utorak, 25. listopada 2016.

Ovo još nigdje nisam doživio, reče kardinal Burke.

Pojavile su se neistinite tvrdnje na Twitteru.

Čini mi se nužnim napisati barem nekoliko riječi o tradicionalnoj misi koju je kardinal Burke trebao služiti u ponedjeljak 24.10.2016. u crkvi sv. Martina. Kao što znate, ta misa je otkazana, odnosno zabranjena. S obzirom da sam bio dosta upućen u organizaciju ove mise, moram u ovom tekstu koračati po rubu između diskrecije koju sam dužan zadržati iz očekivane pristojnosti prema svima uključenima i navođenja nekih činjenica koje bi koliko-toliko trebale istinito prikazati ova događanja kako se kasnije ne bi pojavile krive interpretacije. Nisam siguran mogu li to ispravno učiniti, ali vrijedi pokušati.


Najprije navodim uključene strane imenovane u onom obliku koji se javno može provjeriti ili je lako logički izvediv:
• Kardinal Burke zastupan preko svoga tajnika (Rim)
• Prevoditelj i izdavač knjige kardinala Burkea (Vis)
• Organizatori konferencije TradFest (Zagreb)
• Kardinal Bozanić zastupan preko Nadbiskupskog duhovnog stola i svojih tajnika (Zagreb)
• Ja i još par osoba koji u sv. Martinu organiziramo od 2011. godine tradicionalne mise (Zagreb)

Za planirani posjet kardinala Burkea Hrvatskoj čuo sam još prije ljeta. Najprije sam čuo da će biti predstavljanje knjige (Zagreb i Split), a kasnije i da će kardinal Burke održati predavanje na festivalu u Zagrebu. Koliko sam shvatio, od početka je bilo problema sa Zagrebačkom nadbiskupijom. Prije više mjeseci kardinal Burke je kurtoazno pisao kardinalu Bozaniću koji mu nije odgovorio i nije htio uputiti službeni poziv kardinalu Burkeu da dođe u Zagreb. Tako je poziv kardinalu Burkeu ostao upućen privatno, a ne po nadbiskupijskoj inicijativi i u njihovo ime jer za to nisu imali nikakvog interesa.

Moram sada napraviti kratku digresiju. Kao što većina vas koji čitate ovaj tekst zna, ja sam osobno i u ime vjernika privrženih tradicionalnom obredu sa Zagrebačkom nadbiskupijom od 2008. godine skoro neprekidno u korespondenciji. U tom razdoblju, čini mi se da sam donekle razumio stavove glavnih igrača, način na koji se s njima može i treba komunicirati kao i odgovore koje mogu očekivati te kako te odgovore ispravno protumačiti. Kad bih ja (čisto hipotetski) dovodio kardinala Burkea u Zagreb ili Hrvatsku bilo bi to prvenstveno i gotovo isključivo radi toga da celebrira tradicionalnu latinsku misu. S obzirom da znam kakvo je stanje u našoj “hrvatskoj Crkvi”, takav plan mi nikad nije pao na pamet. Tako da kad sam čuo da će kardinal Burke kod nas služiti staru misu, prvo što sam pomislio je bilo “živi bili pa vidjeli”. Kada sam od zagrebačkih organizatora čuo da bi oni voljeli da kardinalova tradicionalna misa bude u katedrali, pao mi je mrak na oči. Dakako, bio sam spreman pomoći u onom malom i ograničenom kapacitetu u kojem ja i drugi koji to redovito čine mogu. No, ne samo zbog ideoloških, nego i logističkih razloga organiziranje pontifikalne tradicionalne mise mi se učinilo kao ogroman projekt koji se ne bih ni usudio započeti. Ono što mi je bilo jasno od početka i što sam očekivao da će zainteresirana grupa organizatora napraviti je sljedeće: obavezno dobiti izričitu pisanu potvrdu da kardinal Burke može služiti tradicionalnu misu i to u prikladnoj crkvi, platiti dovođenje iz inozemstva više svećenika i drugih poslužitelja koji su potrebni za pontifikalnu misu, rezervirati jedan od malog broja zborova u Hrvatskoj koji mogu dostojno pjevati staru misu.

Tek dva tjedna prije dolaska kardinala Burkea proslijeđena mi je korespondencija tajnika dvaju kardinala koja se tada odvijala. Ukratko, kardinal Burke može u Zagrebu služiti misu u privatnoj kapeli kardinala Bozanića u nadbiskupskoj palači. Ako kardinal želi u nedjelju 23.10. u Zagrebu služi misu prema izvanrednom obliku rimskog obreda, onda to može učiniti na mjestu i u vrijeme koje je u Zagrebačkoj nadbiskupiji određeno za takva slavlja (sv. Martin, nedjeljom u 11:30).

Premda su pisma bila na stranom jeziku, ton sa strane Zagrebačke nadbiskupije je bio nepogrešivo pasivno-agresivan. U mailovima se jasno naglašavalo da je to privatni posjet. Da je mene netko pitao za savjet, rekao bih odmah: ako vam stara misa nije prioritet, nego su vam bitnije neke druge stvari (predavanja), nemojte se upuštati dalje u ovo. Ipak, pristao sam pomoći koliko je god moguće da se ta nedjeljna tradicionalna misa održi najbolje što može. Jer budimo realni, sv. Martin je jedna od najmanjih crkava u Zagrebu, sa zakrčenim svetištem u koje se ulazi između kutije koja zaklanja motor harmonija i novog oltara udaljenih c. 30 cm. S time sam pokušao upoznati i tajnika kardinala Burkea i zamolio ga da nam on pomogne da organiziramo tihu biskupsku misu. Dakle, skoro pa najjednostavniji oblik mise za koji bi ipak resursi koji su nam na raspolaganju bili pred samim rubom. No unatoč tome, ljudi koji se inače brinu za održavanje tradicionalne mise u sv. Martinu pristali su obaviti sve što je u njihovoj moći uključujući i odlazak čak u Italiju za posuditi ono što nam je nedostajalo.

Jesu li organizatori mogli dogovoriti misu i sve što je za nju potrebno dva mjeseca prije, a ne tjedan-dva prije? Nemam pojma, znam samo da ja na taj način nikad ne bih želio organizirati takvu misu.

Nakon što sam preko drugih osoba zamalo uspio dobiti pristanak i profesionalnog zbora, primam kasnije isti dan obavijest da je jedan od organizatora dogovorio da kardinal slavi nedjeljnu misu po novus ordu u jednoj velikoj crkvi u Zagrebu. Otkazujem zbor uz isprike.

Kasnije se u novom odgovoru iz nadbiskupije koji mi je proslijeđen pojavljuje mogućnost: u nedjelju kardinal Burke može služiti misu ako hoće prema redovitom obliku u sv. Katarini, a prema izvanrednom obliku u sv. Martinu. Dakle, po nadbiskupijskoj direktivi mijenjaju se crkve za novus ordo, a kasnije se mijenjaju i termini misa.

Novi plan je da tradicionalna misa bude u ponedjeljak 24.10. u 17 sati. O tom planu Zagrebačku nadbiskupiju obavijestio je tajnik kardinala Burkea u ponedjeljak 17.10.2016.

Mi koji smo se odlučili pomoći da tradicionalna misa prođe kako treba, bacili smo se na potrebne pripreme. Organizatori su me zamolili da obavijestim rektora crkve sv. Martina što sam i učinio. Obavijest o misi javno je objavljena na internetu u utorak navečer, više od 24 sata nakon što su i odgovorni u Nadbiskupskom duhovnom stolu obaviješteni od tajnika kardinala Burkea i rektor crkve obaviješten od mene.

Kasno popodne u srijedu 19.10.2016. zove me rektor crkve sv. Martina koji kaže da misa u ponedjeljak neće biti održana u sv. Martinu. Ne uspijevam saznati tko je odgovoran za tu odluku i da li se tu radi samo o premještanju mise u prikladniju crkvu ili o zabrani održavanja mise. Šaljem mail na Nadbiskupski duhovni stol, a idući dan i zivkam telefonom jer zagrebački organizatori to ne žele sami učiniti. Dobivam iz nadbiskupije preko tiskovnog ureda usmeno informaciju da je misa zaista zabranjena i to s najviše razine, a kasnije me naziva tajnik kardinala Bozanića koji kaže da oni za tu misu ne znaju i da te mise neće biti.

