utorak, 18. ožujka 2014.

Zgužvana novčanica i druge priče

Jedan poznati govornik započeo je svoj seminar tako što je podigao novčanicu od 50 eura u vis. U prostoriji je bilo ukupno 200 ljudi.

Pitao je: “Tko želi ovu novčanicu?”

Svi su podigli ruke.
...
Nastavak ove pričice naći ćete na mnogim mjestima po webu, npr. ovdje, ovdje ili ovdje. Detalji su različiti, ali poanta je ista. Kao što čak i izgužvanu i prljavu novčanicu ljudi rado uzimaju ako im je poklonjena jer i dalje ima vrijednost, tako i mi zadržavamo vrijednost kroz kakve god životne situacije prošli i netko (ovisno o pripovjedaču - Bog ili bližnji) nas ljubi.

Čuli ste, vjerujem, do sad ovu ili slične priče. Tko voli, nek' izvoli. Ja sam na nju slučajno naišao na popularnom bitno.net portalu i odmah me podsjetila na jedan doživljaj članova moje obitelji koji su mi ispričali prije nekoliko tjedana. Naime, oni su bili na nedjeljnoj misi u jednom slavonskom selu gdje je svećenik za propovijedi izveo performance u stilu ove priče. Koristio je novčanicu od 50 kuna, ali inače je radnja bila slična, uključujući i presavijanje, a čini mi se i gaženje novčanice. I nakon što je tako šećući crkvom zlostavljao novčanicu, pitao je opet nazočne vjernike tko hoće tu novčanicu potičući ih da se jave uz razna potpitanja. Jednu je ženu pitao zašto hoće tako zgužvanu novčanicu. Moram priznati da bih mu ja rekao da sam bio na toj misi (hvala Bogu, nisam) da bih mu dao tih 50 kn i još 50 mojih samo da završi propovijed i prestane se sramotiti pred narodom. Ova mu je žena rekla da bi htjela uplatiti misu za pokojne. Vjerojatno se to nije baš dobro uklopilo u sentimentalnu plitku pričicu, pa je prešao preko toga.

Ne bih vam ni pričao ovu dogodovštinu da su moji ponovljeni pozivi da me se poštedi izvještaja s novus ordo misa ostali uslišani. Ljudi iz moje okoline često imaju potrebu podijeliti sa mnom detalje zabavnih programa te neugodnih ili heretičnih izjava svećenika s misa na kojima su bili. Ja im kažem kako među ostalim zato i idem na tradicionalnu misu da ne bih morao takve stvari slušati i gledati (ili žmiriti), ali nema vajde. A valjda smo zato dobili obilni trogodišnji lekcionar da bismo slušali priče o siromašnom hromom slijepom prosjaku koji je mirisao ruže i gledali loše verzije protestantskih propovijednika kako šeću kroz crkvu i pokušavaju nasmijati kraljevsko svećenstvo svojim pošalicama.

31 komentar:

  1. Ovo je slijedeće: https://www.youtube.com/watch?v=diKu6G1nSSI
    p.s. zamjetite da kaže adult, to znači da ima i children ili barem youth
    S.Š.

    OdgovoriIzbriši
  2. Čuo sam tu pričicu i prije i uvijek mi je zvučala nekako... protestantski, da prostite na izrazu. Kakva god pouku pokušavali progurati njeni pripovjedači, meni je uvijek u pameti ostajalo samo jedno: da se vrijednost ljudskog bića (pa shodno tome i Božja ljubav prema istom) ilustrira kroz pohlepu za parama?

    OdgovoriIzbriši
  3. :-/ Ja sam baš htjela pronaći na youtubeu snimku cijele mise "mladih" koja "ide" petkom u 20:30 u Palmotićevoj da vidite koji je to "show" (citiram iz rečenice jedne od 5 župnih obavijesti koje su davale simpatične djevojke iz publike). Ali nisam se još potrudila. I župnik je bio na prošloj, ispovijedao je i pričešćivao, i istina je da je crkva petkom navečer dupkom puna i da se puno tih ljudi ispovijeda i pričešćuje, ali to je prije ugodno druženje uz glazbu u pozadini nego sveta misa...
    x.

    OdgovoriIzbriši
  4. ,,Dobar vam dan!
    Braćo i sestre, dobar vam daaan!!!
    Pa što ste tako pospani?!"

    Tipični performance mog župnika na početku njegovog novus ordo messa.

    Za katolike, naravno, ne postoji nikakva obaveza prisustvovati na takvim misama.

    OdgovoriIzbriši
  5. Odgovori
    1. Ovo je drugi put da se meni bezrazložno briše tekst!

      Pravila bloga očito ne treba shvatiti previše ozbiljno.
      Jer dok se nekima briše bez razloga, nekim drugima se ništa ne briše, iako vrlo često krše ta navodna pravila.

