petak, 23. svibnja 2014.

Face

Čitam Otvoreno pismo zbunjenim katolicima i za sad mi se čini ok knjiga. Pisana je prije tridesetak godina, ali stil i primjeri nisu izgubili na svježini (ako je to prikladna riječ za negativna događanja koja opisuje). Možda napišem detaljniji osvrt kad završim s čitanjem.

***

Evo jedne poruke s Twittera koja dovoljno govori sama za sebe.



Uklonio sam ime jer je ovaj konkretan slučaj manje bitan. S obzirom da je informacija iz tko zna koje ruke, pitanje je je li taj prostor u samoj crkvi ili u nekoj župnoj dvorani. Teško mi je zamisliti da bi neki svećenik u Hrvatskoj, čak i uz sve što znamo da se radi, odvojio dio crkve za klanjanje muslimana. Ono što mi je zanimljivije jest da jedan katolički svećenik to nesumnjivo prenosi kao pozitivnu vijest. Naravno, i ovdje sigurno postoji standardna odstupnica da prenošenje tuđih vijesti ne znači slaganje s njima. Ali ako proučite dotični twitter račun više od nekoliko minuta (posebno prije ovih aktivnosti oko poplava), suprotno može pomisliti samo teški naivac. Doista je žalosno kad svećenici zaborave za što su ređeni.

***

Ima li netko dovoljno upućen da mi kaže koliko svijeća treba biti na "novus ordo" klanjanju pred Presvetim Oltarskim Sakramentom. Ja sam bio na klanjanjima gdje nije bilo ni jedne svijeće, onima gdje su standardne dvije nabačene kao protuteža ikebani na drugom kraju oltara, pa sve do onih gdje je milijun dušica u slobodnoj formaciji.

***

Pozvali su nas biskupi na glasovanje za Europski parlament:
Nadbiskup Puljić osvrnuo se i na izbore za Europski parlament koji će se održati od 22. do 25. svibnja. Istaknuo je da, imajući u vidu pravo i dužnost svih izići na izbore, biskupi potiču vjernike neka prema savjetu iz Staroga zavjeta "biraju ljude sposobne, bogobojazne i pouzdane" (Izl 18, 21). "Jer, ako se ne izvršava dužnost biranja i glasovanja, onda se neodgovorno prepušta drugima da odlučuju o pitanjima koja se tiču zajedničke budućnosti. Biskupi stoga pozivaju sve neka pristupe izborima s moralnom i društvenom sviješću i odgovornošću. Time, naime, daju učinkovit doprinos daljnjem razvoju naše domovine Hrvatske i EU-a", zaključio je nadbiskup Puljić.
Premda nisam mislio ići na izbore jer sam glasao protiv ulaska Hrvatske u Europsku Uniju, a i općenito mislim da u tim europskim institucijama jedini zarade svoju plaću prevoditelji, ipak ću ove nedjelje glasovati. Naime, poziv biskupa nije posebno teško ispuniti, a ako njih veseli, zašto ne?

***

Vjerojatno ćemo i na Spasovo imati tradicionalnu latinsku misu u sv. Martinu, ali pouzdanu informaciju dobit ćete na vrijeme preko mailing liste.

***

Gotovo sigurno ste vidjeli izvještaj i fotografije s tradicionalne mise u Splitu, ali za slučaj da živite pod poslovičnim kamenom...

***

Jedno predavanje koje bi vas moglo zanimati održat će se 29. svibnja 2014. u 19 sati u sklopu Teološkog četvrtka Kršćanske sadašnjosti. Znam da je nekim čitateljima pao mrak na oči, ali vjerujem da će s obzirom na temu i goste biti zanimljivije i pravovjernije od, recimo, prošlog predavanja.

***

Jedno još zanimljivije predavanje o odijevanju katolika u crkvi i izvan nje bit će za dva tjedna, u petak 6.6.2014.

21 komentar:

  1. "stil i primjeri nisu izgubili na svježini" - iz knjige Otvoreno pismo. Slažem se. Primjeri su danas daleko raznovrsniji i brojniji, toliko friški da ih se može ubrati svaki dan po našim bogomoljama, kbfovima, župama, redovničkim zajednicama, po svim livadama.

    OdgovoriIzbriši
  2. Strašno!  Čovjek ostane bez riječi! 


