Elvis Duspara je čovjek koji živi od pozornosti. Pa evo, koliko god skroman bio ovaj blog, opet ću mu je na trenutak dati. Nedavno je imao neke ridikulozne napade na duhovne vježbe sv. Ignacija, a još uvijek s kokicama u ruci iščekujemo kako će završiti sukob Duspara – bitno.net vezan uz Miletićevu kolumnu u kojoj kaže da je Duspara za papu Franju "provalio da je đavolji izaslanik". Duspari je na tu drsku laž od zgroženosti zadrhtala usna i bacio je rukavicu u lice bitno.netu, pa sad jadni Andrijanić mora smišljati kako se obraniti od nahuškanih Dusparinih odvjetnika. Uglavnom, komedija. Nadam se samo da će se dueli odvijati kroz tekstove jer nemam dovoljno jak želudac za Dusparine i Miletićeve video uratke.
Vjerojatno je Duspara zamislio da gornja humoreska o brižnom tradicionalistu pokazuje neku neprirodnu skalu vrijednosti, ali opet se prevario. Duša nepokajanog heretika i šizmatika (a hipotetska djevojka koja iz katoličke vjere ode u protestantsku to gotovo sigurno jest) kao i duša nepokajane prostitutke idu nakon smrti u pakao, ali grijeh raskola i krivovjerja je ipak kažnjen u dubljem krugu pakla. Danas još uvijek nije društveno potpuno prihvaćeno biti prostitutka, a s druge strane protestantizam toliko vole da mnogi "katolički" pojedinci i organizacije čak i stvaraju protestante. Uvijek je pogibeljniji grijeh onaj koji se u nekoj zajednici uopće ne tretira kao grijeh. Uostalom, citirat ću opet meni dragu priču o jednom pustinjskom ocu:
Govorahu o abba Agatonu kako su mu došli neki koji su čuli da ima jak dar rasuđivanja. U želji da vide hoće li se naljutiti, rekoše mu: "Jesi li ti Agaton? Čujemo o tebi da si bludnik i oholica." On odgovori: "Da, tako je." Zatim ga upitaše: "Jesi li ti onaj Agaton, blebetalo i ogovaralo?" On odgovori: "Ja sam." Rekoše opet: "Jesi li ti Agaton, krivovjerac?" Odgovori: "Nisam krivovjerac." Upitaju ga: "Reci nam zašto si podnio sve što smo ti do sada rekli, a ovu riječ ne prihvaćaš?" Reče im: "Ovo prije sam sebi pripisao jer je to od koristi za moju dušu, no krivovjerje je odvajanje od Boga, a ja se ne želim odvojiti od Boga."
Otpad od vjere je uvijek bio težak grijeh. Duspara, Razum i ta ekipa trebaju se moliti (mogu i uzdignutih ruku) da im Bog prosvijetli pamet te se vrate na put prave vjere. Neka ih u tome zagovaraju sv. Marija Magdalena, sv. Marija Egipatska i sv. Pelagija pokornica.
Nije važno jesi li prostitutka, nego što radiš.
OdgovoriIzbrišiUsput: nedavno se na tribini HKD-a sv. Jeronima, priča mi jedan posjetitelj, na tvrdnju nekog od nazočnih da su katolicizam i pravoslavlje dvije latice istog cvijeta voditelj Stjepan Razum osjetio ponukanim dometnuti da je protestantizam treća latica.
M. P.
Ne mislim braniti heretika Dusparu ali i taj Miletić je posebna priča. Čovjek je zaljubljen u svoj lik i djelo. Dosta je pogledati mu profilnu sliku na Twitteru. Novus ordo James Dean. U sezoni narcisa.
OdgovoriIzbrišiZoki
Ne boj se Toma, nakon ovoga doci ce i tvoja malenkost na red. Svaka čast Bitno.netu, a i Marinu Mileticu, sto god mi mislili o njemu, sto su se uhvatili s ovom neRazumnoj posasti i Dusparinim herezima i idiotarijama koje siri.
