nedjelja, 2. studenoga 2014.

Nije, "malo" ste se zabunili

Budući da ne postoji ni savršeno uspjeli ni do te mjere savršeno uništen život, čistilište bi bio proces u kojem se čovjek (duša) može konačno opredijeliti za ili protiv Boga – kaže [don Anton] Šuljić.

Samo za vlč. Šuljića:

Iz Kompendija Katekizma Katoličke Crkve:

210. Što je čistilište?
Čistilište je stanje onih koji umiru u prijateljstvu s Bogom, ali, premda sigurni u svoje vječno spasenje, još se trebaju očistiti kako bi ušli u nebesko blaženstvo.

211. Kako možemo pomoći očišćenju duša u čistilištu?
Na temelju općinstva svetih vjernici koji su još putnici na zemlji mogu pomoći dušama u čistilištu prinoseći za njih molitve, poglavito euharistijsku žrtvu, ali i milostinju, oproste i djela pokore.

Iz Katekizma sv. Pija X.:

■ 789. P. Oni koji umiru pošto su primili odrješenje, ali prije nego što su potpuno zadovoljili Božjoj pravdi, idu li odmah u raj?
O. Ne; oni idu u čistilište da tamo zadovolje Božjoj pravdi i da se potpuno očiste.
■ 790. P. Možemo li mi pomoći dušama u čistilištu s obzirom na njihove kazne?
O. Možemo pomoći dušama u čistilištu da im se kazne ublaže ili skrate i to svojim molitvama, djelima milosrđa, svim drugim dobrim djelima, oprostima, a prije svega svetom žrtvom mise.

■ 659. P. Za koje se, dakle, svrhe prikazuje misna 'žrtva?
O. Misna žrtva prikazuje se Bogu za četiri svrhe: 1. da ga častimo kako treba, pa se ta svrha zove latreutska ili poklonstvena; 2. da mu zahvalimo za njegova dobročinstva, pa se zato zove euharistijska ili zahvalna; 3. da se odužimo pravdi i damo dužnu zadovoljštinu za svoje grijehe te da pomognemo dušama u čistilištu, pa se zato naziva propicijatorna ili pomirbena; i 4. da postignemo sve milosti koje su nam potrebne, pa se zato zove impetratorna ili prozbena.

Broj komentara: 14:

  1. Kaže u istom članku: "Ne postoji nikakav hokus-pokus ili pak trgovački trik."
    Mislim da mi katolici ne bismo trebali koristiti riječi hokus pokus jer su najvjerojatnije nastale iskrivljavanjem i ruganjem s najsvetijim rijecima sv. mise: "Hoc est enim corpus meum."

    OdgovoriIzbriši
  2. Zaboravih napomenu da ako vlc. zeli mutiti jasnu nauku o cistilistu bolje ode kod pravoslavaca i prica njima o zracnim carinarnicama i drugim glupostima.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Stavljati don Šuljića u isti red sa pravoslavnim šizmaticima je u najmanju ruku nekorektno!
      Shvaćam da možda niste upoznati sa njegovim cjelokupnim radom i djelovanjem, ali i sa nekim minimumom informiranosti bi trebali znati da su vlč.Šuljiću puno draži protestanti

      http://tomablizanac.blogspot.com/2014/03/kako-razarati-crkvu-glazbom.html

      Ferdinand Zvonimir

      Izbriši
    2. Mislio sam i njih spomenuti, ali on bi tamo vrlo kratko pricao jer protestanti u cistiliste uopce ne vjeruju. Kod pravoslavaca je situacija puno nejasnija, pa mozda uspije progurati svoju teoriju.

      Izbriši
  3. Oslobodi nas Bože svećenika koji ne propovijedaju katoličku nauku.

    X

    OdgovoriIzbriši
  4. Pa ova nauka od vlč. Šuljića i jest pravoslavno shvaćanje zagrobnog života. Odnosno mitarstva, gdje se naučava da nakon smrti duša i dalje može birati raj ili pakao, da stvar još nije odlučena. Samo nažalost za velečasnog, s obzirom na katolički nauk o zagrobnom životu, ovo stajalište ne drži vodu.

    MM

    OdgovoriIzbriši
  5. Na žalost, većinom se moglo čuti pri slavljenju Dušnog dana kako se on odnosi na one koji "još nisu u Raju", podrazumjevajući time da su to "svi ostali". Našem katoličkom puku ne može biti jasno što je čistilište, kad nisu nikad čuli propovijed o tome da duše mogu otići u Pakao...
    S.Š.