    Baš sam prije toga čitao ovaj članak http://remnantnewspaper.com/web/index.php/articles/item/671-sudanese-christian-preparing-to-die-for-her-faith


    Mislim da je svima jasno da cool župnik i gore spomenuti twitter pastoralac nemaju baš nikakve veze niti sličnosti s vjerom svetice iz ovoga članka. 


    Ferdinand Zvonimir 

    OdgovoriIzbriši
  3. Ako se ne varam, sestre Anćele koriste redovito šest svijeća za klanjanje, po tri sa strane. Također je tako i u Filipa Nerija. U drugim crkvama redovito idu dvije, po jedna sa strane.

    OdgovoriIzbriši
  4. Što župnikov biskup kaže na sve to?

    Nik

    OdgovoriIzbriši
  5. Što se tiče konstatacije
    Premda nisam mislio ići na izbore jer sam glasao protiv ulaska Hrvatske u Europsku Uniju, a i općenito mislim da u tim europskim institucijama jedini zarade svoju plaću prevoditelji, ipak ću ove nedjelje glasovati.
    složio bih se da treba glasovati. Od Evropskog palamenta ne možemo očekivati veliki napredak za nas, ali možemo veliko zlo. Ukucati u tražilicu pojam "Estrela report". Evropski parlament je poligon ljevice za ispitivanje kako javno mnijenje reagira na njihove inicijative usmjerene abortusu, nemoralu, krađi i preraspodjeli imovine, ograničavanju sloboda, širenju ljudske gluposti, ukidanju zdravog razuma i, naposljetku, potčinjavanju ljudi čineći ih ovisnima o totalitarnoj ljevičarskoj državi. Svaki put kad ljevici prođe takva deklaracija u Evropskom parlamentu, pozivaju se na nju kao pijani plota i koriste je kao sredstvo za pritisak. Stoga se treba pobrinuti da u tom tijelu sjedi što manje ekofeminističko-socijalističkih ikonoklasta. Ionako ih sve već plaćamo kroz poreze, financirajući njihove udruge. Dakle više glas protiv nego glas za. Ali jasni "protiv".

    OdgovoriIzbriši
  6. http://www.katholisches.info/2014/05/23/die-agape-der-hoeflinge-hostien-im-plastikbecher-ueber-den-daechern-roms/

    Podjela svete Pričesti iz plastičnih čaša...Divota!
    Djelitelj - svećenik Opusa Dei!

    Ž

    OdgovoriIzbriši
  7. Intervju objavljen u biltenu Švicarskog distrikta Bratstva sv. Pija X. „Le Rocher c'est le Christ“, broj 88 (travanj-svibanj 2014.)

    Mons.Fellay: Govorio sam u općem smislu. Neki kažu da Crkva ne može biti odvojena od svoje „Tradicije“ koja je jednim od temelja, skupa sa Svetim pismom, Objave, stoga reći da je Crkva odvojena od Tradicije jest hereza. Ali nisam to rekao. Drugi kažu da smo „Tradicija“ mi i stoga tražiti molitve za povratak Tradicije u Crkvi znači tražiti molitve kako bi se djela Tradicije ponovno vratila u Crkvu. Nisam rekao čak ni to. No ipak, **zbog krivog tumačenja nekoliko nas je svećenika napustilo!**

    Ostat ćete Vi gospodine Fellay na kraju sami.

    Mario

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mario, bolje bi ti bilo da i ti uzmeš u ruke Otvoreno pismo zbunjenim katolicima i počneš čitati, nego da bockaš iz čista mira. Vidio bih te da živiš u Americi i da vidiš dokle je došlo kriza u Crkvi. Mislim da bi na koljenima išao do prve crkve Bratstva.

      (Pozdrav autorima bloga koji evo slučajno otkrih sinoć)

      Johnny



      Izbriši
  8. Dear Johnny,

    Komplimenti tvom savršenom hrvatskom jeziku. Lijepo je kad nakon toliko godina provedenih u Americi sačuvate intaktnim jezik, poglavito ako ste druga ili treća generacija naših iseljenika što bi se dalo razlučiti iz Vašeg nick-a. (LOL).

    Pored Svetog Pisma i tolikih istinskih djela tradicije i dokumenata Učiteljstva, čitati šund literaturu kao "Otvoreno pismo zbunjoznim katolicima"?!

    Biskup Fellay u citiranom članku jasno priznaje da je mons. Lefebvre bio psihički nestabilna osoba (da se blago izrazim).

    "1976. godine prigodom „vrućeg ljeta“, mons. Lefebvre je upotrijebio veoma tvrde izraze koje potom nije više upotrebljavao. Govorio je o „bastardnoj misi“ o „bastardnim svećenicima“. Nakon toga nije više rabio ove izraze, možda što je misa postala manje „bastardna“? Ne, naravno, ali rabio je ove izraze zbog „vrućeg ljeta“ u svakom smislu."

    "... priča u prvom dijelu o svom susretu s kardinalom Ratzingerom kojemu je rekao: „čak ako nam dopustite biskupe, ne možemo raditi s vama“; ali u daljnjem tijeku propovijedi objašnjava vjernicima da se u Rimu dogodila izvanredna stvar, da su mu dali zanimljiv prijedlog i molbu da mole da sve dobro završi."

    Mario

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mario, Mario, prva sam generacija iseljenika... Znaš, neki idu i studirati u Ameriku, ali to nije sad važno. Važno je da ne znaš argumentirati pa pucaš bez nišana.
      Ne čitaš "šund literaturu", ali zato redovito citiraš izjave mons. Fellaya... Nešto te žulja, meni se čini


      Ivan (nadimkom Johnny)

      Izbriši
    2. Mario,
      svetac Ivan Pavao II. ljubi Kuran. Sveti naučitelj Jeronim u svojoj znanstveničkoj taštini govori o svetom naučitelju Ambroziju (carski menadžerčić koji je postao biskup) i svetom naučitelju Augustinu (provincijski fiškalčić koji je postao biskup i piše znanstveni šund, a da ni riječi grčkog ne govori) s oholim prezirom.
      A kralj David u gaćama pleše pred Kovčegom. Kralj David, Božji miljenik kao rijetko tko, svetac i veliki grešnik.
      Jesu li oni bili psihički nestabilni ljudi? Nisu. Trebamo li ih oponašati? Ljubiti Kuran? Ogovarati? Plesati u gaćama po prezbiteriju ili ubijati ljude za čijim ženama nas mami naša put?
      BTW, nije mi jasno zašto tratiš vrijeme vukući se po opskurnim stranicama lefevrovaca.

      Izbriši
    3. "Ne čitaš "šund literaturu", ali zato redovito citiraš izjave mons. Fellaya..."

      Johnny,

      U duhovnom čitanju treba se pomno paziti što se čita i dobro je saslušati savjet duhovnika. To vjerojatno znaš iz tradicije.
      Budući da je Lefebvre umro (i to ekskomuniciran), jasno je da mi on ne može preporučiti sam sebe. Znači može mi "preporuku" dati samo ŽIVA osoba (govorim općenito).
      Zašto ne čuti mišljenje iz prve ruke (na stranu sad što je dotični u anomalnom kanonskom statusu)?
      Mons. Fellay jasno kaže da je Otvoreno pismo zbunjoznim katolicima bez veze (sa stvarnošću).

      "Le Rocher: Budući da je mons. Lefebvre rekao nešto u jednoj prigodi, nećemo moći reći da je izrekao tvrdnju koja vrijedi zauvijek?

      "Mons. Fellay: Može se vidjeti kako je djelovao u sličnoj situaciji, ali ne može se činiti „kopiraj-zalijepi“."

      "Kada se primjenjuje na današnje vrijeme nešto što dolazi iz prošlosti ne smije se zaboraviti da sadašnje okolnosti nisu nužno i posve identične okolnostima koje je poznavao naš Utemeljitelj. Možemo se nadahnjivati njegovim duhom, ali ne mogu se činiti posve iste stvari."

      Mario

      Izbriši
    4. Mario, nadam se da ste otisli na tradicionalnu misu danas.

      Izbriši
  9. Toma Blizanac,

    Kod ovakvih formulacija: "Akademska crkva sv. Filip Neri ni na koji način nije povezana s organizacijom ovoga događaja.", ne idem na takva "događanja". Usput, malo sam i proguglao o dotičnom svećeniku...

    Kad tridentinska (ne tradicionalna) misa bude dostojna imena grada Splita, onda ću otići. Zasad se samo ponavlja zagrebački scenario.

    Mario

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I mislio sam si da cete naci neki razlog. Pomogla bi vam tradicionalna misa da se lakse nosite s agresivnoscu u sebi.