      Povlaštenima se ne briše ni u slučaju kad uspiju u jednom jedinom komentaru prekršiti čak tri "pravila":
      "Nije dopušteno nepristojno izražavanje i vrijeđanje drugih osoba.
      Nisu dopušteni komentari kojima je cilj poticanje svađe i polemike.
      Komentari kojima je cilj prikriveno ili otvoreno podrivanje vjere ili morala bit će obrisani."

      Izbriši
    2. Necu se raspravljati s vama jer za to nemam vremena ni volje. Ako vam se ne svidja, znate koje su vam opcije.

      Izbriši
    3. Dragi mladi gospodine, nemate - argumenata.
      Imate - vlast, makar ograničenu.
      Simple as that.

      Ako me želite izbaciti sa svog bloga - to je Vaše pravo.
      Točnije, to je Vaše pravo u tehničkom i pravnom smislu.
      U moralnom smislu, hmmm, baš i nije, ovako bez povoda.
      As you like.

      "Justitia est praecipua inter virtutes morales" (Sancti Thomae Aquinatis, Summa theologiae, pars prima secundae, q. 66, a. 4)

      "Rectum cor habet qui vult quod Deus vult" (usp. Sancti Thomae Aquinatis, Summa theologiae, pars prima secundae, q. 19, a. 10)

      "Justitia est status proprius secundum quem homo se habet in debito ordine ad Deum, ad proximum et ad se ipsum" (Sancti Thomae Aquinatis, De veritate, q. 28, a. 1)

      "Ira appetiti malum inquantum habet rationem justi vindicativi" (Sancti Thomae Aquinatis, Summa theologiae, pars prima secundae, q. 46, a. 7)

      Izbriši
    4. Toma Blizanac,

      Možda da malo proširite pravila ponašanja na blogu. Evo par ideja
      http://mundabor.wordpress.com/2012/01/10/mundabors-moderation-policy/

      http://mundabor.wordpress.com/2014/03/19/repetita-iuvant-mundabors-moderation-policy-with-addenda/

      Ova rečenica bi npr. bila idealna za Profesora
      "Or else feel free to be offended, but then please also be coherent and do not comment – or visit – anymore."

      Ferdinand Zvonimir

      Izbriši
    5. @ Ferdinand Zvonimir

      Tale a me tibi traditur consilium: nihil quaere penitus de factis aliorum.

      Izbriši
    6. Stari Profesor

      Hapa tu wa magonjwa ya akili inaweza kusaidia

      Ferdinand Zvonimir

      Izbriši
  6. Zanimljiv tekst http://www.harvestingthefruit.com/pope-st-john-paul-the/
    ali još zanimljivi link u tekstu na službene Vatikanske stranice i molitvu pape IP II za njegovog posjeta Svetoj Zemlji http://www.vatican.va/holy_father/john_paul_ii/travels/documents/hf_jp-ii_spe_20000321_wadi-al-kharrar_en.html

    Doslovno je molio "May Saint John Baptist protect Islam"

    Oznake za ovaj post su Hereze i Humor, pa mi se učinilo prikladnim ovo prenijeti ...

    Ferdinand Zvonimir

    OdgovoriIzbriši
  7. "Kreuzweg" - "Križni put" je zbilja krasan film. Sada i u kinima. Možda ga Lex i ostali besplatno prevedu na hrvatski i ponude široj javnosti da se narod veseli.
    Bolesna, anoreksična djevojka, luda i fanatična majka i svećenik rigorist - s prelijepom tradicionalnom reverendom. Premda anoreksija i nije baš bolest tradicionalnih djevojaka i mladića, jasno je da je u filmu opisana Paulusbruderschaft u biti Bratstvo sv.Pija X.
    KJB je snimila kratak dokumentarac u kojemu pokazuje kako zbilja izgledaju mladi iz svijeta Tradicije.
    Ne želim započinjati diskusiju. Mislim da je jasno da se preko napada na FSSPX napada Tradicija - post, molitva i čistoća, prikazujući sve one luđacima koji tako žive. A alternativa bi trebala biti: trava s 13, predbračni odnosi s 15, prva rastava s 22, a istospolni brak s 26. Ili što?

    Kikii

    OdgovoriIzbriši
  8. Autor je uklonio komentar.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. @ Longin Michael

      Benedictio Dei omnipotentis, Patris et Filii et Spiritus Sancti, descendat super te et maneat semper.

      Izbriši
    2. Vlc. Stari Profesor, pisete brojne kratke komentare koji nimalo ne doprinose raspravi. Ako se ne znate u svojim komentarima ostaviti navada koje ste do sada pokazali (bavljenje autorom bloga i njegovom uredjivackom politikom, kratki docirajuci komentari bez pravog sadrzaja), ja cu vam pomoci. Ne trebate ovo komentirati. Ili tako radite ili komentirajte kako vam drago na nekom forumu ili svom blogu.

      Izbriši
    3. U pisanjima Starog Profesora ja ne vidim niti jedan argument koji bi zahtjevao bilo kakav odgovor. Jedino što vidim je tipično modernističko trolanje.

      Ili konkretno, kada netko 2.vk proglašava superdogomom iako u samim dokumentima lijepo piše da Crkvu obavezuje u savjesti samo ono što koncil izričito navede kao obvezujuće (a toga nigdje nema), onda je sav govor o apsolutnoj nužnosti prihvaćanja teksta 2.VK karakterističan primjer trolanja, pisanja potpunih besmislica.

      Ili, kada netko kaže da tradicionalno učenje Crkve nije obvezujuće, a jestu obvezujuće novotarije koje nitko u Crkvi nikada nije učio, i to je karakterističan primjer trolanja. Jer, ono što modernistički heretici ne shvaćaju: ako tradicionalno učenje Crkve nije točno, to ne znači da je postkoncilsko učenje Crkve točno, nego to znači da je postkoncilsko učenje Crkve irelevantno. Stoga, kada netko govori o nužnosti prihvaćanja poskoncilskog učenja uz slobodu odbacivanja tradicionalnog učenja, taj ima logiču grešku u razmišljanju i to u samoj početnoj fazi misaonog procesa, iliti u prvoj iteraciji. Odnosno, taj je trol. A kao što svatko tko komunicira preko interneta zna, s trolovima koji uporno ponavljaju svoje idiotske ideje nema smisla razgovarati.

      DM

      Izbriši
    4. @ Toma Blizanac:

      Ad primum. Lex huius blogi prima: De auctoris blogi nihil nisi bene. Concedo. Fiat voluntas tua: de auctoris blogi - nihil.
      Ad secundum, de brevitate commentariorum. Commentarii sine "copy - paste" methodo breviora fiunt.
      Ad tertium, de trolantibus - videat Toma supra.

      Izbriši
    5. @ DM

      To što Vi pišete nema apsolutno nikakve veze s temom rasprave niti s onim što ja pišem. Napisali ste dugački tekst "onako".
      Eto, baš to se zove trolanje, bilo "modernističko" ili neko drugo, ali svakako trolanje.
      Iz "ja ne vidim" izveli ste da se radi o "idiotskim idejama". Divota. Kako znate da su "ideje" "idiotske" kad ih niste razumjeli?

      Izbriši
  9. Pade mi na pamet naslov jednog članka s bitno.net-a... Čini se da je poanta pogođena. Naslov je bio "Potpora ‘tradicionalnom’ rimskom obredu ne čini vas ni boljim ni lošijim katolikom".
    NN

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne bi li pobžnost trebala voditi k posvećenju? Ako Tradicionalni rimski obred zahtjeva više pobožnosti pri pristupanju istom od tipičnog NO, ne bi li plod toga trebao biti preobrazba u (sve)boljeg vjernika, čovjeka, katolika?
      S.Š.

      Izbriši
    2. Potpora tradicionalnoj misi nasuprot potpori gore opisanoj misi definitivno vas cini boljim katolikom.

      Izbriši
    3. I katolikom u pravom smislu te riječi. Isključujući hereze sve je ostalo po milosti Božjoj nadogradnja na putu spasenja. Zdrav temelj, snažna Crkva!

      Xavier

      Izbriši
  10. @ omnibus (tj. svima)

    Nakon višestrukog "cipelarenja" Starog Profesora, obraćam vam se s molitvom svetog Pavla:

    "Seniorem ne increpaveris, sed obsecra ut patrem" (1 Tim 5,1)

    Prijevod (za one koji ne znaju latinski):
    "Na starca se ne otresaj, nego mu se obraćaj kao ocu" (1 Tim 5,1)

    Dobra ideja za korizmu?

    Za naprednije: imate u Svetom Pismu još puno ideja kako se odnositi prema starcima...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. @Stari Profesor

      Tale a me tibi traditur consilium: tardi loquum te esse iubeo et tarde ad locutorium accedentem.

      postmodernist ;)

      Izbriši
  11. Priznajem, neke stvari jednostavno ne razumijem.
    http://dnevno.hr/magazin/glazba/118119-video-pa-ovo-je-sjajno-casna-sestra-se-pojavila-na-natjecanju-pjevanja-i-rasturila.html
    S.Š.

    OdgovoriIzbriši
  12. Časna fura onu Machiavellijevu maksimu da cilj ne bira sredstva. Ako šef pomjera granice zašto ne bih i ja.
    Zbogom redovnička poniznosti.
    Želim postati zvijezda.
    Krist bi isto učinio na mom mjestu.

    Xavier

    OdgovoriIzbriši
  13. Uvodim opet moderiranje na kratko jer su Longin, Stari Profesor i jos neki poceli divljati. Jednorecenicni komentari koji nemaju nikakve veze s temom mi ne trebaju na blogu.

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.