Nikakav odgovor nisam dobio napismeno, ali meni to i nije potrebno jer nisam organizator, nego sam sve to ispitivao zbog ljudi koji rade na pripremama za misu i onih koji misle doći iz različitih dijelova Hrvatske i inozemstva prisustvovati misi.

Čitava priča završava na tome da je otkazana samo javna tradicionalna tiha misa. Novoredne mise, kako u Zagrebu, tako i u Splitu mogu se održati. Sva predstavljanja i predavanja mogu se normalno održati.

U tjednu u kojem će u duhu Asiza u našim katoličkim crkvama moliti protestanti, židovi, muslimani i drugi, jedini zabranjeni događaj je katolička sveta misna žrtva točno kako ju je služio npr. bl. Alojzije Stepinac.

Da su iz Zagrebačke nadbiskupije bili pametniji, dopustili bi održavanje tradicionalne mise koja im nimalo ne može naškoditi, ne bi se osramotili ovakvim presedanom zabranjivanja mise kardinalu (usp. Zakonik kanonskog prava, kan. 357 §2 i stari Kodeks kanonskog prava, kan. 239 §1.15). Udrugu koja je mimo njihove volje pozvala kardinala i organizirala mise mogli su nakon odlaska kardinala Burkea kazniti u skladu sa svojim osjećajem za pravdu slično kao što se neposlušnu djecu ne kažnjava kad je gost na vratima, nego kad je otišao i dovoljno odmakao da se ne čuje šiba i jaukanje.

***


U nedjelju je kardinal Burke služio u crkvi sv. Katarine misu po novom obredu. Cijelo vrijeme mise, u svetištu je u civilnoj odjeći sjedio jedan mlađi svećenik koji je nedavno došao iz Rima. On je pratio što se događa, vjerojatno da može podnijeti izvještaj. Prije mise je upozoravao ministrante da će morati odmah nakon mise otići iz crkve jer je iza kardinalove mise koja počinje u 9 sati druga misa. Isto je činio i nakon mise koja je završila oko 10:15, pa su se oni brzo pokupili premda je sljedeća misa počinjala tek u 11 sati s uobičajeno malim brojem vjernika. Na upit ministranata, taj je svećenik eksplicitno zabranio da kardinal služi misu ad orientem (“ne smiju se miješati obredi”) kao i da se upotrijebi nešto ljepša misnica koja je donesena za tu prigodu. Kasnije sam saznao da je organizatorima zabranjeno dovesti profesionalni zbor, pa je pjevanje, isključivo na hrvatskom, vodio uobičajeni i ne pretjerano kvalitetan lokalni zbor.


Poslije mise kardinal je izašao da pozdravi vjernike i podijeli im svete sličice. Kada je navedeni svećenik shvatio da je izgubio kardinala iz vida strašno se uznemirio i ozbiljno je upozoravao da to kardinal nije smio učiniti (izaći pred crkvu) bez dopuštenja i da neće “oni” više smjeti koristiti sv. Katarinu za svoje ideje.


Nakon što se malo podružio s vjernicima u kafiću blizu crkve, kardinala je jedan gospodin više-manje samoinicijativno proveo po Gornjem Gradu. Uveo ga je i u grkokatoličku konkatedralu sv. Ćirila i Metoda gdje su ga nakratko mogli vidjeti i vjernici koji su u nedostatku tradicionalne latinske mise onamo privremeno izbjegli na božansku liturgiju.


U nedjelju navečer je u dvorani Vijenac na Kaptolu bilo predstavljanje kardinalove knjige o Euharistiji. Iako su u publici bila dva-tri svećenika, nije bilo višeg klera, a kamo li biskupa. Uz kardinala su na pozornici bili jedan mladić koji je prevodio i gospođa iz izdavačke kuće. Nakon predstavljanja knjige i životopisa kardinala Burkea, publici se obratio i sam autor. Poslije je bilo vrijeme za pitanja i odgovore.


Prvo pitanje je postavio neki novinar s HTV-a o tome što kardinal misli o svome razilaženju s Papom u pogledu homoseksualaca, ređenja žena itd. Kardinal je kratko odgovorio da on iznosi nauk Crkve koji spašava, a ne svoja osobna mišljenja, svi su zapljeskali i na neki način ismijali neukog novinarčića koji se nedugo nakon toga pokupio s kamermanom. Pitanja prisutnih vjernika bila su puno katoličkija, otvorena i uglavnom jasna. Cijelo predstavljanje je bilo mnogo svježije i zanimljivije, nego što sam doživio na takvim skupovima. Vjerojatno zato što nije bilo uobičajenih teoloških i kleričkih lica sa svojim ispraznim govorancijama.


U ponedjeljak nakon što je kardinal obavio intervjue za Laudato i bitno.net,
imao sam sreću da s još jednim gospodinom povedem kardinala na mali izlet do Marije Bistrice. Tako smo mogli kroz nekoliko sati provedenih uz uzoritog kardinala čuti njegova razmišljanja i poglede o cijelom nizu tema. Razgovore jasno neću prenositi, ali mogu reći da me se kardinal dojmio svojom preciznošću, otvorenošću, pravovjernošću, ali posebno skromnošću i pobožnošću. Vrijeme je bilo vrlo prikladno.



Nakon bazilike u Bistrici obišli smo i sestre karmelićanke. Pozvonio sam im i rekao sestri na porti: “Kardinal Burke je u vašoj kapelici još pet minuta. Ako ga želite vidjeti, možete doći.” Ubrzo se začuo iza pregrade koja zaklanja rešetku kod kapelice zvuk zvonca i zatim užurbani koraci. Pregrada se otvorila i kardinal se susreo sa sestrama koje su bile radosne zbog posjeta. Izmjenile su s kardinalom knjige. On im se upisao u knjigu dojmova, a one su mu dale sličice s relikvijama bl. Alojzija Stepinca. Nakon kratkog razgovora sestre su mogle poljubiti kardinalov prsten ili pektoralni križ kroz rešetku (iako smo se podsjetili da bi on kao kardinal mogao ući u klauzuru, ovako je bilo praktičnije). Dobile su blagoslov i onda smo morali ići dalje na ručak (restoran Purga u Zlatar Bistrici nije loš). Po povratku u Zagreb, kardinal je konačno obišao katedralu i pomolio se na grobu bl. Alojzija Stepinca. Muzej posvećen blaženiku nije nažalost, uspio obići jer je zatvoren nedjeljom i ponedjeljkom. Kardinalova pastirska briga očitovala se i u tome što je sa svakim tko bi ga pozdravio zastao i nakratko popričao. Još i više, dvije osobe dan prije su zamolile da kardinal s njima porazgovara desetak minuta vezano uz neke duhovne stvari. On ih je primio, a takvi zahtjevni ljudi izgleda nanjuše kad mogu nekoga zamarati svojim besciljnim pričama, pa smo kardinala nakon sat vremena morali ‘spašavati’ od njih (meni nije problem biti odrješit prema takvim krvopijama). Zbog toga je kardinal jedva imao vremena otići do svoje sobe prije no što se trebao opet spustiti da ode na TradFest.

***

Hvala kardinalu Burkeu što je pokazao veliku velikodušnost i spremnost na podnošenje komunističkih navada koje su u Hrvatskoj još jako proširene ne samo u medijsko-sekularističkom, nego i klerikalnom području.

***

Kardinal Burke na molitvi za život nerođenih u Splitu.

(dodano 27.10.2016. u 20:09) Na blogu Quo Vadis Croatia koji vode prevoditelji i izdavači knjige I Božja ljubav tijelom postala i koji su prvotni pozivatelji kardinala u Hrvatsku možete naći još neke detalje vezane uz njegov posjet: Kardinal Burke: došao sam zbog vjernika, a ne zbog njih (arhiv).

Broj komentara: 86:

  1. Iz razumljivih razloga komentare na ovom postu cu nesto stroze moderirati, pa imajte to u vidu kad zelite nesto izreci. Naravno, i dalje ne odgovaram za vasa misljenja, cak i ako ih objavim ne moram se slagati s njima.

