subota, 20. kolovoza 2016.

Preferencijalna opcija za nekatolike

Za što papa Franjo ima vremena, a za što nema

Papa Franjo s muslimanima i pratiteljima

(Rim) Povjesničar i katolički intelektualac Roberto de Mattei kritizirao je usmjerenje pape Franje koje stvara dojam kao da Papa želi djelovati u smjeru „sinkretističke superreligije“. Papa se odriče sudjelovanja na Euharistijskom kongresu, ali posjećuje kontroverzni međureligijski susret Zajednice svetog Egidija u Asizu na kojemu su pape već tri puta sudjelovali. Susret Asiz I iz 1986. godine s papom Ivanom Pavlom II. slovi kao najniža točka njegova pontifikata. Sada Sant'Egidio želi zajedno s papom Franjom obilježiti 30. obljetnicu ovoga „sablažnjivog“ međureligijskog spektakla, izvješćuje Messa in Latino. Franjo je zbog toga otkazao jedan katolički termin i time prekida jednu tradiciju.

Također i vatikanist Sandro Magister upozorava na osobitosti papinskog planiranja termina. „Za papu Franju Asiz je posebno, vrlo posebno mjesto i zbog zemljopisnih razloga“, rekao je Magister.

Dana 10. prosinca 2015. kardinal Angelo Scola, milanski nadbiskup i nakon pape Franje kandidat s najviše glasova na konklavi, obznanio je da je Papa zbog brojnih obveza u Svetoj godini milosrđa otkazao pastoralne posjete u Italiji.

„Svi su se pokorili ovoj volji“, rekao je Magister, također i kardinal Scola koji je morao prihvatiti otkazivanje već dogovorenog Papinog posjeta 7. svibnja 2016. Međutim, papa Franjo se onda iznenada uputio 4. kolovoza u Asiz koji se, kako je poznato, nalazi u Italiji. I kako je sada najavljeno, Franjo će 19. rujna još jedanput putovati u Asiz.

Ovaj drugi posjet u gradu svetoga Franje Asiškoga nije najavio nadležni mjesni biskup ili Vatikan, nego Imam iz Perugie. Abdel Qader Mohamed alias Moh'd pozvan je po sada već uobičajenoj međureligijskoj praksi 4. kolovoza za Papin posjet Asizu. Tom prigodom imam je mogao izmijeniti nekoliko riječi s Papom koji mu je povjerio što inače očito nitko nije znao. U biti, međureligijska mašinerija već izvrsno funkcionira. Nevidljivi redatelji organiziraju intervju s imamom na televiziji TV2000, programu Talijanske biskupske konferencije. Odgovorna osoba za tu televiziju Papina je osoba od povjerenja, biskup Nunzio Galantino. Tom je prigodom imam Moh'd mogao iznijeti u javnost svoje ekskluzivno znanje i time je kratkoročno djelovao kao Papin glasnogovornik.

Četvrtim posjetom jednoga pape kontroverznoj manifestaciji Zajednice sv. Egidija u posljednjih 30 godina, međureligijski susret doživljava novo priznanje. Da se manifestacija u Asizu održava jedan dan nakon zaključenja Euharistijskog kongresa na kojem je papa Franjo otkazao sudjelovanje, pojašnjava premještanje težišta u papinskoj agendi. Franjo će biti prvi papa pokoncilskog vremena koji ne sudjeluje na Euharistijskom kongresu Italije.

„Otkada su pape, koji nose i naslov primasa Italije, ponovno otpočele ići na putovanja izvan Rima, uvijek su posjećivali i ove kongrese koji se održavaju u redovitim razmacima, dok su do Ivana XXIII. 1959. slali pismene poruke, odnosno radijske poruke“, rekao je Magister.