    OdgovoriIzbriši
  6. Ja jednu stvar doista ne razumijem. Osnova svake normativne znanosti (a teologija dobrim dijelom takva jest) poznavati je norme te znanosti. Moguće ih je kritizirati (ako nisu dogma), ali onda treba dobro razgraničiti što jest norma, a što jest kritika. Međutim, kada čovjek vidi kako pojedinci svoj "wishful thinking" pokušavaju podvaliti kao normu, pitate se poznavaju li oni uopće temelje svog "zanata". Otprilike, probajte zamisliti automehaničara, koji umjesto ustaljenih pravila popravka auta, pokušava podvaliti svoja sanjaranja kao adekvatan način popravka istoga....Unglaublich

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mene to asocira na bolnicu gdje većina doktora npr. misli da se mozak nalazi u toraksu. Pritom manjina doktora koja se suprostavlja toj suludoj ideji dobiva otkaz.

      Svakodnevno se kod nas dovode u pitanje dogme, a da ne pričamo tek koliko teologa dovodi u pitanje nauk koji nije dogma, ali je također nepogrješiv npr. monogenizam koji je "sententia certa".

      Ioannes

      Izbriši
    2. Ioannes
      Mene ovo o čemu se raspravlja pak asocira na nagnječenje hipofize koje je povezano s gubitkom orijentacije ili pučki rečeno gubitkom ravnoteže. Bojim se kako nema ništa od racionalizacije i traženja referentne točke tamo gdje je na žalost nema (mislim pritom na teološke i "znanstvene inovacije" u pogledu shvaćanja svijeta i čovjeka, koje su nekako najbliže nihilizmu i anarhiji. Očito je i sve očitije kako nam treba iznimna pomoć Duha Svetoga, kako se ne bi izgubili tj. kako bi doista "sa strahom i trepetom" radili oko svojega i spasenja svojih bližnjih. Od kompromisa sa svijetom i dominirajućom sekularizacijom i profanacijom, nema ništa. Ipak, još uvijek, u pogledu dona Šuljića nekako sumnjam da je izrekao to što je izrekao. Više sam sklon pomisliti na "lapsus calami", novinarov ili interpretatorov. No što je tu je. Katolički nauk o čistilištu je jasan i čudi me da bi neki katolički svećenik to ne znao ili pak ne znao kako treba znati. Čini se kako se probija neko novo učenje o apokatastazi, jer tako je lakše. To pak antiteistima daje mnogo štofa za govoriti i činiti što mu drago. To pak sa slobodom, izborom i odgovornošću nema previše veze, barem ne smislene. Nadam se ste shvatili što sam htio reći. Radosna vijest u cijeloj toj problematici jest da Duh Sveti rasvijetljuje, vodi i upravlja Crkvu. U konačnici samo Bog može dati ono što zovemo "ugodnost pristanka" tj. vjeru kao najprimjereniji odgovor na njegovu Objavu, Boga koji "niti može prevariti, niti prevaren biti". Istina ostaje istinom i onda kada ju se želi hotice ili nehotice okrnjiti, sakriti, krivo interpretirati i dr.. Longin

      Izbriši
  7. Učenje voodo-katolicizma da skoro sve duše {osim svetih} nakon smrti odlaze u Čistilište kako bi u njemu samostalno donijeli odluku o odlasku u Raj ili Pakao je luđačka hereza za čiju teoriju moraš biti veoma maštovit u kombinaciji sa uporabom super kvalitetnog kanabisa ili derivata toksičnog bilja iz amazonske džungle.

    Takva učenja su odavno na katedrama bogoslovija u Hrvatskoj i BiH.

    Evo jedan primjer kako je jedan vrli profesor naučio buduće katehete da je (oprosti mi Bezgrješna Djevice što ovo spominjem!!!) Blažena Djevica Marija konzumirala brak sa sv. Josipom, isto onako kako čine da bi došli do potomstva svi bračni drugovi. Spominjao je taj navodni sramotni čin iz najsebičnijih poriva - zbog uživanja. Stravični udar na Bezgrješnu Djevicu Mariju i njezino apsolutno djevičanstvo kojim će uvaženi vjeroučitelji uskoro herezama zadojiti našu djecu na vjeronauku.

    Takvu herezu čuo sam na svoje uši od pijanog budućega vjeroučitelja. Što trijezan misli pijanac govori! Osjećao sam se nakon te izjave toliko loše da je malo nedostajalo da tu osobu bacim pod noge i udarcima joj nanesem strahovite boli zbog obesčašćenja Blažene Djevice Marije. Idući put se neću moći obuzdati, zasigurno.

    Xavier

    OdgovoriIzbriši
  8. Xavier, što te briga za njega. Glavno da ćeš se ti vinuti u rajske visine, ravno u Gospino krilo. Sjeti me se tada u svojem premoćnom zagovoru.

    Ivan

    OdgovoriIzbriši
  9. Quo Vadis je već dao link,ali čisto da nekome ne promaknu ove serene and profound words velečasnog (ali prije svega čovjeka) Antuna Šuljića

    http://www.jutarnji.hr/neki-nasi-svecenici-u-latentnom-su-otporu-prema-papinim-stavovima/1234501/

    Ferdinand Zvonimir

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.