    OdgovoriIzbriši
  2. Mislim da je ponajprije izvanredna stvar da ste sve ovako lijepo i iskreno opisali.
    I ranije su se događale svakakve stvari, ali to nije zapisano i nikom ništa.
    Naši modernisti imaju odriješene ruke i rade što ih je volja.
    Nadam se da će se u budućnosti ponovno objavljivati ovaj tekst - kad se stvari u Crkvi izmijene.
    Komentari na gloria.tv mogu nam u nekim stvarima otvoriti oči: "Hrvati imaju pobožan puk - ganula me je pobožnost starijih ljudi, ali imaju klerike koncilaše i folkloraše. liturgija se 'odrađuje' - brzo, nepobožno i površno".
    Očito neki vide i bolje od nas samih. Zaboravimo neke romantične predodžbe i srcedrapajuće govorancije o pobožnosti u našem narodu - mi smo napadnuti, ozbiljno napadnuti i ugroženi.

    Ovaj sramni događaj zbilja nam je puno pokazao: mi smo malena zemlja koja ima sreću da je blizu Rimu. No od Koncila naovamo to i nije uvijek bila prednost: preko germaničara i njemačkih studenata presađen je u kler njemački progresizam. Nama upravljaju opasni progresisti, i to k tome još neuljuđeni provincijalci koji gledaju na svoje velike uzore u njemačkom govornom području, koji - iako otpadnici - moraju barem glumiti visoku gospodu. Ovi naši spuštaju se vrlo nisko - čak otvoreno krše i Kanonsko pravo i ioet nikom ništa. Naš im je puk smiješan, zatucan i zaostao...no njima je s takvim pukom još dobro.

    Ovo što su sada napravili, trebala bi biti kap koja će preliti čašu. Konačno bi netko među biskupima trebao istupiti i zalagati se za pravovjerje i Tradiciju, a ne glumiti neko nepostojeće jedinstvo. Mediji su lijepo pokazali u ovoj prigodi koliko su u rukama neprijatelja Crkve, a jedinstva ni u biskupstvu više nema - jedino što nedostaje, jest tradicionalni biskup. Sve ostalo postoji.

    Vrlo vjerojatno da će kardinal Burke na sljedećoj konklavi igrati odlučujuću ulogu, skupa s kardinalom Sarahom, Napierom i Pellom. Njima bi se mogao priključiti i Muller i Ranjith. (Naši kardinali ovako odlučni, nažalost, ne će igrati gotovo nikakvu ulogu. Njih nitko i ne poznaje).
    U svakom slučaju, nakon nekoliko desetljeća konačno ćemo imati tradicionalne kardinale na konklavi. Kakav će im biti uspjeh, ne znamo, ali znamo da će se lavovski boriti.
    Iskreno se nadam da će sljedeći papa kardinala Burkea postaviti barem za državnog tajnika i da će se naši karijeristi sramiti za ove nemile događaje.
    Drago mi je da je kardinal Burke vidio da još postoji ona sveta, Stepinčeva Hrvatska koju progresizam nije uspio posve uništiti.

    Kikii

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako dragi Bog sprema kardinala Burkea za važnu službu u budućnosti, očito je bolje da se sve ovako dogodilo i da se nije morao dosađivati po blagovaonicama biskupskih dvorova govoreći s istreniranim prodavačima magle koji su daleko od stvarnost i stvarnog stanja u Crkvi i koji bi diplomatski s njim razgovarali ni o čemu, eventualno o nekakvim svjetovima koji su zaglavili negdje u sedamdesetima.
      Ovako je vidio kakvo je stanje, što se zbiva, kakav je zbilja odnos prema vjeri i Tradiciji kod nas.
      Molimo se da mu to budu informacije i iskustvo po kojemu će se provoditi neka buduća reforma u Crkvi u Hrvata.
      Bog neka blagoslovi sve one koji su pridonijeli uspjehu ovoga posjeta!

      Kikii

      PS. Ovo izgleda nestvarno, ali nije nemoguće: kard.Burke mogao bi pripadati ekipi koja će dovesti do povratka Tradiciji, potpunog priznanja FSSPX-a i posvete Rusije Bezgrješnom Srcu.

      Izbriši
    2. Raymond Leo kardinal Burke je po mom mišljenju prvi Papabile na idućoj konklavi. Najmlađi je od svih kardinala, posjeduje kurijalno iskustvo, izrazito tradicionalan te po prirodi temeljit. Jednostavan i pobožan.

      Ima istančan osjećaj za staru liturgiju i sakramente te je svjestan da je tradicionalna Misa (Usus Antiquior) kralježnica Crkve. Od njega bismo u budućnosti mogli očekivati temeljitu obnovu.

      Drugi vatikanski sabor je daleko odmaknuo sa svojim stalnim i opasnim reformama, te kao takav potreban je veliki Papa koji će odrezati maligno tkivo koje se toliko proširilo da je izazvalo apostaziju na svim razinama.

      Veliki će Papa pokrenuti proces ozdravljenja Crkve: od vrha hijerarhije, odakle je i krenuo otpad.

      Bezgrješno Srce Marijino će trijumfirati s takvom silinom i moći da će se neprijatelji okretati protiv svojih saveznika.

      Izbriši
  3. Hvala za ovo informacija. Velika steta.

    Bl Alojzije Stepinac, Moli za nas. Marija Majka Crkva, moli za nas.

    Pozdrav i molitve od jedan prijatelj iz Engleska.

    OdgovoriIzbriši
  4. Mene je Kardinal odusevio neposrednoscu i velikom skromnoscu. Nadam se da ce mu neka od hrvatskih vina koja je dobio na poklon isprati gorak okus.
    Stvarno sam jako impresioniran kako se Kardinal ponio i kako je unatoc svemu bio nasmijan i spreman popricati o raznim temama.

    OdgovoriIzbriši
  5. A nije vam palo na pamet pitat možete li ovako javno podijeliti moj tvit?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zasto bi mi trebalo pasti na pamet. Pa to je javno vidljiv tweet, informacija potpuno slobodno dostupna.
      S obzirom da pitate, moram ja vas pitati jel tu vidite neki problem?

      Izbriši
    2. Malo tu na brzinu pisah pa je ispalo glupo pitanje (zato nadodah ovo "odnosno na svom blogu"). Da, tvit je javan. Ali onako iz pristojnosti kad koristite nešto što pripada drugom, pitate. A i koliko znam, nema vas na tviteru, pa se evo pitam otkud stavljate nešto s tvitera...

      Izbriši
    3. Cini mi se da ovdje ni vasa privatnost ni copyright nisu povredjeni. Sva tri tvita su javne informacije od znacaja za ovu temu i glavni povod da objavim clanak jucer, a ne cekam dodatno sirenje konfuzije.

      Izbriši
    4. Zaustavite REUTERS!!!

      Izbriši
    5. Drago mi je da je moj tvit odnosno Davorov od značaja, ali je bio namijenjen za one koji su na tviteru, ne za neke rasprave na blogu. Primarna svrha tog tvita bila je raščistiti stvari oko članka na gloria.tv. Ako ste već uzimali bez pitanja naše tvitove, koji možda nisu pod copyrightom (što ću provjerit) ali su ipak naši tvitovi, mogli ste prenijet i tvit Edwarda Pentina.

      Što mislite pod "dodatno širenje konfuzije"? Od strane Zagrebačke nadbiskupije ili vas? Jer ne vidim da ste baš pojasnili stari već ih dodatno zakomplicirali...

      Izbriši
    6. Drago mi je da je moj tvit odnosno Davorov od značaja, ali je bio namijenjen za one koji su na tviteru, ne za neke rasprave na blogu
      Trebali ste do sada vec nauciti da to sto ste ga vi objavili javno na internetu s jednom namjerom, ne znaci da ce s tom namjerom biti primljen i od onih koji ga procitaju.

      Primarna svrha tog tvita bila je raščistiti stvari oko članka na gloria.tv.
      Da, to sam shvatio, to je i svrha ovog mog teksta gore.
      Vase pitanje je "was it really forbidden or?" I tocan odgovor je "yes, it was forbidden". Neistinit odgovor je ovo sto je izneseno u tvitu osobe za koju vrlo dobro znate koju sluzbenu duznost obavlja.

      koji možda nisu pod copyrightom (što ću provjerit)
      Slobodno provjerite. Bas bih volio primiti tuzbu da sam prenio recenice tipa "was it really forbidden or?" bez dopustenja autora.

      mogli ste prenijet i tvit Edwarda Pentina.
      Ovo pokazuje da niste dovoljno pazljivo pogledali ni sliku koju sam prenio, a vjerojatno se to protegnulo i na ostatak clanka. Naime, na slici se tvit tog americkog novinara vrlo jasno vidi.