„Euharistijski su kongresi tipične manifestacije katoličkoga svijeta. Putovanja koje Franjo ne otkazuje, nego održava, kreću se u jednom širem obzorju“, sa svim religijama u Asizu, s pravoslavnima u Gruziji, s muslimanima u Azerbajdžanu i s luteranima u Švedskoj kako bi proslavili 500 godina protestantske reformacije. Sa svim drugima, ali najmanje s katolicima, kako se tuži Roberto de Mattei.


Tekst: Giuseppe Nardi
Izvor: http://www.katholisches.info/2016/08/16/59788/

3 komentara:

  1. Nadam se da citiranjem "Vremena suodgovornosti" T. J. Šagi-Bunića neću dodijati čitaocu, jednostavno mi se čini da je citat primjeren ovom članku. Dakle:
    "Odatle je vidljivo da je taj ostatak u novom obredu mise, da se za vrijeme pretvorbe kleči, zapravo samo etapa u toku liturgijske reforme, da je to kompromis s onima koji previše prianjaju uz ono na što su se naučili (...) To će tijekom vremena morati biti usklađeno s izvornim duhom kršćanske liturgije." (Str. 144., 145.)
    Papa Franjo, vidjeli smo, ne kleči, nego stoji. Štoviše, odlazi, u međureligioznost. S čim u vezi mi se nadaje opet jedan citat, iz knjige koje se počesto sjetim:
    "Helder Camara često me je impresionirao kvalitetom svoga evanđeoskog života. On ništa nema. On ni od čeg ne živi. Ručao sam s njime: on pojede manje od ptice. Taj čovjek izgara nekim unutarnjim ognjem. On više ne pripada sebi." (Yves Congar, "Život za istinu", KS, 1979., str. 131.) Istina je, doduše, da u tome zapravo nije baš jako sličan papi Franji, ali:
    "Njegovi su prijedlozi ponekad bili himerični. Jednog mi je dana pripovijedao da želi da se Koncil završi večernjom priredbom na kojoj bi nastupili po jedan hindus, Židov, musliman, protestant, pravoslavac... i papa: svojevrsnom svjetskom svečanom liturgijom." (Isto, str. 130.)
    M. P.

    OdgovoriIzbriši
  2. Prema Open Doors-u, organizaciji za pomoć progonjenim kršćanima, veliki imam renomiranog egipatskog sveučilišta Al-Azhar, Ahmed al-Tayyib, sredinom muslimanskog mjeseca posta Ramazana, izjavio je na egipatskoj državnoj televiziji: Tko napusti islam, zaslužio je smrtnu kaznu. Napuštanje islama ostaje „veleizdaja“, a time se povećava ionako velik pritisak na tisuće bivših muslimana koji su prigrlili kršćanstvo.
    https://www.opendoors.de/verfolgung/news/2016/juni/aegypten_oberster_imam_fordert_todesstrafe_fuer_konvertiten/
    Ramazan je ove godine počeo 6. lipnja.
    A spomenuti, ugledni gospodin bio je otprilike dva tjedna ranije, 23. svibnja, također u gostima kod pape Franje. Tu je govorio o miru, ljubavi, toleranciji, međureligijskom dijalogu...i ostavio dojam da je islam zbilja religija mira. Dao je i intervju za Vatikanski radio.
    http://hr.radiovaticana.va/news/2016/05/24/intervju_s_velikim_imamom_al-azhara,_ahmedom_al-tayyibom/1232141
    Hoće li ovaj „miroljubivi“ imam sada doći i u Asiz i opet govoriti o miru i ljubavi? To je zbilja vrhunac licemjerja i podmuklosti kod imama-šeika (koji „obučava“ i tisuće europskih imama), a i bolesne naivnosti i opijenosti koncilskom ideologijom na katoličkoj strani, koja nas sve vuče u provaliju.
    Tr

    OdgovoriIzbriši
  3. puno je danas slijepih koji su vođe slijepima...a kad slijepac slijepca vodi znamo kamo obojica padnu...dođi Gospode, Marana tha

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.