OdgovoriIzbrišiNo, bistar je to momak, zna plasirati udarce i tako podizati prodaju svojih knjiga.
A zasto napada isusovce i sv. Ignacija? Vjerojatno mu se netko od isusovaca zamjerio pa kao trogodišnjak prkosi, duri se i vrijedja.
Zasto bih ja dosao na red? Pa ima vec par godina da sam pisao i o ravnozemljastini i o HKD sv. Jeronima i glavnim protagonistima te tuzne price. Duspara se bavi bitno.netom jer su oni veci igrac i tako se besplatno reklamira.
IzbrišiS druge strane bitno.net nista nije riskirao svojim odvaznim clancima. Zamisli, usprotivili se ridikulu Duspari, a o puno tezim i gorim stvarima sute. Jos da su ostali na dobrim clancima Juke i Ilica sve bi bilo ok, ali oni su morali na kraju i Miletica pustiti da kaze sto misli. Recimo samo da to nije bio slag na torti, prije nesto drugo. Covjek je umijesio u svoju kolumnu uz par normalnih rijeci i kojekakve gluposti i nepotrebna skretanja (ako sam ja protiv ravnozemljastine, zasto bih trebao biti za ekumenizam?)
Jasno da Duspara nije reagirao na spomenute clanke isusovaca (osim ako budalasti napadi na sv. Ignacija nisu time potaknuti), nego na Mileticevu kolumnu gdje zaista ima "stofa".
Moje pitanje jest da li ste poslušali Dusparin video u kojem govori na što upozorava u knjižici Duhovne vježbe Sv. Ignacija? Ako niste, pogledajte svakako. Onda će te shvatiti. BB, Gordana Dvorneković
IzbrišiDošao si na red.https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1204383899740368&id=100005063086780
IzbrišiS.Š.
Gospodjo BB, nisam slusao i kao sto gore napisah necu jer mi je Dusparin nastup jako odbojan. Mozete li sazeti u cemu je problem?
IzbrišiAha, evo nisam morao gledati video, u sazetku na youtubeu Duspara pise: "Kažu neki da su im "duhovne vježbe" pomogle pa ostaje pitanje kako im je pomogla vježba broj 67 u kojoj se vježbaju "psovke protiv Krista, našega Gospodina, i protiv njegovih svetaca"?!"
IzbrišiEvo te tocke u kontekstu:
O PAKLU
65 Peta vježba. To je razmišljanje o paklu. Osim pripravne molitve i dviju predvježbi ima pet točaka i jedan razgovor.
Pripravna molitva kao obično.
Prva predvježba je predodžba mjesta, koja se ovdje sastoji u tom da očima mašte gledam duljinu, širinu i dubinu pakla.
Druga je predvježba da tražim ono što želim, a to će ovdje biti da molim za unutarnji osjećaj muke što je trpe osuđenici, i to zato da me, ako bih poradi svojih prestupaka ikad zaboravio na ljubav prema vječnom Gospodinu, bar strah od muke uzdrži da ne padnem u grijeh.
66 Prva točka će biti da okom mašte gledam one silne vatre i duše kao da su u ognjenim tjelesima.
67 Druga: da slušam plač, jauk, viku, psovke protiv Krista, našega Gospodina, i protiv svih njegovih svetaca.
68 Treća: da udišem dim, sumpor, nečist i gnjilež.
69 Četvrta: da okusom kušam gorke stvari, kao što su suze, žalost i crv savjesti.
70 Peta: da opipom dotičem, tj. da oćutim kako one vatre ližu i pale duše.
71 Ulazeći u razgovor s Kristom, našim Gospodinom, treba dozvati sebi u pamet duše koje su u paklu: jedne zbog toga što nisu vjerovale u njegovo došašće; druge koje, ako su i vjerovale, ipak nisu živjele po njegovim zapovijedima. Podijelit ću ih u tri dijela: prvi dio: prije njegova došašća; drugi: za njegova života; treći: iza njegova života na ovom svijetu. Ujedno ću mu zahvaliti što nije dopustio da se, kad završim svoj život, ubrojim u ikoji od njih. Također, što se prema meni dosad pokazao uvijek tako blag i milosrdan. Završit ću time što ću izmoliti jedan Oče naš.
Da bi netko protumacio ovu vjezbu kao Duspara mora biti izuzetno glup, vrlo zlonamjeran ili oboje. Dobro da nije pisao nekoj pravobraniteljici jer se ljudima savjetuju opasne stvari poput udisanja sumpora ili doticanja vatre.
IzbrišiEvo tocke 67 posadasnjene i kontekstualizirane za Dusparu:
IzbrišiDa slusam hule protiv Kristove Crkve, preciste zarucnice za koju je polozio svoj zivot i koju kroz stoljeca bljuju heretici,
uvrede kojima se nijecu povlastice Isusove Majke i poziva druge da je se ne stuje,
da slusam grozne krikove kojima se demoni i proklete duse izruguju sa svetcima i njihovim zagovorom te skripanje zubiju zbog boli koje im izaziva spominjanje imena nekog Bozjeg ugodnika.
Evo i dijela jednog komentara ispod youtube videa o kojemu se ovdje radi.
Izbriši------------
"Since the approbation given by Paul III in 1548, the "Exercises" have often been favoured by the sovereign pontiffs; the praises they have bestowed on them are mingled with recommendations of retreats, the usage of which, according to St. Francis de Sales, was revived by St. Ignatius. We need mention only Alexander VII, Clement XII, Benedict XIV, Clement XIII, and Pius IX. All their eulogies have been resumed by Leo XIII in his Brief of 8 February, 1900: "The importance of St. Ignatius's book with regard to the eternal welfare of souls has been proved by an experience of three centuries and by the evidence of those remarkable men, who, during this lapse of time, have distinguished themselves in the ascetic paths of life or in the practice of sanctity.
Ono sto nije uspjelo papi Pavlu III., Aleksandru VII., Klementu XII., Benediktu XIV., Klementu XIII., Piju IX. i Lavu XIII je konacno uspjelo gospodinu Duspari?
http://www.newadvent.org/cathen/14224b.htm
Koji bogobojazan katolik bi ikada pomislio da se izrazom i rijecima predocuju rijec po rijec psovke protiv Boga i svetaca, a ne opcenita cinjenicu da duse u paklu hule na Gospodina i svece, ili cinjenicu da nad time i svim ostalim mukama pakla treba meditirati da bi ga se izbjeglo? To je tipican protestantizam (...)
Prenosim jos jedan prikladan komentar:
Izbriši-------------
Dosta naporno za gledati, moglo je biti rečeno puno kraće, ali evo nekoliko komentara.
1. Nije točno da nema veze tko je Elvis Duspara, a tko sv. Ignacije i da se stvar može promatrati isključivo "sama po sebi". Naravno da je važno, i to od iznimne važnosti, tko je autor jer je sasvim razumno pretpostavljati da će sv. Ignacije, čijom su se pobožnošću hranile generacije katoličkih svetaca i mislioca, vjerodostojniji od Elvisa Duspare, vlogera sklonog vrlo neuravnoteženoj kombinaciji teorija protestantskih tendencija.
Recimo, kada bi neki oblik duhovnih vježbi osporavala Maja Šuput, sigurno bi se i Duspara složio da je potpuno razumno ukazati na to da ona nema što propitivati katoličke duhovne vježbe s obzirom na njezin nivo poznavanja katoličkog bogoslovlja i njezin način života. Dakle, puk sasvim sigurno ne bi morao proučavati teološke analize Maje Šuput i odgovarati na sve njezine argumente. Ne želim g. Dusparu uvrijediti, ali iako bi usporedba s Majom Šuput bila pretjerana, vrsta obrazloženja za izbjegavanje bavljenja njegovim uradcima je, s obzirom na razinu profesionalnosti proučavanja koju je pokazao i odsutnost svakog autoriteta, dosta slična.
Naravno da sv. Ignacije nije Bog i njegove vježbe nisu nezabludive, ali znak je izuzetne (a u Dusparinom slučaju i groteskne) oholosti nakon toliko odobrenja pouzdanih ljudi ispitivati ih na ovako plitak način.
2. Slušanje psovke protiv Isusa i Njegovih svetaca ne odnosi se na doslovno zamišljanje riječi bogopsovke, nego se promišlja o tome koliko te duše mrze Boga i koliko hule na Njega. Moguće je da izvorni tekst ne spominje riječ "psovka", ali ne mogu biti siguran. U svakom slučaju, s obzirom da sam radio slične vježbe, poprilično sam siguran da ljudi razumiju da nije cilje konkretno formirati riječi bogopsovke u svojem umu.
3. Što je problem u tome da si predočujemo strahote pakla razmišljajući o tome kako duše ondje udišu sumpor i gnjilež? Da Isus nije htio da razmišljamo o strahotama pakla, ne bi nam dao slike škripe zubiju, crva koji ne umiru i ognja neugasivog. Kako je to "otvaranje okultnom"? Je li to kad umom promatramo oganj neugasivi, sliku koju nam je Krist dao baš zato da razmišljamo o njoj, isto "otvaranje okultnom"?
Tko hoce vidjeti u originalu, ima npr. ovdje.
IzbrišiLijepo tumačenje o. Franje Ksavera Hammerla:
IzbrišiŠto čujemo u paklu?
a) Promotrimo najprije, čega ne čujemo. Ne čujemo: »Oče naš, koji si na nebesima.« Za prokletnika naime nema više oca, već samo nesmiljenog suca. Za prokletnika nema ni neba više osim da ga ono tjera do bjesnila i očaja. U paklu ne čujemo više: »Kriste čuj nas«; jer je vrijeme milosti isteklo; on je prokletnika čuo i za uvijek odbacio. Ne čuje se više: »Sveta Marijo, moli za nas, svi sveci, molite za nas!« Jer Marija i sveci mrze na prokletnike, jer i Bog mrzi na njih.
b) Nasuprot pak čujemo najstrašnije hule i kletve, a čitav je zrak pun beskonačnog plača i naricanja i škrguta zubi. »O da mi je samo jedan sat! O da bi mi dali samo četvrt sata!« tako čujemo gdje jedan vapi. Na to će vragovi zlobno: »Eto šta ti je koristilo otkupljenje!« i bujica hule na Boga, na Krista, na bi. Djevicu Mariju, na svece prostruji zrakom. Tu psuje otac sina svoga zločestog, jer je radi njega proklet, a kći krišti neprestano prokletoj majci: »Zašto me nisi odvraćala, nesretna majko, već si me pustila da idem putem strasti, ti si kriva, što sam prokleta.« Tamo proklinje zavedeni onoga, koji ga je zaveo, tamo bjesni drugi na svoju majku, što ga je rodila i što je živio, da napokon propadne navijeke. Ali prokletnici čuju i riječ Božju: »Smijat ću se vašoj propasti,« a to im zuji u ušima kroz svu vječnost. »Idite od mene prokleti u oganj vječni.«
Ivan K
Čini mi se da Marin Miletić vjeruje u slonića Dumba, pod uvjetom da mu je Bog stvorio uši. A Ivo Džeba, pa i Boris Beck, ako se ne varam, brane Marija Cifraka od Stjepana Razuma. Možda vjeruju da je, snagom Cifrakove riječi, mit o "povijesnom Isusu" činjenicom postao?
OdgovoriIzbrišiM. P.
Upravo tako. Elvis je dirnuo u osinje gnijezdo, bastion pravovjerja nebitno net i magicnu knjigu Duhovne vjezbe i zato ce biti razapet na Veliki petak kao dobri razbojnik. Dok je u svom casopisu Nacija pisao o tradiciji onda ste mu pleli lovorike i zvali ga brat Elvis. Sad kad vam ne skaklja usi vise ne valja. Govorimo o njegovim zadnjim objavama o poboznosti rani na ramenu nekoga gospodina koji mijenja svoje izjave i obecanja vec kako se uredniku nebitnoneta svidi ili o isusovackoj joga knjizi Duhovne vjezbe. Elvis vam radi posao koji bi trebali raditi vasi duhovni pastiri koji sute. To sigurno necete cuti u nedjelju na Mirogoju kao i jos gro tabu tema poput pederluka. Dokazite mu da je sto krivo rekao a ako ne zasto ga udarate.
OdgovoriIzbrišiRobelar
Robelar
Mozda se vi tako medjusobno zovete "brat Elvis", "brat Robelar", ja samo svoju rodjenu bracu. Ne mislim braniti Duhovne vjezbe sv. Ignacija, one su prosle stoljeca crkvenih provjera i preporuka u doba kad se nisu ljudi poput vas i Elvisa usudili nazivati katolickom vjerom svoje privatne mastarije.
IzbrišiPoznajuci, Robelare, vase komentare na ovom blogu, znam da bi bilo besmisleno ulaziti u bilo kakvu raspravu jer se vi ponosite time da ne znate i ne zelite upoznati sto je Crkva naucavala o pojedinoj temi, nego pisete kako vam puhne (i onda jos imate drskosti to pripisivati Duhu Svetom).
Robelare, zaista, kao što Toma kaže, niste uopće provjerili Dusparine informacije...
Izbriši"Govorimo o njegovim zadnjim objavama o poboznosti rani na ramenu nekoga gospodina koji mijenja svoje izjave i obecanja vec kako se uredniku nebitnoneta svidi"
Ne, Gospodin ne mijenja izjave, nego je bitno.net krivo preveo dio članka. Zanimljivo, sjećam se kad sam prije par mjeseci čitao taj članak da je i meni čudno zvučalo pa sam provjerio englesku verziju iz koje su prevodili i shvatio da su krivo preveli. Žao mi je što nisam pisao redakciji, valjda sam zaboravio...
Uglavnom, kad je Duspara objavio video, to im je skrenulo pažnju na to pa su to ispravili. Ne volim baš bitno.net, ali, iako im možete zamjeriti što su pogrešno preveli, za pohvalu je što su popravili prijevod kad im se na to ukazalo.
S druge strane, Duspara, napredujući polako, ali sigurno, u svojoj judeoprotestantskoj orijentaciji, ide protiv molitve sv. Bernarda od Clairvauxa, smatrajući sebe od Boga pozvanim da osporava ono što je Crkva stoljećima dijelila. Ta molitva ne spada, naravno, pod crkvenu nezabludivost, ali ima neizmjerno veći autoritet od Duspare.
"o isusovackoj joga knjizi Duhovne vjezbe."
Nevjerojatno kako nasjedate na Dusparine gluposti. Ni na koji način nije pokazao da je riječ o jogi. Vježbe uključuju neke napomene o položaju tijela, ali to je samo u svrhu olakšavanja razmatranja i nije uopće toliko važno koliko Duspara želi da mislimo. Duspara ni sam sa sobom nije načisto koje katoličke prakse treba osuditi, a koje ne. Recimo, Božić odbacuje, a korizmu iz nekih čudnih razloga prihvaća, iako je priprava za Uskrs koji je, po protestantima koji se bore protiv Božića, također poganski. Ako zbilja mislite da je vjerodostojniji i od sv. Ignacija zbilja nemam riječi...
"Elvis vam radi posao koji bi trebali raditi vasi duhovni pastiri koji sute. To sigurno necete cuti u nedjelju na Mirogoju kao i jos gro tabu tema poput pederluka."
Da, jadan Duspara, stvarno je progonjen... "Krug zemaljski" se prodavao na svakom (ili gotovo svakom) kiosku Tiska u cijeloj Hrvatskoj! A vlč. Razum, koji ustrajno tolerira, a često i promiče, Dusparine protestantske egzibicije uživa neobičnu slobodu iznositi svoja stajališta. Dok se u udžbenicima za vjeronauk promiče evolucija, on bez problema koristi prostorije HKD sv. Jeronima za promociju ravnozemljaštva. Dok se zagrebačka prvostolnica gotovo orvelijanski unakažuje natpisom "Holokaust", on uživa govoriti o povijesnoj reviziji i pritom biti na relativno utjecajnoj poziciji. A sjetimo se samo kolika se samo buka po čitavom svijetu digla nakon komentara biskupa Williamsona o holokaustu... Mislim, ne podržavam ovo što b. Williamson sad radi, ali ta je medijska hajka bila zaista nepravedna i pokazuje kako Duspara i vlč. Razum žive kao bubreg u loju.
SAP
Još samo da nadodam...
Izbriši"Dokazite mu da je sto krivo rekao a ako ne zasto ga udarate."
Pisao sam po Youtubeu komentare o tome zašto su Dusparine kritike posve besmislene. Ali čak i da nisam, nije točno da se ne smije, na temelju autoriteta Crkve, odbacivati stvari bez daljnje analize. Primjerice, vi vjerojatno niste ekonomski stručnjak, pa ćete se sigurno sa mnom složiti da je komunizam loš, iako niste (kao ni ja) u stanju objasniti sve štetne planske ekonomije i odsutstva privatnog vlasništva.
SAP
Zaista je nevjerojatno vidjeti kolike je pozitivne ocjene Duspara dobio svojim kritikama Ignacijevih vježbi. Te "kritike" su tako neuvjerljive, tako bizarno neinteligentne da je uzeti ozbiljno u obzir njegove komentare na vježbe svetog Ignacija, provjerene najstrožim pravilima crkvenih vlasti tih, po Crkvu boljih, vremena jednostavno nevjerojatno...
OdgovoriIzbrišiS druge strane, ako se sjetimo da je Gospa govorila o dijaboličnoj dezorijentaciji (isprika,ne znam prijevod više u duhu hrvatskog jezika), i nije tako neobično...
SAP
Samo mala ispravka SAP-a, te da se nadovežem.
OdgovoriIzbrišiNaime, nije bitno.net napravio ispravke zbog Dusparinog videa, već zbog jednog čitatelja koji im je na to ukazao te to sve i objasnio na Dusparinoj stranici, a samom Duspari ukazao na njegovu (više nisam siguran da je nesvjesna) malicioznost prema Katoličkoj crkvi kao takvoj. Sve je te komentare Duspara, naravno pobrisao.
SAP se s pravom čudi kako netko može nasjesti na Dusparine infantilne protestantske napade na Ignacijske vježbe. Iako mi je zanimljivo pratiti razvoj Dusparinog jeruzalemskog sindroma i mahnitanje koje ide uz to, ipak sam i sam bio zaprepašten maloumnim načinom kojim je napao Ignacijske vježbe. Nevjerojatno ali istinito.
Međutim, Duspara je sam po sebi najmanje važan. Kao i obično, daleko su značajniji oni koji se toliko ne eksponiraju. Daleko su zloćudniji perfidni protestanti koji su ga formirali i koji ga potiču. Konkretno u vezi Ignacijskih vježbi, više sam puta čuo Dusparinog pentakostalnog savjetnika kako ih napada. Izgleda da mu je unazad godinu-dvije dovoljno bacao bubu u uho, pa je sad konačno ovoga i uvjerio u "hule" Sv. Ignacija.
Uglavnom, Duspara je samo korisna budala kojeg ovi vješto koriste.
Kvatrić
Poštovani,
OdgovoriIzbrišiDozvolite da dam svoju, pomalo autsajdersku, perspektivu na pojavu E. Duspare.