      Što mislite pod "dodatno širenje konfuzije"? Od strane Zagrebačke nadbiskupije ili vas? Jer ne vidim da ste baš pojasnili stari već ih dodatno zakomplicirali...
      Mislim na sirenje konfuzije od svih koji neistinito prenose cinjenice ili interpretacije o ovim dogadjajima. Stvari zaista jesu kompliciranije, nego sto ste vi mozda ocekivali, ali su s druge strane dovoljno jasne da ih svi koji to zele mogu razumjeti.

      Zao mi je ako se osjecate povrijedjeni ovim mojim clankom. On se zapravo uopce ne bavi ni vama ni vasim stavovima, a ako biste vi htjeli da stvarnost i cinjenice budu drugacije, nazalost ne mogu vam u tome pomoci.

      Izbriši
    7. Da, nisam pogledala dobro sliku. Moja pogreška. Ja nisam uvrijeđena. Mene samo zanima zašto netko koristi nešto moje a ja nisam odobrila. Zato vas lijepo molim da obrišete sliku mog tvita. Nije pod copyrightom ali je ipak moje.

      Hahaha, vi to mislite da ja tražim nekakvu pažnju? Vjerujte mi i da to činim, a ne činim, ne bi to činila na vašem blogu. (Uopće se ne slažem s vašim stavovima ni onime što izlažete ovdje.)

      Izbriši
    8. Postovana,

      evo nacrtat cu vam. Uopce mi vas tvit nije zanimljiv ni bitan. Vi ste djelovali (potpuno nebitno namjerno ili nenamjerno) kao veza pomocu koje je djelatnik tiskovnog ureda ZG nadbiskupije obmanuo poznatog americkog katolickog novinara pokusavajuci dati potpuno krivo znacenje dogadjajima vezanim uz tradicionalnu misu koja je bila planirana.

      Ne mislim brisati vas tvit, odnosno tocnije sliku zaslona na kojemu je bio prikazan. To sto ste se, sasvim uzgredno, pojavili na ovom blogu ne znaci da se slazete s mojim stavovima ili ja s vasim. Ne mogu zamisliti da bi tko mogao smatrati drugacije (ili manje pristojno receno: samo idiot bi mislio da se zato sto sam prenio jednu vasu recenicu u necemu slazemo).

      Izbriši
    9. Joj dajte ne dramatizirajte nego budite pošteni i zahvalite Tomi što vam je dozvolio da napravite veliku reklamu vašem bogu. Ovaj blog ima u tjednu više ulaza nego vaš vjerojatno u godinu dana i sami večeras pogledajte koliko je nas kliknulo danas na vaš link i prvi put upoznalo vaš blog. Ako ste pošteni barem ćete prestati dalje gnjaviti i pripremiti neki dobar tekst slijedećih dana pa da i zadržite nekog od tih novih čitatelja.

      PR manager

      Izbriši
    10. Pardon blogu je trebalo pisati (ne bogu)

      PR manager

      Izbriši
    11. Do kojih sve apsurda dovodi neprirodna ideja copyrighta (da ljudi mogu biti vlasnici riječi i ideja). Ljudima su tako usađene potpuno krive predodžbe pa misle da je sve što kažu ili napišu njihovo vlasništvo i da se za ponavljanje istog mora tražiti njihovo odobrenje. Međutim, čak ni zakoni o copyrightu nisu toliko apsurdi da bi javno napisani komentar proglasili vlasništvom. Nema suda koji bi prihvatio takvu tužbu.
      Čak i da je Toma citirao rečenicu iz nekog članka, pa i protiv volje autora, to spada u "fair use". Inače bi bilo tko mogao zabraniti svakome da citira neki članak koji je u prošlosti napisao, a koji mu sad stvara neugodnosti. To bi se svidjelo političarima, kao i modernistima.

      Izbriši
  6. Nisam pustio dva komentara.
    U jednom se spominje FSSPX tj. nesto sto je kardinal navodno o njima rekao. O Bratstvu sv. Pija X. smo na ovom blogu vec desetine puta pisali i koga zanima, lako ce naci. Ovdje se nece skretati u tu temu. Ipak ako netko ima snimku iz Splita, neka slobodno stavi link. Autor je takodjer primjetio nepripremljenost koncelebrirajucih svecenika u katedrali na latinski.

    Drugi je komentator nesto pisao o TradFestu i monarhizmu sto isto nema veze s temom.

    OdgovoriIzbriši
  7. Hvala na iscrpnom i objektivnom izvještaju.
    :)

    OdgovoriIzbriši
  8. nedavno sam s jednim svećenikom inače inetelektualcem raspravljao o političkom stanju u Hrvatskoj. Na moju opasku kako su hrvatski ljevičari ne socijaldemokrati nego komunisti rekao mi je slijedeće: "Ma koji ljevičari? u Hrvatskoj je jedina posljednja ozbiljna utvrda komunizma katolička Crkva" Prvo sam bio malo zbunjen izjavom. Onda je rekao da crkvene strukture u hrvatskoj funkcioniraju na potpuno komunistički način i da je okvir potpuno isti, samo je sadržaj drugačiji. Dakle institucija koja je najglasnija kad se kritizira komunizam.
    Ovaj cijelokupni događaj s kardinalom Burke pokazuje koliko je Crkva u hrvatskoj preuzela modus operandi komunističkih struktura. Njemu ništa nije bilo izravno zabranjeno ali su sve službe upregnute kako bi se pokušalo što više na neizravan način destruirati stvar. Žalosno je da je postupanje sluzbene Crkve dalo prostora i medijima da se okome na kardinala i pritom se pozivaju i na nedobrodošlicu kaptola.
    Moram priznati da se ovih dana sramim što sam Hrvat.
    Ivan

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ivane,
      slažem se da je filokomunistička politika kardinala Casarolija (TDSK, Dobri Pastir...) ostavila vrlo loše posljedice, ali Crkvu u Hrvata ne možemo nazvati komunističkom utvrdom.
      Svi oni koji su surađivali s UDBOM ostali su na položajima, kasnije su se priključili tko zna komu, ali ipak nemaju prevagu.
      Problem je u modernističkoj infiltraciji i gnušanju na samu pomisao celebracije stare Mise te karijerističkom duhu u Zagrebačkoj nadbiskupiji koji je uzeo maha. (Valjalo bi provjeriti koliko je to bio strah od....nekoga).
      K tome, Katolička Crkva nije demokratski ustrojeno društvo, nego hijerarhijski, a kako kaže belgijski filozof Marcel de Cortes:
      "Božanski kvasac koji je jedanput oštećen ne može, a da ne postane subverzivnim sredstvom neprocjenjive moći: Korupcija najboljih jest ono najgore."
      Možda je to najbolje objašnjenje ovih nemilih događaja. Modernizam od katoličkih klerika čini suradnike u stvaranju novog svjetskog poretka, a da njih većina to nije ni svjesna.
      Da je komunistički mentalitet, ostao u glavama mnogih igrao ulogu - vrlo vjerojatno!

      Kikii

      Izbriši
    2. Ovo je izvrsno i na veliku žalost, sasvim točno rečeno:
      "Modernizam od katoličkih klerika čini suradnike u stvaranju novog svjetskog poretka, a da njih većina to nije ni svjesna."
      Ja bih samo u iskrenoj nadi da je tako, volio reći "...velika većina toga nije ni svjesna".
      JbD

      Izbriši
    3. Kikii mislim da si me krivo shvatio. Crkva u Hrvatskoj je utvrda komunizma u smislu načina djelovanja (modus operandi) a ne komunizma kao takvog. Mislim da u crkvi u hrvatskoj više nema osoba sklonih komunizmu kao takvom kao što su bili TDKS-ovci. Htio sam reći da se crkvene strkukture koriste obrascima ponašanja kakvim su se koristili partijaši i udbaši i to na gotovo svim područjima. ja sam duboko upoznat s crkvenim prilikama u hrvatskoj i znam o čemu pričam.
      Ivan

      Izbriši
  9. Poštovani Toma, možete li prokomentirati izjavu g. Popova iz Vigilarea (koja zvuči sasvim drugačije od onoga što je ovdje navedeno), koji je novinarki RTL-a na njeno pitanje o otkazivanju mise u sv. Martinu rekao sljedeće, citiram:

    "Uglavnom je to bilo iz tehničkih razloga...svećenik koji je s njime trebao putovati, koji mu je trebao biti ceremonijar, je u zadnji čas otkazao putovanje zbog nekih nepredviđenih obveza, tako da... i sama crkva je malena, odaziv je trebao biti velik, pa je iz tehničkih razloga kardinal služio privatnu misu u kapelici kardinala Bozanića."

    Unaprijed zahvaljujem,

    Alojz

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Oprostite, zaboravio sam dodati poveznicu na sam intervju, da ne bi bilo "rekla-kazala":
      http://www.sada.rtl.hr/info-i-magazini/rtl-danas/130739/

      Sporna izjava se nalazi negdje oko trideset četvrte minute emisije.


      Alojz

      Izbriši
    2. Alojz, ne mogu sada gledati sto je navedeni gospodin rekao, ali to je potpuno netocno.

      U ovoj tradicionalnoj misi koja je bila planirana za ponedjeljak u 17 sati ceremonijar se uopce ne koristi. Svecenik koji je trebao doci s kardinalom i biti jedan od dvojice kapelana (uz njih bi bila dva ministranta) otkazao je dolazak NAKON sto je obavijesten da je misa otkazana/zabranjena.

      Izbriši
    3. Takodjer, tehnicki razlozi, koliko je meni poznato, nisu imali nikakvu ulogu u zabrani mise.

      Izbriši
    4. Hvala vam Toma na iskrenom odgovoru, što više proučavam ovu situaciju, sve više mi se čini da su u ovom slučaju tridentinska misa (a prije svega kardinal Burke) iskorišteni za osobnu promociju Vigilarea, i da su vjernici privrženi njoj zapravo jedine kolateralne žrtve cijelog incidenta, jer su zakinuti za kardinalovu misu, a tko zna kako će se to odraziti na ionako loš tretman nadbiskupije prema njima. Žalosno.

      Alojz

      Izbriši
    5. Alojz,
      prava žrtva su oni koji su ovo učinili jer se ovakav gaf dugo ne će zaboraviti. Ovo se ovako u Albaniji Envera Hodže ne bi napravilo, zbog stida pred svjetskom javnošću.
      I kardinal Martini bio je antipod Ivanu Pavlu II. pa su ga opet najsrdačnije primili. Kardinal Kasper bio je antipod Benediktu XVI. pa su ga opet hvalili na sva usta i primali i s njim kontaktirali.
      Lehmanna je Ivan Pavao II. više puta javno zaobilazio kod proglašenja kardinala, pa mu opet kod nas to nitko nije spočitao i mogao je doći da je želio.
      Ovo je nečuveno!
      Ako se već drže usmjerenja pape Franje, zašto se onako zapjene kad govore o SDP-u - mislim ok, ali kakva je to autokefalna politika koja po svom nahođenju skraja što se može, a što ne može?!
      Kikii

      Izbriši
    6. i da su vjernici privrženi njoj zapravo jedine kolateralne žrtve cijelog incidenta, jer su zakinuti za kardinalovu misu, a tko zna kako će se to odraziti na ionako loš tretman nadbiskupije prema njima. Žalosno.

      Ne mogu odolit da ne prokomentiram kako ova izjava izgleda iz perspektive nekog tko je ovdje u sustini samo promatrac sa strane. Kao sto je poznato na ovom blogu, ja vjernik nisam. Svojevremeno sam se interesirala za religiju, ali za neka posve druga pitanja i probleme, a problem same liturgije mi nikad nije bio posebno vazan. No, u tim svojim propitivanjima nekih drugih pitanja naidjoh na Tomu i njegov blog, i otad manje vise redovito pratim, iako sveudilj kao promatrac sa strane jer niti sam postala vjernik, niti su me ta pitanja nesto bitno zainteresirala. Ali moram priznat da je situacija zanimljiva cisto kao prica i zaplet.

      Evo, recimo, ovaj gore komentar. Naime, radi se o situaciji gdje Toma vec godinama pise dopise nadbiskupiji, prevodi na engleski, organizira formalno civilno drustvo, kupuje potrepstine za staru misu, ono, radi sve sto moze ne bi li se ta misa redovito odzavala. Nadbiskupija jednu jedinu stvar tu mora napravit - imenova svecenika jer Toma to ne moze. I biskupija tu jednu stvar ne zeli napravit vec godinama, posljedica cega je da u Zagrebu nema redovite tradicionalne mise. I sad dodje udruga Vigilare i pokusa organizirat staru misu gistujuceg kardinala. I stvar propadne zbog kojekakvih peripetija. I onda ide komentar - udruga Vigilare je kriva sto smo ostali zakinuti za tradicionalnu misu. Ne ulazeci u motive udruge Vigilare, jal se radilo o samopromociji jal o cemu drugom, ali obzirom na okolnosti ta izjava je groteskno smijesna! Sta god udruga Vigilare cinila da cinila, vjernici u Zagrebu su zakinuti za tu misu vec 2-3 godine. Dakle, ocito nije do udruge Vigilare, nego do nekog drugog. Ici izjavljivati da je za zakinutost vjernika za staru misu kriva udruga Vigilare je nemam pojma koja varijanta Stockholmskog sindroma. Bar po mom. Vrlo vrlo fascinantno...

      Izbriši
    7. baba Jaga, nisi u pravu. Nigdje ne vidim da pise "udruga Vigilare je kriva sto smo ostali zakinuti za tradicionalnu misu". Procitaj jos jednom sto je gornji komentator napisao.
      Tradicionalni katolici imaju dva izbora: mogu traziti misu u okviru dijeceze i onda moraju igrati po njihovim pravilima (naravno, ako ne ukljucuju grijeh) ili, druga opcija, odluciti da ce se prikloniti npr. SSPX-u i onda zanemariti dijecezu.

      Vigilare nije trebao, nakon prvih reakcija, ni pokusavati na ovaj nacin i u ovim uvjetima organizirati tradicionalnu latinsku misu kardinala Burkea u Zagrebu. Meni je to bilo jasno, a njima izgleda nije.

      Mozda nekim vjernicima ipak nesto znaci i to sto imamo npr. u sv. Martinu misu barem svakih par mjeseci, a ne nikada.

      Izbriši
    8. ..znaci..udruga V..cini mi se prvenstveno zeli ukinuti pobacaj sto je, naravno pohvalno, ali koliko sam sinoc mogla cuti na tradicionalnom festu koji bi ja nazvala konzervativni, a ne tradicionalni jer je bilo price o raznim divnim religijama; od hinduizma do..biti katolik znaci biti tradicionalan katolik ili nisi katolik..pricest na ruku je svetogrdje i nikako ne mogu shvatit kako svecenici mirne savjesti pricescuju svetogrdno puk.Trojedinom hvala i svima koji omogucavaju povremene tradicionalne mise

      Kat

      Izbriši
    9. Nije receno izricito da je udruga Vigilare kriva? Iskreno, ocekivala sam takav komentar, nisam ocekivala da ce doci od tebe. Istina, nije izricito receno, ali komentar to prilicno jasno implicira. Ako cemo bit posteni, ne?

      E sad, ovo sto planiram dalje reci je politicki skakljivo, pa ostavljam tebi na volju hoces li propustiti ili neces, ali ja sam jedina ovdje koja nema sta izgubit i moze govorit posve otvoreno i iskreno. Naime, ti kazes da je jedini put (osim priklanjanja sspx-u) ici traziti misu preko dijeceze, u kom slucaju se mora igrat prema njihovim pravilima. Slazem se. Slazem se i sa izjavom da u okolnostima mozda nije bilo pametno ni razumno nastavljati s pokusajem organiziranja mise. No naivnost ili nerazumnost onih koji pokusali organizirati tu misu, ne mijenja ni za milimetar cinjenicu tko je tu glavni krivac sto mise nema. Jedna stvar je sto netko ima vlast da odlucuje, druga stvar je da li taj svoju vlast odlucivanja koristi na dobar nacin. Ovdje je ne koristi. Bez obzira sta ga se i u losem odlucivanju treba slusat i postivat.

      Sto nas dovodi do one skakljive stvari koju sam rekla da cu reci. Naime, iz perspektive nekog tko sve promatra sa strane, a inace voli razmatrati ljude i njihove odnose, primjecujem jos jednu fascinantnu stvar. Naime, brojni se ovdje ogradjuju od pokusaja organiziranja te mise, nisam ja imao veze s tim, nisam ni ja imao veze s tim. Obzirom da pokusaj organiziranja stare mise sam po sebi nije nikakvo zlo, dapace, to je vrlo zanimljiv fenomen. To znaci da se takvim pokusajem ljuti nekoga prilicno utjecajnoga, kome smeta stvar koja u sustini nije losa. Pretpostavljam da su brojni komentatori na tvom blogu sto svecenici, sto bogoslovi, sto vjeroucitelji, koji su cak i egzistencijalno ovisni o tom nekome mocnome. Ti, koliko znam, nisi egzistencijalno o tima ovisan, ali... tebi je, kako ti kaza, ipak mozda stalo barem i do povremene mise u sv. Martina. Sto u potpunosti razumijem i sto je razlog zasto sam rekla da slobodno ne propustis ovaj komentar ako tako procjenis boljim. Ali iz moje perspektive odmaka cijela prica je ultra-zalosna. Da nisam vec prije postala cinik u vezi crkve i religije, ovo bi me takvom ucinilo. Jer mislim koji je to veliki zlocin koji se tu dogodio?!! Pokusaj organiziranja stare mise. Majke ti mile, ne bi da se pokusalo ubit nekoga... Prezalosno.

      Izbriši
    10. Jedini strah koji je valjan i koristan je strah da se Boga ne uvrijedi. Kako nam pismo veli: "Početak mudrosti strah je Gospodnji".
      Svi ostali strahovi su - zna se od koga - od zloga.
      A taj koristi sve i svakoga da ostvari svoje ciljeve, i laži, i obmane, i strahove, i razne druge osjećaje kod ljudi (što su i klerici dakako), pa čak i revnost, jer kažu da sam sotona jedino taj grijeh svjesno propušta činiti,- biti lijen. Ne trebamo ni pitati zašto i zbog čega.
      Dakle tom zlikovcu, staroj zmiji, je najpreči cilj postići ono što najviše mrzi, u ovom slučaju, i ono čega se najviše boji,- a to je služenje jedne svete Misne Žrtve na način i po protokolu koji njega razara, razoružava, baca u nemoć i očaj...
      Otud toliki trud zloga, a nažalost donekle i uspjeh u tome da stvari uvrne, izopači, da stvori konfuziju, razdor, nesuglasice, strahove, lažljivost, oholost, zabrinutost,...
      I da povrh svega toga, to sve nekomu treba izgledati nevažno, nebitno, čak i čudno, jer bi to trebalo da nije vrijedno pomena. Ili barem velike buke.
      Dakle baba jago, znaj da kad bi vjerovala,- bolje bi razumjela.
      JbD

      Izbriši
    11. Rekao sam samo djelomičnu istinu, vodeći sa načelom iz KKC 2488: Pravo na priopćivanje istine nije bezuvjetno. Svatko mora suobličiti
      svoj život evandjeoskoj zapovijedi bratske ljubavi; a ona u konkretnim
      prilikama, zahtijeva da se procijeni je li ili nije prikladno otkriti istinu
      onomu tko za nju pita.

      Izbriši
  10. Pitam se da li ljudi koji svjesno iznose ovakve neistine uopće vjeruju u to da će se jednog dana naći licem-u-lice sa Gospodinom kojem će morati položiti račun za svaku izgovorenu riječ.

    Ja ne znam je li Davor Trbušić samo neinformiran, ili namjerno obmanjuje ljude, ali potpuna je neistina da organizatori nisu obavijestili zg nadbiskupiju. Nadbiskupija je bila obaviještena o posjetu kardinala i namjeri da prikaže misu po izvandrednom obredu nekoliko mjeseci prije samog posjeta. Također, svaki korak u organizaciji je bio proslijeđivan osobi zaduženoj za komunikacije u nadbiskupiji.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Luka, možete li onda obrazložiti Vašu TV izjavu u usporedbi s gore navedenim da Nadbiskupija nema veze s otkazivanjem Mise, već da je to bilo poradi tehničkih razloga - nedolaska još jedne osobe uz Kardinala te male broja mjesta u sv. Martinu? Hvala
      M. Caesarea

      Izbriši
    2. Nisam rekao ništa neistinito, zaista su postojali vrlo objektivni tehnički problemi u organizaciji mise, što je doprinijelo i njezinom otkazivanju. Nisam rekao punu istinu, jer sam procijenio da novinari nemaju pravo na tu istinu, budući da bi je iskoristili protiv nas, dodatno ocrnjujući kardinala.

      Izbriši
    3. Istina je jedna. I u zgodno i u nezgodno vrijeme. I oslobadja... Pavao iz Tarza.
      DD

      Izbriši
    4. Luka,

      Iako ćeš se možda naljutiti, što mi nije namjera, mislim da je doista potrebno otvoreno reći, među ostalim i poradi tebe samog, jer vidim da se zavaravaš, da očito to što si rekao nije čak ni djelomična istina:
      - "Uglavnom je to bilo iz tehničkih razloga"
      Nakon svih informacija koje su objavljene, je li uopće potrebno objašnjavati zašto ovo nije točno, a pogotovo ne "uglavnom"?
      - "svećenik koji je s njime trebao putovati, koji mu je trebao biti ceremonijar, je u zadnji čas otkazao putovanje zbog nekih nepredviđenih obveza".
      Taj svećenik je odbio doći nakon (i zato što) su modernisti zabranili Misu. To nisu nepredviđene obveze.

      Šteta da si propustio priliku barem donekle osvijestiti javnost, što si mogao učiniti i vrlo diplomatično, no ovako si samo zaštitio krivce, bez obzira što ti to možda nije bila namjera.

      Izbriši
    5. Siguran sam da bi se ti bolje snašao u dvominutnoj izjavi uživo, suočen s pitanjem koji si najmanje očekivao, u vremenu od par desetinki da smisliš primjereni odgovor.

      Izbriši
    6. Možda i ne bih, no čak i ako ne bih znao što reći rekao bih barem nešto općenito npr. "Očito nekom nije odgovaralo da se slavi trad. Misa", "Nažalost u nekim krugovima postoji neprijateljstvo prema trad. Misi" ili sl., ili u najgorem slučaju odbio bih komentirati radije nego reći nešto što nije istina i zaštititi krivce.

      Izbriši
  11. Toma, hvala na lijepom i detaljnom izvjestaju. No, kako je vec kardinal vise puta naglasio u susretima s raznim ljudima, pa tako i sa mnom, njegova namjera i zelja da odnos Zagrebacke nadbiskupije prema njemu ne ide prema vani tj. da se pojedini detalji ne iznose (iako ima mnogo toga sto bi nahranilo mrznju mnogih). Kardinal je osobno pokazao iznimnu poniznost i poslusnost, nadasve strpljivost sa svima, te sam dao i postao primjer kako se i mi vjernici trebamo odnosi prema nadredjenima u nasim biskupijama - poniznost, poslusnost i strpljivost - iako je imao sva prava na sve sto je htio po kanonskom zakonu kao kardinal. Posjetio me na one sve svece o kojima smo citali, a koji su bili pod pritiskom hijerahije, kao sto je sv. Padre Pio i mnogi drugi.

    Htio bih napomenuti da organizatori privatnog dolaska kardinala Burka iz nakladnicke kuce Sofijina kuca, nisu imali nikakve veze s organiziranje tradicionalne latinske mise. Njihov je nakana bila, kao i kardinalova, promocija knjige koju je Sofijina kuca izdala. Promocija kardinalove knjige na hrvatskom jeziku je jedini razlog njegovog dolaska u Hrvatsku, a sve ostalo su bili samo usputni sadrzaji, kao i predavanje na TradFestu. Zamisao o tradicionalnoj latinskoj misi je dosla iz kruga udruge Vigilare, koja je, ocito htjela iskoristiti kardinala i liturgiju Crkve za promocijanje vlastite ideologije (s kojom se mozemo slagati ili ne). I osobno smatram da je to najvise ono sto razljutilo celne ljude u nadbiskupiji, no to svakako nije opravdanje za njihovo "udbasko" ponasanje.

    Svako dobro,
    Raven

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jasno da sam ovo objavio potpuno samoinicijativno. Da misa nije otkazana nakon sto je javno oglasena, da se ne radi o ovako ozbiljnoj i teskoj stvari, vjerojatno sve ovo ne bih iznosio u javnost. Kao da je ovo prva stara misa koja je zabranjena kod nas ...

      Izbriši
    2. Raven, potpuno shvacam vase napomene o organizaciji.

