četvrtak, 15. rujna 2016.

Nastavak o „Jedinom mogućem tumačenju“

„Jedino moguće tumačenje“ pobudnice Amoris Laetitia sve se više proširuje – i bez službene potvrde

Papino pismo biskupima Buenos Airesa: „Veoma dobro“,
nakana kontroverznog poglavlja VIII „točno“ se tumači

(Rim) „Nema drugih tumačenja“, nego moguće pripuštanje rastavljenih ponovno oženjenih Pričesti, ondje gdje je stanje „vrlo složeno“ i gdje postoji „umanjena krivnja“. Ovo posljednje pišu biskupi metropolije iz domovine Jorgea Marija Bergoglia. A ovo prvo je komentar pape Franje koji je time pohvalio tumačenje Posinodske pobudnice Amoris Laetitia svoga nasljednika, kardinala Marija Aurelija Polija iz Buenos Airesa i njegovih sufragana. Službeno pak još ništa ne postoji. Igra mačke i miša s ciljem nametanja Kasperova zahtjeva od 20. veljače 2014. nastavlja se. Smjer prodora ostaje isti.

Posrijedi je pojedinačni pastoral u kojemu se mora odlučivati „od slučaja do slučaja“. To pretpostavlja put „razlikovanja“ i „vođena prema Kristu“. Na koncu, odluka leži kod pojedinog svećenika hoće li pripustiti rastavljene ponovno civilno oženjene Pričesti ili ne će. Objektivni razlozi i smetnje čini se da nestaju u sustavu „sve je moguće, ništa nije fiksno“.

Maglovita, višeslojna praksa koja iz toga nastaje novim pokušajem u Buenos Airesu da se postigne stvarni cilj dvostruke Biskupske sinode o obitelji, tj. pripuštanje rastavljenih Pričesti, već se nazire. To je neizravno ostvarenje „regionalno“ različite prakse.

U zemljama u kojima vlada stroža stega, pridržavat će se tradicionalne prakse. U liberalnim zemljama veliki će dio svećenika i biskupa držati razinu „razlikovanja“ i „vođenja prema Kristu“ dosta nisko. Svatko prema svojoj „osjetljivosti“. Mogućnost regionalno diferenciranog pastorala predložio je kardinal Kasper pošto se pokazalo da se opća provedba nove prakse ne može ostvariti u cijeloj Crkvi zbog strašnog otpora brojnih sinodskih otaca. Prije toga je Kasper na Biskupskoj sinodi 2014. bio prilično nepristojan prema afričkim biskupima zbog njihove obrane sakramenta Ženidbe.

„Temeljne kriterije“ biskupā crkvene pokrajine Buenos Aires o konkretnoj provedbi kontroverznog poglavlja VIII pobudnice Amoris Laetitia objavile su 6. rujna katoličke internetske novine InfoCatolica sa španjolskog govornog područja, skupa s pismom zahvale i pohvale pape Franje od prethodnog dana. Dva dana kasnije nestala su oba dokumenta, a izvješće o tome je zamijenjeno. U novome izvješću stoji da biskupi Buenos Airesa tek rade na izradbi takvih „temeljnih kriterija“.

Što se dogodilo? Je li jednostavno otpuhnuta akcija koja je očito dogovorena između Buenos Airesa i Rima, između pape Franje i nasljednika, kardinala Polija kojega je on imenovao? Je li posrijedi samo jedan pokusni balon radi testiranja reakcija? Ili se trenutačno prave sadržajne preinake?

Protiv posljednjega govori činjenica da je pregled vijesti vatikanskoga Državnog tajništva, Il Sismografo, preuzeo objave od 11. rujna, a u ponedjeljak i Radio Vatikan, Osservatore Romano i dvorski vatikanist Andrea Tornielli izvješćivali su o postojanju pisma zahvale i pohvale pape Franje bez ikakvog pridržaja kao o činjenici. U pismu Franjo hvali „temeljne kriterije“ biskupā kao „veoma dobre“. Po njegovim riječima, oni njegovu nakanu koju je htio postići poglavljem VIII pobudnice Amoris Laetitia, „točno“ tumače.

Tornielli je donio naslov s velikom sigurnošću u sebe, kao osoba kojoj je autentičnost toga potvrđena iz prve ruke: „Amoris laetitia: Papa kaže koje je tumačenje ispravno“. Osservatore Romano pisao je ovaj tjedan o „razlikovanju i pastoralnoj ljubavi. Papa Franjo o pismu biskupā Buenos Airesa posvećenome pobudnici Amoris laetitia“.

Još jedanput od početka pontifikata pape Franje ne zna se što je na stvari. Nadbiskupija Buenos Aires i njezina sredstva društvenog priopćivanja dosada nisu ništa izvijestili o „temeljnim kriterijima“ i papinskome pismu.

Iznova je bačen kamen u jezero kako bi se stvorili krugovi koji idu u smjeru novoga pastorala i „revolucionarne“ preobrazbe katoličkoga nauka o braku i moralnog nauka. A krugovi idu svojim putem i dovode već do posljedica u katoličkoj javnosti – također i bez službene potvrde.

Načelno se ostaje kod toga: posljednju sigurnost, čini se, jedva da je moguće izmamiti od pape Franje.


Tekst: Giuseppe Nardi
Izvor: http://www.katholisches.info/2016/09/13/die-einzig-moegliche-interpretation-von-amoris-laetitia-zieht-ihre-kreise-auch-ohne-offizielle-bestaetigung/

1 komentar: