Gospodin nadopunja jurisdikciju (kan. 209, Kodeks kan. prava 1917.). Primjer je tzv. Zapadni raskol, kad su svi pretendenti na papinstvo imenovali biskupe, koji su nakon završetka krize ostali biskupi, nisu uklonjeni kao što bi bili da su bili nevaljano imenovani, a barem dva dijela njih imenovao je neki antipapa.
      Uvjeti za valjanost imenovanja su samo da se u slučaju kandidata radi o katoliku (a ne npr. o javnom heretiku, jer takvi po božanskom zakonu nisu sposobni primiti službu u Crkvi) i da je imenovanje za dobro Crkve i vjernikâ.

      Čak i ako to eliminira sve biskupe latinskog obreda imenovane nakog uvođenja nekatoličkih obreda 1969. (jer kako bi se moglo reći da je za dobro Crkve i vjernikâ da taj biskup nekatoličkim, sumnjivim i štetnim obredima vjernike odvlači iz Crkve i vrijeđa Boga?), ostaju i dalje mnogi istočni katolički biskupi, od kojih za neke crkve nije ni potrebno izravno papinsko odobrenje kod imenovanja.

      Kristova Crkva će opstati makar u njoj ostao samo jedan usamljeni "biskup u šumi" (kako se neki znaju rugati), ali društvo na čijem čelu je Bergoglio nikad nije niti će biti Katolička Crkva, jer je razjedinjena u vjeri, sakramentima i vlasti, i jer službeno naučava herezu, pretvarajući se čak da ta hereza dolazi od Rimske Stolice.

      "Ovi najlukaviji neprijatelji napunili su i opili žuči i gorčinom Crkvu, zaručnicu Prečistog Janjeta, i stavili su njihove bezbožne ruke na ono najsvetije što posjeduje (Tuž 3:15).

      U samom Svetom Mjestu, gdje je bila postavljena Stolica presvetog Petra i Prijestolje Istine za svjetlost svijeta, podigli su prijestolje njihove izopačene bezbožnosti, s opakim nacrtom da kad udare Pastira ovce budu raštrkane."

      (iz molitve sv. Mihaelu Arkanđelu koju je papa Leo XIII. napisao nakon što je čuo razgovor Krista i đavla o pokušaju uništenja Crkve)

      Izbriši
    10. Kad se ovakvim likovima poput Matea dozvoljava potpuna sloboda pisanja na ovakvim blogovima, onda se tradicionalisti čudom čude zašto je papa proglasio Traditionis custodes.

      H.

      Izbriši
  29. Kao i nekolicini komentara zadnjih nekoliko dana je vrlo teško oduprijeti se bijesu usmjerenom prema papi Franji.
    Ovo čak i nije floskula kojom bih si dala opravdanje da u tom stanju i ostanem, već bih iskreno cijenila svaki savjet kako istinski voljeti Svetog oca, jer ne vidim kako drugačije pročitati ovaj Motu proprio osim kao šamar svima nama kojima je Tradicija iznimno bitna.

    Prva misao nakon ove vijesti mi je bila da se ove logike ne bi ni Occam posramio. Toliko je očito da je problem standard kojim se slavi NO misa da se ovo objašnjenje čini kao napad na inteligenciju čitatelja. Prostim okom je vidljiva intencija da se obuzda ova silina kojom ljudi, naročito mladi, hrle na Tradicionalnu misu.
    Novus ordo misal definiran je kao jedini lex orandi? Smiluj se Bože!

    Moja je župa tradicionalna, i nije dio ni FSSP-a ni ICKSP-a već je vođena svećenikom koji veoma drži do tradicije i nudi Latinsku misu 7 dana u tjednu. Svaka dnevna misa je veoma posjećena iako je u 8 ujutro dok za nedjelje mise svi žmire na oba oka oko trenutnih ograničenja za broj ljudi u zatvorenim prostorima jer je crkva jednostavno prepuna.

    Ograničiti takvo što u današnjem svijetu mi se osobno čini kao teški grijeh, i nameće se pitanje čega se to točno Sveti otac pribojava? Je li progresivni kler uistinu strah da im politike neće uspjeti?

