četvrtak, 25. kolovoza 2016.

Razumijem jer meni teško pada pomicanje sata zbog ljetnog računanja vremena

U novom intervjuu umirovljenog rimskog biskupa Benedikta XVI. je bivši papa za talijanski list La Repubblicu (više puta spominjan na ovom blogu po heretičnim izjavama iz takozvanih intervjua s papom Franjom) odgovorio na pitanje zašto je dao ostavku. Ovaj puta je precizirao da je shvatio kako treba dati ostavku kada se iscrpljen vraćao s puta u Meksiko i Kubu 2012. godine. Uvidio je da više ne može podnositi prekooceanske letove i promjene vremenskih zona. Povod davanja otkaza na papinsku službu bio je zakazani Svjetski dan mladih u Rio de Janeiru, manifestacija koju je ustanovio Ivan Pavao II. s takvim programom da je fizička nazočnost Pape od presudne važnosti.

Vjerojatno ćemo više saznati u knjizi bivšeg pape koja će uskoro biti objavljena, među ostalim i na hrvatskom jeziku. Ova knjiga već je gotovo sigurni bestseler jer bivši papa koji se potpuno povukao iz svijeta ne komunicira s javnošću više od nekoliko puta godišnje u člancima i javnim pismima što je za pape dosta neobično.

Katolici diljem svijeta s nostalgijom se prisjećaju doba prije 1919. godine kada je izveden prvi transatlantski let i kada papinska služba nije bila tako zahtjevna.

Broj komentara: 16:

  1. :) o Toma... Ako ikad budes proglasen svetim, zvat ce te Toma Sarkasticni :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pa, zapravo postoji i puno tamnije tumacenje ovih rijeci. Mozda Benedikta drze zatvorenog u Vatikanu i kontroliraju mu svu komunikaciju, pa je ovo jedini suptilni nacin da nam to javi jer tko bi normalan mogao misliti da je pravi razlog za ovakav cin bez presedana (prethodne abdikacije iz davnih stoljeca nisu ni slicne) to sto je bilo nuzno da osobno dodje na veliko druzenje mladih na drugom kontinentu.

      Naravno, to brzo vodi u kojekakve teorije zavjere koje bi mogle biti osnova za zgodne filmove (cak i najdebilnije ideje uz rimske eksterijere i interijere postaju gledljivi filmovi), ali ne djeluju razumno.

      Izbriši
    2. Osobno ne volim teorije zavjera i znam da je Benedikt XVI. bio čestit čovjek, onaj plemeniti, radišni i tihi Bavarac staroga kova. No isto tako znam da je Benedikt u toliko godina svladao tzv."il curialese", jezik Rimske kurije.
      Često se povjerljive stvari mora izreći masi šifriranim jezikom. Bilo da se to ne smije jer bi izazvalo prejake reakcije ili da zbilja postoji nadzor nad nekim.
      Tko čita komentare po njemačkim katoličkim blogovima, naiđe na komentare ljudi koji su očito bili bliski kardinalu Ratzingeru i koji odmah zamjećuju da to nije njegov način izražavanja, da takve trivijalnosti nikada nisu izlazile iz njegovih usta...i često se može pročitati o zabrinutosti kako je Benediktu.
      Ne znam što o svemu reći. On ipak prilično slobodno živi u svojem utočištu u Vatikanskim vrtovima, prima posjete...

      Kikii

      Izbriši
    3. Meni ova izjava i nije nešto šokantna. Pa ako su nam već prije prodali da je uzeo titulu pape emeritusa, samo zato jer u to vrijeme nije bilo druge odjeće u Rimskim trgovinama, ovo mi je čak sasvim realno... Jedva čekam knjigu pa kad još saznamo da je recimo odlučio postati svećenik jer te godine na željenom faksu nije bilo upisnih kvota za profesora latinskog :-)

      S.H.

      Izbriši
  2. Jučer sam potražio članak o ovome intervjuu Benedikta XVI. "Repubblici". Pojavio mi se članak na jednim novinama koje bih označio "desnim centrom".
    Ispod je bilo dvadesetak komentara, dosta "učenih" (to u talijanskome vidite po uporabi konjunktiva, slaganju vremena...)
    Nitko nije "vjerovao" Benediktu XVI. Pisali su da se treba vratiti i donijeti red u Crkvu, da znaju da to nije njegov stil i da je izjava smiješna, sumnjali su u razloge odreknuća itd.itd. Vrlo znakovito!
    Je li to onaj "vox populi..."?

    Kikii

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. "Pisali su da se treba vratiti i donijeti red u Crkvu..."

      Što bi značilo još veći kaos i, naravno, očiti raskol. Iako se takav dojam stvara kod nekih konzervativaca, Franciscov ekstremizam ne čini Benediktov modernizam ništa manje otrovnim. Lažno rješenje i lažni izbor - između dva modernista.

      Izbriši
    2. Mislim da ovdje vidimo tipičan fenomen,(dalje govorim samo o fenomenu, a ne o osobi jer osobu dovoljno poznajemo) koji nažalost nije prisutan samo kod sedisa, nego u svim tradicionalnim pokretima. Od Bratstva su se takvi odvojili i formirali otpor ili bolje rečeno, 40-50 Otpora jer su već svi međusobno isposvađani i svatko vuče na svoju stranu.
      Problem je da mnogi(ima toga i među nama) ne vjeruju u NADNARAVNO. To je vrlo opasna stvar. Time se miniraju temelji katoličke vjere. Samo se govori o uredbama, zabranama, opomenama, odlukama, kanonima, motuproprijima, koncilskim odlukama, papinskim nagovorima... Uvijek se vrte oko istoga. Sve se planira unaprijed 50 godina.
      Teži se za nekakvoj savršenosti na ljudskoj razini - a u pomoć Božju svojoj Crkvi gotovo se ne vjeruje. Kao da se nadnaravno ne smije umiješati...
      No, to gospodi ne dopušta njihov nekatolički mozak, školovan po protestantskim i masonsko-deističkim načelima. I gle žalosti - nasade se u Tradiciji. Sebi stvore neko ime, a onda šire nauk koji nije tradicionalan. Ne zaboravimo: osim liberalnih protestanata, nekada je postojala i protestantska ortodoksija. Mene takvi u mnogim stvarima itekako na njih podsjećaju.
      Gospodin Isus opominje nas da trebamo imati vjeru
      kao djeca, a ne kao pismoznanci, zakonoznanci, farizeji i moćnici...
      Unatoč svoj ovoj pomutnji ne smije malaksati vjera u Božju svemoć i ne smijemo propisivati da se nadnaravno ne će umiješati.
      Odsada dobro promatrajmo vjeruje li dotična osoba u nadnaravno. Ako ne vjeruje, rezultati tog promišljanja ili djelovanja bit će uvijek nakaradni.
      Često je ta nevjera u nadnaravno povezana s tankom ili nikakvom marijanskom pobožnošću.
      Pazite, i jedan je poznati sociolog/filozof napisao studiju o nadmoći starog obreda nad novim. Posve je ismijao novi obred - a riječ je o ateistu.

      Kikii

      Izbriši
    3. Žalosno.
      Za one koji nisu upoznati s "terminologijom" koju Kiki koristi, to je samo ponavljanje stare izjave mons. Fellayja da oni koji se protive njegovoj želji stavljanja najbrojnije organizacije tradicionalnih katolika pod kontrolu modernista i uništavatelja Crkve "ne vjeruju u nadnaravno", jer eto možda Bog nadnaravno djeluje preko ustupaka tih modernista prema Bratstvu. Ono što to zapravo znači je da ti koje on optužuje ne daju da ih zavaraju obećanja i laskanje modernista, pogotovo kad se usporede s onim što su obećavali, a što su poslije učinili prijašnjim grupama koje su se stavile pod njihovu kontrolu. No, kako kaže jedna engleska izreka, najviše je slijep onaj tko ne želi vidjeti.

      Mons. Fellay se uvjerio da je misija Bratstva da spasi Crkvu. Usto je posljednjih godina napustio razlikovanje između Katoličke Crkve i Koncilijarne crkve, a to ga je još više učvrstilo u uvjerenju da će svećenici Bratstva kad bude integrirano u Koncilijarnu crkvu nju učiniti katoličkom, što bi značilo da će Crkva biti obnovljena ljudskim sredstvima.

