utorak, 10. svibnja 2016.

Gostujući autor - Sneznavanje onog što znaš

Posvećujem sljedeći članak svim hrvatskim svećenicima, bogoslovima i glasnijim laicima koji su mislili da će uvozom američkog neokonzervativizma staviti branu liberalnom rastakanju vjere i morala u Hrvatskoj. Još nije kasno da ispravite smjer u kojem idete.

Kao i uvijek, zahvaljujem prevodiocu na trudu!


Sneznavanje onog što znaš

Broj komentara: 15:

  1. Što ćemo s Mojsijem? Zašto on nije u paklu?

    Silve

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pretpostavljam da drug Silve misli da bi Mojsije po tradicionalnom nauku bio u paklu zato jer je dopustio da se (bivšoj) ženi da otpusni list. Bar mi se čini da je to argument koji bi drug Kasper potegao (ako već nije). Druže Silve, smrt fašizmu.

      Izbriši
    2. Zato što je promjenio božji zakon. Dopustio je otpusno pismo radi "okorjelosti njihova srca," a ne zato sto mu je Bog to rekao iako je znao da 'njih dvoje postaje jedno tijelo". Dakle, Walter Kasper svog vremena.
      Silve

      Izbriši
    3. ...some say that under the Law those who put away their wives, after giving them a bill of divorce, were not excused from sin, although they were excused from the punishment which they should have suffered according to the Law: and that for this reason Moses is stated to have permitted the bill of divorce. Accordingly they reckon four kinds of permission: one by absence of precept, so that when a greater good is not prescribed, a lesser good is said to be permitted: thus the Apostle by not prescribing virginity, permitted marriage (1 Corinthians 7). The second is by absence of prohibition: thus venial sins are said to be permitted because they are not forbidden. The third is by absence of prevention, and thus all sins are said to be permitted by God, in so far as He does not prevent them whereas He can. The fourth is by omission of punishment, and in this way the bill of divorce was permitted in the Law, not indeed for the sake of obtaining a greater good, as was the dispensation to have several wives, but for the sake of preventing a greater evil, namely wife-murder to which the Jews were prone on account of the corruption of their irascible appetite. Even so they were allowed to lend money for usury to strangers, on account of corruption in their concupiscible appetite, lest they should exact usury of their brethren;

      ...

      He who can forbid, sins not by omitting to forbid if he has no hope of correcting, but fears by forbidding to furnish the occasion of a greater evil. Thus it happened to Moses: wherefore acting on Divine authority he did not forbid the bill of divorce.

      http://www.newadvent.org/summa/5067.htm#article2

      Izbriši
    4. Walter Kasper, Luther i drugi heretici ne mogu biti novi Mojsije jer je u medjuvremenu dosao sam zakonodavac koji je jasno, jednoznacno i nepromjenjivo objasnio i utvrdio Bozji zakon. Netko tko bi htio slijediti Mojsijev zakon nakon Krista tesko bi grijesio i dakako, ne bi imao nakon smrti mjesto medju pravednicima staroga zavjeta u raju.

      Izbriši
    5. Zar Mojsije nija razgovarao s Jahvom? Zar sam zakonodavac koji je jasno, jednoznačno i nepromjenjivo objasnio zakon nije i Jahve? S kime je to onda Mojisije razgovarao?? On je jasno znao da Jahve kaže da je brak nerazrješiv ili nije poznavao knjigu Postanka? Ostali nisu važni, važan je Mojsije koji je poznavao zakon i koji je imao komunikaciju s Bogom, a promjenio ga je radi čovjeka. Dakle heretik.
      Silve

      Izbriši
    6. Mislim da je gore sasvim lijepo objasnjeno. Stari savez bio je samo praslika novog. Mojsije je u raju. A kamo cete vi ako nastavite za Kasperom?

      Izbriši
    7. Treba spomenuti i da je naravna ženidba, dakle, ženidba između nekrštenih (što uklj. ženidbe u Starom Zavjetu) razrješiva, pa je u određenim okolnostima i papa razrješuje, kad se npr. jedna strana obrati, a druga odbije nastaviti živjeti s njom u miru, dok je sakramentalna (dakle, između krštenih) i izvršena ženidba nerazrješiva.