      Izbriši
    2. Glede zagrebačkog scenarija - ne može se ponoviti. Braća u Sv.Martinu su toliko osebujna i jedinstvena da ih ja ne uspijevam staviti ni u ED, ni u SP, ni u FSSPX ekipu unatoč mojem pristojnom poznavanju trady svijeta i njemačkoj maniji da sve bude ukalupljeno.Svaka se klasifikacija na njima zbilja ruši!
      Možda uđu u povijest, barem našu lokalnu, kao "martinovci". - Ovo ne shvaćam negativno i ne želim povrijediti braću i sestre! Čisto pokušaj klasifikacije!

      Kikii

      Izbriši
    3. Vazno je kod svake mise da katolici mogu na nju slobodno otici bez prisila da se podvrgavaju ovome ili onome gledistu, tj. da mogu slusati misu kao sto bi je slusali bilo gdje na svijetu, ova ili ona liturgijska i slicna posebnost (u okviru dozvoljenog) da, ali nikako nametanje misljenja organizatora, pa cak ni svecenika koji sluzi misu. Mosebach lijepo opisuje kako je tradicionalna misa i njezine rubrike zastita od takvih stvari.

      Izbriši
    4. Mensch, bila je zezancija. A što drugo reći Mariju i sličnima.
      Inače, jasno mi je zašto se u Austro-Ugarskoj (navodno) nakon deset godina rada kao profesor (učitelj, predavač, docent) nije smjelo svjedočiti na sudu.
      Vidiš - i Sveti je Martin žrtvom tog sindroma.

      Kikii

      Izbriši
    5. Mario valjda misli da don Mate i splitska ekipa provale u crkvu. Pored toga, predstavlja se kao znanstvenik, a ne fiškal pa j bitno zove li se misa tridentinska ili tradicionalna ili stara ili misa po misalu sv. Pija V. ili misa po izvanrednom obliku rimskog obreda (što je točan pravni oblik, iako bez povijesnog kontinuiteta).
      U zagrebačkom scenariju postoji papir s pečatom zagrebačkog kaptola u ime kardinala nadbiskupa. To nije dobro. U Splitu trenutno boravi svećenik koji sukladno odredbi motuproprija služi tridentinsku misu. Pa ako rektor sv. Filipa Nerija nema veze s time u smislu da bi zamolio svećenika da služi baš po tridentinskom obredu i da nabavlja ruho, ministrantsku opremu i slično, ne znam u čemu je problem? U tome što ga ljudi ne gnjave?
      Pretpostavljam, dakle, da dekret nadbiskupa Marina, kao ni u slučaju nadbiskupa Josipa ne bi bio dovoljan. Eventualno bi se odazvao da ga papa osobno pozove i sam odsluži misu.
      Što se guglanja tiče, to je tako nisko da ne treba dalje govoriti...

      Izbriši
    6. Pilat je imao dva razreda pučke škole, a raspravlja sa Sinom Božjim, koji je PUT, ISTINA i ŽIVOT, što je to istina.
      Mario ima četiri razreda, a procjenjuje što je to katolička Tradicija i upušta se u diskusiju s rijekom svetaca, naučitelja, teologa.
      Marijeve su riječi obična naklapanja, a djela crkvenih otaca i naučitelja trebala bi se pisati zlatnim slovima, kao i bula sv. Pija V. i kanoni Tridentskog sabora o sv.Misnoj Žrtvi koje ne može promijeniti ne samo II. vatikanski, nego ni III., IV., V. ili XVI., osobito kad naučavanje takvih sabora spada na razinu propovijedi.
      A budući da je to prava Tradicija Crkve, jasno je da je sotoni vrlo bitno gušiti je i boriti se protiv nje. To je Tradicija Crkve, prelijepa i veličanstvena, pa makar je zastupale samo tri budale u cijelom hrvatskom narodu - nas, Bogu hvala, ipak ima više. Ne samo u Sv.Martinu nego i šire. A ekipa u Sv.Martinu je mlada, obrazovana, pobožna - ima neoženjenih, oženjenih i udanih, mladih koji razmišljaju o zvanju. Za moderniste najgora moguća kombinacija. Nije ni čudo da to budi zavist i gnjev kod dušmana.

      Kikii

      Izbriši
    7. Dragi ljudi, predlažem da u pogledu Mariofila primjenjujemo "ignore mode". On je tako tu sa nama samo i isključivo zbog negativne fascinacije. Osobno, ne mogu razumjeti ljude koji posjećuju sajtove/blogove koji ih evidentno smetaju. Otprilike kao da si književni kritičar koji ne voli književnost ili nogometni komentator koji mrzi nogomet...

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.