      S druge strane su oni koji vjeruju da je misija tradicionalnih organizacija, pa tako i Bratstva, ne da spašavaju Crkvu nego da sačuvaju i predaju dalje neokaljano ono što su primili ("Tradidi quod et accepi" - natpis na grobu mons. Lefebvrea), jer Crkva ne može biti spašena ljudskim sredstvima, nego jedino Božjom intervencijom. Ako ćemo o tom, meni se čini da je to pogled koji je i realniji i koji se više pouzdaje u nadnaravno.

      Izbriši
    4. "Malovjerni, zašto si posumnjao?" Trebat će puno strpljenja i smjernosti da se ne skrene u nekakvu privatnu vjeru, bilo onu tipa sedesvakantista ili protestanata, bilo u onu koja propovijeda 'Boga iznenađenja".

      Izbriši
    5. Iskreno, ja za tu izjavu mons.Fellaya nisam nikada ni čuo. Za mene je Otpor od početka bio ispričana priča i nisam se puno u to unosio. Uostalom, nisam službena osoba za iznošenje službenih stavova Bratstva pa to nisam posebno produbljivao.
      No drago mi je da je potvrđen moj stav. Bratstvo ne izmišlja toplu vodu, nego nastoji živjeti po nauku i Tradiciji Katoličke Crkve, a u Katoličkoj Crkvi je itekako bila važna djetinja vjera, iskrena vjera...kada toga nema, sva će intelektualna lupetanja završiti u ćorsokaku. Ne vrijedi to samo za Otpor, nego i svakoga od nas.
      Mislim da je ovaj kriterij itekako važan - za prosudbu među nama tradicionalnim vjernicima. Ne dajmo se zapljusnuti navodnom erudicijom, učenošću i trikovima. Ako nema vjere, i to vjere u ljubavi - sve će završiti kako ne treba. A u tome da se otkrije ovu veliku opasnost kod navodnih tradicionalista, još ako žele utjecati na druge, može nam pomoći i odnos prema našoj Nebeskoj Majci, ali i prema Fatimskoj poruci.
      Obično takvi na tom ispitu padaju.
      Ja sam uspio uhvatiti posljednju generaciju protestantske ortodoksije i živjeti u njihovoj sredini nekoliko godina. Još su mi svježi stavovi tih ljudi...Dosta ih pronalazim kod kvazi-tradicionalista.
      Upravo je to velika prijetnja Tradiciji danas.
      Kikii

      Izbriši
    6. "The Society's weaknesses? The risk of separation is serious. Look at the caricature of Tradition that calls itself the "Resistance", for example: it is a non-Catholic spirit that is almost sectarian. We wish to have nothing to do with it; it is a movement that is withdrawn into itself, with people who think that they are the only good and just men on earth: that is not Catholic. It is an objective, but relative danger. Most of the Society is healthy and will not fall into these illusions. This encourages us to rely upon supernatural means. God will show us what He wants of us; He will speak through circumstances."

      bishop Fellay

      Zvone

      Izbriši
    7. Kako je lako vrijeđati, a još lakše odbaciti nešto bez znanja ili s polovičnim znanjem o tom. Bit će puno posipanja pepelom jedan dan.
      Neslaganja nisu neobična, s obzirom da u Crkvi trenutno nema principa jedinstva, ali ono što je najžalosnije (a tog ima na svim stranama) je kad se braću katolike napada i proglašava nekatolicima, raskolnicima, hereticima i slično, bilo iz neznanja, iskrivljenih informacija, nedostatka razumijevanja ili loše volje.

      Bratstvo polako tone, jer je takav novi put na koji ga je usmjerio mons. Fellay. Dokazi su dostupni, za one koji žele vidjeti. Neki su kod nas tek nedavno počeli viđati plodove promjena, što ima smisla jer je Hrvatska na periferiji tradicionalističkog svijeta.