      Izbriši
  2. Nikola hvala na krasnim argumentima. Zanimljivo, vi o meni ne znate ama baš ništa no to vas ne priječi da mi lijepite etikete "drug" i sl. Baš divna ljudska karakteristika.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Istina, ni moje okorjelo srce ne opravdava mene. Ispričavam se. Ali argument s Mojsijem je sofizam. Krist je ispravio Mojsija a Novi Zavjet nadvisuje stari. Mojsije je učinio ustupak paloj ljudskoj naravi, ali ga je Bog sam ispravio. Ideju o ljudskoj naravi kao kriteriju pravednosti nemoguće je pomiriti s kršćanstvom. Da Mojsije nije "intervenirao" i da ga Isus poslije nije korigirao to možda i ne bi bilo toliko jasno.

      Izbriši
  3. Dojmljivo.
    Naša je generacija svjedok velikih, ubrzanih promjena u svijetu, onda posljedično i u Crkvi koja se mijenja nastojeći odgovoriti „duhu vremena“. No, nešto u toj akceleraciji povijesnog kotača nije u redu, nešto što je (meni) teško pojmiti, posvijestiti, izreći (autorica ovog članka sama napominje dugi tijek vlastite spoznaje) tako da taj opći dojam nelagode ostaje na razini pozadinskog šuma – tu je stalno prisutan, ali sam se na njega naviknuo pa počesto više i ne obraćam pažnju. No i taj osjećaj je neki početak da nešto nije u redu s Matricom.
    Po osobnom iskustvu znam, a i po riječima „profesionalnih teologa“ i intelektualaca svih vrsta nedvojbeno uviđam da je razum moguće prevariti, obmanuti i da razum sam nije dovoljan da u Božjem svijetlu spozna istinu o svijetu i Crkvi danas, da spozna eshatološku dimenziju povijesnog trenutka (pogotovo da u toj istini ostane). Ali, nije li oduvijek tako odkada smo u poslijednjim vremenima (2000 g) u kojima je čovjek, bez barem malo osobne mistike (kojoj je izvor Milost) teško izdržavao zablude i ponude servirane kroz velike i samodostatne ljudske dosege u kulturi i znanosti, filozofiji prvenstveno, posljedično biomedicini, tehnici… (naravno da nisam protiv napretka, ali što vrijedi čovjeku da zadobije i čitav svijet ako izgubu dušu?).
    Novi/stari standard koji se nudi karakterizira radost suživota Crkve i svijeta i ponos u sustvaranja boljeg sutra. Zar je to moguće? Kad i od koga je to Crkva dobila mandat za radostan suživot sa svijetom? Ovaj svijet deklarativno ostvaruje „raj na zemlji“, ali to je tek ostvarenje onog zmijskog obećanja da ćemo biti kao bogovi. Kad bi svijet i bio dobronamjeran ne postoji konačno treće odredište za dobre ne-vjernike (barem ne za one koji su upoznali Istinu), ili raj ili pakao.
    Slijedeća postaja takvog razmišljanja je pitanje br.2; zašto su neki s radošću poslali vlak na skretnicu za novi smijer, a drugi se s oduševljeno ukrcali?
    Kakav god da je odgovor na to pitanje imam dojam da se u vagon-restoranu dobro zabavljaju.
    Petar Z

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Rim 12,2 Nemojte se prilagođavati ovome svijetu.
      Jak 4,4 Preljubničke duše, zar ne znate da je prijateljsvo prema svijetu neprijateljstvo prema Bogu.
      1. Kor 7,31 prolazi sjaj svijeta.
      Sav svijet , pa i ovaj blog će jednom uminuti. Robelar

      Izbriši
    2. Katolička Crkva se ne mijenja po "duhu vremena". Katolička Crkva nije preljubnica.

      Izbriši
  4. Mislim kako se većina ovog navedenog u stvarnosti ni ne primjećuje osim kao "bura u čašici vode". Doista iz ovog gore teksta imam osjećaj kako autorica izgubljena u vremenu i prostoru pokušava u nekoj lebdećoj potrazi za pravom vjerom kroz dan-dva /a ponekad ni toliko po vlastitom priznanju/ i onda svojim super-moćima-talentima (mukotrpno izborenima) jednim pogledom vidi situaciju, zaključi o čemu je riječ i eto ga..okrene se i ode natrag u autobus...Heeelooo???
    Ma daaaj...smanji doživljaj rekao bi i moj dida koji nema teologiju ali imam osjećaj 1000x čvršću vjeru od tih tražitelja po samostanima i procjenjitelja a po ovom on i slični njemu ispadoše neki tamo neosvješteni iz matrice. Također ako ću biti iskren primjetim vrlo dobro i dijelove teksta koji su onako nadahnuti Gospodarom prstenova pa mi je sve to malo ne znam kako bih to nazvao ali baš možda kao na HRT-u u Mišeka...eto./Ivan/

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.