      Izbriši
    3. Pa ne treba kardinal Burke ništa govoriti, tko je god bio u Katarini na misi je sve mogao vidjeti. Nisu ljudi slijepi. Uz svećenika navedenog u tekstu mnogi od nas smo primijetili i jednog poznatog "katedralnog" svećenika koji je u maniri pravog udbaša, onako u civilu skenirao sve na misi i sve oko mise. Tužno, jako tužno.

      Zar netko ovdje misli da kardinal Burke neće o ovome pričati u Rimu??? Kardinal je ponizan i naravno da neće s tim u Jutarnji list, ali budite sigurni da će svaki konzervativniji kardinal ili biskup saznati za ovo.

      Borić

      Izbriši
    4. Pazite, modernisti imaju vrlo lijepo razrađen rječnik i floskule koje bacaju pred tradicionalnim vjernicima.
      Možete misliti kako su nas gnjavili s takvim glupostima do motuproprija Summorum Pontificum. Otpadnici su radili što god su željeli. Čuli smo za svete Mise s mladim svećenicima u kratkim hlačama i štolom itd.itd.Da ne govorim o svim strašnim zloporabama koje su sada kao "zakonite".
      Mogli ste donijeti fotografije, svjedočanstva, pozivati se na sve dokumente - ništa nije pomagalo.
      U slučaju stare Mise: samo jedna sumnja, najmanja, mogla je svećenika skupo stajati.
      Dobili smo motuproprij Summorum Pontificum, ali ta se svijest nije bitno promijenila.
      Mislim da njih većina ne vjeruje u to što nam priča. U biti misle da smo glupi i zatucani i da nas mogu preveslati kad žele i kako žele.
      Ja zbilja ne vjerujem u njihovu dobronamjernost.
      Ovo je sramota i strahota koja nema opravdanja.
      Protestantski pastori mogu raditi po katoličkim crkvama što hoće, po Zapadu i imami, budisti...dalaj lame i tko zna tko još.
      Uvijek je i samo problem u staroj Misi, samo u tome i onda plačljivi glasi iz života ovog ili onog svetca i sestri Jelisaveti Poslušnici koja bi zapalila manastir kad bi joj to prečasni naredio...
      Ma dajte!

      Kikii

      Izbriši
    5. Raven,
      jedini je problem u modernističkoj zaslijepljenosti. Ovo što govorite možete okačiti mačku za rep.
      Staru Misu nitko nikada nigdje ne može i ne smije zabraniti. Nije to Partijski sastanak ili Štafeta mladosti. O čemu Vi govorite?
      Kakva udruga, fest, promocija, bla, bla...
      KARDINAL RIMSKE CRKVE mora imati pravo na celebraciju RIMSKOG OBREDA.
      Svetost je upozoriti na to našeg Kardinala. Nije on "nezabludiv". Treba ga poštovati i biti mu poslušan - ali ne može zabranjivati MISU.
      Hoće li sutra smjeti zabraniti i ovaj novusordoski ostatak Rimske liturgije?

      Kikii

      Izbriši
    6. Zamisao o tradicionalnoj latinskoj misi je dosla iz kruga udruge Vigilare, koja je, ocito htjela iskoristiti kardinala i liturgiju Crkve za promocijanje vlastite ideologije

      Čitam ove komentare i ne mogu se načuditi. Što je točno pogrešno u pokušaju organiziranja TLM? Ako je i napravljena neka greška ili propust u koracima, gdje je tu loša nakana?

      I koja je to "ideologija" koju mi u Vigilareu promičemo? Pobožnost Majci Božjoj Fatimskoj? Zaštita života od začeća? Pravo na javnu molitvu? Pravo roditelja da biraju odgoj i obrazovanje za svoju djecu? Pa zar nisu to stvari za koje bi se svaki katolik trebao zalagati, koliko mu je u mogućnosti?

      Izbriši
    7. Luka, ja, a vjerujem i velika vecina se slazem sa svim sto si napisao i 100% podrzavam.
      Bilo je nekih nespretnosti u koracima, ali da su sa druge strane dobrodusni ljudi sve se moglo dogovoriti. Nazalost ovako su te stvari iskoristene da se opravda hladnoca njihovih srca.
      Nemoj primati previse k srcu, "borimo" se za iste stvari.

      Izbriši
    8. Da, sve skupa je jako žalosno ispalo

      Izbriši
    9. Poštovani Luka, nažalost moram se osvrnuti na vašu izjavu kako promičete pobožnost prema Majci Božjoj Fatimskoj. Nedavno sam posudila u knjižnici knjigu "Fatima - poruka tragedije ili nade". I u njoj stoji da je sestra Lucija smatrala da je posvećenje Rusije obavljeno što nije istina. Također odmah na početku izdavač kaže kako su međugorske poruke sasvim u skladu s Fatimom. Što isto baš nije istina i Međugorje je definitivno u svjetlu tradicije i dosadašnjih priznatih ukazanja sumnjivo. Tako se stiče dojam da je zahtjev iz Fatime ispunjen, a da se sada samo možemo baviti Međugorjem. I sam vaš gost John Henry Westen je sinoć rekao kako još čekamo na to posvećenje i pozvao da molimo na tu nakanu i da obavljamo pobožnost 5 prvih subota.
      Monika

      Izbriši
    10. Monika, lijepo rečeno.
      Imam dojam da su mnode "katoličke udruge" ostale negdje daleko u pontifikatu Ivana Pavla II. i gube mnoštvo energije na stvari koje ne će imati uspjeha, jer ih dragi Bog ne će blagosloviti.
      Oni pomažu današnjoj Crkvi kao što bi 1990., kada se stvarala slobodna Hrvatska, pomogla udruga koja se zalagala za slobodnu socijalističku Hrvatsku u okviru Jugoslavije i, primjeice, borila za novi konkordat s dopuštenjem katolicima da smiju slaviti Božić i Uskrs.
      Na koncu, jedino se u stvarima vezanim za moral (borba protiv pobačaja i rodne ideologije) čine dobre stvari i Bogu hvala da je tako, a glede pravovjerja, stare Mise i Fatime - libera nos Domine!
      No tu nitko ne želi ići u dubinu jer se odmah vidi kakvo je stanje u današnjoj Crkvi i da zalaganje za vjeru i Crkvu zahtijeva nekada i mučeništvo...a ne, ne...tko bi to.
      (Sada govorim o općim stavovima, a ne o nekoj udruzi, molitvenoj zajednici i sl.) Ostali bismo na položajima, po mogućnosti nešto i zaradili i družili se s bogatim konzervativnim katolicima sa Zapada, a bili u super odnosima s lokalnim modernistima - i još očekivali svoje mjesto u povijesti, pohvalu svih katoličkih medija (i napade anarholiberalnih, ali ne prejake, čisto da nam dignu rejting) te obilje blagoslova za sva naša djela.
      Mislim da je jasno da takvi pothvati nemaju nikakve veze s Evanđeljen ni iskustvima iz povijesti Crkve.

      Kikii

      Izbriši
    11. Poštovana Monika,

      Knjigu koju ste posudili u knjižnici nije ista knjiga koju smo mi tiskali i promičemo. Ovo je novo izdanje, s novim predgovorom i dopunjeno novom građom i referencama. Nigdje se ne spominje Međugorje. Ako Vas zanima, možete je pribaviti preko stranice fatima.hr

      Izbriši
    12. Mnogi naši borci za život nažalost su ujedno i ne samo ekumenisti i međuvjerci nego i međugorci. Uostalom, međugorska "Gospa" ustvrdila je baš herezu i blasfemiju da su pred Bogom sve vjere dobre. A što se Vigilarea tiče, ja ne mogu shvatiti ni onaj njihov svojedobni prosvjed protiv slogana "Na Sleme...". Poštujem i podržavam neke druge njihove akcije i reakcije, ali ta mi se čini abnormalnom. Možda ima veze i s antikomunizmom, koji kao i antifašizam može biti "floskula", a povezan je i s Međugorjem, i s amerikanizmom...
      M. P.

      Izbriši
    13. M.P. mislim da ste krivo shvatili ovo "Na Sleme.." to je bio satiričnan tekst portala News bar koji ismijava sve pa tako i akcije Vigilarea protiv nečednih reklama.
      Marinus

      Izbriši
    14. Poštovani Luka,
      Jako mi je drago ako Vaše novo izdanje otkriva kako zahtjevi gospe Fatimske nisu ispunjeni te potiče na molitvu za Posvećenje Rusije i ne spominje ukazanja u Međugorju.
      Monika

      Izbriši
    15. Hvala na upozorenju. Baš sam blesav.
      M. P.