      Što se tiče izjave o "nadnaravnom", sigurno su je nakon mons. Fellayja ponavljali i drugi koji se u njega ugledaju, a nalazi se i u pismu mons. Fellayja trojici biskupa, koje je pročitala vjerujem većina tradicionalista, tako da je bez problema nekome mogla ući u podsvijest. Citat mons. Fellayja koji je dao "Zvone" je jedan primjer te izjave, ali ono što nije citirao, paragraf odmah nakon toga u intervjuu, sadrži rečenicu u kojoj mons. Fellay, koji netom prije toga optužuje druge da imaju nekatolički duh, sâm proturječi nepogrješivoj nauci:

      Mons. Fellay (http://sspx.org/en/fellay_interview_tradition_schneider_sarah_Francis):

      "The strong points? The living fidelity that bears fruit and shows the world today that the Catholic life, even with all its requirements, is possible. But—another weak point—we are men of our times, and it would be a dream to pretend that we are immunized against the influence of the modern world. To be more precise, we must avoid the caricature of wishing for a Church without wrinkles or stains here below: that is not what the good Lord promised us on this earth. That is not what the "Holy Church" means; it means that she is capable of sanctifying using the means given by Our Lord: the sacraments, the Faith, discipline, religious life, the life of prayer."

      Dakle, kaže da "trebamo izbjeći karikaturu po kojoj bi željeli Crkvu bez ljage i nabora tu dolje: to nije ono što nam je Gospodin obećao na zemlji, to nije ono što znači 'Sveta Crkva'..."

      Evo što Crkva naučava:

      "...Christ our God, when He took for His Bride His Holy Catholic Church, having no blemish or wrinkle, promised he would guard her and assured His holy disciples saying, I am with you every day until the consummation of the world."
      (Drugi nicejski koncil)

      "And so He has wished the beauty of the Church, whose spouse He is, to radiate with the splendor of chastity, so that on the day of judgment, when He will have come again, He may be able to find her without spot or wrinkle (Eph. 5:27) as He instituted her through His apostle."
      (papa sv. Siricije, Poslanica Himeriju "Directa ad decessorem")

      "Tijekom stoljećâ otajstvena Zaručnica Kristova nikada nije bila iskvarena, a niti u budućnosti može ikada biti iskvarena, kao što svjedoči sv. Ciprijan: 'Kristova Zaručnica ne može se iznevjeriti svojemu Zaručniku: ona je nepokvarljiva i čedna. Njoj je poznata samo jedna postojbina, ona čuva svetost bračne ložnice u čistoći i čednosti' (De Catholicae Ecclesiae unitate, 6).
      (papa Pio XI., "Mortalium animos")

      Toliko o tom što je "zdravo", a što ima "nekatolički duh".

      Izbriši
    8. Mateo,
      kad Tebe netko prozove i primijeti jasne nekatoličke elemente u Tvojim sve jadnijim komentarima, odmah se raspekmeziš i govoriš o "braći katolicima" - a ta braća katolici za Tebe si u biti samo Ti sam. Ja ne znam da je taj izraz ikada porabljen u obrani nekoga drugoga. Svi ostali su liberali, modernisti i sl. Oni nisu braća katolici, a mons.Fellay je neprijatelj - ni on nije braća katolici, kao ni mnoštvo drugih laksista, pripadnika "koncilijarne crkve", modernista, apostata, heretika, šizmatika ili kako ih već nazivaš.
      Mene su dva puta prozvali da sam liberal i novusodroist-jedanput si to bio Ti, a drugi put osoba slične pameti...Ni ja nisam braća katolici.
      Žalosno je to! Ni kod jedne ni kod druge nema nimalo žara za spasenjem duša svojih bližnjih! Ne pokušavate osuditi grijeh, a spasiti osobu. Ne briga vas ima li netko "katoličko srce".
      Bože nas sačuvaj takve Tradicije! To nema veze s nasljedovanjem našega Gospodina, s milosrđem i ljubavlju.
      Pazite, nije Kasper izmislio riječ milosrđe, a Schonborn riječ ljubav.
      No Tebe to ionako nije briga jer Tradiciju samo zlorabiš za svoje mračne ciljeve.

      Kikii

      Izbriši
    9. Što reći nego da je žalostan animozitet i mržnja koje manifestiraš, a nije prvi put da se spuštaš na razinu uvreda i praznih optužbi. Umjesto razuma, daješ da tobom prevladaju emocije.