    Možda mi je ovaj komentar trebao kao ispušni ventil i ispričavam se ako nije odveć konstruktivan, ali ovo je jedini tradicionalni hrvatski medij za kojeg osobno znam. Uistinu se nadam da će potražnja u budućnosti biti tolika da će stvarna primjena ove odluke biti nemoguća.
    Adjutorium nostrum in nomine Domini!

    OdgovoriIzbriši
  30. Rolf krajnje je vrijeme da se sredis jer tebi netrebaju neprijateljstva koje si stvorio sa svih strana.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ti ocjenjivaču društvene klime i tutoru mog 'stanja' slobodno mi se javi u messenger na fb - obično pogađama narav ove vrste dušebrižništva i vrstu 'prijateljstava' koju takvi trebaju

      Izbriši
  31. Zbilja ROLF kad covjek cita tvoje tekstove oni su puni pesimizma,anksioznosti,izljeva negativnih emocija koje sigurni nisu od danas,samo su se sada sve skupile i kao sto drugi zakljucuju sipas te otrovne strelice na sve strane unoseci jos veci nemir u ionako uzavreloj stvarnosti crkve.Tako da mnogo dobra propadne i nema odjeka a stvarno imas dobru i jasnu percepciju stanja crkve.Ali eto,na krivi nacin to prezentiras i navezujes na sebe slicne sebi.Razgovarao sam s nekim nasim deckima koji se okupljamo na Tridentini i dosli smo do zakljucka predloziti tebi da osnujes i pokrenes neki svoj Blog istog stila i sadrzajnosti kojima se predstavljas pa kad se sastanu istomisljenici neces morati nikome nista objasnjavati.Jer vjerujem da Toma nije ovako na pocetku zamisljao kad je ovo djelo pokretao da ce biti onih koji se na ovaj,nespecifican nacim za crkvu obracaju braci i sestrama.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. "Razgovarao sam s nekim nasim deckima koji se okupljamo na Tridentini i dosli smo do zakljucka predloziti tebi da osnujes i pokrenes neki svoj Blog istog stila i sadrzajnosti kojima se predstavljas pa kad se sastanu istomisljenici neces morati nikome nista objasnjavati."

      Ma je li? Vas nekolicina je zajedno došlo do zaključka i donosite mi prijedlog što bi ja trebao? - to znači samo da vas moj sadržaj i stil žulja, te ste se odlučili nešto poduzeti. Jedino što ti ja ne vjerujem o tim 'dečkima' tj da je ovo tvoje puko osobno fantaziranje. Ako nije javi koji su to neki dečki i tko si ti? Ti mi se isto možeš javiti u messenger, pa ću i tebi objasniti tvoju vlastitu motivaciju zašto me ocjenjuješ. Ako vam se ne sviđa moj stil, preporučavm vam patera. Stil za vas nježne je sasvim pitak, ali sadržaj dovodi do jednakih zaključaka i biti kao moj - dakle, opet ćete se češati.
      https://projektvelebit.com/podcast-velebit-vlc-marko-tilosanec-je-li-modernisticka-revolucija-u-crkvi-zlouporaba-papinskog-autoriteta/?fbclid=IwAR0mkYYwyNP24bKb8HEPK07yvy9_D1JfFACKvLRtihzEtrVZ8OhwX3XvRD0

      Izbriši
  32. Nije mi jasno ovo Toma.Ako je i bilo zloporaba tridentinske Mise od pojedinih do pojedinih slucajeva u svijetu a to kaze sam papa ga je potaklo da donese ovakve obvezujuce odluke,zasto nije kaznio te koji stvaraju probleme a zbog cega cjelu Crkvu??.Ovo nije dobro jer ce mnogima na savjesti biti neposlusnost na koju su prisiljeni i ovakvim stavovima Franje natjerani.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Franjo kaznjava osudjenike koji se nisu uredno i mirno stali ispred jame u koju trebaju pasti kad ih strijelja.

      Izbriši
    2. Toma nemoj tako ostro prema Franji pa zar mu nije dosta pokore samog sebe!

      Izbriši
  33. https://www.youtube.com/watch?v=xyEgodgl9mU
    Evo nešto poučno i zanimljivo PODCAST VELEBIT – Tilošanec: Zabrana latinske mise je zloupotreba papinskog autoriteta

    Naravno da je to kršenje papinskog autoriteta i svi koji misle ili pišu drugačije pogrešno pišu.... Imate pravo na svoja kriva mišljenja, ali bi bilo lijepo da se date i poučiti...
    MN

    OdgovoriIzbriši
  34. Rolf, nazalost, poduzem clanku koji si napisao o intervjuu s predsjednikom Drustva Benedictus nije mjesto ovdje, ali predlazem da ga posaljes nekom od prikladnijih blogova (Tradicionalna latinska misa, Katolicka tradicija, Traditio Ecclesiae, itd., pa da ovdje samo stavis link).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Paa... ne znam.. - dal' mogu.. Nije to bio "članak" nego komentar. Možda ga zoveš člankom zbog duljine - problem je duljina? - mogu ga onda negdje tamo objaviti, pa polinkati ovdje, ok, samo ako mi ga pošlješ natrag (na mail), ja ga save-ano - nemam. Ako ima takva tehnička mogućnost, vidi se kod tebe, pošalji. Ja stvarno ne znam kako to ide, nisam nikad vodio blog. Uvijek se sjetim mons Šaška i legendarnog "mogućnost naime postoji, ona samo nije iskorištena" :) :) :)

      Izbriši
  35. Toma krajnje je nepodnosljivo da se ROLF na tvom Blogu ponasa ovako nametnicki i ako ne zelis izgubiti vjerodostojnost i brojne pratitelje poduzmi nesto.Donesi neku odluku ali ucini nesto.Npr.odredi da se svaki za jednu temu smije najvise do tri puta javljat 1.put svoje misljenje o temi 2.put eventualno odgovore na pitanja njemu postavljena i opaske i zadnji 3.put svoj zakljucak na temu a ne da neki maratonski objavljuju svoje"enciklike"
    Niti to ima smisla niti ljudi citaju te metarske role...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. "Toma krajnje je nepodnosljivo da se ROLF na tvom Blogu ponasa ovako nametnicki" - jadan Toma kad ga ti moraš braniti. Inače, vama svima ne smeta baš previše što ovdje godinama piše uzduž i poprijeko solo učiteljstvo tipus sedevakantist Mateo

      "ako ne zelis izgubiti vjerodostojnost i brojne pratitelje poduzmi nesto." - čuješ Toma, poduzmi nešto! :) Nekim indultistima je nepodnošljiv prijekor savjesti da im raskolnik govori da ne smiju ići na sakramente za kojeg drže da je raskolnik / neposlušnik, kao i da je to strašno licemjerno, a oni jadni mislili da je to kao na bankomatu - samo dođeš i uzmeš novce - nemaš relaciju prema automatu, ne treba ti odnos sa strojem, stav podložnosti i poštovanja

      "Donesi neku odluku ali ucini nesto."
      Ma učini nešto više. Ovo je neizdrživo. Rolf se okanio direktnih "uvreda" i sada ga nemamo za što loviti, a sadržaj koji sada nudi je neizdrživ za savjest

      "a ne da neki maratonski objavljuju svoje"enciklike"
      Niti to ima smisla niti ljudi citaju te metarske role..." ja ne komentiram atko često na ovom blogu, ali na nekim temama koje me više zanimaju kao ova da. Ako je to predugo, to sam Toma riješava. Komentirao sam Jurićev interview na bitno, i Toma ga je nazvao "člankom", nije pustio. Ako "ljudi ne čitaju te metarske role", - ako NE ČITAJU, onda ti je prigovor protuslovan niti se imaš što zamarati jer se objaljuju na tuđem blogu a ne na tvom frižderu. Druga je stvar ako ti kompulzivno čitaš što je kod Tome.

      Izbriši
  36. Rolf prestani ljude etiketirati da su modernisti ako ti se kazu sto ih kod tebe smeta...Odkuda ti ta ideja da je doticni "Mihael" modernist,indultist i slicno..Ti ljudi su tvoja braca koja redovno idu na trid.sv.Misu i nakon nje komentiraju se i komentari s ovoga Bloga i ako smatramo da nesto nije uredu ovdje objavljujemo a ne pricamo okolo.Shvati to i prihvati kritiku i mjenjajmo svoje krute naravi svi!

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.