      Izbriši
    16. Piše li u knjizi o Fatimi koju izdaje Vigilare da je Treća tajna ispunjena i posvećenje Rusije obavljeno, što nije točno?

      Spominje li se išta o tom da Treća tajna zapravo upravo nije objavljena, ili je objavljena samo djelomično?

      Izbriši
    17. Po svim tim pitanjima ne nudi se gotov odgovor. Navedeni su izvori, razliciti argumenti i pogledi. Čitatelju su dane informacije, pa neka sam donese zaključak.

      Izbriši
  12. Ja sam i dalje poprilično šokiran da je jednom kardinalu naprasno zabranjeno slaviti misu... Očito sam bio poprilično naivan u odnosu na stvarno stanje "Crkve u Hrvata", ovo mi je bio, što bi rekli Amerikanci "a call to reality".
    Hvala Tomi na izvještaju i odličnim slikama, sad mi je još više žao što nisam mogao doći na događanja u nedjelju nego samo ponedjeljak.
    Hvala i kardinalu Burkeu na poticajnom govoru, lijepo je za promjenu čuti jasan govor. Hvala mu i za strpljivost i poniznost. Čini se da će njegov posjet donijeti plodove, vidljivo je da su se uzburkali duhovi.

    OdgovoriIzbriši
  13. Tekst je odličan. Ponašanje Crkve zagrebačke sablažnjivo. Epizoda s mladim svećenikom u civilu odlična je zato što je istinita; da je fiktivna, bila bi možda neuvjerljiva.
    U vezi s jednim komentarom o Vigilareu, možda neprimjereno, pao mi je na pamet Kunta Kinte, Antiabraham: https://www.youtube.com/watch?v=AXQDa7GzPYw
    M. P.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moram, nažalost, odgovoriti na vlastiti komentar. Naime Kunta Kinte se ono ne obraća Bogu, nego svojoj kćeri, i kaže joj da je od nje veći samo Bog. Živio sam dugo u zabludi, sve do jutros, misleći da je Kunta Kinte Antiabraham. Možda sam u zabludi i glede udruge Vigilare. Moje isprike Kunta Kinteu.
      M. P.

      Izbriši
  14. Lijep izvještaj s puno slika iz Splita na stranicama Splitsko-makarske nadbiskupije. Čini se da je nadbiskup Barišić pružio puno bolju dobrodošlicu kardinalu Bukreu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bogu hvala, baš se vidi topla i iskrena dobrodošlica splitsko-makarskog nadbiskupa.

      Izbriši
  15. Evo baš listam najnoviji broj Glasa Koncila, ali na sveopće iznenađenje ni slova o posjetu kardinala Burke Zagrebu.
    Ok, bio je privatni posjet i mogu shvatiti da vijesti poput poruke hindusima u povodu blagdana Diwali ili izvještaj sa simpozija vinarstva i vinogradarstva u Đakovačko-osječkoj nadbiskupiji imaju prednost zbog tematika krucijalnih za današnjeg suvremenog uvijek propitkujućeg Hrvata katolika, ali sam se bar nadao da u rubrici gdje predstavljaju nove knjige da će biti koja riječ…
    Zlobnici bi rekli da je to namjerno, ali čisto sumnjam. Prije mislim da im je promaklo. Nešto kao kad našim sekularnim medijima promakne vijest o milijun ljudi na skupovima za život i za brak u Parizu ili Rimu, pa onda naši biskupi misle da je to namjerno, da je to neka urota i slično… Bilo bi ružno pomisliti da naša crkva takve stvari radi cijenjenom kardinalu :-)

    S.H.

    OdgovoriIzbriši
  16. Hvala dragom Bogu da je bar Splitsko-makarske nadbiskupija prepozbnala kardinala Raymonda Lea Burkea.

    OdgovoriIzbriši
  17. Samo malo razjasnjenje vezano uz clanak na QVC.

    Uskrata dopustenja sluzenja mise koja nije ni bila javno poznata je bitno drugacija od naknadne zabrane mise o kojoj su nadlezni informirani i koja je nakon toga javno oglasena.

    Rijeci iz naslova ovog posta odnosile su se, dakako, na negostoljubivost na koju je uzoriti jos prije dolaska naisao.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Lijepo su napisali. I buduci se ne moze tamo, onda cu im ovdje zahvaliti od srca na prigodi da upoznam Kardinala i provedem nesto vremena u ugodnom razgovoru s njime.

      Izbriši
    2. Zahvalio bih i obitelji Dumančić ali i našem kardinalu Bozaniću jer da je postupio drugačije, sumnjam da bih ikada imao priliku provesti toliko vremena sa Kardinalom...

      Kako je napisao gospodin Dumančić, doživljaji za prepričavati do kraja života.

      Neke se stvari ne mogu kupiti novcem, za sve ostalo tu je  ZG nadbiskupija.

      Iskreno hvala svima!

      Šesto

      Izbriši
  18. Pade mi na pamet :koja razlika u ponašanju pri posjeti kardinala Burkea Zagrebu i Splitu, te prije par godina posjeta bečkog kardinala Međugorju i reakcija našeg mostarskog biskupa na istu.
    MP

    OdgovoriIzbriši
  19. Najteže mi je kad se sjetim da je kardinal Bozanić pozvao na Misu u katedralu mitropolita Porfirija Perića i posjeo ga u stolicu nasuprot svojoj katedri, iako predstavlja crkvu kojoj pripadaju i Vojislav Šešelj i mnogi drugi slični. Kad je carigradski patrijarh bio nedavno u Zg, i tom prilikom rekao ono što je rekao, na skupu je bio i jedan katolički biskup. Zar se barem iz pragmatičnih razloga nije moglo u slučaju kardinala Burkea postupiti malo taktičnije? S druge strane, kao da baš to govori o razlogu zbog kojeg je Bog sve to dopustio.

    OdgovoriIzbriši
  20. Na LifeSiteNews je objavljena kratka snimka s predstavljanja knjige u Zagrebu (dio s pitanjima i odgovorima) gdje kardinal Burke odgovara na pitanje o pricescivanju luterana.

    OdgovoriIzbriši
  21. I na Fr. Johnovu blogu je odličan tekst na tu temu, sa dodatnim interesantnim osvrtom iz osobnog iskustva.
    I grew up Lutheran...
    JbD

    OdgovoriIzbriši
  22. LifeSiteNews prenio je zagrebačku sramotu: https://www.lifesitenews.com/opinion/archdiocese-of-zagreb-boycotts-visit-from-cardinal-burke-to-croatia

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja sam u komentarima dodao jedno razjasnjenje tog clanka:
      ---
      Just to make one detail clear.
      TLM on Monday was indeed banned or forbidden. It was already announced publicly and the authorities in the Archdiocese were informed. As far as I know these things did not happen in Krakow or Toronto where he might have been denied TLM in advance (as the author of this article claims) but those Masses were not already announced. So the real victims (other than cardinal Burke, of course) were indeed Catholics attached to the Traditional Mass (some of whom were preparing to come even from other parts of Croatia and abroad). The faithful who attend the National Sanctuary of the Sacred Heart of Jesus in Palmoticeva street could not really be victims since they did not know there was to be a Novus Ordo Mass celebrated by the cardinal there (it was never announced publicly before being prohibited by the Archdiocese) and in any case those who wanted to attend cardinal's Novus Ordo Mass could go to St Catherine's church (if they heard about Mass in time) which is approximately 1 km away.

      Izbriši
    2. Izgleda da su uklonili članak?

      Izbriši
    3. Ni ja mu ne mogu pristupiti, ali evo arhivirane verzije.

      Izbriši
  23. Jos neke fotografije posjeta kardinala Burkea Hrvatskoj dostupne su na Facebooku.

    OdgovoriIzbriši
  24. Ovdje je video snimka svete mise s kardinalom, i njegovo predavanje u Hotelu Dubrovnik: http://www.tradfest.org/tradfest-2016/video/ (mozda zasluzuje poseban post na blogu?)

    OdgovoriIzbriši
  25. Na stranici tradicionalnamisa.com je uz kratki osvrt na posjet kardinala Burkea Hrvatskoj prenesena i propovijed koju je kardinal odrzao u Splitu.

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.