      Naravno da si mi i ti brat katolik, kao što sam nedavno dvaput i napisao, pa ću potpuno istu rečenicu koju sam napisao onda ponoviti i sad. Savjetujem ti bratski kao katolik da se ne pouzdaješ u osobe niti da ih idoliziraš, niti da se pouzdaješ u podatke iz druge ruke, nego da počneš čitati što od Crkve odobreni (dakle, predkoncilski) teolozi uče o kontroverznim pitanjima našega vremena.
      To je najbolji savjet koji ti mogu dati.

      U vezi drugih stvari što si napisao, u mojim komentarima nema ništa nekatoličko niti si ičim dokazao ili potkrijepio tako ozbiljnu tvrdnju osim maglovitim optužbama i uvredama.

      Točno je da sam te prozvao prije nekoliko godina za liberalno razmišljanje (iako su prve, i to ružne, optužbe došle s tvoje strane), što je bilo vezano za Doktrinarnu preambulu koju je mons. Fellay potpisao, a koja je sadržavala nekoliko kompromisa oko nauke i tvrdnji suprotnih onom što je Bratstvo ispovijedalo, kao i za stavljanje sudbine Bratstva u ruke onih koji uništavaju Crkvu. Otad su tvoji iskazi neprijateljstva postali još jači, uklj. i odbijanje ruke pomirenja.

      Pretpostavljam da se korištenjem izraza "katoličko srce" vjerojatno referiraš na nekatoličku izjavu mons. Fellayja koju sam gore citirao, iako su sličnu terminologiju neki koristili za pokušati opravdati koncilijarne pape. Ja ne mogu čitati srca niti se u to upuštam, nego jednostavno upozoravam na zablude odakle god dolazile. Niti Bratstvo niti mons. Fellay nisu "svete krave", kako je nedavno netko napisao, iako nažalost za neke jesu.

      Izbriši
  3. Ako je to makar i jedan od mnogih razloga zašto je odstupio, smatram da je to prilično bedasto. Nitko niti jednog papu ne tjera na višesatne letove avionom. Ako neki i snažno inzistiraju, za ime svijeta on je papa i jednostavno može reći: "Halo. Ja sam papa i ne želim ići u Tunguziju. Ne da mi se.".

    OdgovoriIzbriši
  4. Kada je ono papa Franjo bio na Kubi (12 veljače 2016.), glavna tema posjeta i sastanka sa Kirilom bila je "PROGON KRŠĆANA"...
    Danas, CitizenGO šalje urgentnu molbu za potpis peticije u kojoj mole da se zaustavi progon kršćana na Kubi, koji je uzeo tolikog maha, da, kako navode pozivajući se na Christian Daily, (od siječnja do lipnja 2016)
    - "Cuba cracks down on religious freedom, targets 1,600 Christian churches"
    Vidi ovdje:
    http://christiandaily.com/article/cubas-crackdown-on-religious-freedom-targets-1600-christian-churches/55550.htm
    http://www.csw.org.uk/2016/08/16/news/3227/article.htm

    E sad, kako i naš vrijedni "mundabor" na svom blogu navodi, možemo vidjeti što i kako papa Emeritus u svojoj izjavi na tu temu govori:
    - Let us see what a Pope Emeritus has to say about an extremely cruel Communist...:
    "I need scarcely remind you of how impressed I was in Cuba to see the way in which Raul Castro wishes to lead his country onto a new path, without breaking with the immediate past."
    Vidi ovdje:
    https://mundabor.wordpress.com/2016/08/26/ratzingergate-part-i-the-downfall

    PS. Ne mogu a da se ne sjetim posjeta pape Franje Sarajevu kad je mnoštvo vjernika izgaralo na suncu na Koševu, čekajući i čekajući ga da se pojavi..., no mnogi ni danas ne znajući pravi razlog kašnjenja izlaska pape na stadion...
    Vidi ovdje:
    http://eponymousflower.blogspot.nl/2015/06/bent-cross-of-paul-vi-is-broken-but.html
    http://www.lastampa.it/2015/06/06/vaticaninsider/eng/the-vatican/popes-pastoral-staff-is-taped-together-for-the-first-time-7NU6o7A1bCun0r4qM6jvTI/pagina.html

    JbD

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.