Gledajući njegove video uratke odmah mi je bilo jasno je da je riječ o teatralnom čovjeku niske pismenosti i inteligencije, izrazito visoke narcisoidnosti koji koristi tipične tehnike manipulacije i zavođenja (ukoliko želite mogu ih detaljno i sustavno razložiti) u cilju postajanja vođom kulta/sekte/hereze. Recept viđen već tisuću puta kroz povijest, ništa novo pod suncem i ništa osobito interesantno.
Međutim, aspekt koji mi se čini zanemarenim kod njega je *simbioza s ljevicom*. Koliko god na prvi pogled zvučalo apsurdno, čovjek kao da je izašao iz laboratorija u vlasništvu Georgea Sorosa.
Simbioza izgleda ovako: Dusparu će prenositi svi mainstream mediji, prikazujući ga kao tipičnog primjerka vatrenog katoličkog vjernika. Njegovi stavovi, od ravnozemljaštva i antivakcinacije do slavljenja NDH i mržnje prema Božiću, bit će prezentirani kao konačna logička konzekvenca crkvinog nauka i ono što katoličanstvo nudi kad se karte postave na stol. Ljevičarska inteligentsia tako ima inkarnaciju Ultimativnog Vjernika Kretena koja im vječito daje materijala za ismijavanje i slaganje argumenata na što se u konačnosti svodi bilo kakav oblik religijskog vjerovanja. U orvelovskim terminima: Partija je s malo truda dobila svog Emmanuela Goldsteina koji sam slaže i režira Dva minuta mržnje.
Istovremeno, pažnja koju dotični dobiva u mainstream medijima mu izrazito diže status u određenim krugovima. Ljudima naviklima na mlake izjave nominalnih desničara i vjernika (poput recimo aktualne predsjednice i premijera), on se doima kao David koji nasrće na Golijata, i nemali broj lakovjernih će potpasti pod sirovi šarm direknosti i bezobrazluka. Nešto je manji broj onih koji će do kraja zagristi njegovo bezumlje, i kojima će u njihovom malom ekosustavu predstavljati “alfa mužjaka”. U svakom slučaju, nema lošeg publiciteta, pa tako i kad ga svi ismijavaju i blate, to ga samo čini većim herojem u očima njegovih ne odviše umnih sljedbenika.
Odnos između ljevičarskih medija i Duspare je tako čisti win-win. On je njima klaun za ismijavanje, oni su njemu odlična reklama za klaunski kult čiji je on vođa. Duspara je tako, vjerojatno potpuno nesvjesno, kontrolirana opozicija koja na vrlo jednostavan način omogućuje jeftinu demonstraciju intelektualne nadmoći ljevice. Najveći gubitnici u ovoj priči su mladi inteligentni ljudi koji vide njegove članke i ostanu pod dojmom da je to sve od pameti što Crkva ima za ponuditi.
LP
A. Virag
Pazite se Toma, Grbesa je najavio novu hit produkciju. Mozemo ocekivati jedan protestanski uradak pod nazivom "koliko vezova ima čipka na rukavu svećenika i je li takva čipka dozvoljena katolicima", jer se o tome navodno raspravlja ovdje. Ajde da da Duspara nije nikada dozivio tradicionalnu latinsku misu, ali ovako je tim vise neshvatljivo...
OdgovoriIzbriši"Bilo bi im doista bolje da nisu spoznali puta pravednosti, negoli, pošto ga spoznaše, okrenuti leđa svetoj zapovijedi koja im je predana." 2. Petrova 2,21
Tko zna sa čime Razum drži kardinala u šaci kad mu ovaj sve to tolerira...
OdgovoriIzbrišiJozef
Razum ne "drži kardinala u šaci" ničim, nego se treba sjetiti da u ovoj megakrizi postoji neka prešutna od svih politički korektno prihvaćena anarhija u Crkvi. Kola duh indiferentnosti i permisivnosti na probleme, bilo kao pojave, bilo kao pojedinci ili skupine koje izazivaju probleme. Jedino na što se odmah poteže oružje su tradicionalisti, napose fsspx.
Izbriši